Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Тръмп изпълни закана си - обяви извънредно положение на границата с Мексико · Президентът призова да се смени радикално политическата среда · Крадци в Канада задигнаха 30 тона вода от айсберг, използвана за водка · Германия: Китай да влезе в договора за премахване на ракети · Обама щеше да започне война с КНДР, обяви Тръмп · Борисов : Светът е страшно несигурен ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 15 Фев 2019, 22:55
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Параход "Взрыв"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 03 Ное 2008, 10:01    Заглавие:  Параход "Взрыв"
Описание на темата: След 1887 г. - "АСЕН" 1
 

Click to see if image is larger
Последната промяна е направена от Preslav на Пон 13 Апр 2009, 16:00; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 20 Фев 2009, 00:48    Заглавие:  

Илия Тодоров, Българските кораби 1879-2002, Еър Груп 2000

Параходът “Взрыв” (1887 г. – „Асен”)

Параходът “Взрыв” е построен през 1856 г. в Саут Шийлд – Англия. Той има стоманен корпус с обшивка, дебела 7 мм, водоизместване 250 т; дължина 33 м; широчина 6 м и газене 1,2 м. Екипажът е от 26 души.
Двигателят е парна машина, балансирана система с ниско налягане – 2,5 атм., с мощност 50 к. с., построена от английската фирма “Ренълдсън”.
Бункерите му побират запас от 5 т въглища. Два странични колела му придават скорост от 12 до 15 км/час. Има и рангоут, състоящ се от една мачта, висока 10,5 м, и стенга, дълга 5,5 м.
През 1858 г. корабът е притежание на гръцкия търговец Левиди. Работи като влекач и е смятан за един от най-мощните кораби, плаващи между дунавските пристанища Калафат, Браила и Галац. Левиди продава парахода на сънародника си Васиоти, който го преименува на “Юлия”. Васиоти фалира, корабът е взет срещу дългове от Негропонт (търговска къща “Фоскал и Сие” в Галац), който от своя страна го преименува на “Екатерина”.
Руското правителство купува кораба от Негропонт през април 1877 г. за нуждите на дунавската си флотилия. В състава й плава под името “Взрыв” и по време на войната е използван като влекач, минен заградител, кораб-база на минните катери, както и за военен транспорт.
През 1879 г. “Взрыв” е подарен на България заедно с другите кораби. През 1881 г. военното командване го изпраща за ремонт в будапещенската корабостроителница “Шьонихен”. Там бива подменена палубата му, поправени са долапите и фалшбордът. Двата парни котела са извадени и заменени с един. Ремонтиран е и фундаментът на двигателя. Двете колела са подменени с други – патентован тип, което става причина оборотите им да се повишат до 40 в минута.
Въпреки платената солидна сума ремонтът не се отразява благоприятно върху качествата на кораба. Например лошо направеният фундамент предизвиква разцентроване на парната машина. Новият парен котел е по-висок, което повдига центъра на тежестта и устойчивостта на кораба се влошава. Новите патентовани колела изискват по-високи обороти, което пък претоварва машината. Навярно затова през 1885 г. има предложение корабът да бъде продаден.
През време на Сръбско-българската война (1885 г.) този параход снабдява войсковите части, отбраняващи Северозападна България и Видинската крепост, с подкрепления, боеприпаси, продоволствие и др. За кратко време на бойните действия той прави 10 рейса от Русе до пристанищата Оряхово, Никопол, Лом и Арчар.
На 17 май 1887 г. със заповед на регентите No 199 корабът е преименуван “Асен”. През 1891 г. със заповед No 90 от 13 юни бива заличен от списъците на флотилията като негоден повече за бойна служба. Тъй като корпусът му е запазен, решено е “Асен” да бъде преустроен като ветроходен учебен кораб.
“Асен” е изваден на брега и русенските корабостроители се заемат с преустройството му. Механизмите са свалени, а подводната част - основно ремонтирана. Изработено е ветрилно стъкмяване тип “Бригантина”, като на грот-мачтата поставят гафелно ветрило, а на гротреята и гротмарсреята - лиселспирти за поставяне на лисели. Вантите са закрепени към борда с винтови талрепи (обтегачи). Преустройството на кораба струва 29 356 лв. Проведените по Дунав изпитания показват много добри резултати.
Цялата работа по основното преустройство на “Асен” е извършена само със силите и техниката на Флотския арсенал. Преди началото на ремонта са извършени сериозни конструкторски изчисления, а при реализирането му работниците показват умение и висока квалификация. Голямо е участието и заслугата на тогавашния началник на Флотския арсенал Константин Р. Божков. Като се има предвид, че и днес преустройството на един плавателен съд от парен или моторен във ветроходен не е лека задача, може определено да се твърди, че работата по “Асен” е най-значителното българско постижение в корабостроенето непосредствено след Освобождението.
Използването на ветрохода по море създава много по-големи възможности, поради което той е преместен на Черно море – във Варна. На борда на “Асен” младите български моряци получават добра практическа морска подготовка като бъдещи кадри на военния и търговския флот.
Старият износен корпус обаче не позволява по-продължителното използване на кораба и през 1903 г. той е изваден от състава на Черноморския флот. Направен е опит да го използват отново в по-тихите води на Дунав. Крайцерът “Надежда” влачи “Асен” до Сулина, откъдето го поема транспортният кораб “Александър I”. На 11 ноември пристигат в Русе. Там “Асен” е зачислен в списъците на флотилията, но е използван кратко време. През 1904 г. е бракуван, като предварително от корпуса му са взети всички годни части.
Така след 46 години, от които 25 в неуморна служба на България, ветеранът завършва плаванията си.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 20 Фев 2009, 08:36    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Модели на български учебни ветроходни кораби /сн. Димитър Койчев/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 20 Фев 2009, 08:38    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Ветроходът "Асен" /I/ - сн. Централен фотоархив на Министерството на отбраната-София
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 20 Фев 2009, 08:39    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Схема на учебния ветроход "Асен" /I/ - Илия Тодоров
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 20 Фев 2009, 08:43    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Параходът "Взрыв" - "Асен" /сн. Централен фотоархив на министерството на отбраната-София/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 13 Апр 2009, 15:55    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

"Асен" пред Русе на пощенска картичка

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 13 Апр 2009, 15:58    Заглавие:  

"Асен" в порт Варна

Click to see if image is larger

"Асен" в лимана на Русе

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
AvM

Регистриран на: 24 Мар 2013
Мнения: 4

МнениеПуснато на: Пет 05 Апр 2013, 16:31    Заглавие:  

built Palmer, Jarrow #51 launched 9.8.1856
wooden schooner
122grt 32,66nrt 110.9'x18.4'x9.2'(depth)
SL 2Cy 70nhp
30.08.1856 registered North Shields as ALFRED,
owned by William Wright , South Shields
then two changes in shareholdings
5.10.1858 register closed as sold to foreigner at Constantinople
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 08 Сеп 2014, 10:00    Заглавие:  

Alfred – „Взрыв“ – „Асенъ“ или забележителната история на един британски параходен влекач и руски минен заградител, който се превърна в български учебен ветроход
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 13 Сеп 2014, 22:11    Заглавие:  

С доста снимки:

От ALFRED – „ВЗРЫВ“ до „АСЕНЪ“ (1) в българския флот, част 1
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0598s ][ Queries: 12 (0.0030s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker