Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: So 25 Okt 2020, 23:35
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Списания
НАЦИОНАЛНО СПИСАНИЕ ЗА АВИАЦИЯ "КЛУБ КРИЛЕ" бр.9 2008 г.
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 1 [7 Beitrдge]  

Как оценявате новия брой на сп."Клуб КРИЛЕ"
10-изключителен
41%
 41%  [ 7 ]
9
5%
 5%  [ 1 ]
8
11%
 11%  [ 2 ]
7
5%
 5%  [ 1 ]
6
0%
 0%  [ 0 ]
5
11%
 11%  [ 2 ]
4
11%
 11%  [ 2 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
2
5%
 5%  [ 1 ]
1-изключително слаб
5%
 5%  [ 1 ]
Stimmen insgesamt : 17

Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42500

BeitragVerfasst am: Do 28 Aug 2008, 13:48    Titel:  НАЦИОНАЛНО СПИСАНИЕ ЗА АВИАЦИЯ "КЛУБ КРИЛЕ" бр.9 2008 г.  

На 27 август от печат излезе септемврийския брой на националното списание за авиация "КЛУБ КРИЛЕ"

Корицата:

Click to see if image is larger

СЪДЪРЖАНИЕТО:


8 Симеон Петров – първият български дипломиран пилот
120 години от рождението на Симеон Петров – първият български дипломиран пилот, първият летец в света извършил принудително кацане със спрял двигател на самолета

15 Фарнбъроу 2008 – бизнесът в действие
Авиоизложението, проведено от 14 до 20 юли 2008 г., отбеляза поредния си връх. Напук на прогнозите за пагубното влияние на драстичния скок на цената на петрола върху гражданската авиация производителите на самолети и двигатели оповестиха рекордни поръчки

20 За новия изтребител съм оптимист
Генерал-лейтенант Симеон Симеонов – командващ ВВС, пред „Клуб КРИЛЕ”

26 А320 в България
Наскоро в експлоатация у нас са въведени три нови самолета от фамилията А320. Това ни кара да се замислим върху тенденцията европейското моделно семейство да се превърне в основен заместител на класическите версии на популярния Boeing 737 в националния превозвач

29 Инцидентът с LZ-BTZ
Вече е известна причината за сериозния инцидент с правителствения самолет Ту-154 на 29.01.2008 г. на Азорските острови. Сп. «Клуб КРИЛЕ» ще е единствената медия, която я публикува, докато всички други мълчат, доволни, че са създали “горещата новина за два дни”

32 Новини - гражданска авиация

33 Авиокомпания „Александров еър”
Авиокомпания "Александров еър" е регистрирана през май 2007 г., а на 7 декември с.г. каца самолетът й Learjet 60. Компанията е собственост на несебърския строителен предприемач Чавдар Александров

37 Новите „сръбски звезди”
Летище Ченец в близост до град Нови Сад е „гнездото” на първия в страната частен реактивен тим за въздушна акробатика, наречен Acrogroup Stars. Демонстрационната група лети на пет учебни реактивни самолета SОKO G2-A Galeb („Гълъб”).

43 Начало на планеризма в България
Планерният спорт в България се заражда паралелно с българското самолетостроене. Първите планери са изработени в самолетната работилница на летище Божурище през 1925 г.

47 В Крумово летят с очила за нощно виждане
„Ще стане!” – са първите думи на бригаден генерал Стефан Петров в 0, 45 часа на 25 юни, когато приключва първият полет с очила за нощно виждане в нашата авиация

53 „Диана – А” с признание в чужбина
България влиза в елитния клуб на държавите, произвеждащи авиаторски очила за нощно виждане. Очилата на „Оптикс” са преминали изпитанията

55 Чък Йегър – по бързо от звука
Той е Чарлз Йегър. И става известен на 14 октомври 1947 г., когато преминава звуковата бариера с Bell X-1

58 Първият R-22 в България
На 14 юли т.г. в 18,55 ч. хеликоптер R-22 Beta II кацна на площадка Калиманци

59 Ротоциклетът Hiller
Странният хеликоптер XROE-1 е конструиран в края на 50-те години от американската фирма Hiller Helicopters, за да отговори на нуждите на Корпуса на морската пехота

62 Автожир НИКИ 2004
В началото на юли 2008 г. стартираха наземните изпитания на автожир, произведен от екип на авиоклуб „Ники” (Правец)




--------------------------------------------

ЧАСТ ОТ МАТЕРИАЛИТЕ:

СИМЕОН ПЕТРОВ
ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ДИПЛОМИРАН ПИЛОТ


Няколко десетилетия българинът слушаше музика от грамофонни плочи, произведени от фирмата „Балкантон”. Тази фирма се появява в началото на социалистическия строй в България. Но тя е само едно юридическо продължение на съществуващата от 30-те години на ХХ век фирма за внос и производство на грамофонни плочи „Симонавиа”.
Сигурно читателят ще се запита защо го занимаваме с нещо толкова архаично, каквото са грамофонните плочи – нещо, което много от днешните авиофенове дори не са виждали „на живо”.


Click to see if image is larger

A320 – най-добрият вариант

Отбелязваме лятото с въвеждане в експлоатация от български авиокомпании на три нови самолета от моделното семейство А320 – два А319 за Hemus Air и един А320 за Wizz Air България. Това ни кара да се замислим върху тенденцията европейското моделно семейство да се превърне в основен заместител на класическите версии на популярния Boeing 737 в националния превозвач.


Фарнбъроу 2008 – бизнесът в действие

Click to see if image is larger

Противно на представите на авиофеновете през последните години в големите авиоизложения доминираща ролята има гражданската авиация. Вярно е, че все още бойните самолети и вертолети са в центъра на летателната програма, но реално проявите са концентрирани към бизнеса в гражданската авиация. Причините са много, но основната е все по-свиващите се военни бюджети, все по-малките покупки на бойна техника и забавяне на ритъма на обновяване на парка на ВВС с нови поколения летателни апарати. Към това се добавя и все по-голямата унификация, което на практика ограничава броя на новите разработки до пръстите на едната ръка. Ето защо акцентираме върху процесите в гражданската авиация.


За новия изтребител съм оптимист

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


Генерал-лейтенант Симеон Симеонов – командващ ВВС, пред „Клуб КРИЛЕ”

- Господин генерал, премина поредната трансформация във войските. Кое беше оздравителното и какво нанесе щети на ВВС?
- През 2008 г. работата на кадровите органи от войските на Военновъздушните сили (ВВС) бе насочена в изпълнение на заповяданите организационно-щатни промени по „Актуализиран план за организационно изграждане и модернизация на Въоръжените сили до 2015”, приет с Постановление на Министерския съвет № 54 от 21 март 2008 г.


ACROGROUP STARS

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


Летище Ченец (ICAO-coded LYNS), тревна писта, разположена в близост до град Нови Сад, столица на предимно селскостопанския сръбски регион Войводина, на 100 километра северозападно от Белград. Това е „гнездото” на първия в страната частен реактивен тим за въздушна акробатика, наречен Acrogroup Stars. Демонстрационната група лети на пет учебни реактивни самолета SОKO G2-A Galeb („Гълъб”). Въздушното шоу е с продължителност 20 минути и бързо придобива популярност, което прави групата една от най-желаните частни формации на всички авиошоута на Балканите и в Централна Европа.

Инцидентът с LZ-BTZ

Click to see if image is larger


«Самолет Москвич», «летящ ковчег», «самолетът на властта», «самолетът на смътртта»... Това са само част от множеството определения, които получи правителственият самолет Ту-154М LZ-BTZ, след като на 29.01.2008 г. посещението на държавния глава Георги Първанов до Мексико е прекратено, след като при излитане от Лажес колесникът на самолета не се прибира и се налага кацане обратно на летището. Тогава в делегацията на президента са известни журналисти от централни български печатни и електронни медии, които, водени от преживения страх, представят на обществото иначе често срещания в авиацията инцидент като преживяване “на косъм от смъртта”. Разбира се, бързо е скалъпена версията, че причината за инцидента е възрастта на самолета.


Baboo вече в София
Създадената през 2003 г. сравнително малка швейцарска авиокомпания Baboo (Swiss Airline Baboo) от 16 юни 2008 г. започна редовни полети от София до Женева три пъти седмично, а от октомври полетите ще станат четири пъти. Самолетите Еmbraer 190 са със 70 - 120 места за пътниците. Това съобщиха от представителите за България - APG Bulgaria. Полетите до Женева и Ница са с ексклузивни цени на билетите. Благодарение на новите редовни полети на авиокомпанията всеки понеделник, сряда и петък едни от най-желаните европейски градове стават по-близки и достъпни за българите.

Авиокомпания „Александров еър”

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


Развитието на бизнеса в България през последните 5-6 години, навлизането на чуждестранни инвеститори и откриването на офиси на водещи световни компании в България провокираха търсенето на полети с бизнес самолети по дестинации, докъдето няма редовни авиолинии или разписанието по тях не съвпада с нуждите на клиента. Оформи се прослойка бизнесмени и предприемачи, които държат на независимостта си и удобствата от най-висок клас. Те биха предпочели да използват персонален полет до избраната от тях дестинация, при това без да се съобразяват с ограниченията на конвенционалните полети на гражданската авиация. В резултат на тези обективни пазарни нужди бе логична появата на авиокомпании за корпоративни полети и у нас.

Автожир НИКИ 2004

Click to see if image is larger

В началото на юли 2008 г. стартираха наземните изпитания на автожир, произведен от екип на авиоклуб „Ники” (Правец). Автожирът е двуместен и е направен изцяло от композитни материали. Снабден е с двигател с вътрешно горене, който е поставeн зад пилотското място. Автожирът съчетава в себе си характеристиките на хеликоптер и самолет, като основната разлика между хеликоптерите и автожирите е, че при полет, задвижен с двигател, роторната система на автожира действа на авторотация.

„Диана – А” с признание в чужбина

В края на юли 2008 г. стана ясно, че България влиза в елитния клуб на държавите, произвеждащи авиаторски очила за нощно виждане (ANVG). Произвежданите от „Оптикс” очила са преминали различни тежки изпитания и вече са готови за приемане на въоръжение. Изпитания са провеждани при различни климатични и метеорологични условия, както и на борда на различни вертолети, включително и модерните транспортни „Аугуста” А-109. При тестовете са правени преки сравнения с аналогични американски, английски и френски изделия на въоръжение в момента. Резултатите недвусмислено показват предимствата на „Диана-А”.

Hiller XROE-1 Rotorcycle

Click to see if image is larger


Странният едноместен хеликоптер XROE-1 е конструиран в края на 50-те години на миналия век от американската фирма Hiller Helicopters, за да отговори на нуждите на Корпуса на морската пехота. Произведени са само няколко машини, но този шедьовър на техническата мисъл впечатлява с минимални размери, добра управляемост в полет и с възможността си да оперира на всякакъв терен. Американската фирма предвижда сериозни успехи за Rotorcycle на цивилния пазар, но са отбелязани едва шест продажби.

В Крумово летят с очила за нощно виждане

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

„Ще стане!” – бяха първите думи на бригаден генерал Стефан Петров в 0, 45 часа на 25 юни, когато приключи първият полет с очила за нощно виждане в нашата авиация. Единствен екипът на „Криле” бе свидетел на тези полети в 24-та вертолетна авиобаза Крумово. Всъщност за натовските авиации това е нещо обичайно, но то стана възможно във вертолетната ни авиация след закупуването на новия френски вертолет AS532AL Cougar.

Начало на планеризма в България

Click to see if image is larger

Планерният спорт в България се заражда паралелно с българското самолетостроене. Първите планери са изработени в самолетната работилница на летище Божурище през 1925 г. по примера на развитието на подобно летене в други европейски страни. В началото на 1926 г. на летище Божурище се основава първото у нас „Дружество за безмоторно летене”. През есента на същата година под ръководството на директора на въздухоплаването в България Георги Попвасилев между селата Пролеша и Пожарево, Софийско, на Пролешката могила са проведени първите безмоторни летения. Опитите са извършени от пилотите Иван Маринов, Андрей Райчев и други, все ветерани летци от Първата световна война. Началният тласък се оказва до известна степен доста мимолетен и за известен период от време заглъхва.

Първият R-22 в България

Click to see if image is larger

В началото на тази година авиоотряд Варна трябваше да се раздели с основния си тип вертолет Ка-26 поради липсата на типов сертификат на машината. Mиналата година авиокомпанията бе първата, която закупи Robinson R-44 Raven I, за да замени легендарната „Кашка” в селскостопанския сектор. Aвиоотрядът дочака и по-малкия брат от фамилията Robinson – Robinson R-22 Beta II. На 14 юли т.г. в 18,55 ч. новата машина R-22 Beta II кацна на площадка Калиманци.

По бързо от звука - Чък Йегър

Click to see if image is larger


Днес ще стане дума за един необикновен човек, рожба на бурни времена, превърнал се в икона за пилотите в една страна, луда по своите небесни войни. Страната е Америка, а той... Той е Чарлз „Чък” Йегър. И става известен на 14 октомври 1947 г., когато се превръща в първия човек преминал звуковата бариера с Bell X-1.

Най-често при такива постижения и рекорди винаги има някой, който да твърди, че друг го е извършил преди това. Случилото се не е изключение от правилото. Известни авиационни историци твърдят, че първият, счупил звуковата бариера, е друг американски пилот - Джордж Уелч. Интересното в случая е, че събитието става на същата дата 14 октомври 1947 г. и само 30 минути преди полета на Йегър, но самолетът е XP-86 Sabre. Други пък твърдят, че пръв е германецът Ханс Гуидо Мутке на 9 април 1945 г. с Ме 262, но изследвания, направени след войната, показват, че Ме 262 излиза от контрол на околозвукови скорости и не преминава Мах=1.

Zuletzt bearbeitet von Preslav am Mo 10 Nov 2008, 12:35, insgesamt 2-mal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Lion King


Anmeldedatum: 09.08.2005
Beitrдge: 492
Wohnort: Провадия

BeitragVerfasst am: So 31 Aug 2008, 22:52    Titel:  

Отново силен брой!
Щом си купя списанието, преглеждам всичките статии. Ако за някои от тях си кажа "Тези ще ги прочета последни" (т.е. не са ми интересни, а аз чета абсолютно всичко в списанието, независимо какво е) значи нещо му "куца". В този брой нямаше такива, за това му дадох и съответната доста висока оценка. Също ме радва и това, че сте намерили място за три обявени в предишните броеве статии. Дано и дългоочакваната статия за Saab-2000 я видим в следващия брой. Wink
А, и още нещо. Незнам какво търси снимката на Ту-22 при съдържанието, защото няма нищо свързано с нея. Няма да е лошо да публикувате материали свързани с ВВС на Русия. Особено силен интерес представляват за мен големите ученията на руската ДА. Много ще се радвам ако такива материали има в любомото ми списание!

Поздрави,
Радомир.

_________________
Без авиация - няма нация.
Аватар ----> Огнян Стефанов
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Anmeldedatum: 08.11.2007
Beitrдge: 12545
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 02 Sep 2008, 23:53    Titel:  

Със снимката на Ту-22 анонсирахме предтоящия анализ на авиационната част от конфликта в Южна Осетия.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
andrei141984

Anmeldedatum: 22.01.2008
Beitrдge: 1661
Wohnort: София-по-рядко Бургас.

BeitragVerfasst am: Fr 05 Sep 2008, 17:47    Titel:  

Dimitar Stavrev hat Folgendes geschrieben:
Със снимката на Ту-22 анонсирахме предтоящия анализ на авиационната част от конфликта в Южна Осетия.




Това е добре също.На мен най-ми хареса обширната статия за ,,очила"-та(използвам съществителното условно) за нощно виждане ,които се използват от 24-вертолетна авиобаза.Интересна е.Освен това е малка ,бледа ,едва мъждукаща ,ала все пак светлинка.
В списанието редакционният екип е направил обръщение защо от няколко месеца насам международните ,,Милитъри авиейшън нюз" са доста по-малко.Тъкмо щях да попитам ,защо така се пише като ,че лри повече за Гражданска авиация.

Особено полезна е информацията за началото на Българското военно въздухоплаване.
Хубав брой.Само малко повечко инфо за Балканските въздушни армии.

В тази връзка ,защо от края на 2003г. се бави книжка 3 на поредицата ,,Авиацията на Балканите"?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
fensi_fly


Anmeldedatum: 12.01.2007
Beitrдge: 447

BeitragVerfasst am: Mo 15 Sep 2008, 23:35    Titel:  

Искам да попитам снимки като тази:

Click to see if image is larger

ще видим в 157 брои например ?

_________________
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42500

BeitragVerfasst am: Di 16 Sep 2008, 11:36    Titel:  

Ако е за хубавото мероприятие провело се на летище Ерден, ще има. Wink
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42500

BeitragVerfasst am: Mi 17 Sep 2008, 13:14    Titel:  

Снимка на Оги Стефанов от парашутните скокове на Ерден.

Click to see if image is larger


За пореден път предупреждаваме, че снимките, които се публикуват във форума, са от архива на сп."Криле" и не могат да се ползват с други търговски цели без нашето съгласие. За втори път се взимат от тук снимки, трият се поставените върху тях фаши и се ползват за други цели. Авторите на тези снимки са уведомени и те потвърждават, че снимките могат да се ползват само в списание "Криле". Да си помислят хората, които продължават да се интересуват от форума ни и си нямат друга работа, освен да ни обсъждат и говорят зад гърба на списанието, което ги създаде, а сега се намират на работа в големите хранителни магазини, а други топлят само креслата и чакат шефа да им плати, но уви...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 1 [7 Beitrдge]  
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Списания
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0843s ][ Queries: 14 (0.0144s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker