Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 28 Окт 2020, 11:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 5 2008
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 13 Май 2008, 17:03    Заглавие:  СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 5 2008  

КОРИЦАТА: Изпълнителният директор на ЗКМ

Click to see if image is larger

МАТЕРИАЛИТЕ:

КОРАБОСТРОЕНЕТО Е КАЧЕСТВЕНА ПРОМЯНА

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Инж. Иван Даскалов – изпълнителен директор на „Корабно машиностроене” АД, гостува на „Морски бизнес”.

Идеята за промяна на профила на завода – от корабно оборудване (без да се отказваме от него) по посока на корабостроене (на сегашния етап предимно на несамоходни, а в перспектива и на самоходни плавателни съдове), датира от първата половина на миналата година и се основава на две важни предпоставки – благоприятна дългосрочна пазарна ниша и собствен неизползван през последните години капацитет. Той позволява строителството на речно-морски кораби с дължина до 100 m, широчина до 15 m и общо тегло до 2000 t, които ще се търсят на пазара в бъдещите поне две десетилетия.

ПРОЕКТЪТ МЕГА ВАРНА – НАЧАЛО ИЛИ ИЛЮЗИЯ

Click to see if image is larger

През 2008 г. в морските бизнес среди във Варна все по-често се говори за проекта МЕГА ВАРНА. Той включва: модерно и голямо яхтено пристанище, атрактивна морска развлекателна зона, нов контейнерен терминал в езерото, нов Аспарухов мост или тунел, магистрала Варна-Девня, европейска Черноморска магистрала, фериботна линия Варна-Кавказ. И докато тези неща са абсолютно постижими и реални, то следващото е една утопия. А именно – Варна да започва от Шабла и да завършва до Обзор. Но ще поговорим и за тази идея, нека започнем от морските проекти.

ПРЕДСТОЯЩА КОНЦЕСИЯ ЗА ПРИСТАНИЩЕ ВИДИН

Click to see if image is larger

Министърът на транспорта посети града и обсъди новия Дунав мост-2

В началото на април т.г. се проведе работна среща на кмета на община Видин Румен Видов с министъра на транспорта Петър Мутафчиев. На нея бе обсъден въпросът за предстоящото концесиониране на пристанищен терминал Видин-Център, бъдещото развитие на речната пътническа гара и терминал, проведената процедура за предоставяне концесия на пристанищен терминал Видин-Север и пристанищен терминал „Фериботен комплекс”-Видин. Второто товарно пристанище на Видин - Видин-Юг не се предвижда да бъде концесионирано и в тази връзка може да бъде предложено за отдаване под наем на бъдещи инвеститори.

На заседание на Българската асоциация на корабопритежателите:

Докога чужди капитани няма да могат да
управляват български кораби?


Click to see if image is larger

Чужди капитани от Европейския съюз или от държави, признати от ЕС да получават право да стават капитани и главни механици на български кораби – за тази съществена промяна в законодателството настояваха от Българската асоциация на корабопритежателите /БАК/. Отворено писмо ще бъде пратено до Министерския съвет и Министерството на транспорта.
Причина за настояването е липсата на кадри от България. Според сега съществуващата нормативна база само българи могат да заемат ръководните позиции на борда, обясниха от БАК. Според морски специалисти няма логика в това България да е член на ЕС, а да се забранява на лица от ЕС да могат да работят на български кораби. Европейската комисия вече е сезирана за назряващия проблем и се надяваме законът да бъде променен в положителна насока, заявиха от БАК.

НОВИ ТЕНДЕНЦИИ СРЕД РЕЧНИТЕ ФИРМИ

Click to see if image is larger

Пролетта на 2008 г. бе благосклонна за просперитета на българските речни компании, които изграждат своя бизнес на река Дунав. Параходство БРП бе избрано за основен превозвач по река Дунав за доставките на свежо ядрено гориво за АЕЦ Козлодуй и транспортиране на обработеното гориво до Русия. Испанската фирма FCC, изпълнител на проекта Дунав мост-2, е пожелала да се построи временно пристанище, за да може да се улесни транспортирането на готовите стоманобетонни елементи до мястото на строителната площадка. От круизната компания „Дунав турс” пък обявиха, че до края на годината очакват над 20 000 туристи на борда на 5-те пътнически кораба, с които оперират. От "Свилоза" АД обявиха, че ще доставят по воден път дървесина от Румъния за комбината в Свищов и ще вложат инвестиции в пристанището.


ДЕВЕТАТА ВЪЛНА
Разказва инж. Кирил Кирилов – главен механик на м/к „Линден”
Click to see if image is larger

Във варненската ми морско-роднинска координатна система аз съм единственото изключение сред общо седем моряци, свързало професионалната си реализация с гражданския флот. Всички други по някакъв начин се отнасят към ВМС. Като старши матрос на торпедоносец дядо ми е участвал в Балканската война. Един свако, завършил Нахимовското училище е служил в бреговата радиостанция на флота, още двама чичовци са съответно офицер и мичман, след като завърши висшето си образование и синът ми, преминал през „Пясъка”, „отби” девет месеца интелигентна служба в Щаба на флота. Много преди да се родят децата ни с бъдещия ми тъст – командир на кораб от ВМС, а после – граждански капитан, сме съвипускници от Морското училище.


НОВИ ТОВАРИ ЗА ПОРТ БУРГАС

Текст и снимки: Зорница ИВАНОВА
Click to see if image is larger

МОРСКАТА КАМАРА СЕ ОТЧИТА
Новият председател на Българската морска камара (БМК) е к.д.п. Андриян Евтимов – управител на „Старгейт меритайм” ЕООД

Click to see if image is larger

На общо събрание на членовете на БМК управителният съвет отчита едногодишната й дейност в края на месец март. Неговият председател к.д.п. Веселин Генов информира, че с новите 7, членовете на БМК вече са 52, формирани са специализирани комисии по различни направления на морския бизнес, взето е решение да се увеличи членския внос, създадена е интернет-страница, осъществени са редица инициативи в интерес на морското стопанство и морската идея. Камарата е съорганизатор на две конференции и една кръгла маса по въпросите на морския транспорт, нейни представители са включени в делегация на Варненската община, която изучава опита от модернизацията на пристанищата на Генуа и Барселона, съвместно с Института по морско право и логистика са разработени проектонаредби за морския брокер и морския агент.

В ЗАЩИТА НА МОРЯЧЕСТВОТО
Атанас Стойчев – председател на Моряшкия професионален съюз

Click to see if image is larger

Един от приоритетите на създадения през 1990 г. като алтернатива на тогавашната казионна профсъюзна организация Моряшки професионален съюз (МПС) е повишаването на моряшките заплати в системата на БМФ. Нашата последователност и решимост за бързи действия не са разбрани както от тогавашното ръководство на Параходство БМФ, така и от Министерството на транспорта. Голяма част от моряците предпочитат в новата пазарна среда други, предимно чужди корабособственици.

БЕЗОПАСНОСТТА НА КОРАБОПЛАВАНЕТО – ПРОФЕСИОНАЛНА КУЛТУРА И КОМПЕТЕНТНОСТ
Доцент д-р инж. Михаил Щерев – преподавател във Факултета по морски науки и екология в Техническия университет – Варна

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Сред първостепенните задачи на морския транспорт е осигуряването на безопасността на корабоплаването и опазването на околната среда. В тяхното решаване участват различни организации и компании, всяка според своята ангажираност с морския транспорт. Те развиват собствена политика на безопасност със свои принципи, традиции и разбиране чрез внедряване на определени технологии, методи, законодателни и нормативни актове, разработвани в съответствие с изискванията на IMO. По този начин безопасността на корабоплаването като съдържание придобива корпоративен характер и се явява най-общо функция от три фактора.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0653s ][ Queries: 13 (0.0071s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker