Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Дипломати и интелектуалци подписаха манифест срещу омразата в Министерския съвет · Втори опит за участие на президента Румен Радев в международно събитие се е увенчал с неуспех · 17 войнишки паметника ще бъдат обновени в област Велико Търново · Димна завеса покри столичния булевард Дондуков заради Луковмарш (ВИДЕО) · Пехотинци направиха супер гнусни неща по време на най-мащабното военно обучение Златна кобра · Пенс към НАТО: Как да опазим мира, като купувате оръжия от изток ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 17 Фев 2019, 02:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Параходна яхта "Александър І"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [3 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 03 Ное 2008, 10:19    Заглавие:  Параходна яхта "Александър І"  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 13 Апр 2009, 15:53; мнението е било променяно общо 4 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 17 Фев 2009, 17:06    Заглавие:  

Илия Тодоров, Българските военни кораби 1879-2002, Еър Груп 2000

Параходната яхта “Александър I”

Параходната яхта “Александър I” е първият кораб, който България закупува след Освобождението. През 1882 г. началникът на флотилията и морската част капитан-лейтенант Конкеевич е командирован в Марсилия, където поръчва товаропътнически кораб от яхтен тип. В мирно време той трябва да служи за яхта на княза, а във военна обстановка – за минен заградител и военен транспорт.
На 14 април същата година правителството превежда 150 000 франка в Банк дьо Креди – Лион за сметка на фирмата La societee de la Forges et Chantieres в Марсилия. През 1883 г. корабът е готов; князът пожелава да носи неговото име. На 15 май 1883 г. яхтата застава на русенския кей.
Тя е с 350 т водоизместване, а главните й размери са: дължина 61 м, широчина на корпуса при мидела 8 м, а при долапите - 13 м. Яхтата има метален корпус и палуба от бук. Рангоутът се състои от фок и гротмачта. Главният двигател е парна машина тип “Компаунд”, захранвана с пара от два котела с 5 атм. работно налягане. При пълен ход машината развива 55 к. с., като разходът на въглища за един час достига 500 кг. Двадесетте тона гориво, които приема в четири въглищни бункера, осигуряват 40-часово непрекъснато плаване на кораба при развиване на скорост 14 км/ч по течението и 9 км/ч срещу течението. Двете димови тръби и двете странични колела с диаметър 5,80 м, всяко от които с по 14 лопати, придават внушителен вид на кораба. Впрочем той наистина е един от най-красивите и бързоходни кораби на река Дунав по това време. В случай на нужда е предвидена възможност да се монтират на палубата му две малокалибрени оръдия.
През Сръбско-българската война яхтата извършва транспортна дейност. Тя редовно плава между пристанищата Русе, Свищов, Лом, Видин, Галац, Рени и др., като извършва 35 рейса, пренасяйки войски, боеприпаси, продоволствия и др.
На 9 август 1886 г. екипажът на яхтата взема участие в детронирането на княз Александър Батенберг, като след арестуването му е превозен с нея до пристанище Рени и предаден на руските власти.
До 1888 г. корабът е пропътувал вече 11 000 морски мили по Дунав и до руските черноморски пристанища Одеса и Севастопол. “Александър I” е потопен заедно с другите кораби от флотилията през 1913 г. край Русе, а след това изваден, почистен и ремонтиран. След завършване на военните действия корабът е предаден на русенското пристанищно управление, което през 1914 г. го бракува.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 11 Мар 2012, 06:32    Заглавие:  

Click to see if image is larger
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [3 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0693s ][ Queries: 12 (0.0049s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker