Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
До 2024 Индия изважда от въоръжение 10 ескадрили с МиГ-21 и МиГ-27 · В Швеция учредиха Партия на мигрантите · Киберпирати атакували над 40 американски града, получили милиони долари откуп · Цвета Маркова: Глобата на НАП просто ще бъде преместена от един бюджет в друг · Младо семейство помага на дете в нужда · България е обявена за 13-тата най-добра винена дестинация в света ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 23 Авг 2019, 11:32
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Пълно образование
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [39 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
theohne

Регистриран на: 22 Окт 2008
Мнения: 9

МнениеПуснато на: Сря 22 Окт 2008, 23:33    Заглавие:  Пълно образование  

Здр ! Изчетох изключително много теми и търсих не по - малко в интернет. Моля тук да ме посъветвате къде да се насоча. Искам след като завърша средно образование да уча за пилот ( пълно образование до последната степен , която ти дава правото да упражняваш тази професия commercial pilot нещо такова беше)
с всички там отклонения (нощно пилотиране и така на татък..). Знам че в Бг. има такава възможност в ЧК, но не разполагам с 47 000 Евро или сума от този сорт. За това искам да е някъде, където фирмата да ти поеме обучението, а ти после да го изплащаш. За сега открих само Lufthansa и тяхното такова училище. Много ми хареса и отговаря на всичките ми изисквания. Смятам да поема по дългия път до кабината на Lufthansa, но преди това искам да ви попитам: Знаете ли къде другаде мога да уча по същия начин или всички други искат да си платиш незнам си колко хиляди като пич. Искам сериозни отговори и особено разчитам на модераторите.(чел съм много техни постове). Това ще е и последното ми проучване за възможности и ако не намеря нещо по - добро от горепосочения вариант с Lufthansa започвам яко подготовка и няма да имам време да се ровя из интернет и да търся. Благодаря ви най - искрено за отделеното внимание и очаквам вашите финални препоръки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Окт 2008, 07:48    Заглавие:  

здравей,
за съжаление след кризата причинена от 11 септември много от т.нар. кадетски програми в европа бяха прекратени. В чистия вариант остана само луфтханза, но имай предвид, че там ситото е доста сериозно. Друга програма, която познавам е тази на easyjet, но при нея нещата изглеждат по друг начин. При тях трябва сам да си платиш обучението (цената е доста висока), а после авиокомпанията към заплатата всеки месец за 7 години ти изплаща стойността на обучението. Това обаче предполага, че разполагаш с парите.

В България единственото място където се получава безплатно пилотско обучение е ТУ-София по държавна поръчка. Не ти го препоръчвам обаче, защото аз вече втора година чакам някаква яснота дали нашия випуск ще лети или не. Много вероятно ако сега започнеш там, когато ти дойде времето тая работа с летенето да е отпаднала. Изобщо през ТУ-София работата не ти е сигурна.

Другият вариант в БГ е да теглиш кредит, който също не е за предпочитане, тъй като предлаганите кредити не са специално пригодени за това и в теб остава голям риск по изплащането му...

Абе трудна работа е ако нямаш пари.... И едно уточнение - в България цената е около 37 хил евро, а не 47....

Успех

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
theohne

Регистриран на: 22 Окт 2008
Мнения: 9

МнениеПуснато на: Чет 23 Окт 2008, 10:24    Заглавие:  

Разбирам. Благодаря ти. Знам че е трудно, но това е, което искам да правя. Ако не ме приемат първата година ще кандидатствам пак и после пак и пак.. Няма друг начин
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Окт 2008, 10:32    Заглавие:  

theohne написа:
Разбирам. Благодаря ти. Знам че е трудно, но това е, което искам да правя. Ако не ме приемат първата година ще кандидатствам пак и после пак и пак.. Няма друг начин


Погледни кадетската програма на Етихад тук.

Поздрав!

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Чет 23 Окт 2008, 20:47    Заглавие:  

Въпросът с кредита не е толкова страшен, колкото изглежда на пръв поглед. Голямата конкуренция сред банките, въпреки кризата, води до голямо разнообразие на предлаганите кредити. При най-добри условия са ипотечните кредити в евро. Трябва да имаш подходящо жилище за ипотека. За сумата от 37-40 х. оценката (прави си я банката) трябва да е някъде към 65-70 х. Отпуска се кредитна линия за 5 години, през които можеш да теглиш колкото и когато ти трябва и връщаш когато и колкото можеш като плащаш само лихвата на усвоената сума. След тия 5 години остатъкът може да се оформи като обикновен кредит с равни месечни вноски за 7-10 год или да се продъжи още 5 год. при същите условия. При сегашните нива на лихви за този вид кредити месечната вноска е около 20 лева на усвоени 1000 Евро. Удобно е, защото по правило не ти искат парите накуп и можеш да плащаш на части - теория PPL, летене за PPL, теория за CPL, летене, тренажор. Ако си здрав и минеш успешно цялата медицина, имаш подходящ апартамент или друг ликвиден имот, и можеш да плащаш лихви - дерзай! Бъди упорит и постоянен в усилията си. Ако си добър - ще те забележат още докато учиш и няма да е трудно да си намериш добра работа.
P.S. Не си губи времето в ТУ. Правоспособността в авиацията вече е въпрос на квалификация, а не на образование. И тази аномалия с някаква държавна поръчка може да отпадне докато учиш. Като почнеш да работиш и да печелиш можеш да си учиш дистанционно каквото ти харесва и да вземеш и висше образование.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Окт 2008, 07:58    Заглавие:  

Проблемът с кредита не е, че го отпускат трудно или неизгодно, а че е рисков кредит. Освен това не всеки разполага с жилище, което да ипотекира. А що се отнася до ТУ. Да, ако искаш единственото, с което да се занимаваш през живота си да е да си полот - недей да си "губиш" времето. Ако обаче искаш да се развиваш като личност и като авиационен специалист - в България няма по-добро място, където да получиш авиационно образование, колкото и проблеми и недомислици да има там.
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Окт 2008, 09:50    Заглавие:  

slice написа:
Ако обаче искаш да се развиваш като личност и като авиационен специалист - в България няма по-добро място, където да получиш авиационно образование, колкото и проблеми и недомислици да има там.


Сега излиза, че пилотите не са личности ли? Laughing

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Окт 2008, 10:33    Заглавие:  

Не казах това. Много от тях обаче не са кой знае колко добър пример за добра, интелегентна и извисена личност. Моето мнение е, че е малоумно цял живот до 60 години да летиш и да искаш да се развиваш....
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Пет 24 Окт 2008, 18:52    Заглавие:  

theohne,
Нашият модератор нещо не е във форма. Говори ги едни, дано не го четат "много от тях" ...
Първо - на прав път си, защото вече имаш мечта в живота. Това е много важно. Второ - за да стане тази мечта цел трябва да намериш начин да събереш точна информация за медицинските изследвания, и преди всичко за т.нар. "психотест" (допускам, че всичко друго е наред). На него проверяват координацията, разпределението на вниманието, поддържането за продължително време на тези способности, които човек ги има или няма по природа. Потренирай и разбери дали ще го изкараш. Връзкарите ги допускат втори път ако нещо не направят както трябва от липса на предварителна информация и нагласа. Но мисля, че там тестът е на компютър и не може ей така да се "купи". Ако разбереш, че не те бива - по-добре летенето да си остане само мечта и да няма разочарования.
Пак казвам да не си губиш времето в кандидатствания в ТУ. Самият модератор си признава, че неговият випуск (след 4 год. образование за бакалавър) няма никаква яснота относно летенето. ГВА-то си изпълни законовите задължения, направи процедури, в края на 2005-та плати за випуск 10, в началото на 2007 . за випуск 11. Поне така пише в сайта на Агенцията за обществени поръчки. Slice да ти каже от кой випуск е и как да разбираме думите, че втора година чака яснота. За самото летене не говори. Но и то е около година. Поне като условия на процедурите. Като факт реален - ... Многоточие. Да не вземе някой да пита като са платени парите къде са пилотите....
Та думата ми е да си отваряш очите на четири, да събираш информация не от един източник, да проучваш внимателно кой какво предлага на пазара на обучение за придобиване на правоспособност. Защото правоспособността не са само знания, а и умения и навици за поддържане и развиване на тези умения. А тези последните се придобиват не зад чина и компютъра, а на съвременни тренажори и в оборудвани работилници (за техниците). То и затова в нормативните документи се говори не за образование, а за обучение, не за университети, а за авиационни учебни центрове.
А развитието на една личност си зависи от самата нея. Преди две седмици присъствах на един перон, дето посрещнаха един колега, навършващ 60 год. Тъпите му колеги и приятели му бяха приготвили цветя, шампанско и целувки, а той взе, че се разрида със сълзи. А бе малоумник, както би казал някой...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 26 Окт 2008, 09:30    Заглавие:  

Ех, Ванка Smile.... За съжаление старите вълци са на изчезване. Не казвам, че няма печени пилот - о да има и аз имам привилегията да познавам някои от тях. За съжаление обаче имам и нещастието да познавам други, които се смятат за сверъхбожества и в обществото се държат като нещо повече от околните. А това е много неприятно и се надявам, че няма да го отречеш. Аз лично си го тълкувам с това, че тези хора са прекратили развитието си след като са си взели ATPL-a... Може да са най-добрите летци в небето, но като хора никак не ги бива.
Пак казвам - това не важи за всички, но лошото е, че все пак съществуват такива хора в тази иначе хубава професия. По-лошото е, че синове на свестни летци, тръгнали по стъпките на бащите си, стават кофти хора. И това е много явна тенденция, която сигурно си забелязал.

Иначе става въпрос за випуск 12 (10 и 11 вече приключиха), а обещанието от ГВА е "пускаме я другия петък" и така всяка седмица. Абе там стават разни далавери, които само те си ги знаят.

Аз обаче отидох в ТУ, за да получа висше авиационно образование и видях, че там знанията можеш да си ги вземеш ако искаш, а ако не искаш си оставаш само с дипломата. За съжаление цялата система ни е така.

Що се отнася до образование vs. обучение - говорим за различни неща и не един път съм го писал.

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Нед 26 Окт 2008, 11:50    Заглавие:  

Slice,
Въпросът на едно младо момче, което е решило да става пилот, ми даде достатъчно основание да се включа във форума. Нещо, което правя рядко. Още повече, че след твоя отговор, то написа, че ще кандидатства пак, и пак, и пак... В ТУ по подразбиране. Та и затуй го посъветвах да не си губи времето и да направи това, което трябва, за да постигне целта си възможно най-бързо.
Това за различните хора си е абсолютно така и се отнася за всички, независимо от професията. Но това няма връзка с поставения въпрос. А ти я направи като написа: "Ако обаче искаш да се развиваш като личност и като авиационен специалист" ... - отивай в ТУ. Въпреки, че по-горе сам казваш, че там изобщо не е сигурно. Защото въпросът не е само до проблеми и недомислици, както също забелязваш, а до НОРМАТИВНО ОПРЕДЕЛЕНИ РЕД И ПРАВИЛА ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПРАВОСПОСОБНОСТ В ГРАЖДАНСКОТО ВЪЗДУХОПЛАВАНЕ. А човекът си е съвсем конкретен - иска да става пилот. Та затуй се опитах да му дам съвет по отношение на най-важния въпрос - парите, както и по това да си отваря очите на четири като избира къде да се обучава. Защото, знаеш, то местата за обучение не са много.
А това за випуските 10 и 11 - сигурен ли си, че са "приключили"? Сигурен ли си, че са получили свидетелството си за правоспособност с квалификациите, за които бяха обявени процедурите и съответно платени парите? А ако не са - знаеш ли защо? Та думата ми е - даже и има обществена поръчка и плащане от страна на държавата (макар че принципно гледано не ми е ясно след като вече има само частни авиокомпании защо държавата все още държи този текст в Закота за гражданското въздухоплаване, и след като плаща, защо плаща само за пилоти, а не и за техници, например - но това е друга и дълга тема), пак не се знае дали ще те обучат както трябва и за колкото време трябва... И за далаверите си прав, ама не съм съвсем сигурен дали само те си ги знаят... И бъди добър, по-кротко с думи като "малоумно", нали?

theohne,
още един скромен съвет от мене, дано да го четеш все още форума. Запознай се с основните нормативни документи - Закона за гражданското въздухоплаване, Наредба № 1 за лицензиране на авиационния персонал. Има ги в сайта на ГВА-то - www.caa.bg Закона за общите неща, а наредбата за това каква професия и коя квалификация какво обучение като модули и часове изисква. Там сайта в раздела проекти скоро сложиха и FCL - Fflight crew licensing, където се регламентират и летателните училища. Ей така ги поогледай - за обща авиационна култура. Дерзай, пък като станеш пилот - учи и за висше (командир да станеш). Успех!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
meril

Регистриран на: 08 Окт 2005
Мнения: 32

МнениеПуснато на: Нед 26 Окт 2008, 12:34    Заглавие:  

http://www.oxfordaviation.net/index.html

тук от време на време пускат обяви за конкурси за кадетски програми на различни компании, на които обучението в Oxford
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 26 Окт 2008, 12:43    Заглавие:  

Нещо с теб никога не се разбираме...

1. Момчето казва, че ще кандидатства пак и пак в Луфтханза.

2. Казах, че ТУ е най-доброто място В БЪЛГАРИЯ за получаване на АВИАЦИОННО ОБРАЗОВАНИЕ, а не ПРАВОСПОСОБНОСТ. Би било добре да се получава и правоспособност, но идеята на висшето не е такава. При положение, че иска да бъде пилот нека не ходи там, но исках да му кажа да не остава само с това си обучение и, че трябва да намери начин да се развива и освен това.

3. 11 Випуск приключи с часовете и до колкото ми е известно миналата или тази седмица ги почват ГВА-то да ги проверяват. Това е за самолетите. Юнаците на Вертолетите се движат по-назад.

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Нед 26 Окт 2008, 15:34    Заглавие:  

Е-е-е, Slice!
То ако винаги и всички се разбираха, то животът щеше да е доста скучен...
За Луфтханза приемам. Нещо не съм догледал. Но там "битката" е страшна и трябва сериозна подготовка. И късмет, защото конкуренцията е много голяма. Но в този бранш май така е навсякъде... Така че да посъветваме едното и да пожелаем другото на всеки младеж, избрал този път! Съгласен?
Това за по-нататъшното развитие сме единодушни. "Век живи, век учись" са казали руснаците. А всички други народи имат подобни мъдри мисли. За ТУ, обаче, мислите ми са противоречиви. Те трябва да са по-честни към младежите. И да си прецизират на първо време поне наименованията на специалностите. Хората трябва да знаят нещата, за да имат избор. Трябва да знаят, че завършването в ТУ им дава диплома с авиационен инж., която обаче не е свидетелство за правоспособност. И за да могат да работят на самолети (ако това искат, а не друго), то трябва да имат съответен курс в авиационен учебен център по ясна и конкретна програма, както и сериозно практическо обучение в оборудвани работилници и после стаж. Вторият вариант е първо да придобиеш правоспособност, а после да учиш за инж., защото това е нужно, за да растеш в кариерата. (ако искаш да растеш, макар и там да има условности - можеш и да растеш със по-дълъг стаж и повечко специализирано обучение в АУЦ). На мен ми се струва, че това е по-логично за тези, които искат точно това да работят. А и ако разчитат на по-бързо започване на работа с цел получаване на заплата. Същото се отнася и за пилотите. Даже за тях вторият вариант е доста по-логичен. Погледни себе си - кога започна да се учиш, кога завърши, кога ще станеш правоспособен пилот. Колко години?... Е, вярно - трябват пари за "самостоятелното" летателно обучение. Но целта си заслужава пресметнатия риск. Някои твои колеги им писна да чакат и сами си финансираха летателното обучение. Нали? Така че по принцип си прав за развитието, но от ТУ се очаква да се съобразява с нормативните реалности и да бъде почтен към младежите и техните родители. Трябва да е по-гъвкав в предлаганите специалности, форми на обучение и програми. Така ще може да разчита на по-широк кръг обучаеми, респ. и на повече приходи. Това са само най-общи разсъждения. Конкретиката немимуемо ще доведе до оценки и квалификации. Негативни за едни, респ. положителни за други, защото браншът все пак е малък и "всички се познаваме". А това е недопустимо за уважаващ себе си форум - да правим реклама или антиреклама. Ние, както казах, си се познаваме, но тия отвън не. Затова и съветвам да си отварят очите на четири, когато избират къде да се учат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 26 Окт 2008, 20:31    Заглавие:  

Напълно съм съгласен, че програмата и организацията в ТУ куца сериозно и има нужда от сериозна реформа. Не вярвам обаче, че сегашното ръководство може да го постигне, а за съжаление не виждам и свежа кръв, на която да и се занимава с подобряване на образованието.

Все пак нещата не са на сто процента прецакани. На завършилите ТУ в момента им зе зачита базовото обучение след конверсия по няколко модули, които не са покрити в ТУ. А за пилотите - "ние с дядо ти продължаваме" как се казва в един виц.... в случая продължаваме да чакаме! Вече казах, че не отидох там, за да ставам пилот, а това се яви като възможност в последствие. Не че не го искам, но ако го исках толкова много щях да се самофинансирам, както казваш, тъй като имам възможност. За мен това обче не е идея фикс и дори и да се провали няма да плача. За мен е важно да се изградя като авиационен специалист, а както вече писах, в България няма по-добро място за това, колкото и да е лошо то...

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [39 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0678s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker