Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 20 Окт 2020, 21:35
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 2 2008
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 13 Фев 2008, 17:21    Заглавие:  СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 2 2008  

Новият брой на сп."Морски БИЗНЕС" вече излезе.

Корицата:

Директорът на Института по океанология инж.Атанас Палазов
Click to see if image is larger

Съдържанието:

ИНСТИТУТЪТ ПО ОКЕАНОЛОГИЯ В ЕВРОПЕЙСКИЯ ПРОЦЕС

Click to see if image is larger

Доктор Палазов, каква е мисията на ИО-БАН, който Вие оглавихте само преди месец?
Аналогичните институти във всички морски държави имат една и съща цел – да осъществяват фундаментални и приложни изследвания за да бъдат разгадани тайните на морето, да се използват разумно неговите ресурси и то да бъде опазено за бъдещите поколения. Специфичните хидрологични, ходрохимични, хидрофизични, геоложки и екологични параметри на „нашето” Черно море го определят като басейн със статут, отличаващ се от Световния Океан, интересен и перспективен за наблюдение и изследване. Членството на страната ни в НАТО и ЕС, превръщането й в морска граница на една по-голяма геостратегическа общност дават шанса и на нашия институт да се впише в европейската морска изследователска политика, като съчетае националните с международните приоритети. ИО е мултидисциплинарна структура в рамките на БАН в областта на океанологията и морските изследвания, която опирайки се на своята материална база и научен потенциал, взаимодействайки широко в националното и световно научно пространство, е в състояние да реализира триединната си мисия – участие в решаване на задачите, свързани с изучаване на Черно море, устойчиво използване на природните му ресурси и опазване на околната среда. В служба на тези обществени потребности през тази година институтът ще отбележи три и половина десетилетия от своето създаване.

МНОГО ВЪПРОСИТЕЛНИ ОКОЛО СЛУЧАЯ „ВАНЕСА”

Click to see if image is larger
Намереният спасителен плот - за съжаление празен (сн.Орлин Цанев)

В ранните часове на 3 януари 2008 г. пристига съобщениe за потънал съд под български флаг в близост до Керченския пролив. Новината е получена от Южния регионален център на руското министерство на извънредните ситуации (МЧС). От българска страна първи информацията научават в ИА “Морска администрация” (ИАМА).
В 2,05 h е получен SOS сигнал от българския кораб “Ванеса”. На борда са 11 души от екипажа – 10 българи и един украински лоцман. Според първоначалната информация корабът е натоварен в украинското пристанище Бердянск с метални слитъци и плава към Бургас. В района по това време бушува зимна буря със силно вълнение с вълни с височина 3-4 m и скорост на вятъра 20 m/s (72 km/h). На извънредна пресконференция в Министерството на транспорта Николай Апостолов, директор на ИАМА, съобщава, че корабът потъва на 25 морски мили от Керченски пролив. “Ванеса” е собственост на бургаската фирма “Борд Марин”. 11 души са безследно изчезнали.


АЛМАНАХЪТ МЕЖДУ РЕДОВЕТЕ

Края на изминалата, същевременно 115-та година от началото на българското търговско мореплаване, Българската асоциация на морските капитани и Клубът на корабните механици, подпомогнати финансово от Параходство „БМФ”, отбелязаха с второ преработено и допълнено издание на Алманаха на капитаните и главните механици на компанията.

Удължиха срока за приватизация на БМФ

Click to see if image is larger

Агенцията за приватизация удължи до 19 февруари 2008 г. срока за подаване на оферта от страна на единствената останала фирма „Кей Джи Меритайм Шипинг” в приватизацията на БМФ. Българо-немският консорциум участва в конкурса за продажбата на 70 % от параходството.
Компанията е подала молба, която е одобрена от Агенцията за приватизация. Причината е, че инвеститорът не е имал достатъчно време, да се запознае със състоянието на някои от корабите на параходството.

ИНТЕГРИРАНО УПРАВЛЕНИЕ НА КРАЙБРЕЖИЕТО

В План Коуст, финансиран основно от ЕС с 1,979 млн. евро, участват 16 институции от 11 държави, разположени на Балтийско, Адриатическо и Черно море

Click to see if image is larger

Едни от най-сложните съвременни проблеми и предизвикателства засягат крайбрежията. Разглеждани не само като място, където вълните се разбиват в брега, а като зона на 5 км навътре в сушата и прилежащата й 12-милна зона в морето, те съчетават и едновременно противопоставят интересите на различни бизнес субекти, на обществото като цяло и приморските общини, на бъдещите поколения.

МОРЕТО Е ОСОБЕН НАРКОТИК
К.д.п. Деян Колев плава 36 години на 26 кораба, на 9 корабособственици, под флаговете на 6 държави

Click to see if image is larger
Сигурно съм единственият капитан, който не казва, че детската му мечта е била да стане моряк. Дори не ми е идвала такава мисъл. Покрай офицерската служба на баща ми, роден в Разград, обиколил със семейството половин България, на шест години вече бях варненец. След елитния по него време електротехникум смятах за естествено да кандидатствам във ВМЕИ (днес Технически университет). В курса обаче учех заедно с един братовчед, който упорито ме агитираше да постъпим в Морското училище с два много силни аргумента – „ще обиколим света и ще си купим по една кола”.

ЛЕД СКОВА БЪЛГАРСКИТЕ РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА

В началото на януари 2008 г. студеното време и минусовите температури образуваха ледоход по река Дунав, който забави товарообработването в речните ни пристанища. Ледените блокове и натрупаният сняг затрудниха корабоплаването и ограничиха до минимум товаро-разтоварителните дейности.

Click to see if image is larger


Ледоход и сняг
В продължение на 15 дни ледоходът се движеше от 60 до 30% като най-силно изразен бе при Лом, Оряхово, Русе и Тутракан. Ледените блокове скъсаха и голяма част от плаващите навигационни знаци в българо-румънския участък. По-късно те отново бяха поставени от хидрографския кораб „Вит” на Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав (АППД). "Ледоходът е едно форсмажорно условие за корабоплаването по реката, но в съчетание с липсата на плаващи знаци корабоплаването вече е много затруднено, тъй като и нивото на реката е много ниско. Капитаните и корабособствениците са предупредени за усложнената обстановка.”, коментира Георги Георгиев, директор на АППД. Повечето от плавателните съдове не рискуваха с плаването и останаха по българските пристанища.

СИГУРНОСТ ПО ДУНАВА С ПРОЕКТА БУЛРИС

Click to see if image is larger

Чл. 1. (1) С наредбата се определят условията, реда и изискванията за изграждане и прилагане на хармонизирани речни информационни услуги (БулРИС) с цел повишаване на безопасността, ефективността и опазването на околната среда при корабоплаването по вътрешните водни пътища на Република България, както и улесняване на взаимодействието с другите видове транспорт.

Българският риболовен бизнес ще получи 80 млн. евро от ЕС

Click to see if image is larger

Европейската комисия (ЕК) одобри оперативната програма „Рибарство и аквакултури” за България, по която до 2013 г. се очаква страната ни да получи 80 млн. евро. Решението е взето в средата на декември м. г. и е подписано от еврокомисаря по рибарство Джо Борж. Прилагането й ще започне от февруари т. г., когато ще бъде създаден и първият мониторингов комитет.


ПРИСТАНИЩЕ „ОДЕСОС ПБМ”

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Сред общо деветте пристанища на залива, канала и езерото в района край Варна „Одесос ПБМ” е едно от най-младите, но с десетилетна, недостатъчно изследвана история. Върху тази територия в Южната промишлена зона на града, на няколко стотин метра от неговия център, граничеща на югозапад със Стария канал и на запад с езерото, току – под Аспаруховия мост, освен българския, годините са наслагвали още немски и руски политико-икономически „пласт”. Тръгнала от ниска кота в началото на миналия век, развиваща се България привлича външните интереси.

Решаваща година за пристанище Варна

Click to see if image is larger

През януари т. г. във Варна се проведе среща за бъдещето на пристанището. В нея участваха представители на Общинския съвет, Българска морска камара, ИА „Пристанищна администрация”, ИА „Морска администрация”, „Пристанище Варна”-ЕАД, ДП „Пристанищна инфраструктура” и Пилотска станция – Варна. През този месец Министерството на транспорта ще изготви Меморандум за изграждането на нов контейнерен терминал във Варна и за превръщането на пристанище Варна-изток в туристическа зона.

Фото око от Николай Златев
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0686s ][ Queries: 12 (0.0051s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker