Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ан-124 Руслан на летище Пловдив (снимки) · Австрия: Ердоган да забрави за агитация на наша територия · САЩ изнудват Турция заради руските ракети · Германски служител по миграцията е подслонил 1 200 мигранти срещу пари · Туск тръгва на балканска обиколка · Рейтингът на Путин падна със 7% ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Блокирането на "Телеграм"(32)hot Пожарът в Кемерово на 25.III.2018 г.(60)
В момента е: Съб 21 Апр 2018, 00:10
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Стари ветрила
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 27 от 30 [437 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 25, 26, 27, 28, 29, 30 Следваща
Автор Съобщение
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 16 Фев 2011, 13:04    Заглавие:  

Красавица от 19 в (така и не разбрах как се казва).

Click to see if image is larger

...и един детайл от "корекциите" в негатива - Photoshop на 100 години Very Happy

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 21 Фев 2011, 12:55    Заглавие:  

Constitution до неизвестен параход (идентифициран само като "modern")

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 13 Май 2011, 08:26    Заглавие:  

Click to see if image is larger
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
шуменеца

Регистриран на: 20 Май 2011
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Пет 20 Май 2011, 17:09    Заглавие:  

Здравейте!
През далечната (вече) 1987год. няколко човека от България бяхме на стаж на най-големия ветроходен кораб в света "Седов".Съжалявам, че нямам никакви снимки, но спомените остават завинаги.В Интернет има информация за него.Бяхме на него 2 месеца.Пристанището бе Рига.Бяхме дубльори на вахтените щурмани (ДВШ).Спяхме в кубрици.Нашия кубрик бе за 12 човека-разделен с прегради на 3 ниши от по 4 койки.Кораба наистина бе много голям.Четири мачти са си бая мачти..В носовата част на кораба имаше две-три учебни стаи (големи колкото нашите училищни стаи).Между тях (по диаметралната равнина) имаше малка учебна радио-рубка (така да го кажа).Сещам се, че в Балтийско море се хващаше радио "Христо Ботев".До тези учебни стаи имаше и една библиотека.Мостика бе между първия и втория грот на основната (откритата) палуба (от нея и се влизаше, и то само от левия борд).За първи път видях спътникова навигационна система.Май беше японска-"FURUNO".На около 20 минути даваше точни координати.На ветрохода имаше и пети помощник.Капитана се казваше Цаунас, но в Интернет не фигурира в списъка на капитаните на кораба (учудвам се).Бяхме в началото на 4-ти курс на ССУМОР-гр.Бургас.Между фок-а и първия грот откритата палуба е едно ниво по-ниско от останалата палуба.Там се намираше учебния мостик.Всички уреди ги имаше там.От всички стажанти само ние българите и 5-ма руснаци бяхме най-старши и практиката си беше наистина практика. Интересното при руснаците бе, че само приети по документи в някоя мореходка (средно морско у-ще) и веднага на стаж.При тях завършиш ли мореходка с най-много 5 (мисля, че толкова бяха) четворки (при тях нали е петобална системата) и влизаш без изпит в което искаш ВВМУ по същата специалност.Аз например не можах да вляза в ВНВМУ (навремето) и така живота ми се размина с морето.Тук при нас нямаше значение, че си отличник на випуска от средното училище и си кандидатстваш наравно с другите.Сега гледам куцо, кьораво и сакато пътува по корабите.На кораба се снима и филм с Гойко Митич.Някъде имам картичка на град Рига с негов автограф.Имаше и малка кино зала, където ни пускаха много смотани филми.Сещам се, че пред столовата имаше закачен списък със забранените музикални групи.Какво друго да ви кажа?Редовно имаше парусни аврали.При промяна на галса на вятъра, при промяна на силата на вятъра.На която мачта те разпределят отначало, там и се строявахме при тревога.Аз бях на първия грот.Работех на петата рея отдолу нагоре (така да го кажа).Височината е много голяма.Качваш се без осигурително въже.Имаш колан с карабинка, но просто няма как при изкачване да ти свърши работа.Под самата рея (на 50-60см.) има опънато въже и ходиш върху него.Карабината я щракваш върху една арматура (ф6 или фCool успоредно заварена на реята (на 2-3см.) през 1,5-2метра.Значи за да стигнеш нок-а (края) на реята гледаш да стъпваш по въжето и същевременно да откачиш карабината заради заварката на арматурата и да я закачиш след нея, и да продължиш.През проливите излязохме в Северно море и ни хвана много голяма буря.Вълнението бе 9 бала."Седов" издържа до 64 градуса крен.Имаше негласно съревнование между отделните вахтени, кой ще отчете най-голям крен.Рекорда бе 47 градуса.Аз в учебната рубка видях 42 градуса.Храната не беше хубава, но в техните училища (в нашите го няма) има и следобедна закуска (послеужин) така, че тестените им закуски бяха много очаквани.До пет бала мисля, че имаше разливна храна.Накланя се кораба, вдигаш си чинията и някоя чиния се плъзга по дългата маса и се разлива на земята.На кораба само студена вода имаше.Къпане на десет дена.Хвърлят си моряшките фланелки и холанките на земята, къпят се, мачкат ги и така ги перат.Много странно.Явно е вярна приказката, че едно време корабите са били дървени, но с железни моряци, а сега железни кораби с дървени моряци.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42318

МнениеПуснато на: Съб 28 Май 2011, 02:03    Заглавие:  

Шуменец, мерси за приятния разказ.
Ето ти и "Седов".

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 08 Юли 2011, 09:03    Заглавие:  

Click to see if image is larger
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
b0b0

Регистриран на: 09 Мар 2007
Мнения: 81

МнениеПуснато на: Пет 08 Юли 2011, 19:41    Заглавие:  

Чак сега го прочетох разказа на Шуменеца, много ми беше интересен, почти като да си там Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 10 Юли 2011, 10:12    Заглавие:  

Все още под името PADUA като "търговец":

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 01 Сеп 2011, 23:42    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Следи от "Photoshop" Very Happy

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 07 Окт 2011, 20:46    Заглавие:  

Все още не съм се зачитал сериозно в историята на пилотските кътъри, но на тази снимка ми направи впечатление къде е инсталирана помпата - в кокпита. Предполагам, че плаванията им са били доста "мокри", но все пак е интересно решение. Че и красиво изпълнено.

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 26 Окт 2011, 21:25    Заглавие:  

Пристанището на Ню Йорк, началото на XX век.

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 02 Ное 2011, 13:18    Заглавие:  

Click to see if image is larger
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42318

МнениеПуснато на: Сря 02 Ное 2011, 13:48    Заглавие:  

От предната снимка (Ню Йорк) направо мирише! На морски дух, ветрила, стари пристанища, морски хора и какво ли още не!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 6630
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 02 Ное 2011, 14:29    Заглавие:  

Preslav написа:
От предната снимка (Ню Йорк) направо мирише! На морски дух, ветрила, стари пристанища, морски хора и какво ли още не!


Ще усетите вие каква беше идеята на рубриката.

А ето и една с по-конкретна миризма - на банани Very Happy

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 27 Яну 2012, 08:10    Заглавие:  


_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 27 от 30 [437 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 25, 26, 27, 28, 29, 30 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.3140s ][ Queries: 12 (0.0063s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker