Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Египет ще си създаде сателитна групировка в Космоса · Видео: "Локхийд Мартин" предложи на Индия съвсем нов F-21, който да се сглобява на място · Естония се готви за война · Експерти: Оставка няма, защото не вярват, че могат да спечелят изборите · БСП бойкотира пускането на Македония в НАТО (обзор) · Починаха седемте близнаци, родени наведнъж, едва 8 дни след появата им на бял свят ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 21 Фев 2019, 09:45
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ » Списание за яхти и морски туризъм Океан DREAMS
СПИСАНИЕ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ "ОКЕАН dreams" - брой 1 (0)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [8 Мнения]  

Как оценявате първият брой на списанието?
6 - ОТЛИЧЕН
100%
 100%  [ 1 ]
5 - МНОГО ДОБРЕ
0%
 0%  [ 0 ]
4 - ДОБРЕ
0%
 0%  [ 0 ]
3 - СРЕДЕН
0%
 0%  [ 0 ]
2 - СЛАБ
0%
 0%  [ 0 ]
1 - ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СЛАБ
0%
 0%  [ 0 ]
Общо гласове : 1

Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 08 Ное 2007, 12:45    Заглавие:  СПИСАНИЕ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ "ОКЕАН dreams" - брой 1 (0)  

Здравейте уважаеми фенове на морските приключения! Предполагам, че абсолютно всички обичаме голямата синя шир и топлото слънце. За това за първи път в България ИК "ЕЪР ГРУП 2000" създаде списание "ОКЕАН dreams" свързано с морето. Морето като хоби, като развлечение, морето като любов!


По-долу в уводните думи ще разберете и целите на новото списание.
Тук ще обясним на нашите верни фенове как от 2008 г. ще излизат 3-те ни списания.

Списание "ОКЕАН dreams" ще излиза 12 пъти в годината, 108 стр. пълна цветност и ще представя всичко в сферата на морския туризъм в България и по света. Лакирана корица. Цена - 3.50 лв.

Списание "Клуб ОКЕАН" си е запазената ни военноморска марка и на 32 стр., 12 пъти годишно, 32 стр., 16 цветни - ще представя всичко в тази сфера. Корицата винаги ще е на военен кораб!

Списание "Морски БИЗНЕС" е списанието на хората занимаващи се пряко с тази работа в България. Ще излиза 12 пъти годишно, 32 стр., 16 цветни.

Списание "Морски БИЗНЕС" и списание "Клуб ОКЕАН" ще са в една найлонова опакавка и може да ги намерите по реповете.

Списание "ОКЕАН dreams" ще се продава отделно в тях и пак ще го търсите по реповете.

Ще разчитаме и на знанията на уважаемите съфорумци. Изказваме благодарности към добрите ни фотографи Димитър Койчев и Н. Златев, защото без техните снимки списанието нямаше да бъде толкова хубаво. Както и към авторите, които пишат за нас и влизат в този форум - Чони Чонев, Стефан Семерджиев, Васко Димитров, Димитър Пъков, Александър Янакиев и Николай Димов. Надяваме се, че ще привлечем и още хора от тук, които ще станат наши съмишленици към общия път.

Тук е мястото да ви представим и корицата на нулевия брой, който излезе вчера. Той ще бъде предназначен предимно за рекламодателите, но всеки от Вас, който прояви интерес може да си го закупи като се обади на телефона на редакцията - 02-974 51 28.
Очаквайте от 5 януари 2008 г. по реповете и първият ни брой.


Ето и корицата:

Click to see if image is larger

А ето и исторически снимки от събитието - в ръцете ни е "топлата" корица на списанието:

От ляво на дясно - Калоян Панчелиев, основател и първи главен редактор на вече десетгодишното сп."Клуб ОКЕАН", Крум Джоргов, участник в списание "Криле" от 1982 г. до сега, Росен Панчелиев - основател и издател на списание "Клуб КРИЛЕ" от 1995 г. до сега, г-н Кацарски - управител на печатницата
На втората снимка първият е скромно пишещият тези редове - Преслав Панчелиев, гл.редактор.

10 и 30 - събота, 3 ноември, печатница "Хермес", София


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Пет 10 Окт 2008, 13:41; мнението е било променяно общо 6 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 08 Ное 2007, 14:20    Заглавие:  

Е хайде хаирлия да е!!! От кога препоръчваме списание с пълна цветност... Ще се радвам ако мога да продължа с писанията си и в новото издание. Още веднъж пожелавам на добър час, попътен вятър и всичко най- най- каквото се сетите. А ще е нужно повече от късмет, защото конкуренцията в сегмента стана жестока.
_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 08 Ное 2007, 15:33    Заглавие:  

УВОДНИ ДУМИ В СПИСАНИЕ "ОКЕАН dreams"

Драги читатели, в последно време ясно се очертаха няколко основни тенденции, които трайно ще влияят на връзката човек – Световен океан. На първо място това са промените в климата, покачването на температурата и активното топене на ледниците. Какво ли ще стане със Световния океан в тези нови условия? Ще се променят ли неговите граници, неговият обем, неговите течения, биологичните му видове? Кои острови, континенти и крайбрежни зони ще изчезнат? Кои вулкани ще изригнат отново? Какво ще стане с питейната вода, реките и язовирите?
Днес човечеството е 7 милиарда. Колко ще бъде след 5 или 50 години? Не е ли океанът мястото, където то може да се изхранва, да отглежда нови храни и видове, които да допълват световния белтъчен дефицит. Ако наистина нивото на Световния океан се вдигне, много от транспортните връзки, които покриват автомобилния и ЖП транспорт ще бъдат прекъснати и най-вероятно основен, както и в миналото ще стане водният транспорт. Как ще се развива той? Народите на богатите държави стават все по-богати и искат да пътуват, да опознават света, да релаксират. В 90% от този техен стремеж, участва и Световният океан. Хората най-често обичат да се забавляват на места близки до море, река, езеро, язовир, минерален извор…
Да, в света на интернет вече има всичко – галактика от информация за крайбрежни градове, пристанища, морета, кораби, яхти, сърфове и какво ли не. Вече всеки може да узнае всякакви факти за всичко край и в Световния океан. Тогава за какво сме ние журналистите? Фотоапаратите станаха по-достъпни от чаша кафе. А масивите от снимки в интернет са милиарди. Тогава за какво са нашите репортерски снимки?
Животът обаче е по-богат и от най-развихрения фантастичен роман. И от най-разюзданата виртуална компютърна игра. Ние ще Ви разказваме за нещата не от виртуалния, а от реалния живот, няма да Ви занимаваме с фактология, а с история. Хубави истории, на хубав език… свързани с океана. Всякакви истории – чути-недочути, минали, настоящи и бъдещи. А уверяваме ви морските истории са безкрайни, причудливи, любопитни и красиви.
Защо ще Ви занимаваме с тях? За да поддържаме живи мечтите си. И нашите и вашите. Защото, ако не мечтаем, значи сме безкрайно остарели, животът ни е станал безразличен и скучен, а ние сме се превърнали в безнадеждни циници.
Да живееш, значи да мечтаеш. Не е ли мечтата яхта в безкрайния океан на времето?
Изданието ни ще разглежда Световния океан като място за туризъм, лечение, релакс, развлечение, добив на морски храни, биопродукти, лекарствени и козметични средства. В него ще спират дъха Ви страхотни фотографии и материали от най-красивите кътчета на света – екзотични острови, морски, речни и SPA курорти, круизи с луксозни презокеански лайнери, интересни и предизвикателни туристически маршрути. На страниците на списанието ще намират място и най-добрите морски български и световни ресторанти с техните кулинарни изкушения и шедьоври, разказани са и интересни истории за пирати, морски съкровища, изчезнали кораби, морски битки, суперкапитани и причудливи кораби.
„Океан” – всички мечти в едно списание!
Напред, към приключенията и авантюрите с дъх на море.


Преслав ПАНЧЕЛИЕВ, главен редактор

Последната промяна е направена от Preslav на Чет 08 Ное 2007, 15:45; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 08 Ное 2007, 15:44    Заглавие:  

СЪДЪРЖАНИЕ:

стр.7 - ФЛОТЪТ НА ROYAL CARIBBEAN INTERNATIONAL - Кремена Минкова, лично посетила 3 от корабите на компанията

стр.16 - КРУИЗНИЯТ СЕЗОН В БЪЛГАРИЯ - Поглед към българското развитие благодарение на страхотните снимки на Койчев и Златев

стр.23 - ВОДОЛАЗНИ БУТИЛКИ ОТ „СИНХРОН”

стр.24 - Най-големият кораб в света - LIBERTY OF THE SEAS

стр.26 - КОЙ Е ПЪРВИЯТ КРУИЗЕН КОРАБ?

стр.27 - КАТАЛУНСКАТА МОЗАЙКА НА КОСТА БРАВА - един чудесен личен материал на Никодим Стоянов

стр.39 - АДМИРАЛ ПЕДРО МЕНЕНДЕС, ПЪРВИЯТ ИСПАНСКИ ПИРАТ

стр. 44 - ЗАМЪКЪТ НА ГРАФ МОНТЕ КРИСТО В МАРСИЛИЯ - материал от Стефан Семерджиев

стр.50 - ЮЖНА ЕКЗОТИКА В ХОТЕЛ „ФИЕСТА БИЙЧ”

стр. 55 - КАЧЕСТВЕНИ ВЕТРИЛА – ДОБРО ВЕТРОХОДСТВО - материал за платната на фирма "Елс"

стр.57 - ЯХТИ „БАВАРИЯ” НА РЕГАТА “БАЛЧИК”

стр. 58 - SUNSEEKER НА ИЗЛОЖЕНИЯ В ЕВРОПА

стр.60 - АЛЕНИ ПЛАТНА В РЕГАТА „КОР КАРОЛИ” - снимки Д.Койчев

стр.64 - ИСТАНБУЛ - ГРАД НА ДВА СВЯТА - разказ на Преслав Панчелиев

стр.72 - БИТКАТА ЗА КОНСТАНТИНОПОЛ - Балтоглу, българинът участвал в морската атака на града

стр.79 - СПА ПРОЦЕДУРИ В СВ. КОНСТАНТИН И ЕЛЕНА

стр.85 - ЗАБРАНЕНИЯТ ОСТРОВ НИХОА - уникален материал на Димитър Пъков

стр.92 - ГЕМИИТЕ НА ХАЛКИДИКИ - един разказ на Росен Калудов

стр.95 - XАВАЙСКИТЕ КИТОВЕ - разказ на Стефан Семерджиев

стр. 101 - 75 ГОДИНИ ВАРНЕНСКИ АКВАРИУМ - материал от Валентин Димитров


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Кратък анонс на материалите:

ФЛОТЪТ НА ROYAL CARIBBEAN INTERNATIOAL

Еднa невероятна приказка на Кремена Минкова, докоснала се до най-големите круизни кораби на света!

Click to see if image is larger


Обикновено ако човек е пътувал с по-малък кораб и се качи на палубата на по-голям си мисли: “Е, аз съм подготвен, нищо не може да ме изненада.” Но в края на август 2006 г., когато стъпих на борда на Voyager of the seas останах удивена. Круизният съд бе като малък град – със собствени улици, магазини, кино, театър, басейни, козметични салони, баскетболно игрище, ледена пързалка, мини голф и още, и още…
Седем дневният организиран инфотур бе един от най-красивите ми спомени в живота. Корабите на ROYAL CARIBBEAN INTERNATIONAL (RCI) са различни класове като Voyager of the seas е от клас Voyager. През летните месеци плава в Средиземно море, а през зимните – в топлото Карибско море.

КРУИЗНИЯТ СЕЗОН В БЪЛГАРИЯ
Туристи от цял свят посетиха дунавските и морските ни пристанища

Click to see if image is larger

Круизният туризъм се развива все по-добре в България. През тази година в речните и морските ни пристанища акостираха много кораби, а туристите от тях останаха възхитени от историческите и културните места, които посетиха.
Във Варна отчетоха нов рекорд, като само за септември и октомври 17 елитни кораба акостираха пред морската гара, съобщи началникът й кап. Валентин Китанов. Атракция за варненци представлява суперлуксозната яхта “Самър”. Плавателният съд има дължина 80 m. Регистриран е на Каймановите острови, а на борда му плават американски туристи. Следва гостуването на холандския лайнер “Ротердам”. Корабът е най-големият, акостирал у нас – дължината му е 238 m, а дълбочината на газене – 8,2 m. Разполага с 9 палуби, 2 басейна, игрище за баскетбол, за футбол на малки вратички, 6 ресторанта, огромна библиотека, концертна зала и казино. На борда му плават над 1000 туристи, предимно американци, мексиканци, канадци, англичани. Луксозният пътнически кораб направи общо две посещения тази есен.


Водолазни бутилки от “Синхрон”

Газовата смес нитрокс помага на леководолазите

Click to see if image is larger

Всяка водолазна бутилка, която съдържа газ със състав, различен от този на обикновения въздух, трябва да бъде маркирана. Стандартната е жълта на цвят със зелена лента, като на нея е изписано Nitrox или Enriched air. Бутилка с всякакъв друг цвят е с 6-инчова лента, която в двата си края има тънка жълта лентичка и 4 инча зелено по средата. В зеленото е написано Nitrox или Enrichted Air с жълти букви.

LIBERTY OF THE SEAS
Най-големият пътнически кораб в света

Click to see if image is larger

Liberty of the Seas е най-новият кораб на Royal Carribbean International (RCI). Спуснат е на вода в края на април 2007 г., а първият му рейс е през май. Съдът е 18-палубен, като 15 от палубите са достъпни за 4370-те пасажери. Екипажът е 1360 души. Построен е за година и половина в корабостроителницата Акер, Финландия. Дължината му е 339 m, широчината – 56 m и вместимостта – 154 407 t. Развива максимална скорост 21,6 възла. Данните му го поставят на първо място в класацията за най-голям пътнически круиз в света.
Liberty of the Seas е вторият съд от клас Freedom, първият е самият Freedom of the Seas. През 2008 г. на вода ще бъде спуснат и третият кораб – Indipendence of the Seas.



КОЙ Е ПЪРВИЯТ КРУИЗЕН КОРАБ?

Click to see if image is larger

Французи, испанци и италианци претендират, че са поставили началото на круизното корабоплаване. Палмата на първенството обаче принадлежи на германците. На 29 юни 1900 г. в легендарната корабостроителница „Блом и Фос” в Хамбург, Германия, е спусната на вода луксозната яхта Prinzessin Victoria Luise със строителен № 144. Проектирането и строежът на този изключително красив кораб са осъществени под непосредственото ръководство на Алберт Балин, генерален директор на компанията-собственик „Хамбург-Америка лайн”. Яхтата получава името на принцеса Виктория Луиза, дъщеря на германския император Вилхелм II. За любителите на статистиката ще отбележим, че корабът има вместимост 4409 BRT, дължина 136 m, скорост 15 възла и разполага с кабини за настаняване на 192 пасажери. Като прототип при построяването му е използвана Hohenzollern – яхтата на император Вилхелм II.

КАТАЛУНСКАТА МОЗАЙКА НА КОСТА БРАВА

Click to see if image is larger


През последните години и особено след влизането на България в обединена Европа българинът все по-често планира своя отдих на запад от Калотина. Една от дестинациите, радващи се на постоянно нарастващ интерес, е Испания, която заема 8-о място по предпочитание на родните туристи. През 2006 г. в страната на Сервантес са почивали 70 00 наши сънародници, а общият брой на пътуванията е бил 150 000. Само за първите четири месеца на тази година 65 000 българи са избрали Испания за място на своята почивка. Днес страната ежегодно се посещава от 58 млн. туристи от цял свят, което я нарежда на 2-ро място в международната туристическа класация след Франция.
Регионът от Средиземноморското крайбрежие на Испания, простиращ се от границата с Франция до град Бланес, северно от Барселона, е известен под името Коста Брава, което в превод означава „див, бурен бряг”. Бреговата ивица е 153 km и е място с необичайна красота, където природата, климатът и историята се съчетават по вълшебен начин и привличат хиляди туристи.

Адмирал Педро Менендес, първият испански пират

Click to see if image is larger

В очите на читателя пиратите винаги изглеждат като страшилища на моретата, хора със страшна физиономия, затъкнали 2 пистолета и нож в пояса и с ужасен вид. Някои от корсарите са и благородни хора, въпреки зверствата, които извършват. Случаят с първия испански капер Педро Менендес де Авилес е точно такъв. Покрай пиратския си начин на живот той слага началото на испанското заселване във Флорида и основава град Св. Аугустин.
Педро Менендес е роден на 15 февруари 1519 г. в Авилес, област Астурия в Испания. На 46 години получава най-високота морска титла в Испания – адмирал, въпреки че заради морските му набези французите го обявяват за пират. Той е един от доверените хора на краля и през 1554 г. начело на испански галеон отплава с Филип ІІ за сватбата му с английската кралица Мери във Великобритания.

ЗАМЪКЪТ НА ГРАФ МОНТЕ КРИСТО В МАРСИЛИЯ

Click to see if image is larger

Марсилия е най-големият пристанищен град и вторият по големина във Франция с 1 млн. жители. Той е основан от гръцки търговци от Фокеа, Мала Азия през VII в. пр.Хр. През 1481 г. е присъединен към Франция. През 1792 г. градът изпраща 500 доброволци в Париж, за да подкрепят Френската революция. Хората от региона пеят марша на Рейнската армия, който покрай тях става известен като Марсилезата. Днес това е националният химн на страната.
Значението на Марсилия като пристанище нараства през ХIХ в. във връзка с колонизирането на Африка, откриването на Суецкия канал и развитието на промишлеността. През Втората световна война немската армия не може да се справи с участниците във френската съпротива, които се укриват в сградите на стария град. Затова окупаторите евакуират в лагери около 30 000 жители и взривяват 2000 къщи. След войната това се оказва улеснение за градската управа, която на разчистеното място изгражда нови и модерни квартали.


ЮЖНА ЕКЗОТИКА В ХОТЕЛ „ФИЕСТА БИЙЧ”

Click to see if image is larger

Курортният комплекс „Слънчев бряг” десетилетия наред е предпочитана туристическа дестинация. Причините за това са много – благоприятни климатични условия от май до октомври, обширна и чиста плажна ивица, топло море, модерна хотелска база, разнообразни места за отдих и забавления, отзивчивост и гостоприемство на домакините.
В северната част на разрасналия се през последните години курорт, почти до самата плажна ивица и в непосредствена близост с източните склонове на Стара планина, се намира четиризвездният хотел „Фиеста Бийч”. Съчетал море, планина и кристално чист въздух, той е идеално място за почивка на семейства и групи приятели.
Разположен в тихата и спокойна част на „Слънчев бряг”, хотелът гарантира пълноценен отдих на своите гости. Построен само преди 3 години, „Фиеста Бийч” е носител на приза „Фасада на годината – 2004”. Двеста седемдесет и седемте му стаи предлагат удобство и комфорт. Те са модерно обзаведени, с тераса и изглед към морето или към парка и живописните склонове на Балкана.

КАЧЕСТВЕНИ ВЕТРИЛА – ДОБРО ВЕТРОХОДСТВО
Половината български ветроходци ползват ветрилата на Quantum

Click to see if image is larger


Едва ли се нуждае от много аргументи тезата, че сред цялото яхтено оборудване ветрилата имат водеща роля. Наред с майсторството на шкипера и екипажа и другите динамични качества на яхтата именно от високотехнологичните ветрила и техния дизайн в голяма степен зависи класирането в регатата, удоволствието „да хванеш” вятъра и да го превърнеш в скорост или поворот. В продуктовата листа на ЕЛС АД от Варна с управител Павел Дуков ветрилата заемат съществен дял. Фирмата е оторизиран представител на Quantum Sail Design Group (Испания) – световен лидер в този сегмент на яхтеното оборудване. ЕЛС се занимава с доставката, дизайна, монтажа и ремонта на ветрилата, ползвайки консултанти на испанската фирма, както и собствения си опит, придобит в нейните заводи.


АЛЕНИ ПЛАТНА В РЕГАТАТА „КОР КАРОЛИ”

През 2007 г. международните регати, провеждани в акваторията на Черно море, бяха многобройни, а това може само да радва сърцата на морските фенове. Българската федерация по ветроходство организира по перфектен начин всички състезания и постигна отличния резултати.
В календара за яхтения сезон бяха включени 32 надпревари, които се проведоха в Несебър, Варна, Бургас, Поморие, курортния комплекс Св. Влас, ваканционния комплекс Русалка, Приморско и Царево. Една от най-значимите регати бе стартът на седмото издание на „Кор Кароли”. В нея взеха участие 15 яхти в класовете "Картър 30" (4 лодки) и "Свободен" (11 лодки). Организатор на състезанието бе клуб „Кап. Георги Георгиев – Порт Варна”.


ИСТАНБУЛ, ГРАД НА ДВА СВЯТА

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


Истанбул (на турски: İstanbul, произношение на турски Иста̀нбул, с исторически имена Византион и Константинопол), е най-големият град в Турция. Регионът свързва континенти, култури, религии - Старият свят с Ориента. Населението му е 12 милиона души и е един от най-големите стопански и културни центрове в света.
Истанбул е разположен на два континента. Източната част е в Азия, а западната — в Европа. На юг се простира Мраморно, а на север — Черно море. За да се стигне по вода от Черно в Средиземно и Егейско море, трябва да се мине през протока наречен Босфор.
Доброто географско положение обуславя и избора му за столица на Византийската империя под името Константинопол, а по късно и на Османската империя с наименованието Истанбул. Разположен на връх, заобиколен от морета, градът е бил непревземаем, а зад крепостните му стени, хората са се чувствали винаги защитени от неприятелски нашествия.


БИТКАТА ЗА КОНСТАНТИНОПОЛ
Българският адмирал Балтоглу предвожда османския флот при падането на Константинопол през 1453 г.

Click to see if image is larger

Константинопол – велик град, пред който много племена и владетели спират своя устрем. Около крепостните му стени проливат кръвта си араби, авари, славяни, прабългари, кумани, руси. Обсаждан е и по море, и по суша, но всички войни завършват с неуспех. Съществува като християнска столица от основаването си от император Константин Велики през 330 г. до превземането й от султан Мехмед ІІ Завоевателя през 1453 г.
Градът е столица на Римската империя (330-395 г.), Византия/Източно римската империя (395-1204 г. и 1261-1453 г.), Латинската империя (1204-1261 г.) и Османската империя (1453-1922 г.). Официално е преименуван на Истанбул през 1930 г.
В първоначалното застрояване на града участват над 1 млн. роби. Изградена е система от ровове и стени, които правят крепостта практически непревземаема до появата на артилерията. В продължение на векове е средище на европейската средновековна наука, култура и религиозна дейност. Градът е във възход до 1453 г., която се оказва фатална за християнската империя.

СПА ПРОЦЕДУРИ В СВ. КОНСТАНТИН И ЕЛЕНА

Click to see if image is larger


В хотел “Азалия” глезят туристите с шоколадова терапия
Всеки турист, посетил курорта “Св. Константин и Елена” остава доволен не само от красивите плажове, прекрасните вечерни мигове, топлите басейни, но и от СПА процедурите, които е задължително да опита. В перлата на комплекса – хотел “Азалия”, се предлагат най-модерните и невероятни масажи, кални бани и водолечения в България.


ЗАБРАНЕНИЯТ ОСТРОВ НИХОА

Click to see if image is larger

Веднъж ми попадна снимка на някакъв остров. Мястото ме заинтригува много. На пръв поглед изглеждаше гола скала, приличаща на гигантски кътник или на седло, ако се гледа от друг ъгъл. Впоследствие открих, че това е забравен хавайски остров. След като е преоткрит, достъпът до него е забранен


Името на този остров е Нихоа, но е известен още и като Бърд айлънд или Моку Ману. Разположен е на около 250 мили североизточно от Хонолулу и е първият и най-голям от веригата на Хавайските подветрени острови. Представлява връх на огромен вулканичен конус на 273 m от нивото на океана (връх Милър). По оста изток-запад островът е дълъг 1371,6 m, а ширината му варира от 274,32 m до 914,4 m. Северният бряг е почти перпендикулярна скала с дължина 450 m, спускаща се към морето. В средата си този клифов участък е с височина 110 m, но по протежение на двата му края тя достига над 240 m. Западната страна на Нихоа също е скала, образуваща прав ъгъл със северния бряг. Стръмните брегове продължават и около дъгата на източния край на острова. Южната страна е полегат скат със серия от шест плитки долини. Там се намира и най-големият залив на острова – заобиколеният отвсякъде със скали Адъмс бей. Подножието на ската е изсечено под формата на широка между 3,5-15 m тераса, издигаща се на височина 2,5 m от нивото на океана. Най-добрата точка за слизане на брега е каменист залив близо до средата на южния скат. Сутрин при спокойно време акостирането не е опасно. То се усложнява след обяд, когато вълнението се усилва. При бурно време приставането е практически невъзможно.


ГЕМИИТЕ НА ХАЛКИДИКИ

Click to see if image is larger


Някъде там, в Гърция, между Ерисос и Неа Рода, където земята е най-свята за православието и всеки камък е молитва, където Бог е слязъл някога и е оставил дъха си завинаги, в едно от многобройните заливчета, досами брега, сякаш захвърлена в ъгъла на времето, стои една малка корабостроителница – тиха, незабележима и стара. На последния ръкав на Халкидическия полуостров – Атон. Атон – столицата на православните монаси. На около 20 km от манастирите в Света гора от северната страна. И на около 60 km от величествено спускащите се Родопи на север.


Хавайските китове
Китоловците са непримиримият враг на красивите морски бозайници

Click to see if image is larger

През 1819 г. умира “великият крал” Камехамеха I, който обединява Хавайските острови в единно кралство. През същата година в столицата Лахайна на остров Мауи акостира американският китоловен кораб Balena. Той е първият от армадата китоловци, които през следващите години ще бъдат базирани в региона.
Славата на о. Мауи като красиво и слънчево място бързо се разнася. Китоловците избират Лахайна заради добре защитеното пристанище, множеството пивници и прекрасните местни жени, които ходят полуголи и се закачат с моряците. От 1820 до 1860 г. регионът е основна база на флотилията. Според архивите през върховата 1846 г. в един ден в пристанището са закотвени 429 кораба и затова е наричано “море от мачти”.

АКВАРИУМЪТ -ЕДНА ОТ ЕМБЛЕМИТЕ НА БЪЛГАРИЯ

Click to see if image is larger

По случай "75 години от откриването на Варненския аквариум" през месец октомври бе издадено пощенско-филателно издание в чест на празника. Официалният акт по валидирането направиха директорите на Териториалното поделение на "Български пощи" Евгения Добрева и на Института по рибни ресурси Даниела Петрова.
Всъщност Аквариумът има сложна и противоречива вече 101-годишна предистория и история. Днес популярният й вариант признава идеята за създаването му (като важен съставен елемент на Морската биологична станция) на цар Фердинанд І, приноса в нейното реализиране на д-р Парашкев Стоянов, на тогавашния (и най-дългогодишен) варненски кмет Кръстю Мирски, на българския архитект Дабков, на волята на общинския и нао Министерския съвет и подкрепата на обществеността.




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
От ляво на дясно - Калоян Панчелиев, основател и първи главен редактор на вече десетгодишното сп."Клуб ОКЕАН", Крум Джоргов, участник в списание "Криле" от 1982 г. до сега, Росен Панчелиев - основател и издател на списание "Клуб КРИЛЕ" от 1995 г. до сега, г-н Кацарски - управител на печатницата
На втората снимка първият е скромно пишещият тези редове - Преслав Панчелиев, гл.редактор.

10 и 30 - събота, 3 ноември, печатница "Хермес", София[/size]

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger[/color]

Последната промяна е направена от Preslav на Вто 25 Мар 2008, 17:47; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 08 Ное 2007, 16:06    Заглавие:  

Бря!!! Без да подозирам съм участвал в пилотния брой!!! Е тва се вика историческа веха, да не кажа направо исторически буйWink
_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 08 Ное 2007, 16:52    Заглавие:  

Принц Ойген написа:
Бря!!! Без да подозирам съм участвал в пилотния брой!!! Е тва се вика историческа веха, да не кажа направо исторически буйWink


Без нас накъде са бе, адаш! Very Happy

Поздравления към екипа, реализирал списанието. Cool

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6944
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2007, 22:17    Заглавие:  

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
Началото изглежда обещаващо.
Както казва Макаренко: Делото е свето - действай! Пък ще помагаме с най-голямото желание, което имаме Wink

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6944
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 21 Дек 2007, 14:28    Заглавие:  

То месеца мина докато се сетя да питам, ама - този месец май няма да има Dreams, а?
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [8 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ » Списание за яхти и морски туризъм Океан DREAMS
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0880s ][ Queries: 14 (0.0162s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker