Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ВСС ще закрива военни съдилища · Операторът на летището в Мюнхен спечели концесията за летище "София" · На атола Бикини има 1000 пъти по-голяма радиация от Чернобил заради изпитанията на бомби · Заседание на Комисията по бюджет и финанси относно сделката за Ф-16 (на живо) · Дават още 12 млн. лв. на МВР, реши правителството · Юни е бил най-горещият в историята на Земята, юли на път да го последва ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Mi 17 Jul 2019, 15:03
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
L 39ZA в България - пак летят!
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 15 [212 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Weiter
Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Mi 12 Nov 2008, 10:07    Titel:  L 39ZA в България - пак летят!
Themen-Beschreibung: На въоръжение във ВВС и след 2010 г.
 

Л 39 В БЪЛГАРИЯ

Arrow Л-39 - данни

L-39 бяха първоначално в Каменец - 8-те и 9-те. По-късно - в Щръклево докараха новите 1-те и 2-те.... Като резнаха Щръклево - всичко отиде в Каменец. През 1994 г. хрумна идеята да се лети на и на L-39 освен на основния боен самолет - добра идея - лошо изпълнение - и тогава всяка седмица имаше хора в Каменец да летят на 39-та ... по 2 полета по час и нещо.. важното беше да се трупа нальот. По-късно -през 1996 - ги разпределиха по базите - Добрич,Равнец,Безмер ,Доборславци, Чешнегирово,Графа ... да летят "новобранците " докато натрупат заветните 200 часа ,че да минат на баш реактивен самолет ... И за капак - през 2000 - при голямато затриване- останаха в Графа ( да летят Равнечани - ще ме извинявате за приказката ,ама си беше истина) - и накрая пак си ги прибраха ..... в Каменец и Долна .... безславен край на един хубав самолет ... де да беше само той...


Ето един бърз списък за Л-39 който направих докато вие се ровите за Л-29. Помня че имаше и два в Графа ама им забравих номерата. За останалите незнам.



137
139 В Долна Митрополия
141
143
145
147 В Долна Митрополия
201
202
203 В Долна Митрополия
205 В Долна Митрополия
206
207
209
210
211 В Долна Митрополия
213
214
215 В Долна Митрополия
827 - през август 2008 г. започва работа по въстановяването му
829
831
833 - продаден
835
837 Продаден в САЩ
907 - продаден
909 Продаден в САЩ на Cold War Air Museum
911 Продаден в САЩ
913 Продаден в САЩ
915
917 разбива се на 02.10.1990
101
103
105 Продаден в САЩ
107 Продаден в САЩ на Cold War Air Museum
109 Продаден в САЩ на Cold War Air Museum
111













биса

Та кое въоръжение и как пречи на L-39ZA, че не разбрах? Оръдието или балките?
Върнете се в началото


Fox Mulder

От пилотажна гледна точка, кое е по-добро, чистата L-39C или нашите полу щурмоваци, полу УТС-та L-39ZA?



биса

Ами то тогава да си купим Злин, щото от пилотапна гледна точка е по- добре.
Върнете се в началото


Fox Mulder

Е, едно време си имахме L-29...


onufrii

ZA естествено! Все пак това е УТС на който се приучават бойни пилоти, т.е. - има нужда от стреляща машина. Ако не беше така пилотите щяха да се приучават на мотопланери ! Както един наш добър познат обича да казва - `самолетът е авиационен комплекс` ! А колкото до L-29, чехите що ли са се объркали да направят R-версията !


Елемаг

Самолета не е авиационен комплекс. Той е част от авиационния комплекс! Макар и най-важната част все пак е само част. Два еднотипни самолета не правят два авиациони комплекса


борден


Общо-взето L-39ZA действително по думите на мнозина авиатори е сравнително тежък за управление, в сравнение с L-29. И какво от това?! На него такова му бе и мястото във веригата за подготовка на бойния пилот - преходен от първоначалния УТС към бойната машина.
Какво да кажат руските курсанти, преминавали на 19-20 годишна възраст от МиГ-15УТИ на Су-9?!
Върнете се в началото


Shilo


Добра машинка си е Л-39-ката. Само да се сетят да удължат ресурса, че тогава става тъжно.

Л-39 е конструиран за преходен самолет към МиГ-23.
Върнете се в началото


борден

Ще се сетят, защото както казваше един известен български авиатор "L-39 е машина за пари". И в момента тая машина храни сума тупани по високи щабове. За друго те могат и да не се напънат, но L-39 - със сигурност ще го вземат присърце.

Shilo написа:
Л-39 е конструиран за преходен самолет към МиГ-23.

Тая байка общо-взето само у нас си я знаеме.
Върнете се в началото


King_Rat

Полезно е, че има РСБН и летците могат да се понаучат да го ползват преди да се качат на МиГ-21 или 23.



Xtreme

От моя скромен опит мога да ви кажа, че Л39 си е супер самолетче. Л29 беше по-лесен за първоначално обучение, но неговото време безвъзвратно отмина. Например, може би знаете, че с Л39 е забранено преднамерено влизане в свредел - с цел обучение. Не че не са го правили, но по инструкция е забранено. Докато с Л29 го има заложено в програмата за приучаване. А да ви кажа честно-хубаво е да се види що за поведение има самолета в свредел - не е като обикновено. То си е ясно де. Пък да оттренираш няколко пъти командите за излизане си е в голяма полза за пилота.
Върнете се в началото


onufrii

Забранено е у нас. Иначе в пособието си е обяснено как се излиза от свредел.


King_Rat

То и в пособието на МиГ-23 пише как се излиза от свредел, ама къде са го вкарвали преднамерено?

GIG



Изпитателите в СССР не са ли


King_Rat

Тва не се брои.

Пичове - пак ви казвам - и България са влизали не веднъж с Л39 в свредел и то преднамерено. Лично аз познавам 2 пилоти, които са го правили. Но по инструкция е забранено. Колкото до това че пише как се излиза - пише. Командите за излизане от свредел са си едни и същи за почти всички самолети. Естествено има разлика м/у командите за излизане от нормален и от гръбен свредел. Вземете инструкцията и ги прочетете ако са ви толкова интересни.
Върнете се в началото


onufrii

Спокойно - всички сме ги чели!


Xtreme


Е щом е така - ми добре. А колко пъти си ги правил в действителност?
Върнете се в началото


onufrii


Както ме гледаш, колко пъти мислиш?



Xtreme

няма значение . Въпросът по-скоро беше риторичен
Е това е проблема, защото всеки пилот трябва да е тренирал илизане от свредел. Едно е да четеш инструкцията за това как става, друго е да го направиш.

Zuletzt bearbeitet von Preslav am Fr 26 Apr 2013, 16:06, insgesamt 8-mal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Fr 14 Nov 2008, 09:45    Titel:  

ibrevВто Сеп 12, 2006

Ниакои знае ли нешто за Л-39 в Долна Митрополиа.

onufrii

Летят доволно, заедно с Месершмитите. Има и 4 зачохлени пред ТЕЧ-а.
Rottor_X, доста L-39 вече летят зад граница, а още 6 или 8 са продадени от ВВС, и стоят в ремонтния в Добрич.

geroi

Самолетите са продадени, но тъй като собственика не бърза Laughing Laughing ги е преместил/ след като са го помолили "очтиво"/ извън оградата на АБ. В САЩ има над 170 часни Л-39 и някои от тях са български. Има и Л-29 също български които си летят и не мослят да спират.


Onufre Вто Сеп 19, 2006

Пресен матрял на 3 дни :

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Последната стана доста зле, но пък единствената ми от такъв ъгъл Cool :

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Fr 14 Nov 2008, 09:50    Titel:  

Alexxx

Л-39 има страшно устойчиви на времето бои ми прави силно впечатление.

onufrii

Като на 209 кокардата ли

Alexxx

Не, не основните цветове, без кокардите.

То те скоро ще станат с петолъчки - пак

lion_su25

Каква е съдбата на борд 145.
На него си направих първият самостоятелен полет - 09.07.1993
15:48-15:55 часа

Shilo Сря Сеп 27, 2006

Стои в АБ "Каменец".
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Fr 14 Nov 2008, 10:01    Titel:  

Rottor_X

Някой знае ли нещо за този?

Click to see if image is larger


lion_su25

да,беше с най слабият двигател и беше мъка да се лети с него в двойка
разбира се ,че ако си воден.
Но пък е гадно при излитане- защото или изпреварваш водача или трябва да използваш малко спирачки за да не го изпревариш
Не се бъзикам за самолета

Shilo Нед Окт 01, 2006 10:07 pm

Разглобиха го някъде през лятото на 2003 или 2004, не помня точно. Замина в един прицеп.

ibrev

Shilo a s bord 831 znaesh li kakvo e stanalo.


Shilo

И него го продадоха.

tu-134

А колко Л-39 общо са купени от България? И има ли някой снимки на Л-39 с старите знаци(преди 89)?

onufrii

Под `купени от България` кое имаш предвид - влезли, или излезли? България купува 36бр, а от ВВС са продадени доста /може би 10-15/, но колко точно - да кажат знаещите.

Dead Fox

Малко оф-топик
Eх... хора каква носталгия ме обзема като изчетох цялата тема...
Като войник служих в Каменец от Януари до Март 1996г.преди да ме разпределят в РТВ и тогава L-ките
не се спираха да летят. Първия ми караул беше на стоянката с/у ГСМ-то
да пазя 15 самолетчета през ноща и ми беше много добре цяла нощ си ги обикалях и разглеждах с кеф. А сега...? Като чета какво се случва ми става доста тъжно, все пак съм прекарал известно време сред тези самолети макар и като прост воиник.


onufrii


Ето ги въпросните елки :

Всички отпред

Всички отзад

206

139

213

143

Preslav

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

SHMITZA_BG

Отново да ме прощават авторите,но не е за изпускане такава гледка.

http://www.bgalbum.com/thumbnails.php?album=11447


BDG

Струва ми се, че летището на няколко от снимките е Граф Игнатиево, а на няколко от снимките се виждат доста високи хълмове (или планина), което предполагам е прелитането за участието в Rodopi Javelin '07.

Една Л-ка от в."Българска армия"

Click to see if image is larger


Preslav

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


2C7

Предна кабина на L-39ZA борд 215. (слънцето беше насреща.. Smile)

Zuletzt bearbeitet von Preslav am So 04 Jan 2009, 02:51, insgesamt einmal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Fr 02 Jan 2009, 10:35    Titel:  

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 01:34    Titel:  

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 02:52    Titel:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 02:53    Titel:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 02:54    Titel:  

Горните и тази са от Безмер.

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 02:56    Titel:  

А беше време когато летяха...

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 02:57    Titel:  

На Доброславци

Click to see if image is larger

Zuletzt bearbeitet von Preslav am So 04 Jan 2009, 03:01, insgesamt einmal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 03:01    Titel:  

На Доброславци - за парада 2003 г.

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 03:06    Titel:  

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 03:10    Titel:  

Л 39 на летище Добрич

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 04 Jan 2009, 03:11    Titel:  

Из интервю в новия брой на в."Българска армия" с ген.Симеонов


Има ли шанс учебните Л-39 отново да летят пълноценно?

- Това е другият голям проблем. Борбата на командването на ВВС постигна известен успех - миналата година успяхме да ремонтираме двигателите част от самолетите, но сега машините са на земята поради изтекъл летателен ресурс. Не всичко зависи от нашите желания. Производител на Л-39 е чешката фирма "Аероводоходи". Водят се преговори с чешката страна, за да бъдат решени проблемите в срок. Но кога точно ще се случи това, не мога да отговоря. Нашето желание е да стане максимално бързо, за да могат ако не всички, то поне част от самолетите да влязат в строя и да продължим подготовката на летателния състав. През 2005 г. успяхме да удължим с 2 години ресурса на всички Л-39, но този път нещата, които трябва да се извършат по обем, са много повече. Удължаването на летателния ресурс изисква вече по-други решения. Самата чешка фирма си има сериозни проблеми. МО, Дирекция "Управление на доставките" имат контакти с нея, преди известно време фирмата производител беше приватизирана. Трудностите са комплексни, не само при нас, а и при тях. Това беше причината да се отложат някои срокове не по наша вина. Надявам се в скоро време да ги решим. Влезли сме във връзка и със заводи, които са в Словакия - бивши предприятия, които са били свързани при производството на самолета, а сега са се разделили. Търсим всякакви възможности за добро и срочно решение на проблема.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 15 [212 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.5551s ][ Queries: 12 (0.0075s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker