Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Русия не планирала разполагане на нови ракети, стига САЩ да не го правят · "Ислямска държава" пое отговорността за извършения в Кабул атентат · Дронове на йеменските хути запалиха саудитски газов завод · Откриха втори труп край Негован · 65 г. от създаването на 8-и дивизион подводни лодки и възстановяването на подводното плаване в България - тъжен помен (ГОЛЯМА ВОЕННОМОРСКА ГАЛЕРИЯ) · Масово убийство потресе Румъния ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Авг 2019, 15:46
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Как да се науча да летя ? Мотоделта, Въпроси
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [27 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Пон 21 Юли 2008, 20:49    Заглавие:  Как да се науча да летя ? Мотоделта, Въпроси
Описание на темата: КАКВО, КАК, ЗАЩО???
 

Здравейте всички авиоманиаци

Нов съм във форума, но го чета от доста време.Много съм запален мотоделтите от поне 2 години.

Желая да науча повече за тях с Ваша помощ.


Идеята ми е на теория да науча малко за делтите с тенденция другото лято да мога да летя със собствен мотоделта.

Знам от форума че делтата не трябва да е по тежка от 120кг т.е. едноместна. Или двуместна над 120кг.

Не съм се качвал на мотоделта. Но съм летял миналото лято на Калиманци 1час на Сторч с Киро Дряновски.
Имам 2 часа на Пипер Чероки , и 2 полета от 45мин и 2ч и 50мин на К17 (безмоторен )
Всичките полети са с пилот инструктор естествено. Тоест имам идея поне за какво става въпрос. Знам че с делта нещата стоят малко по иначе.
Карам също и авиомодели.


Понеже останах с впечатление че доста хора в този форум имат доста опит в летенето реших да се допитам какво ще ме посъветвате.

Последната промяна е направена от johnmarlow на Чет 28 Авг 2008, 20:10; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Пон 21 Юли 2008, 20:57    Заглавие:  

искам само да питам , такав интерактивен софтуер върши ли ми работа http://www.flightstore.co.uk/prod/TMTF002/
Последната промяна е направена от johnmarlow на Чет 28 Авг 2008, 19:36; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Сря 23 Юли 2008, 10:38    Заглавие:  

И още един въпрос изниква , значи мотоделтата ще я купя от англия , ще е фабрична Пегасус най вероятно , ще е с англииска регистрация и най вероятно документа за англииския преглед ще е изтекал,въпроса ми е дали ще трябва да я пререгистрирам в БГ или да си карам така.

А ако имам англииски сертификат за изкаран курс и делтата е с англииска регистрация мога ли да карам в БГ.

Някой може да запита защо не си карам в англия, отговора ще е че тук (в англия) е много сложно, трябва да си член на клуб,трябва да заявяваш кога мислиш да летиш , съобразяваш се с много въздушен трафик ( разни чесни и пипери минават близо , карат по 2-3 самолета заедно понякога, ако някой е летял в англия ще знае каква е лудница )

Май никой не чете форума през лятото
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
MRilax

Регистриран на: 14 Яну 2008
Мнения: 39

МнениеПуснато на: Нед 17 Авг 2008, 23:36    Заглавие: Ела и виж!  

Форума наистина през август се чете по-малко, а мераклиите да ти отговорят, като че ли стават все по-малко. Много са трудностите и неуредените въпроси в свръхлеката авиация у нас. Чака се регулация свише. Ето случай, който не трябва да се повтаря: http://www.mt.government.bg/upload/docs/MDELTA_Okon4_web.pdf
За да видиш и разбереш нещата заповядай на:
www.aero-pleven.com.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Сря 20 Авг 2008, 11:51    Заглавие:  

Това което се е случило е ужасно с делтата от доклада. В англия има поне по 1 случай на месец на паднал частен самолет, даже вчера по ТВ даваха пак паднала чесна с 2ма на борда, единия е бил инструктор!!! По миналата седмица частен самолет се заби в къща докато собствениците биле на почивка така че колкото повече се лети толкова по голям е риска от авария, то е същото със всичко останало (коли, влакове ....)

Благодаря за поканата , много ми се иска да присъствам но съм доста далече от България в момента.
Все още се чудя дали едно или двуместна делта да си купя.
Бях намерил една двумесна 140кг тегло празна и една която количка се згъва и може да се пренася багажник на кола комби, теглото й мисля ще е под 100кг.
Кой какво ще ме посъветва?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
stgr

Регистриран на: 27 Авг 2007
Мнения: 21

МнениеПуснато на: Чет 21 Авг 2008, 10:11    Заглавие:  

Здравей,

Искам да споделя личното си мнение по въпроса.
Летя с едноместна мотоделта от около 2 години.
Моята е с 25 к.с. което се оказва че е критичния минимум.
Ако си взимаш едноместна гледай да е с 30-40 к.с.
Освен нещата който сега се сещаш да питаш има още доста
с който или си вече наясно и не питаш или не подозираш за тях.
Когато аз си купувах машината определно не подозирах за тях,
така че сега едва ли бих си купил същата машина, не че е лоша но
просто има много по добри.Това с обучението от диска по добре
го забрави.Трябва да си намериш човек с голям
опит които да те обучи и да ти препоръча какво да си купиш
особено като е втора употреба.Има според мен голяма верояност
да си купиш делта с неподходящо крило, мотор, витло,количка итн. итн.

Желая успех
Стоян
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Чет 21 Авг 2008, 21:10    Заглавие:  

Много благодаря за ценния съвет, и все пак везните клонят към закупуване на двуместна делта на която да се уча със инструктор понеже после ще съм й свикнал и ще ми е по лесно но всяко мнение страшно ценно, за това пишете.

Делтата която ще купя ще е комплект , нещо което ще е летяло, със всички стари пермити и история какво и кога е правено. Тук така ги продават.
Може даже да е стар модел и сигурно ще е бавна но стабилна. Просто аз стоя в България по 30-40 дена лятото и само тогава ще летя.

Искам да питам дали има някой от Варна или Добрич който може и има желание да ми отдели време за да ме научи а и да се съветвам с него преди да купя делтата.



Благодаря предварително.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
stgr

Регистриран на: 27 Авг 2007
Мнения: 21

МнениеПуснато на: Пет 22 Авг 2008, 09:41    Заглавие:  

Това да си вземеш фирмена машина с история определно е разумно.
Ето какво смятам аз относно крило количка итн.

Крилото колкото е по бавно толкова по сигурно е и прощава грешки, събира
се по бързо и е с по проста конструкция/ по малко лати/.Освен това позволява и
количка с не толкова мощни мотори.Ако намериш някакво 19-21 кв.м с открита
напречка е супер.

Количката е добре да е с амортзация но не ластична.Смятам че конструкцията с
триъгълен носач и наклонен амортисьор е доста по здрава от тази с въжета и
ластични амортисьори/ като старите Космос/.За тези колички с торсиони нямам
мнение ако попаднеш на такава по добре разпитай за конкретния модел.Има някои
модели със спирачки на задните колела това е голяма екстра защото при тези само с
предна спирачка когато е силно натисната и пораднеш на неравност чупиш колесника.
Относно гумите колкото по големи и широки по добре ще ползваш всякакви терени.

За моторите ще чуеш или вече си чул сигурно всякви неща.Според мен /и не само/
Ротакс 503 е много здрав мотор който спокойно изкарва 500 часа без ремонт.Така че
в машина на около 200-250 дори 300 часа има достатъчно ресурс .Ако
попаднеш на Ротакс 582 то гледай да е от втората генерация/със синята глава/.
За първата генерация се чуват не особено добри неща , като цяло 582 е доста
по сложен мотор с водно охлаждане, термостат клапани на вх. колектор итн итн.
Предполагам че един евентуален ремонт е по скъп.Относно скоросните кутии е
задължително да вземеш тип C или Е със стартер.Стартера не е задължителен
защото ротакс в добро състояние пали от макс. 3 дърпания иначе трябва да влачиш
акумулатор инсталации.....

Витлата от композити са с много по-малко вибрации от дървените ако ти попадне
машина с трилопатно композитно/фирмено/ определено е по добре от такава с дървено.

Относно уредите съм видял че не ти е необходимо нищо повече от оборотомер, моточасовник
и някакъв уред за темпетатурата на мотора било то на главата охлаждащата течност или газовете.
Ако искаш варио и висотомер то обикновен електронен уред за безмоторно летене стегнат на
ръката върши идеална работа.

В общи линии за времето което съм се занимавал с мотоделти/а то не е много/мнението ми е такова.
Сигурно ще чуеш и други мнения но най-малко проверявай дали са от активно летящи или от
хора само с интереси в авиацията защото определино ще има разлика.

За да намериш човек да те научи може би е добре да посетиш някоя от сбирките в България.
Знам че в Шумен има много добри пилоти на мотодели.Дали обучават незнам.

Желая успех.
Стоян
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Пет 22 Авг 2008, 11:36    Заглавие:  

Нещо такова гледах но не ми се вижда добро , мотора е робин 244 и изглежда слаб и несигурен,количката няма окачване обаче влиза в багажник на кола ,крилото на покрива.
Предложих му 1000лв , ако я даде ще я взема и ще продължавам да търся нещо по истинско и двумесно.

Последната промяна е направена от johnmarlow на Чет 28 Авг 2008, 19:37; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
stgr

Регистриран на: 27 Авг 2007
Мнения: 21

МнениеПуснато на: Пет 22 Авг 2008, 12:42    Заглавие:  

Това не ми се струва особено надежно
Със сигурност робин не е добър мотор за делта.
Обикновено крила с толкова голяма двойна
повърхност са доста бързи и с лек тангаж.
Лично аз съм се учил на Атлас 21 след което
минах на малко крило с много лек тангаж и
първите часове имах критични моменти.
Виж нещо на aircreaton или DTA.Струва ми се
че ще похарчих парите си за нищо. Embarassed
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Пет 22 Авг 2008, 18:44    Заглавие:  

Да, този от снимката няма да купя.Продължавам да търся друг.
Към каква марка делта да се насоча , тук по известните са Пегасус,Флаш 2 алфа , МАИНАИР ....но пегасус е като лада по българските пътища.

Въпроса е дали ще се намери кой да ме научи, даже това май ще е по голям проблем от купуването на делтата.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Нед 24 Авг 2008, 18:47    Заглавие:  

Да се похваля , днес летяхме с този куантиум . Времето беше добро , малко бумпи както казват англичаните.
Инструктора каза че се справям много добре за човек на който му е за първи път на мотоделта,каза също че за 5-7 часа мога да съм соло. Имал за продаване Пегасус XL със Ротах 53кс водно охлаждане с всички лог букс и абсолютно всички документи за това което е правено и подменяно по него .Бил малко бавен ,примерно при заход за кацане е 45мили скорост докато куантиума трябваше да го държа на 60 мили скорост докато спускам. Предполагам круиз спеед ще е към 45-50мили, сривната му е 32, на куантиума е с 42 сривна(пробвах го)

Това е снимка след полета , мотора е към 80 кс . Птичката лети сама ,невероятно, направих 2 кацания без негова помощ заедно с заходите(каза -ти решаваш кода и как да завиеш и кога да върнеш газта , аз няма да пипам).Той направи първото кацане за да ми покаже как става работата.




Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
stgr

Регистриран на: 27 Авг 2007
Мнения: 21

МнениеПуснато на: Сря 27 Авг 2008, 16:37    Заглавие:  

Защо не се обучиш направо там на машината която купиш,
тъкмо ще я видиш що за птица е преди да я докараш в България?

Браво за полета





Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Сря 27 Авг 2008, 21:08    Заглавие:  

Благодаря stgr.


За да пусна моята делта в движение трябва 250паунда застраховка и 200 за преглед на година .Делтата която инструктора продава няма нито преглед нито застраховка но пък е доста ефтина и е поддържана по тукашните стандарти което значи че е в мн добро техническо състояние и не би трябвало да има проблем да мине преглед.
.

Значи ако инструктора е с мене даже и да съм с моята делта да съм пак плащам 70-80 паунда, Но когато ме пуснат соло тогава вече ще е ефтино понеже няма да плащам наем на тяхна делта а ще си карам моята и ще плащам на инструктора да ме гледа от земята по 30-35 на час и чак тогава вече излиза ефтино.Поне Така правят англичаните. И това четох в англииските форуми,Другото което правят е събират се 2-3 човека и купуват една нова делта и си я карат кой когато иска.

Извода според мен е по добре тук да взема 5-10 часа и напролет в БГ да си хвъркам с моята делта с помоща на опитен пилот .

Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
johnmarlow


Регистриран на: 11 Юли 2008
Мнения: 55
Местожителство: London , UK

МнениеПуснато на: Чет 28 Авг 2008, 19:43    Заглавие:  

Това как се тълкува :


В случаите, когато ВС не подлежи на регистрация, както и за всички
останали случаи, ВС и неговият пилот се допускат до участие след
протокол на Техническа комисия, установяваща изправността на
даденото ВС и съответната квалификация на пилота.

Това е извадка от аероказанлък правилник за участие.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [27 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0625s ][ Queries: 12 (0.0028s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker