Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
МАГНЕТИЧНО: БУРГАСКИ ВЕЧЕРИ - ТАМ КРАЙ МОРЕТО, ПРИ КОТВАТА НА СТАРИЯ КАПИТАН! · Виетнамските въоръжени сили получиха радара "Небо-УЕ" · Русия ще покаже радиоелектронна "винтовка" · Новата посланичка на САЩ в България - полиглот от семейство на бежанци · Борис Джонсън спечели и втория тур, Доминик Рааб отпада · Масло в огъня: Американската армия дава още $250 милиона на Украйна ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 19 Юни 2019, 00:43
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Кризи и фалити при авиокомпаниите
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2009, 10:54    Заглавие:  

Boeing обяви нови масови съкращения, 10 000 остават без работа
Николай Атанасов - 29 Януари 2009
Компанията, която е на загуба за 4-тото тримесечие на 2008, обяви и първите откази на поръчки за 787 Dreamliner

Boeing 787 Dreamliner все още не е полетял.

Авиационната корпорация Boeing обяви нова вълна от масови съкращения, която ще засегне 5 500 от работниците й, съобщава USA Today. Така общият брой на съкращенията на работни места в компанията ще достигне 10 000. На 9 януари бешще обявено предстоящото уволнение на 4 500 работници. Общият брой на съкращенията ще засегне 6,25% от общия щат на авиационния гигант, уточнява France Presse.

Съкращенията трябва да намалят разходите в едни от най-тежките времена в историята на американския самолетостроител. След работническата стачка през 2008 г., Boeing обяви загуби от $ 56 млн. за 4-тото тримесечие на 2008 г. или 80 цента на акция, в сравнение с печалбата от $ 1 млрд. или $ 1,36 на акция за същия период на 2007 г.

Приходите на компанията за последното тримесечие на 2008 г. са паднали с 27% до $ 12,7 млрд., а оперативните загуби са достигнали $ 205 млн. За цялата 2008 г., печалбата на компанията е паднала с 34% до $ 2,7 млрд., а приходите са паднали с 8% до $ 60,9 млрд.

Като допълнение Boeing обяви и първия отказ от закупуването на новия си флагман Boeing 787 Dreamliner, чието роизводство продължава да се забавя, предава Bloomberg. Прессекретарят на компанията, Тод Блечър (Todd Blecher) обяви, че купувач, чието име не иска да уточнява, се е отказал от поръчката си за 15 броя от новия 787 Dreamliner.

Блечър отклони въпроса, дали става въпрос за руската авиокомпания S7 (бившата “Сибир”, б. ред.), която през 2007 г. сключи договор с Boeing за доставката на 15 машини Boeing B-787, с опцията за закупуването на още 10.

Boeing 787 Dreamliner е първият напълно нов модел на фирмата от пускането в производство на Boeing 777 през 1995 г. Благодарение на широкото използване на леки композитни материали в конструкцията и минимизацията на броя възли и съединения, конструкторите му успяха да съкратят значително теглото, а оттам и разхода на гориво на новия суперлайнер.

Неговият пръв полет обаче продължава да се отлага, като по последни съобщения на корпорацията, трябва да се състои през второто тримесечие на 2009 г.

Въпреки 15-те отказани самолета, Проектът 787 е донесъл на компанията 895 поръчки от общо 58 клиента.

През 2008 г. обаче, Boeing изостана значително зад дългогодишния си основен конкурент от Европа Airbus, както по брой на общите поръчки, така и по брой на доставените готови самолети. Докато Airbus записа 777 поръчки и 483 доставени машини, Boeing отчете 662 поръчки и 375 доставки. И двете компании обаче обявиха, че очакват още трудни времена, в условията на задълбочаващата се световна икономическа криза.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 01 Мар 2009, 12:30    Заглавие:  

Airbus ще загуби 10 млрд.долара заради отказа на Китай да подпише договор
БГНЕС - 01 Март 07:17
Китай е отказал да подпише през 2009 г. договора с Франция за закупуването на 150 самолета Еърбъс, съобщават местни медии, цитирани от Интерфакс.
Китай е отказал да подпише през 2009 г. договора с Франция за закупуването на 150 самолета Еърбъс, съобщават местни медии, цитирани от Интерфакс.По-рано компанията Airbus разчиташе, че договорът за продажбата на 150 лайнера на Китай ще бъде подписан през тази година. С цел разширяване на сътрудничеството в района на китайския промишлен център Тянцзин беше построен завод, където трябваше да се сглобяват самолетите. В резултат на отказа на китайската страна Airbus през тази година няма да получи над 10 милиарда долара приходи, отбелязват местни наблюдатели. Въпреки, че неотдавна главното управление за гражданска авиация на Китай обяви, че ще намали покупките на летателна техника в чужбина заради световната финансова криза, наблюдателите смятат, че Пекин се е отказал от договора с Airbus заради миналогодишната среща на френския президент Никола Саркози с Далай Лама. /БГНЕС
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 10 Мар 2009, 20:53    Заглавие:  

Най-големият световен авиопревозвач ще намали полетите си от септември
DarikFinance.bg

Delta Air Lines Inc. ще намали международните си полети със 10% от септември, заявиха днес от компанията. Авиопревозвачът, който е и най-големият в света, най-вероятно ще съкрати и част от служители.Базираната в Атланта, САЩ компания вече е предложила обещетения на 2 100 свой служители, от общо 75 000 по цял свят, които ще бъдат уволнени през следващите месеци.Най-много ще бъдат намалени трансатлантическите полети и тези през Пасифика. Все пак от Компанията смятат да изпълнят предварително увеличение на полетите към дестинации в Латинска Америка. Тъй като броят на пътниците е значително намалял се стига до тези стъпки. Разходите може да ограничат и по няколко други начина - намаляване на честотата на полетите, продаване на самолети и използването на по-малки такива.Очаква се броят на пътуващите със компанията пътници да бъде с 10% надолу през първото тримесечие на годината, в сравение със същия период на 2008 г.Delta Air Lines придоби на 29 октомври Northwest Airlines.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 11 Мар 2009, 15:34    Заглавие:  

Авиокомпаниите търпят сериозни загуби заради кризата (ОБЗОР)
11 март 2009 | 12:19 | Агенция "Фокус"
Ирландската авиокомпания “Еър Лингус” регистрира загуба преди данъчно облагане в размер на 119,7 млн. евро за 2008 г. в сравнение с печалба от 124,8 млн. евро през 2007 г., показват разпространени в сряда данни.
Оперативната загуба възлиза на 17,6 млн. евро. Нетната загуба в размер 141 млн. евро за миналата година е свързана с разходите за преструктуриране и защита от опита за враждебно поглъщане от срана на нискобюджетния конкурент “Райънеър”. Когато тези разходи бяха заделени печалбата преди данъците падна с 84% до 21,2 млн. евро. Компанията съобщи за нетна загуба в размер на 107,8 млн. евро.
От “Еър Лингус” съобщиха, че пасажерите й резервират все по-късни дати и на по-ниски цени.
“За запазване на сегашния оборот се очаква средната цена на билетите през 2009 г. да се понижи с 10%.
“В добавка и в съответствие с международните тенденции, обемът на транспортираните товари може да се понижи с до 30% на годишна база.”
Президентът на ирландската авиокомпания Дърмът Маниън заяви, че бизнес условията в сектора на гражданската авиация през миналата година са били изключително предизвикателство.
“За ‘Еър Лингус’, спадът на потребителското търсене на ключови пазари, отслабващият щатски долар и британски паунд и нарастващата конкуренция в отрасъла оказаха заедно траен и значителен натиск върху дейност ни през годината. Рекордните повишения и резките промени в цените на горивата също имаха значително негативен ефект за бизнеса,” каза Маниън.
За разглеждания период печалбата се е увеличила с 5,6% до 1,36 милиарда евро, а броят на пътниците се е увеличил със 7,5% до над 10 млн.
Средната заплата обаче се е понижила с 4,6%, а общата натовареност е намаляла до почти на 73% от над 75% през 2007 г.
Германският национален превозвач “Луфтханза” обяви в сряда, че през 2008 година чистата й печалба се е понижила с 64% до 599 милиона евро (760 милиона долара).
Според авиокомпанията, това отразявало факта, че финансовите резултатите за 2007 година се дължели на извънредни обстоятелства. От “Луфтханза” очакват да регистрират печалба през тази година, но по-малко от тази през 2008 г.
Хонконгската авиокомпания “Катай Пасифик” обяви в сряда чиста загуба в размер на 8,6 млрд. хонконгски долара или 1,1 млрд. щатски долара за изминалата 2008 година. Основна причини за тези негативни финансови резултати е спадът в търсенето на въздушен товарен превоз и променливите цени на горивата, отбелязаха представители на компанията.
Американската авиокомпания “Делта еърлайнс” възнамерява да съкрати още 10% от международните си операции тази година. Това не е първата подобна мярка, прилагана от един от най-големите превозвачи в САЩ заради влошаващата се глобална икономическа криза. В обръщение към 70 хил. служители на компанията по света, главният изпълнителен директор Ричард Андерсън и президентът Едуард Бастиан обявяват плановете на ръководството на “Делта” за съкращаване на международния й капацитет от началото на септември. В документа не се казва колко служители ще бъдат съкратени.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 15 Мар 2009, 23:32    Заглавие:  


Авиокомпаниите спешно търсят начини за ограничаване на разходите

От Никола Георгиев Дневник

Повишаването на ефективността на и намаляването на разходите на авиокомпаниите се превърнаха в приоритет пред мениджърите им в контекста на задълбочаващата се световна финансова и икономическа криза. Лидерите в бранша спешно търсят начини за оптимизация на дейността си след като свитото потребление на услугите и намалялото търсене от страна на потребителите заплашва много от дружествата в сектора.

Шокът, който рекордните цени на петрола от $147 за барел през юли 2008г. оказаха върху световната промишленост, логично повлия и върху авиопревозвачите. В опитите си да ограничат това основно перо от разходната част на своите бюджети, много от компаниите се обръщат към т.нар. "зелени горива". Според анализатори, цитирани от Ройтерс, в близко бъдеще е напълно вероятно авиолиниите да преминат на по-евтиния и по-чист еквивалент на използвания сега керосин. Били Глоувър, директор по екологичните въпроси на "Боинг" (Boeing) предполага, че търговската употреба на биогоривата в сектора ще се осъществи е период от три до пет години.

Въпреки че началните обеми на зелените горива за авиокомпаниите ще бъдат малки, което значително ще оскъпи тяхното използване, ексерти предричат, че в най-скоро време тази алтернатива ще е напълно приемлива. Според Ройтерс, разноските за керосин на Луфтханза(Lufthansa) за 2008г. се равняват на 5.4 млрд. евро или близо 22% от приходите на дружеството за годината. Подобни разходи могат да се повторят в най-скоро бъдеще, смята Щефан Гемков, главен изпълнителен директор на консорциума. Според него, цените на петрола няма да се стабилизират и ще нараснат значително в краткосрочен план.

Докато технологичните спънки за разработването на примамливо от търговска гледна точка екологично гориво забавят навлизането му на пазара, компаниите се съсредоточават върху други методи за оптимизация на дейността. Германският авиопревозвач, вижда такава възможност в обновяването на самолетите си. Всяко ново поколение е значително по-икономично и ефективно, което сериозно ограничава разходите за всеки полет. По данни, цитирани от Ройтерс, Луфтханза планира да намали средната възраст на въздушната си флотилия със 7% до края на 2011г., което означава средна възраст от 10.5 години за самолет. Подобно постижение обаче остава далеч от младите машини на "Райънеър" (Ryanair) със средна възраст от 2.5 години.

Третият основен метод за повишаване на ефективността на един авиопревозвач е подобряването на управлението на въздушните маршрути, смятат експерти. Избирането на по-преки пътища и преодоляването на политическите разногласия по темата може да доведе до огромни количества спестено гориво. Значителен пробив в тази насока постига превозвачът "Емирейтс" (Emirates) - първата компания в света, пуснала официална линия преминаваща над Северния полюс. Осъществяването на пътуването от Дубай до Сан Франциско по този маршрут може да спести до 7600 л. гориво на курс.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 16 Мар 2009, 11:27    Заглавие:  

Владелец Scandinavian Airlines уволит девять тысяч человек
Скандинавская SAS Group, которой принадлежит авиаперевозчик Scandinavian Airlines, уволит девять тысяч сотрудников, сократит перевозки на 20 процентов, выведет из летного состава 14 лайнеров и продаст непрофильные активы. Все это делается в рамках борьбы за прибыльность в условиях мирового финансового кризиса, передает MarketWatch.

Несмотря на заявление компании, акции крупнейшего перевозчика в Северной Европе растут. Дело в том, что SAS Group объявила также и о планах по продаже части своих акций по 2,63 шведских кроны за штуку (0,237 евро) тем, кто уже владеет ценными бумагами компании. Объявленная цена на 88 процентов меньше, чем рыночная. 12 марта торги по акциям SAS Group закрылись в районе 22 крон за штуку.

Кроме того, на акции скандинавской авиакомпании повлияло и заявление немецкой Lufthansa о том, что она все еще заинтересована в приобретении пакета ценных бумаг SAS Group. Об этом сообщает Bloomberg. Слухи о том, что такие переговоры начались, появились на рынке еще в сентябре 2008 года.

SAS Group (бывшая Scandinavian Airlines System) базируется в Стокгольме, однако 50 процентов ее акций принадлежит правительствам Швеции, Норвегии и Дании. Остальные акции торгуются на местных биржах. По итогам 2008 года убыток компании составил 6,32 миллиарда крон (570 миллионов евро). Этот результат стал худшим для SAS Group за 16 лет.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 22 Мар 2009, 22:24    Заглавие:  


Емил Делибашев: Кризата ще създаде чудесни възможности за авиокомпаниите, които я преодолеят

От Спас Спасов, Дневник

Емил Делибашев започва работа в софийския офис на "Бритиш еъруйес" (British Airways) през 1999 г., а през 2007 г. като търговски мениджър на компанията за България пое управлението в представителствата на британската авиокомпания в още две държави - Румъния и Молдова. Той е завършил Висшия институт за национално стопанство във Варна (днес Варненски икономически университет) със специалност "Международен туризъм". Една година специализира в университета в Болдън, Колорадо. Започва работа в "Болкън холидейз". Работил е и в най-големия независим туроператор във Великобритания "Ингъмс".

Повлия ли кризата на пътуванията с вашата авиокомпания от България?

- От началото на тази календарна година определено да. Ние въвеждаме все по-атрактивни тарифи - 47 евро от Варна без летищни такси е нашата водеща тарифа. Наред с нея ние направихме далеч по-атрактивни и останалите нива от цялата ни тарифна стълбица. Това означава и далеч по-атрактивни комбинации между отделните тарифи в зависимост от натовареността на избраните полети до и от Лондон.

Каква е динамиката на пътуващите по редовните линии на "Бритиш еъруейс" от и до българските летища?

- Ние сме особено доволни, че в настоящата безпрецедентна като предизвикателства година успяхме не само да запазим и трите си седмични полета до Варна през най-трудния зимен сезон, но и да ги увеличим до четири всяка седмица от началото на юни 2009.

По линията ни до София въведохме в експлоатация най-големия и съвременен самолет за къси и средни полети Аirbus 321, a след месец май въвеждаме и допълнителен късен вечерен полет от Лондон в събота и ранен от София в неделя сутринта с перфектни връзки от новия терминал 5.

През тази финансова година, която обхваща периода от април 2008 до март т.г., ние запазваме броя на гостите си, закупили билетите си в България, и имаме паритет по този показател в сравнение с предишната година. Това е несъмнен успех, като се има предвид далеч по-сериозната конкуренция по линията между София и Лондон.

В кой сегмент отливът е по-сериозен? При бизнес пътуванията или при туристическите полети?

- Тук няма изненади и най-засегнати за момента се очертават пътуванията в нашата бизнес класа на къси европейски полети. Разбира се, ние работим по неутрализирането на тази негативна за нас тенденция, като въведохме наистина безпрецедентно ниски тарифи за пътуване и в бизнес класа. Така с добро планиране напред във времето от около 3 седмици преди датата на пътуване могат да се спестят 1000 евро и да се пътува във водещия ни продукт на цената на пътуване в икономична класа.

Преди време една от нискотарифните авиокомпании определи БА като свой основен конкурент по линията София - Лондон. Кои са всъщност конкурентите ви в региона - нискотарифните превозвачи или традиционните авиокомпании?

- Те са различни в отделните страни в региона, но могат да бъдат групирани като национални и, както аз ги наричам, и "нискосървисни" превозвачи. Те се развиха първоначално и най-успешно във Великобритания, така че ние имаме огромен опит в съревнованието с тях.

Как оценявате темповете на развитие на авиационния пазар в Югоизточна Европа?

- Далеч по-оптимистични на фона на това, което се случва във Великобритания и Америка, особено що се касае до пазара в Румъния и отчасти в България и Сърбия.

Ще се откаже ли "Бритиш еъруейс" от свои линии в региона в резултат на кризата?

- Да, ние преразгледахме дестинациите си в региона и преустановихме полетите от Лондон Гетуик до Сплит, Сараево, Познан и Дрезден. Това наложи и временно да замразим на този етап плановете си за нови дестинации като Бургас и Клуж. Те бяха много добре позиционирани на радара на нашия централен екип, с който заедно взимаме решения за откриването на нови линии в региона. Правим обаче всичко необходимо, за да поддържаме вътрешния интерес специално към тези две дестинации.

Кои са стратегическите ви цели на Балканите - района, за който отговаряте вие?

- През миналата финансова година ние постигнахме най-добрите си резултати, като печалбата ни беше близо 900 млн. британски лири. Оперативният ни маржин надхвърли 10% - далеч най-доброто постижение сред всички водещи глобални превозвачи от нашия калибър. През настоящата финансова година очакваме около 150 млн. британски лири загуба на корпоративно ниво. И това се случи само за една-единствена година!

Ултимативната задача за нашия екип сега е да задържим досегашната рентабилност на линиите ни до Букурещ, София и Варна, което ще е все по-трудно в новите условия на силен натиск върху средните нива на тарифите, на които продаваме. Това е пряк резултат от постоянните ни промоции и увеличената атрактивност на тарифите ни.

В условията на криза на авиопазара да очакваме ли по-големите да "изядат" малките играчи?

- Кризата ще създаде чудесни възможности за тези, които я преодолеят, и по-нататъшната консолидация в сектора е неизбежна. През изминалата календарна година около 40 авиокомпании фалираха и очакванията са, че поне още толкова са в изключително тежко финансово състояние. Притокът от свежи пари е от критично значение, защото авиокомпании фалират не поради огромни дългове, а просто заради липса на свежи потоци от пари в брой, с които да обслужват текущите си задължения. Ние съкратихме драматично нашите разходи след 11 септември 2001 г., като намалихме числеността си с 13 000 служители и замразихме почти всички капиталови разходи. В резултат сега разполагаме със силни кешови резерви, които се надяваме да бъдат достатъчни за периода, докато световният авиотрафик се възстанови на нивата от предходната година. Нашите прогнози са, че това ще се случи в следващите 12 до 18 месеца.

Какви са антикризисните мерки, които компанията ще предприеме за запазване на позициите си в региона?

- Ние паркирахме временно четири от нашите самолети и преразгледахме лятното си разписание за предстоящия сезон, като намалихме полетната си програма с около 3% в сравнение с предишния летен сезон. Намалението е главно по маршрути с висока честота в Централна Европа. Става дума за седем или осем полета от Лондон на ден до съответната дестинация, които ще бъдат редуцирани с един или два в определени дни или периоди.

Напълно замразихме и наемането на персонал, като критични позиции могат единствено да се попълват само от настоящи служители на компанията. Преразгледахме изцяло и огромната част от планираните си маркетингови активности за последното тримесечие. На висшия ни мениджмънт бяха предложени компенсаторни пакети, ако напуснат доброволно компанията, и 435 високопоставени колеги се възползваха в самия край на миналата календарна година.

Имаме амбициозни планове да спестим допълнителни 220 млн. британски лири само през новата ни финансова година - от април 2009 г. до март 2010 г., и нови 80 млн. британски лири през следващата година.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 03 Апр 2009, 08:49    Заглавие:  

Бомбардие обяви съкращаването на още 3 000 души до края на 2009 година
DarikFinance - 02 Април 2009, 17:47

Канадският производител на самолети Бомбардие днес обяви съкращаването на 3 000 работни места до края на 2009 година, или 10% от персонала. Решението е било взето заради намалените поръчки за бизнес-самолетите на компанията.Мерките за съкращаване на персонала ще засегнат работниците в Канада (Монреал и Торонто), в САЩ, Мексико и Северна Ирландия. Освен тях ще бъдат освободени и 1 360 служители, както бе обявено през февруари. Тези промени са част от плановете на канадския консорциум да намали с 25% производството на самолетите си Чалънджър и Лиърджет. Фокус
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 03 Апр 2009, 09:31    Заглавие:  

Спасатели прекратили поиски пассажиров упавшего в Северном море вертолета
В результате падения вертолета у побережья Шотландии погибли все 16 человек, находившиеся на его борту. Об этом со ссылкой на полицейский отчет сообщает BBC News.

Как уточнили в полиции, на данный момент обнаружены тела восьми человек. Остальные пассажиры разбившегося вертолета по-прежнему числятся пропавшими без вести, однако их поиски прекращены, так как надежды найти их живыми нет, отмечают в полиции.

Вертолет Bond Super Puma компании Bond Offshore Helicopters, на на борту которого находились 14 нефтяников и двое членов экипажа, потерпел крушение у северо-восточного побережья Шотландии в среду, 1 апреля. По данным Sky News, вертолет возвращался на базу с платформы BP Miller при благоприятных погодных условиях. Что стало причиной авиакатастрофы, пока не известно.

Отметим, что в этом году вертолет такой модели уже терпел крушение в Северном море. Тогда, однако, никто не погиб, так как пилот вертолета сумел посадить аварийную машину на воду.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 04 Апр 2009, 01:53    Заглавие:  

Боинг отчете рязък спад на поръчките
Infostock.bg - 03 Април 2009, 15:14

Американската компания Боинг (Boeing), една водещите самолетостроителни компании в света, отчете рязък спад на броя на поръчките, предаде ИТАР-ТАСС. През март 2009 г. компанията е сключила договори за доставка само на 6 самолета спрямо 99 през март 2008 година. През февруари са поръчани 4 самолета спрямо 125 през същия месец на 2008 година.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 06 Апр 2009, 13:27    Заглавие:  

Румънският орган за управление на авиацията уволнява 200 служители
06 април 2009 | 14:19 | Агенция "Фокус"
Букурещ. Румънският орган за управление на авиацията обяви, че до края на годината ще освободи 200 свои служители, пише електронното издание Зиаре.ком.
„В момента имаме 1800 служители, броят им обаче ще се намали на 1600 души до края на годината. Има натиск от страна на превозвачите да се намали тарифата и това е начинът да се направи това”, заяви генералният директор на компанията Богдан Дончу.
Решението е обявено след като министърът на транспорта Раду Берчану препоръча на ръководството на дружеството да съкрати разходите си.
През миналата година Румънският орган за управление на авиацията е имал приходи в размер на почти 140 милиона евро, посочва изданието.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 14 Апр 2009, 07:46    Заглавие:  

Авиакомпаниям не подадут на взлет


Правительство не будет поддерживать авиакомпании, испытывающие проблемы с оперативными средствами. Антикризисное финансирование получат жизнеспособные перевозчики, берущие пассажиров разорившихся коллег. Помимо них прямая денежная поддержка пойдет лишь основному авиапроекту правительства – компании «Росавиа».

Правительство выделит Росавиации 5 млрд в текущем году на поддержку авиакомпаний. Деньги пойдут на помощь тем перевозчикам, которые будут испытывать затруднения с выполнением регулярных авиарейсов, заявил глава Минтранса Игорь Левитин, выступая в Иркутске. «В рамках антикризисного плана правительства деньги будут выделены Росавиации на поддержку авиаперевозчиков, которые не смогут выполнять авиарейсы», – цитирует Левитина РИА «Новости». Помимо этого правительство предоставит нуждающимся авиакомпаниям госгарантии на привлечение кредитов в 2009–2010 году в объеме до 30 млрд рублей. «Эту сумму мы уже согласовали с Минфином» – подчеркнул Левитин.

Но на деле ситуация выглядит несколько иначе.

Согласно антикризисному плану правительства, указанные 5 млрд получат не те компании, которые вынуждены прекратить полеты из-за долгов, а те, кто будет доставлять пассажиров недееспособных перевозчиков.

Средства федерального бюджета будут предоставлены «авиационным перевозчикам для возмещения недополученных ими доходов в связи с обеспечением перевозки пассажиров, заключивших договор воздушной перевозки с авиационным перевозчиком, в отношении которого принято решение о приостановлении действия сертификата эксплуатанта», говорится в программе антикризисных мер правительства на 2009 год. В Министерстве транспорта «Газете.Ru» подтвердили, что именно об этих 5 млрд и говорил в своем выступлении в Иркутске глава ведомства.

Первыми получателями могут стать авиакомпании, перевозящие пассажиров калининградской «КД Авиа», которая из-за просрочек по платежам дважды за последний месяц временно приостанавливала полеты. А два дня назад от Росавиации в адрес «КД Авиа» поступила угроза отзыва лицензии на полеты в том случае, если авиакомпания сама до 15 апреля не достигнет договоренности с банками о привлечении средств на погашение долгов, которых у компании накопилось на 10 млрд рублей. В случае если сертификат эксплуатанта «КД Авиа» действительно будет отозван, перевозкой пассажиров займутся в первую очередь «Аэрофлот» и «Трансаэро», возможно, также ГТК «Россия», «Уральские авиалинии» и UTair. Именно они и получат часть пяти миллиардов, выделенных федеральным бюджетом в рамках антикризисных мер.

То, что проблемные компании оставили без господдержки, удивительно – эксперты склонны были ожидать, что правительство будет им содействовать.

«Если не помочь, то ряд перевозчиков обанкротятся, – объясняет аналитик «Брокеркредитсервиса» Михаил Сайно, – а остальные увеличат цены».

Разумеется, еще более существенный рост тарифов в социальной отрасли не допустим. В качестве альтернативы была бы возможна помощь авиакомпаниям в обмен на государственную заинтересованность в их функционировании. «Логично было бы вкладывать в перевозчиков деньги в обмен на контрольный пакет авиакомпаний», – считает Михаил Сайно.

Впрочем, перевозчик, в развитии которого государство заинтересовано, существует. Это «Росавиа», образованная в рамках госкорпорации «Ростехнологии». Адресно «Ростехнологиям» в антикризисной программе выделено 2 млрд рублей на поддержку авиакомпании. По мнению экспертов, именно на «Росавиа» рассчитаны и упомянутые Левитиным 30 млрд рублей госгарантий. «Росавиа» планировали закупить более 150 самолетов, преимущественно зарубежных, – напоминает Андрей Рожков из «Центринвеста». – Во многом госгарантии по кредитам предназначены на эти цели».

По мнению аналитика, выбранная правительством тактика может себя оправдать. «Нет смысла поддерживать разоряющиеся компании», – говорит Рожков.

У государства недостаточно денег на то, чтобы полностью вывести компанию из кризиса, вливания только временно приостановят процесс.

Финансирование компаний, взявших на себя обязательства недееспособных, имеет значительно больше смысла. В случае с авиаперевозчиками выигрывают именно пассажиры. «Социальный трансферт в таком виде эффективен», – подчеркивает аналитик «Центринвеста».
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 17 Апр 2009, 09:16    Заглавие:  

“Еър Чайна” отчете нетни загуби в размер на 1,4 млрд. долара за 2008 г

17 април 2009 | 10:10 | Агенция "Фокус"
Пекин. Основният китайски превозвач “Еър Чайна” отчете нетни загуби от 1,4 млрд. долара миналата година, заради намеленото потребление, високите цени на горивата и лошо преценените хедж договори за гориво, предаде АФП.
Други фактори като повишените мерки за сигурност, които съпътстваха олимпийските игри в Пекин, мощните снежни бури в началото на 2008 г. и земетресението през май в югозападната част на страната, също са повлияли на авиокомпанията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 23 Апр 2009, 09:44    Заглавие:  

Boeing отчете 50% срив на печелабата за първите три месеца

Лошите резултати се дължат на срива на поръчките на реактивни самолети заради кризата

Американската самолетостроителна компания Боинг (Boeing) обяви, че печалбата й за първото тримесечие се е понижила с 50 процента отчасти заради планирано съкращаване на производството, след като авиокомпаниите започнаха да отлагат доставките на нови самолети, предаде Асошиейтед прес.

Компанията понижи прогнозата си за цялата година.

Печалбата на Боинг, чиято централа се намира в Чикаго, възлиза на 610 млн. д. или 86 цента на акция, което е спад
спрямо 1,21 млрд. д. или 1,62 д. на акция за аналогичния период преди година.

Приходите на групата са се увеличили с 3 процента до 16,50 млрд. долара.

Поръчките на реактивни самолети, производство на компанията, са се сринали тази година, тъй като пътническият и товарният трафик са намалели заради световната рецесия, отбелязва АП.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 10 Май 2009, 17:37    Заглавие:  

Поръчките за "Еърбъс" и "Боинг" драстично намаляха
От Никола Георгиев, Дневник

Лидерите в световното самолетостроене "Еърбъс" (Airbus) и "Боинг" (Boeing) са принудени да наложат драстични съкращения на производството си, след като авиокомпаниите от цял свят масово отлагат или отменят поръчки. Комбинираните ефекти на икономическата криза, натрупаната продукция от минали години и страховете от пандемия от свински грип водят до рязка преоценка на плановете в двете компании.

След рекордната по брой доставени самолети от "Еърбъс" 2008 г. предприятието е поставено пред тежка ситуация, диктувана от пазарните условия в индустрията. Залежалата продукция от над 4000 броя самолети и сривовете в поръчките от страна на авиокомпании от цял свят принуждават дружеството да ревизира производствените си планове ежемесечно. След като за първите четири месеца от 2009 г. исканията за нови доставки към "Еърбъс" спаднаха с 97% спрямо същия период на миналата година, а отказването на поръчки става масова практика,

поточните линии на самолетостроителната компания рязко забавят ход. Преминаването на олекотен работен режим обаче няма да се отрази върху оперативната печалба на дружеството, се казва в прессъобщение на производителя.

Още по-слаби са резултатите на американския гигант "Боинг". Консорциумът, разработващ пътнически, товарни и военни самолети, също страда от ефектите на кризата и е принуден да намали производствата си. От предприятието са заявили, че изработването на модела 777 ще бъде намалено до края на 2009 г. до само пет машини на месец. Подобни мерки са нужни, тъй като поръчките за нови машини от страна на авиолиниите се фокусират върху тези от среден клас за сметка на по-скъпите модели, уточнява Ройтерс.
Нетни поръчки

януари-април 2009 цялата 2008 г.

"Еърбъс" 11 777

"Боинг" 1 662

ЕК ще обсъжда придобиването на AUA от Lufthansa

Германският превозвач "Луфтханза" (Lufthansa AG) може да заеме лидерската позиция на европейския пазар, ако Европейската комисия (ЕК) одобри придобиването на австрийската AUA (Austrian Airlines), съобщи Ройтерс. Закупуването на поне 75% от закъсалата компания трябва първо да бъде оценено като съобразно запазване на конкуренцията в сегмента, преди двете страни да пристъпят към конкретни действия. Първоначалните условия по сделката включват и поемането на 500 млн. евро от дълга на AUA от страна на австрийското правителство. Мнението на ЕК се очаква да бъде съобщено на 17 юни, след като началото на разговорите беше дадено в края на 2008 г. Комисията започва работа по казуса едва сега, тъй като до момента документи по сделката не са били предавани на органа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0715s ][ Queries: 12 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker