Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Фрегатата Адмирал Макаров стреля с Калибър в Средиземно море · Немски журналист: Под огъня в Сирия не са позициите на кюрдите, а западния свят · Новият американски посланик Херо Мустафа пристигна в София · Русия плаши Гърция, че ще има "съдбата на кюрдите" · Лаура Кьовеши е новият европейски главен прокурор · Гешев замина за Америка, Панов пита къде са му обвинителните актове ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 17 Окт 2019, 03:36
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиомузеите по света
Авиационни музеи
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 8 от 13 [183 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 Следваща
Автор Съобщение
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Вто 01 Апр 2008, 20:28    Заглавие:  

super mystere написа:
И така да обобщим :
...1 бр. Bf-109G-2 - Сърбия
1 бр. Bf-109G-10 - САЩ...


Ето екс-бугарския в Белград:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Вто 01 Апр 2008, 20:54    Заглавие:  

А тук ще постна едно инфо за т.нар. българо-югославо-американски G-10, който се оказва всъщност преработен G-14. Можем поне да се гордеем, че е възстановен в камуфлажа и със знаците на Хартманова машина, макар въобще да не е сигурно, че Хартман е летял някога на G-10. На времето имаше много подобрен сайт за възстановяването му, но сега не го откривам, добре че го свалих. Тук ще внеса текста, който е на английски и някои от снимките:

The following brief history of this airframe has kindly been provided by Richard Corey (via Dave McDonald).
Messerschmitt 109G-10 / U4 W.Nr.610937


Built in 1944 by WNF most likely as a G-14 , but upgraded to a G-10/U4 ‘Jabo-Rei’ in December 1944. Abandoned at Zeltweg airfield in Austria at the end of the war , her original tactical markings will probably never be known. She could have been from a Luftwaffe unit or just as likely a Hungarian one , as both countries were using this airfield at the time.

Between May and August 1945, 610937 and many other aircraft were taken as trophies by units from the 6th Polk, (regiment) of the Bulgarian Air Force and ferried to Bulgaria , via Pech airfield , Hungary and Belgrade , Yugoslavia. Little is is known about the service history of these Bulgarian Me-109s. Many were transferred from the Karlovo airfield to the Burshen airfield near Silven and were actively flown by the 2nd and 3rd Orlyak (group) of the 6th Polk until they converted to Yak-9. Some 109s went on to serve in the training role as late as 1950, with the last of them being scrapped in 1951.

In 1947, the Paris Peace Treaty limited the size of Bulgaria's Air Force and some of its excess aircraft were sent to Yugoslavia in military equipment trade negotiations between the two countries. 610937 became part of a shipment of 59 Me109s to be traded for a number of fuselages and tail units of Il-2 Sturmoviks. After being transported to Zagreb by rail, the aircraft were refurbished, repainted and 610937 became “White 44”, Yugoslav Air Force s/n 9644. White 44 was flown by either the 83rd or 172nd fighter wing based at Cerklje Airfield and may have been flown on patrol sorties along the Italian frontier during the confrontation between Yugoslavia and Italy over the free zone of Trieste. White 44’s last recorded flight was October 17, 1950. Total flight time in service: 35 hrs.15 mins.

The aircraft was placed in storage until 1953, when it was declared scrapped and donated to a technical school known as the ‘Machine Facility ‘ in Belgrade. Then used as an instructional airframe until 1979 , after which time she was transferred to the Yugoslav Aviation Museum in Belgrade , being placed in storage. In the early eighties the museum was struggling to pay the heating bill , and since a fully restored G-2 was already on display , a deal was struck which saw her being purchased for Doug Arnold’s Warbirds of Great Britain Collection.

.In 1989 she was resold to Evergreen Ventures and in 1991 sent to Vintage Aircraft Restorations Ltd. at Ft. Collins, Colorado where , after 5 years , she was restored to flight worthy condition . It is thought that the aircraft is fitted with wings from a Buchon , obtained from Dave Tallichet. Unfortunately little thought was given to the history of the aircraft with no attempt made to research the markings that may have been hidden under the Bulgarian and Yugoslavian AF paint . The skins were replaced and sent directly to the scrap yard in order to make her ‘structurally sound ‘ for flight , something that has never been attempted , and at this time , seems unlikely to be. She was painted to represent an aircraft flown by Germany's leading ace, Eric Hartman and is on display in preserved condition (fluids drained) at the Captain Michael King Smith Evergreen Aviation Educational Institute in McMinnville, Oregon.


Преди реставрацията...
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


По време на реставрацията...
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger




И след нея...
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
super mystere


Регистриран на: 17 Фев 2004
Мнения: 593
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Сря 02 Апр 2008, 09:15    Заглавие:  

Можем само да им завиждаме благородно за Месерите.


King_Rat написа:
Хората, които работят по възстановяването на експонати там са навити да разменим визити. Като пооправим няколко, няма да е зле да измислим нещо по въпроса


Съгласен, обмяна на опит.

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
super mystere


Регистриран на: 17 Фев 2004
Мнения: 593
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Сря 02 Апр 2008, 10:26    Заглавие:  

Solway Aviation Museum във Великобритания не е голям, но затова пък е подреден с вкус!

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

На външната експозиция са разположени Vulcan, Meteor, Canberra, Lightning, Phantom, Sea Prince, Nimrod, Jet Provost, Sikorsky S.55, Auster, Vampir.

Двигателното хале :

Click to see if image is larger

Авионика:

Click to see if image is larger

Адреса на музея :
http://www.solway-aviation-museum.co.uk/Index.htm

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 02 Апр 2008, 11:23    Заглавие:  

Цитат:
Nimrod

Няма цяла такава машина в музей у наше село колега. Най-вероятно е само носова част. А и тя май се вижда на едната снимка

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
super mystere


Регистриран на: 17 Фев 2004
Мнения: 593
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Сря 02 Апр 2008, 11:41    Заглавие:  

Прав си, само носовата част.
Грешката е моя.

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 03 Апр 2008, 10:18    Заглавие:  

super mystere написа:
Прав си, само носовата част.
Грешката е моя.

Ако ме питаш мене грешката е на ингилизите! Щеше да ми е интересно да видя целия Нимрод. Това определено е нещо дето би си струвало похарчването на 30-40 паунда за влак ама нейсе, добре че други машини все пак са хартисали(едвам са отървали един единствен Валиънт)

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
super mystere


Регистриран на: 17 Фев 2004
Мнения: 593
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Чет 03 Апр 2008, 15:10    Заглавие:  

Да нямаш предвид Вулкан-а, или Валиънт-а е някъде на близо. Защото няма инфо за него.
В RAF Museum нямат ли Нимрод? Ако и там нямат, жалко.

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 03 Апр 2008, 21:07    Заглавие:  

Доколкото разбирам от медицина, "Нимрод" още не е за музея. Имаше програма за модернизация на 22 машини, после я редуцираха до 12, но какво стана след това, може би Тъндър ще ни открехне. Вярвам, че като го свалят от въоръжение, ще има и по музеите. Миналата година един катастрофира, кофти работа, загинаха доста момчета (мисля, че бяха 14), защото екипажите са големи, и все от специалисти...
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 04 Апр 2008, 11:27    Заглавие:  

super mystere написа:
Да нямаш предвид Вулкан-а, или Валиънт-а е някъде на близо. Защото няма инфо за него.
В RAF Museum нямат ли Нимрод? Ако и там нямат, жалко.

Точно Валиънта имам предвид. Само че не е в този музей а в National Cold War Collection(RAF museum Cosford). В сравнение с него Вулканите са като гъби след дъжд(има почти 10, ХН558 даже хвърчи)
Мънинко подаръче от архивата Very Happy
Въпросния Валиънт
Click to see if image is larger

А иначе Нимрод няма никъде даже в Хендън и Косфорд

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 04 Апр 2008, 19:20    Заглавие:  

Цитат:
Миналата година един катастрофира,

По-миналата. В Афганистан. Машината е XV230. A миналата година XV235 е имал инцидент при презареждане във въздуха - пак в Афганистан, но е кацнал успешно. Имайки предвид на какво е базиран (Де Хевиланд Комет) отдавна е приплакал за модернизация. Виж последната модификация май ще е малко по-универсална, а не чисто противолодъчен и патрулен самолет. Поне според википедията може да носи 4 Сторм Шедоу

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
super mystere


Регистриран на: 17 Фев 2004
Мнения: 593
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Пон 07 Апр 2008, 20:25    Заглавие:  

Малко кадри от нашия музей:

РД-500 от Як-23:

Click to see if image is larger

Както позна Онуфри тренажор на МиГ-17, кабината за тренаж:

Click to see if image is larger

Работния плот на операторите:

Click to see if image is larger

Пултове за управление:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пон 07 Апр 2008, 21:59    Заглавие:  

super mystere написа:
Малко кадри от нашия музей:

РД-500 от Як-23


Ако мога така да се изразя, това е един Ролс-Ройс сред руските двигатели /леко двусмислено/ Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 08 Апр 2008, 13:35    Заглавие:  

И не само той Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
stoian

Регистриран на: 13 Апр 2004
Мнения: 99
Местожителство: sofia

МнениеПуснато на: Сря 09 Апр 2008, 14:30    Заглавие: Монино
Описание на темата: Авиомузей
 

Здравейте на всички!
Случи се отново да съм по Москва. Всеки ден на път за работа съм минавал край този град, Монино, но от скоро научих, че там има военно летище и музей. Бързам да изразя възхищението си от това що видях вчера... След няколко часа лутане и търсене на града, после на летището и на края на самия вход, се озовахме в бивш затворен военен град, намерихме мястото, запознахме се с шефа на музея, и той лично ни въведе... Разказа доста за него и за самолетите там... Има уникални неща за които вие предполагам знаете, но аз видях за пръв път! Уникални даже е недостатъчно да се каже... Мисля да отидем на съботник, организиран от мераклии, ще заснемем всеки един самолет, въобще ще се раздам! Въобще не съм предполагал че в това затънтено място , има такова съкровище!.. Ще разпратя снимки, на всички желаещи, ще сканирам страници от списанията раздавани там с информация за всеки един самолет. Очаквайте продължение=)
Стоян.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 8 от 13 [183 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиомузеите по света
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0746s ][ Queries: 12 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker