Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ген. Димитър Шивиков и Андрей Слабаков влизат в листата на ВМРО · Хванаха мъж с туби с бензин в катедралата Свети Патрик · Първи качествени изображения на китайския "клонинг" на руския изтребител Су-35 · 35 американски бронеавтомобили Hummer пристигнаха в Одеса · За 1 май НАТО с юбилейна мисия за защита на балтийското небе от руснаците · Военен експерт: руският флот може да реагира незабавно на корабите на НАТО в Балтийско море ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Fr 19 Apr 2019, 08:57
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Параходна яхта "Александър І"
ModeratorenSea Dog
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 1 [3 Beitrдge]  
Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Mo 03 Nov 2008, 10:19    Titel:  Параходна яхта "Александър І"  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Zuletzt bearbeitet von Preslav am Mo 13 Apr 2009, 15:53, insgesamt 4-mal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
kaloian
[Admin]

Anmeldedatum: 29.11.2004
Beitrдge: 343
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Di 17 Feb 2009, 17:06    Titel:  

Илия Тодоров, Българските военни кораби 1879-2002, Еър Груп 2000

Параходната яхта “Александър I”

Параходната яхта “Александър I” е първият кораб, който България закупува след Освобождението. През 1882 г. началникът на флотилията и морската част капитан-лейтенант Конкеевич е командирован в Марсилия, където поръчва товаропътнически кораб от яхтен тип. В мирно време той трябва да служи за яхта на княза, а във военна обстановка – за минен заградител и военен транспорт.
На 14 април същата година правителството превежда 150 000 франка в Банк дьо Креди – Лион за сметка на фирмата La societee de la Forges et Chantieres в Марсилия. През 1883 г. корабът е готов; князът пожелава да носи неговото име. На 15 май 1883 г. яхтата застава на русенския кей.
Тя е с 350 т водоизместване, а главните й размери са: дължина 61 м, широчина на корпуса при мидела 8 м, а при долапите - 13 м. Яхтата има метален корпус и палуба от бук. Рангоутът се състои от фок и гротмачта. Главният двигател е парна машина тип “Компаунд”, захранвана с пара от два котела с 5 атм. работно налягане. При пълен ход машината развива 55 к. с., като разходът на въглища за един час достига 500 кг. Двадесетте тона гориво, които приема в четири въглищни бункера, осигуряват 40-часово непрекъснато плаване на кораба при развиване на скорост 14 км/ч по течението и 9 км/ч срещу течението. Двете димови тръби и двете странични колела с диаметър 5,80 м, всяко от които с по 14 лопати, придават внушителен вид на кораба. Впрочем той наистина е един от най-красивите и бързоходни кораби на река Дунав по това време. В случай на нужда е предвидена възможност да се монтират на палубата му две малокалибрени оръдия.
През Сръбско-българската война яхтата извършва транспортна дейност. Тя редовно плава между пристанищата Русе, Свищов, Лом, Видин, Галац, Рени и др., като извършва 35 рейса, пренасяйки войски, боеприпаси, продоволствия и др.
На 9 август 1886 г. екипажът на яхтата взема участие в детронирането на княз Александър Батенберг, като след арестуването му е превозен с нея до пристанище Рени и предаден на руските власти.
До 1888 г. корабът е пропътувал вече 11 000 морски мили по Дунав и до руските черноморски пристанища Одеса и Севастопол. “Александър I” е потопен заедно с другите кораби от флотилията през 1913 г. край Русе, а след това изваден, почистен и ремонтиран. След завършване на военните действия корабът е предаден на русенското пристанищно управление, което през 1914 г. го бракува.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
popay_the_sailor
[Admin]


Anmeldedatum: 06.01.2004
Beitrдge: 10243
Wohnort: Варна

BeitragVerfasst am: So 11 Mдrz 2012, 06:32    Titel:  

Click to see if image is larger
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 1 [3 Beitrдge]  
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0690s ][ Queries: 12 (0.0087s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker