Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ВОЕННА КЛЕТВА В АВИОБАЗА БЕЗМЕР · Пленум на БСП определя правилата за избор на лидер · Великият магистър на Малтийския орден: Създадени сме, за да служим на хората в нужда · Мъж се яви на шофьорски изпит вместо майка си · Обмисля се монтиране на видеонаблюдение в колите на службата за охрана · Неизвестен откри стрелба по пешеходци ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 14 Дек 2019, 11:52
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
ДУНАВ МОСТ и 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 10 от 11 [152 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11 Следваща
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 14 Окт 2013, 13:32    Заглавие:  

На "Дунав мост 2" зейна дупка. Явно тепърва ще берм плодовете на прескъпита испански строители, британски надзорници и нашенски бързаци

"Мостът на румънско-българското приятелство, открит през лятото, се повреди", съобщава румънският вестник "Гъндул".
На пътното платно на моста Видин-Калафат, който свързва Румъния и България през река Дунав, се е появила голяма дупка.
Мостът бе асфалтиран през април и пуснат в експлоатация през юни, припомня вестникът.
"Гъндул" цитира български медии, според които дупката била запълнена временно с цимент, вместо с асфалт.
Имало обаче по-голям проблем - заради дъждовете през последните дни вода е проникнала в бетонната преграда под моста, където са инсталирани комуникационни кабели.
"Гъндул" съобщава, че служители на Агенцията по пътна инфраструктура са проучили щетите на място в петък. Ще бъде направена още една проверка на инсталацията, в която ще участват и експерти от Централния институт за технология на пътищата и европейски и национални норми и стандарти. Те ще дадат оценка за състоянието на моста и ще определят какво точно е причинило тези щети само няколко месеца, след като мостът бе хидроизолиран и асфалтиран, пише вестникът.
"24 часа" пише, че повреди вече има и по шосето на румънския бряг от моста до граничния пункт, където в продължение на около 300 метра асфалтът се е деформирал и на места се е "разтекъл".
Вестникът припомня, че строителите бързаха с довършителните работи по моста, защото той трябваше да бъде открит на 9 май, но срокът не бе спазен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 30 Окт 2013, 12:38    Заглавие:  

Мостът "Нова Европа" няма да падне

Дефектите констатирани на моста „Нова Европа“ при Видин – Калафат нямат нищо общо със здравината на мостовата конструкция. Инспекцията на новото съоръжение бе разпоредена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов през месец октомври, заради появили се напуквания в асфалтовата настилка. Комисията е установила сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста.

Към момента слаби места в настилката, са се появили и в двете ленти на моста. Техническа проверка от български специалисти установи, че това се дължи на повърхностна вода от дъждовете, която прониква под настилката следствие на тежкотоварния трафик. Вече са започнали действия за подобряване на отводнителната система на моста. На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката.

В началото на ноември ще бъдат преасфалтирани всички проблемни места. Ще бъде въведена временна организация на движението по моста, като трафикът и в двете посоки ще се извършва върху платното посока България – Румъния.

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията категорично отрича появилите се в публичното пространство информации, че мостът „може да падне“. Невярна е и изнесената информация, че следствие на дефектите е проникнала вода в конструкцията на моста, където са разположени кабели и комуникации. Проверката показа, че на места е проникнала вода, следствие на незатворени технологични отвори в конструкцията, които ще бъдат затворени до края на ноември 2013 г.

Съгласно подписания договор, всички констатирани дефекти по моста до края на 2013 г. се отстраняват за сметка на изпълнителя. Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще наложи строг контрол по качественото изпълнение на всички действия по тяхното премахване, защото след изтичане на този срок всички бъдещи проблеми ще бъдат отстранявани за сметка на смесеното българо-румънско дружество за експлоатация и поддръжка на съоръжението.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42493

МнениеПуснато на: Вто 24 Дек 2013, 11:01    Заглавие:  

Влакове по "Дунав мост"-2 ще минават след февруари – март 2014 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 19 Мар 2014, 18:11    Заглавие:  

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов посети днес пункта, който събира таксите от преминаващите превозни средства през моста „Нова Европа“ при Видин – Калафат. По време на инспекцията, той разпореди да бъдат проучени всички възможности и в най-кратки срокове да бъде създадено работно място за продажба на винетки.

„Трафикът през моста изпреварва всички проектни прогнози“, каза министър Папазов. По думите му за периода от откриването на съоръжението до края на февруари 2014 г. през него са преминали общо в двете посоки 321 958 превозни средства.

По-рано днес министър Данаил Папазов и заместник-министърът на младежта и спорта Йордан Йовчев дадоха старт на тото услугите в пощенските станции на град Видин. Министърът пусна електронен фиш и пожела късмет на всички участници в игрите на Българския спортен тотализатор.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 26 Апр 2014, 12:25    Заглавие:  

Букурещ прави лек ремонт на Дунав мост
16:13 | 25 април 2014 | | / Редактор Елица Петрова / обновено преди 20 часа

От румънска страна ще бъде направен само козметичен ремонт на Дунав мост. Това каза в отговор на журналистически въпрос в Русе зам.-министърът на транспорта на северната ни съседка Юлиан Матаке, цитиран от ruse-news.com. Това, по думите му, включва запълване на образувалите се през зимния период дупки и преасфалтиране на някои участъци от пътното платно в румънската част на съоръжението. Предвижда се ремонтните дейности да започнат в началото на май и да завършат през юни, когато ще бъде отбелязана 60-годишнината от изграждането на моста. Предвиден е и цялостен ремонт, за който вече на сайта на министерството е обявен конкурс, каза още Матаке.

Най-вероятно ремонтът ще започне догодина и ще продължи 23 месеца.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
FW-189

Регистриран на: 12 Фев 2008
Мнения: 328

МнениеПуснато на: Съб 03 Май 2014, 19:04    Заглавие:  

Снимките са от 20.04.2014.
Дупки в румънския участък наистина има, но не са на платното на моста, а на наклонения път-апарел след него, преди ГКПП-то.
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Това се вижда от Видин през перилата на моста...

Click to see if image is larger

Реконструкция на пътя край Калафат, която продължава от миналото лято (но поне строят здраво, с много бетон за отводнителната канализация и страничното укрепване на пътя, с дебел слой асфалт отгоре). Пътя е наистина разбит в продължение на десетина километра, до отбивката вляво за Турну- Северин, но не колкото пътищата в Северозападна България.

Click to see if image is larger

За пътищата след тази отбивка чак до унгарската граница само добри неща мога да кажа: всичко е ново, пътя е равен и широк, някои градове имат изградени околовръстни шосета (Дробета- Турну Северин, Карансебеш). НЯМА километричните колони и чакането по 4 часа на сръбско- унгарската граница; и нашата, и унгарската граница се минават с една-две коли отпред(!). Минус е движението през много села, където масово все още имат обичая да паркират през уикенда направо на главната улица и е трудно да се премине, както и по- недисциплинираните от нас румънски шофьори (който е минавал оттам знае за какво става въпрос)...

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

В опит за привличане на повече нови клиенти румънците са накачили знамена на преминаващи оттам коли от съседни държави; тук-таме се вижда, нарядко, и българското.

За самия мост:
Ако има нещо, което да прави неприятно впечатление, е мудната смяна на румънските митничари, отговарящи за закупуването на румънска винетка- "ровиниета" (иначе на символична цена), през лятото чаках там в ранни зори точно 40 минути, както и отказа им да вземат по- дребни пари от едно евро.
В обратната посока, към България, проблем поражда непродаването на български винетки на моста; така пътуването до някоя продаваща го бензиностанция ("Петрол" или "Фанти Ге" СЛЕД Видин) е приключение за шофьорите, оставени на благоразположението на нашите пътни полицаи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 08 Май 2014, 11:57    Заглавие:  

Заместник-министър Антон Гинев ще даде старт на железопътния трафик през моста „Нова Европа“

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев ще открие железопътния трафик през моста „Нова Европа“. Първият пътнически влак, който ще свърже Видин с румънския град Калафат ще премине на 10 май 2014 г.

Заместник-министър Гинев ще посрещне румънската делегация, ръководена от държавния секретар в Министерството на транспорта на Румъния Юлиан Матаке на жп гара Видин (пътническа) в 12.00 ч. След кратка среща между двете делегации, официалните лица и журналистите ще имат възможността да пътуват с първия пътнически влак до Калафат.

Припомняме, че в края на месец март в МТИТС бе проведена първата сесия на българо-румънска комисия за работа по трансграничната железопътна мрежа, на която бе договорено железопътният трафик между Видин и Калафат по моста „Нова Европа” да бъде пуснат в най-кратки срокове.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 10 Май 2014, 14:12    Заглавие:  

Заместник-министър Петър Киров откри железопътния трафик през моста „Нова Европа“

Започваме пълноценната експлоатация на моста „Нова Европа“. Това каза заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време на откриването на железопътния трафик през моста при Видин – Калафат.

На церемонията присъстваха държавният секретар на Министерството на транспорта на Румъния Юлиан Матаке и водената от него румънска делегация, кметът на община Видин Герго Гергов, областният управител на Област Видин Кръстьо Спасов, генералният директор на Национала компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев, заместник-изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Чавдар Трендафилов, народни представители и др.

„Всички знаем, че железопътният транспорт е от огромно значение за балансираното развитие на транспортната система на всяка страна“, каза Петър Киров. По думите му мостът „Нова Европа“ има не само стратегическо значение, но и е регионално – осигурява възможност за развитие на бизнеса и връзките между хората от двете държави. „Пускането на жп трафика е доказателство, че можем да постигнем много когато си партнираме“, допълни заместник-министър Киров. Той изрази надежда в кратки срокове да премине и първият товарен влак през съоръжението.

Държавният секретар на Министерството на транспорта на Румъния Юлиан Матаке благодари за доброто сътрудничество с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България. Той съобщи, че пътническият влак, който ще свърже Видин с румънския град Крайова ще се движи по редовна линия два пъти дневно.

След официалната церемония гостите и представителите на медиите пътуваха с пътническия влак до Калафат и се включиха в тържествата по случай празника на града.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 09 Юни 2014, 08:29    Заглавие:  

Цяла седмица чествания за 60 г. Дунав мост
11:52 | 6 юни 2014 | | / Редактор Таня Тодорова /

60-годишнината от пускането в експлоатация на Дунав мост предстои на 20 юни. Честванията на юбилея ще продължат цяла седмица.
Поредица от събития ще отбележат 60-годишнината от пускането в експлоатация на съоръжението. Честванията са под патронажа на министрите на транспорта на България и на Румъния - Данаил Папазов и Дан-Коман Шова, а Областна администрация-Русе е основният координатор на събитията през седмицата, предаде БТА.

Началото ще бъде поставено на 16 юни с откриването на изложба във фоайето на Регионалната библиотека "Любен Каравелов" на книги, снимки и публикации, свързани със строежа на Дунав мост. В откриването ще се включат представители на гилдията на архитектите, ученици от гимназията по строителство, архитектура и геодезия, както и строители, участвали в изграждането на съоръжението.

На следващия ден в Доходното здание ще се открие експозицията с рисунки на победителите в българо-румънския конкурс "Дунав мост през детските очи", чиито организатори са Регионалният инспекторат по образование в Русе и Културният дом "Йон Виня" в Гюргево.

В програмата е включено и Годишното общо събрание на "Еврорегион Данубиус", което ще се състои в Гюргево на 18 юни, а вечерта в Културен дом "Йон Виня" ще има концерт на румънски и на български детски състави.

В деня на годишнината - 20 юни, са предвидени няколко събития в Русе и в Гюргево. Студенти ще преминат рано сутринта Дунав мост, за да се включат в бизнес форум, организиран от Двустранната българо-румънска търговска камара в Гюргево.
По-късно ще започне и официалната церемония, в която ще участват министрите на транспорта на България и на Румъния, представители на Европейската комисия и на Дунавската комисия.

Двамата министри ще валидират пощенска карта, посветена на 60-годишнината от пускането в експлоатация на Дунав мост.
През деня ще има още инвестиционен, образователен и медиен форум, които ще се организират в Русенския университет.

В следобедните часове е предвидена и презентация на специалисти от Националната компания "Железопътна инфраструктура" за мостовете между България и Румъния от времето на Римската империя до наши дни.

Ще се състои и прожекция на филма "Мостът", посветен на 50-годишния юбилей от пускането в експлоатация на Дунав мост. Празничният ден ще завърши с концерт на състави от България и от Румъния в "Канев център" на Русенския университет.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42493

МнениеПуснато на: Вто 17 Юни 2014, 20:07    Заглавие:  

Първият товарен влак премина по моста „Нова Европа“
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 18 Юни 2014, 09:42    Заглавие:  

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов ще се включи в честванията по повод 60 години от пускането в експлоатация на Моста на дружбата.

Министър Папазов и министърът на транспорта на Румъния Дан Шова ще валидират пощенска марка. По повод празника приветствие ще бъде отправено и от европейския координатор за вътрешните водни пътища и Дунавска стратегия в ЕК Карла Паес. Събитието ще се проведе на 20 юни (петък) 2014 г., от 10.00 ч., в град Русе, в близост до Дунав мост.

Осигурен е организиран транспорт до Дунав мост и обратно за представителите на медиите. Моля, желаещите да пътуват с него, да се акредитират в Областна администрация Русе, тел.: 0888/ 622 537, Гергана Илиева.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 20 Юни 2014, 09:30    Заглавие:  

Подаряват 10 000 картички на Дунав мост
09:00 | 20 юни 2014 | | / Редактор Лилия Чалева / обновено преди 1 час

Всеки пътник, който днес влезе в България през "Дунав мост", ще получи картичка подарък със снимка на моста - заснета от "птичи поглед"
Картичките са с надписи на български и на румънски език. Поводът е 60-годишнината от пускането в експлоатация на съоръжението, съобщиха от общинската управа в крайдунавския град. За целта са отпечатани 10 000 картички, а автор на снимката и на дизайна е русенският фотограф Цветомир Цветанов.

Идеята се осъществява от община Русе с финансовата подкрепа на общинската фондация "Русе - град на свободния дух", съвместно с община Гюргево и с "Гранична полиция".

"Целта на инициативата е всеки един от пътуващите, прекрачил "прага" на страната ни, да запази спомен от утрешния празник на "Дунав мост", обясняват от общинската управа в Русе.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 20 Юни 2014, 10:12    Заглавие:  

"Мостът на дружбата" - 60 години история
Русе/Гюргево

"Мостът на дружбата" между Русе и Гюргево е изграден за рекордно кратко време - 2 години и 3 месеца. Открит е на 20 юни 1954 година. На 27 юни 1954 г., неделя, в 7.50 ч. по новия мост на река Дунав преминава първият товарен влак с 40 вагона, който доставя трактори "ДТ-54".

"Това е първият мост от българска страна, който пресича реката. За времето си строителството е мащабно, защото, освен шосейна, по него минава и ж.п. линия. Предвидена е и мобилна секция, която да се повдига, за да се пропускат по-големи кораби, които се движат по реката", обяснява за БТА Владислав Атанасов - уредник в отдел "Нова и най-нова история" към Русенския исторически музей. Той уточнява, че непосредствено след Освобождението българските правителства решават да разширят възможностите за комуникация и просперитет на България не само чрез установяване на системата на железниците, но и чрез продължението й - построяването на мостове. По думите му може би началото се поставя от Петко Каравелов. Първоначалното предложение на Петко Каравелов е да бъдат построени мостове при Видин и при Русе", разказа Атанасов.

По думите му почти столетие след това се реализира тази идея заради различните политики на държавите. Имало много предложения - за мост при Видин, при Свищов, при Русе, като в крайна сметка се стига до варианта след "9-ти септември" - при един друг икономически строй и политическа система, да има мостово съоръжение при Русе, пояснява историкът.

Атанасов допълни, че Дунав мост се строи с участието на почти всички източноевропейски държави. Строителни елементи пристигат от Полша, от Чехословакия. Атанасов обясни, че е любопитен фактът по отношение на украсата на колонадите на моста. Изключително интересен екип, начело с архитект Георги Овчаров, отговаря за външния вид и изобщо за построяването на колонадите - тяхното обличане с камък и с архитектурни елементи.


"Началото на строителството е поставено през 1952 година и в един сравнително рекорден срок мостът е построен. Неговото откриване спазва тържествения церемониал и ръководителите на двете държави Вълко Червенков и Георге Георгиу-Деж прерязват лентата на 20 юни 1954 г. в присъствието на всички министри", обяснява Атанасов.

За строителството на моста през 1952 г. е създадена Междуправителствена българо-румънска комисия. Под кодовото име стратегически "Обект 889" тогавашното Министерство на транспорта създава Главно управление, което ръководи наетите Дунавска строителна секция, жп поддържане, трудови войски и завод "Георги Димитров" с общо 4700 работници. По време на строителството на съоръжението строителите го наричат "Мост на дружбата". Той е завършен през 1954 г. от смесената българо-румънска организация "Дунав мост".

За първия ден на строителството на моста един от строителите, военният старшина Иван Натев, през 1992 г. разказва: "Доколкото си спомням, беше февруари със студен северен вятър, но вместо за пет дни ние стигнахме до Дунава за четири дни".

В построяването на моста участват 11700 души, от които 7 000 румънци и 4 700 българи. По време на строежа са извършени над 1 милион кубически метра изкопни работи, построени са две големи гари на българския и румънския бряг и комплекси свързани с тях постройки. По време на строителството на моста за пръв път в световната практика при мостостроенето се прилага нов начин за монтиране на сводови конструкции с големи дължини без междинни опори в река Дунав.

За първи път за набиването на железобетонните пилони се използват и подвижни парни чукове, монтирани на специални колички. За първи път се осъществява избиване на пилони чрез размиване на земни пластове с вода под силно налягане. Мостът е с дължина 2 224 м и минава на 30 м над водата. Изграден е на две нива за железопътно и автомобилно движение. Средната му част е дълга 85 м и може да се повдига при преминаването на големи кораби. Металните конструкции на двете нива надхвърлят 30 000 тона. Архитектурното оформление на моста е дело на арх. Георги Овчаров, а художественото му оформление - на украинския скулптор Михайло Парашчук.

След приемането на България и Румъния за членове на Европейския съюз на 1 януари 2007 г. мостът има стратегическо значение като съставна част на европейския транспортен коридор номер 9 и благодарение на него еврорегионът между Русе и Гюргево е пример за сътрудничество не само между България и Румъния, но и в Европейския съюз.

За последните пет години средно на година в посока Румъния през "Дунав мост" преминават по около 700 000 превозни средства, като приблизително толкова влизат и в България.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42493

МнениеПуснато на: Съб 21 Юни 2014, 15:27    Заглавие:  

(видео) Дунав мост 2 (Нова Европа) една година по-късно
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 16 Сеп 2014, 08:28    Заглавие:  

Ще има ли бъдеще Дунав мост 2?

Кой е забавил и кой е спасил Дунав мост 2? Това за пореден път става гореща тема в предизборната кампания. От ГЕРБ вече се оплакаха за заварените от правителството на Сергей Станишев "стърчащи железа" и за доведения докрай от тях строеж. Каква е истината? И коя от двете партии - БСП или ГЕРБ, може да закачи на знамето си заслугата за построяването на Дунав мост 2?

Договорът за проектирането и строителството на мост "Нова Европа" е подписан на 30 януари 2007 г. със срок за изпълнение 38 месеца, т.е. до април 2010 г. Стартът на проекта е даден на 13 май 2007 г., а реалното строителство започва в края на същата година. В мандата на БСП до юли 2009 г. са изпълнени 45% от предвидените строителни работи, включително най-сложните дейности под вода и са поставени носещи пилоти, върху които да стъпят стълбовете на моста, обясняват червените. В неплавателния участък на реката са излети 56 пилона с диаметър 2 м на дълбочина 60 м, а в плавателния участък - 96, с диаметър 2 м на дълбочина 80 м. Това са "стърчащите железа", които правителството на ГЕРБ заварва и без които мост няма как да има.

Действително има изоставане с около година от първоначалния график, произтичащо от необходимостта от изменения в националните законодателства на България и Румъния след приемането им в Европейския съюз (ЕС), от отказа на румънската страна в продължение на 13 месеца да осигури достъп на нейна територия на фирмата изпълнител, както и от неблагоприятните инженерно-геоложки условия на строителната площадка, установени по-късно и довели до изменение на първоначалния проект. Стоманените фундаменти на моста са заменени със стоманобетонни. Тези обективни причини за забавянето са изнесени не от представител на БСП, а от депутат на ГЕРБ на заседание на парламента от 29 февруари 2012 г. и могат да се прочетат в стенограмата за деня.

В началото на август 2009 г. току-що назначеният зам.-транспортен министър Ивайло Московски казва, че строителството на Дунав мост 2 закъснява с 12-14 месеца. Със завареното забавяне и без усилие за наваксване крайният срок се очертава през 2011 г. С оглед на тази фактическа обстановка, през февруари 2010 г. инженерът на обекта удължава срока до 9 юни 2011 г., а тогавашният премиер Бойко Борисов поема ангажимент да го спази.

"Общата ангажираност на българската и на румънската страна за реализация и въвеждане в експлоатация на обекта без по-нататъшни закъснения е потвърдена по време на съвместната проверка на строителната площадка от премиер-министрите на България и Румъния на 26 февруари 2010 г.", пише в официална информация на транспортното министерство за напредъка на проекта към 31.05.2010 г.

Правителството на ГЕРБ не само че не спазва удължения срок, но натрупва ново забавяне от 2 г. - до средата на 2013 г. Близо една година се проточва даването на концесия за добив на инертен материал за насипите на съоръжението.

Така, вместо на 9 юни 2011 г., мостът е пуснат в експлоатация на 14 юни 2013 г.

Правителството на ГЕРБ не прави нищо за изграждане на пътища към Дунав мост 2, припомнят социалисти. Така той е пуснат в експлоатация без сигурен и лесен достъп от София към него. Още по-неприемлива е позицията на служебното правителство, което заяви намерения да извади проекта за модернизация на пътя Видин - София от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" - 2014 - 2020. На 6 юли 2014 г. бе пуснат в експлоатация обходът на Враца. В усилен строеж е околовръстният път на Монтана. И двете отсечки са изградени при правителството на БСП и ДПС.

На 15 и 16 юли 2013 г. бяха сключени договори и започна проектирането на четири участъка от пътя: Видин - Димово; Димово - Бела - Ружинци; Ружинци - Монтана и Монтана - Враца. Идейните проекти са готови, предстои изработването на техническите. През юни 2014 г. Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществени поръчки за избор на строител и на строителен надзор за двата лота от участъка Мездра - Ботевград.

На 14 август т.г. обаче, след като служебното правителство поема властта, процедурите са спрени. В същото време от АПИ съобщиха, че модернизацията на пътя остава приоритет и ще се финансира по програмата "Транзитни пътища VI" с пари от републиканския бюджет и заем от Европейската инвестиционна банка. На практика, ако това бъде допуснато, проектът ще бъде лишен от сигурно финансиране с европейски средства за сметка на несигурни обещания за бъдеще време, смятат в БСП.

Според експерти Европейската инвестиционна банка като цяло не финансира ново строителство по реда на държавните инвестиционни заеми. Философията на този държавен инвестиционен заем "Транзитни пътища" е да се рехабилитират съществуващите пътища от първи и втори клас. Общата прогнозна стойност на участъка Видин-Монтана-Враца е 500 млн. евро. Стойността на "Транзитни пътища" - VI, съгласно решение на Министерския съвет, е 300 млн. евро при 50% държавно съфинансиране, т.е. цифрите не се "връзват". Има съгласуван с банката списък от отсечки, подготвени от АПИ, за който предстои мисия на ЕИБ в седмицата след 8 септември, за оглед на ключови участъци и окончателно утвърждаване.

Без подобряване на пътната инфраструктура към Дунав мост 2, в който бяха инвестирани над 200 млн. евро, той не може да даде резултатите, които всички ние очакваме, въпреки че от пускането му в експлоатация през юни 2013 г. досега през него са минали над 620 000 превозни средства. Така защитават тезата си за оставане в транспортната европейска програма на проекта за модернизация на автомобилния път Видин - София от БСП.

Кой крив, кой прав - решават избирателите.

Източник: www.standartnews.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 10 от 11 [152 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0763s ][ Queries: 12 (0.0045s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker