Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индийските ВВС проведоха втори успешен пуск на крилата ракета с въздушно базиране BrahMos · Какви конвенционални оръжия е изнесла и внесла Украйна през 2018 г. · 96 години от рождението на военния парашутист подоф. Петър Томов · 21 държави гласуват утре на Евроизборите · Германия се отчете пред НАТО за увеличаването на разходите си за отбрана · Ново нападение на ислямисти в Нигерия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 26 May 2019, 05:32
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Стендов моделизъм
Модели на самолети и въртолети летяли в България!
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [10 Posts]  
Author Message
pach

Joined: 27 Jun 2007
Posts: 726
Location: София

PostPosted: Wed 06 Feb 2008, 17:35    Post subject:  Модели на самолети и въртолети летяли в България!
Subject description: Моята тема - всичко което е летяло под български флаг.
 

Такаааа! Намерих малко време и реших да направя набързо тази нова тема.Смятам , че е доста по-удобно така да събера моделите на самолетите летяли в родното небе със български знаци.Надявам се някой ден , тук да съм сложил моделите на всичките (по мой , но не окончателни данни - броенето и изясняването продължава Cool ) около 155 модификации и марки самолети и въртолети на България.От първия "BLERIOT XI" до последния "Cougar AS 532AL" , както военни , така и граждански!

Ето и първото представяне , както се казва - "какво намерих в кутията". Или както го наричат в един друг форум - "IN BOX PREVIEW".То принципно там бях обещал това представяне , но форума се оказа с частнособственически интереси и рекламно лице на няколко фирми.По друг начин не мога да си обясня тъпотийте които се ръсят от "старите пушки" а към "новобранците" се проявява постоянна нетърпимост , като или ги предупреждават , че отговора на "тъпите" им въпроси ги има в уводните страници или ги препращат да търсят в мрежата. Crying or Very sad Някой хора там просто са забравили от къде са започнали и сега само на думи искат да привлекат нови моделисти и членове на клуба им. Rolling Eyes
Всъщност , там бяха създадени специално раздели за начинаещи Embarassed , но просъществуваха около седмица - след което ги закриха !?!? Question Не можеха да "понесат" че и други хора се опитваха най-дружелюбно да научат себе си и другите на нещо ново.Е , забелязвам , че напоследък доста хора не пишат там (да се надяваме , че са заети и дявола не е така черен), и форума се пълни от определени хора само с фирмени новини.
Това си е лично мое мнение , без да ангажирам никого, и не се стърпях да го споделя тук- където се чуствам по-добре от там (впрочем от там обвиненията в посока тук , за сега не отговарят на истината , или причините за тия обвинения са туширани вече)По неизвестни за мен причини бях обвинен в саботаж, гонене на рейтинг (който така и не разбрах за какво служи) и "баннат" (така ли се казваше?) без предизвестие и без право да се защитя пред хората , пред които ме изкараха най-големия саботьор след Бен Ладен.

Но стига отклонения , връщам се на моето първо представяне на "какво намерих в кутията".Не съм го правил до сега така , че не бъдете строги . За напред ще се "подобрявам" и съобразявам с градивните критики , които безспорно ще ми отправите! Very Happy

Близък тактически разузнавач , артилерийски коригировач и самолет за свръзка
FW-189 „UHU” (бухал нем.)

Click to see if image is larger

През юли 1938 г. точно 15 месеца след получаване на заданието от техническото управление към Райхминистерството на авиацията (Technisches Amt Reichsluftfahrtrninisterium) , главния конструктор и летец-изпитател Курт Танк вдига във въздуха първия опитен образец – FW-189V1 (V-Versuchsmuster - опитен) с гражданската регистрация D-OPVN.Тогава Германия все още спазва „официално” забраната за производство на оръжие,наложена им от победителите в Първата световна война.
Не след дълго са сглобени още два опитни екземпляра – FW-189V2 (D-OPHD) и FW-189V3 (D-OPMH).След направените съответни полетни изпитания са произведени още 4 бр. опитни образци в модификации за разузнавателен , щурмовик , учебен и морски учебно-тренировъчен.

Към края на 1938г. четвъртия прототип FW-189V4 полага основите на малка серия от разузнавателни самолети – FW-189A от която са направени от 20 до 40 самолета по различни сведения в завода в гр.Бремен.Тъй като този завод (се готвел да) произвежда и FW-190A производството на следващите серий от разузнавача били прехвърлени във Франция – завод „SNCASO” гр.Бордо където са се произвеждали до 1944г. и в Чехословакия –„AVIA” гр. Прага , произвеждани до 1945г.В Прага се сглобявали и Аr-96 – самолети ползващи същият по лиценз на Валтер двигател – „Аргус” – АS-410А1 .V-образен 12 цилиндров , с въздушно охлаждане и модификации с изменяема стъпка на витлото.

През годините са пуснати четири основни модела на този издръжлив самолет:
FW-189A1 e основния модел.
FW-189A2 с две до четири картечници .
FW-189A3 с двойно управление.
FW-189A4 с бронирано дъно (?) и 20 мм оръдие за тактическа подръжка.

От направените общо 864 бр. (848 серийни + 16 прототипа) освен на Луфтвафе са доставени :
-30 бр. FW-189A2 на Унгария , взели активно участие на Източния фронт и в борбата с партизаните в тила.
- 14 бр. FW-189А1 за Словакия като 6 бр. са прелетели зад фронта при събитията в страната към края на войната . Тези самолети са били обстойно изледвани в НИИ на ВВС на СССР.
- 5 бр. за Румъния но не взели участие в бойни действия – ползвани за учебни.
- 18(19?) бр. за България ползвани по предназначението им – разузнаване,първоначално в акваторията на Черноморските ни пристанища , в последствие в Македония , Сърбия и Унгария в помощ на нашата армия след включването ни във втората фаза на ВСВ

Click to see if image is larger

Технически данни:
Екипаж.....................................................................3 човека
Размах......................................................................18,40 м
Дължина..................................................................12,03 м
Височина ..................................................................3,10 м
Двигатели 2 бр х 12 цил. „ARGUS 410A1”..........430/465 к.с.
Тегло празен...........................................................3245 кг. (А2-2832 кг.)
Тегло мах. Излетно................................................4170 кг.
Мах.скорост.............................................................355 км/ч (A2-374 км/ч)
Крейсерска скорост ................................................325 км/ч
Далечина на полета ................................................670 км
Практически таван..................................................7300 м
Време за изкачване до височина 4000м....................8 мин.
Продължителност на полета .............................2 ч 10 мин.
Въоръжение
- две вградени в крилата картечници калибър 7,92мм - MG-17
- една сдвоена картечница в електротурелна конусна установка от зад кабината 7,92 мм– MG-18Z
- 4 х 50 кг. Бомби на бомбодържатели под крилата тип ЕТС50/VІІІ
Свързочна радиостанция FUG-17
Фотоапарати Rb20/30;Rb50/30;Rb21/18 или Rb15/8 , както и подвижни ръчни камери ползвани от наблюдателя – Hk17/5 и Hk19.

Click to see if image is larger

Конструкцията на самолета е изцяло металическа.Само руля и елероните са от плат.Двете опашки били напълно взаимно заменяеми и представлявали полумонокок с работеща обшивка.Мотогондолите са съставна част на центроплана.Крилото е от центроплан и полукрила закрепени на мотогондолите.Крилото носи елероните отдуралуминиев скелет и опънат плат и метални приземяващи задкрилки.Те заемали една трета от размаха и цялата задна част на центропланаи продължавали под гондолата на екипажа.Елероните както и кормилото за височина и посока са снабдени с електромеханични тримери.
Кабината за екипажа е почти изцяло остъклена , предоставяща прекрасна видимост.Изработена е с множество плоски стъкла позволяващи лесна подмяна , както и даващи неизкривен образ при наблюдение през тях.Достъпа на пилота (седящ в лявата част на кабината се осъществява чрез подвижна част от остъклението над него , също както и над наблюдателя зад гърба на пилота в средата и над бордния стрелец лежащ отзад в турелната установка. По средата на кабината минава основната носеща конзола служеща и за противокапотираща рамка.
Първоначално се използавли двулопатни винтове с фиксирана стъпка , закрити от кок.Горивните резервоари са вградени в предните части на опашните балки а маслените – в мотогондолите отделени с противопожарна преграда от двигателите.
Самолета е бил с прибираем колесник.Основните стойки се прибирали назад чрез хидросистема в задната част на мотогондолите и се затваряли напълно с капаци.Опашното колело се сгъвало на ляво и се скривало също под капак в хоризонталното оперение свързващо двете опашки.

Различни модификации на този самолет:
• Fw 189A-0 — построен в 1940 г. серия от 10 предсерийни самолета, в основата си съответващи на опитния Fw 189 V2:
• Fw 189A-1 — първа серийна модификация на близък фоторазузнавач и коректировщик на артилерийски огън. Имало е и тропически вариант Fw 189A-l/Trop и транспортно-пътнически вариант Fw 189A-1/U-2 и U-3;
• Fw 189A-2 — разработен през 1942 г. вариант, при който подвижните картечници първоначално MG -17 в турела „Икариа” са заменени от скоростните MG-18Z . Няколко самолета от този вариант са били оборудвани с радиолокатори и използвани в качеството на нощни изтребители-прехващачи в системата на ПВО Германия.
• Fw 189A-3 — двуместен учебно-тренировочен самолет с двойно управление.
• Fw 189A-4 — лег щтурмовик, разработен в 1942 г. за използване на източния фронт и против партизаните. Неподвижните картечници в центроплана били заменени с 20-мм оръдие MG 151/20, а картечното въоръжение е доведено до шест броя, бомбовото натоварване си остава. На кабината е монтирана допълнителна броня.
• Fw 189B — модификация на самолета за обучение на пилоти и щтурман-наблюдатели.
• Fw 189C — опитен самолет за непосредствена огнева подръжка с усилено ударно въоръжение. Fw 189D — съществуващ в един екземпляр за провеждане на експерименти по различни варианти на специално оборудване и въоръжение.
• Fw 189E — разработен в 1942 г. от френския завод «SNCASO» модификация с два 14-цилиндрови звездообразни двигатели Гном-Рон GR- 14М4/5 с мощност 700 к.с. всеки .
• Fw 189F — модификация с двигатели Аргус As 411 MA- 1 мощност по 580 к.с.На тези самолети е увеличен горивния запас , монтирана допълнителна броня и усилено въоръжението.
• Fw 189G — опитен близък разузнавач на двигатели с повишена мощност. На височина 4500 м е развивал скорост 435 км/ч.

Представям ви модела на този самолет летял и в Българската авиация и известен под името „Циклоп” , в производствената листа на фирма „ITALERI” под №1239 за мащаб 1/72.

Click to see if image is larger

Кутията е от по-новите , със стабилна основна част и горно отваряне на капака (много добре) и приятна картина на самолета с намеци , че е под обстрел от земята , но до него стига само разсейващ се дим .На страничната част пише година на производство – 2003 , така че докато не започне сглобяване не мога със сигурност да кажа чия е матрицата

Click to see if image is larger Click to see if image is larger

Забелязал съм едно основно правило при италианците – колкото по малко са детайлите (а тук са 123 бр.) , толкова по обширна и красива им е инструкцията .Цели 10 страници формат А4 , като представят и три камуфлажни схеми – на Германия в Русия през 1943 и 1944г. както и на Унгария в Русия през 1944г. със съответните декали .Освен че е красива – достатъчно ясна е кое за къде все пак пасва.

Click to see if image is larger Click to see if image is larger Click to see if image is larger

На първо гледане – трите платки от средно сива пластмаса са с много добро качество , без леяци и със средно вдлъбната разшивка.Можело е и по финно до я направят в тоя мащаб , така че който иска , спокойно може да я китва и „разшие” отново – въпрос на желание и майсторлък . Тук таме има леки всмукнатинки по дребосъка (!?) което е малък проблем – с пинсети и кит , под лупа и без треперещи ръце – става ! Инак всеки малък чарк се разпознава какво е ...

Click to see if image is larger Click to see if image is larger

Има и четвърта платка от прозрачна пластмаса с добро разпределение на джамлъка за слепване. За прозрачноста който не е доволен (а дори и да е ) ще трябва да я подобри с „FUTURE” или неговите производни , тъй като голямото остъкление предполага и добро вътрешно „обзавеждане”.Е да ама ако искаме да стане хубаво , ще трябва да се погрижим сами с миниатюрните неща – мащаба не предполага от основния производител повече от 5-7 най едри детайла за кабината!Интересно какво допълнително може да се намери от други производители за подобряване на външната и вътрешна достоверност на модела!?

Click to see if image is larger

При налагането на основните детайли върху чертежите от книгата на издателство „Експринт”от Москва и автор Юрий Борисов за моя най-голяма радост има пълно и точно съвпадение.Сега остава да се изясни до колко са достоверни размерите на чертежа – дали той е правен по-модела или модела по тези чертежи(!?).Така или иначе , от прочетеното в мрежата станах подозрителен при такава точност – не че държа на нея, защото мен ме интересува повече самия самолет и излъчването на модела , от колкото дребните неточности.Е обръщам внимание понякога и на детайла , но само ако мога .

Click to see if image is larger Click to see if image is larger

Смятам да ползвам достъпните ми материали , както горе споменатата книга , така и списанието – монография от „Война в воздухе” бр.18. и доста линкове из мрежата .

Click to see if image is larger Click to see if image is larger Click to see if image is larger

От там ще се ориентирам за вида на основните цветове от камуфлажа (казват , че „ITALERI” не държат много на тия неща) и тъй като този самолет ще е безспорно в българския си вид – няколко картини и най-вече опита и споделеното тук мнение на супер специалиста – моделист сред българите , той същия ,този скромен valko-bg и неговия модел в 1/48.
А ето и мястото тук в което се уточняват само някой въпроси за самолета
http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=2514&start=15

Ами това е в общи линий – остава да намеря време и за сглобяване след обстойна подготовка. Rolling Eyes Laughing Wink

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Wed 06 Feb 2008, 18:21    Post subject:  

Отлична работа! Като свършиши - сподели с нас! Успех!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
FW-189

Joined: 12 Feb 2008
Posts: 328

PostPosted: Mon 30 Mar 2009, 09:52    Post subject:  

Аз само да вметна нещо: Руският художник, нарисувал по-горе картинката на летящия наш ФВ-189(над словашкия и един Хе-111 там), явно МНОГО е зле с историческите факти, пращайки наши ФВ-189 на ...ИЗТОЧНИЯТ ФРОНТ!!! (А иначе рисунката му е много добра-машината е като жива, и така трябва!). Успешна и спорна работа, PACH!
Last edited by FW-189 on Mon 30 Mar 2009, 10:39; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
pgp000
Guest


PostPosted: Mon 30 Mar 2009, 10:15    Post subject:  

А с какви на цвят идентификационни ленти следва да лети българския Цикоп, ако не с жълти? Бели са май през втората фаза Wink
Back to top
FW-189

Joined: 12 Feb 2008
Posts: 328

PostPosted: Mon 30 Mar 2009, 10:48    Post subject:  

Да, през така наречената "Отечествена война" жълтите крилни дъги и поясите върху тялото са заменени с бели, и то не само при този самолет. Но с жълти крилни дъги и пояс и надпис "Източен фронт", без пояснение на годината се разбира, че сме воювали срещу Русия, което изобщо не е вярно.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
pgp000
Guest


PostPosted: Mon 30 Mar 2009, 12:46    Post subject:  

Ама съм и аз - гледам профила вместо картинката с летящото "Око" и се чудя къде пише за източен фронт. Извинения!
Back to top
dino80

Joined: 05 Aug 2008
Posts: 24
Location: Plovdiv

PostPosted: Mon 30 Mar 2009, 22:05    Post subject: Re: Модели на самолети и въртолети летяли в България!
Subject description: Моята тема - всичко което е летяло под български флаг.
 

pach wrote:
На страничната част пише година на производство – 2003 , така че докато не започне сглобяване не мога със сигурност да кажа чия е матрицата


Матрицата е на MPM/Condor. Освен от Italeri се препакетира и от Revell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
FW-189

Joined: 12 Feb 2008
Posts: 328

PostPosted: Sat 18 Apr 2009, 09:43    Post subject:  

Да помогна и аз с нещо, ако PACH е стигнал до двигателите Very Happy . На снимките е следващият модел двигател Argus AS 410- A2 , но пак става... Нашите FW-189 са били с мотори Argus AS 410-A1 , 344kW/467hp. , според книгата на И. Бориславов и Р.Кирилов "Самолетите на България", първа част.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
FW-189

Joined: 12 Feb 2008
Posts: 328

PostPosted: Sat 18 Apr 2009, 09:49    Post subject:  

Click to see if image is larger Click to see if image is larger Click to see if image is larger Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
pgp000
Guest


PostPosted: Mon 11 May 2009, 13:22    Post subject:  

Все още не мога да се похваля със собствен модел с наши знаци, затова пък чужденците го правят!

МиГ-21бис, 388 в 1/72. Разкош!
Back to top
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [10 Posts]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Стендов моделизъм
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0742s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker