Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Китайските медии публикуваха материали за възможностите на руските РЕБ-комплекси · ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМКИ: СТРОЕЖЪТ НА НОВОТО ПРИСТАНИЩЕ В КРАЙМОРИЕ Е В ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН ЕТАП! · В близко бъдеще перуанският флот ще получи първия самолет за радиоелектронно разузнаване Fokker- 50 · Съединените щати предадоха два контрабатарейни радара AN / TPQ-36 на Украйна · Одобрено е еврофинансирането за възстановяването на синагогата във Видин · Русия разширява военното присъствие и предприема офанзива. Дания я чака с бойни самолети ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 23 May 2019, 07:31
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Стара Загора (23 ВАБ)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 5 [68 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5 Next
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Wed 28 May 2008, 14:54    Post subject:  Авиобаза Стара Загора (23 ВАБ)
Subject description: История и снимки
 

Само за тази бивша авиобаза май нямаме тема, ето вече е създадена. Макар и да е в миналото, но поне ще остане в историята на ВВС. Скоро очаквайте и снимки оттам.

Вертолетна авиация

23-та вертолетна авиобаза бойни вертолети (ваббв).Стара Загора

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Създадена е през 1994 г. на основата на 13-и вертолетен полк бойни вертолети и осигуряващи тилови и свързочни поделения ат състава на 10-и САК- Пловдив.
В края на 1978 г. в СССР е изпратена група летци и авиационни специалисти от 44-ти вап за теоретично изучаване на вертолети Ми 24. От февруари следващата година след завръщане на групата започва ускорена теоретическа и методическа подготовка с летателния и техническия състав от 1-ва, а след това и от 2-ра авиоескадрили.
През юни 1979 г. на летище \пловдив кацат първите четири вертолета Ми 24, на които започва практическо обучение по техника на пилотиране и бойно използване.
През лятото на 1980 г. 44-ти вап е пребазиран на летище Крумово и се формират две авиоескадрили на бойния вертолет Ми 24. В този състав започва интензивна летателна дейност в различни метеорологични условия.
На 1 октомври 1982 г. пред целия личен състав на 44-и вертолетен авиополк е сведена заповедта на министъра на отбраната за сформирането на 13-ти вертолетен полк бойни вертолети заедно с осигуряващите поделения. До този срок авиополкът вече е въоръжен с вертолети Ми 24д/б, но едва през 1986 г. е окомплектован напълно.
Съгласно заповедта новосформирания полк трябва да се пребазира на летище Стара Загора, затова командването на полка създава и изпраща на новото летище работни групи. Те подготвят и осигуряват необходимите условия за работа и живот.
В края на май 1983 г. на летище Стара Загора започва пребазиране на цялата бойна техника и личен състав от полка и осигураващите поделения. На новото място продължава доизграждането на необходимата материална база, без да се прекъсва летателната подготовка.
На 23 януари 1984 г. застъпва в бойно дежурство с вертолет Ми 24 първият екипаж за борба с малоскоростни нисколетящи цели и нарушители на границата.
През 1994 г. авиополкът преминава на базова структура и се създава 23-та авиобаза.
От 1996 г. базата е включена в състава на новосформирания корпус Тактическа авиация.
Съгласнво “План 2004” през 2000 г. 23-та авиобаза прекрати активносъществуване, а от юни 2002 г. окончателно е закрита.
Click to see if image is larger[



И още малко от списание "КРИЛЕ"

23 авиобаза – СТАРА ЗАГОРА

Със Заповед на Министъра на отбраната от 03.08.1982 г. е организиран 13 велтолетен полк бойни вертолети с военнопощенски номер 46540 – СТАРА ЗАГОРА. Заедно с обслужващите го подразделения – 42 оатб(отделен авиотехнически батальон), 13 ОБРСТО (отделен батальон за свързочно и радиосветотехническо осигуряване) и 710 РЛП (радиолокационен пост).
Погледнато в искорически план необходимостта от създаването на щурмова вертолетна авиация и по-конкретно на вертолетния полк бойни вертолети е съществувало като идея в държавното ръководство и вискши команден състав на Българската армия, много преди тази дата и намира израз в специален указ на пезидиума на Народното събрание, издаден в началото на 1962 година.
Под ръководството на командването на ПВО и ВВС и командирите на 10 смесен авиационен корпус – генерал-майор ЛЮБЕН ЛЕОНИДОВ, а по-късно и генерал-майор БЛАГОЙ ЩИЛЯНОВ беше сформирана група от летци и авиационни специалсти, която следваше да премине двумесечен курс в тогавашния съветски съюз за теоретично изучаване на новия боен вертолет Ми-24.
На 15 декември 1978 година за град ФРУНДЗЕ (тогава Киргизка СССР) заминава група от летци и авиационни специалисти, сред които: полковник МИТКОВ – инспектор в ПВО и ВВС; майор ГРИГОР ДАМЯНОВ ГЕОРГИЕВ; капитан КОСТА АНДРЕЕВ КОСТОВ; майор БОЙЧЕВ; майор ИВАН ТРИФОНОВ; ст.лейтенант ИВАН ПАВЛОВ и други.
Завръщайки се през м.феврураи 1979 година на летище ПЛОВДИВ, групата офицери започва ускорена теоретична и методическа подготовка първоначално на летците и техническия състав на Iае, а в последствие и на състава от II ае. През м. юни 1979 година група руски летци прелитат и кацат на летище ПЛОВДИВ с първите четири броя Ми-24, на които започва практическото обучение по техника на пилотиране и бойно използване.
През лятото на 1980 година тогавашния 44 вертолетен авиационен полк бе пребазиран на летище КРУМОВО, където бяха сформирани две авиационни ескадрили с воен вертолет Ми-24. Започва подготовка и провеждане на интензивна летателна дейност в различни метеорологични условия. Венец на подготовката на летателния и инженерно-технически състав, както и на осигуряващите го подразделения бе участието в оперативно-стратегическото учение “ЩИТ-82”. В провежданите шест епизода на учението, летците от I и II ае с командири:капитан ЦОНЬО КОЛЕВ и майор ГЕОРГИ ГЕОРГИЕВ показват отлични резултати и заслужено получават висока оценка от висшето командване.
На 1 октомври 1982 година пред личния състав на 44 вертолетен авиационен полк бе прочетена заповедта на Министъра на отбраната за структурното създаване и организационното изграждане на 13 вертолетен полк бойни вертолети, заедно с осигуряващите го поделения. Поради тази причина денят 1 октомври е обявен за празник на авиационното ни поделение.
За командир на 13 впбв е назначен подполковник ГРИГОР ДАМЯНОВ ГЕОРГИЕВ с началник щаб тогава капитан СЪБИ ИВАНОВ СЪБЕВ, за командири на осигуряващите поделения са назначени както следва:
- 42 оатб – подполковник ГЕОРГИ ИВАНОВ СТОЯНОВ;
- 13 обрсто – подполковник ИВАН ДИМИТРОВ ПЕТРОВ;
- 710 РЛП – лейтенант АНГЕЛ ИВАНОВ МАТРАКЧИЙСКИ.
В изпълнение заповедта на командването на ПВО и ВВС за пребазиране на летище СТАРА ЗАГОРА, новосформираното командване на авиополка взема решение за създаване и изпращане на работни групи от инженерно-техническия състав и осигуряващите го батальони, които да подготвят и осигурят необходимите условия на новото мирновременно летище.
На 26.12.1982 г. в 14.55 часа е връчено бойното знаме на частта. Същото е получено от Военно комендантство – СОФИЯ и доставено с охрана в авиополка на 09.03.1983 г. от група начело с началник щаба на полка. Знамето е връчено на командира на авиополка – майор ГЕОРГИ ВЛАДИМИРОВ ГЕОРГИЕВ от генерал-лейтенант от авиацията СТОЯН МИНКОВ ВЕЛКОВ.
На 27 май 1983 година на летище СТАРА ЗАГОРА каца първия боен вертолет с командир на екипажа – майор БЕТУХОВСКИ. Пребазирайки се на летище СТАРА ЗАГОРА целия летателен, инженерно-технически, свързочен, радиотехнически и тилов състав започва усилена работа за доизграждането на материалната база и по-нататъшното учебно-бойно сглобяване на авиационното поделение.
На 23.01.1984 година е застъпил в бойно дежурство първия екипаж за борба с балони и малоскоростни цели в състав:
- командир – майор КОСТА АНДРЕЕВ КОСТОВ;
- оператор – ст.л-т МИРОСЛАВ МИХАЙЛОВ МАТЕЕВ с вертолет Ми-24 с бордови техник ст.с-т СТОЯН РАНГЕЛОВ ТОДОРОВ.
Красноречив факт е, че три пъти - 1984, 1985 и 1986 г. на авиополка е присъждано званието “ПОЛК-ОТЛИЧНИК” в системата на ПВО и ВВС – ярко признание за самоотвержения труд и високите резултати, показвани по време на ЛТУ и изпълнените задачи по подържането на постоянна и висока БМГ.
На основание Заповед на Командващия ВВС тогава генерал-лейтенант МИХО МИХОВ от 18.08.1994 г. – ВПБВ, ОБРСТО, ОАТБ, РЛП бяха реорганизирани в 23 вертолетна база бойни вертолети с командир полковник СПАС ПЕТРОВ ДИМИТРОВ.
Със Заповед на Началника на ГлЩ на ВВС от 01.10.2000 г. се разформирова поделение 46540 и се сформира авиационна техническа база с военнопощенски номер 52320 -–СТАРА ЗАГОРА с командир – полковник НИКОЛАЙ ЛОЗЕВ ДИМИТРОВ.
Командири на авиационното ни поделение от създаването му да сега са както следва:
- от 1982 до 1983 г. – полковник ГРИГОР ДАМЯНОВ ГЕОРГИЕВ;
- от 1983 до 1986 г. – полковник ГЕОРГИ ВЛАДИМИРОВ ГЕОРГИЕВ;
- от 1986 до 1990 г. – полковник ГЕОРГИ ЕВТИМИЕВ ГЕОРГИЕВ
- от 1990 до 1995 г. – полковник СПАС ПЕТРОВ ДИМИТРОВ;
- от 1995 до 1998 г – полковник НЕДЕЛЧО ДИМИТРОВ МИНЧЕВ;
- от 1998 до 1999 г – полковник ИВАН ДЕНЕВ ДЕНЕВ;
- от 01.01. до 30.08.2000 г . – подполковник ГЕОРГИ РАДОЕВ ГЕОРГИЕВ.

Last edited by Preslav on Tue 29 Sep 2009, 13:06; edited 8 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Wed 28 May 2008, 17:08    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Fri 15 Aug 2008, 12:40    Post subject:  

Такава авиобаза май вече няма. Цялото летище мина под калпака на Министерство на транспорта.


Quote:
Министерството на отбраната ще предостави за ползване на Министерството на транспорта военното летище в Стара Загора.



То май така ще е и по-добре, защото летището ще отиде на концесия през 2009 г. и ще стане ниско бюджетно и/или чартърно. Ще разчита, също така и на карго полетите, предназначени за района на Централна България, както и ще може да обслужва /при едни по-ниски летищни такси/ и туристите по южното черноморие, когато се построи АМ Тракия от Стара Загора до Бургас.


В момента гражданското Летище Стара Загора, което някога обслужваше и полети дори от и до Москва, освен София и др., е в ужасно, бих казал занемарено състояние, като единствената летателна дейност се извършва от авио-клубовете и при някои от авио-сбирките май. Иначе пистата е 2400 м, което никак не е малко.


Няколко снимки от пистата, пътническия терминал, както и контролния център. Smile


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Ако някой има някакваи други снимки ще съм му много благодарен да ги видя. Особено ако са направени от високо. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Vihren

Joined: 05 May 2007
Posts: 25

PostPosted: Fri 15 Aug 2008, 13:15    Post subject:  

Дадено Smile

http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11431
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11430
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11429
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11391
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=12143

Не е нещо особено, но все пак е Стара Загора
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Fri 15 Aug 2008, 13:34    Post subject:  

Благодаря много! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Tue 19 Aug 2008, 09:28    Post subject:  

Мерси и на 2-ма ви за снимките. Много, много занемарено, за съжаление.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Fri 12 Sep 2008, 19:30    Post subject:  

Ето още един кадър от Стара Загора

Click to see if image is larger

Същият, но цветен:

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Fri 12 Sep 2008, 19:35    Post subject:  

И още един кадър от там:

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ZoT


Joined: 15 Aug 2008
Posts: 44

PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 16:00    Post subject:  

Летище Стара Загора ЕООД

LBSZ/BU85951

Иван Нойков - Управител

адрес: 6000, Стара Загора

тел: (042) 606 927

факс: (042) 606 924

е-mail: agencysz@infotel.bg

http://www.mtc.government.bg/page.php?category=177&id=348
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Mon 10 Nov 2008, 16:45    Post subject:  

Още една за архива. Красива е - на Страхил Лозанов

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Mon 10 Nov 2008, 17:27    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Mon 10 Nov 2008, 17:29    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
AH-1 (Attack Helocopter-1


Joined: 11 Nov 2008
Posts: 64
Location: Стара Загора,Пловдив

PostPosted: Tue 11 Nov 2008, 19:49    Post subject:  

В Стара Загора бяха най-хубавите години за Ми-24.Аз лично сам се наслаждавал на полетите на почти всички бордове.Сигурен сам че много от вас знаят за този вертолет след пристигането му в Крумово, но аз сам израстнал гледайки полетите им денем и ноштем.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Wed 12 Nov 2008, 14:31    Post subject:  

Сигурен съм, че всички знаят от къде отиде в Крумово Ми-24 Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
AH-1 (Attack Helocopter-1


Joined: 11 Nov 2008
Posts: 64
Location: Стара Загора,Пловдив

PostPosted: Fri 14 Nov 2008, 16:23    Post subject:  

Абе знам,че знаете от къде идва но почти сам сигурен,че знаете за съществуването му в българската армия след като е пристигнал в Крумово. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 5 [68 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0717s ][ Queries: 12 (0.0034s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker