Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Иранският танкер остава в плен (ВИДЕО) · Забранява се предлагането на прясно свинско месо · Русия: САЩ прехвърлят наемници в Сирия · САЩ: Невидими изтребители могат да поразят С-400 · Бриз 2019 Част 3 Борба с нелегален трафик и MEDEVAC (ЕКСКЛУЗИВНА МОРСКА ГАЛЕРИЯ) · Борисов няма да уволнява в НАП заради хакера, ЦРУ и Путин минали на пишещи машини ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 19 Юли 2019, 16:46
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » Авиофотография » Авио архиви
Именни и безименни герои от ВВС-снимки
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 8 [119 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 18 Апр 2008, 15:25    Заглавие:  Именни и безименни герои от ВВС-снимки  

от в."Българска армия"

Пилотът се разделя с армията

Майор Марко Тодоров с Ми-17 ще открие парада на 6 май

На военния парад, който ще се проведе в столицата на 6 май - Ден на храбростта и празник на Българската армия, националният флаг ще носи вертолет Ми-17 от авиобаза "Крумово". Това е записано в заповедта на министъра на отбраната Веселин Близнаков за организиране на честването. Командир на екипажа ще бъде майор Марко Тодоров. С него разговаряхме на летище Балчик по време на съвместните полети с авиобаза "Безмер" за изпълнение на задачи по морската подготовка. Разбрахме, не без съжаление, че този отличен пилот, който има сериозен принос и за преодоляване на различни кризисни ситуации в страната и извън нея при природни бедствия и аварии, след няколко месеца ще трябва да напусне армията поради навършване на пределна възраст за кадрова военна служба.

- Г-н майор, колко години направихте в авиацията?

- На 12 април направихме 28 години с командира на авиобазата бригаден генерал Стефан Петров. Ние сме един випуск с него.

Ми-17 отново ще открие военния парад

- Какво си спомняте от лейтенантските години?

- Летяхме много, за разлика от сегашните лейтенанти. Летяхме много както в училището, така и в бойните части.

- На какъв самолет започнахте службата?

- От военното училище излязох на МиГ-17. Като лейтенанти останахме от април до есента на летище "Каменец". Там летяхме като офицери. Завършихме нощна подготовка, включително бомбопускане нощем. И оттам доста по-подготвен отидох в Узунджово. Колегите взеха втори клас на втората година. Ние застъпихме в бойно дежурство в Узунджово през пролетта. В училището се получаваше много висока подготовка. Много бързо в бойните части влизахме в строя. Такива бяха времената.

- След Узунджово накъде ви отведе военната професия?

- След Узунджово отидох в Крумово. Беше през 1983 г.

- Защо?

- Защото се разболях. Тогава авиобазата в Узунджово се превъоръжаваше с МиГ-21. През лятото на 1982 г. направиха курс. През следващата година сформираха другата ескадрила. Аз като нямах годност, не можах да мина на самолетите. Всяко зло за добро, както казват хората.

- Защо е за добро?

- Ако бях на самолетите, може би нямаше толкова години да летя. Второ, прибрах се по-близо до родния край. Аз съм от Стамболийски. Макар че тогава не липсваха предложения. Можеше да отида и в транспортния полк или в дозвуковите самолети в Безмер.

- През 1983 г. не беше ли малко в задния двор вертолетната авиация?

- Малко, да. Причината е, че имаше много самолети и не се виждаше трудът на вертолетчиците и може би затова се гледаше малко пренебрежително. Аз съм летял и на самолет, и на вертолети. Мога най-добре да преценя. Всяко летателно средство си има своите особености. Не може да се каже, че вертолетът е по-лесен за пилотиране. Напротив, има си много особености и този, който не е летял на него, не може да ги прецени.

- На какъв вертолет започнахте?

- На Ми-8. Много малко часове направих на него. През 1984 г. започна курс за приучване на Ми-17. Бях един от първите. Имахме руски инструктор.

- Какво ви даде вертолетът Ми-17?

- Надеждност и сигурност. Това е, както казват руснаците, работен кон. Здрава машина, сигурна! Няма някакъв отказ, нещо да ми се е случило. Просто много надеждна машина.

- Колко часа имате във въздуха с Ми-17?

- Около 2200-2300 часа. Точно не мога да кажа сега.

- Вие бяхте един от хората, които участваха в гасенето на редица пожари, включително и в съседни страни. Как оценявате мястото на вертолетната авиация в такива ситуации?

- Мястото го знае всеки. Пожари се гасят и с вертолети, и със самолети. Това е въпрос на възможности на държавата да развива използването на нашата авиация за тази цел. Ние тази дейност сме я извършвали, имаме подготвени кадри, защо да не се вложат средства за нейното развитие. Това е въпрос на политика.

- Появи се новият вертолет "Кугар". Има ли конкуренция между машините? Как виждате в тази ситуация бъдещето на Ми-17?

- По принцип винаги има конкуренция, винаги се съпоставят нещата. За момента кугарът надделява, защото са повече машини. Явно перспективата е такава. Ми-17 са малко машини. Сега предстои да се ремонтират някои. Дай боже, да ги направят. Да има и модернизация и да летят пилотите, защото машината за мен е много сигурна и много добра. Естествено и "Кугар" също е много добра машина. Има модерно оборудване. Всяко нещо, когато е ново и както "Кугар" - с модерна техника, разтоварва пилота при вземане на решения в такива екстремални ситуации от гледна точка на пилотирането. Освобождава ума от различни други дейности, което е добре. За мен Ми-17 е по-проста машина в инженерната експлоатация. Аз виждам, че техниците губят повече време за обслужването на "Кугар".

- Като инструктор на какво искате да научите най-вече по-младите пилоти?

- Най-вече искам да ги науча на занаята. Нищо не съм крил от това, което знам за пилотирането. Няма и за какво да го крия. Каквото знам, съм го дал. Кой каквото е могъл да вземе, е в негова полза. Да си пилот, не е лесна работа. Но всеки се научава, ако желае.

- Добри ли са младите пилоти в авиобазата?

- Добри са, много са добри. Тези лейтенанти, старши лейтенанти, които летят на "Кугар", са много добри момчета. И от тези, които летят на Ми-17, също има много добри. Те не са летели дълго време, но сега, като възстановихме машините, започнаха да летят. Който си го може, си го може. И да не е летял много време, този, който може, си личи.

- Трябва ли пилотът да има и късмет?

- Абсолютно.

- Имали ли сте ситуации, в които сте благодарили и на късмета си?

- След като нямам такива тежки аварийни ситуации, мога да кажа, че съм имал късмет.

- Участието ви в спасителни операции, включително и при природни бедствия, не е ли рисковано и критично?

- Не бих казал, че когато вдигаме дежурния екипаж за аварийно спасяване и търсене, е толкова рисковано. Това е обмислена дейност. Процесът е сложен. Много хора вземат решение. За мен са по-рисковани ситуациите, които се случват в ежедневието. Летиш, стане нещо изведнъж, трябва да вземеш решение на момента и да действаш мигновено. Тогава са рискови ситуациите. Другото е преценено, ние сме подготвени, че ще бъде трудно. То за мен е рутинна работа.

- Започна да се говори за евентуално участие с вертолети в мисии зад граница. Какво е нужно, кога бихте могли да бъдете готови?

- Нужно е осигуряване. Нашите пилоти имат подготовка. От разговорите с френските инструктори и с други чужд пилоти, които са били на мисии, разбирам, че осигуряването е много важно. Нашите пилоти са подготвени, имат опит и възможности, могат да изпълняват задачите. Необходимо е обаче голямо осигуряване.

- Колко време е необходимо да се подготвят нашите екипажи, за да тръгнат на мисия например в Афганистан?

- Според мен и сега са подготвени, ако бъдат снабдени с необходимите осигуряващи средства.

- Ако трябва да тръгнете на мисия, кой от двата вертолета бихте предпочели?

- Естествено, Ми-17.

- Защо?

- Казах, че имам над 2000 часа на Ми-17. А и тази машина се е доказала в Афганистан.

- Можем ли да кажем, че е дошло златното време на вертолетната авиация?

- Чак за златно време не зная. Мога да кажа, че в момента сме в добра позиция във военната авиация. Трудът ни се оценява. Видяха какво можем.

Пожелаваме на майор Марко Тодоров успех до края на службата и повече сбъднати желания след раздялата с армията. Разбира се, на парада вертолетната ни авиация ще бъде много по-широко представена. С двата Ми-24 ще летят подполковник Иван Николов и старши лейтенант Добромир Мънчев и майор Спас Спасов и старши лейтенант Донко Колев. Резервен екипаж са капитан Васил Димитров и старши лейтенант Венцислав Василев. Водач на тройката на "Кугар" ще бъде полковник Златко Златев, десен воден - майор Йордан Йорданов, а ляв воден - майор Филип Ангелов. Резервен екипаж за "Кугар" ще бъде капитан Димитър Бабачев.

Последната промяна е направена от Preslav на Вто 29 Сеп 2009, 14:38; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 11 Сеп 2008, 13:57    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 11 Сеп 2008, 14:12    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 13 Сеп 2008, 12:33    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 11 Ное 2008, 11:07    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2009, 01:40    Заглавие:  

О.з. генерал Щерьо Щерев в кабината на Су-22 заедно с подп. Бурлаков.

Click to see if image is larger

На долните летци - имената утре.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 08 Фев 2009, 22:03; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2009, 04:16    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 03 Фев 2009, 09:21    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Последен полет на ген.Дочев на Безмер със СУ-25
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 08 Фев 2009, 12:24    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 08 Фев 2009, 12:40    Заглавие:  

Полк. Илия Стратев, летец първи клас.

Click to see if image is larger

След полет със Су-22 Димитър Недялков дава отчетен лист.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 12 Фев 2009, 22:34    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 15 Фев 2009, 11:35    Заглавие:  

Кмета - ген.Георгиев

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 15 Фев 2009, 11:38    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
=AirPower=


Регистриран на: 17 Сеп 2007
Мнения: 94
Местожителство: Plovdiv

МнениеПуснато на: Нед 15 Фев 2009, 15:17    Заглавие:  

Click to see if image is larger
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 16 Фев 2009, 23:18    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 8 [119 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » Авиофотография » Авио архиви
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0781s ][ Queries: 12 (0.0062s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker