Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Турция обвинява кюрдските сили за атаката в Северна Сирия, при която загинаха цивилни · 16. 11.2019 г. КАЛОЯН ПАНЧЕЛИЕВ: Произведен преди 38 години български кораб, под чужд флаг · 18 загинали и 27 ранени при атентата в Сирия · Разказ на родителите на починалото 3-годишно дете: Лекарите виждаха, че то умира · Русия овладя секретна израелска ракета · Пропаднаха преговорите за бюджет 2020 на ЕС ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: So 17 Nov 2019, 09:28
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Катастрофи и инциденти в БГА "БАЛКАН"
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 2 von 3 [38 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3 Weiter
Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42473

BeitragVerfasst am: So 06 Jul 2008, 02:38    Titel:  

- На 9 септември 1987 г. в ранни зори пред блока му на столичния булевард "Александър Стамболийски" 186 е намерен трупът на Людмил Шопов - стюард в БГА "Балкан". 37-годишинят мъж е женен за стюардеса, има дъщеричка на година и половина и е наследник на... близо три милиона долара след смъртта на баща си, придворен лекар на краля на Мароко Хасан Втори. Убийство или самоубийство? Истината се знае само от двама-трима души, които имат интерес да мълчат до гроб. Людмил Шопов си отива мистериозно след купон в луксозния мезонет на бившето си гадже Мария Шиндерова - щерка на ген. Стоян Шиндеров, тогава шеф на спецслужбите на летище София, и племенница на печално известния Любомир Шиндеров, който по заповед на ЦК "спести" на българския народ зловещите подробности за Чернобилската авария.
- През 1982-ра известният криминалист полк. Ботьо Ботев разнищва кърваво престъпление на столичната улица "Сердика". Малко преди това ексшефът на отдел "Тежки убийства" към НДСП се е развел с първата си съпруга - стюардеса. При огледа в стаята на зверски убитата възрастна жена той вижда снимка на млада хубавица. Лицето й му напомня нещо. Оказва се, че това е племенницата на 65-годишната жертва. Ботев отива при бившата си жена и тя разпознава стюардесата от фотоса: "А, това е Люси, били сме в един екипаж, и ти си я виждал". По указателя следователят намира домашния телефон на стюардесата и директно отива в дома й.
"Тя беше гениална жена, изключително умна и комбинативна във всяко отношение. Омайваща. Истински интересно е да работиш срещу такъв престъпник", признава полк. Ботев.
За да се докопа по-бързо до апартамента на леля си, която била страшно жизнена за възрастта си и нямала намерение скоро да умира, красивата 35-годишна Людмила Равняшка измисля перфектен план. Хваща си обикновен бачкатор, таксиджия, омайва го със секс, скъпи напитки и лъскави сувенири от недостижимия Запад. Целта й е Георги да бастиса лелята. Стюардесата го запознава със самотната възрастна жена и тя го приема в дома си. Таксиметровият шофьор започва да й прави дребни услуги, с което окончателно завоюва доверието й. Отначало не скланял да я затрие, но в един момент се навил и при поредното посещение в жилището на лелята я цапардосал с чук по главата. После разхвърлял къщата, уж че са влизали апаши.
При разплитането на злодеянието Ботьо Ботев се натъкнал и на други ужасяващи факти за Людмила. Преди време, пак с чужди ръце, тя планирала да премахне и бившия си любовник - богат художник във Варна. Той я зарязал бременна в 8-ия месец и стюрдесата решила да му отмъсти. Цанила някакъв крадец, като му обещала, че златните монети на зографа остават за него. Но вместо да лисне бензин на жилището и да го запали, хитрият апаш само отмъкнал златото и офейкал. Не му се киснело до живот в затвора за умишлен палеж.
За времето на убийството на леля си Людмила си стъкмила желязно алиби. Отишла на гости на шефката си, с която не се спогаждали особено. Така никой нямало да заподозре, че тя ще я прикрива. Само че на домакинята й направило впечатление едно обстоятелство. Докато била в тоалетната, чула колежката й да говори по телефона с леля си. А след това казва на някого: "Хайде, свършвай по-бързо и там, където се договорихме". Ченгетата вербуват началничката и правят постановка на стюардесата. По време на капана бройкат да не би Равняшка да отрови шефката си. Униформените били сигурни, че красивата хищница няма да се поколебае да очисти основната свидетелка.
Съдът отсъжда: смърт чрез разстрел и за стюардесата, и за прекия извършител на престъплението. Когато я екзекутират, дъщеричката й е едва 4-годишна.
В авиосредите плъзват слухове, че била болна от сифилис и се опитала да забременее в затвора, за да отърве смъртната присъда.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42473

BeitragVerfasst am: So 06 Jul 2008, 03:01    Titel:  

Към старата тема във форума (и нея я издирих, чрез Гугъл):

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=113
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
slice


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 1801
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mo 07 Jul 2008, 09:16    Titel:  

Проблемът е, че всички доказателствени материали по катастрофите на Балкан са одавна мистериозно изчезнали (били дългиу години в сейф в сградат ан минитерство на транспорта. Към този сейф никой нямал ключ. След това и сейфът изчезнал)
_________________
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42473

BeitragVerfasst am: Mo 07 Jul 2008, 11:34    Titel:  

Ха, много интересно.
Аз исках най-вече за катастрофата през 1984 г. да намеря материали, ама после ми хрумна за всички катастрофи, и след 4 дни търсене в гугъл попаднах и на старата тема от сайта. Та сега има 2 - ама поне се надявам да се пише по темата.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
bari

Anmeldedatum: 25.02.2007
Beitrдge: 463

BeitragVerfasst am: Di 08 Jul 2008, 17:21    Titel:  

Преди 4–5 години в един ежедневник журналист беше събрал данни за всички катастрофи на Балкан.Всичко бе много подробно.Незнам от къде е тази информация.Ако може и ние да намерим същия източник ще е интересно за съфорумците.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
roumen68

Anmeldedatum: 11.06.2009
Beitrдge: 2

BeitragVerfasst am: Fr 12 Jun 2009, 14:12    Titel:  

Първата катастрофа на ТАБСО е на връх Вежен. Това е най-забравената катастрофа в нащата гражданска авиация.

В 8.00 ч на 22.11.1952 г. от летище София излита самолет Ли-2 с командир Стоян Данчев, втори пилот Димитър Лучански, борден радиотелеграфист Димитър Първанов и борден механик Иван Панов. Общо 30 души на борда, маршрута е София-Горна Оряховица-Варна.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

По него време е общоприета практика самолета да направи един 15-тина километров кръг над София, за да набере една височина от 1500 метра и с такъв "подскок" и продължаващо набиране на височина да се насочи за прелитане над Стара Планина. Но това си е командирско решение. А за икономии на гориво потупват по рамото и дават повишения. Данчев е отскоро командир, като се твърди, че неговата подготовка е била форсирана. Като всеки пилот и той търси себедоказване и утвърждаване. Затова е взел командирското решение направо да тръгне по маршрута без този "подскок" за набиране на височина.

Времето е облачно, със снеговалеж, с умерен до силен северен вятър. Балкана е забулен в облаци и снежна виелица. В един момент командир Данчев е забелязал, че се е отклонил от трасето, но не е поискал от кулата засечка на местоположението си. Все пак не е много приятно да си признаеш, че си се загубил. Ще има подмятания и присмех от колегите после. А и Данчев е имал защо да се бори за авторитета си. При една минала проверка на пилотажната му техника той изпуска управлението на самолета и инструкторът поема управлението му нататък.

Селяни от с. Антон са забелязали самолета около 8.30 ч в ляв завой и видима височина около 2000 м. Което показва, че самолета се е отклонил от трасето с около 5 км на юг и с около 500 м по-ниско. И Данчев е търсел път над Балкана, коригирайки курса си на североизток. И се забива във връх Вежен 2 198,1 м. Удара е зверски, загиват всичките 30 души на борда.

Click to see if image is larger

Всъшност на самолета не са достигнали някакви си 15-20 метра височина за да избегне сблъсъка. Спасителна операция в днешният и вид не е имало. Местоположението на самолета е било изчислено приблизително по времето на замлъкването на бордната радиостанция. Но в снежна виелица и по билото на Балкана.... самолетът е бил открит след време.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
rudiba


Anmeldedatum: 16.06.2005
Beitrдge: 81
Wohnort: Burgas

BeitragVerfasst am: Mi 05 Mai 2010, 12:42    Titel:  

Вчера попаднах на това:

http://ezernagradina.dir.bg/_wm/news/news.php?nid=174453&df=45&dflid=3

http://ezernagradina.dir.bg/_wm/news/news.php?nid=174454&df=45&dflid=3

Старо е, но видях че не е поствано.

И още едно...:

http://forum.setcom.bg/index.php?action=printpage;topic=32999.0
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42473

BeitragVerfasst am: Do 10 Jun 2010, 10:58    Titel:  

Някой да знае регистрацията на самолета, с който е загинала Паша Христова през 1971 г.?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Alexxx


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 778

BeitragVerfasst am: Do 10 Jun 2010, 12:55    Titel:  

LZ-BES
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42473

BeitragVerfasst am: Di 14 Sep 2010, 17:03    Titel:  

Нещо интересно:
Мародери грабят разбития ТУ-134 през 1978 г.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Smuggler

Anmeldedatum: 07.03.2007
Beitrдge: 253

BeitragVerfasst am: Mi 15 Sep 2010, 10:34    Titel:  

Preslav hat Folgendes geschrieben:
2 август 1988
Самолетна катастрофа на софийското летище. Летището е затворено за полети заради предстоящото излитане на ТУ-154 с Тодор Живков на борда. ... Загиват 28 от 37-те души на борда на самолета, в това число секретарят в съветското консулство във Варна Юрий Черьомин, който пренася дипломатическа поща.

...

Някой знае ли нещо повече за съдбата на пилотите? Има ли оцелели членове на екипажа ?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42473

BeitragVerfasst am: Fr 24 Sep 2010, 09:18    Titel:  

Това не знам дали е станало със самолет на "Балкан"...

Откриха паметна плоча на загинали немски туристи
22.08.2010

В местността Габриката, Карнобат беше открита паметна плоча по повод 42 години от трагичната гибел на загиналите при самолетната катастрофа немски туристи и 5- членен български екипаж.
На откриването присъстваха Дитрих Бекер - началник на политическия кабинет на посолството на Германия у нас, народният представител от ГЕРБ Вяра Петрова и колегата й Иван Вълков, който е председател на групата за приятелство между България и Германия в 41-вото Народно събрание.
На събитието присъстваха още и представители на Съюза на летците в България и Инициативен комитет от граждани на града за поставяне на паметника на загиналите в катастрофата.
Всички присъстващи поднесоха венци и отдадоха почит на починалите в този трагичен инцидент. След официалната церемония Дитрих Бекер беше поканен от Вяра Петрова и местното ръководство на ГЕРБ – Карнобат да разгледа града, неговите забележителности. Немският дипломат се запозна с църквата, археологическия музей и други емблематични места за Карнобат.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
chapraz


Anmeldedatum: 02.08.2009
Beitrдge: 63

BeitragVerfasst am: So 26 Sep 2010, 12:00    Titel:  

Smuggler hat Folgendes geschrieben:
Preslav hat Folgendes geschrieben:
2 август 1988
Самолетна катастрофа на софийското летище. Летището е затворено за полети заради предстоящото излитане на ТУ-154 с Тодор Живков на борда. ... Загиват 28 от 37-те души на борда на самолета, в това число секретарят в съветското консулство във Варна Юрий Черьомин, който пренася дипломатическа поща.

...

Някой знае ли нещо повече за съдбата на пилотите? Има ли оцелели членове на екипажа ?


Вторият пилот Димитър Чапразов загива на място. Командира на екипажа Стоян Цолов и бордният инженер умират след няколко дни (мисля, че около 3 или 4 дни по-късно) в болницата, като имаше слухове, че от службите са се погрижили да няма кой да разказва. От екипажа оцелява само стюарда.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Smuggler

Anmeldedatum: 07.03.2007
Beitrдge: 253

BeitragVerfasst am: So 03 Okt 2010, 16:37    Titel:  

chapraz hat Folgendes geschrieben:
Smuggler hat Folgendes geschrieben:
Preslav hat Folgendes geschrieben:
2 август 1988
Самолетна катастрофа на софийското летище. Летището е затворено за полети заради предстоящото излитане на ТУ-154 с Тодор Живков на борда. ... Загиват 28 от 37-те души на борда на самолета, в това число секретарят в съветското консулство във Варна Юрий Черьомин, който пренася дипломатическа поща.

...

Някой знае ли нещо повече за съдбата на пилотите? Има ли оцелели членове на екипажа ?


Вторият пилот Димитър Чапразов загива на място. Командира на екипажа Стоян Цолов и бордният инженер умират след няколко дни (мисля, че около 3 или 4 дни по-късно) в болницата, като имаше слухове, че от службите са се погрижили да няма кой да разказва. От екипажа оцелява само стюарда.

За съжаление мога да потвърдя слуховете с разказ на свидетел от болницата. Попитах предварително дали някой друг знае нещо, за да съм сигурен, че става дума за един и същи случай.
Та разказът на моят източник е следният:
В деня след катастрофата стюардът моли моя източник да се обади от негово име по телефона на даден номер и само да съобщи, че е добре и нищо повече.
На следващия ден стюардът е изписан, а около 09:30 се появява съпругата на пилота и моли моя източник (служител в друго отделение) да я заведе в реанимацията при съпруга й.
Така и става, минават през вътрешните коридори и моят източник твърди, че пилотът е бил в добро състояние, напълно контактен и само с включена система.
В 10:30 пристига "разследваща комисия" и влизат в среща с лекуващия екип. Моят източник е привикан на срещата, защото е забелязан от сестрите да минава по етажа. Питат го дали е влизал при пилота и дали е виждал някой да стои при него. Естествено източникът отрича, но използва възможността да попита лекуващите лекари как е пациентът. Отговорът е лаконичен - "Добре е, добре е."
Около 11 часа обявяват, че пилотът е починал.
Още два невинни трупа в сметката на ДС.
... А днес ако ги попитате тези офицери какво са правили в ДС, със сигурност ще ви отговорят, че винаги са служили на полза роду с патриотично чувство и будно гражданско съзнание.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42473

BeitragVerfasst am: Fr 22 Okt 2010, 10:00    Titel:  

За една трагична катастрофа, за която не знаех.

Некомпетентна връзкарка пратила на смърт 9 човека с "Пчьолка"-та от Кърджали
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 2 von 3 [38 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0911s ][ Queries: 12 (0.0057s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker