Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ген. Димитър Шивиков и Андрей Слабаков влизат в листата на ВМРО · Хванаха мъж с туби с бензин в катедралата Свети Патрик · Първи качествени изображения на китайския "клонинг" на руския изтребител Су-35 · 35 американски бронеавтомобили Hummer пристигнаха в Одеса · За 1 май НАТО с юбилейна мисия за защита на балтийското небе от руснаците · Военен експерт: руският флот може да реагира незабавно на корабите на НАТО в Балтийско море ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 19 Апр 2019, 08:40
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Кризи и фалити при авиокомпаниите
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 13 Май 2009, 01:19    Заглавие:  

Кризата удари сериозно авиацията

Европейският авиационен и отбранителен консорциум (EADS), компанията майка на самолетостроителя “Еърбъс”, обяви днес спад с 40 процента на чистата печалба за първото тримесечие спрямо същия период на 2008 г.

Печалбата на ЕАДС е намаляла с 40% до 170 млн. евро, тъй като “Еърбъс”, което осигурява две-трети от приходите на консорциума, е доставил в периода януари-март само 116 самолета при 123 година по-рано.

Печалбата преди облагане с данъци и разходи за лихви на ЕАДС се е понижила от 769 млн. през първото тримесечие на 2008 г. до 232 млн. евро. Приходите на ЕАДС през първото тримесечие са паднали с 14% до 8,5 млрд. евро спрямо 9,9 млрд. през същия период на миналата година.

Финансовите резултати, обявени от консорциума, са по-ниски от очакванията на анализаторите, които, според анкета на “Томсън фейненшъл”, са прогнозирали 200,80 млн. евро чиста печалба при приходи от 9,25 млрд. евро за първото тримесечие на годината.

В същото време германският летищен оператор “Фрапорт” отчете спад с 25% на печалбата си за първото тримесечие заради икономическата криза, принудила хората да летят по-малко със самолет.

Операторът на Франкфуртското летище, което е второто най-натоварено в Европа след парижкото “Шарл де Гол”, посочи, че чистата печалба е намаляла до 22,3 млн. евро спрямо 30 млн. евро за първото тримесечие на 2008 г. “Фрапорт” съобщи, че 7 процента по-малко пътници са използвали услугите на неговите летища през първото тримесечие на тази година в сравнение с данните за същия период година по-рано. Операторът все още обаче очаква да остане на печалба за годината.

“Фрапорт” строи четвърта писта на летище Франкфурт, която се очаква да бъде отворена през 2011 г. Компанията държи дялове от летищата в Анталия, Лима и Варна.

И най-голямата японска авиокомпания “Джапан еърлайнс” отчете нетна годишна загуба от 63,19 млрд. йени (644 млн. долара) заради глобалната икономическа криза, която ограничи международните бизнес пътувания и доведе до спад във въздушния трафик като цяло. Отчетената загуба е рязък обрат спрямо печалбата от 16,92 млрд. йени за предходната финансова година. Оперативните приходи на компанията са намалели с 12,5% за финансовата 2008 година. Броят на пътниците, използвали международните маршрути на “Джапан еърлайнс”, се е понижил с 12,4%, а вътрешните линии са превозили с 1,8% по-малко хора.

В опит да покрие загубата си авиокомпанията планира до март 2010 г. да закрие 1200 работни места, за да намали разходите си за персонал.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 22 Май 2009, 20:53    Заглавие:  

Материалът не е само за морските ни летища, общ е, но е много точен.

Късо лято
Силният морски сезон ще се скъси до два месеца


Click to see if image is larger

От Зорница Маркова, в."Капитал"

Голямата цел на българските хотелиери винаги е била да имат по-дълъг сезон. Тази година целта им е да имат изобщо сезон. Числото 60 се превръща в сакрално за собствениците на почивни бази по морето. Точно толкова дни по-голямата част от хотелиерите ще се радват на пълна заетост, докато преди тя беше три и дори четири месеца.
Всички прогнози сочат, че истинският летен сезон ще е застрашително кратък - юли и август. Очакванията са, че само през тези два месеца по-голямата част от легловата база ще е запълнена 100%.
Световната икономическа криза чувствително сви глобалния туристически пазар и отражението се усеща и върху бизнеса в България: хотелите по морето отчитат двуцифрен спад на записванията преди разгара на сезона, като при някои обекти те са свити наполовина; туроператорите за поредна година забавиха началото на чартърните полети и макар че вече кацат самолети, те ще станат активни едва през юни. Сега в слабите летни месеци хотелиерите предлагат на туроператорите ниски цени, на които други години биха се присмели.
По-малкият брой туристи и по-ниските приходи поставят пред сериозно изпитание бизнеса на хотелите и всички зависими от тях - заведения, доставчици на храна, подизпълнители, стопани на плажове. Съществува един критичен минимум на заетост и постъпления, под който рентабилността на комплексите е застрашена и има риск да работят на загуба. Затова не е изненада първата защитна реакция на някои хотелиери - да отворят обектите си чак през юни. Обмислят се дори и по-крути мерки - някои хотели да останат зазимени и през лятото. Или поне тези, които могат да си го позволят.

Ранните записвания станаха късни

"Когато в края на лятото миналата година хотелиерите договаряха цените за това лято, някои имаха увеличение от 5-7%. Тогава обаче още не се знаеше какъв ще е реалният ефект от световната криза и малко хора бяха готови за предизвикателствата на сезона", казва Елена Иванова от Съюза на собствениците в Слънчев бряг. В началото на тази година се очертаха две не много благоприятни тенденции - първо западните и руските туристи (които са основен контингент на българското Черноморие), ще са по-скромни в разходите си за пътувания. И второ - те ще изчакат до последно най-интересните оферти на всички морски дестинации в региона. Гърция и Турция се проявиха като сериозни конкуренти на българските курорти и започнаха да се борят с кризата с атрактивни цени и масирана реклама.
Реакция имаше и в България. Първо, хотелите предоставиха по-големи отстъпки при ранните записвания - традиционно те са 10-15%, а сега са с поне 5 процентни пункта нагоре. Второ - срокът за ранните записвания беше удължен до края на април, а след това и до края на май. Преди няколко дни "Ривиера" съобщи на туроператорите, че ранните записвания ще са до средата на юни и ще важат за юли и август. "Това вече не са отстъпки, а реално сваляне на цените", коментира представител на туроператорите.
"Обикновено отстъпките за ранни записвания се обявяват до края на март. Сега те са до края на май. Определено се чувства, че сезонът започва по-късно", смята управителят на хотел "Луна" в Златни пясъци Лазко Жарданов и добави: "Преди хотелът правеше по 6-7 хил. нощувки през май, а сега ще са около 3 хиляди."
Въпреки всички усилия за привличане на чужди и български туристи до момента реалните резултати не са обнадеждаващи. Спад се очертава в броя на всички чужди туристи, от ключови за летния сезон държави. Това си личи по броя на полетите, предварително обявени за тази година. От двете летища - Варна и Бургас, прогнозираха 15% спад на пътниците, но уточниха, че може да настъпи промяна нагоре или надолу във всеки момент (виж инфографиката). Туроператорите променят нещата "в движение" в зависимост от записванията. Не се знае колко от предварително заявените самолети ще пристигнат и дали ще са запълнени на 100%.
Още едно доказателство за трудното начало на сезона беше и слабата активност на хотелите около празниците покрай 1 май тази година. Въпреки че се събраха много почивни дни, малко обекти по морето отвориха за български туристи. В Слънчев бряг това бяха едва 10% от хотелите, коментира Елена Иванова. При това заетостта им беше средно около 30 на сто. Според нея в "нормално" време през май вече работят около 30 на сто от обектите и те са поне наполовина запълнени.
В Златни пясъци повече хотели отвориха за майските празници. Но те разчитат основно на румънски туристи.

Отворено. Наполовина

По-ниските цени, по-слабите записвания и по-несигурният сезон като цяло карат хотелиерите да направят още една стъпка в посока съкращаване на разходите. Има хотели, които ще отворят чак в средата на юни, т.е. цял месец след официалното откриване на летния туристически сезон - тенденция, непозната до момента. Такова закъснение обаче могат да си позволят инвеститорите, които имат по няколко комплекса. Те групират туристите в един или два хотела и отварят поетапно, когато се достигне минимумът на необходимата заетост. Към този инструмент за съкращаване на разходите прибягват дори и най-големите хотелиери. Елена Иванова разказа, че в момента е отворила два от хотелите си, а третият - "Амфора", ще заработи след 10 юни. Резервациите от този хотел се прехвърлят към другите. Поетапно отваряне на хотели прави и "Дюни". Сега работят два, а другите ще посрещат гости след 1 юни. Такива примери има и в Златни пясъци. "Дана палас" и "Дана палас парк" са на един и същи собственик. В момента работи само първият хотел, а вторият ще бъде отворен през юни. Подходът е нормален за хотелиерския бизнес, но ако преди той се е прилагал рядко, сега вече е по-скоро масова тенденция.
Има собственици, които обмислят дори по-сериозна мярка - да оставят някои от базите си, затворени за цялото лято. Засега това е вариантът за "Албена". Курортът има 42 хотела и всичките са на един инвеститор.
"Записванията до момента са със спад от 20%. Сега работят едва осем хотела. Има вероятност два или три въобще да не бъдат отворени. Това ще се реши окончателно в края на юни и началото на юли", коментира изпълнителният директор на "Албена" Красимир Станев. "Сезонът е изключително слаб. Но може би другата година ще е още по-слаб. Курортите ни предлагат добри условия, но клиентите не узнават за тях. Трябва да има активна реклама", добави той.
Заетостта на базата не е равномерна навсякъде. Хотелите, които са с традиция, имат установени трайни отношения с туроператорите или са на първа линия на плажа, имат много по-малко проблеми, отколкото новите обекти или тези, които са отдалечени от пясъка. Също така има значение дали хотелът е в големите курорти или в по-малките места като Кранево, Приморско, Поморие. Така например в някои от по-малките градчета на юг основните туристи са от Централна и Източна Европа. Тази година активните чартъри ще са от края на юни и дори началото на юли. Това може да е причина някои по-малки хотели да останат затворени дотогава, коментира Венцислав Танчев от "Сънтурс".

Приходи и разходи

Не е лесно за никой хотелиер да вземе решението да се забави с отварянето на хотела. Това обаче се налага в случаите, когато все още няма гарантиран необходимият минимум от приходи. Именно такава е ситуацията този сезон. Хотелиери пресмятат, че един хотел трябва да има записвания за поне 30 на сто от леглата, за да има финансов смисъл той да бъде отворен. Средно за сезона всеки хотел трябва да реализира поне 50% заетост, иначе е на загуба, обясни Елена Иванова. При такава заетост комплексът си покрива разходите, без да се смятат задълженията по кредити.
Не само ниската заетост е опасна. Големите отстъпки също намаляват приходите, а себестойността на продукта се вдига, посочи мениджърът на "Балкантурист" Недялка Сандалска. Според нея за един хотелиер е проблем, когато предоставя цена от 7-9 евро all inclusive в хотел с четири звезди, било то и в началото или в края на сезона.
Разходите може да се оптимизират и по отношение на персонала - сезонните работници не се наемат накуп, както други години, а поетапно в зависимост от натовареността на работата. Така например в един от новите апартхотели в Слънчев бряг - "Тарсис", в разгара на сезона трябва да има над 40 служители. В момента заетостта е 10-15%, а през следващите дни собственикът на хотела очаква тя стане над 30%. Затова в момента служителите са наполовина, заяви Георги Димитров - инвеститор в комплекса.
Хотелиерите вече са станали много по-стриктни и към изискванията си към персонала. Той трябва да е натоварен през цялото работно време. Ако е на 8-часов работен ден, а си свърши работата за 6 часа, през останалите 2 трябва да се занимава с нещо друго.
Съкращаване на разходи се правят и по други направления - използване на енергия, осигуряване на доставките и др.

Рисковете

Слабата натовареност на хотелиерската база обаче крие редица рискове. От една страна, собствениците ще имат много по-малко приходи в сравнение с преди. Дори и да не са на загуба, те ще разчитат на по-ниска от миналогодишната печалба. Това не е толкова сериозен проблем за по-старите хотели, тъй като те вече са изплатили кредитните си задължения. Не така стоят нещата при по-новите обекти, които имат финансиране от банки от последните 2-3 години. При слаб сезон те ще имат затруднения с връщането на кредитите, а при криза не могат да намерят и купувач на бизнеса, коментират хотелиери от морето. В момента огромна част от хотелите по морето са обявени за продажба, но няма кой да ги купи. По отношение на заемите пред тях има два варианта - ако продължително време не могат да си покриват задълженията, накрая банката ще си прибере хотела. По-безболезненият и за двете страни вариант е кредитът да се разсрочи за по-дълго време.
Свиването на туристическия сезон застрашава бъдещето на бизнеса като цяло. Веднъж орязали полетите си, туроператорите и авиокомпаниите трудно ще пренастроят програмата си за по-дълъг сезон през следващата година.
Не на последно място идват и проблемите от свалянето на цените. От една страна, рязането на разходи застрашава качеството на продукта. Или дори и качеството да не бъде нарушено, то хотелиерите няма да могат да инвестират в нови подобрения през следващите един-два сезона. Освен това - веднъж свалили цените пред туроператорите, собствениците на хотели трудно биха извоювали ново увеличение за следващата или по-следващата година.
Тогава може би затворените хотели ще са повече. Ако не успеят този сезон да използват своите 60 дни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 01 Юни 2009, 10:49    Заглавие:  

Пассажиропоток в России на воздушных линиях сократился более, чем на 20%

29 мая 2009
/AVIA.RU/
29 мая, AVIA.RU – Сегодня на заседании коллегии Росавиации заместитель руководителя ведомства Олег Клим поделился с участниками заседания статистикой о положении дел в отрасли.

По его информации объем перевезенных пассажиров российскими авиакомпаниями за 4 месяца этого года сократился более чем на 20% и составил 2,820 млн. человек, против 3, 653 млн. пассажиров в прошлом году.

Кроме того, с ноября 2008 года по настоящее время уволено 8 726 человек (6,9% от общей численности) сотрудников авиационных предприятий, трудоустроено из ранее уволенных 2 327 человек (27% от числа уволенных). Часть работников авиакомпаний в количестве 610 человек находятся в отпуске без сохранения заработной платы.

И, хотя Росавиация приняла ряд мер по сохранению, переучиванию и трудоустройству кадровых ресурсов, по заверению представителей профсоюзов, ситуация с кадрами остается напряженной. Особенно это видно по авиакомпании «Атлант-Союз» утверждают эксперты.

Именно этому перевозчику были переданы права по решению ряда кадровых проблем бывшего AirUnion. По некоторым данным авиакомпания планирует уволить около 20% бывших сотрудников альянса.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 08 Юни 2009, 08:27    Заглавие:  

Общите загуби на авиокомпаниите в света ще достигнат девет милиарда долара през 2009 година
08 юни 2009 | 09:21 | Агенция "Фокус"
Лондон. Общите загуби на авиокомпаниите в света ще достигнат девет милиарда долара през 2009 година, съобщи Би Би Си. Според прогнозите на Международната авиотранспортна асоциация, общите финансови загуби на авиокомпаниите в света може да достигнат девет милиарда долара. По думите на генералният директор на Асоциацията Джовани Бисигани, кризата в отрасъла е предизвикана от силно намаляване на пътникопотока.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 09 Юни 2009, 00:08    Заглавие:  

Авиакомпанию "Дальавиа" признали банкротом


8 июня, AVIA.RU – Сегодня авиакомпания "Дальавиа" была признана банкротом. Такое решение было принято в ходе собрания акционеров "Дальавиа".

Об этом сообщает «КоммерсантЪ».

Задолженность перед кредиторами составляет более 1,7 млрд. руб., уточняет издание. Расчеты с кредиторами ожидаются после продажи имущества компании, в первую очередь недвижимости. Временный управляющий "Дальавиа" Вадим Веселков предупредил, что первыми получателями денежных средств станут бывшие работники компании.

По данным г-на Веселкова, "финансовая устойчивость предприятия полностью утрачена", прорабатываются варианты расчета с долгами. Среди кредиторов – Хабаровский аэропорт, налоговые и коммунальные службы, а также более 2,5 тыс. сокращенных работников компании. Веселков заверил, что компания будет рассчитываться с бывшими сотрудниками. Задолженность по заработной плате и пособиям составляет порядка 200 млн руб.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 02 Юли 2009, 17:52    Заглавие:  

Австрийските авиолинии обявиха съкращаване на 1 000 работни места
02 юли 2009 | 17:59 | Агенция "Фокус"
Виена. Австрийските авиолинии обявиха, че ще съкратят 1 000 работни места, след отчетените рекордни годишни загуби за 2008 г., предаде АФП.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 03 Юли 2009, 13:54    Заглавие:  

Служители на „Еър Индия” стачкуват заради неизплатени заплати
03 юли 2009 | 13:36 | Агенция "Фокус"
Делхи. Служители от националната авиокомпания „Еър Индия” започнаха общонационални двучасови стачки, заради забавяне на изплащането на заплатите им, предаде АФП.
Демонстрацията е по призив на двата големи профсъюза, които защитават правата на служителите на авиокомпанията. Стачката беше започната независимо от предупрежденията на директорите на компанията, че няма да изплатят заплати на служители, които участват в подобно мероприятие или преустановят работа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 09 Юли 2009, 08:23    Заглавие:  

Аэропорты России потеряли 20% пассажиров

8 июля 2009

/AVIA.RU/

Вчера ТКП опубликовала статистику за первые пять месяцев этого года по пассажирообороту в крупнейших аэропортах России. Согласно приведённым данным, российские воздушные гавани обслужили почти 23 млн. пассажиров, что на 19,5% меньше, чем за тот же период предыдущего года. Напомним, что по обнародованной ранее информации Росавиации, пятнадцать крупнейших российских авиакомпании потеряли за этот же период лишь 10% пассажиропотока, а пул из пяти основных игроков – 16,7%.

В Московском авиационном узле более всего от кризиса пострадал аэропорт «Домодедово». За первые пять месяцев 2009 года пассажиропоток аэропорта сократился на 21,5% и составил 5 млн.912 тыс. человек, против 7,5 млн. пассажиров в прошлом году. При этом, основные конкуренты «Домодедово» - «Шереметьево» и «Внуково» потеряли лишь порядка 11% своих пассажиров. Однако даже при таком существенном падении «Домодедово» остаётся лидером по количеству перевезенных пассажиров. Среднее падение пассажирской активности на воздушных линиях МАУ составило 14 %. Адекватно МАУ снизился пассажиропоток и в аэропорту Санкт-Петербурга «Пулково» - минус 13%.

Однако сильнее всего пострадали от кризиса региональные аэропорты. Некоторые из них потеряли до трети своего трафика. Под двойной удар попали аэропорт Екатеринбурга (-21%), Калининграда (-28%), Красноярска (-29%). Интересно, что во всех этих воздушных гаванях либо прошла процедура банкротства базовой авиакомпании, либо такой перевозчик находится в предбанкротном состоянии. Так, Екатеринбург потерял летом прошлого года авиакомпанию «Авиапрад» (признана банкротом летом 2008 года), Красноярск - KrasAir. Приход в Красноярск «Атлант-Союза», не имеющего большого опыта регулярных перевозок, ситуацию не стабилизировал. Более того, не исключено, что филиал этой авиакомпании в Красноярске вскоре также закроют. Не лучшие времена переживает сегодня и авиакомпания KD Avia. Между тем, как полагают эксперты, в этом процессе, есть и свои плюсы - с монополией в этих аэропортах покончено.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 11 Юли 2009, 00:44    Заглавие:  


Boeing отчете една нетна поръчка от началото на 2009 г.

От Никола Георгиев. Дневник

Американският самолетостроителен гигант Boeing успя да регистрира само една нетна поръчка за първото полугодие на 2009 г., предаде Ройтерс. Данните за доставките и заявките в сектора доказват налагането на новите пазарни тенденции в бранша, оформили се в условията на глобална криза.

Срив в броя на брутните поръчки и ръст на отказите отчитат лидерите в самолетостроенето Boeing и европейският конкурент Airbus. Тежките условия пред които се намира гражданското въздухоплаване при глобално икономическо забавяне допълнително се затрудняват от странични фактори. Обществените страхове свързани с появата и разпространението на т.нар. "свински грип" и инцидентите с разбилите се самолети над Индийския и Атлантическия океан, не помагат на индустрията.

А лидерите в сектора изглежда имат нужда от помощ. Данните за първото полугодие, изнесени от двете предприятия показват отчетливо свиване в поръчките на годишна база. Новите брутни заявки се разпределят сравнително равномерно между лидерите Airbus (90) и Boeing (85). Близки са и показателите за доставени самолети за периода. Американската компания е осъществила 246, а европейската - 254.

Драстичната разлика идва когато става въпрос за отказани поръчки през първите шест месеца на 2009 г. Boeing е получил 84 отказа за периода, а Airbus - 22, изкарвайки нетната стойност за първото полугодие на годината съответно до 1 и 68.

Подобни резултати бяха очаквани както от анализатори, така и от мениджърите в компаниите. По време на емблематичното изложение в парижкото предградие Бурже, секторът ясно заяви желанието си да запази сегашните поръчки, а не да печели нови, осъзнавайки икономическите трудности, пред които се намират авиокомпаниите в момента.

Целите на производителите за 2009 г., са в тон с тези очаквания. От Airbus се надяват да постигнат брутни поръчения за нови до 300 самолета. Подобна стойност е значително по-ниска в сравнение с данните за 2008 г. Само за първото полугодие на изминалата година, компанията успя да спечели договори за нови 525 самолета, припомня Ройтерс.

Работа при подобен режим не би трябвало да е проблем за дружествата в краткосрочен план. Двете предприятия имат над 7 хил. фиксирани заявки, като при липса на мащабни откази, Boeing и Airbus ще успеят да задържат стабилни финансовите си резултати през следващите години.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 19 Сеп 2009, 01:24    Заглавие:  

Предстоят 2 тежки години за Airbus
Economynews - 18 Септември 14:52
През 2008 г. Airbus замрази плановете си за увеличение на производството до 40 единици на месец на най- продавания модел A320.
Изпълнителният директор на Airbus Томас Ендерс заяви, че предстоят две “трудни“ години пред европейския производител на самолети и не са изключени бъдещи съкращения в производството, съобщава WSJ.През 2008 г. Airbus замрази плановете си за увеличение на производството до 40 единици на месец на най- продавания модел A320. През февруари 2009 г. компанията взе решение да съкрати броя на произвежданите месечно самолети от 36 на 34 от началото на октомври.Някои анализатори подлагат на съмнение бъдещата икономическа устойчивост на компанията заради недостиг на парични средства, необходими за доставянето на произведените самолети.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 26 Ное 2009, 13:12    Заглавие:  

Все по-често се срещат обяви за продажбата на самолети. Някой ако се интересува може да си закупи изгодно самолет.

Six aircraft up for sale from defunct Air Fiji
By Ghim-Lay Yeo

Six aircraft from now-defunct carrier Air Fiji are up for sale.
The Fiji Development Bank has called for tenders for the aircraft and assorted aircraft parts.
The six aircraft are an: Embraer Bandeirante, registration DQ-AFO; Britten Norman Islander BN2, registration DQ-FIC; Embraer Bandeirante, registration DQ-AFQ; Embraer Bandeirante P1, registration DQ-TLC; Embraer Bandeirante, registration DQ-YES; and Britten Norman Trilander BN2, registration DQ-TRI.
Only one of the six aircraft is in running condition and four are without engines, says an official from the bank.
Tenders will close 4 December, he adds.
Air Fiji closed in April after running into financial troubles.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Вто 22 Дек 2009, 21:24    Заглавие: "Air Comet" обяви фалит  

Испанската компания "Air Comet" обяви фалит. От няколко месеца работещите 640 души в авиокомпанията не са получавали заплати. Задълженията на компанията надхвърлят 100 милиона долара. Компанията имаше 69 поръчки за самолети "Airbus" сред които 12 самолета А319, 25 самолета А320, 5 самолета А321, 13 самолета А330, 10 самолета А350 и 4 самолета А380. Преди фалита компанията разполагаше с 4 самолета А330 и един А320. Ежедневно компанията превозваше около 3000 души между Испания и Латинска Америка.
_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 25 Дек 2009, 18:15    Заглавие:  

Руското правителство спасява компания от фалит..........

ГТК "Россия" получит из бюджета 3,9 млрд. рублей
ИТАР
25 декабря 2009
ГТК «Россия» получит напрямую из бюджета 3,9 млрд. рублей. Кроме того, стало известно, что после акционирования перевозчика, которое займет около года, Санкт-Петербург получит 26% акций компании.
Вчера у первого вице-премьера правительства РФ Игоря Шувалова состоялось совещание относительно дальнейшей судьбы ГТК «Россия». По итогам этого совещания было решено оказать авиакомпании финансовую помощь. Она будет выделена в виде прямой субсидии из бюджета, а не госгарантий или кредитов госбанков.
Напомним, что общий долг ГТК «Россия» составляет порядка 8 млрд. рублей, из них просроченная задолженность -3 млрд. И хотя, отрицательная рентабельность в этом году несколько сократилась, авиакомпания все-таки сгенерировала в этом году убыток более 1 млрд. рублей.
Напомним, председатель комитета по транспортно-транзитной политике Санкт-Петербурга Николай Асаул заявлял, что средства из бюджета неоходимо использовать для погашения просроченной задолженности и для завершения акционирования. Однако, гендиректор "России" Роман Пахомов в своем интервью заявил о том, что средства также необходимо потратить на дальнейшее развитие перевозчика.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Вто 19 Яну 2010, 16:07    Заглавие:  

Рязко се увеличиха лошите прогнози за тази година.......

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8413700.stm

За миналата 2009 година загубите са вече 11-12 милиарда?

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 28 Яну 2010, 04:03    Заглавие:  

Безпрецедентен спад на въздушния трафик през 2009 г.
27.01.2010 12:28
Международният пътнически трафик е регистрирал безпрецедентен след Втората световна война спад през 2009 г., въпреки подобрението в края на годината, съобщи Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА).

Броят на пътниците е намалял с 3,5% на годишна основа през 2009 г., а средно капацитетът на самолетите е бил запълнен на 75,6%. Трафикът на товарни самолети е намалял с 10,1% спрямо 2008 г. и са били запълнени средно на 49,1%, уточнява ИАТА в комюнике.

„Статистиката показва, че секторът е приключил 2009 г. с най-голямата загуба, регистрирана след края на войната“, уточнява организацията в комюнике. „Що се отнася до търсенето, 20009 г. ще влезе в учебниците по история като най-лошата година, която индустрията е преживявала някога“, допълни директорът на ИАТА Джовани Бисигнани, цитиран в комюникето. През последните месеци на годината е било регистрирано подобрение. През декември 2009 г. въздушният пътнически трафик се е увеличил с 4,5% спрямо същия месец на 2008 г. /АФП - БГНЕС
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0708s ][ Queries: 12 (0.0055s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker