Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Китайските медии публикуваха материали за възможностите на руските РЕБ-комплекси · ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМКИ: СТРОЕЖЪТ НА НОВОТО ПРИСТАНИЩЕ В КРАЙМОРИЕ Е В ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН ЕТАП! · В близко бъдеще перуанският флот ще получи първия самолет за радиоелектронно разузнаване Fokker- 50 · Съединените щати предадоха два контрабатарейни радара AN / TPQ-36 на Украйна · Одобрено е еврофинансирането за възстановяването на синагогата във Видин · Русия разширява военното присъствие и предприема офанзива. Дания я чака с бойни самолети ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 23 May 2019, 03:28
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Титаник
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 4 [53 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Fri 09 Nov 2007, 20:31    Post subject:  Титаник  

LONDON - Barbara West Dainton, believed to be one of the last two survivors from the sinking of the Titanic in 1912, has died in England at age 96.



Dainton died Oct. 16 at a nursing home in Camborne, England, according to Peter Visick, a distant relative. Her funeral was held Monday at Truro Cathedral, Visick said Thursday.

Elizabeth Gladys "Millvina" Dean of Southampton, England, who was 2 months old at the time of the Titanic sinking, is now the disaster's only remaining survivor, according to the Titanic Historical Society.

The last American survivor, Lillian Gertrud Asplund, died in Massachusetts last year at age 99.

Dainton, born in Bournemouth in southern England in 1911, was too young to remember the night when the huge liner hit an iceberg and sank in the Atlantic in April 1912, killing 1,500 people, including her father, Edwy Arthur West.

He waved farewell as the lifeboat carrying Barbara; her mother, Ada; and her sister, Constance, was lowered into the ocean, according to Karen Kamuda of the Titanic Historical Society in Indian Orchard, Mass. His body was never identified.

The Titanic did not have enough lifeboats for all of 2,200 passengers and crew. Only a small number of those unable to find a place on the boats survived the freezing waters.

Dainton returned to England after the accident. She married in 1952.

She avoided publicity associated with the Titanic and even insisted that her funeral take place before any public announcement of her death, Kamuda said.

"We respected her privacy," Kamuda said. "We're so open with everything and our emotions nowadays, but people at that time, they just didn't talk about it."

Last edited by Preslav on Fri 03 Sep 2010, 20:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Tue 13 Nov 2007, 10:25    Post subject:  

Уникален часовник от "Титаник" е хитът на “Лукс онли”

Часовникът Titanic-DNA на Romain Jerome, сътворен от автентична сплав на кораба "Титаник", ще е гвоздеят на аксесоарите, които ще представи Maestro Jewelers у нас. Това ще стане на изложението "Лукс онли", което се открива от 29 ноември до 2 декември в Интер Експо Център в София. "Маестрото", който е лидер в диамантената бижутерия, е подготвил и много други глезотии като комплект за голф, обсипан със скъпоценни камъни, и диамантен вертолет играчка.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Wed 19 Dec 2007, 20:11    Post subject:  

Малко известни снимки на офицерите на RMS TITANIC

Captain Edward J. Smith

Click to see if image is larger

Lord William J. Pirrie, Chairman of Harland & Wolff (left) and Captain Edward J. Smith.

Click to see if image is larger

Chief Purser Hugh W. McElroy (left) and Capt. Edward J. Smith, both died on Titanic.

Click to see if image is larger

From left to right: First Officer William M Murdoch, Chief Officer Henry T. Wilde, an unidentified officer and
Capt. Edward J. Smith seen on the Olympic.


Click to see if image is larger

Captain Edward J. Smith (seated left), Chief Purser Hugh W. McElroy (standing second from left), Third Officer
Herbert J. Pitman (standing far right) and three unidentified men possibly on Olympic.


Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Wed 19 Dec 2007, 20:17    Post subject:  

Titanic's surviving officers from left to right: Fifth Officer Harold G. Lowe, Second Officer Charles H. Lightoller,
Third Officer Herbert J. Pitman (seated) and Fourth Officer Joseph G. Boxhall


Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Wed 19 Dec 2007, 20:23    Post subject:  

Titanic's registration certificate.

Click to see if image is larger

Invitation to the launch of the Titanic.

Click to see if image is larger

A ticket poster from the White Star Line office in New York. Note the picture is not Titanic but is Olympic.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Принц Ойген


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 2124
Location: София

PostPosted: Thu 20 Dec 2007, 10:27    Post subject:  

Задявали един белфастец за "Титаник". По някое време му писнало и викнал:"Добре де, знам че потъна, но когато тръгна от Белфаст всичко си му беше наред".
И още нещо - в Северна Ирландия обичали да казват за "Титаник" следното: построен от ирландци, управляван от шотландец.

П.С. Попай, Страхотни снимки. Особено тази, на която е и Лайтолър. Поздрави!

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Sat 22 Mar 2008, 14:26    Post subject:  

Продават часовник от "Титаник" на търг в eBay

Часовникът е повреден и не може да бъде поправен, но историята му е уникална.
Сребърен джобен часовник, взет от замръзналото тяло на последната намерена жертва на "Титаник", беше обявен за продажба в eBay, съобщи в. "Таймс".
Собственик на часовника бил Томас Мълин. Той бил намерен мъртъв 12 дена след като корабът бил ударен от айсберг на 14 април 1912 г.

Мълин бил само на 20 години и бил стюарт в трета класа на кораба. Той бил приет на работа четири дена преди корабът да отплава. Заплатата му била малко над 3 лири на месец.

Часовникът е повреден и не може да бъде поправен, но историята му е уникална. Той се продава от Пол Торп, който търгува с колекционерски вещи. БТА
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 18:37    Post subject:  

Главният радист на Титаник Джон Филипс:

Click to see if image is larger

и неговият помощник Харолд Брайд:

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 18:47    Post subject:  

Харолд Брайд в Ню Йорк:

Click to see if image is larger

Томас Ендрюз

Click to see if image is larger

"Непотопяемата" Моли Браун

Click to see if image is larger

Маделин и Джон Джейкъб Астор

Click to see if image is larger

Уйлям Мърдок

Click to see if image is larger

Братята Навартил

Click to see if image is larger

Брус Исмей

Click to see if image is larger

Хенри Уайлд

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 19:02    Post subject:  

Чарлс Лайтолър и съпругата му Силвия

Click to see if image is larger

Лайтолър (с лулата) и третият офицер Питман в Ню Йорк

Click to see if image is larger

Очакващи новини за Титаник посрещачи

Click to see if image is larger

Погребалната процесия на Уолъс Хартли - шеф на музикантите на Титаник

Click to see if image is larger

и неговият надгробен паметник

Click to see if image is larger

Изслушването на Брус Исмей пред разследващата катастрофата комисия в САЩ

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 19:07    Post subject:  

Click to see if image is larger
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Принц Ойген


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 2124
Location: София

PostPosted: Mon 31 Mar 2008, 13:27    Post subject:  

Отново страхотни попадения, адаш!!!
_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Thu 17 Apr 2008, 10:35    Post subject:  

Двуседмичен пожар на борда станал причина за потъването на “Титаник”
Николай Атанасов - 14 Април 2008
Новата версия за най-известната морска катастрофа обяви изследователят Рей Бостън, изучаващ случилото се от 20 години

Според последната версия за причините за гибелта на презокеанския лайнер “Титаник”, публикувана в британския ежедневник The Independent в навечерието на 96-тата годишнина от потъването на кораба, фаталният сблъсък с айсберг бил отчасти провокиран от неконтролируем пожар в един от въглищните трюмове на кораба, който го заплашвал със серия от експлозии.

Автор на новата теория е изследователят Рей Бостън (Ray Boston), посветил последните 20 години на изучаване на причините за трагедията. Според него “Титаник” се движил с пълна пара през потенциално опасните води именно заради излязъл от контрол пожар, който избухнал още по време на скоростните изпитания на лайнера в Белфаст, 10 дни преди започването на първото му и единствено презокеанско пътуване на 10 април в Саутхямптън. Тлеещият огън в един от бункерите за въглища превръщал кораба в истинска “бомба с часовников механизъм”, която може да избухне преди пристигането му в Ню Йорк.

Версията за пожар на борда не е новост сред учените, но Бостън за пръв път прилага по-убедителни доказателства за нея. Специалистът цитира показанията на изпълнителният директор на корабната компания-собственик на “Титаник”, White Star Line, Брус Исмей (Bruce Ismay), според който притежателят на лайнера, Джон Пиърпонт Морган (John Pierpont Morgan), заповядал на екипажа да пресече океана с максимална скорост, въпреки голямата опасност от сблъсък с айсберг по маршрута.

Друго доказателство в подкрепа на теорията за взривоопасния пожар са показанията на един от оцелелите огняри на “Титаник”, Джей Дили (J Dilley), който разказва за бушуващ пожар във въглищния бункер № 6 по време на пътуването. “Не можахме да потушим пожара и сред огнярите в машинното се говореше, че трябва да направим всичко възможно, за да изпразним големите въглищни трюмове и да свалим пътниците в Ню Йорк, преди да извикаме пожарните кораби на помощ за потушаването на пламъците. Обаче така и не ни се наложи да чакаме помощта. Айсбергът отвори голяма пробойна в “Титаник” точно под бункер № 6”, разказва пред следователите Дили.

Лайнерът, който се движи бързо през ледените води на Атлантика, се сблъсква с айсберга в 23,40 ч. на 14 април 1912 г. и потъва в 2,20 ч. на 15 април. В резултат на катастрофата загиват 1 517 пътници и членове на екипажа, спасените са само 711.

В заключенията на следствието за причините за катастрофата, представени пред британския парламент през лятото на 1912 г., се посочва, че корабът се е движил с “прекомерно висока скорост” сред изпълнени с ледове води, поради което екипажът трудно е можел да избегне фаталния сблъсък.

Според Рей Бостън, Морган очевидно е знаел за пожара още преди отплаването на кораба, но е запазил инцидента в тайна, за да не провали премиерния воаяж на “чудото на века”. По всяка вероятност именно заради огнената стихия, заплашваща “Титаник” със серия от взривове, собственикът тихомълком отказал резервацията си за първия рейс на кораба, ден преди отплаването му.

Далеч не всички изследоветали на гибелта на “Титаник” обаче са съгласни с изводите на Бостън. Членът на американската и британската асоциации за изследвания на “Титаник” и лектор в Университета на Нортъмбрия, Джеф Патисън (Geoff Pattison), според който потъването на лайнера най-вероятно се дължи на нещастен случай. “В случая с “Титаник”, подобно на този с гибелта на принцеса Даяна, се касае за създаването на една конспирация постфактум, както при историята с убийството на Кенеди. Това е просто неочакван обрат на съдбата”, заявява пред журналистите Патисън.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7058
Location: Варна

PostPosted: Wed 04 Jun 2008, 08:35    Post subject:  

John Roach
for National Geographic News
June 2, 2008

Според Океанографа Робърт Балард, който откри известния лайнер, откриването на Титаник през 1985 г. се дължи на секретно разследване на ВМС на САЩ за две потънали атомни подводници.

Отделни части от историята от Студената война станаха известни от средата 90-те години насам, но по-пълни детайли чак сега излизат на светло, коментира Робърт Балард, откривателя на Титаник. "Най-накрая ВМС започнаха да го обсъждат".
Балард се среща с ВМС през 1982 г. за да търси спонсориране на проект за създаване на роботизирана подводна технология, която му била необходима за откриването на Титаник.
Робърт Тънман, тогава ръководител на военноморските подводни операции, казал на Балард, че военните се интересуват от технологията - но за целите на изследването на катастрофите на U.S.S. Thresher и U.S.S. Scorpion.
Т.к. исканата технология щяла да бъде способна да достигне потъналите подводници и да направи снимки, океанографът се съгласил с предложението.
Тогава Балард попитал дали може да търси Титаник, който се намирал между двете потънали подводници.
"Бях кратък с него", казва Тънман, който сега е вицеадмирал в оставка и живее в Спрингфил, Илинойс. Той подчертал, че мисията била определена за търсенето на потънали бойни кораби. При завършване на мисията, в сучай че е останало още време, Балард щял да може да прави, каквото е поискал, но никога не е получавал ясно разрешение да търси Титаник.
"ВМС никога не са очаквали, че ще открия Титаник и когато това се случи, те наистина се изнервиха заради публичността", казва Балард. " Но хората бяха толкова фокусирани върху легендата за Титаник, че никога не свързаха двете точки".

Потъналите подводници
Thresher и Scorpion са потънали в Северния Атлантик на дълбочини между 3,000 и 4,600 m.
"Военните искаха да знаят съдбата на атонмите реактори,които са захранвали корабите" казва Балард.
Тази информация трябваше да помогне за определяне на безопасността на околната среда при изхвърляне на ядрени отпадъци в океана.
ВМС също са изкали да дали има свидетелства в подкрепа на теорията, че Scorpion е била потопена от СССР.
Според Тънман, данните на Балард показали, че атомните реактори са в безопасност на океанското дъно и не влияят върху околната среда.
Данните също потвърдили, че Thresher вероятно е потънала след пробив в тръбопровод, довел до срив в енергийното захранване.

Подробностите около Scorpion са по-малко и по-неточни.
Катастрофален инцидент е довел до наводняването на носовата част на подводницата, казва Тънман. Кърмовата част e останала плътно затворена и имплодира при потапянето на подводницата над ограничената дълбочина.
"Не видяхме никакви индикации от някакъв вид оръжие отвън, което да е потопило кораба" казва Тънман, отхвърляйки теорията, че руснаците са торпилирали подводницата, докато са шпионирали.

Пътеки от отломки
Докато търси потъналите подводници, Балард научава ценен урок за ефекта от океанските течения върху потъващите отломки - най-тежките предмети потъват най-бързо.
Резултатът е пътека от отломки, образувана на база физическите особености на теченията.
Самоо 12 дни преди края на мисията, Балард започва търсенето на Титаник, използвайки наличната информация за проследяването на лайнера. Той предположил, че корабът се е разрушил на две части, оставяйки следа от отломки по време на потъването си.
"Това ни спаси задниците", казва Балард. "Излезе, че е вярно".
От тогава изследователя използва подобна техника за да открива потънали кораби и съкровища, включително при неговите последни експедиции в Черно море.
Дали тези експедиции също са част от свръх-секретни мисии? Все пак Черно море е в опасния Близък Изток.
"Студената война свърши" казва Балард. "Вече не съм във ВМС".

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Mon 30 Jun 2008, 18:32    Post subject:  


_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 4 [53 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0756s ][ Queries: 12 (0.0066s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker