Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пенс към НАТО: Как да опазим мира, като купувате оръжия от изток · Лавров нарече британски министър министър на войната · Луков марш се проведе, въпреки забраната и протестите срещу него · Димитър Рачков и Александър Сано с нагла схема за печелене на пари · Албания на крачка от гражданска война! Кръв се лее, положението е страшно! (ВИДЕО) · "Община Цариброд"/"Општина Димитровград" вече пише на сградата на общината в града ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 16 Фев 2019, 21:31
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Катастрофи и инциденти в БГА "БАЛКАН"
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [38 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 02:38    Заглавие:  

- На 9 септември 1987 г. в ранни зори пред блока му на столичния булевард "Александър Стамболийски" 186 е намерен трупът на Людмил Шопов - стюард в БГА "Балкан". 37-годишинят мъж е женен за стюардеса, има дъщеричка на година и половина и е наследник на... близо три милиона долара след смъртта на баща си, придворен лекар на краля на Мароко Хасан Втори. Убийство или самоубийство? Истината се знае само от двама-трима души, които имат интерес да мълчат до гроб. Людмил Шопов си отива мистериозно след купон в луксозния мезонет на бившето си гадже Мария Шиндерова - щерка на ген. Стоян Шиндеров, тогава шеф на спецслужбите на летище София, и племенница на печално известния Любомир Шиндеров, който по заповед на ЦК "спести" на българския народ зловещите подробности за Чернобилската авария.
- През 1982-ра известният криминалист полк. Ботьо Ботев разнищва кърваво престъпление на столичната улица "Сердика". Малко преди това ексшефът на отдел "Тежки убийства" към НДСП се е развел с първата си съпруга - стюардеса. При огледа в стаята на зверски убитата възрастна жена той вижда снимка на млада хубавица. Лицето й му напомня нещо. Оказва се, че това е племенницата на 65-годишната жертва. Ботев отива при бившата си жена и тя разпознава стюардесата от фотоса: "А, това е Люси, били сме в един екипаж, и ти си я виждал". По указателя следователят намира домашния телефон на стюардесата и директно отива в дома й.
"Тя беше гениална жена, изключително умна и комбинативна във всяко отношение. Омайваща. Истински интересно е да работиш срещу такъв престъпник", признава полк. Ботев.
За да се докопа по-бързо до апартамента на леля си, която била страшно жизнена за възрастта си и нямала намерение скоро да умира, красивата 35-годишна Людмила Равняшка измисля перфектен план. Хваща си обикновен бачкатор, таксиджия, омайва го със секс, скъпи напитки и лъскави сувенири от недостижимия Запад. Целта й е Георги да бастиса лелята. Стюардесата го запознава със самотната възрастна жена и тя го приема в дома си. Таксиметровият шофьор започва да й прави дребни услуги, с което окончателно завоюва доверието й. Отначало не скланял да я затрие, но в един момент се навил и при поредното посещение в жилището на лелята я цапардосал с чук по главата. После разхвърлял къщата, уж че са влизали апаши.
При разплитането на злодеянието Ботьо Ботев се натъкнал и на други ужасяващи факти за Людмила. Преди време, пак с чужди ръце, тя планирала да премахне и бившия си любовник - богат художник във Варна. Той я зарязал бременна в 8-ия месец и стюрдесата решила да му отмъсти. Цанила някакъв крадец, като му обещала, че златните монети на зографа остават за него. Но вместо да лисне бензин на жилището и да го запали, хитрият апаш само отмъкнал златото и офейкал. Не му се киснело до живот в затвора за умишлен палеж.
За времето на убийството на леля си Людмила си стъкмила желязно алиби. Отишла на гости на шефката си, с която не се спогаждали особено. Така никой нямало да заподозре, че тя ще я прикрива. Само че на домакинята й направило впечатление едно обстоятелство. Докато била в тоалетната, чула колежката й да говори по телефона с леля си. А след това казва на някого: "Хайде, свършвай по-бързо и там, където се договорихме". Ченгетата вербуват началничката и правят постановка на стюардесата. По време на капана бройкат да не би Равняшка да отрови шефката си. Униформените били сигурни, че красивата хищница няма да се поколебае да очисти основната свидетелка.
Съдът отсъжда: смърт чрез разстрел и за стюардесата, и за прекия извършител на престъплението. Когато я екзекутират, дъщеричката й е едва 4-годишна.
В авиосредите плъзват слухове, че била болна от сифилис и се опитала да забременее в затвора, за да отърве смъртната присъда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 03:01    Заглавие:  

Към старата тема във форума (и нея я издирих, чрез Гугъл):

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=113
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 07 Юли 2008, 09:16    Заглавие:  

Проблемът е, че всички доказателствени материали по катастрофите на Балкан са одавна мистериозно изчезнали (били дългиу години в сейф в сградат ан минитерство на транспорта. Към този сейф никой нямал ключ. След това и сейфът изчезнал)
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 07 Юли 2008, 11:34    Заглавие:  

Ха, много интересно.
Аз исках най-вече за катастрофата през 1984 г. да намеря материали, ама после ми хрумна за всички катастрофи, и след 4 дни търсене в гугъл попаднах и на старата тема от сайта. Та сега има 2 - ама поне се надявам да се пише по темата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Вто 08 Юли 2008, 17:21    Заглавие:  

Преди 4–5 години в един ежедневник журналист беше събрал данни за всички катастрофи на Балкан.Всичко бе много подробно.Незнам от къде е тази информация.Ако може и ние да намерим същия източник ще е интересно за съфорумците.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
roumen68

Регистриран на: 11 Юни 2009
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Пет 12 Юни 2009, 14:12    Заглавие:  

Първата катастрофа на ТАБСО е на връх Вежен. Това е най-забравената катастрофа в нащата гражданска авиация.

В 8.00 ч на 22.11.1952 г. от летище София излита самолет Ли-2 с командир Стоян Данчев, втори пилот Димитър Лучански, борден радиотелеграфист Димитър Първанов и борден механик Иван Панов. Общо 30 души на борда, маршрута е София-Горна Оряховица-Варна.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

По него време е общоприета практика самолета да направи един 15-тина километров кръг над София, за да набере една височина от 1500 метра и с такъв "подскок" и продължаващо набиране на височина да се насочи за прелитане над Стара Планина. Но това си е командирско решение. А за икономии на гориво потупват по рамото и дават повишения. Данчев е отскоро командир, като се твърди, че неговата подготовка е била форсирана. Като всеки пилот и той търси себедоказване и утвърждаване. Затова е взел командирското решение направо да тръгне по маршрута без този "подскок" за набиране на височина.

Времето е облачно, със снеговалеж, с умерен до силен северен вятър. Балкана е забулен в облаци и снежна виелица. В един момент командир Данчев е забелязал, че се е отклонил от трасето, но не е поискал от кулата засечка на местоположението си. Все пак не е много приятно да си признаеш, че си се загубил. Ще има подмятания и присмех от колегите после. А и Данчев е имал защо да се бори за авторитета си. При една минала проверка на пилотажната му техника той изпуска управлението на самолета и инструкторът поема управлението му нататък.

Селяни от с. Антон са забелязали самолета около 8.30 ч в ляв завой и видима височина около 2000 м. Което показва, че самолета се е отклонил от трасето с около 5 км на юг и с около 500 м по-ниско. И Данчев е търсел път над Балкана, коригирайки курса си на североизток. И се забива във връх Вежен 2 198,1 м. Удара е зверски, загиват всичките 30 души на борда.

Click to see if image is larger

Всъшност на самолета не са достигнали някакви си 15-20 метра височина за да избегне сблъсъка. Спасителна операция в днешният и вид не е имало. Местоположението на самолета е било изчислено приблизително по времето на замлъкването на бордната радиостанция. Но в снежна виелица и по билото на Балкана.... самолетът е бил открит след време.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
rudiba


Регистриран на: 16 Юни 2005
Мнения: 81
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Сря 05 Май 2010, 12:42    Заглавие:  

Вчера попаднах на това:

http://ezernagradina.dir.bg/_wm/news/news.php?nid=174453&df=45&dflid=3

http://ezernagradina.dir.bg/_wm/news/news.php?nid=174454&df=45&dflid=3

Старо е, но видях че не е поствано.

И още едно...:

http://forum.setcom.bg/index.php?action=printpage;topic=32999.0
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 10 Юни 2010, 10:58    Заглавие:  

Някой да знае регистрацията на самолета, с който е загинала Паша Христова през 1971 г.?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Alexxx


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 778

МнениеПуснато на: Чет 10 Юни 2010, 12:55    Заглавие:  

LZ-BES
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 14 Сеп 2010, 17:03    Заглавие:  

Нещо интересно:
Мародери грабят разбития ТУ-134 през 1978 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Smuggler

Регистриран на: 07 Мар 2007
Мнения: 253

МнениеПуснато на: Сря 15 Сеп 2010, 10:34    Заглавие:  

Preslav написа:
2 август 1988
Самолетна катастрофа на софийското летище. Летището е затворено за полети заради предстоящото излитане на ТУ-154 с Тодор Живков на борда. ... Загиват 28 от 37-те души на борда на самолета, в това число секретарят в съветското консулство във Варна Юрий Черьомин, който пренася дипломатическа поща.

...

Някой знае ли нещо повече за съдбата на пилотите? Има ли оцелели членове на екипажа ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2010, 09:18    Заглавие:  

Това не знам дали е станало със самолет на "Балкан"...

Откриха паметна плоча на загинали немски туристи
22.08.2010

В местността Габриката, Карнобат беше открита паметна плоча по повод 42 години от трагичната гибел на загиналите при самолетната катастрофа немски туристи и 5- членен български екипаж.
На откриването присъстваха Дитрих Бекер - началник на политическия кабинет на посолството на Германия у нас, народният представител от ГЕРБ Вяра Петрова и колегата й Иван Вълков, който е председател на групата за приятелство между България и Германия в 41-вото Народно събрание.
На събитието присъстваха още и представители на Съюза на летците в България и Инициативен комитет от граждани на града за поставяне на паметника на загиналите в катастрофата.
Всички присъстващи поднесоха венци и отдадоха почит на починалите в този трагичен инцидент. След официалната церемония Дитрих Бекер беше поканен от Вяра Петрова и местното ръководство на ГЕРБ – Карнобат да разгледа града, неговите забележителности. Немският дипломат се запозна с църквата, археологическия музей и други емблематични места за Карнобат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
chapraz


Регистриран на: 02 Авг 2009
Мнения: 63

МнениеПуснато на: Нед 26 Сеп 2010, 12:00    Заглавие:  

Smuggler написа:
Preslav написа:
2 август 1988
Самолетна катастрофа на софийското летище. Летището е затворено за полети заради предстоящото излитане на ТУ-154 с Тодор Живков на борда. ... Загиват 28 от 37-те души на борда на самолета, в това число секретарят в съветското консулство във Варна Юрий Черьомин, който пренася дипломатическа поща.

...

Някой знае ли нещо повече за съдбата на пилотите? Има ли оцелели членове на екипажа ?


Вторият пилот Димитър Чапразов загива на място. Командира на екипажа Стоян Цолов и бордният инженер умират след няколко дни (мисля, че около 3 или 4 дни по-късно) в болницата, като имаше слухове, че от службите са се погрижили да няма кой да разказва. От екипажа оцелява само стюарда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Smuggler

Регистриран на: 07 Мар 2007
Мнения: 253

МнениеПуснато на: Нед 03 Окт 2010, 16:37    Заглавие:  

chapraz написа:
Smuggler написа:
Preslav написа:
2 август 1988
Самолетна катастрофа на софийското летище. Летището е затворено за полети заради предстоящото излитане на ТУ-154 с Тодор Живков на борда. ... Загиват 28 от 37-те души на борда на самолета, в това число секретарят в съветското консулство във Варна Юрий Черьомин, който пренася дипломатическа поща.

...

Някой знае ли нещо повече за съдбата на пилотите? Има ли оцелели членове на екипажа ?


Вторият пилот Димитър Чапразов загива на място. Командира на екипажа Стоян Цолов и бордният инженер умират след няколко дни (мисля, че около 3 или 4 дни по-късно) в болницата, като имаше слухове, че от службите са се погрижили да няма кой да разказва. От екипажа оцелява само стюарда.

За съжаление мога да потвърдя слуховете с разказ на свидетел от болницата. Попитах предварително дали някой друг знае нещо, за да съм сигурен, че става дума за един и същи случай.
Та разказът на моят източник е следният:
В деня след катастрофата стюардът моли моя източник да се обади от негово име по телефона на даден номер и само да съобщи, че е добре и нищо повече.
На следващия ден стюардът е изписан, а около 09:30 се появява съпругата на пилота и моли моя източник (служител в друго отделение) да я заведе в реанимацията при съпруга й.
Така и става, минават през вътрешните коридори и моят източник твърди, че пилотът е бил в добро състояние, напълно контактен и само с включена система.
В 10:30 пристига "разследваща комисия" и влизат в среща с лекуващия екип. Моят източник е привикан на срещата, защото е забелязан от сестрите да минава по етажа. Питат го дали е влизал при пилота и дали е виждал някой да стои при него. Естествено източникът отрича, но използва възможността да попита лекуващите лекари как е пациентът. Отговорът е лаконичен - "Добре е, добре е."
Около 11 часа обявяват, че пилотът е починал.
Още два невинни трупа в сметката на ДС.
... А днес ако ги попитате тези офицери какво са правили в ДС, със сигурност ще ви отговорят, че винаги са служили на полза роду с патриотично чувство и будно гражданско съзнание.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 22 Окт 2010, 10:00    Заглавие:  

За една трагична катастрофа, за която не знаех.

Некомпетентна връзкарка пратила на смърт 9 човека с "Пчьолка"-та от Кърджали
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [38 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0662s ][ Queries: 12 (0.0031s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker