Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ подозират Иран в саботаж · Президентът на Австрия уволни всички министри · Захариева: Германия разчита на България · КФН: 10 лв. обезщетение за пътник в катастрофиралия до Своге автобус е незаконно, законът е предвидил 50 000 · Турски бронемашини Kirpi II в Либия · Европа се оказа "между два огъня" в търговската война на САЩ и Китай ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 22 Май 2019, 01:07
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
ИВТ, РВД и ГВА - форуми
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 27 Фев 2009, 14:50    Заглавие:  ИВТ, РВД и ГВА - форуми  

40 години РВД – 40 години безопасност в небето над България

Ръководство на въздушното движение празнува 40 години от своето създаване


На 27 февруари 2009 Ръководство на въздушното движение отпразнува тържествено своя 40-годишен юбилей, в присъствието на Министъра на транспорта г-н Петър Мутафчиев, официални лица, чуждестранни гости и служители на компанията.

На 3 февруари 1969 г. с Постановление № 37 на Министерския съвет е сформирана Дирекция “Ръководство въздушно движение” (РВД) като отделна, самостоятелна организационна структура в рамките на Държавно стопанско обединение “Българска гражданска авиация” с основна задача осигуряване и обслужване на въздушното движение във въздушното пространство на Република България.
Историята на ДП РВД е свързана с целенасочени усилия за модернизация на системата за управление на въздушното движение в страната чрез внедряване на съоръжения за комуникации, навигация и радиолокационен обзор. Постиженията на предприятието през последните години се измерват с конкретни резултати - повишени нива на безопасност, модернизирана трасова мрежа, значително нарастване на обслужвания въздушен трафик и подобрено качество на предоставяните услуги.
Едни от най-важните постижения над ДП РВД през последните години са успешното завършване на дейностите по изграждане и оборудване на Единния център за управление на въздушното движение (ЕЦ за УВД) и пускане в пълна експлоатация на автоматизираната система за управление на въздушното движение SATCAS, обединяване на контрола на полетите над България в единен район за полетна информация с център София, както и получаването на сертификат за съответствие с международния стандарт за управление на качеството ISO 9001:2000 под българска и английска акредитация.

SATCAS е разработена и доставена от италианската компания SELEX. Различните й компоненти и фунционалности са разработени на езиците за програмиране C, C++ и Java. Системата работи с операционните системи UNIX, Linux и Windows.
SATCAS се състои от редица сложни подсистеми (в това число подсистема за обработка на радиолокационна информация, обработка на полетни данни, изобразяване и въвеждане на оперативна информация, осигуряване на безопасност, запис и възпроизвеждане, гласова комуникация, технически мониторинг и контрол, както и радиолокационен тренажор с идентични функционалности като главната система за управление на въздушното движение).
Система SATCAS разполага с най-съвременни функционалности, които допринасят за понижаване на натоварването в работата на ръководителите на полети и повишават безопасността при обслужване на въздушното движение:

• Автоматизирана гражданско-военна координация в реално време в съответствие с концепцията на ЕВРОКОНТРОЛ за гъвкаво използване на въздушното пространство.
• Изграждане на триизмерни траектории на полетите на въздухоплавателните средства.
• Автоматично дистрибутиране на полетни данни до всички заинтересовани работни места и съседни центрове.
• Автоматично прогнозиране на конфликти в средносрочен план (до 30 min предварително).
• Предупреждения за опасно сближение на въздухоплавателното средство с друго въздухоплавателно средство, със земната повърхност, с опасни и забранени за полети зони.
• Непрекъснато следене на траекторията на полета с предупреждения за отклонения от полетния план.
• Автоматизирана координация за полета между работните места и автоматизиран обмен на полетна информация със съседните центрове за ОВД.
• Изобразяване на опасни метеорологични явления.

Основните приоритети на ДП РВД се реализират в условията на финансова и организационна стабилност. Това позволи значително да бъде повишена ефективността на предприятието. Налице е активна позиция по отношение на инициативата за Единно европейско небе. Новата оперативна система за управление на въздушното движение SATCAS разполага с авангардни високотехнологични функционалности, специфицирани с поглед към бъдещите потребности на дейностите по осигуряване на аеронавигационно обслужване. Следващият важен проект, към който РВД ще насочи вниманието си е съвместният проект с РВД Румъния (фаза 2) за създаване на функционален блок за контрол на въздушния трафик в региона.

ДП РВД изпълнява в пълен обем възложените му от държавата функции по предоставяне на аеронавигационно обслужване и следва успешно своята програма за развитие. ДП РВД е модерно и стабилно предприятие, което разполага с необходимите ресурси и има готовност да посрещне нови предизвикателства и да продължи да осъществява стратегическите си цели.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Снимки: РВД
Списание "Криле" пожелава здраве и успехи на РВД!

Последната промяна е направена от Preslav на Пет 09 Окт 2015, 09:33; мнението е било променяно общо 5 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 24 Май 2009, 21:09    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Държавното предприятие "Ръководство въздушно движение" е приютило много от децата на властта и нейните приближени, разкри вчера депутатът от ДСБ Атанас Атанасов. В специализираната служба, която се занимава с управление на въздушния трафик, са назначени съпругът на премиерския пресдиректор Таня Джаджева - Антон Джаджев, синът на зам. главния прокурор Камен Ситнилски, дъщерята на ковчежника на БСП Димитър Дъбов - Мария Дъбова, дъщерята на зам.-шефа на НС Юнал Лютфи - Мерал Лютфи, синът на бившия транспортен министър в кабинета "Виденов" Стамен Стаменов, племенницата на зам. здравния министър Емил Райнов, синът на екстрасенса Вера Кочовска, внукът на Станко Тодоров и баджанакът на депутата от БСП Атанас Мерджанов. Последно в РВД били назначени синът на директора на летище Бургас Калин Барзов, както и сътрудникът на транспортния министър Петър Мутафчиев и младежки активист на БСП в Пловдив Николай Костов.

Атанасов уточни, че средната заплата в предприятието е около 5000 лв. Той разкритикува системния отказ на транспортния министър Петър Мутафчиев да отговори в рамките на парламентарния контрол дали всички тези хора имат достатъчни професионални и лични качества да заемат съответните длъжности.

"Сватбен подарък" нарече Атанасов назначаването на Антон Джаджев на специално създадената за него длъжност в РВД - зам. генерален директор по административната дейност. Мъжът на Таня Джаджева я заема от април 2006 г. Преди това полк. Джаджев е бил началник на аналитично-информационната служба СКИАД в МВР по времето на покойния Николай Добрев. От 2003 до 2008 г. е член на Апелативната комисия на БФС, оглавявал е службата за вътрешна сигурност в "Петрол" АД през 2004 г. "Тъкмо по инициатива на Джаджев в РВД са взети на работа останалите родственици на политици, без конкурс, каквото е изискването за всички назначения в предприятието", съобщи Атанасов.

Атанасов разкри още, че през дирекцията на Джаджев е минала тръжна процедура за закупуването на нови коли на стойност 1,5 млн. лв. Имало сведения, че това е станало в нарушение на закона за обществените поръчки. Закупени били 27 автомобили и джипове, микробуси и два луксозни джипа волво. Впоследствие 10 от луксозните возила били прехвърлени счетоводно на ДАНС. "Как ДАНС ще разследва корупцията в РВД, след като има такава зависимост", попита Атанас Атанасов.

Депутатът от БСП Атанас Мерджанов потвърди, че баджанакът му Михаил Михов действително работи в РВД, но още от 1995 г. През 2007 г. той е повишен на длъжността зам. генерален директор по техническата дейност на РВД.

"Не мога да си спомня откога дъщеря ми работи в РВД", коментира Юнал Лютфи от ДПС. И препоръча да потърсим повече информация от отдел "Човешки ресурси" в предприятието, като уточни, че дъщеря му живее отделно. През 2005 г. Мерал Лютфи пак стана обект на журналистически интерес, след като бе назначена за главен инспектор по човешките ресурси в Комисията по хазарта. През 2003 г. Лютфи уреди и сина си на апетитна държавна служба в Агенцията за българите в чужбина.

Останалите управляващите, споменати от Атанасов, не бяха открити за коментар.


-------- ОБЯСНЕНИЯ-----

Изпълнителният директор на РВД Емануил Радев, който би трябвало да е подписал назначенията, заяви пред "Сега", че не желае да отговаря на такъв чисто политически въпрос. Затова пък се похвали, че през последните 2-3 години е "оптимизирал персонала", като е съкратил около 90-100 души.

"Министър Петър Мутафчиев ще отговори на Атанас Атанасов по реда на парламентарния контрол, а не чрез медиите", коментираха от транспортното министерство. Оттам посочиха, че списъкът на депутата бил пълен с неточности - Стамен Стаменов например нямал син, а дъщеря.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Съб 30 Май 2009, 19:37    Заглавие:  

Елемаг, не ми е много ясно защо си сложил това нещо във форума. Това е елемент от политическата игра в навечерието на изборите. А една 40 годишна история на РВД, където са работили и работят стотици добри професионалисти, може да е повод за добри думи. Което и прави редакцията.
В РВД винаги е имало хора, които се взимат за единствените морални съдници. Вечно са недоволни от нещо. Кога с основание (определено!), кога от чиста човешка злоба. И мине се не мине време - ръчкат като използват ей такива като Атанасов. По всички ведомства си има един "отбор" назначени по "целесъобразност". Ама те ли са най-големият проблем? Дъщерята на този, синът на онзи, баджанака, девера... Що не пита Атанасов как работи системата на СЕЛЕКС (бившата Аления-Маркони), колко струва и колко трябваше да струва по договор. Доколкото си спомням имаше и парламентарна комисия за тия неща (вкл. и за Копитото), следствени дела - с тях какво става, защо не пита? Защо не пита къде "изчезна" новата кула, която я имаше в Ген. плана (и значи бе предвидена за финансиране по проекта "Ново летище"), та сега има нова процедура и съответно ново финансиране? Що не пита какво става по темата "Търсене и спасяване", по която си текат таксите? А той - на девер ми Петко зълвиния син... Не че не е проблем, ама винаги го е имало, а животът си е вървял. Такова ни е времето, открай време... И на фона на останалите си е направо дребнотемие... Дето не му е мястото под статията за 40 годишнината на РВД-то...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 20 Окт 2009, 12:23    Заглавие:  

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков освободи днес 20 октомври 2009 г. настоящото ръководството на Държавното предприятие „Ръководство въздушно движение” и назначи ново: Георги Ангелов, Росен Петков и Петя Димитрова.
Новият генерален директор на ДП „РВД” е Георги Ангелов. Завършва Кировоградското летателно-щурманско училище в Украйна. Придобива степен магистър в Академията на гражданската авиация в Русия. От 1981 година до момента заема различни длъжности в ДП „Ръководство въздушно движение”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ivaylovas

Регистриран на: 11 Апр 2009
Мнения: 15

МнениеПуснато на: Съб 14 Ное 2009, 18:20    Заглавие:  

Обява за длъжността "Ръководител полети"

10 ноември 2009

Външен подбор за длъжността "Ръководител полети" (РП) за центровете за обслужване на въздушното движение на ДП "РВД" София, Варна, Бургас и Горна Оряховица.

ДП РВД
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 26 Ное 2009, 13:26    Заглавие:  

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков назначи Тилко Петров за главен директор на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация”. Предишният ръководител Захари Алексиев беше освободен по взаимно съгласие.
Новият директор на ГВА е магистър по международни икономически отношения. От 1980 година започва кариерата си в Луфтханза АГ като ръководител на дейността по обслужването на пътниците и самолетите. От 1990 година е заместник мениджър на Луфтханза в Москва. От 1994 – 1999 г. е представител на авиокомпанията в Алмати, Казахстан. От 1999 – 2000 е представител в Скопие, Македония, а от 2000 година е представител в София.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 26 Ное 2009, 14:02    Заглавие:  

РВД, ГВА, порт Лом, порт Бургас, Авиоотряда - още някъде не смени ли нещо шефа на МТ?
Дано тези дето ги назначава да са хора с опит, а не братчеди.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 21 Юни 2010, 09:02    Заглавие:  

През последните няколко месеца в ДП РВД бяха проведени тестове по проект за „Разширяване на обхвата на модул Автоматизиран брифинг МЕТ на система АМИС чрез осигуряване на достъп през интернет”.

Въз основа на успешните резултати от приключилите тестове, ДП РВД предлага пробно използването на модул „Автоматизиран брифинг МЕТ на система АМИС” на своите клиенти и партньори. За периода на пробите ще продължат да важат действащите изисквания за получаване на МЕТ брифинг до момента, като Вие ще имате възможността да направите коментари за коректност на данните и надеждност на работа, да изпратите своите забележки и препоръки към продукта.
Достъпа до модула за автоматизиран брифинг е посредством предварително определени username и password, които се издават от ДП РВД на лицата и фирмите заявили желание за ползване.

Лица за контакти и изпращане на заявки за ползване на модула:
· Г-н Георги Медникаров – началник на отдел АМО: тел. 937 1260, имейл: georgi.mednikarov@bultasa.com;

· Г-н Ивайло Василев – експерт в отдел ОВД, тел. 937 1230, имейл: ivaylo.vasilev@bulatsa.com.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 16 Юли 2010, 08:47    Заглавие:  

Генералният директор на Държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение” (ДП РВД) Диян Динев и генералният директор на Румънската администрация за обслужване на въздушното движение (ROMATSA) Богдан Дончу обсъдиха развитието на проекта DANUBE FAB, който в момента е в решаващ етап. Работната среща се проведе на 14 и 15 юли 2010 г. в Единния център за управление на въздушното движение (ЕЦ за УВД) в София.
Ръководствата на двете предприятия разгледаха бъдещите си съвместни действия по управлението на проекта DANUBE FAB, с цел спазването от двете държави на поставения от Европейския съюз срок за установяване на Функционален блок въздушно пространство – 4 декември 2012 г.
Проектът DANUBE FAB навлезе в решаваща фаза, след подписването на Меморандума за разбирателство на 26 февруари 2010 г. между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков и румънският му колега – Раду Берчану. Предстои да заработи Управителният комитет на проекта, който се формира на ниво заместник-министри от съответните заинтересовани ведомства. Очаква се също да бъде подписан и Меморандум за разбирателство между двете организации за аеронавигационно обслужване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 16 Ное 2010, 09:34    Заглавие:  

РВД получи награда за качество
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 26 Сеп 2011, 15:53    Заглавие:  

Arrow РВД стартира кампания за подбор на ръководители на полети
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 27 Окт 2011, 16:26    Заглавие:  

ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация” регламентира режима на извършването на любителски полети с леки въздухоплавателни средства – малки самолети и вертолети, делтапланери, парапланери, парашути, балони и др.

С последните изменения на Закона за гражданското въздухоплаване ще бъде възможно частни организации, сертифицирани от ГД ГВА, да извършват контрол по поддържането на летателна годност и издаването на удостоверение за преглед на летателната годност на леки въздухоплавателни средства. Сертифицираните организации ще контролират пилотите и лицата, извършващи обучението на пилотите и техническото обслужване на въздухоплавателните средства. Същевременно ГД ГВА ще осъществява предварителен контрол, изразяващ се в одобряване на цялостната техническа документация при кандидатстване, както и ще извършва периодични проверки на организациите.
С новите промени ще бъде направено ясно разграничение между условията, при които ще се извършва въздухоплавателната дейност на „леката любителска авиация” и търговските операции. Така голяма част от тежките правила и процедури ще отпаднат. От друга страна, чрез възможността за прехвърляне на част от текущия контрол на частни организации, ще се постигне повишаване на ефективността на контролната дейност.
Законът предвиди и облекчение по отношение на самото извършване на полети с въздухоплавателни средства до 2000 кг. Отпадна задължителното условие, записано в закона, всички полети да се извършват по полетен план.
Предвидена е и промяна и за извършването на парашутни скокове. Вече ще бъде възможно скачането с парашут в контролираното въздушно пространство, както и над населени места. Предстои да бъдат създадени и одобрени от ГД ГВА подробни правила, гарантиращи необходимата безопасност и сигурност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 03 Ное 2011, 16:40    Заглавие:  

Arrow Проект на Наредба за метеорологичното обслужване на гражданското въздухоплаване
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 25 Ное 2011, 17:42    Заглавие:  

Подписваме споразумение с Румъния за установяване на функционален блок от въздушно пространство DANUBE FAB
23 Ноември 2011
Министерският съвет одобри проекта на споразумение между България и Румъния за установяване на функционален блок от въздушно пространство DANUBE FAB.

Законодателната рамка на Европейския съюз за създаване на Единно европейско небе определя функционалните блокове от въздушно пространство (ФБВП) като основен инструмент за укрепване на сътрудничеството между държавите-членки с цел подобряване на ефективността на системата за въздушен транспорт и създаване на условия за нейното редовно и устойчиво функциониране и развитие, като се оптимизира капацитетът и се улеснява свободното движение на стоки, хора и услуги. В момента в Европейския съюз се разработват девет проекта за установяване на ФБВП. Крайният срок за изграждането им е 4 декември 2012 г.
България и Румъния от години работят по установяването на DANUBE FAB. Основната цел, която се постига с подписването на споразумението, е оптимално управление на въздушното движение и аеронавигационно обслужване в областите, свързани с безопасността, опазването на околната среда, устойчивото развитие, капацитета, ефективността на разходите и гражданско-военното сътрудничество.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 27 Ное 2011, 11:10    Заглавие:  

Arrow България и Румъния демонстрираха организацията на бъдещото въздушно пространство

ЕК предупреждава за опасност от провал на идеята за общо въздушно пространство над Европа
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0957s ][ Queries: 12 (0.0052s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker