Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Рискът от война е голям, заяви иранският външен министър! Някои хора я искат · Калин Манолов: Делото за т. нар. Възродителен процес още не е прекратено · МВР със супермодерна лаборатория за криминалистика, микроскоп сравнява гилзи · Зоран Заев сподели престижна награда с българския премиер · Митрополит Гавриил: Свръхлибералният скандинавски подход към децата е страшен · Асад към кюрдите: Американците ще ви продадат на Турция! Ние ще ви защитим ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 18 Фев 2019, 07:53
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Мнения и коментари за бъдещето на българските ВМС
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 24 от 26 [378 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 22, 23, 24, 25, 26 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 17:04    Заглавие:  

1159 аз не съм се затревожил ама ич за Манушев, нито пък от думите му.
Просто положението е трагично.
Не мога да повярвам как за 20 години градене рухна за 2-3...
И да призовавам за виновни, те няма да си получат нивга заслуженото.
Само ми е чудно след време пак подводен дивизион ли ще създаваме, база Варна ли ще създаваме, база Чайка ли ще създаваме?
Не мога да го разбера това съкращение. Всичко отива под ножа, а след години пак трябва да се дават колосални пари...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
1159


Регистриран на: 11 Авг 2005
Мнения: 812
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 17:28    Заглавие:  

Какви 20 години,какви 5 лева.Флота е изграждан от 1944 до 1990,след това какво е вземано-един италиянски 50 годишен таралясник и 4 белгийски барутника от които я плава един.И въобще забрави някога да се започне да се изгражда флот-база Варна и Чайка ще се продадът,ще станат яхтена марина и хотелски комплекс а "Флота" ще се състои в най-добрият вариянт от 5 катера на Гранична Полиция.
И ще останат само приказките на пенсийонерите от 1-ви ДПК-"А ти помниш ли СКР-ите?"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 18:17    Заглавие:  

Все ми се вярва, че след години пак ще се търси силна армия и силен флот...
Не знам за теб, но аз поздравявам Кавалджиев за усилията, които вложи.
Можеше и никога да нямаме 3 фрегати, дори и на по общо над 100 години, един минен ловец и един кораб-история - "Протео".
Ако не бе Кавалджиев сега наистина нямаше да има нищо, абсолютно нищо за ученията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
1159


Регистриран на: 11 Авг 2005
Мнения: 812
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 19:21    Заглавие:  

Пресли,няма да сме живи когато пак се започне да се създава модерна и силна Армия и Флот.А кой ще потърси сметка за цялата тази разсипия почнала при Луджев и продължаваща и до днес с А.Ангелов?Кой ще потърси сметка на продажниците С.Паси и И.Костов че сведоха численноста на армията до смешните 30 000?След време и сегашният "вожд"-Б.Б ще се бие в гърдите и ще разказва какви велики неща е натворил и какви още по-велики е щял да натвори ако сме били гласували втори път за него , ама виждаш ли гадните комуняги пак са му подляли вода и той немогъл да доосъществи плановете си.Колкото до "белгийките"-не бъркай с пръст в раната-да действително Кавалджиев и Люцканов имат огромен "принос" за тяхното закупуване(под огромният натиск на Царю-все пак белгийската кралица му е братовчедка)но ако адмирал П.Петров беше останал нещата щяха да са коренно различни-няма да коментирам какви оферти за какви кораби на какви цени имаше тогава.140-тата годишнина на Флота ще го посрещнем само с два кораба- и двата музейни експоната и двата с името "Дръзки" Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 20:01    Заглавие:  

За това смена едно мнение!
1159 написа:
140-тата годишнина на Флота ще го посрещнем само с два кораба- и двата музейни експоната и двата с името "Дръзки" Wink

Инак Кавалджиев не му достигна 1 секунда, или по-скоро 1 ден за да влезе историята. Да, "Гоуинд" бяха почти наши...
Станишев обаче не му стискаше няколко дни преди изборите да направи най-голямото благо за ВМС.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ivaylo


Регистриран на: 18 Мар 2009
Мнения: 55
Местожителство: варна

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 20:50    Заглавие:  

Попитал Борисов Ангелов:
- Аньо, как върви реформата в армията ?
- Отлично, останахме само аз и шофьорът ми.
- Аньо, а ти нямаш ли си шофьорска книжка? . . . .

за какви кораби, какви пантери, какви ВМС си мечтаем? всичко отива по дяволите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
pirat


Регистриран на: 08 Юли 2007
Мнения: 59
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 20:57    Заглавие:  

1159 написа:
Какви 20 години,какви 5 лева.Флота е изграждан от 1944 до 1990,след това какво е вземано-един италиянски 50 годишен таралясник и 4 белгийски барутника от които я плава един.И въобще забрави някога да се започне да се изгражда флот-база Варна и Чайка ще се продадът,ще станат яхтена марина и хотелски комплекс а "Флота" ще се състои в най-добрият вариянт от 5 катера на Гранична Полиция.
И ще останат само приказките на пенсийонерите от 1-ви ДПК-"А ти помниш ли СКР-ите?"


колега,прости ми няколко вметки,но флота ни не е роден в 1944г., в противен случай защо честваме 131 год. ВМС,нали? не трябва никога да се забравя че преди1944г. (тази спорна година за българската история) сме имали флот.вярно че не е участвал в големите галимации наречени мисии, бляксифорове или други тинтири минтири, но сме го имали.доказателствата за това в момента са на дъното на морето и са със статут на военни гробища....имали сме също така и достоен и професионален личен състав,който в периода 1944-1946г. в по-голямата си част по политически причини е изгонен или принуден да напусне флота.позорно е,освен това и малоумно!нещо подобно но по други причини може би се получава и в момента.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 14 Юли 2010, 21:01    Заглавие:  

Цитат:
Попитал Борисов Ангелов:
- Аньо, как върви реформата в армията ?
- Отлично, останахме само аз и шофьорът ми.
- Аньо, а ти нямаш ли си шофьорска книжка? . . . .


Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Very Happy Laughing Laughing

Извинявайте. Не се сдържах.
Иначе, да - имали сме флот още от 1879 г.
И трябва да се гордеем с първопроходците, както и с тези, които са затрити след 9 септември 1944 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2011, 00:40    Заглавие:  

Последната ми надежда за подводен флот са лодки втора ръка от Германия или Франция.

Миналата година се изведоха последните 6 206А от състава на Kriegsmarine. Ако се направи аналогия с подарените 4 тип 207 от Норвегия на Полша (бяха предадени на същата възраст - 38 години), можем да се надяваме единствено да не им се намери купувач и да ни бъдат предложени на "политическа цена". Полша например заплати само $ 17.6М за обучение и торпеда за иначе оценените на $ 167М подводници.

Алтернатива, може би, са и последните 2 от общо 4 клас Агоста, изведение в края на 90 във Франция. Лодките са по-нови, приети на въоръжение 1978 и изведени след само около 20 години служба.

Проблемът е, че тези трансфери почти винаги са в контекста на офсет към някоя значителна поръчка, която не мисля, че се предвижда в скоро време към Франция или Германия. Полша, например, закупи брегови комлекси с NSM през 2009 и 2010 за EUR 185M, въпреки че корабите и са въоръжение са RBS 15 и изпитанията бяха провал.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2011, 00:41    Заглавие:  

Остави я тази надежда, министъра е решил - подводен флот на кукуво лято... Evil or Very Mad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2011, 00:52    Заглавие:  

1159 написа:
Колкото до "белгийките"-не бъркай с пръст в раната-да действително Кавалджиев и Люцканов имат огромен "принос" за тяхното закупуване(под огромният натиск на Царю-все пак белгийската кралица му е братовчедка)но ако адмирал П.Петров беше останал нещата щяха да са коренно различни-няма да коментирам какви оферти за какви кораби на какви цени имаше тогава.140-тата годишнина на Флота ще го посрещнем само с два кораба- и двата музейни експоната и двата с името "Дръзки" Wink


1159, Би ли могъл да споделиш?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2011, 09:50    Заглавие:  

Извинявам се, че се повтарям, но пак питам - какъв е смисъла да замениш една 40 годишна лодка, с усвоена поддръжка, за друга 40 годишна и неусвоена ?!
Продължавам да си мисля, че подводниците не са обхванати от някакви НАТО-вски стандарти, не ги касаят някакви изисквания и са грижа единствено на държавата. По тази и причина държавата не може да очаква външна помощ и следва закриване. Същото, което това правителство прави с цяла северна България.

Та ако някога, някой, реши да възстановява подводните ни сили, предвид значително по-ниската цена и обвързноста ни с енергийни проекти, може да договори закупуването на една нова "Ладичка".
Еххх, мечтииии.... Rolling Eyes

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2011, 14:03    Заглавие:  

Закупването на руски подводници е в сферата на НФ. И трите проект Лада, коит се строят, са за Русия. Но да видим кой купува Кило напоследък и как бихме сме вписали ние сред тези купувачи Smile
1997 - Индия - 2 877Е
2002 - Китай - 8 636Е - $ 2 000М
2006 - Алжир - 2 636Е - $ 400М
2009 - Виетнам - 6 636Е - $ 2 000М

При това, освен доставките по линията въоръжение срещу руски дълг (вкл. Миг-29, Ми-17/24, 500+ БТР80 за Унгария и дори един патрулен кораб клас Светляк за словения), не виждам как руснаците биха продали нещо на страните от бившия Варшавски блок. Първо, ресурсите са мизерни, второ - новите членове на НАТО са поели неофициален ангажимент към западни производители с присъединяването си.

Друг важен момент е, че освен България, от бившите страни от ВД, само Полша запази подводен флот. И вместо да поддържат относително новата си Кило (приета 1984), закупиха 4+1 тип 207 (строени 1964 - 1967).

Немските 206А щяха да експлоатират поне до 2014, а френските са в резерв (пред нарязване са - сега е моментът да направим постъпки за тях), но пример, че могат да бъдат активирани, е провеждането на обучението на малайзийските екипажи за новите им подводници на една от тях в последните 4 години. И така, докато се появи нещо ново втора ръка - например малко по-нови испански Агоста - след 6-7 години, норвежки Ула клас или шведски А17 след около 8 - 9 години, когато приемат А26 на въоръжение и т.н.

Последната промяна е направена от remarque на Пет 22 Апр 2011, 18:11; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2011, 14:56    Заглавие:  

Първо - От целия Варшавски договор, колко държави останаха с територията си, от тях колко са с излаз на море и какви са им съседите, и дали е целесъобразно да поддържат подводни сили ??
Полша НЕ Е извадила от експлоатация тяхното "Кило"; Румъния не експлоатира, но държи в резерв своята (макар и без батерия); ГДР - липсва от картата; от бивша Югославия само Хърватска имаха ресурса и до последно юркаха техните.

Второ - какъв е пътят пред България е много спорен въпрос. Не веднъж са давани за пример и съседна Гърция и Турция относно закупуването на руска техника. Та ако някой ми покаже поне едно изискване на НАТО относно подводниците на която и да е държава членка, ще се съглася, че и нашият път е на там. Ако имаше политическа воля, не виждам кой би ни спрял да преговаряме с Русия за подводница, дори и да е само с цел да си изпросим по-ниски цени и/или отпускане на безвъзмездна помощ, с която да си купим западна лодка. Въпрос на козове и воля за преговори.

Трето - Пак питам, няма значение кой какво мисли за способностите на "Слава", защо трябва да изръся 20 млн евро (примерно) за да си купя плавателен съд на същите години, който ще използвам само още три-четири ??? Кое го налага ???
"Слава" макар и на брега е нужна като тренировъчно пособие. През 1997г. беше закупена батерия "Варта" за 2 млн. марки, предположете колко ще струва сега подмяната на батерия и ХАС ?! Дори и само за тренировки. Поне докато не дойде адекватно мислещо правителство и не осъзнае че трябва нова лодка.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2011, 16:47    Заглавие:  

Слава е на 50 години.

За разлика от нея, немските 206А бяха до миналата година в активна екслоатация и само редуцираният военен бюджет е причина да бъдат изведени преждевременно. Напълно боеспособни, с достатъчен ресурс. Само да припомня, че Поша вече 8 години екплоатира тип 207 и скоро няма да ги заменя. Вярно от 4 + 1 за части, вече плават само 3, но когато ги закупиха поляците, лодките бяха на възрастта на 206А сега - 38 години, т.е закупуването на две лодки сега ни осугурява време (10+ години), през което ще притежаваме боеспособни подводници и най-важното - подготвен екипаж, докато се намери решение. Нещо, което е невъзможно само със запазването на Слава.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 24 от 26 [378 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 22, 23, 24, 25, 26 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0631s ][ Queries: 12 (0.0031s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker