Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Крайнодесни националисти от пет държави учредиха съюз в София · Косово: 200 000 броя незаконно оръжие! Трябва да се легализират · Най-малко 207 жертви в Шри Ланка, посолството ни в Делхи съдейства на българи · Екзитпол: Зеленски е избран за президент на Украйна · Сняг затрупа Израел в навечерието на Пасха · Почерненото семейство иска 1 милион лева кръвнина от Лютви Местан ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 22 Апр 2019, 00:20
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Кризи и фалити при авиокомпаниите
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
petko

Регистриран на: 10 Юли 2008
Мнения: 30

МнениеПуснато на: Нед 13 Юли 2008, 23:12    Заглавие:  Кризи и фалити при авиокомпаниите  

Кризата започна да взема първите си жертви и при гигантите ?
За първите шест месеца на тази година Airbus е доставил 245 срещу 241 самолета на Boeing. При поръчките Airbus също води срещу Boeing съответно с 487 срещу 475 . Проблема е , че докато при Boeing всичкото производство върви по график, при Airbus има сериозно изоставане. Airbus веднага реагираха и направиха структурни промени. Беше освободен и Rüdiger Fuchs изпълнителен вицепрезидент отговарящ за телата на самолетите . Чрез новата организация и новоназначени директори от Airbus се надяват да преодолеят изоставането до края на годината.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 22 Юли 2008, 22:11    Заглавие:  

Стачка на пилотите в Луфтханза
BgNewsroom - 22 Юли 16:20
Близо хиляда полета на два филиала на германската въздушна компания Луфтханза ще бъдат отменени, съобщи говорителка на компанията.
Причината за това е стачката на служителите, която бе предприета по призив на синдиката Кокпит, предаде Франс прес.

Днес 464 от общо 725 полета бяха отменени във филиалите Луфтханза Ситилайн и Евроуингс, съобщи говорителката. Утре ще бъдат отменени 525 полета. Пилотите в двата филиала на Луфтханза започнаха стачка от днес на обяд, която ще продължи до утре в полунощ.

Отменените полети са в Европа и в Германия, съобщи говорителката на компанията. Луфтханза се опитва да превози засегнатите от стачката пътници чрез собствени самолети или чрез влаковете на железопътната компания Дойче Бан, каза още тя, без да уточни какъв е броят на пътниците.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 24 Юли 2008, 09:04    Заглавие:  

Слаби резултати за Boeing
Broker.bg - 24 Юли 06:11
Разходите, свързани с проекта за 787 Dreamliner, както и глоби за закъснял военен проект дадоха отражение върху постъпленията Boeing за тримесечието.
Производителят на самолети отчете 19% спад в нетната си печалба до 852 милиона долара за трите месеца до края на юни.

По-рано компанията бе предупредила, че ще има глоби в размер на 248 милиона долара заради закъснения в доставката на военни самолети за Австралия.

Boeing съобщава, че в момента е на финалния етап от сглобяването на своя първи Dreamliner и предстои да започнат летателни изпитания.

Компанията планира да достави първите си бройки от модела до края на септември следващата година.

Въпреки по-слабите резултати за тримесечието, Boeing запазва прогнозите си за годишните печалби.

Компанията се надява високите цени на петрола да накарат авиокомпаниите да заменят застаряващите си самолети с нови, по-ефикасни модели.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 31 Авг 2008, 00:54    Заглавие:  

Алиталия фалира

BPost - 30 Август 11:57
Многократно спасяваната от италианското правителство национална авиокомпания AlItalia обяви, че влиза в процедура по банкрут. Алиталия бе затрупана със задължения и разчиташе на закрилата на правителството в Рим повече от десетилетие. Така тя стана авиобизнесът получил най-продължителната държавна протекция.Бордът на компанията обаче най-накрая реши да“хвърли кърпата“ след дълги години, през които авиопревозвачът получаваше финансови инжекции, за да продължи да оперира и влизаше в процедури по защита от банкрут.В петък (29 август) обаче, ръководството на Алиталия найнакрая обяви, че компанията не може да продължи да функционира в сегашния си вид и затова след фалита ще бъде разделеня най-вероятно на две части. Последното е предложение на консорциум от италиански инвеститори.Корадо Пасера, изпълнителен директор на инвестиционната банка Интеса Санпаоло, която досега съветваше Алиталия и група от заинтересовани да купят акции в нова италианска авиокомпания обавиха, че са направили формално запитване за закупуване на Алиталия, но след като бъде преструктурирана.Дясно-центристкото италианското правителство на Силвио Берлускони наскоро ремонтира италианското законодателство в областта на процедурите по фалити като направи по-плавен процеса по обявяване на фалит и в същото време блокира възможността фалиралите фирми да бъдат изкупени от чужди компании. Очаква се кабинетът на Берлускони да назначи за синдик на фалиралата авиокомпания професорът по право и бивш министър на администрацията Аугусто Фантоци.Консорциумът заинтересуван от закупуването на Алиталия, включва повече от дузина инвеститори, водени от Роберто Коланино известен италиански индустриалец, който ръководи Piaggio. Той възнамерява да обедини Алиталия с Air One (уеб сайт на AirOne), един от по-малките й италиански конкуренти.Коланино е готов да бъде председател на борда на наследника на Алиталия. Той се очаква да стане и един от най-големите инвеститори в новия авиопревозвач заедно с фамилиите Апонте и Бенетон, всяка от които ще инвестира по€150 милиона ($220 милиона) от общо необходимата инвестиция от€1 милиард. Групата инвеститори очаква, че един от консорциумите Air France-KLM или Lufthansa също ще загупи акции в новата италианска авиокомпания.Дълговете на Алиталия възлизат на повече от€1.1 милиарда. Най-губещите й звена са карго компанията и поддържащата самолетите й фирма. Те ще бъдат ликвидирани от синдика Аугусто Фантоци. Анализаторите очакват бордъд та алиталия да обяви загуби в размер на€400 милиона евро за 2007 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 03 Сеп 2008, 08:28    Заглавие:  

Девять самолетов "Красэйр" не могут вылететь из аэропортов
Кризис в AiRUnion
02.09.2008

Несколько тысяч человек сутками ждали вылета самолетов AiRUnion

Вылет девяти самолетов авиакомпании "Красэйр", входящей в альянс AiRUnion, из российских аэропортов задерживается из-за долга перед заправщиками, сообщает "Интерфакс" 3 сентября.

Вылета в Красноярск ожидают три самолета из Южно-Сахалинска и три из Петропавловска-Камчатского, а также один самолет из Норильска в Белгород и из Красноярска в Южно-Сахалинск.

"Деньги за один из рейсов из Южно-Сахалинска уже переведены в банк, однако, по опыту, банк переводит их около суток, поэтому вылета самолета из дальневосточного аэропорта стоит ждать не ранее, чем сегодня вечером", - пояснили в "Красэйр".

В среду Енисейская транспортная прокуратура возбудила дело против "Сибавиатранс", еще одного авиаперевозчика, входящего в AiRUnion, в связи с задержкой вылета рейсов в Красноярске и Новосибирске 1 и 2 сентября (по статье нарушение лицензионных требований и условий). Ранее аналогичное дело об административном правонарушении уже было возбуждено в отношении "Красэйр".

Напомним, что из-за долгов AiRUnion заправщики отказались заправлять самолеты компаний, входящих в альянс. В середине августа компании альянса начали задерживать рейсы, а кредиторы "Красэйра" и "Домодедовских авиалиний" потребовали через суд признать авиакомпании банкротами.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 08 Сеп 2008, 22:49    Заглавие:  

Стачката в Boeing заплашва световната самолетна индустрия
Profit.BG - 08 Септември 13:37
Възможно е отпадането на условие, облагодетелсващо азиатските и европейски подизълнители
Стачката на работниците в Boeing, започнала в събота, рискува да се отрази и върху работата на подизпълнителите на компанията в САЩ и света, след като блокира работата на производствената площадка на компанията в Сиатъл, съобщава Reurters. Стачката на 27 хил. работници започна след поредния провал на преговорите за ново тристранно споразумение, припомня агенцията. Те настояват за по-голямо увеличение на заплатите от предложеното от компанията и се опасяват от възможността за изнасяне на производствената дейност към заводи в чужбина, необхванати от системата на синдиката IAM .Според споразумението от 2002 г. Boeing има право да възлага на подизпълнители дейности, традиционно извършвани в заводите, чиито работници членуват в синдиката.Така 787 Dreamliner беше произведен практически навсякъде по света и само беше сглобен в Еверет, щата Вашингтон. Според синдиката тази практика е довела до съкращаването на 16 хил. работни места от 1990 г. до сега.Отпадането на това условие ще засегне азиатските и европейски подизълнители, между които Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries и Fuji Heavy Industries, а в Европа ще доведе до тежки последствия за италианската Alenia.Засега всички те обаче отказват коментар.По отношение на доставките на вече поръчаните самолети, единствено Singapore Airlines, която е поръчала 20 апарата, заяви, че започва преговори за отражението на стачката върху доставката.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
trakon

Регистриран на: 19 Авг 2006
Мнения: 97

МнениеПуснато на: Съб 13 Сеп 2008, 11:39    Заглавие: XL фалира  

XL фалира
Третия по големина авиопревозвач във Великобритания -XL стана поредната жертва на повишаващите
се цени на горивата и вчера обяви фалит ,превръщайки се в част от статистиката.
Над 120 самолета останаха трайно приземени в различни точки на света , хиляди пътници-блокирани по
летищата. Компанията XL по примера на други такива беше не само голям авиопревозвач,но
и туроператор, предлагайки на своите клиенти цялостни туристически пакети,вкючително хотелски
престой. Това стана причина за много от пътниците да забравят не само за своя полет,но и за
своята планувана почивка в различни екзотични дестинации. Тези от тях,които са ползвали
услугите на посредник туроператор или са резервирали директно с XL ,ползвайки кредитна карта,ще
получат своите пари обратно съгласно закона за кредитите,съобщават медиите ,но тези които
са резервирали директно с XL,ползвайки дебитни карти ще загубят парите платени за почивка.
Лондонското летище Гатуик ,което е главния терминал на компанията беше окупирано вчера от
объркани и недоволни пътници,чакащи разрешение на своя проблем.
Фалита на XL стана повод за изявление от страна на президента на Върджин Атлантик сър Ричард
Брансън ,който заяви че на пазара за авиопревози се очертава обстановка на нелоялна конкуренция,
в която двата големи превозвача- Бритиш Еируеис и Американ Еърлайнс ще бъдат доминиращи.
В обръщение към медиите изпълнителния директор на XL заяви ,че фалита не е причинен от
петролната криза ,защото цената на горивата нарастват за всеки авиопревозвач, а главната
причина са слабости в бизнесстратегията,за което той поема вината.
След едно денонощие на хаос ,на Гатуик аирпорт отново всичко е спокойно и под контрол.

_________________
Уважаеми сънародници , моля след излизане от тунела ,не изключвайте светлината в края му.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 16 Сеп 2008, 14:15    Заглавие:  

Гръцкият национален авиопревозвач е най-губещата компания в Европа, според министъра на транспорта
16 септември 2008 | 15:09 | Агенция "Фокус"
Атина.Гръцката национална авиокомпания “Олимпик еърлайнс” е най-губещата компания в цяла Европа спрямо размера си, заяви днес гръцкият министър на транспорта Костис Хадзидакис, цитиран от електронното издание на гръцкия вестник “Навтемборики”. Хадзидакис изтъкна, че националният авиопревозвач е и единственият в Европа, който е 100% държавна собственост. По думите му целта на кабинета е да създаде нова компания, която ще запази името и логото на сегашната. На въпрос на журналист кога ще започне да лети новата компания, министърът заяви, че това са технически въпроси.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 26 Сеп 2008, 10:34    Заглавие:  

Официалният превозвач на папата се приземява към фалита

От седмици насам Ботушът е в паника. Причината е, че до 1 октомври се очаква най-голямата национална авиокомпания да обяви фалит. Последните налични средства на оператора вероятно ще бъдат изхарчени вдругиден за изплащане на заплатите на служителите. Компанията обслужва 84 дестинации, от които 25 вътрешни, 45 международни и 14 междуконтинентални.


Служители на "Алиталия" стачкуват на националното летище "Фиумичино"
Въпреки че "Алиталия" е най-голямата държавна авиокомпания в Италия, тя е първенец по загубите. Основана е през недалечната 1946 под името Aerolinee Italiane Internazionali, по-позната като Alitalia, съчетание от италианските ali - крила, и Italia. През 1957 г. се слива с Linee Aeree Italiane и се преименува на Alitalia Linee Aeree Italiane. 49% от компанията са държавна собственост, 49% - притежание на акционери и служители, а с 2% разполага френско-холандската авиокомпания Air France KLM. Първият полет е извършен със самолет Fiat G-12 Alcione от Торино за Катания и Рим. Компанията бързо се разраства. През 1960 г. "Алиталия" е официален превозвач на олимпийските игри в Рим. Същата година компанията пренася офисите си на новопостроеното летище "Леонардо да Винчи" във Фиумичино. През 80-те години на ХХ век самолетите на италианския оператор превозват 10 милиона пътници годишно, а 10 години по-късно - 20 милиона. По-интересно е, че "Алиталия" осигурява личен самолет Sheperd One за пътуванията на главата на Римокатолическата църква, който сега вози папа Бенедикт XVI, а преди него покойния вече папа Йоан-Павел Втори.
От 2001 г. насам "Алиталия" е част от състава на SkyTeam, чиито членове са едни от най-големите европейски и световни компании като Aeroflot, AeroMexico, Air France, China Southern, Continental, CSA Czech Airlines, Delta Airlines, KLM, Korean Air.
Натоящият министър-председател на Италия - Силвио Берлускони, обеща да спаси от фалит националната авиолиния. В изказване пред италианските медии във вторник той заяви, че е убеден, че ще намери начин да предпази "Алиталия" от банкрут. Изглежда обаче, че само Берлускони се е загрижил за съдбата на компанията. Бившият изпълнителен директор на "Алиталия" Маурицио Прато нарече авиолинията "прокълната", след което подаде оставка. Това стана в началото на април тази година, когато синдикатите отказаха да подпишат споразумение с кандидат-купувача Air France KLM. Според Прато профсъюзите са провалили евентуален положителен изход с твърдите си искания за запазване на работни места и дейности, които са се разминавали с плановете на френската фирма. Споразумението с Air France KLM предлагаше 750 млн. евро и инвестиции в размер на 6,5 млрд. евро до 2015 г. при съкращаване на 1600 работни места. Тогава разходите на "Алиталия" се равняваха на $1,6 млн на ден. Маурицио Прато се сбогува с проблемната компания с думите: "Само чудо може да я спаси!" Четири месеца по-късно "Алиталия" все още е в очакване на чудото. В началото на седмицата италианският авиационен оператор публикува обява в няколко ежедневника, както и на електронния си сайт. Компанията прикани "всеки, който може да гарантира средносрочната продължителност на транспортната дейност, да представи офертата си за един или няколко клона от "Алиталия". Ако не успее бързо да намери решение, авиооператорът ще загуби лиценза си. Консорциумът от италиански компании и индустриалци, който беше последната надежда за спасение на "Алиталия", изостави плановете си да изкупи компанията. Министърът на труда и социалната политика Маурицио Сакони обяви, че бъдещето на "Алиталия" "виси на косъм". Драматизмът около съдбата на компанията се засили, когато бяха отменени 40 полета заради стачка на служителите. Отменянето на полетите обаче не е свързано с липсата на гориво за самолетите. Според синдиката на авиокомпанията Cub причина за протестите е подписаното споразумение на профсъюзите Cgil, Cisl, Uil, Ugl с групировките, които участват в спасяването на компанията. Според синдиката то ще превърне "Алиталия" в незначителна компания. Персоналът на италианския авиооператор отпразнува провала на преговорите за купувач на летище "Фиумичино", като мнозина коментираха, че е "по-добре да фалираме, отколкото да ни контролират тези измамници". Съгласно официално съобщение членовете на консорциума единодушно са гласували да оттеглят офертата си за изкупуване на Alitalia на стойност 1 млрд. евро. Като основни причини за отказа си консорциумът изтъква кризата в италианския авиопревозвач и нестабилността на финансовите пазари в световен мащаб. Според изказване на министъра на транспорта Алтеро Матеоли единствената възможност "Алиталия" да полети отново е да бъде закупена от италиански инвеститори. Берлускони предупреди, че алтернативата на план на предложението на група от италиански бизнесмени "Каи" е фалитът. Италия е в очакване.

Евгения МИНЕВА, в."Стандарт"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 04 Окт 2008, 14:09    Заглавие:  

Alitalia излита в 12 без 5

в. Дневник


Италианският национален превозвач Alitalia се размина на косъм със спиране на дейността и разпродажба на активите. Споразумение с профсъюзите в последната минута й позволи да продължи да лети. Компанията бе изправена пред заплахата да остане завинаги на земята, ако правителството не бе успяло да събере подкрепа за бизнес плана за финансово оздравяване, който бе предложен от консорциума от италиански инвеститори Compagnia Aerea Italiana (CAI). След неколкодневни преговори най-сетне всички девет профсъюза дадоха одобрението си и разчистиха пистата за излитане пред затъналата в дългове авиокомпания.

Това е поредният опит на италианското правителство за последните две години да продаде държавния дял от 49.9% в Alitalia. През пролетта на 2008 г. профсъюзите и тогавашният опозиционен лидер Силвио Берлускони отхвърлиха офертата на Air France-KLM с намерението да не позволят националната гордост да попадне под чуждестранен контрол. По ирония на съдбата сега именно Берлускони и неговият кабинет спешно трябваше да намерят купувач, който да задържи Alitalia във въздуха, след като през август тя стартира процедура по фалит и в следващия месец продажбите й се сринаха със 100 млн. евро. Националната агенция за гражданска авиация заплаши да отнеме лиценза на авиокомпанията, ако спешно не бъдат предприети мерки за съкращаване на разходите й. Агенцията е натоварена да следи дали италианските авиопревозвачи отговарят на европейските изисквания и разполагат с достатъчно пари в брой, за да покриват разходите си. В момента Alitalia лети с временен лиценз.

В последния ден на септември Берлускони можеше да се похвали, че е изпълнил програма максимум. Неговият кабинет успя да запази Alitalia в ръцете на италианци, спаси я от затваряне и уговори синдикатите да се съгласят със

Спасителния план

Той предвижда Alitalia да бъде раздробена. Консорциумът CAI ще придобие печелившите й дейности и ще ги обединени с по-малкия италиански превозвач Air One, а губещите операции ще бъдат продадени. Консорциумът, в който участват 16 италиански инвеститори като семейство Бенетон и банка Intesa Sanpaolo SpA, предлага да вложи 1 млрд. евро. Новата компания, която по план трябва да полети до 1 ноември, ще заложи на полетите на къси и средни разстояния, но ще открие и нови трансконтинентални маршрути. Тя ще купи 60 нови самолета до 2013 г.

Планът обаче срещна яростната съпротива на профсъюзите заради необходимостта от големи икономии и съкращения. Предвижда се да бъдат уволнени над три хиляди служители. Според различни информации, появили се в медиите, правителството се е съгласило на щедри отстъпки, за да получи съгласието на профсъюзите, като например да не се намаляват заплатите на най-нископлатените служител,и или обещанието, че съкратените служители ще получават част от заплатите си в продължение на седем години.

Каквито и тайни да крият стените на двореца "Киджи", където се водеха преговорите между държавата и синдикатите, италианските данъкоплатци ще платят висока цена. Британският вестник Guardian я изчислява най-малко на 2 млрд. евро. Въпреки това премиерът Силвио Берлускони смята споразумението между синдикатите и италианския консорциум за голяма победа. Той дойде на власт през април т.г. с обещанието да спаси националния превозвач да не рухне под тежестта на загубите и дълговете си и да остане в ръцете на италианци. Болезнените мерки обаче тепърва предстоят. Необходимо е да се получи и одобрението на европейските антитръстови власти (те може да възразят, че сделката ограничава конкуренцията или че компанията се облагодетелства от неправомерна държавна помощ), след което ще трябва да се намери отговор на най-важния въпрос. Кой ще осигури дългосрочното бъдеще на Alitalia, тъй като е очевидно, че компанията няма да може да се справи с кризата без чуждестранен партньор.

Битката за италианското небе предстои

Полученото съгласие на профсъюзите насочи вниманието към търсенето на чуждестранен партньор. Правителството даде ясно да се разбере, че ще подкрепи само сделка, при която сегашният консорциум продава миноритарен дял. Засега две компании са потвърдили интереса си към преродената Alitalia. Това са френско-холандският съюз Air France-KLM и германският лидер Lufthansa. Alitalia е член на международния алианс SkyTeam, в който участва и Air France-KLM, докато Lufthansa е партньор на Air One в Star Alliance. И за двамата кандидати италианската компания е привлекателен актив. Тя има динамичен и перспективен пазар в сърцето на Европа, а след преструктурирането ще бъде без губещи дейности.

Твърди се обаче, че германската авиокомпания се ползва с подкрепата на премиера Берлускони, и затова се сочи като фаворит. Показателно бе посещението на председателя на надзорния съвет Волфганг Майрхубер в Рим в петък миналата седмица и разговорите, които той проведе с ръководителя на консорциума CAI Роберто Коланино и с профсъюзи в Alitalia. Мнозина от синдикалните лидери също гледат благосклонно на Lufthansa, тъй като компанията вероятно ще превърне в свой център летището в Милано, което претърпя значителни съкращения напоследък. Сред недостатъците на френско-холандския превозвач е предполагаемото му намерение да използва римското летище "Фиумичино" като своя база. Представители на консорциума CAI заявиха, че преговорите с потенциалните партньори ще започнат до дни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 09 Дек 2008, 13:25    Заглавие:  

Най-големите авиокомпании ще понесат загуби в размер на 2,5 млрд. долара през 2009 г.
09 декември 2008 | 13:12 | Агенция "Фокус"
Москва. Най-големите международни авиокомпании ще понесат загуби в размер на 2,5 млрд. долара през 2009 г., съобщи радиостанция “Ехото на Москва”.
Такава е прогнозата на Международната асоциация за въздушен транспорт. Причина за загубите е продължаващата криза, която вече е довела до рязко съкращаване на потока на пътниците.
На фона на останалите, най-благополучни изглеждат американските авиопревозвачи, които през следващата година ще получат 300 млн. долара доходи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 29 Дек 2008, 13:57    Заглавие:  

Производителят на Чесна съкращава 2200 работници
Дата : 23 Декември 2008 г. 10:30 ч.

Америкаската фирма Textron - световен лидер в производството на малки бизнес самолети (джетове) , възнамерява да съкрати 2 200 души заради световната криза с ликвидността, предава ВВС.

Производителят на марката самолети Чесна и хеликоптерите Бел разполага с над 44 000 служители в компаниите си по света, не изключва и последващи съкращения, както и други мерки за спестяване на разходи, се казва в прессъобщение на корпорацията.

Засега са запланувани съкращения на инвестиционните планове, но от Textron все още не са обявили подробности.

Компанията очаква приходите от производствените й сектори да достигнат от 300 до 330 милиона долара през четвъртото тримесечие. За сравнение, по същото време миналата година от Textron са регистрирали 400 милиона долара.

Икономисти прогнозират, че нетните загуби на компанията ще възлязат на 81-90 цента за акция.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 11 Яну 2009, 23:52    Заглавие:  

Boeing съкращава 4500 работни места
INSURANCE.BG

Повечето от съкращенията няма да са свързани с пряката дейност на компанията

Boeing планира да съкрати през 2009 г. близо 4500 служители от бизнеса си с големи пътнически самолети като част от усилията да си осигури конкурентноспособност и контрол на разходите в условията на отслабваща глобална икономика.
С това броят на заетите в компанията ще намалее до 63,5 хил., или толкова, колкото са били в началото на 2008 г.
"Съжаляваме за тези, които ще бъдат засегнати, но вярваме, че действията сега ще ни позволят да бъдем във финансовата позиция да се адаптираме към несигурността на пазара, да отговорим на очакванията на клиентите си, да продължим да инвестираме в сегашните и бъдещите си продуктови линии и да защитим конкурентноспособността си", каза Скот Карсън, главен изпълнителен директор на Boeing Commercial Airplanes.
Много от съкратените работни места ще бъдат извън пряката дейност на компанията и няма да засегнат производството на самолети. Това ще позволи на Boeing да се фокусира върху успешното изпълнение на нови програми за развитието на самолетите, доставката им и по-нататъшно подобряване на производителността и качеството.
Повечето от съкращенията ще бъдат на работници в щата Вашингтон и ще станат факт през второто тримесечие на годината. Засегнатите служители ще получат 60-дневни предизвестия, които ще се разпращат от края на февруари.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 17 Яну 2009, 09:02    Заглавие:  

Сбербанк продаст 20 самолетов "Красэйр" за долги

20 самолетов авиакомпании "Красэйр" будут проданы Сбербанком России для погашения задолженности перевозчика. Об этом пишет газета "Ведомости". По данным издания, самолеты являются залогом по кредиту.

Восточно-Сибирский банк Сбербанка выставил на продажу имущество "Красэйр" и "Сибавиатранса": три самолета АН-24, один АН-32, три Ту-134, один Ту-154Б, восемь Ту-154М, четыре ИЛ-86, а также 31 авиадвигатель и один вертолет Ми-8. В общей сложности Сбербанк оценил это имущество в 1,63 миллиарда рублей.

В ноябре 2008 года Арбитражный суд Красноярского края удовлетворил иск Сбербанка к авиакомпании "Красэйр" и аэропорту Красноярска, которые не выполнили свои обязательства по кредиту перед банком. В результате к Сбербанку перешел один из самолетов "Красйэр", заложенный под обеспечение кредита. Какой именно самолет должен был получить банк, не сообщалось.

Авиакомпания "Красэйр" входила в авиаальянс AiRUnion, на основе которого госкорпорация "Ростехнологии" и правительство Москвы создали новый холдинг "Росавиа". К середине 2008 года задолженность "Красэйр" составляла около 18 миллиардов рублей. В конце августа прошлого года начались массовые задержки рейсов "Красэйр", после того как из-за долгов компании сразу несколько поставщиков топлива отказались предоставлять ей свои услуги.

31 октября прошлого года "Красэйр" совершил свои последние полеты. Было решено, что перевозчик войдет в состав "Росавиа", при этом будет уволено более 70 процентов персонала "Красэйр". Ожидается, что по маршрутам "Красэйр" будут летать самолеты московской авиакомпании "Атлант-Союз".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 17 Яну 2009, 09:03    Заглавие:  

Кризис в AiRUnion
16.01.2009 10:26:58
Кризис в AiRUnion
Альянс AiRUnion, который объединяет "Красэйр", "Домодедовские авиалинии", "Самару", "Омскавиа" и "Сибавиатранс", столкнулся с нехваткой средств для погашения задолженности топливным компаниям летом 2008 года после резкого роста цен на бензин. Доходов от продажи авиабилетов компаниям альянса перестало хватать на покрытие текущих затрат. 4 сентября 2008 года стало известно, что на базе AirUnion и почти десятка других авиакомпаний власти создают крупнейшего объединенного авиаперевозчика. 10 сентября СМИ сообщили, что авиакомпании, входящие в состав альянса AiRUnion, прекратят полеты с 29 октября. 11 сентября авиакомпания "Атлант-Союз" заявила о том, что готова расплатиться по долгам альянса. 12 сентября Московская межрегиональная транспортная прокуратура сообщила, что выявила в AirUnion долг по зарплате более чем в 60 миллионов рублей.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0904s ][ Queries: 12 (0.0042s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker