Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индия заплашила Пакистан с "майката на ядрените бомби"? · Големият десантен кораб "Цезар Куников" аварира по време на учение · Иран помете ЦРУ и МИ-6! Разбити шпионски мрежи на двете агенции · Зеленски призна, че е гласувал за Порошенко /ВИДЕО - ДЕБАТИ/ · В Благоевград: 7 г. затвор за петимата експолицаи, виновни за смъртта на Чората · Военноморската група на НАТО влезе в Гдиня, на 90 km от базата на Балтийския флот ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 20 Апр 2019, 06:33
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Катер/яхта "ВЯРА" на цар Борис ІІІ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [28 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 03 Ное 2008, 17:27    Заглавие:  

Това или е "Вяра" 1 или е "Балик".
"Вяра" 1 е с 2 илюминатора под кабината.
"Балик" е с 3.
В том V на "Корабите" от Чони Чонев е написал под една снимка, че номер 2 е "Вяра", но пък там е с 3 илюминатора.
Опитахме се на фотошоп с всякакви филтри да проверим името му на тази снимка, но не стана.
Все някога истината ще излезе на яве.
Май "Вяра" е с бордови номер 3, а "Балик" - с 2


Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Вто 04 Ное 2008, 22:41; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 04 Ное 2008, 16:17    Заглавие:  

За "Вяра" 1

През зимата на 1925-1926 г. във КРЗ "Флотски арсенал" е извършен ремонт на моторна лодка "Вяра" - царския катер.
Ремонтират напълно двигателя с вътрешно горене, поправят руля, изработват нова рубка, мачта, пейки, ветрила и палуби.


Втората основна задача за нашия флот през Втората световна война е борбата срещу минната опасност. На Черно море обаче ние разполагаме само с четири безпалубни миночистачни катера тип "Емона", постъпили във флота през Първата световна война.
(предполага се, че единия е "Вяра")


От книгата на Г.Антонов - "Българският военен флот от края на Първата световна война до 9-септемврийската социалистическа революция" - известия на ИВИ и ВИНД, Том 39, 1985 г., с.250

и ЦВА, ф.1027, оп.І, а.е. 296, л.52

С протокол от 30 юли 1945 г. комисия от Черноморския флот, с председател Пращинков, приема върнатите "използвани от съветското командване досега български миночистачни кораби с български екипаж МЧКА №2,3,4,5,6,7 и моторните катери "Емона", "Балик", "Несебър" ....




За "Вяра" 3

Проектът за нов миночистачен катер е разработен от инженер-коробастроителя кап.ІІ ранг Протасий Пампулов. За прототип при проектирането е използвана моторната лодка (катер) "Вяра", построена в Австрия за нуждите на Двореца. В периода 1941-1942 г. са построени 5 нови миночистачни катера.

От ВММ, а.е. 169, вх.№299 - 1973 г., спомени на Йо.Пращинков
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 04 Ное 2008, 22:32    Заглавие:  

Хм, тази снимка е от 1929 г. Така поне пише в ebay.com
Тук пак се вижда лодка "Вяра" 1.

http://cgi.ebay.com/aa859-BULGARIA-1929-VARNA-RARE-GENERAL-VIEW-PORT-SHIPS_W0QQitemZ290270140482QQcmdZViewItem?_trksid=p3286.m20.l1116#ebayphotohosting

http://s121.photobucket.com/albums/o223/kokoutd/1000/?action=view&current=Varna-1.jpg

Click to see if image is larger

А това е горната снимка от мое мнение, дето бях писал, че е от 1941 г. Но като се върнах назаде в темите, Койчев бе писал, че е 20-те години на 20-и век.
Наистина двете снимки са подобни - шасьорите, "Стрела" и "Вяра" са тук - няма я "Камчия", а на първата снимка ще проверя след малко кой кораб е.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 04 Ное 2008, 22:50    Заглавие:  

Същият кораб от първата снимка, сега вляво, зад торпедоносците. Снимката е на Капитан.
Интересно, кой е корабът.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 04 Ное 2008, 23:44    Заглавие:  

Да, изясни се кой е корабът. Супер, още една ценна снимка!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 27 Апр 2009, 11:22    Заглавие:  

Малко от алманах "Фар" за партизанската лодка "Вяра", което доказва, че е имало и такава.

През месец септември 1920 г. Кръстьо Кътев отново е в Цариград, където трябва да участва в прехвърлянето в Съветска Русия на сътрудниците на Коминтерна Йосип Ивица (Йосип Броз Тито), Синька (Хасан Омер Али) и др. Нелегалното прехвърляне на тези другари е организирано с българския параход “Кирил”, който ги превозва от Варна до Цариград. До Цариград нелегалните са прехвърлени с френски търговски кораб до Батуми.
Няколко дни по-късно, на 2 октомври, по решение на варненската партийна организация с лодка “Вяра” Кътев е прехвърлен в Съветска Русия, в Одеса, за да установи връзката със съветските другари...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 27 Апр 2009, 11:24    Заглавие:  

Ето и за яхтата "Вяра", след 9 септември 1944 г. преименувана на "Свобода".

Представители на военните моряци се срещат с Г. Димитров още веднъж. През юли 1948 г. яхта “Свобода”, ескортирана от торпеден катер, откарва Георги Димитров и неговата съпруга Роза Димитрова заедно с група партийни дейци от пристанището на двореца Евксиноград до двореца в Балчик и обратно. Тези две срещи се посрещат от военните моряци като истински празници.

Стражева яхта №8715 “Свобода” - преименувана на "Г.Димитров"

Стражева яхта “Георги Димитров”

История на създаването

Започнат като гемия със спомагателен двигател през декември 1941 г. в Царево и завършена през февруари 1945 г. В края на същата година е подарена на Народния черноморски флот като стражева яхта. Зачислена е в състава на ВМБ-Варна. Няма данни за нейното въоръжение.

Тактико - технически данни на стражева яхта “Георги Димитров”

Водоизместване:
стандартно – 15 т.
пълно - т.
Размери:
дължина – 16,5 м / максимална/
широчина – 3,55 м
газене – 1,6 м
Енергетична установка:
к. с.
Скорост: възела
Далечина на плаване: морски мили / възела
Количество на горивото: т дизел
Екипаж : човека
Въоръжение:
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 02 Окт 2010, 09:32    Заглавие:  

Ето това нещо търсех 1 година.
Намерих го най-накрая в архива ми.
Някоидаже казваха, че нямало такава яхта в язовир Жребчево.
Сега много неща станаха ясни. Ще ги уточня по-късно през деня.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 02 Окт 2010, 09:46    Заглавие:  

Ето и цялата статия.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 08:21    Заглавие:  

И отново царската "Вяра" при едно от посещенията на Борис ІІІ в Созопол. Отляво е "Камчия"

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 31 Яну 2011, 21:05    Заглавие:  

Катер "Люрсен" и царска яхта "Вяра"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 05 Яну 2013, 23:37    Заглавие:  

"Вяра" 1

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 06 Яну 2013, 07:59    Заглавие:  

М-м-м-м, мед за душата!!!
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [28 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0671s ][ Queries: 12 (0.0052s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker