Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Внезапна проверка в Централния военен окръг · Иранският външен министър: "Тръмп е прав, американските военни нямат работа в Персийския залив" · При сблъска на двата немски изтребителя Eurofighter единият пилот е загинал · МИСИЯТА Е ВЪЗМОЖНА: САМОЛЕТИ ПИЛАТУС PC-7, PC-9 И PC-12 В СЛУЖБА НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ · Тръмп постави две "много прости" условия на Иран · Германски изтребители се сблъскаха в небето на 120 км от Берлин ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Tue 25 Jun 2019, 00:40
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
ДУНАВ МОСТ и 2
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 3 of 11 [152 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Next
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 22:51    Post subject:  

Хм, тези сериозно са се хванали с идеята.
Добре е да има оживление около дунавските градове, стига да има кой да поддържа мостовете, а и фериботите.

През май с Румъния подписваме споразумение за изграждане на 2 моста над Дунав
Lev - 27 Февруари 18:27
През май ще бъде подписано споразумение с Румъния за построяването на два нови моста на река Дунав. Това са се договорили на среща министрите на транспорта на двете страни, съобщи пред журналисти Петър Мутафчиев.
Според постигнатата договореност изграждането на двата моста ще е заложено в общо споразумение, което предвижда мостът Оряхово-Бекет да бъде построен от румънска страна, а Силистра-Кълъраш - от българска.
Двамата министри са уточнили и някои нерешени въпроси по строителството на Дунав мост II, свързани с достъпа на румънска територия.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 22:58    Post subject:  

Румъния губи европарите за моста Калафат-Видин?
Profit.BG - 26 Февруари 15:58
Изграждането на инфраструктурата за моста над Дунав при Калафат-Видин трябва да приключи до 31 декември 2010 година, защото в противен случай Румъния рискува да загуби европейските средства за този проект, съобщи агенция Аджерпрес. Инфраструктурата, необходима за обслужването на моста, включва изграждането на път и жп линия, за което Румъния ще получи от страна на Европейския съюз 57 млн. евро. Съфинансирането от румънска страна за изграждането на прилежаща инфраструктура възлиза на 11.98 млн. евро.От българска страна дейностите, свързани с изграждането на моста, вече започнаха, но от румънска страна конкурсите за възлагане на обществени поръчки, организирани от министерството на транспорта бяха блокирани заради внесени жалби в съда от участници в надпреварата. През 2000 година Румъния и България подписаха споразумение за строеж на моста Видин-Калафат, проект, който е част от регионалните инфраструктурни проекти на Пакта за стабилност в Югоизточна Европа. Крайната цена за изграждането на моста Видин-Калафат е 274 млн. евро, отбелязва Аджерпрес.Източник: БНР
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 11 Mar 2009, 13:39    Post subject:  

Необходими са спешни мерки за укрепване на дигата при Дунав мост 2, показва проверка
11 март 2009 | 13:09 | Агенция "Фокус"
София. Проверка на строителната площадка на Дунав мост 2 във връзка с покачването на нивото на река Дунав и опасността от пропукване на защитната дига, разпоредикмета на Видин Румен Видов, съобщиха от общината. На място е установено, че са необходими спешни мерки за укрепване на дигата, за да бъде предотвратено наводняване. Кметът е изпратил писмо до испанската фирма изпълнител на строителството, с което ги приканва да изпълнят задълженията си по укрепване на защитното съоръжение с оглед недопускане на кризисна ситуация във видинска община. В тази връзка Румен Видов е провел и разговор с министъра на транспорта Петър Мутафчиев, в който е призовал за намеса и от страна на възложителя на строителството на моста за бързото отстраняване на пробойните в защитната дига при Видин. Община Видин продължава денонощно да следи нивото на водата при Видин и има готовност за предприемане на навременни мерки за защита на населението при възникване на кризисна ситуация.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 19 Mar 2009, 00:11    Post subject:  

Строителството на Дунав мост 2 върви със задоволително темпо
Lev - 18 Март 2009, 16:43

Строителството на Дунав мост 2 върви със задоволително темпо, каза за Дарик кметът на Видин Румен Видов.
В момента се изливат пилотите в неплавателната част на българския участък на реката. При липса на проблеми, свързани с прекалено високи води на реката, е възможно сроковете за завършване на обекта да бъдат спазени, каза още Румен Видов. По думите му през октомври 2010 година мостът може да бъде факт.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 14 May 2009, 00:30    Post subject:  

Плугчиева се похвали с напредък по Дунав мост II
13 Май 2009

България вече навакса изоставането си при усвояването на средствата отпуснати на страната ни по програма ИСПА и е договорила 83% от тях, похвалиха се от пресофиса на вицепремиера Меглена Плучгиева.

По програмата се отпускат 1.55 млрд. евро, а сключените договори са за 1.359 млрд. евро. 39% от тях са разплатени. Програмата приключва в края на 2010 г. и ако до тогава има неусовени средства, те ще бъдат изгубени.

Изграждането на Дунав мост II се финансира със 70 млн. евро по ИСПА. Според съобщението от офиса на Плугчиева, имаме съществен напредък по проекта.

Всъщност от началото на проекта преди няколко години до сега е изградена производствена база за нуждите на строителя – испанската "FCC", положени са основите на един устой и два стълба в неплавателната част на реката и се тестват елементи за част от конструкцията на моста. Работата по моста е затруднена и от неразбориите с румънците, които отговарят за половината от съоръжението и са дори по назад и от нас.

Строежа на Дунав мост Видин-Калафат се ръководи от транспортното министерство. То се разпорежда с общо 911 млн. евро по ИСПА, от които са договорени 790 млн. евро. Някои от транспортните проекти вече са приключени. Сред тях са "Реконструкция, модернизация и разширение на Летище София" и "Транзитни пътища 3 - Лотове 3, 4, 8 и 9".

"Отличник" по изпълнението на програма ИСПА е Министерство на регионалното развитие и благоустройството, за което са предвидени 132.7 млн. евро, а то е договорило проекти за 135 млн. евро. Разликата ще се доплати от бюджета. Проектите по ИСПА, управлявани от ведомството, са за изграждане на пречиствателни станции и интегрирани водни проекти за населени места из цялата страна.

Министерството на околната среда и водите изпълнява 21 финансови меморандума по ИСПА на обща стойност 508 мил. евро. До момента са сключени договори за 435 млн. евро,като от тях са разплатени 146 млн. евро. Ведомстовото обещава да оползотвори и спестените пари по меморандумите.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 18 May 2009, 16:28    Post subject:  

България предлага регионалният координационен център за обмен на информация да бъде до Дунав мост 2
18 май 2009 | 17:21 | Агенция "Фокус"
Видин. България предлага регионалният координационен център за обмен на информация да бъде до Дунав мост 2, съобщиха от пресцентъра на МВР. Центърът ще оптимизира обмена на данни по отношение на граничния контрол и нелегалната миграция по реката. Страната ни подкрепя европейската перспектива на Сърбия и ще настоява за бързото й включване в списъка за визова либерализация, заяви министър Михаил Миков по време на среща със сръбския си колега Ивица Дачич. Министрите на вътрешните работи на България Михаил Миков и на Сърбия Ивица Дачич се срещнаха във Видин. Те обсъдиха изпълнението на двустранната програма за сътрудничество на вътрешните министерства на двете страни. Взаимодействието ни е много добро. Често съвместната работа на полицейските структури изпреварва дипломацията и това е реален отговор на динамичната обстановка, в която престъпността няма граници – подчерта министър Дачич. Той изрази подкрепа на идеята за създаване на регионален координационен център за обмен на информация в Дунавския регион, “един вид Балканпол”. Така ще се оптимизира обменът на данни по отношение на граничния контрол и нелегалната миграция по река Дунав. Министър Миков каза, че България разполага с подходяща сграда за полицейските и митнически екипи до бъдещия мост при
Видин-Калафат на километър "796" на реката. По-късно днес двамата министри, придружени от вицепремиера Ивайло Калфин, посетиха обекта. България подкрепя европейската перспектива на Сърбия и ще настоява за бързото й включване в списъка за визова либерализация – добави българският вътрешен министър. Той и сръбският му колега са дискутирали и облекчаването на “малкия” граничен трафик в 30-километровата ивица – идеята е споразумение за това да се постигне до 15 юни, за да се подпомогнат икономическите контакти между двете страни и да се улесни преминаването в предстоящия туристически сезон. Предстои насрочването и на съвместно учение, което да се проведе в района на Джердап, Сърбия. Там ще бъдат тренирани съвместни действия за неутрализиране на терористично нападение върху стратегически важен обект. Страната ни е поискала подкрепа за българската кандидатура за директор на център СЕКИ и е получила принципното съгласие на Сърбия за това.
Утре към дискусиите ще се присъедини и министърът на вътрешните работи на Румъния Дан Ника. Той също ще има среща с министър Миков, след което дискусиите ще продължат в тристранен формат между министрите и придружаващите ги делегации. Очаква се след края на разговорите министрите да излязат със съвместна декларация.

Михаил Миков и Ивица Дачич посетиха строителната площадка на Дунав мост 2
18 май 2009 | 16:54 | Агенция "Фокус"
Видин. Министърът на вътрешните работи Михаил Миков, Ивица Дачич, министър на вътрешните работи на Република Сърбия и Ивайло Калфин, водач на листата за евродепутати от БСП, са на мястото на строежа на Дунав мост 2, където се запознаха с текущия етап на строителството, предаде репортер на радио "Фокус"- Видин. В момента строителните дейности протичат по график.
Михаил Миков и Ивица Дачич изразиха задоволството си от двустранната среща, която се състоя преди това между двамата.
Анна ЛОЗАНОВА
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 02 Jun 2009, 17:37    Post subject:  

Премиерът Сергей Станишев ще посети Дунав мост 2
02 юни 2009 | 18:02 | Агенция "Фокус"
Видин. Министър-председателят Сергей Станишев ще посети утре националния обект Дунав мост 2 и прилежащата му инфраструктура, както и Клуба на пенсионера във Видин, съобщиха от правителствената информационна служба. Премиерът ще посети и държавното предприятие „Ел Би Булгарикум” ЕАД.
По-късно през деня той ще разгледа и белоградчишката крепост Калето, където ще гласува в подкрепа на номинацията на белоградчишките скали за едно от новите седем чудеса на света.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 30 Jun 2009, 11:47    Post subject:  

Зарязаха Дунав мост 2
30 юни 2009 / News.dir.bg
Ситуацията около Дунав мост 2 е повече от критична, тъй като на строителите от испанската FCC Construccion не се плаща според договорените разчети, а парите за инженерния надзор на френско-британския консорциум Ingerop - High-Point Rendel са привършили преди шест месеца.
Това разкриха пред БЛИЦ източници, които следят по европейска линия развитието на инфраструктурните проекти в България. Информацията за проблемите около финансирането на Дунав мост 2 вече е стигнала до комисарите на ЕС според тях.
Между 12 и 13 млн. евро са неизплатените суми на испанците, а 2,5-3 млн. евро не достигат за надзора. Чужденците до момента не са изразили открито раздразнение, но не е изключено именно те да са причина за предстоящата визита на екип от Европейската инвестиционна банка, която е сред основните източници на средства за проекта, наред с правителствата на Франция и Германия.
"След мен потоп" е стилът на отговорниците за обекта от българска страна, коментират източниците.
От FCC Construccion са свършили огромна работа по дъното на реката с помощта на супер модерна техника, непозната до момента в българското строителство. Ако и те, и британците си вдигнат машините и лабораториите, колко скоро ще се възобнови изграждането на моста, е един от въпросите, които си задават на обекта.
Финансовият меморандум е на обща стойност 220 млн. евро, а договорите са за около 100 млн. евро, припомнят източниците.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 01 Jul 2009, 08:47    Post subject:  

Забраниха снимането около Дунав мост 2
Дата : 25 Юни 2009 г. 16:23 ч.

Продължават строителните работи по изграждането на Дунав мост 2 и прилежащата инфраструктура, предаде "Фокус".

Днес предстои да бъде преустановена временната организация на движението на околовръстното шосе на Видин при разклонението за село Новоселци, тъй като там работата е приключила. Продължават дейностите по изграждането на естакадата до стария гробищен парк в града и на участъка от главен път Е - 79 при разклона за село Иново.

Строителни бригади от испанската фирма - изпълнител на проекта Дунав мост 2 работят по подготовката на терена, където ще стъпят основните подпори на транспортното съоръжение. В частта от проекта от българския бряг до острова по средата на реката ще бъдат изградени девет колони, като до момента е завършена една - тази, за която имаше съмнение, че е нарушила целостта на дигата, отнемайки от сечението й.

Храстите и дърветата на половината от острова, както и на брега в областта на къмпинга, са изсечени. Реката е преградена от масивен насип, в който са оставени тръби за дренаж, за да се даде възможност на големите колесни машини да оперират свободно.

Тъй като обектът е категоризиран като особено важен - с национално и международно значение, той е строго охраняван и достъпът на хора и автомобили, както и снимането в района, са забранени. Не се разрешава и общуване с испанските работници, както и със строителния надзор от Великобритания.

Право да дават конкретна информация за напредъка на строителството на Дунав мост 2 и прилежащата му инфраструктура, което се води един линеен обект, имат само определени лица, след изричното разрешение на Министерството на транспорта.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 07 Jul 2009, 09:10    Post subject:  

Входно-изходният булевард към Дунав мост бе пуснат в експлоатация
От Росица Великова
Дневник
Вицепремиерът по управление на европейските фондове Меглена Плугчиева, която е водач на листата на "Коалиция за България" в Русе, кмета Божидар Йотов и Иван Иванов, член на управителния съвет на "Холдинг Пътища" прерязаха лентата за пускането в експлоатация на ремонтирания бул. България в Русе. Пътят е входа и изхода за Дунав мост и през него преминава целия трафик към Румъния. "Най-важното нещо след пускането на булеварда е осигуряването на безопасността на хората, които живеят в близост до него", заяви вицепремиерът Меглена Плугчиева.

Бул. "България" в Русе е северният вход на страната по т.нар. европейски транспортен коридор №9. Той е и неразделна част от Републиканската пътна мрежа. Ремонтът се осъществи в рамките на около 3 години. Булевардът е с по две трилентови платна. Първото е с дължина 7.2 км, а другото – 6.64 км. В средата на 2006 г. инвестиционният проект за ремонта и възстановяването на бул. "България" стана неразделна част от Лот 8 на програма Транзитни пътища ІV, съфинансирана от Европейската инвестиционна банка с обща договорна стойност от над 19.6 млн. лв. От тях стойността на строително монтажните работи по булеварда се изчисляват на 4.5 млн. лв., без в тях да се включва строежа и ремонтите по "Дъговия мост на р. Русенски Лом".

Общата стойност на всички дейности по обекта възлизат на около 81 млн. евро, от които 60 млн. евро са отпуснати от Европейската инвестиционна банка и 21 млн. евро от държавния бюджет и програма ФАР на ЕС, обяви Янко Янков, главен изпълнителен директор на Национална агенция Пътна инфраструктура. Изпълнител на реконструкцията е "Холдинг Пътища" АД. Консултант по управлението на обекта е "Мот Мак Доналд", Великобритания.

В процеса на възстановителните дейности по бул. "България" са ремонтирани още над 4000 кв. м мостови съоръжения. Положени са над 70 км. бордюри и повече от 18 км нова стоманена предпазна ограда, стотици пешеходни парапети. Положени са над 70 000 тона асфалтова смес на обща площ от над четвърт милион квадратни метра.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 07 Jul 2009, 09:15    Post subject:  

Няма риск да спрат парите по ИСПА за Дунав мост 2
DarikFinance - 01 Юли 2009, 15:11

Няма риск от спиране на парите по програма ИСПА за двата проекта Дунав мост 2 и модернизацията на жп линията Пловдив-Свиленград, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Според него появилите се информации са предизборна спекулация.
Министърът добави, че двата проекта поначало са рискови, но към момента не е отправяно предупреждение от страна на Европейската комисия за блокиране на средства по тях. И двата проекта трябва да бъдат завършени до края на следващата година. Министър Мутафчиев поясни пред Дарик, че има възможности и за удължаване на този срок.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 06 Aug 2009, 20:39    Post subject:  

Проектът за Дунав мост закъснява с повече от година

06.08.2009 | Агенция “Фокус”

От общо 18 разработени проекта в Министерството на транспорта в реална изпълнителска фаза са само два – това каза заместник-министърът на транспорта Ивайло Московски, предаде репортер на Агенция “Фокус”. По думите на Московски всички проекти са на различни фази, но във фаза на изпълнение са само проектите за софийското метро и ж.п. линията Пловдив – Свиленград.
Изостават важни проекти като Дунав мост, магистрала „Люлин”. Забавянето в Дунав мост е от 12 -14 месеца. На въпрос - да разбираме ли, че губим всички пари по ИСПА, тъй като крайният срок е 2010 година, Московски посочи, че предстоят разговори за удължаване на този срок.
Десислава АНТОВА
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
zegerka

Joined: 29 Jun 2006
Posts: 214
Location: В една сбъркана държава в източна Европа

PostPosted: Sat 22 Aug 2009, 22:51    Post subject:  

Издигнаха фундаментите на Дунав мост-2
22 август 2009 / News.dir.bg
На българския бряг приключи изграждането на фундаментите на Дунав мост-2.
Върху пилотите се монтират сегменти с тегло 120 до 250 тона. За тяхното транспортиране в района на свободната безмитна зона е изградено малко пристанище, а в дунавските води е изграден временен насип, по който специализирана техника доставя необходимите елементи за конструкцията на мостовото съоръжение. Това стана ясно след срещата на Рикардо Буено, главен мениджър на проекта "Дунав мост-2" с новия областен управител на Видин Пламен Стефанов в петък. Срещата бе по инициатива на испанския мениджър, който иска да запознае новия областен управител на Видин с хода на строителството на най-големия инфраструктурен обект на територията на страната. Пламен Стефанов изрази удовлетворение от ускореното строителство на съоръжението. Той обяви, че в най-скоро време заедно със своя екип ще посети обекта, предаде БТА.
Главната цел за строителството на новия мост на река Дунав е създаване на липсващата връзка в инфраструктурата за интегриране на транспортната мрежа на България с европейските транспортни мрежи и повишаването на конкурентоспособността на българската икономика.
В края на юли Министерският съвет одобри проект на изменение към финансовия договор от 2000 г. между страната ни и Европейската инвестиционна банка за изграждането на мост на р. Дунав между Видин и Калафат. С документа срокът за усвояване на средствата по заема се удължава до 2011 г., съобразно графика за изпълнение на работите по обекта. Изменението осигурява финансиране на съществена част от проектно-строителните работи и надзора по новия мост и на прилежащата му инфраструктура на българския бряг. Забавянето на усвояването на средствата по заема се дължи на сложността на проекта и финансирането му от няколко институции с различни изисквания, което удължи подготвителната фаза на на изграждането на Дунав мост-2 след срока, планиран при сключването на договора с ЕИБ. Допълнително закъснение след сключване на договорите за изпълнение на проектно-строителните работи бе натрупано поради усложненията от различията в българското и румънското законодателство при издаване на разрешителни за строителство както на определените терени, така и в плавателната част на реката.
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 22 Aug 2009, 22:58    Post subject:  

Това за удължаването до 2011 нещо съм го пропуснал. Интересно, кой го е подписал - старото или новото правителство...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 18:04    Post subject:  

Губим парите за Дунав мост 2?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 3 of 11 [152 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0820s ][ Queries: 12 (0.0078s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker