Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 14 Юли 2020, 01:01
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Яхтени портове за луксозни яхти в България и по света-новини
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [31 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 15 Юни 2008, 08:53    Заглавие:  

Договарят 7 яхтпорта за 140 милиона лева
Profit.BG - 11 Юни 16:11
Българските клиенти стават все по-информирани за видовете яхти на пазара и все по-претенциозни
Над 10 яхтени пристанища ще бъдат изградени през следващите години по родната ривиера. 7 проекта за финансиране на марини по българското Черноморие на стойност 140 милиона евро са в процес на преговори, съобщи управляващият директор на австрийската лизингова компания Hypo Alpe-Adria-Leasing Хорст Ебхарт, цитиран от БГНЕС.Фирмата е финансирала и 75 луксозни лодки през изминалата година на обща стойност над 50 милиона евро. За следващата година компанията си поставя за цел да кредитира покупката на 120 яхти за около 100 милиона евро. Наблюденията на Хипо през последната година показват, че българските клиенти стават все по-информирани за видовете яхти на пазара и все по-претенциозни. Интересът постепенно се измества към по-големите яхти, над 45-фута, висок клас, предлагащи повече лукс и екстри. За толкова много луксозни лодки са необходими и големи, добре оборудвани портове. Засега единственото пристанище, което може да се конкурира с тези по френската ривиера, е “Марина Диневи” в Свети Влас.“По наши наблюдения често финансирането на яхтени пристанища не е най-голямото предизвикателство. Проектът, бизнес планът, разрешителните и концесията са първите неща, през които една бизнес идея трябва да премине, преди да достигне до нас”, обясни Хорст Ебхарт. Миналата седмица в курортния комплекс Ривиера се проведе конференция за яхтения бизнес, където от Хипо взеха участие. Някои от проектите на портовете вече се реализират, а други са на проектна фаза или очакват необходимите разрешителни за строеж. Ако плановете на инвеститорите бъдат реализирани, може да се очаква, че до няколко години във всеки от големите курорти ще има яхтено пристанище. В момента работещите марини с оборудване за яхти у нас са между пет и десет. Сред тях са тези в Свети Влас, Созопол, Несебър , Балчик, Златни пясъци, а от тази година и в Слънчев бряг. Проекти за нови яхтпортове има в Равда, Несебър, Созопол, Царево, Ахтопол, както и разширяването на някои от съществуващите. Инвеститорите са единодушни, че изграждането на яхтените пристанища е задължително условие за развитието на яхтения туризъм в България. С нова и модерна инфраструктура България има шанса да се превърне в предпочитана туристическа дестинация за платежоспособни туристи.Едно от най-големите и модерни пристанища се очаква да бъде това в Равда. Марината ще бъде с места за около 450 лодки, като 50% са за над 30-метрови плавателни съдове, което я прави най-голямата в Черноморския регион. Строителството се очаква да започне рано есента след активния сезон, сподели Янко Кръстев от инвеститорската компания "Пайонир Девелъпмънт" ЕООД. Вече има засилен интерес за закупуване на яхтместа.Друг проект в напреднала фаза е за изграждането на марина в Созопол. В момента на "Марина Созопол" има места за 200 лодки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 15 Юни 2008, 08:54    Заглавие:  

Община Царево влезе във владение на пристанищата си
Евгения Джорджева
10.06.2008 17:18
Не са прехвърлени само помещенията, които ще се ползват от морската администрация и Гранична полиция

Община Царево влезе във владение на пристанищата си в Царево и Ахтопол от 10 юни. Вчера служители на бургаската областна администрация официално й предадоха пристанищните съоръжения, кея, вълнолома и административните сгради в Царево и защитения вълнолом и пристана в Ахтопол. Не бяха прехвърлени само помещенията, които ще се ползват от морската администрация и Гранична полиция.

Царевското пристанище е с площ от 17 551 кв. м. Данъчната оценка на имота е 294 856 кв. м. Прехвърлена е част от административната сграда на стойност 125 139 лв. и един трафопост, частна общинска собственост с данъчна оценка 10 130 лв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 15 Юни 2008, 09:12    Заглавие:  

Увеличават двойно капацитета на яхтеното пристанище във Варна
дата : 28 май 2008 г. 21:46 ч.



Над 1 млн. лева ще бъдат инвестирани за подобряване състоянието на яхт-клуба, яхтеното пристанище и морската гара във Варна. Това обяви изпълнителният директор на варненското пристанище кап. Данаил Папазов, който заедно с председателя на Общинския съвет Борислав Гуцанов инспектира хода на ремонтните дейности.

Средствата се осигуряват изцяло от варненския порт. Предвижда се кейовата стена за яхтите да бъде удължена с около 40 метра, за което ще бъдат похарчени около 200 000 лева. Закупен е и чисто нов понтон, подобен на този в Свети Влас, чиято стойност е 150 000 евро.

Благодарение на него местата за акостиране на големите яхти ще бъдат увеличени двойно. Сега капацитетът на яхтения порт позволява акостирането на 20 плавателни съда. От 50 на 80 ще бъдат увеличени местата за по-малките яхти.

До края на август се очаква да приключи ремонтът на вълнолома, финансирането за който е осигурено от ДП "Пристанищна инфраструктура". Ще бъде ремонтиран и кея пред Рейдовата кула, като необходимите средства ще бъдат отпуснати от ИА "Морска администрация".

Ремонтите в района на Морска гара стартираха във връзка с предстоящото домакинство на Варна на Световното първенство по ветроходство, което започва на 1 август. Догодина българската морска столица ще домакинства и европейското първенство, а през 2010 година и най-престижното ветроходно състезание от световен мащаб "Къти Сарк".

"Подобренията са първи стъпки в реализацията на големия проект за превръщането на тази част на града в атракционна зона след преместването на пристанището Варна Изток", коментира шефът на местния парламент Борислав Гуцанов.

Той допълни, че домакинстването на престижните ветроходни състезания ще допринесе за развитието на друг вид туризъм и друг тип реклама на общината. Надяваме се че в началото на август Морска гара ще бъде с изцяло нов облик, допълни и шефът на пристанището, който сподели надеждите си, че проектът ще бъде осъществен в срок.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 15 Юни 2008, 09:15    Заглавие:  

Марината в Созопол преговаря да стане част от веригата "Сол Мелиа"

Пристанището ще има близо 300-400 места за яхти до следващата година
от Зорница Маркова, zornitsam@dnevnik.bg
в.Дневник
11 юни, 16:52

Хотелският и апартаментен комплекс на яхтеното пристанище в Созопол може да станат част от испанската верига за управление на туристически обекти "Сол Мелиа" (Sol Melia). Представители и на марината, и на веригата, потвърдиха, че се водят преговори, но финално споразумение още не е подписано.

В момента на марината в Созопол, собственост на "Марина порт Созопол", има места за 200 яхти и е предвидено до следващата година броят им да бъде увеличен до 350-400 места. Проектът предвижда още изграждането на хотелска част и апартаменти, предназначени за продажба, яхтклуб, заведения, търговски площи, конферентен център, СПА и уелнес комплекс. Изграждането им се очаква да започне още тази година. Самото пристанище ще е оборудвано с модерна техника за поддържането на яхтите и ще предоставя допълнителни услуги като интернет, зареждане с гориво, охрана и др.

Марината в Созопол е един от проектите за изграждане на яхтени пристанища в България, който е в напреднала фаза. Плановете на инвеститорите бяха представени на проведената през миналата седмица конференция, посветена на развитието на яхтения бизнес у нас.

Веселин Данев, който е един от мениджърите на веригата "Сол Мелиа" в България, потвърди, че се водят преговори с яхтеното пристанище, които не са финализирани. По думите му веригата разговаря с още четири-пет обекта на българското Черноморие и се очаква през следващите месеци да се стигне до конкретни споразумения.

Испанската верига "Сол Мелиа" стъпи в България през миналата година, като създаде смесено дружество за управление с инвеститора в недвижими имоти "Сигма кепитал", свързан с брата на бившия финансов министър Милен Велчев - Георги Велчев. В момента под марката "Сол Мелиа" работят четири комплекса на морето, собственост на "Сигма кепитал". Един от тях e и хотел "Сол Мелиа Гранд Ермитаж", който през първите две години от съществуването му беше част от веригата "Кемпински".

"Сол Мелиа" е испанска компания, която управлява над 360 хотела в над 30 страни на четири континента под шест марки - Melia, Gran Melia, Melia Boutique, Sol, Paradisus, Тryp Hotels. Тя е третата по големина хотелска верига в Европа и номер едно в Испания, Латинска Америка и Карибския басейн. Плановете за развитие на "Сол Мелиа" предвиждат тя да бъде представена във всички значими европейски туристически дестинации, казват от компанията. Ако веригата финализира преговорите си с някои от сега развиващите се комплекси в България, през тази година може да се очаква, че ще увеличи броя на обектите си у нас.
[img]http://pazari.dnevnik.bg/lib/showimg.php?filename=zx500_512940.jpg[/img]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 15 Юни 2008, 10:28    Заглавие:  

В търсене на "Златната котва"
в.Дневник

Изпълнител на яхтените портове в Балчик, Несебър и Созопол е фирмата „Марина системс". Екипът, който е ангажиран, е от около 10 души, като повечето са водолази с дългогодишен стаж.

Фотограф: Морски Дневник
По данни на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" в България има 45 места за приставане на яхти. Едва 9 от тях обаче са описани като яхтени пристанища.

Най-важното за едно яхтено пристанище е инфраструктурата, казва управителят на марината в Балчик Желю Бурилков. Трябва да има съоръжения за връзване, индивидуални колонки за вода, ток, интернет. Да има ресторанти, места за отдих, магазини... иначе казано, петзвезден лукс както за яхтите, така и за техните собственици. Целта е всички да се чувстват комфортно. И няма как да не е така, при условие че плавателните съдове, които акостират при нас, струват по 4-5 милиона евро, обосновава се Бурилков.

Конкуренцията

Списъкът с необходимите неща, за да функционира едно яхтено пристанище, е дълъг. Той изглежда така: денонощна вахтена служба, непрекъснатото прослушване на УКВ канал, кей с дълбочина газене поне от 3 метра, ток, вода, чисти и добри санитарни възли, възможност за зареждане на гориво, интернет достъп, кабелна или сателитна телевизия, съоръжения за вдигане и спускане на лодките на вода, денонощна охрана с цел осигуряване на защита за яхтите и оборудването, както и самото пристанище да бъде добре укрепено. Според Лъчезар Братоев, управител на "ЛЗ яхтинг" и председател на Българската асоциация на яхтените пристанища (БАЯП), в момента едва няколко са портовете, които отговарят на тези изисквания - Балчик, Св. Влас и Златни пясъци. До година-две обаче ситуацията ще бъде коренно различна, а българското крайбрежие ще е неизменна спирка в плаванията на яхтсмените. Причината? През 2009 г. ще приключи проектът за новото яхтено пристанище в Балчик. В момента там има 120 места, но броят им ще нарасне до 500. Идното лято ще приключи и проектът за марината в Созопол. Тя също е за 500 места. В Несебър собствениците на плавателните съдове ще бъдат изненадани от новия дизайн на пристанището, което ще се стопанисва от един от най-големите вносители на яхти у нас - "Яхтинг.бг".

Водолази и тиково дърво

Изпълнител на яхтените портове в Балчик, Несебър и Созопол е фирмата "Марина системс". Екипът, който е ангажиран, е от около 10 души, като повечето са водолази с дългогодишен стаж. "Повече от три четвърти от работата по изграждането на една марина е под водата. Опъват се "паяжини" от вериги, слагат се мъртви котви... Ние работим с мерцедеса при изграждането на марини - френската фирма Poralu. Нейна разработка са подвижните понтони, облицовани с тиково дърво, които вече могат да се видят в Балчик. Догодина ще им се радват и яхтсмените в Созопол и Несебър", уточнява Борилков, който е един от собствениците на "Марина системс".

По този начин целим да постигнем идентичен "географски" лукс и условия за яхтсмените, които ще посещават страната.

Смисълът на този бизнес е да има достатъчно на брой и добре оборудвани места, защото никой няма да дойде от Средиземноморието, за да посети само едно яхтено пристанище или да спре на търговско. В света все още няма информация за нашето Черноморие. Преди да започнем, обиколихме цялото крайбрежие на Южна Франция - от Монако до Марсилия. Влязохме във всяко едно пристанище да видим как са организирани нещата. Там е концентриран яхтеният бизнес. Там си държат лодките не само французите, а и повечето северноевропейци. Има дори американци, разказва още той.

По данни на строителите на яхтени съоръжения 50 хиляди места не достигат на френската Ривиера. Защо да не ги поеме България, реторично пита Лъчезар Братоев. Според него крайбрежието ни би било прекрасна възможност за зимуване на яхти от цял свят. Още повече че определяща е най-вече цената на отдаване на стоянките. Всичко зависи от местоположението и условията. В Турция тя е около 4 хил. евро на година. В Барселона сумата достига и до 30 хил. евро. При нас - в "Марина Диневи" например, е двойно по-ниска от тази в Турция. Навсякъде по пристанищата отделно се заплащат различните услуги, които съпътстват яхтинга - бункироване (зареждане с гориво), леководолазни услуги, ако трябва да се почисти подводната част на корпуса, пароструйка, ползване на кран, хелинговане (изваждане на лодката на брега), изхвърлянето на боклук и т.н.

Статистиката

Според данни на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" у нас има 45 места за приставане на яхти. Едва девет от тях обаче са описани като яхтени пристанища. Затова бумът в продажбите на яхти през последните няколко години постави естествения въпрос за броя и вида на марините. Засега яхтеното пристанище "Марина Диневи" в Св. Влас е най-голямото и единственото напълно завършено, което предлага 5-звезден лукс на посетителите си. Капацитетът му е 300 яхти, а специална брегоукрепитална стена пази плавателните съдове от силните зимни ветрове. Марината разполага с петзвезден хотел, с казино, няколко ресторанта, клубове, луксозни бутици на световни елитни марки, бижута, яхтено оборудване, собствено КПП, митническо бюро, банков клон, много добре оборудвани санитарни възли за яхтсмените, пералня, химическо чистене, както и ремонтни дейности.

Яхтеното пристанище в Балчик е взето на концесия за 35 години от консорциум "Марина-Балчик" АД. Все още е в процес на оборудване, но проектът за него предвижда огледално разположение на шест понтона с общо 500 места, административна сграда с яхтклуб, трафопост и бензиностанция. Дълбочината на кея е между 2.5 и 4 м. Марината обаче разполага с едноименния комплекс "Марина сити" - петзвезден хотел с ресторанти, дайвинг център и др. Балчик има възможността да приема и румънски, и руски яхти, тъй като в северните ни морски съседки инфраструктурата е все още недостатъчно развита.

В процес на изграждане е и порт "Марина Созопол", което ще бъде с най-дълбоководния кей у нас - 6 м. Условията в нея, както и в марината в стария град на Несебър ще бъдат идентични на тези в Балчик. След приключване на строителството капацитетът им ще бъде 500 места. Там вече се монтират колонки за ток, вода и кабелна телевизия, както и нови санитарни възли.

Марината в Златни пясъци, която дълго време беше единствената предлагаща условия за акостиране на яхти, се използва само летните месеци. Тя осигурява захранване с ток и вода, както и защита от северните ветрове.

Нова визия още след два месеца ще има и яхтклубът във Варна. Проект за яхтени пристанища има и в Ахтопол, Царево. Равда, Поморие, Бяла, Бургас....

Всъщност, каквито и условия да започнат да предлагат българските яхтени марини, те несъмнено ще трябва да се преборят за отличието "Златна котва". Това е международният клас за управление на марини, който се връчва от Международната асоциация на яхтените пристанища. Наградата варира от три до пет златни котви и негови носители са едва няколко десетки порта в цял свят. Отличието "Златна котва" е създадено, за да подобри стандартите на наличните съоръжения на собствениците на яхти. За да бъде получено подобно признание, се оценяват няколко компонента. Списъкът включва състояние на понтоните и пристанището, сухоземният достъп, състоянието на санитарните възли, равнището на сигурност, възможността за лесен достъп за моряци инвалиди, обучението на персонала и качеството на обслужване. По-голямата част от тези условия вече са налице и в България.
Според публикации в сп. Economist през 2005 г. приходите от яхтен туризъм в САЩ са близо 37.3 млрд. долара, което е ръст от 13% спрямо 2004 г. Пазарът в Европа е още по-атрактивен - там собствениците на луксозни любителски лодки харчат годишно около 47 млрд. долара. В Турция приходите от яхтен туризъм са близо 2.5 млрд. долара годишно. В Хърватия яхтингът привлича близо 25 000 посетители годишно, които формират 4.5% от общите туристически приходи за разлика от пътуванията с круизни кораби, които водят в страната 300 000 души, но допринасят за едва 3.1% от приходите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 24 Юни 2008, 14:27    Заглавие:  

МТ организира дискусия за развитието на българските рибарски и яхтени пристанища

24.06.2008

Министерството на транспорта организира в Бургас дискусия на тема „Развитие на рибарските и яхтените пристанища в България, постигане на сигурност и безопасност в пристанищата и необходими законодателни промени в тази връзка". Събитието ще се проведе утре, 25 юни, от 11.00 часа в конферентната зала на хотел „България" и е открито за представителите на медиите.

В дискусията ще участва министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Поканени са още министърът на земеделието и храните Валери Цветанов, заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Савин Ковачев, председателят на комисията по транспорт и съобщения към НС Йордан Мирчев, народни представители от региона, областният управител на Бургас Любомир Пантелеев, кметовете на общините Созопол, Балчик и други.

По време на срещата се очаква да бъдат обсъдени предложения за промени в нормативната уредба, касаеща пристанищата в България.

В края на дискусията участниците ще дадат кратка пресконференция.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 17 Юли 2008, 10:27    Заглавие:  

Яхтено пристанище откриха в Силистра

Източник: РТВЦ - Русе 15:10 / 14.07.2008

Първото пристанище, изградено по линия на публично-частното партньорство в българския участък на река Дунав, откриха в Силистра. Порт "Дръстър" е най-модерният у нас яхтен пристан, в който са вложени близо 3 милиона лева. Кейовата ивица е с дължина 380 метра. На пристанището едновременно могат да акостират по 3 пасажерски кораба и до 140 яхти. "Има възможност да зарежда до 120 тона гориво, дизел, до 10-15 тона бензин за големите кораби,които са на дизел. Бензиностанцията има възможност да зарежда и яхти от всякакъв калибър", обясни Стефав Райчев - инвеститор и собственик на "Порт Дръстър". Изграждането на яхтения пристан е отнело на инвеститора близо 4 години. Най-трудният етап се е оказало съгласуването на проекта с пет министерства и получаването на разрешителното за строителство. От месец насам портът е с международен лиценз. Предстои изграждането на митнически и граничен пункт. Пристанищните такси за спиращите плавателни съдове ще са в съответствие с международното законодателство. Очаква се за година да акостират 600 кораба.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 20 Юли 2008, 14:31    Заглавие:  

Мореплавателят Дачо Дачев ще ръководи пристанището в Царево
от Румяна Емануилиду, в."Дневник"

16 юли, 18:36

Със заповед на кмета на Царево Петко Арнаудов от днес новият ръководител на пристанище Царево е известният мореплавател Дачо Дачев.

Мореплавателят бе посрещнат тържествено от стотици граждани и журналисти на 11 август миналата година, когато акостира с яхтата си "Gemini dreаm" на Царевското пристанище, след като за трети път прекоси Атлантическия океан.
Дачев притежава приза "Кор-Кароли" и е първият носител на наградата "Св. Никола", учредена от Яхтклуб порт Бургас. Той е 64-годишен, пенсионер, инженер - химик по професия, от 1972 г. постоянно живее в Царево.

Запаленият мореплавател смята, че пристанището трябва да бъде многофункционално, да има отделно рибарско пристанище и специално място за рибарите от сдружението.

Общината тепърва ще разработва стратегия за бъдещото развитие на пристанището, но идеята е да се изгради модерно яхтено пристанище, което да съвместява и рибарско пристанище, като се използват всички възможности за финансиране от фондовете на ЕС, обясни градоначалникът.

На среща с министрите на транспорта и земеделието преди дни Арнаудов направи предложения за изграждане на две рибарски пристанища - в Царево и Ахтопол, и защитени лодкостоянки в останалите крайморски селища.

Петко Арнаудов поясни, че има вероятност пристанището в Царево да бъде регистрирано като яхтено и рибарско още до края на годината. Общинското ръководство изчаква засега промените в законодателството. След като регистрира пристанището, пред общината се открива възможност да кандидатства за финансиране от 2 млн. евро.

Според кмета основният проблем, който ще възникне, е с разширяването на собствеността на пристанище Царево, тъй като една част от територията му сега е собственост на Районната потребителна кооперация /РПК/ "Перла", с която общината е в съдебни дела за възвръщане на собствеността си.

В момента в Царево са регистрирани 157 лодки за стопански риболов, за които няма достатъчно местостоянки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 21 Юли 2008, 13:48    Заглавие:  


Уредиха парите за яхтпорта в Созопол

21.07.2008
До броени дни се очаква да бъде подписан и договорът

Изграждането на модерно яхтено пристанище в Созопол ще бъде възможно, тъй като преговорите по кредитирането му са към своя край. Парите ще бъдат отпуснати от австрийската финансова компания „Хипо Алпе-Адрия-Лизинг". До броени дни се очаква да бъде подписан и договорът. В момента на „Марина Созопол" има места за 200 лодки. Австрийската компания финансира изграждането на още четири яхтени пристанища.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 11 Сеп 2008, 10:53    Заглавие:  

Румен Ангелов: Държавата задържа развитието на малките пристанища
10.09.2008

Правителството да предостави всички малки пристанища на общините ще настоява в Народното събрание бургаският депутат Румен Ангелов.
През това лято за първи път Поморие, Царево и Ахотопол стопанисваха самостоятелно своите портове и позитивите за местната икономика са повече от осезаеми - твърди народният представител.
Според него кабинетът трябва да даде възможност и на останалите общини да получат своите престанища тази година, за да имат възможност да ги подготвят за следващото лято.
Тромавите действия на държавната администрация осуетиха сериозните инвестиционни намерения на италиански фирми към пристанището в Ахтопол и това за пореден път доказва, че държавата е изключително лош стопанин. Повече от година и половина ахтополският порт не беше деактуван, а такова протакане би прогонило всеки инвеститор - смята Румен Ангелов.
Зам. председателят на парламентарната комисия по транспорт очаква с промените в Закона за кодекса на търговското корабоплаване да се даде възможност за силен икономически тласък чрез развитието на рибарските и яхтените пристанища в общините.
В момента всичко в законодателно отношение е уредено, имаме обещания и гаранции от министъра на регионалното развитие и благоустройството, от министъра на транспорта както и от колегата му министър на земеделието, но нещата не се случват.
Ако общините стопанисват малките пристанища и получат от държавата прилежащите им площи, както и пристанищните съоръжения, тогава ще могат да кандидатстват със свои проекти по европейски оперативни програми, например за рибарство и аквакултури. Всеки сам може да направи прогнози какъв ефект ще има това, колко работни места ще се разкрият и как ще се отрази това на поминъка на хората. За мен е парадоксално, че държавата отне възможността на община Созопол да се грижи за своя порт, като го изкара от действието на закона, при условие че тук не става въпрос за пасажерско пристанище - коментира Ангелов.
Ако правителството прояви добра воля, Община Бургас може да менажира самостоятелно трите малки пристанища в Сарафово, Крайморие и централния порт, като от това приходите ще бъдат сериозни- твърди депутатът.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 01 Окт 2008, 13:17    Заглавие:  

Ново общинско предприятие ще управлява пристанищата в Царево и Ахтопол

от Румяна Емануилиду
30 септември

Общинско предприятие "Пристанище" ще организира дейността на пристанищата в Царево и Ахтопол, след като общинските съветници на най-южната черноморска община гласуваха решението на кмета Петко Арнаудов.

Новоучреденото предприятие ще управлява собствеността както на двете пристанища, така и на рибарското пристанище в Царево, заедно с разположените върху тях пристанищни съоръжения, вълноломи и масивни постройки и ще осъществява експлоатацията на пристанищните съоръжения и предоставянето на свързаните с тях услуги.
Портовете в Царево и Ахтопол заемат съответно терени от 17 551 кв. м и 561 кв. м. Имотите са публична общинска собственост. Общината е собственик на двете пристанища от 21 май т.г.

Общинският съвет определи терена, отреден за рибарско пристанище в Царево, заедно с изградения върху него мост и пристан за рибарски лодки (целият с площ от 4633 кв.м), за публична общинска собственост с оглед на това, че имотът е предназначен за трайно задоволяване на обществени потребности от местно значение.

След смяната на собствеността, общинската администрация подготвя документацията за пререгистрацията на съоръженията като пристанища за обществен транспорт с регионално значение.

Намерението на общинското ръководство е да кандидатства за финансиране по оперативни програми пред Изпълнителната агенция за рибарство и аквакултури (ИАРА). Пакетът от документи ще бъде подаден до 30 ноември. Средствата ще бъдат използвани за разширение и модернизация на съществуващия рибарски кей и преобразуването му в рибарско пристанище, както и за поддържане на кейовата инфраструктура, за което са необходими най-малко 2 млн. евро.

На този етап теренът позволява изграждането на 120 лодкостоянки, колкото са и членовете на местното рибарско сдружение. Общината ще търси възможности за изграждане и на защитни лодкостоянки в селищата Лозенец, Варвара, Синеморец и Резово.

Предстоят и дейности по обезпечаване на сигурността на пристанищата, съобразени с международните изисквания.

Бъдещото развитие на пристанището за обществен транспорт в град Царево ще стане ясно след широко обществено обсъждане, на което ще бъдат поканени изтъкнати специалисти и експерти от Министерството на транспорта и представители на местната общност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 10 Окт 2008, 13:04    Заглавие:  

Без пристан за яхтения бизнес и туризма у нас
Дарина Черкезова, dcherkezova@pari.bg
08.10.2008 08:30

Общо 9 са лицензираните места за престой на големи лодки. Те са недостатъчни и нямат съоръжения, за да привлечем “големите риби”

Лятото свърши, но с него проблемите за яхтения бизнес и свързания с него туризъм останаха. Есента е времето, когато хората, които биха искали да си купят дом над водата, се замислят какво точно да си поръчат. Но дали ще има място, където да оставят яхтата за престой и където да бъде осигурено обслужването й?

Цифрите
В регистъра на Изпълнителна агенция Пристанищна администрация към Министерството на транспорта има лицензирани общо 9 яхтени пристанища, като те са концентрирани в района на Варна (5) и Бургас (4). Наличната инфраструктура осигурява точно 614 корабни места, сочи справката. Половината от тях са част от марината на строителните предприемачи братя Диневи - Марина Диневи. За момента това е и единственото “истинско” яхтено пристанище в страната, което отговаря на европейските и световните изисквания. Според представителите на водещите фирми, които продават яхти у нас, в момента капацитетът, с който разполагаме, е повече от недостатъчен, а по този начин се създават трудности не само за яхтения бизнес, но и за развитието на туризма, свързан с него. Проблемът обаче е много по-сериозен, защото яхтените ни пристанища с малки изключения са просто стоянки за лодки, не осигуряват нужната наземна инфраструктура и обслужване на големите лодки. Много по-ценно е, ако можем да се похвалим не с около 1000 места за яхти, а с 1000 яхти, обслужени на година, коментира Георги Михов, съдружник и управител на Венид Яхт, част от Диневи Груп.


Финансирането
Инвестицията в марини обаче не е никак малка и едва ли е по възможностите на държавата, колкото и добро желание да има тя да развива и разнообразява потенциала на Черноморието. С европейско финансиране в съседна Гърция са изградени около 300 пристанища. У нас вариант за получаване на външни субсидии за развитие на пристанищната инфраструктура е Оперативна програма за рибарство и аквакултури, която е свързана с много проблеми, а и е предназначена само за рибарските портове. Преди време транспортният министър Петър Мутафчиев лансира идеята за нова форма на отдаване на портовете на концесия, която да позволи да се привличат чуждестранни инвеститори и да се формират джойнт-венчъри с местната власт. В момента тя има развитие и се очаква първото пристанище, което да бъде обявено за концесия по тази схема да е Варна-запад. Този вариант е удачен и за яхтените пристанища. Предстои законодателните промени да бъдат факт до края на годината.
Държавата е направила достатъчно, като е разрешила да се правят и частни инвестиции в марини, въпросът е обектите да бъдат качествени, коментира Михов.

Проектите
В момента има идеи за разширяване или изграждане на напълно нова яхтена инфраструктура в района на Несебър, Созопол, Балчик, Равда и Ахтопол. Плановете са те да бъдат завършени за около две години. Това означава, че към 2010 г. може да се очаква местата за “паркиране” на големи лодки да нараснат няколко пъти. Според световните стандарти най-добре е, ако има марина на всеки 20-40 мили и ако това се случи и в България, ще бъде много добре, казва Михов.

Ефектът
Инвеститорите се опитват да убедят и държавата, и местното население, че този вид бизнес трябва да се насърчава и подкрепя, тъй като не само те имат реална полза от него. Повече туристи, повече работа и повече приходи са очакваните ефекти. Според световни проучвания изграждането на марина има косвен ефект и върху цените на имотите в близост до нея, които за няколко години може да нараснат с около 300%. В момента именно поради тази причина обаче някои от проектите за марини може да бъдат разглеждани и като спекулативни - просто да се продаде земята наоколо на по-висока цена. Друг е въпросът, че с изграждането на яхтено пристанище се променя екоклиматът на мястото и се генерират много отпадъци. Поради тази причина контролът на проектите при старта, изпълнението и последващата им експлоатация трябва да бъде строг. Иначе ефектът ще е обратен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 15 Май 2009, 22:41    Заглавие:  

Марина, Марина, Марина...

От Дневник

Марината в Св. Влас е една от най-добре оборудваните по българското крайбрежие. Тя предлага и най-високото ниво на лукс сред яхтените пристанища по Черноморието

В оценката на лукса, който предлага една марина, са състояние на понтоните и пристанището, качеството на достъп до марината по суша, степента на сигурност, адаптацията на инфраструктурата към нуждите на хора с двигателни проблеми и др.

Дневник
За да може едно яхтено пристанище да носи гордото име марина, то трябва да предлага три неща - сигурност, удобство и лукс. Според морските вълци тези условия придобиват все по-голямо значение при планирането на една ваканция на вода.

Като аналог на звездите в хотелиерския бизнес яхтените марини по света отдавна са влезли в конкурентна битка за приза "Златна котва". Това е международен стандарт за управление на качеството в портовете, а знаците за постигнато ниво в класацията се връчват от Международната асоциация на яхтените пристанища (МАЯП). Отново по аналогия с хотелите присъжданите котви варират от три до пет и удостоверяват покриването на строго определени стандарти. Списъкът с оценяваните компоненти включва състояние на понтоните и пристанището, качеството на достъп до марината по суша, степента на сигурност, адаптацията на инфраструктурата към нуждите на хора с двигателни проблеми и т.н. Специално внимание МАЯП отделя и на системата за обучение на персонала и качеството на обслужване.

Новите на хоризонта

Според експерти в строителството и поддръжката на марини у нас в момента само портовете в Балчик, Златни пясъци и Св. Влас удовлетворяват напълно списъка със задължителните съоръжения, които една марина трябва да притежава, за да влезе смело в конкуренция с останалите в региона. Става дума за основни неща като денонощна охрана и наблюдение, възможност за непрекъснатото прослушване на специализиран УКВ канал за комуникация, кей с дълбочина на газене не по-малко от 3 метра и съоръжения за вдигане и спускане на лодките на вода, за извършване на спешни ремонти. Токът с постоянно напрежение, чистата вода, поддържаните санитарни възли, безжичният интернет достъп и възможност за зареждане с гориво по всяко време са също част от този списък, при това далеч не от луксозната му част. Според специалисти в бранша обаче до година-две картата на българския яхтинг ще бъде коренно различна. През това лято трябва да бъде окончателно доокомплектована марината в Балчик, приютила вече някои от най-скъпите яхти, притежавани от собственици в България. След окончателното приключване на проекта броят на местата за швартоване там ще достигне 500. Успоредно с тази в Балчик на юг в Созопол също да няколко месеца трябва да бъде открита нова марина с още 500 позиции на пристана. До една година ще приключи и проектът "Марина Созопол". Един от най-солидните вносители на яхти у нас, "Яхтинг.бг", ще бъде стопанин на новото пристанище за яхти в Несебър. Според предварителните проекти, показани преди година, освен с удобствата си то трябва да привлича и с неочаквания дизайн на съоръженията си.

Звезди за звездите

По всеобщото мнение на яхтсмените в момента най-луксозната и безкомпромисно оборудвана марина по нашето Черноморие е тази в Св. Влас. Тя е и единствената напълно завършена с капацитет 300 яхти, на всяка от които могат да бъдат предоставени петзвездни условия за пребиваване и обслужване. Предимство на "Марина

Диневи" е и суперлуксозният хотел с няколко ресторанта, казино, магазини за марково яхтено оборудване. Към екстрите, които все още са извън всяка конкуренция у нас, са собствените КПП и митница, банковият клон и др.

Втората безапелационно добра марина у нас е на Северното Черноморие в Балчик. То се стопанисва от дружеството "Марина-Балчик". Неговата инфраструктура залага на огледално разположени понтонни кейове, пригодени за швартоване на малки плавателни съдове, газещи на дълбочина от 2 до 4 м. Петте звезди за пристанището са осигурени освен от предлаганите услуги и от комплекса "Марина сити". Той включва луксозен хотел с няколко ресторанта, басейни, търговски комплекс и др.

Най-големите очаквания за бъдещето на яхтения бизнес по Черноморието са свързани с "Марина Созопол". Тя трябва да предложи най-дълбокия кей по крайбрежието, който ще може да приема да 500 яхти, газещи до 6 м.

Единственият минус на най-старата марина у нас - тази в курортния комплекс Златни пясъци край Варна, е сезонността на предлаганите услуги. Сред безспорните й предимства обаче са непосредствената близост с курорта и солидната защита на плавателните съдове от северните ветрове.

През миналата година в очакване на грандиозния проект за превръщането на варненското търговско пристанище в марина яхтклуб "Кап. Георги Георгиев" в града също бе подложен на успешен козметичен лифтинг. Проекти за нови яхтени пристанища имат още Бяла, Бургас, Поморие, Царево, Ахтопол и Равда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 15 Май 2009, 22:57    Заглавие:  

Цитат:
Единственият минус на най-старата марина у нас - тази в курортния комплекс Златни пясъци край Варна, е сезонността на предлаганите услуги. Сред безспорните й предимства обаче са непосредствената близост с курорта и солидната защита на плавателните съдове от северните ветрове.


Ъъъ, таковата, на Златните само северни ветрове ли има ??? Написалия горното, или умишлено премълчава или и идея си няма какво става в "марината" като вдигне южно време..........

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7511
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 16 Май 2009, 07:21    Заглавие:  

Ее, няма марина, дето да е защитена от всички ветрове. Хората са я защитили от северните хали и толкова. Това, че се случват извън сезона е друга работа Twisted Evil Още по-друга е ако някой се сети защо още от онези години кажи-речи никой не ходи там да си швартова лодката, особено ако е сърбал попарата точно на южното време.
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [31 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1217s ][ Queries: 13 (0.0104s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker