Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Рискът от война е голям, заяви иранският външен министър! Някои хора я искат · Калин Манолов: Делото за т. нар. Възродителен процес още не е прекратено · МВР със супермодерна лаборатория за криминалистика, микроскоп сравнява гилзи · Зоран Заев сподели престижна награда с българския премиер · Митрополит Гавриил: Свръхлибералният скандинавски подход към децата е страшен · Асад към кюрдите: Американците ще ви продадат на Турция! Ние ще ви защитим ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 18 Фев 2019, 08:47
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
ИВТ, РВД и ГВА - форуми
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 12 Дек 2011, 17:23    Заглавие:  

Министър Ивайло Московски и министърът на транспорта и инфраструктурата на Румъния Анка Боаджиу подписаха Споразумение за установяване на DANUBE FAB
12.12.2011

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България Ивайло Московски и министърът на транспорта и инфраструктурата на Румъния Анка Боаджиу подписаха днес Споразумението за установяване на функционален блок от въздушно пространство DANUBE FAB. Церемонията по подписването се състоя в Брюксел по време на Съвета по транспорт, телекомуникации и енергетика на ЕС под председателството на Полша. На нея присъстваха и вицепрезидентът на ЕК и комисар по транспорта Сиим Калас и генералният директор за енергетика и транспорт в ЕК Матиас Рюте. Подписването на това Споразумение е ключов момент в изграждане на функционален блок от въздушно пространство между Република България и Румъния в съответствие с изискванията на законодателството на Единното европейско небе и разпоредбите на Меморандума за разбирателство между двете страни, подписан на 26 февруари 2010 г.
Споразумението установява управленската структура на DANUBE FAB с ясно дефинирани роли и отговорности на ниво държави, военни власти, регулаторни органи и доставчици на аеронавигационно обслужване. Дефинирани са също целите, областите на сътрудничество и практическите механизми в рамките на DANUBE FAB. Двете държави се ангажират съвместно да оптимизират капацитета на въздушното си пространство, да повишават разходната ефективност и нивата на безопасност, както и да гарантират устойчиво развитие на околната среда. По този начин ще допринесат за устойчивото развитие на въздушния транспорт в ключовите области на ефективност в съответствие с транспортната политика на Европейския съюз. DANUBE FAB е стабилна основа за подобряване на регионалното сътрудничество и разширяване на Единното европейско небе извън границите на ЕС.
„DANUBE FAB е отворен за присъединяване от трети страни”, подчерта министър Ивайло Московски. Той отбеляза също, че разширяването на функционалните блокове от въздушно пространство ще даде нови възможности за сътрудничество и ще допринесе за реализацията на инициативата Единно европейско небе. Следващата стъпка е ратифицирането на Споразумението от българския и румънския парламент, за да бъде спазена датата за изграждане на функционални блокове от въздушно пространство в Европа – 4 декември 2012 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 16 Дек 2011, 17:06    Заглавие:  

РВД и ТУ – София подписаха споразумение за сътрудничество при изследването на електромагнитните излъчвания на територията на летищата

Генералният директор на ДП „Ръководство на въздушното движение” (ДП РВД) Диян Динев и заместник-ректорът по научната и приложна дейност в Техническия университет – София доц. д-р инж. Иван Кралов подписаха днес рамково споразумение за дългосрочно сътрудничество между ДП РВД и ТУ–София. Документът дава възможност за осъществяване на мониторинг на електромагнитните излъчвания на територията на летищата в София, Варна, Бургас и в инфраструктурните обекти на ДП РВД.

„Този проект е особено важен за ДП РВД, тъй като ползите от реализацията му ще са както за нуждите на предприятието и авиационните оператори, така и за обществото като цяло”, каза генералният директор на ДП РВД Диян Динев. Той заяви, че в процеса ще бъдат привлечени предимно млади специалисти, което е отлична предпоставка за разширяване на уменията и квалификацията на младите български учени и реална възможност за тяхната професионална реализация в България.

Проблемите с електромагнитните смущения на аеронавигационните честоти са естествен резултат от развитието на технологиите и разширяването дейността на индустрията и се отчитат на световно ниво. Дискусия за тяхното разрешаване се води във всички държави с развити икономики и комуникации. В тази връзка подписването на рамковото споразумение между ДП „РВД“ и ТУ – София и осъществяването на продължителен мониторинг е от изключителна важност. За неговото реализиране, ДП РВД ще инвестира изцяло собствен финансов ресурс за закупуване на необходимото оборудване и софтуер. Експертния анализ на получената информацията ще даде възможност да се направят важни изводи и заключения по отношение на ефективния контрол на радиочестотния спектър в България, което е важна в стъпка в посока намаляване на фоновия шум.

Като високотехнологично предприятие, политика на ДП РВД е насочена в подпомагането на образованието не само с цел кадровото обезпечаване на структурата, но и изцяло в обществена полза. Проектът е част от стратегията на предприятието за стимулиране на научната дейност и развитието на науката като цяло. ДП РВД поддържа традиционно добри взаимоотношения с ТУ – София в сферата на обучението и развитието на национални и международни проекти, както и с други водещи висши учебни заведения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 22 Дек 2011, 18:01    Заглавие:  

ЕВРОКОНТРОЛ ще събира таксите за аеронавигационно обслужване в зоните и районите на летищата
21 Декември 2011

Правителството одобри проект на споразумение между Европейската организация за безопасност на въздухоплаването (ЕВРОКОНТРОЛ) и България относно таксите за аеронавигационно обслужване в зоните и районите на летищата. С документа се предвижда тези такси да се фактурират и събират от EBPOKOHTPOЛ. Към момента аналогичен механизъм е установен за таксите за аеронавигационно обслужване при прелитане (т. нар. пътни такси).
Одобряването на споразумението ще доведе до регулярна отчетност, свързана с процеса фактурирането и събирането на задълженията, висок процент на събираемост на таксите (над 99%) и ниски разходи за събирането им. Голяма част от въздушните превозвачи ще заплащат дължимите такси за аеронавигационно обслужване с един превод (едновременно с тези за обслужване при прелитане и за обслужване в зоната на летищата), което ще намали и техните разходи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 28 Дек 2011, 15:32    Заглавие:  

Променя се Наредбата за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България
28 Декември 2011

Министерският съвет прие промени в Наредбата за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България.
С измененията на този нормативен акт, от 01.01.2012 година се утвърждава нова таксова единица за аеронавигационно обслужване в зоните и районите на летищата в размер на 415.57 лв., променя се формулата за определяне на обслужените единици в съответствие с Регламент 1794/2006[1] на Европейската комисия за установяване на обща схема за таксуване на аеронавигационното обслужване, премахва се диференцирането на таксовите единици в зависимост от максималното излетно тегло на въздухоплавателните средства и се стеснява кръгът от освободените от такси за аеронавигационно обслужване полети.
Промените се въвеждат след завършване на консултативния процес с организациите, представляващи авиопревозвачите и са насочени към поетапно привеждане на действащата национална система за таксуване на този вид аеронавигационно обслужване в съответствие с разпоредбите на Регламент 1794/2006 на Европейската комисия.
Промяната на наредбата не води до автоматично пропорционално увеличаване на таксите за всички въздухоплавателни средства, като ефектът е диференциран в зависимост от тяхното максимално излетно тегло.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 17:27    Заглавие:  

Arrow График на ГД”ГВА” за теоретични изпити през 2012 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 14 Фев 2012, 09:12    Заглавие:  

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 24 от 2000 г. за издаване свидетелства на авиационните оператори, извършващи специализирани авиационни работи

http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=188&id=5337
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 14 Фев 2012, 09:15    Заглавие:  

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 141 от 27.03.2002 г. за удостоверяване експлоатационната годност на навигационни съоръжения за въздушна навигация и кацане

http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=188&id=5332
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 21 Фев 2012, 10:39    Заглавие:  

Arrow Установяване на функционален блок въздушно пространство DANUBE FAB между Република България и Румъния
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 11 Мар 2012, 13:12    Заглавие:  

Arrow Проект на Наредба за изискванията към организациите, извършващи аеронавигационно обслужване
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 20 Юни 2012, 14:22    Заглавие:  

Правителството предлага за ратификация споразумението с ЕВРОКОНТРОЛ за събиране таксите за аеронавигационно обслужване в зоните и районите на летищата

Правителството одобри подписаното между Европейската организация за безопасност на въздухоплаването (ЕВРОКОНТРОЛ) и България споразумение относно таксите за аеронавигационно обслужване в зоните и районите на летищата и предлага на Народното събрание да го ратифицира. С документа се предвижда тези такси да се фактурират и събират от EBPOKOHTPOЛ. Към момента аналогичен механизъм е установен за таксите за аеронавигационно обслужване при прелитане (т. нар. пътни такси).
Влизането в сила на споразумението ще доведе до регулярна отчетност, свързана с процеса фактурирането и събирането на задълженията, висок процент на събираемост на таксите (над 99%) и ниски разходи за събирането им. Голяма част от въздушните превозвачи ще заплащат дължимите такси за аеронавигационно обслужване с един превод (едновременно с тези за обслужване при прелитане и за обслужване в зоната на летищата), което ще намали и техните разходи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 27 Юни 2012, 10:29    Заглавие:  

Дни на отворени врати в ДП РВД

За втора поредна година ДП „Ръководство на въздушното движение" /ДП РВД/ организира „Дни на отворени врати”, които ще се проведат на 4 и 5 юли 2012 г. от 10.00 ч в сградата на ДП РВД /гр. София, бул. „Брюксел" №1/.

По време на дните на отворени врати в конферентната зала на Централно управление на ДП РВД всички участници ще бъдат запознати подробно с изискванията за кандидатстване за длъжността „Ръководител на полети”, детайлите около обучението, както и ще имат възможността да усетят работната атмосфера на действащите Ръководители на полети чрез посещение в Оперативната зала в Единния център за управление на въздушното движение (ЕЦ за УВД).

Всички желаещи да се включат е необходимо да направят заявка за записване като изпратят трите си имена и телефон за обратна връзка на e-mail: yordanka.petrova@bulatsa.com. Заявките ще се приемат до 3 юли 2012 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2012, 11:59    Заглавие:  

РВД ще бъде определено за българския доставчик на аеронавигационно обслужване за DANUBE FAB

Правителството възложи на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията да определи съвместно с румънската страна сертифицираните доставчици на аеронавигационно обслужване за функционалния блок въздушно пространство DANUBE FAB между България и Румъния. Предложението е това да бъдат държавните предприятия „Ръководство на въздушното движение” по отношение на въздушното пространство, попадащо в отговорността на България, и „Администрация на въздушното движение” – за въздушното пространство, попадащо в отговорността на Румъния.
Крайната дата за въвеждане на блока въздушно пространство DANUBE FAB е 4 декември 2012 г. Основната му цел е оптимално управление на въздушното движение и аеронавигационно обслужване в областите, свързани с безопасността, опазването на околната среда, устойчивото развитие, капацитета, ефективността на разходите и гражданско-военното сътрудничество. Съгласно изискванията на Регламент 550/2004 г. съответните държави-членки съвместно определят един или повече доставчици на аеронавигационно обслужване най-малко един месец преди въвеждането на блока.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 21 Ное 2012, 17:32    Заглавие:  

Въвеждат се такси за сигурност и за шум на гражданските летища

Правителството намали базовата национална таксова единица за аеронавигационно обслужване на прелитащите въздухоплавателни средства през въздушното пространство на България от 39,77 евро на 36,56 евро. Промяната беше направена в Наредбата за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в България. Утвърден е и нов лихвен процент за закъснели плащания в размер на 11,57 на сто на годишна база (досегашният беше 11,00).

Предложената таксова единица е определена след многостранни консултации с ползвателите на въздушното пространство и е съгласувана и одобрена от Европейската организация за безопасност на въздухоплаването (Евроконтрол). Таксите за аеронавигационно обслужване се определят на основата на прогнозните данни за годишната разходна база, броя на обслужените единици, генерирани в обслужваното въздушно пространство на България, и разходите на Евроконтрол по обслужване на системата за събиране на аеронавигационните такси при прелитане.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 12 Дек 2012, 13:06    Заглавие:  

Българските летища са готови за зимата

Всички международни летища в България са подготвени за работа в зимни условия. Това стана ясно след едномесечна проверка от Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА) на всички технически съоръжения и личен състав на международните летища. Инспекторите са проверили готовността на летищата да осигурят безопасността на полетите и обслужването на пътниците и товарите през зимния сезон на 2012/2013 г.

Проверяващите от ГД ГВА са установили, че пистите за излитане и кацане, пътеките за рулиране, пероните, светотехническите системи, грунтовите площи и периметровите ограда са в добро експлоатационно състояние и планираните мероприятията по подготовката за зимна експлоатация са приключили. Противопожарното и аварийно-спасително оборудване и складовете за гориво-смазочни материали отговарят на изискванията. Провеждат се регулярни тренировъчни учения на аварийно-спасителните групи и служби, съгласно утвърдения авариен план в съответствие с изискванията. Използваните съоръжения и техника са с технически, метрологични и сертификационни обслужвания.

Сградният фонд е подготвен за зимна експлоатация. На инженерните системи и инсталации са извършени необходимите профилактики и функционират нормално. Необходимите количества гориво за отоплителния сезон са осигурени. Чекин гишетата, багажните ленти и информационните системи работят нормално. Енергопреносните системи са подготвени, извършени са профилактиките по трафопостове, табла, дизел-генератори и са направени необходимите измервания и проверки. Поради строителството на новата терминална сграда на летище Бургас и свързаните с нея околни терени, се налагат временни ограничения и мерки по отношение на предвижването на техниката и персонала в част от публичните зони.

За обработка на въздухоплавателните средства са осигурени достатъчни количества противообледеняваща течност, а за третиране на изкуствените настилки по летателното поле карбамид и течност, придружени със съответните лабораторни анализи и сертификати. Снегопочистващата техника е подготвена за експлоатация, с преминало сезонно техническо обслужване. Извършени са пробни тестове за работа при лоши метеорологични условия. Разработени са планове за поддържане на летищата при зимни условия с приоритети за действия съобразени с конкретните условия.

Използваните устройства за измерване на спирачния ефект на пистите за излитане и кацане са в постоянна експлоатационна готовност, калибрирани и с осигурени резервни гуми. Личният състав е с осигурено сезонно облекло и лични предпазни средства, съобразни с естеството на работата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 07 Фев 2013, 13:10    Заглавие:  

ГД ГВА стартира проект по ОПАК

Днес в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА) представи началото на реализирането на проекта „Развитие на съществуващите информационни системи в ГД ГВА, разработване на нови модули и тяхното интегриране в Единна информационно-комуникационна система „ЕИКС”, обхващаща извършваните административни услуги по отношение на издаваните лицензи, свидетелства, удостоверения и одобрения в гражданското въздухоплаване”. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд по приоритетна ос III.
Стойността на проекта е 1 026 008,92 лв., а срокът за изпълнение е 18 месеца.
Целта на проекта е да се създаде единна информациона-комуникационна среда, която ще позволи предоставянето на над 33 електронни административни услуги предоставяни от ГД ГВА. Ще бъдат създадени и 20 публични регистъра.
От новата система значително ще се улесни работата на летищата, авиокомпаниите, учебните центрове и организациите за ремонт и техническо обслужване на авиационната техника, като и хората заети в авиационния бранш – пилоти, стюарди, ръководители на полети, инженери и техници, служители по сигурността.
На пресконференцията присъстваха министър Московски, заместник-министрите Борисов и Кристиян Кръстев, главният директор на ГД ГВА Минчо Цветков, Вержиния Цанкова – ръководител на проекта, експерти от МТИТС, представители на авиационния бранш.
В отговор на журналистически въпроси Ивайло Московски, Кристиян Кръстев, Минчо Цветков и Вержиния Цанкова представиха подробности за проекта. Реализацията му ще спести значителни средства и време на всички които ползват услугите на ГД ГВА – около 52 000 часа на година за пътувания, подаване на документи, заявления и молби. Ще се подобри работата на служителите в ГД ГВА, като ще се спестяват около 4000 работни часа годишно. В резултат ще се скъсят сроковете за издаването на документите и ще се подобри ефективността на работата. Икономическия ефект ще е около 60 000 лв. годишно.
От друга страна създаването на 20-те електронни регистъра ще повиши значително информираността за състоянието на бранша и оттук безопасността на полетите.

Подробности в бр. 3/2013 г. на сп. „Клуб КРИЛЕ”
Димитър Ставрев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0894s ][ Queries: 12 (0.0170s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker