Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Бивш офицер от армията на Хафтар разказал за "магьосниците" на маршала · Британските специални сили загубиха дори от естонските опълченци · Демонстрация на способности от участващите в учението Platinum lion 19 (снимки) - част 1 · Руският ледоразбивач "Лидер" ще получи свръхмощна силова установка · Адвокат на Кристиян: Невинен е, да свалят обвиненията, ако искат и той да търси хакера · Четвърт век след атентата срещу еврейските институции в Аржентина виновни няма ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Fri 19 Jul 2019, 01:43
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Бъдещето на Българските ВВС
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 6 [82 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Author Message
BDG


Joined: 11 Sep 2006
Posts: 657
Location: Плевен

PostPosted: Sun 17 Feb 2008, 15:18    Post subject:  Бъдещето на Българските ВВС  

Четейки изказванията през последните дни в няколко теми свързани с българските ВВС все ми се искаше да се включа, но мястото на това, което си мисля не беше нито в темата за Долна, нито за Безмер ... Ясно е, че нещата отиват към нови съкращения в армията (официално обявено). Ясно е, че те ще засегнат най-много ВВС като най-скъп род въоръжени сили. Ясно е, че сегашният началник Генщаб от това много-много няма да го заболи.
За мен проблемът е един - вече 18 години се работи без идея за развитието на ВВС (или по-скоро идеята е как да откраднем повече от ВВС). Никой от отговорните идиоти от МО не направи реална преценка и план за това как трябва да изглеждат българските ВВС през следващите години, и при парите заделяни за отбрана какви ще бъдат приоритетите за различните родове войски. И ако през първите години на демокрацията ръстът на икномиката беше непредвидим, то това не е извинение за последните 7-8 години. Никой от безотговорните идиоти от МО не сметна, колко пари ще трябват за издръжка на базите и осигуряване на полетите. През цялото време се работеше на парче - преди години ще си купим Белове (които после няма да летят), вчера си купуваме скъпи Пилатуси за пъвоначално обучение (наистина със съвременно оборудване и ниски експлоатационни разходи, но скъпи рез. части), но междинен самолет за преминаване на реактивни изтребители отново е нужен (а Унгария ползват Як-52 за тази цел), днес си купихме Кугари и Спартани. И през цялото време тези покупки са за сметка на наличната вече техника - малко гориво, недостиг на части, изтича ресурс и чак след това започват търговете. А може би някой от МО е направил верни сметки, но онез най-големите идиоти - управляващите да са ги изхвърлили в кошчето, защото няма смисъл да се занимават с разни дребни сделки за рез. части, големите комисиони са в новата техника, а бракуваните самолети с голям остатъчен ресурс са добра хапка. За ВВС не е страшно, че трябва да се съкратят бази. Не е проблем да се оперира от две или три бази (справка - Унгария, Словакия). Големият проблем е за хората, които са оставили част от живота си по тези летища и сега се чувстват излъгани. Защото
Quote:
те все обясняват, че затваряйки поредната база ще осигурят достатъчно пари за другите
, а всъщност никой не го е еня за хората и авиацията, а за това какво ще стане с освободената авиобаза и на кой наш човек ще я дадем за ползване без пари. Най-лошото е, че и на една носна кърпа кърпа да съберат цялата авиация и да оставят един техник, един пилот и един борден пак няма да стигат парите, защото всичко продадено и дадено за ползване заминава ,,по направление" в правилния джоб.
Back to top
View user's profile Send private message 
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Mon 18 Feb 2008, 22:00    Post subject:  

При присъединяването към НАТО е било уточнено да имаме 16 изтребителя.
Защо мислиш, че не ремонтираха останалите четири МиГ-29 и един ще е на постамент в 3 ИАБ, един в Долна, един в музея и един зад музея? Нямали са 12 млн. долара? А през 96-97, когато летяха близо три пъти повече самолети, повече пари ли имаше?
Ще се порадваме още няколко години на Су-25 и ...
След няколко години ще е необходимо и ние да допринесем по-съществено за подобряване благосъстоянието и търговското салдо на една страна, като купим най-вероятно 12 много многоцелеви изтребителя.
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Wed 20 Feb 2008, 11:31    Post subject:  

Cool Cool Cool
Сливен: Сливен днес и утре стр. 3, автор: Ники Николов

Държавата пак прецака Сливен

МО дава на концесия летище Бършен

Няма гаранции, че отново ще кацат самолети

Сливенското летище Бършен ще бъде дадено на концесия, стана ясно преди дни от оповестяването на управленската програма във връзка с всички държавни летища и пристанища.

Според запознати процедурата едва ли ще се задвижи до края на годината. Паметливи припомнят, че по времето, когато Николай Свинаров бе министър на отбраната, благодарение на кмета Йордан Лечков Сливен получи 120 дка имоти на военното министерство в центъра на града, върху които ще бъде изграден жилищен комплекс. Лечков поиска и летището, и Свинаров имаше готовност да го отстъпи на общината, ако не бе сменен с Веселин Близнаков. Сегашният министър обаче отказа да даде Бършен на Сливен и летището продължи да бъде неизползваемо. Ако преди 2 години общината бе получила Бършен, сега то щеше да е дадено на концесия и чрез публично-частно партньорство да стане още по-добър транспортен център в региона, категорични са специалисти. Нещо повече - при предстоящата концесия на летището парите от нея ще отидат в Министерството на отбраната, но нито лев няма да влезе в общинската хазна, както би станало, ако общината, като собственик, бе отдала на частници имота.

До 90-те години на миналия век сливенското летище функционираше. По-възрастните сливенци си спомнят, че тук са кацали правителствени самолети с официални гости. Товарни Ту-154 кацаха и товареха праскови и други стоки за директен износ. В Сливенско отново има засадени хиляди декари праскови, а с авиотранспорта най-лесно се изнася тази крехка стока. Но функциониращо летище няма!

Офицери от резерва припомнят, че в годините на Варшавския договор на Бършен са кацали МиГ-17, а по-късно и Су-25. По време на Щит`82 цял полк МиГ-17 играел унищожен противник

В края на деветдесетте години бе сформиран дори Инициативен комитет, който искаше да се възстанови дейността на летището, но всички усилия потънаха в бюрокрация, невежество и безхаберие.

А е факт, че Бършен си е летище в истинския смисъл на думата - хубава писта с дължина около 2,5 км, параметри които позволяват кацането на транспортни и пътнически самолети, сграда с контролна кула, аероклубски хангар. На доста места хората хвърлят много пари за изграждането на подобно летище. А ние, сякаш сме богата държава, може да затриваме хубавите неща с лека ръка! На всичкото отгоре с подготвената концесия от МО няма изискуеми гаранции за това концесионерът да запази имота във вид на летище.

Ако Бършен обаче отново почне да функционира, градът ни ще може да получи много важно стратегическо място в картата на България.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Reagan


Joined: 29 May 2008
Posts: 474

PostPosted: Sat 07 Jun 2008, 15:25    Post subject:  

За мен си има идея и тя е ясна. От Белия дом скръцнаха със зъби че не може да имаме две армии, едната за отбрана на страната и втора за мисии. Естествена наште блюдолизци вместо да вземат акъл от американската история и с чест да защитят (поне колкото могат) националната чест, веднага свалиха гащите и подадоха тубата с вазелин. Защото американците уважават силните и можещите да отстояват мнението си. Докато Другаря Дмитриевич и останалите комунисти се държат като проститутки, така и ще се отнасят с тях съюзниците ни. Неслучайно на българските делегати в Брюксел им викат йесмени, защото те на всичко се съгласяват. Тъжно но факт.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Smilewolfer


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 272

PostPosted: Sat 07 Jun 2008, 17:01    Post subject:  

2C7 wrote:
Ще се порадваме още няколко години на Су-25 и ...
След няколко години ще е необходимо и ние да допринесем по-съществено за подобряване благосъстоянието и търговското салдо на една страна, като купим най-вероятно 12 много многоцелеви изтребителя.

На Су-тата колкото се радвахте - радвахте, МиГ29 още година две....,пари за нови изтребители няма да има и след 5 години (чудно ми е дали въобще ще намерят пари за обещетение на толкова изгонени професионални кадри).
Чудя се как държавата позволява фирма да изкупува самолети на старо (някои от които снети от експлоатация непосредствено след РР и КВР) и да се продават на държави за по 20-тина хиляди, а вторите държави след техен ремонт да ги продават на трети за милион и нещо.А България ще чака за нови изтребители...."татко каза е ще ми купи колело...ама друг път"

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
lubo_juve

Joined: 05 Nov 2007
Posts: 726

PostPosted: Thu 10 Jul 2008, 18:55    Post subject:  

Smile
Last edited by lubo_juve on Mon 21 May 2012, 00:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 11 Jul 2008, 08:49    Post subject:  

Жив е.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
AShotInTheDark


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 199

PostPosted: Fri 25 Jul 2008, 20:01    Post subject:  

Ганчо Каменарски за моментното състояние на българските ВВС: "Светло минало за ВВС", вестник "Кеш", 25 юли 2008 година, брой 30, стр. 22-23, в .pdf формат.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
IceCool


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 112
Location: Плевен

PostPosted: Wed 14 Jan 2009, 00:43    Post subject:  

Здравейте! Не мога да не се включа тъй като съм се запътил за там от кадето повечето от вас идват. Тъжно ми е и ме боли, че българската авиация е в такова положение, а аз съм все още само ученик! Дори не мога да си представя какво изпитват тези, които са вложили пот и понякога дори кръв за да останат в авиацията! Политиците ни така наречените "Народни представители" въобще не ги е грижа за състоянието на армията като цяло. Според мен направиха някой големи грешки последните години, а те са именно закопуването на 5 C-27J"Spartan" и AS-532"Cougar". Нямаме нужда от толкова транспортни хеликоптери, защото просто не остана какво да транспортират, както иза С-27J 2 или 3 щяха да са достатъчни (и по евтини). Вертолетите за ВМС са добра инвестиция, защото са с много по модерно оборудване от това на Ми-17, освен това имат по голям радиус на действие и по голяма скорост което за морско спасяване е от голяма важност и значимост. Но що се отнася до транспортните мисля, че и Ми-17 и Ми-8 ще вършат чудесна работа след основен или частичен ремонт. Отностно многоцелевият изтребител има по компетентни от мен, които да се изкажат. За мен фаворит е Jas-39"Gripen". Авиацията ни има нужда от модернизирани готови и изпитани самолети като МиГ-29 и МиГ-21 (нищо, че 21-та е старичак с подходящата модернизация ще остане на служба още дълги години) Новите придобивки са хубаво нещо, но са скъпо нещо. Докато не се намерят парите за новите самолети и вертолети трябва да се модернизират наличните и когато (дай Боже) дойде новата техника тя да застъпи на служба заедно със старите и плавно да се премине само на нови.

П.П. Това е моето мнение. Мисля, че малко се отклоних от темата, но това ми е в главата.

_________________
Животът, съдбата е това, което се случва докато кроим други планове!

Можеш да изкараш човека от селото, но не можеш да изкараш селото от човека!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Wed 14 Jan 2009, 11:01    Post subject:  

Прав си, че работата не е добре, но с някои неща не съм съгласен с теб - Спартаните бяха единствената умна покупка от доста врме насам /да не кажа от 1989 насам/ - Ан-26 си отиват, а C-27J е една много добра и съвременна машина. Виж за Кугъриите е малко по-спорен въпроса - нови машини, но с много проблеми и за много пари. За 1/3 от цената им можехме да ремонтираме и модернизираме всичките си Ми-17 и Ми-24 и да останат пари за здраво летене и учения. Ми-8 нямаме отдавна, а МиГ-21 също си отива - налетя достойно службата си, но вече е остарял и морално и физически и никаква модернизация не може да го върне - трябва д се върви напред! Колкото до флотските вертолети си е крачка назад, че и няколко даже - за флота Ми-17 не летят, защото си има Ми-14 - прекрасна машина с огромен потенциал, който новите Дофини няма да могат да доближат никога.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fuzzy_Logic

Joined: 08 Jul 2006
Posts: 1443

PostPosted: Wed 14 Jan 2009, 11:31    Post subject:  

Цитат от Криле бр1/2009
"На 17 юли 2008г. швейцарските ВВС обявиха, че без придобиването на нови изтребители не могат да поддържат 24-часови патрули за гарантиране на въздушния суверинитет на страната за повече от 14 дни на година . В резултат патрулирането ще се изпълнява периодично и само в рамките на няколко дни в месеца."

Абе няма ли някой от командването на българските ВВС да направи такова изявление по националните телевизии Evil or Very Mad .(ама се иска здраво дупе)
Ако си останем само с 12 или 16 изтребителя и пилотите ни се обучават някаде в чужбина по-добре да вземаме най-евтиния самолет (тоест Грипен) защото това няма да е ВВС, а въздушна полиция да гони леката авиация за превишена скорост Mad
Back to top
View user's profile Send private message 
me4o_puhh


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1325
Location: Sofia

PostPosted: Wed 14 Jan 2009, 11:59    Post subject:  

Основния проблем , както и преди съм казвл в други теми е че няма официална държавна доктрина и то не само за ВВС ами изобщо за държавата, правим всичко на парче ден за ден, американците който по мое лино мнение са само едни калъфи имат едим много хубав израз " plan your work and work your plan"., демек преди да вършиш нещо трябва да знеш какво е то. Закупуването на C-27 Spartan за мен е положително събитие, колкото и самолета да е недолюбван от някой наши съфорумци. Само че с 30-40 нальот на година как да усвояваш нов самолет който има съсвсем друга идеология за използване. Получи се много лоша ситуция при вертолите , макар че летят доста мисля си че това ще е до първия по-сериозен ремонт който не е гарабционен. Учебната авиация я отписвам, нищо не може да ме убеди в този момент че тя ще продължи да съществува / колкото и да ми е тъжно по вапроса /. Морските вертоли бяха голяма глупост ама голяма. МиГ-21 го коментирахме в друга тема, но самолета е пътник вече си е отслужил достойно службата. Жалко за Ми-24 и Су-25 остава им година-две , Ми-24 така се е закучила работата с ремонта че нема накъде защото зависи от чиновници дето общо взето им е все тая /м..ка им/ . Су-то аот го оставят с още по-малко керосин понеже за 2009 керосина също е орязан за авиацията, ще си остане вечно на земята и понеже се търси на международния пазар я Грузия я Африка , поне няма да ги нарежат като МиГ 23. Колкото и да е тъно бъдещето никак не изглежда ясно. Дали можем да направим нещо по вапроса ...сигурно можем ама си траем, мълчим , оцелявме държавата кучета я яли и търпим всекакви идиоти дето ние сме си ги избрали ..срам голям срам . Затова ще си гледаме как се кърпят нещата докато може, после ясно то няма безкрайни неща, пък после Ньой ни бил виновен ама явно сме мъже само по форумите и кръчмите , то се видя колко струваме всички пък не ни е и срам. Извинявайте темата беше друга Отивам да търся технически надписи за МиГ-29 че след годиан-две сигурно ще се наложи да ог възтановяваме в един "държавен" музей .
Поздрави

_________________
AviationListOnLine Photographer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Wed 14 Jan 2009, 12:05    Post subject:  

Cool Cool Cool
Какво му е положителното на закупуването на 5 С-27!?! Това с повече транспортни самолете отколкото имаме учебни! И два С-27 бяха повече от достатъчни. Другите ще са в тежест!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Wed 14 Jan 2009, 12:20    Post subject:  

Стига писа глупости!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Wed 14 Jan 2009, 12:29    Post subject:  

Cool Cool Cool
Изобщо не са глупости! Дори и като имахме мисия в Ирак полетите до там бяха единични. А сега до Афганистан и Косово ще се лети пък съвсем малко. Осталите ще прашасват на Враждебна.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 6 [82 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1210s ][ Queries: 12 (0.0085s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker