Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Шефка на НПО разказа как учат бежанците да лъжат колко са нещастни, за да се промъкнат в ЕС · Скандална новина от съда за рухналата сграда на "Алабин" в София, която погуби две млади жени! · Румъния прие спорен закон, анулиращ доказателства, получени чрез подслушване · Генерали и офицери от Клуб КСВ се подготвят за празника на Сухопътни войски · Цената на бензина се срина под 2 лева (ГРАФИКА) · Никола Груевски е подал молба за убежище до унгарската имиграционна служба ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 14 Ное 2018, 21:26
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
"МУЗЕЙ НА АВИАЦИЯТА"- ПЛОВДИВ- Нека им помогнем (1)
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 62 [924 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 60, 61, 62 Следваща
Автор Съобщение
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Чет 18 Окт 2007, 23:43    Заглавие:  "МУЗЕЙ НА АВИАЦИЯТА"- ПЛОВДИВ- Нека им помогнем (1)  

Здравейте, уважаеми съфорумници!
Тази тема е следствие на една идея провокирана първоначално индивидуално, но светкавично придобила интерес в една друга тема от този форум, с тенденцията да се превърне в една много добра традиция. И тъй като това е началото, ще направя леко въведение, за да е ясно за какво иде реч.
„МУЗЕЙ НА АВИАЦИЯТА”- Пловдив (за краткост ще използвам нататък абривиатурата МА- П) е бил през последните няколко години обект на разгорещено обсъждане в този форум, пресата, отчасти телевизията и т. н. Причините са били различни, но на тях няма да се спирам. Заради тях обаче, както и след проведеният на 5- 6. 09. 2007 г на летище Крумово BIAF 2007 се стигна до тук.

Причината: Биенето в гърдите, че сме гениална нация, че сме имали мощна авиация, смели пилоти- патриоти, а не можем да съхраним читаво дори една малка част от тази авиационна история. За разочарованието и съжалението, които видях в очите на френските пилоти, участници в БИАФ- а и посетили МА- П, при вида на голяма част от експонатите на музея не ми се говори. Как се е чувствал човекът, който им е превеждал и отговарял на въпросите- моят добър приятел Максим Генов- също не питайте. Но, това е вече в историята.
Та осъзнавайки положението в което се намират голяма част от местата, където трябва да се съхранява българската история и след възникналата дискусия за състоянието на експонатите в МА- П в другата тема, се сетих за приказката за Неволята.
Така най- провокационно и инцидентно (но за моя радост с приемственост и разбиране) се роди идеята да не чакаме Неволята, а да запретнем ръкави и да видим с какво може да Й бъдем полезни ние, гражданите на тази скапана Държава.

Идеята: Изцяло на граждански, доброволни начала, чрез сформиране на работни групи, извършване на материални и финансови дарения, полагане на общественополезен труд и други инициативи, да се извърши (а, дай Боже и да се превърне в традиция) реставриране на експонати от външната експозиция на МА- П, чрез тяхното изчистване, измиване, боядисване в автентичните им камуфлажи и опознавателни знаци и т.н.
Цел на идеята: Ами, как да Ви кажа- да не срамим преводачите, които ще превеждат на новите ни евросъседи евентуално дошли да посетят този музей и да се чудят хорицата какво да отговорят на въпроси като: „ Защо този самолет, след като единственият в света е на открито? Къде му е фанара на този? Този щурмовик от морето ли сте извадили?и т. н. И т. н.”.
Предмет на идеята: Всеки един от самолетите включен във ваншната експозиция на МА- П.

Лансира се и получи приемственост идеята да се започне със самолет, който няма да иска много влагане на труд и средства, но който като за първи опит да се направи знаков за това начинание. Общият избор се спря на музейният експонат МиГ- 17 ПФ, борден номер 22, който е много добре съхранен, добре оборудван, но захвърлен както се казва- „В десета глуха”. Затова идеята, която се роди беше самолетът да се премести на по- централно и видно място, да се повдигне на постамент, да се измие, изчисти и камуфлира автентично. В тази връзка приех задължението на 16. 10. 2007 г да споделя най- официално за това наше доброволно гражданско начинание със служителите на МА- П, да разбера какво е тяхното мнение по този въпрос на място, да обсъдим проекта, да направим някакъв предварителен план за действие и т. н. Е, и това вече е в историята, така че да докладвам.
Предложението: Целят персонал на МА- П не можа да повярва, че се е зародила така инициатива и че такова начинание може за дъбе реализирано, тъй като някакви средства спустани от милата ни Държава за тях са предвидени (дай Боже) най- рано за през 2009 г (Бог знае колко ще са обаче). Обещаха пълна покрепа, съдействие и помощ при реализацията му. В музеят има и голяма част от нужният за тази цел инструментариум, така че работи още повече ни се улесняват.

Експонатът, обект на инициативата: Български боен самолет МиГ- 17 ПФ, бор 22, музеен експонат в МА- П, според експетната графалийска група в много добро техническо състояние, с напълно окомплектована пилотска кабина, без липсващи елементи от конструкцията (изключая дръжката за отваряне на фанара, която така и не се оказа препятствие за проникването в него и капака на гърловината на резервоара), със запазени и напомпани гуми, та дори и със двигател.
Пресни снимки на самолета и състоянието на отделните му елементи и агрегати:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger



Проблемните места по него:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Черните петна около болтовете не са ръжда, а изсъхнала, разтопена и полепнала с мръсотия смазка. Основните дейности които трябва да се направят са- изпилване на отрошените детайли по дължината на изходящият ръб на крилото, напомпване с азот на амортизаторите на стойките на колесника и на гумите с въздух, изчистване на кабината и боядисване на отделни детайли от нея, изтъркване на отделни места от горната част на крилото и тялото със шкурка поради дълбокото им надраскване, сваляне на старата нанесена боя, измиване, боядисване и лакиране.

Новото място на самолета ( при определянето му тежката дума имаха домакините):
Тук основната идея бе, самолетът да се вижда още както при влизането в МА-П, така и от пътуващите във влака. Затова бе прието предложението на Стефан Синев самолетът обект на нашата доброволна инициатива да бъде преместен в близост до главният вход на МА- П. Всички (или поне по- голяма част от Вас) знаят стената на сградата на която е изрисуван един орел с надпис и полянката пред нея, точно срещу първата самотна БН- ка, още като се влиза в музея. Е, именно в тази градинка е намерението да се премести самолета, повдигнат на бетонен постамент (не изцяло от бетон разбира се), перпендикулярно на самата стена на сградата, така, че да може да се вижда много добре, както от влизащите, така и от излизащите посетели на МА- П. Постаментът ще бъде с формата на равнобедрен триъгълник и основа 4, 00 м и бедра 4, 20 м, като самолетът ще е поставен на височина 0, 9- 1, 00 м от земята. Но за самият постамент- както скици, изчисления себестойност и начина на изграждането му- скоро. Сега само няколко снимки от които да се добие представа какво ще се получи. Използвал съм за целта един мой много стар макет на този самолет. Ето:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Като цяло идеята е всичко да бъде завършено и празнично и официално дарено на МА- П в присъствието на гости и на представители на четвъртата власт на 12. 04. 2008 г (събота). Затова няма много време. Постамента трябва да е готов максимум до началото на март- 2008, за да имаме време да отреагираме и да имаме аванс ако евентуално времето се влоши. На МА- П парите нужди за материали по изграждането на постамента трябва да им се приведат максимум до средата на ноември - 2007 г, за да могат да започнат с време. Но, за постамента- скоро. Най- вероятно утре като завърша скиците и изчисленията.
Засега - това е!
Поздрави! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 09:47    Заглавие:  

Знам, че е най-лесно да се дава акъл, но нека все пак да помислим малко прагматично.
Самолетът трябва да се вижда отдалече. Когато ходих в USAF Museum в Дейтън - Охайо, от два километра видях излизащия сякаш от земята "Старфайтър" и ми беше ясно, че наближавам целта.
Освен това подобен монтаж изключва нуждата от поддръжка на гумите (прибран колесник), изключва възможността от вандализъм, особено ако се направи по-височък пилон. А той ще е просто една стоманена тръба, мушната в соплоно и бетонирана в терена. За да е по-лек самолетът, маха се и двигателят. Пилонът се боядисва като пламъци, излизащи от соплото.
Затова нека се обсъди и този вариант. Подобно е решението с МиГ-19 пред КИЦ на авиацияна в София.

Click to see if image is larger

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
pach

Регистриран на: 27 Юни 2007
Мнения: 726
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 11:49    Заглавие:  

Супер Валко , до тук добре - да видим по натам (дано запалим още хора по тая идея)!!!
Не съм съгласен с Иван . Окей , идеята да се вижда от далече е добра , но дайте да я направим с по-опоскан (с повече липси) самолет . Винаги съм се дразнел от такива изпълнения - не стига че вече не лети , а ми го и "побили на кол"!!! Wink (или пък е долу но напълно изтърбушен - ми то като макет стои вече!!!тръба ли , как му викат? Rolling Eyes ). А и ако го "изтреляме" на високо , не би могъл да бъде разглеждан и сниман в подробности от всички ракурси . Ами то и сега си им гледаме повече коремите в полет на живо.Плюс това поддържането в добър вид изисква най-малкото автовишка . Rolling Eyes
Този "22" както се вижда е напълно цял , така че предложението на музея е по приемливо . Нали идеята е да бъде съхранен в автентичния му вид . За да не се срамуваме пред чуждите и наши очи , пък и за радост на моделистите , предлагам да го запазим колкото се може по-цял.
А някой ден ако е рекъл Господ , може да бъде подреден заедно със свойте събратя по-тематично (по години , по модели или нещо от сорта под покрив) пък като е на земята по-лесно струва ми се може да стане както поддръжката така и евентуално преместване.
Това е моето скромно мнение , но решаваме заедно , за да получим най-добър резултат!!!
Колкото до набирането на парични средства , как ще се процедира ! Бих могъл да отделя скромна сума , но ако всеки от колегите от форума тук го направи , ще се получи хубаво ! Зная че живота е гаден и цените скачат , ама мисля "за ползу роду" може всеки да се лиши от нещо , я вечеря с жена в ресторант (че там цените са ...), я покупката на нов инструмент (те винаги не стигат ) или пък ходенето на известно време с градския транспорт (вместо бензин за колата) - абе варианти много , стига да се прояви желание нали ?!?
Доколкото разбирам , за проекта на бетонната осново пари май няма да трябват ? Или бъркам , както и да е ...
Надявам се като се утоочни програмата , всеки да помогне с нещо или с някой специалист-консултант (тук вече има такива) или с някоя друга "връзка"...

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 13:31    Заглавие:  

Музея и сега си се вижда от далеч - стърчащите вертикални стабилизатори и С-75 спокойно се виждат и от километър.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 14:18    Заглавие:  

Точно бетонната основа ще глътне най- много средства. Другото е бял кахър. Или аз не мога да го напиша правилно, или някой много бързо чете, та губи смисъла на изреченията. Значи простичко- ние им осигуряваме пари за постамента- те го правят. Средствата и материалите за самият самолет- бои, шкурки, препарати и труд могат да се закупят непосредствено преди започването на работа по самолета. Затова казвам, че сега постамента е по- проблемен. Набирането на средства сигурно ще отнеме време (дай Боже по- малко), работата по постамента- също. За това казах, че ще се движим по най- тънката лайсна, доколкото ни позволяват размерите на постамента и новите европейски цени на материалите. Но за него скици и рекапитулация на разходите- скоро.
По предложението на г- н Иван Бориславов. И моята идея бе след като ще се мести самолета да се сложи на такова място, че да бъркат обикновенните посетители входа му с входа на въртолетната база. Затова си бях заплюл градинката непосредствено в дясно след портала. Идеално място. Да, ама оказа се, че в близкото обозримо бъдеще (най- рано през 2009- та година) уж било планувано преустройство на входа на МА- П с нова врата, малка постройка за каса и охрана, както ипоставяне на някакъв самолет именно в тази градинка (кой ще е самолета не ми стана ясно. Коментираха нещо за МиГ- 29). Та затова се спряхме на това въпросно място, което съм посочил. Част от дърветата там ще бъдат отрязани, а и повдигнат самолета ще се вижда добре както от слизащите от трена посетители, така и от самият портал (проверихме видимостта на място) още повече, че самолета е лъскав. Направих и едни груби сметки за вариант подобен като този на Старфайтъра- повярвайте ми излиза пет пъти по- скъпо поради особенноста на този вид поставяне на самолета. Отделно големият обем работа която ще трябва за олекотяването на конструкцията на самолета и свалянето на агрегати от него, които ще отнемат време и други екстри. От друга страна пък самолетът е заприходен в инвентарната им книга с цялото си оборудване и надали някой ще разреши неговото разпарчатосване и снемане на детайли от него.
Нали в крайна сметка ние само го реставрираме?!? Терминът „Музеен експонат” сам по себе си говори достатъчно за самият обект- нещо, което да можеш да го видиш какво е представлявало в действителност в най- запазения му и съхранен вид. Затова се спряхме на този вариант на постамент- хем да стане нещо по- стабилно и кипро, хе да не си надскачаме възможностите на този етап.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 15:31    Заглавие:  

Ето набързо скица на предлаганият от мен вариант за постамент намален 35 пъти:
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Това е, което аз предлагам като вариант. Хем да е по- стабилно, хем да е възможно най- евтиното.

Приблизителна стойност на материалите:
Бетон- колони 0, 6 м/ куб, пояс 2, 88 м/ куб, горна плоча 0, 6 м/ куб-
ОБЩО: 4, 1 м/ куб бетон за целият постамент.
Стойност към момента в Крумово на 1 м/ куб готов бетон с транспорта- 123 лева;

Желязо- имайки предвид, че не се прави бункер стандартните скари с дебелина 6 мм на пръчката вършат идеална работа. Грубо смятам, че около 100- 150 ще стигнат и за желязо.

Общо материалните разходи за постамента в този вариант възлизат на 650 лева.

С тухли и Вар излиза по- скъпо и е по- неустойчиво и по- лесно рушимо.
Тази сума (а защо не и по- голяма трябва да се набере и да се даде на МА- П, за да започнат. Хамалската работа е от тях. Но, който иска да натрупа малко мускулна маса няма да бъде върнат. Smile

Ако има други по- добри, по естетични и евтини предложения- давайте.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 15:49    Заглавие:  

Средствата не са много. Кой и как ще ги събере, за да се използват впоследствие?
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 15:57    Заглавие:  

Чакай, бе Болярино! Нека се огледат идеите три- четири дена, да се помисли! Може и нещо друго да се предложи, да се обсъди и то. Ще се разберем и за средствата, само да има такива.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 16:04    Заглавие:  

Ще има - като помогнем по малко всички и няма да са проблем Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
pach

Регистриран на: 27 Юни 2007
Мнения: 726
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 16:14    Заглавие:  

Ама аз чета бавно Laughing - питах за проекта пари трябват ли (архитектурни планове и т.н.) но щом ще е по скица - ОК!!! Cool
Колкото до бетона - ясно че пари иска ! Very Happy
Ще събираме ако трябва на етапи - след първия (постамента) като има нещо на лице , смятам че по-лесно ще става набирането и на пари и на хора!
Колкото до мускулна маса , съм готов да свалям корем и да трупам другаде , стига да е през почивни дни и поне седмица преди това да ме извиквате ! (имам известен опит в хамалското строителство) Wink
Поздрави и до понеделник!!!

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2007, 19:15    Заглавие:  

Скици и план ще се направят без пари. Има кой да драсне няколко черти. Само да се вземе решение какво ще представлява постамента- това предложение или нещо друго и чертежите са готови.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
me4o_puhh


Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 1325
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 20 Окт 2007, 08:32    Заглавие:  

Идеята е чудесна Валко , аз мога да помогна с работа само за съжаление само се обадете Wink
_________________
AviationListOnLine Photographer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
1159


Регистриран на: 11 Авг 2005
Мнения: 812
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 20 Окт 2007, 23:33    Заглавие:  

Идеята е страхотна ,като 4овек който ве4е 3 г се занимава с пребоядисването на "Дръзки/Строги" във Варна ще си позволя да дам няколко приятелски съвета.Постамент да добре , но 90 см от земята ми се вижда висо4ко малко,познавайки нашего брата-"милитари ентусиаст" Very Happy той иска вси4ко да види и да запамети на цифрака, така 4е при тази висо4ина 100% ще има катерене което неминуемо ще доведе до повреди по самолета.Имам и предложение за формата на постамента,никога несъм стъпвал на военно летище но от снимките които съм гледал съм останал с впе4атлението 4е бетоните плитове са с формата на шестоъгълник ако греша моля да бъда извинен,не е ли по-добре основата да е с такава форма?
Ако по време на боядисването ви потрябва радиопрозра4на боя за определените елементи мога да помогна тъй като от собствен опит знам 4е такова нещо по магазините няма а при нас на кораба е останал някой друг килограм,единственият проблем е 4е е корабно изпълнение-на цвят е светла охра.
Тъй като за съжаление Варна е твърде дале4 от МА-П мога да помогна само финасово , така 4е 4акам да ми пишете как да пратя парите със запис или по сметка, нека това да е малък израз на солидарност от ВМС към ВВС на РБългария Very Happy и както казваме на флота - дръжте барута сух само напред Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Нед 21 Окт 2007, 08:35    Заглавие:  

За височината на постамента и аз се позамислих и то не за друго, а заради кабината. В това отношение, самолетът е много запазен и с малко работа кабината ще стане кукличка, а именно тя е най-интересна за моделисти, вирпили, фотографи и всякаква друга зла гад Laughing
Но ако се остави една стълба наблизо, проблемът отпада.

С радиопрозрачна боя са боядисани само 2-та обтекатела за антените на радара.

Click to see if image is larger

Мисля, че няма смисъл да търсим радиопрозрачна боя за тях, а просто да спазим цвета. Твоя опит какъв е?

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 21 Окт 2007, 12:02    Заглавие: teleman
Описание на темата: Музеят ня авиацията
 

Изпратено до президента на 21 10 2007 г.
Уважаеми господин Президент,
Феновете на авиацията участващи във форума към сайта на фирма Еър Груп изразявата тревога и загриженост за моментното състояние на авиациония музей в Пловдив. Намериха се група ентусиасти, които с лични средства са се заели да освежават някои от експонатите. Моля Ви да обърнете внимание на Авиационния музей в Пловдив, кадето се съхраняват не малък брой летателни апарати но в крайно лошо състояние. Не би ли могло, под Вашия патронаж да се подеме инициатива за набиране на средства за обновяване на Музея и привеждането му в място за показ на авиациното ни минало. Това ще помогне авиационата идея в България да се възроди и гордоста ни, че сме били водеща авиациона нация да не помръква. Мисля, че големия брой авиационни фирми и състоятелни любители на авиацията ще се отзоват на един призив отправен от Вас. С почит: Ст. Петров бивш военен летец-Заслужил летец

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 62 [924 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 60, 61, 62 Следваща
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0798s ][ Queries: 12 (0.0059s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker