Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ген. Димитър Шивиков и Андрей Слабаков влизат в листата на ВМРО · Хванаха мъж с туби с бензин в катедралата Свети Патрик · Първи качествени изображения на китайския "клонинг" на руския изтребител Су-35 · 35 американски бронеавтомобили Hummer пристигнаха в Одеса · За 1 май НАТО с юбилейна мисия за защита на балтийското небе от руснаците · Военен експерт: руският флот може да реагира незабавно на корабите на НАТО в Балтийско море ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 19 Апр 2019, 06:21
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Параход "Голубчик"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [10 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 03 Ное 2008, 10:18    Заглавие:  Параход "Голубчик"
Описание на темата: След 1887 г. - "Крум"
 

Click to see if image is larger
Последната промяна е направена от Preslav на Пон 13 Апр 2009, 15:57; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 18 Фев 2009, 16:38    Заглавие:  

Илия Тодоров, Българските военни кораби 1879-2002, Еър Гр

Параходът “Голубчик” (1887 г. - “Крум”)

Със заповед No 41 от 18 април 1880 г. параходът “Голубчик” е отчислен от руския Черноморски флот. Приемането му в състава на българската Дунавска флотилия става на 3 юни същата година.
“Голубчик” е построен за нуждите на Руското дружество за параходство и търговия през 1858 г. в Нюкясъл, Англия.
При водоизместване 265 т той има следните главни размери: дължина 40 м, широчина 10 м, газене на носа 1,1 м и газене на кърмата 1,5 м. Главният двигател е парна машина тип “Компаунд”, с мощност 75 к.с., с движещи се цилиндри. Парният му котел е водотръбен, с високо налягане и изразходва при пълен ход по 500 кг въглища на час. В бункерите може да поеме гориво за 100 часа работа на котела. Две патентовани колела с диаметър 4,4 м с по 16 дървени лопати му придават скорост до 15 км/час. Корпусът му е метален, а палубата и надстройката – от бор. Екипажът му се състои от 28 офицери и матроси.
Непосредствено преди Освободителната война руското правителство го откупува от дружеството собственик. Корабът бива въоръжен и включен в състава на Черноморския флот с база Севастопол. ”Голубчик” взема дейно участие в бойните действия на Черно море и Дунав. Една от основните му задачи е охраната на минните заграждения, но е използван и като влекач.
В българската Дунавска флотилия “Голубчик” е използван главно за транспортна дейност. През 1883 г. е изпратен с парахода “Опыт” (“Симеон Велики”) на ремонт в Одеса. Общо за ремонта на двата кораба българското правителство заплаща 46 000 лв. На “Голубчик” са поправени корпусът, машината, парният котел и долапите на колелата.
По време на Сръбско-българската война корабът е командван от руския политически емигрант мичман Владимир Луцки. На “Голубчик” и на неговия смел и находчив командир е възложено снабдяването на обсадената от сръбската войска Видинска крепост. Оръжието, боеприпасите и продоволствието, което “Голубчик” трябва да превозва буквално пред дулата на сръбските батареи, е равнозначно на живот и победа за обсадените. При един от рейсовете мичман Луцки нарежда корабът да се пребоядиса, да се напише на борда ново име – “Ана”, и да се скъси задната мачта. Замисълът му успява. За зла беда веднага след като “Голубчик” успешно преминава пред батареите, буксирното въже се скъсва и влачените от него шлепове се понасят обратно към тях. Хладнокръвно мичман Луцки завива обратно, взема отново шлеповете на буксир и продължава невъзмутимо пътя си.
За да не повтаря един и същ маньовър, което може да го демаскира пред противника, при друг важен рейс мичман Луцки преминава на път към Видинската крепост през нощта покрай сръбски батареи. Този път той нарежда да се освети добре корабът с всичките налични лампи, така че да заприлича на австрийски пътнически кораб. С такава богата илюминация “Голубчик” преминава необезпокояван покрай дебнещите появяването му батареи.
Трудно може да се предвиди какво би станало и какво би останало от младото Княжество България, ако противникът би завладял Северозападна България, чиято твърдина тогава е Видинската крепост. Несъмнена заслуга за предотвратяването на тази опасност имат опитните и смели екипажи на корабите от българската Дунавска флотилия начело със своя флагман параходът “Голубчик”.
След края на войната властите правят опит за организиране на търговски транспортен флот на Дунав с част от корабите на военната флотилия. Най-подходящ за пътнически кораб се оказва “Голубчик”. Вече под името “Крум”, ветеранът “Голубчик” превозва пътници от Силистра до Видин през периода от декември 1886 г. до февруари 1887 г.
През 1889 г. параходът “Крум” е на ремонт в арсенала на австро-унгарското дунавско параходно дружество, където, за да се повиши скоростта му, е подменен котелът.
През 1913 г. параходът “Крум” е потопен в устието на река Русенски Лом заедно с другите кораби на Дунавската флотилия, като същата година е изваден и ремонтиран. През 1914 г. е предаден на русенското пристанищно управление заедно с част от корабите на флотилията, но малко по-късно поради износване е бракуван.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 18 Фев 2009, 16:54    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Параходът "Крум" /сн. Централен фотоархив на Министерството на отбраната - София/

Последната промяна е направена от kaloian на Сря 18 Фев 2009, 17:09; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 18 Фев 2009, 17:03    Заглавие:  

Click to see if image is larger

"Българский Военен параход "Крум" (сн. Централен фотоархив на Министерството на отбраната - София)

Последната промяна е направена от kaloian на Сря 18 Фев 2009, 17:07; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 18 Фев 2009, 17:05    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Изображение на парахода "Голубчик" - "Крум" в популярна енциклопедия - лява страница, в центъра
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Сря 18 Фев 2009, 19:01    Заглавие:  

А над "Голубчик" що за кораб е? Прилича на влекач, но не мога да прочета надписът на дъската с името.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 09 Окт 2011, 09:26    Заглавие:  

Неизвестна (поне за мен) фотография на Голубчик в Одеса:

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 09 Окт 2011, 09:33    Заглавие:  

Митко, сигурно ли че е в Одеса? Аз я имам, от Централния военен архив е - там не пише кой град е, а само че е "Крум" и до него катерът "Олафчик" (после става "Раковски").
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 09 Окт 2011, 09:39    Заглавие:  

Така казват братушките, ама може и да грешат (често срещане явление при тях)... Wink
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 11 Мар 2012, 06:46    Заглавие:  

Click to see if image is larger
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [10 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0566s ][ Queries: 12 (0.0032s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker