Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ подозират Иран в саботаж · Президентът на Австрия уволни всички министри · Захариева: Германия разчита на България · КФН: 10 лв. обезщетение за пътник в катастрофиралия до Своге автобус е незаконно, законът е предвидил 50 000 · Турски бронемашини Kirpi II в Либия · Европа се оказа "между два огъня" в търговската война на САЩ и Китай ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 22 Май 2019, 04:44
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Космонавтика
Космическата програма на ЕС
Модератори: Елемаг
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
Ang


Регистриран на: 12 Яну 2010
Мнения: 855

МнениеПуснато на: Пет 27 Май 2011, 23:36    Заглавие:  

Елемаг написа:
"Ще си позволя да изкажа съмнение в технологичната готовност на ЕС да направи машина като Skylon. Ето какво представлява проекта:"
Това първо изречение на български ми подейства като елексир. Браво модераторе, след дълго и упорито мрънкане, най после прописа както трябва, има напедък. Така, Елемаг, ако продължаваш да се правиш на зашаматен, при всеки следващ копипейст на руски ще пращам лично съобщение на администраторите, докато не им писне. Сам решавай, или ще превеждаш и ще заемеш достойното ти се полагащо положение като лидер в този дял от форума или или ще имаш сериозна отпора от всички потребители. Решавай сам. Twisted Evil
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 06 Юни 2011, 21:46    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Fly Your Thesis! 2011 campaign
Click to see if image is larger

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 20 Юни 2011, 12:25    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Европейската въздухоплавателна отбранителна и космическа компания ЕАДС (EADS), собственик на самолетостроителната компания "Еърбъс", разработва свръхзвуков самолет, който лети над атмосферата, но стартира от обикновена писта, съобщи Ройтерс.

Според Франс прес бъдещият самолет ще може да изпълнява полет от Париж до Токио за два часа и половина.
"Това не е "Конкорд", но изглежда като "Конкорд" и показва, че експертите по аеродинамика от 60-те години са били много умни", казва Жан Ботен, който заема високопоставен пост в техническите служби на ЕАДС. По думите му конструкторите се надяват, че полетът над атмосферата и използването на биогориво при старта ще позволят да се избегне замърсяване и гърмът от счупването на звуковата бариера, с които бе известен "Конкорд".

"Когато си над атмосферата никой не чува нищо", казва Ботен.

Проектът ZEHST (zero emission high speed transport - високоскоростен транспорт с нулева емисия), който се разработва съвместно с японски инженери, е предвиден да превозва от 50 до 100 пътници, като първоначално ще обслужва състоятелни клиенти.

Максималното ускорение на самолета ще бъде 1,2 g (тоест само с 20 на сто повече от земното притегляне), което означава, че пътниците няма да се нуждаят от специални тренировки. Машината ще излита чрез стандартни турбовитлови двигатели, а впоследствие ракетни двигатели рязко ще я издигат над атмосферата.

Въздушно-реактивните двигатели, които понастоящем се използват при ракетите, ще позиционират самолета на 32 км височина над земната повърхност, като той ще се движи със скорост четири пъти по-голяма от скоростта на звука (4 Х 1234,8 км/ч).

След планиращото спускане в действие отново ще влизат турбовитловите двигатели и самолетът ще се приземява.

"ZEHST не е новост, той е нещо което е било правено преди", твърди Жан Ботен. По думите му ЕАДС ще разполага с безпилотна тестова машина до 2020 г. От компанията обаче предполагат, че търговските полети със самолета-ракета ще станат реалност след още 30-40 години, посочва Ройтерс.

Макет на бъдещия летателен апарат ще бъде показан на започващото утре 49-ото издание на Авиационно-космическия салон в Бурже, Париж - най-голямото по рода си изложение в света.



(БТА)

Click to see if image is larger

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Юни 2011, 23:19    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Още малко информация за проекта ZEHST (Zero Emission High Supersonic Transport) :
На авиасалоне в Ле Бурже (Paris Air Show) европейский аэрокосмический гигант EADS представил четырёхметровую модель межконтинентального авиалайнера отдалённого будущего. Аппарат называется ZEHST (Zero Emission High Supersonic Transport), то есть «высотный сверхзвуковой транспорт с нулевым выбросом».

По информации Discovery, стартовать ZEHST будет на паре обычных турбореактивных двигателей, но питаться они должны биотопливом, выработанным из водорослей, потому речь идёт о сокращении эмиссии CO2. Дальше будет применяться и вовсе водород, а следовательно, выхлоп станет полностью нулевым.


Так, достигнув на обычных двигателях высоты в 5 километров и скорости в 0,8 Маха, аппарат включит пару небольших ракетных движков, работающих на жидком водороде и жидком кислороде.

Чуть позже к ним подключится ещё один ракетный двигатель, но заметно крупнее первых двух. Он будет представлять собой вариацию тех движков, что применяются в ракетах-носителях Ariane.

Вместе эти три агрегата позволят лайнеру набрать высоту в 23 километра и скорость 2,5 М, при этом максимальное ускорение, испытываемое пассажирами, будет довольно мягким — 1,2 g.

Далее произойдёт ещё одна смена используемой двигательной установки. На вахту заступит пара прямоточных воздушно-реактивных двигателей. Они тоже будут потреблять водород в качестве топлива, но уже атмосферный воздух в роли окислителя.

Эти двигатели помогут аппарату достичь крейсерской скорости в 4 М и высоты полёта в 32 километра, гласит пресс-релиз компании. На прямоточниках ZEHST и будет лететь большую часть рейса.

При приближении к аэропорту назначения гиперзвуковой лайнер выполнит планирующий спуск и торможение, а на высоте 10 километров и уже при дозвуковой скорости будут снова запущены классические турбореактивные двигатели. С их помощью ZEHST сможет выполнить обычную посадку, или при необходимости уйти на второй круг либо запасной аэродром.


_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
integrall


Регистриран на: 16 Сеп 2008
Мнения: 1772
Местожителство: Велико Търново www.spacebg.com

МнениеПуснато на: Пет 24 Юни 2011, 15:11    Заглавие:  

Европа планира към 2013г да създаде безпилотен космически кораб

24-06-2011

От ЕКА са заявили , че имат планове след две години за собствен безспилотен суборбитален космически кораб, който ще има задача да тества широк спектър технологии , който в бъдеще ще се използват в бъдеще за разработване за апарати за многократно използване способни да излитат и да кацат от космодрум.

Първоначалните планове на ЕКА бяха, новият кораб Intermediate Experimental Vehicle (IXV) да бъде изведен на орбита, за да демонстрира точните технологии за кацане на Земята, за сметка на използването на парашути и въздушни възглавници, но по късно плановете бяха променени и ведомствтото реши да създаде по комплексен модел , който ще може да не само да се спуска от космоса , но и да излита.
Сега ЕКА планира ,като средство за извеждане на суборбитална траектория да се използва леката европейска ракета Вега, която ще стартира от космодрума Куру. След което IXV сам ще слиза от орбита и ще каца. Очаква се , че масата на апарата ,без полезния товар ще бъде 2т, а работната височина 450км. IXV ще навлиза в земната атмосфера със скорост около 7.5 км/с.
По време на първите полети корабът ще събира информация свързана със свръхзвуковата скорост и особенностите на орбиталните маневри. От ЕКА казват , че планират да създадат за апарата двигатели и аеродинамично покритие , които да нямат аналози в света.
Критиците на тази европейска разработка казват, че тя е безперспективна , тъй като ВВС на САЩ вече фактически имат подобен роботизиран апарат X-37B,който вече летя в космоса и успешно се приземи. От друга страна концепцията за кацане в Тихия океан практически напълно повтаря разработката на компания SpaceX, която също вече беше изпитана.
Но от ЕКА казват, че техният апарат не прилича нито на първия, нито на втория продукт, тъй като ще използват оригинална система за извеждане в космоса. IXV при старта ще работи с ускорителен блок, приличащ на първа степен на ракета. За разлика от тази концепция X-37B се извежда с помоща на пълномащабна ракета носител , капсулата Dragon от SpaceX също така се нуждае на ракета- носител.
Освен това европейският блок може да има различна тяга, което позволява да се извежда IXV с различна маса. Самият IXV ще бъде съвместим с МКС, което ще позволи в бъдеще да доставя товари на станцията, работейки наравно с руските 'Прогресс' и европейските ATV.
В рамките на парижкия авиокосмически салон представители на ЕКА са съобщили, че са подписали договор на стойност 60 млн евро за създаването на двигателя , който ще легне в основата на новата европейска космическа ракета NGL (Next-Generation Launcher), предназначена за извеждане на спътници на орбита.
За създаване на течно- горивния двигател ще отговаря компанията Astrium GmbH, Avio SpA и Snecma (Safran Group). ЕКА планира ракетата NGL да е готова 2022г, а да влезе в експлоатация 2025г.

от http://www.spacenewsbg.com/news/24/June/2011/2481/1/

Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
integrall


Регистриран на: 16 Сеп 2008
Мнения: 1772
Местожителство: Велико Търново www.spacebg.com

МнениеПуснато на: Съб 25 Юни 2011, 10:39    Заглавие:  

Европейският ракетен план: Нова трансформация на старите идеи

Едно от главните нововъведения на международния авиокосмически салон в Льо Бурже стана проектът за европейски хиперзвуков ракетоплан ZEHST. Някои експерти счетоха това за принципно нова дума в развитието на авиацията и космическата техника. Опонентите го видяха като плагиат, посочвайки аналогичния проект от преди 30 години, разработен в Съветския Съюз.

Най-вероятно, истината е някъде по средата – ракетопланът ZEHST е пример за това, как причудливо могат да се трансформират интересните научно-технически идеи, като получат ново въплащение. Още пред 80-те години в СССР беше проектирана многоцелевата авиационно-космическа система (МАКС), ориентирана за изпълнението на космически мисии, отбелязва сътрудникът на Московския авиационен институт Владимир Журавльов:

- Нашият проект предвижда извеждане в орбита на въздушно-космически апарат. В небето се издига носител, набира височина, излиза в космоса, където продължава полета си. А след това се приземява на Земята, както се приземяват совалките. Основният замисъл за системата МАКС е да се създаде руска „совалка”, по-евтина, отколкото ракета. На „совалката” има един недостатък, заради което американците закриват програмата си. Те фактически се връщат към обикновенното изстрелване на ракети. Затова работата беше прекратена на конструкторската си фаза.

Създателите на „совалката” твърдяха, че стойността на извеждането на кораб в орбита ще бъде много по-ниска, отколкото обикновенните ракети. И именно тогава известният руски космонавт Константин Феоктистов каза, че не може да се спечели от това, защото космическата техника се отличава от авиационната. Авиационната е направена за многократна употреба, а космическата – за еднократна. Температурните натоварвания разрушават конструкцията на летателния апарат. Именно с това са се сблъскали и американците при „совалките”, които е трябвало да бъдат доработени. Все пак някои идеи за системата МАКС в променен вид намериха въплащение в европейския ракетоплан. Преди всичко това се отнася за извеждането на границата на атмосферата и използването на два вида двигатели, подчертава експертът.

Според замисъла на инженерите, европейският ракетоплан се издига нагоре, като самолет, и излиза извън границите на атмосферата. Той използва два типа двигатели и се приземява на летища, предназначени за обикновенни самолети. Този проект е ориентиран на превозване на пътници на дълги разстояния. Полетът от Европа до Япония на него ще отнеме само 4 часа. За сравнение, сега за същият този път са нужни повече от 10 часа.

от http://bulgarian.ruvr.ru/2011/06/24/52358018.html , снимки пак там Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ang


Регистриран на: 12 Яну 2010
Мнения: 855

МнениеПуснато на: Сря 06 Юли 2011, 16:44    Заглавие:  

Окото на Гея е готово - милиард пикселова камера.
Click to see if image is larger
http://www.esa.int/images/DSC_0112_comp.JPG
Click to see if image is larger
http://www.esa.int/images/106_CCD_DSC_0039_comp.JPG
Най-голямата дигитална камера, строен някога за космическа мисия е съставена от 106 отделни електронни детектора. Резултата който се е получиле е "милиард пикселов масив", който ще служи като супер-чувствително "око" на европейската мисия Galaxy-mapping Gaia. Докато невъоръжено човешко око може да види няколко хиляди звезди през ясна нощ, Гея ще наблюдава наведнъж един милиард звезди в нашата галактика Млечния път и нашите съседи по време на петгодишната си мисия от 2013 год. Камерата ще съставя диаграми на тяхната яркост и спектрални характеристики. Също ще определи техните триизмерни позиции и движения.
За да се открие далечни звезди до един милион пъти по-бледи отколкото окото може да види, Гея е снабдена с 106 устройства (CCDs), които са усъвършенствани версии на чиповете използвани в стандартните цифрови фотоапарати.

Зсеки детектор е с размери 4.7x6 см и е по-тънък от човешки косъм. 106-те детектора са групирани в мозайка с размери 0.5x1.0 метра. Техниците прекарват голяма част от месец май във внимателно монтиране на всяко CCD. Работата протича в двойни смени при строги условия и монтирайки средно по четири CCDs на ден, най-накрая завършват задачата на 1 юни.

За да повиши чувствителността на детекторите, космическия кораб ще поддържа температурата си около -110 ° С. За да не се деформира при тази температура, стойката на която са монтирани детекторите е изработена от SiC, който е и с ниско тегло - цялата носеща структура с детекторите тежи само 20 кг.

Гея ще работи в точката на Лагранж L2 на 1 милиона километра от земята (където трябваше отдавна да работи и космическия телескоп Джеймс Уеб). От тази позиция, кораба с огромния си детектор ще наблюдава непрекъснато звездите.

Мисията е планирана за изстрелване през 2013 год., и триизмерната звездна карта на Гея ще помогне за разкриването на състава, формирането и еволюцията на Млечния път и изучаването на 1% от звездите на нашата галактика.

Гея също трябва да изследва голям брой други небесни тела - от малките тела в нашата собствена слънчева система до по-отдалечените галактики и квазари близки до ръба на наблюдаемата Вселена.

http://www.esa.int/esaCP/SEMQ9V6TLPG_index_0.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 03 Окт 2011, 19:59    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Проект марсохода ExoMars оказался под угрозой срыва - Европейское космическое агентство не может найти ракету-носитель, чтобы отправить аппарат в космос. Об этом сообщает блог UniverseToday.
По данным издания, представители NASA и ESA проведут в понедельник, 3 октября, встречу, на которой им предстоит решить, что делать с проектом. Главная трудность заключается в том, что NASA на фоне урезания собственного бюджета не сможет предоставить Atlas V к запланированному на 2018 год старту.

В настоящий момент, помимо варианта с закрытием миссии, оба агентства рассматривают вариант с использованием российского "Протона". В 2009 году, в одной из прежних версий проекта, эта ракета рассматривалась в качестве запасной для американского "Атласа".

Марсоход ExoMars предназначен для поиска следов жизни на Красной планете (как давно вымершей, так и ныне существующей). Кроме этого предполагается изучить состав поверхности Марса, а также прояснить возможные опасности, с которыми может столкнуться пилотируемая миссия. Стоимость проекта составляет 1,36 миллиарда долларов.

ExoMars - не единственная миссия, которая сталкивается с трудностями. Так, например, проект телескопа NASA "Джеймс Уэбб", который должен стать наследником "Хаббла", оказался на грани закрытия из-за перерасхода средств. Вместе с тем существует вероятность, что аппарат будет запущен.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 01 Ное 2011, 12:35    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Германском аэрокосмическом центре (DLR) заработала установка для испытания космических аппаратов. Об этом сообщает New Scientist.
Основная часть аппарата - камера, по сути огромная (12 метров в длину и 5 в диаметре) цилиндрическая бочка. Внутри нее можно создавать условия, близкие к условиям открытого космоса - вакуум и температуру примерно 5 кельвинов. Ученые отмечают, что новая камера достаточно большая, чтобы туда помещались целые секции космических аппаратов (часто детали спутников приходится тестировать отдельно друг от друга).

Подчеркивается, что в камере планируется тестировать ионные двигатели. Они относятся к электрическим ракетным двигателям, то есть двигателям, в которых электрическая энергия преобразуется в кинетическую энергию частиц рабочего тела. В ионном двигателе в качестве рабочего тело выступают ионы газов (аргона, неона и других), которые разгоняются электростатическим полем.

В настоящее время такие двигатели являются объектом пристального изучения, в частности, из-за высокого значения удельного импульса. Такого рода двигатели устанавливались на несколько аппаратов, например, на японскую "Хаябусу", которая привезла на Землю образцы груза с Итокавы. Также электрические ракетные двигатели планировалось установить на аппарате Фобос-Грунт, однако позже от этой идеи было решено отказаться.

Click to see if image is larger

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 29 Окт 2012, 16:54    Заглавие:  

Cool Cool Cool
20-21 ноября руководители Европейского космического агентства (ESA) соберутся в Италии, чтобы в числе прочего обсудить проект Innovative Space Vehicle (ISV), сообщает сайт "Обозреватель".
Инициатива ISV предусматривает разработку миниатюрного беспилотного шаттла, аналогичного американскому аппарату X-37B.
Европейский корабль ISV планируется использовать для доставки на орбиту грузов. Кроме того, теоретически он сможет проводить сервисное обслуживание некоторых спутников и осуществлять мониторинг Земли. После выполнения миссии аппарат приземлится, словно обычный самолёт, на стандартной посадочной полосе.
Предполагается, что размерами ISV будет меньше, чем X-37B, длина которого составляет 8,8 метра, а размах крыльев - 4,5 метра.
На предстоящей встрече ESA обсудит детали проекта и вопросы, связанные с его финансированием.

- К.И.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
integrall


Регистриран на: 16 Сеп 2008
Мнения: 1772
Местожителство: Велико Търново www.spacebg.com

МнениеПуснато на: Съб 16 Мар 2013, 12:32    Заглавие:  

Проектът „ЕкзоМарс”: пълен старт

Борис Павлишчев, 13.03.2013

Click to see if image is larger

На 14 или 15 март "Роскосмос" и Европейската космическа агенция (ЕКА) ще подпишат в Париж окончателната версия на споразумението по съвместния марсиански проект "ЕкзоМарс".
Сътрудничеството с Русия по "ЕкзоМарс" е одобрено на министерско равнище от членките на ЕКА на срещата им през декември в Неапол. Европейците вече успяха да похарчат за проекта минимум €400 милиона.

Отначало "ЕкзоМарс" беше европейско-американски проект, но по финансови съображения НАСА излезе от програмата и в края на 2011 година Европейската космическа агенция помоли Русия да се присъедини. Ставаше дума за ракетата-носител „Протон”, разказва директорът на Института за космически изследвания към РАН академик Лев Зельоний:

- Обещахме им ракетата при условие, че това ще е съвместна научна програма, и това условие бе изпълнено. Проектът "ЕкзоМарс" включва два етапа със старт през 2016 и 2018 година. През 2016 участието на Русия ще се състои в предоставянето на ракета-носител „Протон”, към която ще бъде адаптиран полетният модул, и „запълване” на европейския орбитален апарат «Trace Gas Orbiter», който ще изследва газовите следи в атмосферата на Марс.

Европейците на първия етап на "ЕкзоМарс", освен орбиталния модул, ще имат и т.н. „демонстратор на кацането”. Този апарат без научна техника има за задача да тренира технологията на влизане в атмосферата,доближаване на повърхността и кацане. По-рано на Марс бяха кацали само американски и съветски станции. Вторият етап на програмата през 2018 година е доста по-сложна, продължава Лев Зельоний:

- Русия пак ще даде „Протон”, но освен това ще направи платформа за кацане, която ще изпълнява две задачи. Платформата ще достави на повърхността на планетата марсохода „Пастер”. Марсоходът е направен в Европейската космическа агенция и има сондираща уредба, способна да взема проби на дълбочина до 2 метра. Задачата на Русия ще е не само да го докара до повърхността. Главното е, че на платформата – а тя ще остане на планетата след като от нея се откачи марсоходът – ще има комплекс от руски уреди.

Според Лев Зельоний, руските учени с нетърпение чакат подписването на споразумението с Европейската космическа агенция. След това те ще имат възможност за по-интензивно продължаване подготовката за програмата:

- Съгласно условията за финансиране, до момента не сме получили нито една рубла за производство на уредите, които ще потеглят през 2016 година. Докато не бъде подписано официалното споразумение с Европейската космическа агенция, ние тези пари принципно не можем да ги получим. А това сериозно усложнява нашата работа върху уредите.
Подготвяйки "ЕкзоМарс", Институтът вече се замисля и върху следващия етап на програмата – да се повтори проектът „Фобос-Грунт”. Изпращането на апарата се планира за края на десетилетието. Русия се замисля по въпроса за доставяне на почва на Марс на Земята.

от http://bulgarian.ruvr.ru/2013_03_13/Proektt-EkzoMars-plen-start/

_________________
Pavonis Mons / Гора Павлина / Паунова планина
http://www.spacebg.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
integrall


Регистриран на: 16 Сеп 2008
Мнения: 1772
Местожителство: Велико Търново www.spacebg.com

МнениеПуснато на: Пон 03 Юни 2013, 11:57    Заглавие:  

"Марс експрес" чества 10 години изследвания

02.06.2013 18.30

Европейският космически апарат "Марс експрес" днес чества 10 години от началото на космическите си изследвания. Първоначално се смяташе, че продължителността му на живот ще е една марсианска година, т.е. две земни години.

Мисията бе удължавана 4 пъти и сега изследванията на апарата ще бъдат финансирани до края на 2014 г.

Това е голям научен успех - получените резултати са много добри, увериха от Германския аерокосмически център.

"Марс експрес" бе изстрелян на 2 юни 203 г. от Байконур в Казахстан с ракета "Союз". Главната цел бе да се търси вода в различни състояния, която е необходимо условие за поява на живот.

Мисията на Европейската космическа агенция включваше също изследвания със спускаемия апарат "Бийгъл 2". Той бе снабден с бормашина, за да може да събере проби от марсианската почва на дълбочина 2 метра.

Първият сигнал от "Марс експрес" бе получен на 25 декември 2003 г. Това означаваше, че апаратът е влязъл успешно в орбита около Червената планета.

Досега "Марс експрес" е извършил над 12000 завъртания около планетата. За сметка на това опитите за свързване с "Бийгъл 2", който трябваше да кацне също на 25 декември 2003 т., се оказаха неуспешни и мисията на "Бийгъл 2" бе обявена окончателно за провалена на 6 февруари 2004 г.

"Марс експрес" обаче започна научните си наблюдения през януари 2004 г. в съответствие с първоначалния план, изследвайки атмосферата, структурата и геоложките особености на Червената планета.

Анализът на събраните данни, предадени от един от уредите на борда - инфрачервения спектрометър "Омега", позволи да се установи наличие на минерали, които се формират, след като вулканични скали са били изложени дълго време на въздействието на водата.

Друг уред - радарът "Марсис" откри вода под формата на подпочвени отлагания лед.

Снимките, направени със стерео камерата с висока резолюция HRSC, съставляват 40 на сто от данните, предадени от Марс. Досега камерата е заснела над 90 на сто от повърхността на планетата.

Апаратът прелетя също край марсианската луна Фобос, предоставяйки на учените важни данни. Наблюденията сочат, че Фобос се приближава прогресивно към Марс и ще се сблъска с планетата след 10-20 милиона марсиански години.

от http://dnesplus.bg/News.aspx?n=610121

_________________
Pavonis Mons / Гора Павлина / Паунова планина
http://www.spacebg.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 4 [57 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Космонавтика
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0725s ][ Queries: 12 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker