Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Lockheed Martin разработва необитаем подводен апарат · Le Bourget 2019 MBDA ПРЕДСТАВЛЯВА ВИЖДАНИЯТА СИ ЗА БЪДЕЩИТЕ ВЪЗДУШНИ СИСТЕМИ · Полската тактическа ББМ LPU-4 WIRUS · ВКС на Русия получиха първите изтребители МиГ-35 · Контраадмирал Митко Петев дари на ЦВК книги за флота · Впечатляваща демонстрация на Специалните сили ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 17 Юни 2019, 13:38
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
ИВТ, РВД и ГВА - форуми
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 22 Юли 2015, 11:33    Заглавие:  

Въвеждат се по-строги санкции към въздушните превозвачи при неспазване правата на пътниците

Кабинетът одобри промени в Закона за гражданското въздухоплаване, които ще предложи на Народното събрание. С промените се въвеждат по-строги санкции към въздушните превозвачи при неспазване правата на пътниците. Предвидено е налагането на имуществена санкция на въздушен превозвач, който не изпълнява задълженията си да предостави право на обезщетение или съответна помощ на пътниците в случай на отказан достъп до борда, отмяна или закъснение на полет.

Предвидени са санкции и в случаите, когато въздушен превозвач не изпълнява задълженията си да информира пътниците за техните права и не отговаря на техните жалби.

Предлага се въвеждане на санкции за въздушен превозвач, който не изпълнява задълженията си да информира за крайната цена с включените в нея тарифи и такси, както и санкции за въздушен превозвач, който не изпълнява задълженията си да предоставя тази информация без дискриминация по отношение на националността или мястото на пребиваване на потребителя или на мястото на установяване на представителя на въздушния превозвач или друго продаващо билети лице в рамките на Европейския съюз.

Въвеждат се и изменения на текстовете, свързани с отговорността на въздушния превозвач за щети, причинени при превоз на багаж.
Промените в Закона за гражданското въздухоплаване са свързани с необходимостта от засилване на ефективния контрол върху прилагането на общите правила за обезщетяване и помощ на пътниците в Европейския съюз.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 22 Юли 2015, 11:41    Заглавие:  

Генерал-майор Петър Петров ще бъде освободен от длъжност и от военна служба поради навършване на пределна възраст

Кабинетът предлага на президента на Република България да издаде указ за освобождаване от длъжност на офицер с висше офицерско звание – генерал-майор Петър Петров считано от 3-ти август. т.г. Предложението се прави, тъй като той навършва пределна възраст за военно звание „генерал-майор“.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 02 Сеп 2015, 13:13    Заглавие:  

ДП РВД стартира есенна кампания за подбор на Ръководители на полети

От днес ДП РВД стартира есенна кампания в цялата страна за набиране на кандидати за Ръководители на полети. Това е една от най-престижните и отговорни професии и у нас се практикува от около 300 човека.

През българското въздушно пространство за едно денонощие преминават около 2000 самолета, а при високо натоварване, както е през лятото, достигат и 3000. Увеличеният трафик над страната налага отварянето на нови работни места за Ръководители на полети в ДП РВД.

Задължителни изисквания са: висше образование – с минимална образователна степен „бакалавър“, без значение на специалността, и добро владеене на английски език. Кандидатите, които не притежават валиден сертификат за нивото на владеене на езика, ще могат да се явят на тест в ДП РВД. Изпитът е безплатен, а успешното му преминаване се зачита при разглеждане на документите.

Приемът на документи е постоянен, като следващият подбор ще се състои през ноември тази година. Кандидатите трябва да преминат успешно шест етапа – подбор по документи, тест по английски език, тест FEAST (First European Air Traffic Controller Selection Test) в две части, практически упражнения на симулатор, проверка за медицинска годност и заключително интервю.

Ръководителите на полети обслужват въздушното пространство, осигурявайки безопасно и експедитивно движение на въздухоплавателните средства. В България това се прави от 5 центъра, намиращи се в София, Варна, Бургас, Пловдив и Горна Оряховица .

През октомври 2015 г., в рамките на есенната кампания, ДП РВД отново ще отвори врати за всички желаещи да посетят Единния център за управление на въздушното движение и Летищната контролна кула на летище София, където да се запознаят отблизо с работата на ръководителите на полети. Поради големия интерес, „Дни на отворени врати в ДП РВД“ ще протекат вместо в два, в три последователни дни.

Пълната информация за условията на кандидатстване за професията можете да получите на сайта на ДП РВД - bulatsa.com.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
furuno

Регистриран на: 13 Дек 2009
Мнения: 376

МнениеПуснато на: Сря 02 Сеп 2015, 21:21    Заглавие:  

Хайде да прочетем нещата и от по - различен ъгъл...

http://pan.bg/view_article-59-27577-CVETANOV-KADRUVA-V-RVD-DOSTA-IZVESTNI-HORA-VZEMAT-VISOKA-ZAPLATA-TAM.html

По - скоро някой ще стане президент, отколкото да започне в тази структура без връзки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 01 Окт 2015, 17:32    Заглавие:  

ГД ГВА финализира проект по ОПАК за 16 електронни услуги до 4-то ниво

Click to see if image is larger

На 30 септември 2015 г. Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА) проведе заключителна пресконференция по проект „Повишаване качеството на предоставяните он-лайн електронни административни услуги”. Той е финансиран по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) на Европейския социален фонд на ЕС. В пресконференцията взеха участие Димитър Тарлев, ръководител н апоректа, Венци Гигов координатор на проекта, Красимир Гицов от изпълнителя, консорциум Ей Ай Пи ДЗЗД.
Общата стойност на проекта е 792 799,20 лв. В резултат от изпълнението му са надградени 16 съществуващи електронни административни услуги до достигане на 4-то ниво на развитие и внедряване на една нова административна услуги. Проектът е насочен към 3486 членове на самолетни екипажи, 353 души инженерно-технически състав, над 400 ръководители на въздушното движение, 44 организация за техническа поддръжка на летателни апарати. Системата вече дава възможност за електронно подавана заявления за получаване на документи и услуги от ГД ГВА, плащане през портала и електронно получаване на заявения документ. За целта е нужно заявителя да има електронен подпис. С новата функционалност на системата процесът по обработката на заявленията се обективизира и персонифицира, като във всеки един момент се знае къде е документа, кой отговаря за неговото издаване. Новата система спестява много време, а и средства на хората в авиационния бранш, като в същото време придава стройна организация на работата в ГД ГВА.

Подробности в бр. 10/2015 г. ноември на сп. "Клуб КРИЛЕ"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 09 Окт 2015, 09:33    Заглавие:  

БОРЯНА - ЖЕНАТА, КОЯТО РАЗМИНАВА САМОЛЕТИ В ОБЛАЦИТЕ
http://pan.bg/view_article-1-324223-BORYANA-ZhENATA-KOYATO-RAZMINAVA-SAMOLETI-V-OBLACITE.html#sthash.flGeJZdW.dpuf
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 05 Фев 2016, 10:51    Заглавие:  

ДП РВД въвежда директни маршрути с голяма дължина

ДП РВД от февруари 2016 г. предоставя възможността на авиационните потребители да използват директни маршрути с голяма дължина (Long Range Directs). Услугата е в сътрудничество с доставчиците на аеронавигационно обслужване на Сърбия, Хърватска, Босна и Херцеговина и Словения
Новите директни маршрути ще свързват ключови контролно-навигационни точки във въздушните пространства на петте държави по възможно най-краткия път, което ще позволи на авиокомпаниите да оптимизират полетните си планове и да реализират значителни спестявания от гориво, намалявайки негативния ефект на авиационните дейности върху околната среда.
Директните маршрути с голяма дължина надграждат съществуващите инициативи за въвеждане на Въздушно пространство за свободно планиране (Free Route Airspace), които вече носят значителни ползи за авиационните потребители.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 09 Мар 2016, 12:07    Заглавие:  

Австрия подписа финалното споразумение със Saab за национална система за наблюдение

Шведската компания за отбрана и сигурност Saab съобщи, че австрийският доставчик на аеронавигационно обслужване Аустро Контрол вече официално е подписал финалното споразумение за националната система Wide Area Multilateration (WAM).
Системата WAM на Saab осигурява наблюдение както на граничните райони, така и във вътрешността на страната като обхваща 6 терминални маневрени района, целият австрийски район за информация за полетите и допълнителна зона от 40 морски мили от въздушното пространство. Аустро Контрол ще използва системата, за да допълни съществуващата вторична радарна инфраструктура за наблюдение, да позволи части от нея да бъдат изведени от експлоатация и да добави нови зони за наблюдение, които не са били обхванати до сега заради планинския терен в страната.
Първоначалният договор за системата WAM беше подписан през 2011 г., а инсталирането й приключи през 2013 г. Оттогава отделните нива от системата постепенно са въвеждани в експлоатация и обхватът им днес включва цялото въздушно пространство на страната и на земята обхваща терминален контролен район Залцбург. Пет допълнителни такива райони ще бъдат пуснати до края на годината.
„Проекти с национален мащаб, като този в Австрия, представят множество предизвикателства за интеграция. Ние се отличаваме точно чрез справянето с тях. Не е достатъчно просто да има отлична технология, трябва да си решен да я пригодиш за работата на своите потребители“, каза Андерс Карп, ръководител на направление „Управление на движението“ в Saab.
„Нашият национален проект е отлично решение както от гледна точка на наблюдението, така и на ефективността. Saab беше решена да се увери, че системата WAM отговаря на нашите нужди и високи стандарти. С усърдие и ориентираност към решенията ние можахме да посрещнем предизвикателствата и успешно да интегрираме системата WAM с останалите елементи на веригата ни за наблюдение. Аустро Контрол е инвестирала доста, но сме горди от резултатите“, каза Вернер Лангханс, директор на звеното за инженерни услуги в Austro Control.
Многобройните решения на Saab използват неподвижни сензори с малка нужда от поддръжка за триангулиране на местоположението на самолети на база сигнала от транспондерите, за да осигурят на ръководителите на въздушното движение прецизна информация за местоположението на самолетите и индификационна информация за тях във всякакви метеоусловия. С по-висока скорост на обновяване и по-голяма точност на позициониране в сравнение с традиционните радари, системата на Saab осигурява ефективно наблюдение за по-голяма безопасност, капацитет и ефективност на въздушното пространство. Чрез прилагането на напреднали техники за обработка, Saab използва минимален брой сензори за по-улеснено решение с по-малко разходи за целия жизнен цикъл. Освен това, всеки сензор от новата система подпомага сателитното наблюдение като осигурява инфраструктура, която е готова както за настоящите нужди, така и за развитието на авиониката в бъдеще.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2016, 12:20    Заглавие:  

Одобрено е Евро-средиземноморското споразумение за въздухоплаване между ЕС и Йордания

Правителството предлага на Народното събрание да ратифицира Евро-средиземноморското споразумение в областта на въздухоплаването между Европейския съюз и неговите държави-членки, от една страна, и Хашемитското кралство Йордания, от друга страна.

Документът е подписан през декември 2010 г. в Брюксел. Той урежда достъпа на европейски авиокомпании до авиопазара на Йордания, както и полетите на превозвачи от Хашемитското кралство до държави от евросъюза. Споразумението позволява правилата и разпоредбите на ЕС за въздушен транспорт да се прилагат и в Йордания.

Премахването на ограниченията за пазарен достъп между ЕС и Йордания ще привлече нови участници на пазара. Ще бъдат създадени възможности за обслужване на по-малко използвани летища и ще бъде улеснен процесът на консолидация между въздушните превозвачи в ЕС. Очаква се общото авиационно пространство между ЕС и Йордания да привлече допълнително 54 000 пътници. Още през първата година след отварянето на пазара, в резултат на конкурентен натиск върху цените на самолетните билети, се очаква ползите за потребителите да достигнат до 30 милиона евро.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 22 Апр 2016, 14:56    Заглавие:  

Шефът на въздухоплавателната администрация аут заради незаконосъобразни действия
На 21 април Минчо Цветков е получил заповедта си за освобождаване

Публикувано: 22 апр. 2016, 15:43 | Обновено: 22 апр. 2016, 15:43

Министърът на транспорта Ивайло Московски е взел решение още преди седмица да предложи смяна на главния директор на Гражданска въздухоплавателна администрация /ГВА/ Минчо Цветков, съобщиха от пресцентъра на министерството. Повод за това са множество сигнали за незаконосъобразни действия, с които министърът се е запознал. Още в началото на тази седмица министър Московски е депозирал предложение до министър-председателя Бойко Борисов за освобождаване на директора на ГВА. На 21 април заповедта е връчена на Минчо Цветков.

Проверката на сигналите продължава, като случаите, които не са от компетентност на МТИТС, са придвижени към съответните служби. Министър Ивайло Московски работи усилено за прекратяване на нерегламентираните практики, като по всички сигнали се предприемат незабавни действия, посочват от ведомството.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 22 Апр 2016, 15:27    Заглавие:  

Министър Московски е взел решение да освободи директора на Гражданска въздухоплавателна администрация още преди седмица
МТИТС

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски е взел решение още преди седмица да предложи смяна на главния директор на Гражданска въздухоплавателна администрация /ГВА/ Минчо Цветков. Повод за това са множество сигнали за незаконосъобразни действия, с които министърът се е запознал.

Министър Ивайло Московски работи усилено за прекратяване на нерегламентираните практики, като по всички сигнали се предприемат незабавни действия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 25 Апр 2016, 15:54    Заглавие:  

Няма данни за неправоспособни пилоти

Няма данни за неправоспособни пилоти в българската авиация. Това стана ясно по време на днешната среща между заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, главния директор на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) Иван Иванов и представители на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА).

Председателят на АБА Светослав Станулов заяви, че авиационният бранш недоумява как е възможно да бъде представяна пред медиите недоказана информация за назначаването на неправоспособни пилоти в българските авиокомпании. По думите му, нормативните документи и технологията за планиране и провеждане на полети в търговския пътнически и товарен авиотранспорт, изключват подобна възможност. Светослав Станулов каза още, че към момента не са им известни случаи за авиокомпании и пилоти без наличие на лицензи или с неправомерно издадени такива. Той призова всеки, който разполага с подобна информация да я предаде на компетентните органи, които да направят проверка и да обявят резултатите от нея.

Представителите на бранша припомниха, че редът и изискванията за лицензиране на авиокомпаниите и пилотите е описан в европейското законодателство, което се спазва от българския авиационен бизнес и от администрацията. Контролът по тези процедури е двустепенен и се извършват периодично от ГВА, както и от Европейската агенция по авиационна безопасност, поради което е недопустимо без доказателства да се уронва имиджа и доверието в българските авиокомпании и пилоти.

Експертите припомниха, че пилотите два пъти в годината минават тренировка за поддържане на подготовката и проверка на пилотските умения. Всичко това води до заключението, че е практически невъзможно да бъдат допуснати в системата неквалифицирани и неподготвени пилоти.

По време на срещата беше договорено да бъде създаден Консултативен съвет в авиационната област, който да подпомага работата на ГВА. В Консултативния съвет ще участват специалисти от авиационния бизнес, както и експерти от администрацията. Основните функции на съвета ще бъдат свързани с подпомагане на дейността на ГВА, участие в разработването на нормативни промени и съдействие при решаването на актуални въпроси в областта на гражданската авиация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 25 Апр 2016, 15:54    Заглавие:  

Няма данни за неправоспособни пилоти

Няма данни за неправоспособни пилоти в българската авиация. Това стана ясно по време на днешната среща между заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, главния директор на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) Иван Иванов и представители на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА).

Председателят на АБА Светослав Станулов заяви, че авиационният бранш недоумява как е възможно да бъде представяна пред медиите недоказана информация за назначаването на неправоспособни пилоти в българските авиокомпании. По думите му, нормативните документи и технологията за планиране и провеждане на полети в търговския пътнически и товарен авиотранспорт, изключват подобна възможност. Светослав Станулов каза още, че към момента не са им известни случаи за авиокомпании и пилоти без наличие на лицензи или с неправомерно издадени такива. Той призова всеки, който разполага с подобна информация да я предаде на компетентните органи, които да направят проверка и да обявят резултатите от нея.

Представителите на бранша припомниха, че редът и изискванията за лицензиране на авиокомпаниите и пилотите е описан в европейското законодателство, което се спазва от българския авиационен бизнес и от администрацията. Контролът по тези процедури е двустепенен и се извършват периодично от ГВА, както и от Европейската агенция по авиационна безопасност, поради което е недопустимо без доказателства да се уронва имиджа и доверието в българските авиокомпании и пилоти.

Експертите припомниха, че пилотите два пъти в годината минават тренировка за поддържане на подготовката и проверка на пилотските умения. Всичко това води до заключението, че е практически невъзможно да бъдат допуснати в системата неквалифицирани и неподготвени пилоти.

По време на срещата беше договорено да бъде създаден Консултативен съвет в авиационната област, който да подпомага работата на ГВА. В Консултативния съвет ще участват специалисти от авиационния бизнес, както и експерти от администрацията. Основните функции на съвета ще бъдат свързани с подпомагане на дейността на ГВА, участие в разработването на нормативни промени и съдействие при решаването на актуални въпроси в областта на гражданската авиация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 27 Апр 2016, 13:47    Заглавие:  

ДП РВД оптимизира въздушното пространство над Черно море

ДП РВД оптимизира въздушните трасета в западната част на Черно море. Промяната е необходима поради изменението в траекториите на въздухоплавателните средства след ситуацията в Украйна и увеличеният трафик през България.

Реорганизацията осигурява подобрено обслужване на въздушния трафик в региона и отговаря на изискванията на авиационните оператори за ефективни полети от Европа за Близкия и Далечен изток и обратно.

Промяната стана възможна след приключването на координационните дейности между държавите в региона, с активното съдействие на Управителя на мрежата (NM, EUROCONROL). ДП РВД получи висока оценка от авиационните оператори и ICAO за осигуреното оптимално обслужване на полетите в силно натовареното въздушно пространство на региона.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 28 Апр 2016, 08:49    Заглавие:  

ДП РВД въвежда процедури за сателитна навигация на летище София

ДП РВД въвежда процедури за долитане,подход и отлитане със сателитна навигация на полетите на летище София от днес 28 април. Целта е да се оптимизира управлението на въздушното пространство в съответствие с изискванията на Международната организация за гражданска авиация(ICAO). Чрез въвеждането на новите процедури ще може по - гъвкаво да се определят траекториите на полетите и извеждането на самолетите извън гъсто населените територии.
Сателитната навигация дава възможност за създаване на еднопосочни трасета за отлитащите и долитащите самолети и намалява конфликтните точки. Това ще повиши капацитета на въздушното пространство на летище София и ще намали шумовото въздействие, разход на гориво и вредни емисии.
Плановете на ДП РВД предвиждат въвеждане на тези процедури за всички български граждански летища за обществено ползване до края на 2016 година, което ще нареди България сред водещите държави в Европа, като Германия и Франция.
Проектът беше постигнат благодарение на участието на ДП РВД в работните групи на EUROCONTROLи проектите SHERPA и NASCIO, с подкрепата на партньори от Европейската комисия, Европейската агенция за сателитна навигация, EUROCONTROL, ESSP, PILDO LABS и ГД ГВА.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0724s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker