Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Президентът: Нашето бъдеще зависи от хората, които подкрепяме днес · Радев: Призовавам всички българи да гласуват, да не оставят друг да избира · Красимир Каракачанов повежда партията си към Брюксел с гласа си · Цялата държавна администрацията е изключена заради опасността от кибератака · Каракачанов се надява да изпратим бойци в ЕП, които не свеждат глава · Взрив на търговско пристанище в Тайланд /ВИДЕО/ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 26 Май 2019, 11:34
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
ВИРТУАЛНА ГАЛЕРИЯ - СНИМКИ НА БЪЛГАРСКИТЕ ВВС (началото)
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 19 [278 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 21 Фев 2008, 20:01    Заглавие:  ВИРТУАЛНА ГАЛЕРИЯ - СНИМКИ НА БЪЛГАРСКИТЕ ВВС (началото)
Описание на темата: 1912-1945 г.
 

Откривам темата с мисълта да започнем отначало. След като вече имаме една авиобаза и няколко самолета, нека поне тук чрез снимките си спомним кои сме и какво са направили дедите ни!

Български екипаж се подготвя за полет със самолет “Блерио-XXI”

Click to see if image is larger

Български пилоти се подготвят за полет за бомбардировка над Одрин

Click to see if image is larger

Продан Таракчиев

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Сря 30 Сеп 2009, 19:45; мнението е било променяно общо 4 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 21 Фев 2008, 20:07    Заглавие:  

Малко и от събитията след Втората световна война.

В историята на българското самолетостроене ЛАЗ-7.М ще остане най-масово произвежданият самолет, отличаващ се с много добри летателни качества.
През лятото на 1952 г. от фабричното летище на Държавната самолетна фабрика в Ловеч излита един нов самолет, наименован ЛАЗ-7.М


Click to see if image is larger
Първият прототип на Лаз-7М

Click to see if image is larger
Монтаж на Лаз-7М в ДСФ-Ловеч

Click to see if image is larger
Фермената конструкция на тялото на Лаз-7М

Click to see if image is larger
Лаз-7М от последната серия

Click to see if image is larger
Лаз-7М изложен в музея на летище Бургас

Click to see if image is larger
Лаз-7М с монтирано въоръжение и бомбодържатели

Click to see if image is larger
Модел на Лаз-7М в М 1:5

Снимки Найден ДИЧЕВ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 21 Фев 2008, 20:11    Заглавие:  

ЯК-17УТИ

Click to see if image is larger
ЯК в българските ВВС

Click to see if image is larger
Рапорт на български пилот преди полет, през 50-те години

Click to see if image is larger
ЯК-23 е готов за полет

Click to see if image is larger
Носова стойка на колесника на ЯК-23

Click to see if image is larger
Поглед към носа на ЯК-23

Click to see if image is larger
Соплота на ЯК-23

Click to see if image is larger
Основна стойка на колесника на ЯК-23

Click to see if image is larger
Български ЯК-23 се подготвя за полет

В България подготовката за приемането на въоръжение на реактивни самолети започва още в началото на 1950 г. Подбрана е група пилоти от първия випуск на военновъздушното училище и през май с. г. са изпратени на обучение в СССР. Подготовката се води на самолети Як-11, Як-17 УТИ и Як-23. На 1 юни майор Васил Величков извършва полет на Як-23 и става първият българин, полетял на реактивен изтребител. Към края на 1950 г. пилотите са усвоили новата техника и се завръщат в България. На летище Граф Игнатиево започват да пристигат самолети Як-23 и Як-17УТИ. Учебните спарки са доставени без каквато и да е документация и са сглобени под ръководството на съветски специалисти от наши инженери и техници. По спомени на ветерани в българските ВВС постъпват 14 Як-17УТИ и 105 Як-23, разпределени в три полка. От края на април 1951 г. самолетите са облетяни и с тях се поставя началото на 10-а изтребителна авиодивизия.

Click to see if image is larger
Ниши за прибиране на колесника

Click to see if image is larger
Опашна част на ЧК-23

Click to see if image is larger
Полетът е изпълнен успешно

Click to see if image is larger
Български ЯК-23 по време на регламентно техническо обслужване през 50-те години

Снимки: Й. Андреев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 21 Фев 2008, 20:16    Заглавие:  

“Арадо” Аr 196

Click to see if image is larger
Ar 196 е готов за полет (Архив Л. Драганов)

Click to see if image is larger
Ar 196 на летище Чайка (архив редакцията)

Click to see if image is larger
Бомбите са окачени и самолетът е готов за изпълнение на поредната бойна задача

Click to see if image is larger
Ar 196 с борден номер 2... (архив Й. Андреев)

Click to see if image is larger
и същият самолет в по-късен период от експлоатацията му с борден номер 02 (репродукция Стр. Лозанов)

Click to see if image is larger
Снимка за спомен пред Ar 196 (арх.....)

Click to see if image is larger
Завръщане от полет (арх. авторът)

Click to see if image is larger
Водолетище Чайка - 1944 г. (арх....)

“Арадо 196” в България
Със започването на Втората световна война и влизането на България в тристранния пакт пред командването на Въздушни войски възниква въпросът за охраната на българското крайбрежие. В края на 1941 г. се взима решение да се възстанови българската водосамолетна авиация. През август 1942 г. със заповед на командира на въздушни войски генерал Айранов се създава водосамолетно ято на летище Чайка (бивше Пейнерджик). По това време там са базирани немски водосамолетни части, осъществяващи стратегическо разузнаване над Черно море. През септември същата година за обучение в Германия заминават пилотите Борис Цанев и Александър Тороманов. Усложнената обстановка по северното крайбрежие на Германия е причина за скорошното им завръщане. В края на септември 1942 г. ятото е сформирано под ръководството на капитан Руси Коларов с щат 43-ма души. В продължение на два месеца се извършва теоретическо обучение под ръководството на немски инструктори и български морски офицери. Практическото летателно обучение започва на наличните два самолета He 42 “Патица” и новопристигналите два He 60 “Тюлен”. При преминаването на водосамолетите пилотите за първи път се сблъскват с сложното кацане на вода. Поради гладката повърхност е затруднено определянето на височината. Това е причината при един от полетите подпоручик Маджаров да аварира при кацане с He 42 и да напусне ятото.

Click to see if image is larger
Ar 196 по време на излагането му във военноморския музей Варна в началото на 80-те години

В края на април 1943 г. пристигат поръчаните в Германия 12 на брой Ar 196 A-3. Поставена е задача самолетът да се овладее от летците до края на юни и след този период започват редовни учебни и бойни полети. Ятото е включено в състава на въздушния разузнавателен полк (според някои чуждестранни източници е означено като 161-во водосамолетно ято). Основните задачи са охраната на морски конвои и морско разузнаване. Екипажите са разделени на три групи – дежурни, запасни (пребиваващи на посочен адрес) и свободни. По спомени на ветерани наши екипажи извършват нощни полети, изпълнявайки бойни задачи.
Въпреки добрата подготовка на българските летци се случва инцидент. При приводняване Ar 196 с пилот поручик Цанев капотира, наблюдателят поручик Мацалов не успява да напусне кабината и загива. Освен рутинните полети по охрана водосамолетното ято изпълнява и специални задания. Така например на 19.12.1943 г. към 00,00 часа всички екипажи са вдигнати под тревога. От щаба на бреговата отбрана е заповядано рано сутринта ятото в пълния си състав да излети в групов полет над Гебедже. След излизане от Варненския залив да премине във ветрилообразен полет за разузнаване на 20 m над морето и дълбочина на полета на отделни самолети до 250 km от брега.

Click to see if image is larger
Ar 196 в експозицията на Музея на авиацията и ВВС на летище Крумово

За периода от създаването на водосамолетното ято до септември 1944 г. всички пилоти изпълняват от 30 до 50 задачи. В края на август същата година с настъпването на съветската армия полетите са спрени, а немските пилоти напускат Чайка. На 08.09.1944 г. пилотът Иван Денчев и наблюдателят Радослав Бояджиев прелитат в Турция. По време на политическите промени в страната в началото на септември на водолетището цари хаос. Голяма част от персонала и част от екипажите се пръскат вследствие на слухове за предстоящи арести. Постепенно обстановката се успокоява и в края на септември полетите са възобновени. Временно командването е поето от поручик Цанев. По-късно за командир е назначен капитан Александър Дечев.
В продължение на около година водосамолетите изпълняват задачи по миночистене на заливите и морските пътища.
При изпълнение на учебни стрелби на ПВО, както и на корабните зенитни оръдия по ръкав се привличат водосамолетите от ятото. Полетите са рисковани, особено нощно време поради загуба на ориентировка. При изпълнение на такава задача след стръмно пикиране един Ar 196 се завръща с деформирани краища на крилата.
През 1946 г. на летище Тихина край Варна принудително каца турски “Хърикейн” (според някои ветерани “Спитфайер”), изпълняващ разузнавателен полет над територията на нашата страна. Постигнато е споразумение за размяна на изтребителя срещу нашия Ar 196. За да докара самолета, за Турция заминава командирът Иван Дечев. При пробата на двигателя водосамолетът изтръгва кола, за който е завързан, и излита с него. При пристигането във Варна на пилота е наредено да скочи с парашут, но той успява да се приземи въпреки опасния товар.

Click to see if image is larger
Пилоти от водолетище Чайка в средата на 50-те години

След 1947 г. водосамолетното ято е подчинено на ВМС. През лятото на 1948 г. в продължение на около два месеца се изпълняват разузнавателни задачи край турското крайбрежие. След излитане от Варна самолетите поемат курс към основната база на турския флот в Черно море – Зунгулдак. Полетът се извършва на 20 m над морето. При приближаване на турското пристанище самолетът набира височина, а наблюдателят прави странични снимки на пристанището. След това полетът продължава към фара на Босфора и при наближаването му е поеман курс към Бургас. Двойки от изтребители Ме 109 дежурят на летище Сарафово в случай на нужда от изтребително прикритие.
...

Click to see if image is larger
AR 196 в пристанище
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 14:30    Заглавие:  

Preslav написа:
ЯК-17УТИ

Click to see if image is larger
ЯК в българските ВВС


Опа - Баба Наста е руска Wink ! Иначе снимките са адски ценни!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 12 Юни 2008, 16:05    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 13 Юни 2008, 08:44    Заглавие:  

Preslav написа:


Click to see if image is larger
AR 196 в пристанище


Куксхафен!!! Wink

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Юни 2008, 14:04    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Юни 2008, 14:10    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Юни 2008, 14:36    Заглавие:  

Щрак Симеончо на снимка. Very Happy

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 26 Юни 2008, 12:28    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 26 Юни 2008, 12:35    Заглавие:  

Поручиците Лулчев и Таракчиев с първите български бомби

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2009, 15:44    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2009, 15:48    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2009, 15:50    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 19 [278 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0782s ][ Queries: 12 (0.0061s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker