Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Русия и Турция обсъждат възстановяването на Сирия и връщането на бежанците · Марешки редом с Марин льо Пен, говори на митинг в Прага · Фотогалерия: Полети в авиобаза Крумово (част 1) · Тръмп: Джо, нямаш шанс срещу мен! · Китай с нови снимки от обратната страна на Луната · Сондата "Хаябуса 2" е направила кратер на астероида Рюгу ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Fr 26 Apr 2019, 06:30
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Параход "Голубчик"
ModeratorenSea Dog
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 1 [10 Beitrдge]  
Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Mo 03 Nov 2008, 10:18    Titel:  Параход "Голубчик"
Themen-Beschreibung: След 1887 г. - "Крум"
 

Click to see if image is larger
Zuletzt bearbeitet von Preslav am Mo 13 Apr 2009, 15:57, insgesamt einmal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
kaloian
[Admin]

Anmeldedatum: 29.11.2004
Beitrдge: 343
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Mi 18 Feb 2009, 16:38    Titel:  

Илия Тодоров, Българските военни кораби 1879-2002, Еър Гр

Параходът “Голубчик” (1887 г. - “Крум”)

Със заповед No 41 от 18 април 1880 г. параходът “Голубчик” е отчислен от руския Черноморски флот. Приемането му в състава на българската Дунавска флотилия става на 3 юни същата година.
“Голубчик” е построен за нуждите на Руското дружество за параходство и търговия през 1858 г. в Нюкясъл, Англия.
При водоизместване 265 т той има следните главни размери: дължина 40 м, широчина 10 м, газене на носа 1,1 м и газене на кърмата 1,5 м. Главният двигател е парна машина тип “Компаунд”, с мощност 75 к.с., с движещи се цилиндри. Парният му котел е водотръбен, с високо налягане и изразходва при пълен ход по 500 кг въглища на час. В бункерите може да поеме гориво за 100 часа работа на котела. Две патентовани колела с диаметър 4,4 м с по 16 дървени лопати му придават скорост до 15 км/час. Корпусът му е метален, а палубата и надстройката – от бор. Екипажът му се състои от 28 офицери и матроси.
Непосредствено преди Освободителната война руското правителство го откупува от дружеството собственик. Корабът бива въоръжен и включен в състава на Черноморския флот с база Севастопол. ”Голубчик” взема дейно участие в бойните действия на Черно море и Дунав. Една от основните му задачи е охраната на минните заграждения, но е използван и като влекач.
В българската Дунавска флотилия “Голубчик” е използван главно за транспортна дейност. През 1883 г. е изпратен с парахода “Опыт” (“Симеон Велики”) на ремонт в Одеса. Общо за ремонта на двата кораба българското правителство заплаща 46 000 лв. На “Голубчик” са поправени корпусът, машината, парният котел и долапите на колелата.
По време на Сръбско-българската война корабът е командван от руския политически емигрант мичман Владимир Луцки. На “Голубчик” и на неговия смел и находчив командир е възложено снабдяването на обсадената от сръбската войска Видинска крепост. Оръжието, боеприпасите и продоволствието, което “Голубчик” трябва да превозва буквално пред дулата на сръбските батареи, е равнозначно на живот и победа за обсадените. При един от рейсовете мичман Луцки нарежда корабът да се пребоядиса, да се напише на борда ново име – “Ана”, и да се скъси задната мачта. Замисълът му успява. За зла беда веднага след като “Голубчик” успешно преминава пред батареите, буксирното въже се скъсва и влачените от него шлепове се понасят обратно към тях. Хладнокръвно мичман Луцки завива обратно, взема отново шлеповете на буксир и продължава невъзмутимо пътя си.
За да не повтаря един и същ маньовър, което може да го демаскира пред противника, при друг важен рейс мичман Луцки преминава на път към Видинската крепост през нощта покрай сръбски батареи. Този път той нарежда да се освети добре корабът с всичките налични лампи, така че да заприлича на австрийски пътнически кораб. С такава богата илюминация “Голубчик” преминава необезпокояван покрай дебнещите появяването му батареи.
Трудно може да се предвиди какво би станало и какво би останало от младото Княжество България, ако противникът би завладял Северозападна България, чиято твърдина тогава е Видинската крепост. Несъмнена заслуга за предотвратяването на тази опасност имат опитните и смели екипажи на корабите от българската Дунавска флотилия начело със своя флагман параходът “Голубчик”.
След края на войната властите правят опит за организиране на търговски транспортен флот на Дунав с част от корабите на военната флотилия. Най-подходящ за пътнически кораб се оказва “Голубчик”. Вече под името “Крум”, ветеранът “Голубчик” превозва пътници от Силистра до Видин през периода от декември 1886 г. до февруари 1887 г.
През 1889 г. параходът “Крум” е на ремонт в арсенала на австро-унгарското дунавско параходно дружество, където, за да се повиши скоростта му, е подменен котелът.
През 1913 г. параходът “Крум” е потопен в устието на река Русенски Лом заедно с другите кораби на Дунавската флотилия, като същата година е изваден и ремонтиран. През 1914 г. е предаден на русенското пристанищно управление заедно с част от корабите на флотилията, но малко по-късно поради износване е бракуван.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
kaloian
[Admin]

Anmeldedatum: 29.11.2004
Beitrдge: 343
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Mi 18 Feb 2009, 16:54    Titel:  

Click to see if image is larger

Параходът "Крум" /сн. Централен фотоархив на Министерството на отбраната - София/

Zuletzt bearbeitet von kaloian am Mi 18 Feb 2009, 17:09, insgesamt einmal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
kaloian
[Admin]

Anmeldedatum: 29.11.2004
Beitrдge: 343
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Mi 18 Feb 2009, 17:03    Titel:  

Click to see if image is larger

"Българский Военен параход "Крум" (сн. Централен фотоархив на Министерството на отбраната - София)

Zuletzt bearbeitet von kaloian am Mi 18 Feb 2009, 17:07, insgesamt einmal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
kaloian
[Admin]

Anmeldedatum: 29.11.2004
Beitrдge: 343
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Mi 18 Feb 2009, 17:05    Titel:  

Click to see if image is larger

Изображение на парахода "Голубчик" - "Крум" в популярна енциклопедия - лява страница, в центъра
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Odzava

Anmeldedatum: 24.08.2005
Beitrдge: 418
Wohnort: Хашира Джима

BeitragVerfasst am: Mi 18 Feb 2009, 19:01    Titel:  

А над "Голубчик" що за кораб е? Прилича на влекач, но не мога да прочета надписът на дъската с името.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
popay_the_sailor
[Admin]


Anmeldedatum: 06.01.2004
Beitrдge: 10243
Wohnort: Варна

BeitragVerfasst am: So 09 Okt 2011, 09:26    Titel:  

Неизвестна (поне за мен) фотография на Голубчик в Одеса:

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: So 09 Okt 2011, 09:33    Titel:  

Митко, сигурно ли че е в Одеса? Аз я имам, от Централния военен архив е - там не пише кой град е, а само че е "Крум" и до него катерът "Олафчик" (после става "Раковски").
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
popay_the_sailor
[Admin]


Anmeldedatum: 06.01.2004
Beitrдge: 10243
Wohnort: Варна

BeitragVerfasst am: So 09 Okt 2011, 09:39    Titel:  

Така казват братушките, ама може и да грешат (често срещане явление при тях)... Wink
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
popay_the_sailor
[Admin]


Anmeldedatum: 06.01.2004
Beitrдge: 10243
Wohnort: Варна

BeitragVerfasst am: So 11 Mдrz 2012, 06:46    Titel:  

Click to see if image is larger
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 1 [10 Beitrдge]  
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0551s ][ Queries: 12 (0.0030s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker