Private Colleger of transportation
image image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Мексико изпраща на Луната осем робота през втората половина на 2019 година · САЩ скочи на Китай и Русия за Северна Корея! · Натискът в СОБТ расте! Баретите, приятели на Шарков, се подписаха в защита на шефа си Гайков · Правни експерти: Делото за КТБ е циркаджилък. За да се носи отговорност, не трябва да има безкрайно количество обвиняеми и обвинения · Съд за мъж, заплашил да взриви парламента · Зам.-министър: Полицаите да работят, не само да протестират ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 16 Dec 2017, 07:15
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
ЯХТЕНИЯТ БИЗНЕС В БЪЛГАРИЯ И ПО СВЕТА
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 3 of 3 [45 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Sun 10 May 2009, 01:26    Post subject:  

Извинявайте, но такса 30 000 евро си е една яхта! Къде пак отиват тези пари? Аз много добре знам, но дали да го кажа...

Кризата удари и яхтения бизнес

DarikNews.bg

2009-05-08 16:21:02

Заради глобалната финансова криза от октомври насам продажбата на яхти в страната бележи огромен спад. Това заяви пред Дарик Лъчезар Братоев, търговец на яхти и председател на Българската асоциация на яхтените пристанища.

През миналата година яхтеният бос е продал 38 големи моторни лодки, докато от началото на годината броят на продадените яхти е едва 4, при това малки. При останалите търговци положението е същото, даже по-зле, посочи Братоев.

Заради кризата е спаднал интересът и към наемането на яхтата Azimut 100 Jumbo. Суперлуксозното морско возило с име Will see се отдава под наем срещу 4 800 евро на ден. През миналата година яхтата е била резервирана 10 пъти, докато от началото на годината никой не е проявил интерес да я наеме.

Проверките на НАП сред собствениците на яхти варненският бизнесмен определи като “предизборни агитации, на които не им е мястото и времето”. “Каква проверка можеш да правиш на фирма, която си е купила яхтата и я е регистрирала в НАП”, коментира Лъчезар Братоев.

Вероятно част от търговците ще се откажат от участие в Bulgaria Boat Show‘ 2009. Най-мащабното яхтено изложение в България ще се проведе във Варна между 21 и 26 май. Всички искат да участват, но таксата от 20-30 хиляди евро може да ги спре, прогнозира Братоев.

Българско участие има и на Romania Boat Show, което се провежда от 6 до 10 май в Букурещ. В търговията с яхти Румъния изостава от нас и е на нивото, което бе България преди 4 години. Няма обаче вероятност български търговци да се намесят в бизнеса с яхти в северната ни съседка, тъй като там оперират много сериозни фирми, смята яхтеният бос.

По време на изложението в Букурещ публиката ще има възможността да види спортния модел на Sunseeker Superhawk 43 от лимитираната серия, произведена специално за последната серия на Aгент 007 Quantum of Solace.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Tue 19 May 2009, 13:10    Post subject:  

2015? Повервахме ви!!! Laughing

Новият приоритет: Скъп туризъм с яхти
19 май 2009 / News.dir.bg
"В България трябва на всяка цена да развием скъпия туризъм с яхтените пристанища. Това ще донесе допълнителни инвестиции на страната ни".
Това каза на среща в Бургас министърът на транспорта Петър Мутафчиев, предаде БГНЕС. 10 са яхтените пристанище в страната ни - 5 в региона на Бургас и 5 в региона на Варна.
Министър Мутафчиев участва в дискусия на тема „Политика на отваряне на градове към морето и реката и създаване на условия за привличане на чужди инвестиции”.
Министърът каза още, че туризмът държи един сериозен дял от брутния вътрешен продукт в размер на 15 процента. Според Мутафчиев, транспортното министерство възнамерява да създаде добри условия за развитие на туризма в България. Само в Бургаска област до този момент са прехвърлени 3 от пристанищата към общините - Поморие, Ахтопол и Царево. Предстои прехвърлянето на кейовото място в Черноморец и на пристанището в Приморско. Подготвя се документацията за прехвърляне на пътническите пристанища в Силистра и Русе. Подготвя се подобен вариант и за пристанището във Видин. Така ще се създадат добри условия за пътническия поток и за туризма в крайдунавските градове, смята Мутафчиев.
„След построяването на терминала за контейнери, ние ще предадем частта на източното пристанище във Варна към общината за изграждане на яхтени пристанища, бизнес сгради и туристически център. Всичко това ще отвори града към морето”, допълни министър Мутафчиев. Той каза още, че проектът „Супер Бургас” трябва да бъде осъществен и това ще бъде морското лице на града.
На дискусията стана ясно още, че за по-малко от час ще се стига от Бургас до Варна, когато бъде построена планираната в този участък магистрала "Черно море". Тя ще бъде с дължина 103 км и ще улесни трафика по Черноморието. Предвижда се строителството на магистралата да започне тази година, а крайният срок за изграждането й е 2015 година.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 6544
Location: Варна

PostPosted: Tue 19 May 2009, 13:26    Post subject:  

Хаа, това ли ще е "вимето", което е подсигурено от следващото правителство за правилните люде от крайморските общини?
И я да си заплюем дата от 2015 г., на която да идем да видим готовата магистрала, само дето май са сбъркали първата цифра на годината - ще да е било 3015 Very Happy

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Tue 19 May 2009, 13:39    Post subject:  

Като се замисля, ако наистина не вземат да я построят до 2015 г., както вече курортите се разширяват и към планините, не само откъм морето, то ще трябва да бутат цели хотели, за да я направят. Айде - Околовръстното в София бе лесно, бутаха само построики и огради, ама сега...
Иначе аз и сега си вземам Бургас-Варна за час без трафик.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 6544
Location: Варна

PostPosted: Tue 19 May 2009, 15:29    Post subject:  

Пък какво ли би коствало на някой морски предприемач да открие една хубава каботажна линия Варна - Бургас - Варна с такива съдове като Ахиора и Евридика? Като говорим за яхтен бизнес, такова средство за придвижване хич не е за пренебрегване, особено като няма еквивалент на кометите.
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Tue 19 May 2009, 19:48    Post subject:  

А бе не че съм песимист, ама няма да стане. Хайде сметнете колко ще е билетчето и колко струва (ще струва) маршрутката. Остава да се надяваме на туристите - пък те туроператорите това и чакат........

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Fri 22 May 2009, 20:58    Post subject:  

Яхтеният бранш си създаде асоциация

Новата организация има за цел да защитава общите интереси на членовете и да спомага за решението на проблемите в бизнеса, обясни идеята за обединението председателят на асоциацията Лъчезар Братоев
Той допълни, че се планира вносителите и производителите на яхти да излязат и със свои законодателни инициативи.
Днес във Варна се проведе и конференция, посветена на финансирането на яхтения бизнес, с акцент върху държавната политика за подпомагане на бранша, както и застраховането на лодките и марините.
По време на форума бяха дискутирани още законодателните и нормативни проблеми на яхтения бизнес, стротелството на яхтени марини, изграждането на рибарски селища, както и плаването на български и чужди яхти във вътрешните морски води и териториалното море.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Sat 30 May 2009, 22:10    Post subject:  

Хубав анализ, но може и по-истински и критичен да бъде...

Яхти с прибрани платна
Продажбите на луксозни лодки са сведени до минимум

От Зорница Маркова, в."Дневник"


SOS - е новият поздрав между производителите и дилърите на яхти. Не! Това не означава "спасете нашите души". SOS в случая е абревиатурата на Sell Our Ships, което се превежда "продайте нашите кораби". Шегата е олицетворение на състоянието на яхтения пазар в момента. Разменят си я вносителите на луксозни лодки в България, но може би са я чули от колегите си по света, защото и тук, и навън продажбите на яхти са сведени до минимум.

До миналата година компаниите се наслаждаваха на бума на пазара - да си купиш лодка беше все едно да си вземеш колело, но сега продажбите са цяло събитие. Търсенето е по-скоро символично или от любопитство. Ако има сделки, то те се договарят с много усилия, а финансирането се отпуска при изключително стриктни условия. Кризата сломи пазара на яхти в момент, в който той беше започнал да радва участниците в него, замрази и инвестициите в инфраструктура, която имаше шанс да даде по-луксозен облик на българския туризъм.

И големите страдат

Яхтената индустрия е в затруднение на всички международни пазари. Яхтата беше първа в списъка на орязани разходи за мнозина. Според изследване на Harrison Group за бюджетите на заможните, публикувано в списание Economist, 80 на сто преразглеждат всичките си разходни пера и преценяват къде могат да направят съкращения. Общо 78% са изчаквали сезона на намаленията, преди да купят дадена стока. Заможните като цяло харчат с 30% по-малко в момента в сравнение с периодите на печалби и успешен бизнес, показва анализът.

Според друго изследване на SpendingPulse, публикувано отново в Economist, разходите за луксозни стоки са надолу с 34% през ноември и декември миналата година в сравнение със същия период на предходната година.

Пазарните наблюдатели посочват няколко причини, които карат любителите на лукса да обърнат временно гръб на скъпите стоки, в това число и на яхтите. Едната е, че кризата сви стойността на активите на мнозина и на практика те изгубиха пари. По-лошото е, че те не знаят колко още загуби ще претърпят, обяснява пред Economist Рус Принс от Prince&Associates. Втората пречка пред харченето на пари за лукс е, че много потребители смятат за проява на лош вкус да демонстрират лукс по време на криза.

Общата тенденция доведе до спад в световните продажби на яхти в двуцифрен процент. През март Financial times съобщи, че пазарът е надолу с 25% спрямо година по-рано. На някои от азиатските пазари продажбите за 2009 г. се очаква да са с 50-60% по-малко от миналата, стана ясно по време на изложението Boat Asia 2009 в Сингапур в края на април.

Производителите на яхти започнаха да прилагат антикризисни мерки, за да останат стабилни по време и след спада на пазара. Някои съкратиха персонал. Френската компания Beaneteau, чиито яхти се внасят и в България, съкрати през миналия месец около 10% от служителите си. Италианската Azimut Benetti Group е намалила производството си между 20 и 30%, каза за "Капитал" Мирко Финото, мениджър продажби на Azimut Yachts за Европа. "Намалихме обема на продукцията, за да може да запазим цената. Това е важно за клиентите - ние запазихме стойността на лодките", обясни той.

Финото твърди, че търсене все още има. Но докато до миналата година клиентите са купували все по-големи и по-големи плавателни съдове, сега интересът отново се насочва към по-малките. Затова и компанията произвежда нови модели от по-малките си яхти, за да отговори на търсенето.

Пускай котва

В синхрон с глобалната тенденция пазарът в България също беше залят със студена вода. По данни на вносителите през миналата година са продадени около 70 луксозни яхти. Тази година има сделки само с малки лодки от около 10-12 метра. Въпреки, че активният сезон за продажба едва сега започва, компаниите не са оптимистични.

"От началото на годината съм продал няколко малки лодки. Оглеждат се и големите, но те не се продават. Въпросът е психологически. Ако сега се каже, че кризата е отминала, ще започнат продажбите и на по-големите", каза Лъчезар Братоев, собственик на LZ Yachting.

"Малките лодки не правят големия бизнес на вносителите. Те са само за да не връщаме клиенти", коментира Момчил Николов от "Яхтинг БГ".
Цената на малките плавателни съдове започва от 100 хил. евро, а най-големите яхти, продадени в България, са над 10 млн. евро.

Основният проблем на вносителите е, че през миналите една-две години са доставили яхти в България, които сега не могат да продадат. Това увеличава тяхната кредитна задлъжнялост. Колкото повече времето до продажбата на крайния клиент се увеличава, толкова повече дълговете на дилърите растат.

Неслучайно има компании, които искат да се освободят от внесените преди време яхти буквално на всяка цена. През миналата година се появиха бисери като "купи яхта, получаваш подарък кола". Тази година пък някои вносители продават без печалба и дори на загуба.

Лъчезар Братоев смята, че има два вида вносители. Едните искат да продадат наличността си и са готови да продават без печалба. Това смъква цената с 10-15% спрямо миналата година. Другите искат да излязат от бизнеса и на всяка цена да се отърват от яхтите си. "Не е препоръчително да купувате от втория вид вносители. После няма да има кой да се грижи за лодката ви", заяви той.

Проблемът на дилърите в България е аналогичен на този с колегите им в другите страни. Там също има компании, които предлагат какво ли не само за да привлекат клиенти. На изложението в Сингапур например дилъри са предлагали уроци по ветроходство между 6 и 12 месеца, съобщи Channel News Asia.
Големите отстъпки и допълнителни екстри са причината някои участници на пазара да твърдят, че точно сега е моментът да се купи яхта. Това се видя и на проведеното през миналата седмица изложение във Варна Hypo Bulgaria Boat Show 2009 - пред почти всички яхти имаше поставени две цени - старата и новата след отстъпката от около 15%.

Изчезнали видове

Другият проблем, който превърна клиентите в изчезнал вид, е затегнатото финансиране при покупката на яхта. Стига се до смешните ситуации, при които клиенти, които все пак искат яхта, предлагат да платят кеш и да доплатят със скъп часовник, автомобил или апартамент.

Според Лъчезар Братоев лизинговите дружества продължават да отпускат пари, но при много по-стриктни условия. "Миналата година договарях лизинга за една седмица, сега - за 13", обясни той. По информация на Hypo Alpe Adria Leasing - дружеството, което отпуска най-много средства за яхтения бизнес в България, финансирането не е спряло. Само че има промяна на изискванията - по-големи лихви, по-голямо самоучастие и по-стриктна проверка на кандидатите.
Част от купувачите са несигурни за бъдещето на бизнеса и финансовото си състояние и засега се отказват да харчат пари за яхти. Подобно на потребителите в други страни, те се въздържат и от демонстриране на заможност по време на криза.

В България още един фактор спира пазара. Това е негативното внушение от последните месеци към собствениците на яхти, което се внушава от данъчните. Инициативата на Националната агенция за приходите да проверява доходите на притежателите на плавателни съдове и етикетът, че яхтаджиите са непременно закононарушители, карат мнозина да се въздържат от покупка. Тази криминализация на богатството отблъсква клиентите, които не искат да си имат работа с държавните органи, дори да са изрядни платци.

Вдигай котвата

Мнозина очакват да чуят с нетърпение този призив, който да покаже края на кризата и в бизнеса с яхти. Прогнозите обаче кога това ще се случи, са несигурни. "Може би има и клиенти, които са притеснени за финансовото си състояние. Но проблемът е и психологически", прогнозира за "Капитал" Мирко Финито. Той каза, че компанията поне няколко години ще произвежда с намален капацитет.

В интервю за The Baltic Times мениджърът на латвийската яхтена компания Laivu Depo Каспарш Клапкалнс прогнозира, че компаниите ще продават с големи отстъпки, докато се освободят от запасите, после цените щели да се нормализират, но дилърите щели да са по-предпазливи в поръчките. Те ще доставят яхти само когато имат сигурен клиент.

В репортаж за фабриката на Sunseeker в Англия в Times пък се казва, че сегментът на мегаяхтите - тези над 30 метра, и сега продължава да се радва на успех най-вече заради купувачите от арабските страни и от Русия.

Каквито и тенденции да се очертават в момента, котвата ще бъде вдигната тогава, когато изгрее слънцето - когато кризата започне да отшумява, финансовите институции се почувстват стабилни, а клиентите се успокоят и възвърнат желанието си за лукс. Тогава и SOS ще се върне към истинското си значение Save our Souls.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Mon 22 Jun 2009, 12:59    Post subject:  

Ветроходна яхта от "Диневи"

Луксозна ветроходна яхта за околосветско плаване е включена в списъка от морски бижута, които представя на пловдивския панаир фирмата на братя Диневи – “Венид-Яхт.

Лодката Impression 434 на бутиковия словенски производител Elan е проектирана и изпълнена с качествени характеристики, които я правят изключително подходяща за околосветско плаване без ограничения. Тя може да мине всеки океан, а това което я прави още по-привлекателна е, че това може да се случи и с екипаж от двама души, много е лесна за управление.
Дизайнът е на световноизвестния английски морски архитект Роб Хъмфри. Неслучайно самият той е поръчал първият корпус на Impression
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Wed 29 Jul 2009, 20:33    Post subject:  

Шуменска фирма с голям яхтен шоурум в Балчик
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 6544
Location: Варна

PostPosted: Wed 29 Jul 2009, 21:05    Post subject:  

Preslav wrote:
Ветроходна яхта от "Диневи"

Луксозна ветроходна яхта за околосветско плаване е включена в списъка от морски бижута, които представя на пловдивския панаир фирмата на братя Диневи – “Венид-Яхт.

Лодката Impression 434 на бутиковия словенски производител Elan е проектирана и изпълнена с качествени характеристики, които я правят изключително подходяща за околосветско плаване без ограничения. Тя може да мине всеки океан, а това което я прави още по-привлекателна е, че това може да се случи и с екипаж от двама души, много е лесна за управление.
Дизайнът е на световноизвестния английски морски архитект Роб Хъмфри. Неслучайно самият той е поръчал първият корпус на Impression


14-те метра на яхтата не знам как я правят изключително подходяща за околосветски пътешествия. Иначе изглежда перфектна за семейни плавания, което всъщност е характерно за този клас яхти, дори и при океански маршрути.

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Sun 20 Mar 2011, 13:14    Post subject:  

Лъчезар Братоев: Не карайте бедните да намразват богатите
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 6544
Location: Варна

PostPosted: Sun 20 Mar 2011, 20:26    Post subject:  

Лицето Братоев нещо сам си разминава вижданията. Или нещо не може да си изрази мнението, или едно мисли, а друго приказва.
Сам посочва, че в САЩ има толкова и толкова повече ползватели и собственици на яхти, пък тук нямало. А в цялото излияние по-горе категорично разделя хората на богати, които могат да имат яхти и други нещица, и на бедни, които, хм, не могат. И понеже Л. Братоев е фактор в бранша, същия този бранш винаги ще е засегнат и ще носи негативите - докато е емблема за "богатите", а не за "бедните"! И естествено при всяка операция по набиране на средства или по разкриване на далаверки все "богатите" ще са на първа страница в медиите и в челната десятка в списъка с проверки. Е, сори, но това струва лукса да се наричаш "богат", а не "предприемчив", "опитен", "компетентен" и т.н.
Все ми се струва, че нашите родни лодкопродавци, ако бяха се развъртели мааалко повече на запад, за да попият нещо повече от културата на яхтения бизнес, щяха да се възпрат от квалифицирането на техния продукт като предназначен за "богати". Едва ли е съществеувала ужасната перспектива небогат човек да брои на масата милион юро и да си тръгне със Сънсийкър.
И явно тъй си продължават тия коментари, и по тая причина не ми се вярва бранша да се оправи по нормалния начин. Просто трябва времето да забрави за квалификациите и нещата пак да си тръгнат по старому. Колко жалко!

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42262

PostPosted: Mon 20 Feb 2012, 16:23    Post subject:  

Arrow Boot Dusseldorf 2012 напълно отговори на очакванията на Международната индустрия на яхти и водни спортове
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 6544
Location: Варна

PostPosted: Tue 21 Feb 2012, 11:06    Post subject:  

Гигантска изненада за местните яхтотърговци - светът, за разлика от нас, е еволюирал до идеята да не се опитва с трици да лови маймуни.
Когато клиентът (по-скоро потенциалният такъв) от мрачничкия офис (вярвам, че г-н Братоев все някога ще предаде по-ведър вид на представителството си) или алуминиево-стъклената катедрала (нея пък съдът я продава, тъй че Яхтинг БГ вече не "страдат" от тия скрупули) се озове на мърлявото пристанище и не си залепи с тиксо очите, за да не вижда накамарените казани от и с масла, парцали, въжета и въжеподобни остатъци, тогава 'почва да си дава сметка, че ако иска да си купи класа (да, всеки може да си купи лодка, а яхтата би трябвало да показва класа), мястото не е Балчик, Варна, Бургас или Созопол. С нетърпение очаквам тазгодишното излагане, уупс - изложение, на Морската гара.

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 3 of 3 [45 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.2629s ][ Queries: 14 (0.0059s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker