Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Mo 21 Sep 2020, 08:17
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 3 2008
ModeratorenSea Dog
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 1 [1 Beitrag]  
Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42500

BeitragVerfasst am: Fr 07 Mдrz 2008, 13:35    Titel:  СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 3 2008  

СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС", брой 3 2008 г.

Корицата: зам-кметът на Варна Свилен Крайчев

Click to see if image is larger

Съдържание:

МОРСКА ВАРНА ЗА МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Свилен Крайчев – заместник-кмет на Варна, гостува на „Морски бизнес”
ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА РЕЧНИ ИНФОРМАЦИОННИ УСЛУГИ
КЛЮЧОВА ДУМА - СТАБИЛНОСТ
Разказва инж. Иван Аврамов – директор на Пристанище Варна запад
Европейска комисия провери порт Бургас
СПАСИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ ОТ „ЛАЛИЗАС”
Одобриха знаците на Оперативна програма „Транспорт”
Перспективи пред българския воден транспорт
Бъдещето на морския и речния бизнес
Янис ЛАЦИС – милиардерът, корабособственик
БМФ очаква “Хемус”
ОСНОВАНА Е ФОНДАЦИЯ „МОРСКИ СЪДБИ”
НАЙ-СОЛЕНАТА ПРОФЕСИЯ Е КАПИТАН
"Перун" се завръща
-----------------------------------------------------------------

МАТЕРИАЛИТЕ:

МОРСКА ВАРНА ЗА МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Свилен Крайчев – заместник-кмет на Варна, гостува на „Морски бизнес”

Click to see if image is larger

- Господин Крайчев, какво Ви мотивира за определен период от морския бизнес да „прескочите” в политиката?
- Убеден съм, че гражданското общество, още повече – морските професионални среди чрез своите браншови сдружения, трябва активно да влияят и инициират политика, способстваща развитието на морската индустрия на страната. През последните години БАКБА, а и цялата морска общност дискутира, предлага и отстоява своите виждания по десетки закони, правилници и решения в областта на морския транспорт. Но политиците не се вслушват особено в гласа на специалистите. Не даде резултат и това, че с почти всички водещи политически сили подписахме меморандуми, според които евентуален закон за браншовите организации ще гарантира участието им на експертно ниво в законотворческия процес, касаещ конкретния професионален сектор. След дълъг и сложен процес морските среди постигнаха единомислие по морския проектозакон с най-дългото наименование. Членовете на транспортната парламентарна комисия приеха нашите предложения за корекции в текстовете, а на следващия ден ги отхвърлиха. Тези и много други примери формираха виждането, че не може да се разчита на политиците и администрацията, които не са подготвени и ежедневието не ги сблъсква с определена професионална област. По-добре е самите специалисти да влязат в управлението, за да влияят пряко и „отвътре” на процесите. Затова морският бизнес и неговите сдружения издигнаха свои представители в изборите за кмет и общински съветници във Варна, а с подкрепата на избирателите се постигна и определен резултат. Той има знаков характер, а надявам се – и бъдеща динамика.

ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА РЕЧНИ ИНФОРМАЦИОННИ УСЛУГИ

Click to see if image is larger

(Продължение от бр.2`2008 г. сп.”Морски БИЗНЕС”)

6. „стратегическа информация за трафика” означава информация, засягаща средносрочните и дългосрочните решения на потребителите на РИС;
7. „прилагане на РИС” означава осигуряване на речните информационни услуги чрез създадени за целта системи;
8. „център за речни информационни услуги” означава мястото, където услугите се управляват от оператори;


КЛЮЧОВА ДУМА - СТАБИЛНОСТ
Разказва инж. Иван Аврамов – директор на Пристанище Варна запад

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

И 2007 г. затвърди традицията в последно време годишният товарооборот на пристанището да не пада под 5 млн. t. Точната цифра е 5 272 000 t. Най-голям дял в нея има „Солвей соди” – около 1,7 млн. t – внос на въглища и износ на сода (насипна и в различни опаковки). Следват „Агрополихим”, „Циментов завод”, „Кумерио Мед” (Пирдоп), „Каолин”, „Полимери” и др. Контейнерите са важен и „скъп” товар. За изминалата година пристанището е обработило 56 000 TEU с тонаж около 730 000 t.

Европейска комисия провери порт Бургас

В края на януари 2008 г. европейски комисари заедно с представители на Националната ветеринарномедицинска служба инспектираха хладилната база в пристанище Бургас. Акцията е в рамките на партньорска проверка на Граничния ветеринарномедицински контрол. Експертите от Европейския съюз не откриха отклонения от изискванията и поставиха отлична оценка. Като част от порта хладилният склад е един от входно-изходните пунктове на Европа и затова под постоянен контрол са хранителните стоки, които са под температурен режим.

СПАСИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ ОТ „ЛАЛИЗАС”

Click to see if image is larger

Корабоплаването и в съвременния свят е рискова дейност защото дори високотехнологични кораби, експлоатирани от подготвени екипажи, не са „застраховани” от аварийни ситуации и щети, които им нанася морската стихия, от жертвите, които понякога взема. Гибелта на български моряци през последните години, сама по себе си трагедия преди всичко за техните близки, предизвиква и широк обществен резонанс.

"Перун" се завръща"

Click to see if image is larger

Одобриха знаците на Оперативна програма „Транспорт”

През февруари 2008 г. бяха обявени победителите за лого на Оперативна програма „Транспорт”. Девизът е: „По-близо, по-близки…”, (за логото виж снимката). Авторите на отличените предложения бяха наградени лично от министъра на транспорта Петър Мутафчиев, който е патрон на конкурса, от заместник-министъра Весела Господинова и от директора на дирекция „Координация на програми и проекти” Нели Йорданова.

Перспективи пред българския воден транспорт

Click to see if image is larger

На 25 и 26 януари 2008 г. във Велинград Министерството на транспорта на република България отчете дейността си през 2007 г. – първата след приемането ни в Европейския съюз. По думите на министър Петър Мутафчиев като цяло ведомството му се е “концентрирало върху провеждането на целенасочена и съобразена с европейските принципи транспортна политика”.

Бъдещето на морския и речния бизнес е в интегрирания транспорт

На 13 февруари 2007 г. в Интер Експо и Конгресен Център-София е открита втората международна специализирана изложба „Логистика, Транспорт, Инфраструктура” която се провежда под патронажа на министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Мероприятието е организирано от Агенция „Булгарреклама” и издателство “Българска транспортна преса” със съдействието на МТ, НТСТ, НКЖИ и НК БДЖ.

Янис ЛАЦИС – милиардерът, корабособственик

Click to see if image is larger

През последните 50 години на миналия век 20% от световния търговски флот е временно или постоянно притежание на гръцки корабособственици.
Три корабни фамилии издигат мегали идеята на морска Гърция до световни висоти – Онасис, Лацис, Ниархос.

БМФ очаква “Хемус”

Click to see if image is larger

На 26 януари 2008 г. е отчетен поредния успешен етап в сътрудничеството между БМФ и “Булярд – корабостроителна индустрия”. От голямата докова камера на вода е спуснат 42 600-t кораб за насипни товари “Хемус”.
Съдът със строителен № 515 е усъвършенстван вариант на “Българка”, който е първият кораб, спуснат през 2003 г. от в “Булярд – корабостроителна индустрия”. „Хемус” е заложен на 11 юли 2007 г. Новият кораб е с 1600 DWT по-голям от промените в надводната част на корпуса. От нов тип е и главния двигател, дизелгенераторната група, част от спомагателните механизми и системи.

ОСНОВАНА Е ФОНДАЦИЯ „МОРСКИ СЪДБИ”

На 31 януари в Дома на моряка във Варна в съответствие със Закона за юридическите лица с нестопанска цел 29 учредители създадоха фондация „Морски съдби” като инструмент за организиране и финансиране на цялостната дейност по изграждане паметник на моряка.

НАЙ-СОЛЕНАТА ПРОФЕСИЯ
Разказва к.д.п. Христо Кънев, по-известен като Графа в Параходство БМФ

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Родното ми село Борово няма нищо общо с романа на Крум Велков, а пък и изтъкнатият ловец Пенчо Кубадински в средата на 80-те години го превърна в град. В детството си четях само морски романи, а като поотраснах се заглеждах в униформата на вуйчо ми – матрос на ескадрения миноносец „Г. Димитров”, и се заслушвах в разказите за подвизите на петима земляци – бъдещи капитани и механици, тогава все още курсисти в русенския техникум по речно корабостроене и корабоплаване.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 1 [1 Beitrag]  
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0665s ][ Queries: 12 (0.0068s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker