Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Криза на доверието на Запад · Защо Ердоган и Бахчели насрочиха предсрочни избори "две в едно"? · Азнавур, Депардийо и Саркози скочиха срещу новия антисемитизъм · Макрон: Не трябва да проявяваме слабост пред Путин · Намерили черепа на Бенковски в селска черква · ПОТРЕСАВАЩО! Роми пребиха две 15-годишни момчета край Западния парк в София ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Блокирането на "Телеграм"(32)hot Пожарът в Кемерово на 25.III.2018 г.(60)
В момента е: Пон 23 Апр 2018, 07:23
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Изтребител SECOND HAND за българските ВВС
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 6 от 7 [99 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27508
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 30 Окт 2007, 19:24    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ето каква точно е идеята на румънците:
Румънският министър на отбраната Теодор Мелешкану през септември предложи на правителството възможността за лизинг на нови мултицелеви изтребители, които след 2010 г. са необходими на румънските ВВС. Според него по този начин няма да се натовари бюджетът за отбрана през 2008, тъй като средствата за доставката могат да бъдат осигурени със заем при наличието на ефикасни гаранции.

Мелешкану наблегна, че един заем би бил най-доброто решение, тъй като за покупка на нови изтребители са необходими над 3 млрд.евро, които е почти невъзможно да бъдат отделени от бюджета на страната. Предполага се, че отпуснатите средства за отбрана за 2008 ще възлизат на около 1.7% от БВП.

По-нататък той добавя, че решението трябва да бъде взето тази година, тъй като е необходим сравнително дълъг период от време за построяване и доставка на нови самолети. Същевременно срокът на експлоатация на намиращите се сега на въоръжение във ВВС на страната изтребители МиГ-21 върви към своя край през 2010 и Румъния няма да може да изпълнява задачите по въздушно патрулиране (air policing), както и други мисии на НАТО.

Според военни източници първата стъпка за искане на информация вече е направена и се очаква пет компании да предложат цена за доставка на 48 многоцелеви изтребители, които да заменят наличните сега в румънските ВВС 100 изтребители МиГ-21. Тези компании са: Eurofighter GmbH с Eurofighter Typhoon, Lockheed Martin с F-16, Boeing с F/A-18 Hornet, Gripen International с JAS 39 Gripen и Dassault с Rafale.

Според румънското законодателство всички компании, които имат договори в отбранителния сектор за над 3 мил.евро, трябва да предложат офсетни споразумения.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
С-13

Регистриран на: 12 Юни 2005
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 15:16    Заглавие:  

Аз също мечтая за нови самолети (дори ако може шесто поколение дето още ги няма), но има зададен ясен въпрос (задание) и вместо да търсим най-доброто решение в рамките на този въпрос (задание) ние започваме да нищим световната конспирация, недостатъците на обществената система, "коварните" намерения на някой и т.н. Казвам го като самокритика защото точно аз много често правя същата грешка.
Какво пречи да дискутираме варианти за самолети купени на старо и да ги сравняваме с вариантите за нови самолети или други възможности? Иначе се получава, че има забранени теми за дискусия, което си е класическо мракобесие.
Ако ни дадат, например, без пари стари Ф-16 и се окаже, че разходите свързани с промяната на инфраструктурата, за да ги експлоатираме, са част от необходимите разходи за да експлоатираме следващото поколение нови самолети, всъщност какво губим, освен може би престиж?
Или ако е по-изгодно да купуваме на старо Миг-29 или дори Миг-23 или Миг-21, дайте аргументи? Ако смятате, че не е изгодно да експлоатираме максимално дълго съществуващите мигове давайте аргументи?
Защо да не обсъдим монтирането на някакви съвременни радари на Ан-12, Ту-134 или хеликоптери и използването им като летящи радари и/или да развием някаква пасивна система от типа на Вега, Тамара? Защо да не купим или да не модернизираме ракети за въздушен бой за стрелба по работещ самолетен радар (което хич не е лесно, но и в никакъв случай не е невъзможно) и т.н?
Интересни са цифрите, фактите и сериозните аргументи, а не общите разсъждения и квалификации от типа "ти нормален ли си" или "кой ти плаща да ни будалкаш".

Ето пример как по света използват стари самолети:
Various F-5 versions remain in service with many nations. Singapore has approximately 49 modernized and re-designated F-5S (single-seaters) and F-5T (two-seaters) aircraft. Upgrades include new GRIFO radar, updated cockpits with multi-function displays, and compatibility with the Rafael Python and AIM-120 AMRAAM air-to-air missiles.

Similar programs have been carried out in Chile and Brazil with the help of Elbit. The Chilean upgrade, called the F-5 Plus, incorporated a new GRIFO radar and other improvements. The Brazilian program, called the F-5M (Modernized), is armed with Python III and 4 (with Dash helmet-mounted cue system) and new GRIFO radar, cockpit displays and navigation electronics. The Brazilian F-5M is also equipped with the Israeli Derby missile, and can operate in a BVR environment. In the Cruzex 2006 multinational war games, a Brazilian F-5 "destroyed" three French Mirage 2000 aircraft, using the Derby. The French Mirages had not detected the F-5, nor the launch of the missiles. The Brazilian F-5 was supported by an AEW&C plane, the Embraer R-99 fitted with the Erieye AESA radar, and the contact report of the French aircraft had been made by datalink to the F-5M.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 15:48    Заглавие:  

Ама дай да не бъркаме понятията - едно е да купуваш самолети на старо, друго е да модернизираш налична техника. А и дори да се модернизира авиопарка - ще се променят електрониката и евентуално набора въоръжение, но не и ЛТХ, ресурса, надеждността и безаварийността! Колкото до разработването на ДРЛО и УР - защо? Нямаме нито технологии, нито ресурси да откриваме нещо, което хората по света го правят от много години. Няма и смисъл Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
С-13

Регистриран на: 12 Юни 2005
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 16:41    Заглавие:  

onufrii написа:
Ама дай да не бъркаме понятията - едно е да купуваш самолети на старо, друго е да модернизираш налична техника. А и дори да се модернизира авиопарка - ще се променят електрониката и евентуално набора въоръжение, но не и ЛТХ, ресурса, надеждността и безаварийността!

Абсолютно вярно. Давай да сравняваме варианти:
- купуваме на старо (много зависи от остатъчния ресурс);
- подаряват ни без пари на старо (пак зависи от остатъчния ресурс);
- модернизираме налична техника (остатъчен ресурс).
Елемаг пусна едно такова сравнение на разходите за Ф-16 с Миг-29 (май го имаше в Криле преди време). Но не са ясни важни факти:
- колко е остатъчния ресурс на предлаганите самолети на старо?
- каква част от парите за нова инфраструктура ще свършат работа и за новите самолети на следващия етап (или няма да свършат работа и ще са чиста загуба на средства)?

Цитат:
Колкото до разработването на ДРЛО и УР - защо? Нямаме нито технологии, нито ресурси да откриваме нещо, което хората по света го правят от много години. Няма и смисъл Wink !
[/quote]
Безспорно си прав. Тогава да не разработваме, а да купуваме.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 20:17    Заглавие:  

Preslav написа:
в момента там се водят активни преговори с Израел за придобиването на 2 ескадрили F-16 "втора ръка".

С-13 написа:
- подаряват ни без пари на старо

Това звучи като най-краткия виц.. Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
С-13

Регистриран на: 12 Юни 2005
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 01 Ное 2007, 09:46    Заглавие:  

Преслав не го познавам, а и сега чувам за преговори в Израел.
А за възможността САЩ да ни дадат стари Ф-16 без да плащаме за самолетите имаше писано преди време в Криле. Даже беше направена оценка на разходите за експлоатацията им и промяната на инфраструктурата сравнени с още няколко варианта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 01 Ное 2007, 11:38    Заглавие:  

С-13 написа:
Давай да сравняваме варианти:
- купуваме на старо (много зависи от остатъчния ресурс);
- подаряват ни без пари на старо (пак зависи от остатъчния ресурс);
- модернизираме налична техника (остатъчен ресурс).


ОК - да сравняваме!
1. Купуваме на старо. Изтървахме далаверката с австрийските Евробойци, остават само вехти барутници. По принцип никой не си продава авиопарка нов.

2. Подаряват ни ги без пари. Тук има два варианта - или не стават за нищо, или подаряващия ще ти даде леталата, но ще те накара да си платиш разконсервация /в Аризона изтребители много Laughing /, КВР, евентуална малка модернизация която да доведе машината поне в комуникационно и навигационно отношение до адекватно състояние.

3. Модернизация на наличната техника. Ами адмирирам с две ръце този вариант, защото ще е най-евтин, най-бърз, и най-ефективен към момента. Но няма да стане - многократно се демонстрира, че се работи точно против наличната техника.


С-13 написа:
Тогава да не разработваме, а да купуваме.


Защо? Сега основния ни проблем ДРЛО ли е?

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Lullaby

Регистриран на: 20 Юни 2006
Мнения: 192

МнениеПуснато на: Чет 01 Ное 2007, 19:02    Заглавие:  

Как не се сетих, че модернизацията ще е най-бърза. Като я сравним с четирите години през които се ремонтират 29-ките (не че има някакъв ефект до днес), предполагам, че за 8-10 години ще претупаме някоя и друга модернизация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 01 Ное 2007, 21:25    Заглавие:  

Четири години през които ремонта се саботира на най-високо ниво. И на МиГ-29 и на Ми-17/24. Защото никой не може да ме убеди, че македонския Александър стана доста добър само за няколко месеца, а у нас с години не може да се проведе един ремонт даже от контракторите. Тия конкурси са само прах в очите!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Lullaby

Регистриран на: 20 Юни 2006
Мнения: 192

МнениеПуснато на: Пет 02 Ное 2007, 18:35    Заглавие:  

Верно е - точно там ми е мисълта. Кое те кара да мислиш, че евентуална модернизация ще мине по-гладко?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 05 Ное 2007, 12:33    Заглавие:  

Нищо! Нали и аз това казвам - че това е най-добрия за момента вариант, но невероятен.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27508
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Ное 2007, 20:58    Заглавие:  

Армията може да остане без годен за летене МиГ-29 от началото на следващата година, научи "Дневник" от източници от Министерството на отбраната. Причината е, че руската компания РСК МИГ, която трябва да ремонтира изтребителите МиГ-29, отново бави изпълнението на ангажиментите си. Във вторник ръководството на Министерството на отбраната се събра спешно, за да обсъди отношенията си с компанията.

Договорът за ремонт на изтребителите, който беше подписан на 1 март 2006 г. от военния министър Веселин Близнаков, предвижда да бъдат ремонтирани 16 самолета МиГ-29 за сумата 48 млн. долара. Според клауза от документа те ще могат да бъдат използвани над 5 години. Първите 3 ремонтирани машини трябваше бъдат доставени след 11 месеца - до февруари тази година. По неофициална информация заради забавяне от страна на руската компания през пролетта е бил подписан анекс към договора, според който три от машините трябва да бъдат готови за използване до края на септември, а още четири - през ноември.

Известявайки българските власти, че не могат да спазят и предоговорения срок, от РСК МИГ предложили да удължат ресурса на 1 или 2 изтребителя, докато седемте машини станат готови. От военното министерство обаче били против подобни решение на въпроса. Неофициално представители на ведомството заподозряха руската страна в умишлено забавяне на изпълнението на контракта. Според източници от министерството причината била членството на България в НАТО. Москва няма да допусне да имаме 16 годни за летене МиГ-29, коментираха и авиатори. Те не изключиха да се стигне до прекратяване на договора и откриване на процедура за покупка на нови или втора употреба западни изтребители. Това обаче може да стане само с решение на Министерския съвет, който засега мълчал по въпроса.

София вече веднъж прекрати договор с РСК МИГ за ремонт на изтребителите. Той беше подписан на 26 април 2002 г. от бившия министър на отбраната Николай Свинаров, но на 18 януари 2005 г. беше прекратен заради системни забавяния от страна на руснаците. По този контракт РСК ремонтира 6 самолета. Срокът на удължения им ресурс обаче изтича в края на годината.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Вто 13 Ное 2007, 22:16    Заглавие:  

Подробностите бяха - 7 /седем/ изтребителя до края на септември 07.
Сега сме ноември 07 и няма нито един готов.
Това ако не е подробност, незнам кое е..?!? Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27508
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Ное 2007, 22:20    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ако погледнеш в темата за МиГ-29 ще видиш че забавяне няма.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27508
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 13 Ное 2007, 22:22    Заглавие:  

nick_wolf1 написа:
И за забавянето на изпълнението на договорите ли лъжатSmile
Иначе си прав, без да искаш предполагам, на руснаците наистина не им пука за нашите 16 МиГ-а.
И къде видя агитация за машини втора ръка в текста, който великодушно си копирал за да изобличиш продажниците?

Цитат:
Според източници от министерството причината била членството на България в НАТО. Москва няма да допусне да имаме 16 годни за летене МиГ-29, коментираха и авиатори. Те не изключиха да се стигне до прекратяване на договора и откриване на процедура за покупка на нови или втора употреба западни изтребители.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 6 от 7 [99 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2882s ][ Queries: 12 (0.0063s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker