Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 01 Jun 2020, 07:21
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА
"Интерком шипинг"
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [13 Posts]  
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Thu 13 Nov 2008, 11:13    Post subject:  "Интерком шипинг"
Subject description: Български речни оператори
 

Корабите на компанията:


"св.Апостол Андрей"
"св.Апостол Йоан"
"св.Павел"
танкер-бункеровчик "Литорела"
"Св.Тома" - 3000 тона, най-новият кораб, осветен на 23 октомври 2008 г. в Русе


Неокончателният списък от дейности, ръководени от Павлин Николов, включва и корабоплавателна компания. "Интерком шипинг", която е основана преди по-малко от две години, в момента експлоатира 5 речни кораба по р. Дунав. Общият им тонаж е 5 хил. БРТ. Имаме участие в морски превози, но не сме доволни, казва той. Обяснява, че един от основните аргументи за покупката на корабите е повишаването на цените на горивата. Все пак говорим за относително евтиния воден транспорт и при наличие на дадености няма начин да не го оползотворим, обяснява управителят на "Интерком груп". Убеден е, че някой ден и у нас ще стане като по реките Рейн и Майн и горното течение на р. Дунав. Там малки и големи речни кораби и баржи непрекъснато сноват между пристанищата и съдействат за разтоварването на автомобилния трафик. Превозваме не само наши товари - все пак имаме производствени бази в Русе и Лом, но също така и на други фирми като "Стомана" - Перник, разказва Николов. Казва, че средномесечно всяко от корабчетата на "Интерком шипинг" прави по един курс между Галац, Лом, Русе или Регенсбург. Започнахме с едно корабче, а вече са четири. Бъдещите проекти обаче предвиждат флотилията да нарасне. Икономическата ефективност от използването на собствени кораби не е толкова голяма. Снижаването на разходите също не е толкова голямо, колкото вероятно изглежда отстрани. Да притежаваш собствени кораби обаче има други предимства. Най-важното е оперативността, разсъждава Николов. Във всеки един момент ние знаем къде се намира който и да било от четирите кораба, кога ще дойде. А това дава свободата да бъдеш независим и да планираш както износа, така и вида на производството. Можем да планираме дори кой ден с какъв размер да бъде профилът, който ще излезе от завода, за да го експедираме веднага. Изнасяме за Румъния, Германия, Австрия, Полша, Унгария... Тази част от бизнеса се развива съвсем самостоятелно и носи добра рентабилност. Възвращаемостта от корабите е около 4 години, но кредитът за първия - който е около 70-80 на сто от стойността му, ще бъде погасен до края на годината, надява се Павлин Николов.

Цялото интервю:

Павлин Николов: "Интерком груп" е мажоритарен собственик на над 20 фирми"!!!


Varna-Sport

2008-06-03 09:10:02

Първото си смесено предприятие направих през 1991 г. Беше за безалкохолни напитки - "Лемоп". Нямаше нищо общо с металите, които днес са основният ми бизнес. Всяко нещо, което съм направил обаче, си има логично обяснение,

казва Павлин Николов и така символично слага картите на масата, пред Доротея Спасова във в-к "Морски дневник".

Някъде в Украйна

Той е роден в Силистра, но е завършил микроелектроника в Лвовския политехнически университет. Бях приет за студент в Русенския университет, разказва Николов. Имах висок резултат. Тъкмо тогава започна да се изгражда комбинатът по микроелектроника в Ботевград и ми предложиха да замина да уча навън. Вариантите бяха няколко - Лвов, Киев или Ленинград (днес Санкт Петербург) в тогавашния СССР, Унгария или ГДР. Започнах да уча в бившия Съветски съюз, а завърших във вече независима Украйна, която дълго време имаше дори обща валута с Русия, спомня си днес Николов. В някогашната съветска република той прекарва по-голямата част от годините до 1995 г. Днес за това време му напомня мажоритарното участие в завод за производство на хартиени чували за циментовата индустрия в Днепропетровск.

През 1993-1994 г. изнасяхме за Украйна торби за техните циментови заводи. Те не можеха да платят и ни даваха цимент. Ние го давахме на техните строителни фирми, а те ни плащаха в метали - единственото бързоликвидно средство по онова време. Ние ги продавахме по целия свят, вкл. Сирия, Египет, Либия, Ливан, Казахстан и др. Няколко години след това преценихме, че познаваме пазара и инвестирахме в производство. Към момента капацитетът на завода в Днепропетровск го нарежда между втори и трети в Украйна. В първите години на прехода от България основаната от него ЕТ "Интерком" изнасяла какво ли не. Като се започне от фаянс, теракота, канцеларски материали, вина и много други. Металите винаги могат да се продадат и бързо да се обърнат в пари. Това беше всъщност катализаторът, който ни насочи към този вид бизнес, разказва Николов. Така стъпка по стъпка от един, двама, трима, четирима души, които бяхме ангажирани, сега в "Интерком груп" и свързаните с него предприятия работят над 1500 души.

(Не)изчерпателен списък

Павлин Николов не обича публичността. Обяснението? Работата ми е свързана с много конкретни хора, с конкретни задачи и предпочитам да се съсредоточа върху тях. Доказателство за това са и обсипаните с грамоти и благодарствени писма стени на кабинета му. Помагаме на доста спортни клубове. Основно името му и това на компанията му се свързват с гимнастиката. "Интерком груп" повече от 10 години е основен спонсор на "Черноморски юнак". Дълги години - до 2007 г., към гимнастическото дружество тренираше и най-добрият българин Йордан Йовчев. Започнахме да помагаме, след като изгоря гимнастическата зала на клуба. Тръгна се от "дайте малко метали", "дайте малко от това, от онова"... и накрая поехме изцяло спонсорството. През 1997 г. "Интерком груп" става и основен спонсор на баскетболния клуб "Черно море". От миналата година компанията подпомага и още два спорта. Това са женският волейболен клуб "Спартак", който успя да се пребори и да влезе в А група на първенството, както и тимът по футзал "Одесос".

Освен със спортно меценатство Павлин Николов може да се похвали и с броя на свързаните с "Интерком груп" предприятия. В момента дружеството се явява мажоритарен собственик на повече от 20 фирми в цялата страна.

Основните са "Интерком профил" - фирма за производство на метални профили, "Интерком билд" - строително-инвестиционна компания, "Интерком ойл" се занимава с петролни продукти... Имаме спедиторска фирма - "Интерком спед" с около 30 автомобила, брокерска компания, която финансира част от проектите ни. Притежаваме още Завод за автоматика и телемеханика в София, който обслужва БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура". "Интерком роуд", която се занимава с пътното поддържане в Бургас, "Интерком глас" произвежда стъклопакети, предприятия за производство на електрозаварени тръби и профили в Русе и Лом, бетонови възли и др.

Малко известен факт е, че "Интерком груп" е всъщност единият от двамата пълноправни собственици на "Ай Ви сейлингс", която се занимава с вътрешно строителство. Компанията има и участие в "Метал трейд България" - обединението на трите най-големи компании у нас в търговията с метали. Негова собственост е още пловдивското дружество "Тракия ресурс", което отдава близо 30 хил. кв.м площи под наем. В списъка влиза дори производствената фирма "Интерком стил сървиз" в Смерево в Сърбия. Купихме дружеството преди известно време от тяхната агенция за приватизация. Имаме сериозни планове за развитието му, твърди Николов.

Профилът на "Интерком груп" допълват и трите завода за производство на арматурни заготовки във Варна, Елин Пелин и Бургас. До месец-два в експлоатация ще влезе и четвърти такъв. Той ще бъде базиран в Ямбол. По този начин ще уплътним капацитета на завода ни в Бургас, който в месеците, в които строителството е разрешено, трудно сварва да изпълни всички заявки за арматура. Втората цел е по-доброто географско покритие на страната. Това обаче не е всичко. Защото "Интерком груп" има брокер в Германия и Холандия, както и представителство в Букурещ.

Между реката и морето

Неокончателният списък от дейности, ръководени от Павлин Николов, включва и корабоплавателна компания. "Интерком шипинг", която е основана преди по-малко от две години, в момента експлоатира четири речни кораба по р. Дунав. Общият им тонаж е 5 хил. БРТ. Имаме участие в морски превози, но не сме доволни, казва той. Обяснява, че един от основните аргументи за покупката на корабите е повишаването на цените на горивата. Все пак говорим за относително евтиния воден транспорт и при наличие на дадености няма начин да не го оползотворим, обяснява управителят на "Интерком груп". Убеден е, че някой ден и у нас ще стане като по реките Рейн и Майн и горното течение на р. Дунав. Там малки и големи речни кораби и баржи непрекъснато сноват между пристанищата и съдействат за разтоварването на автомобилния трафик. Превозваме не само наши товари - все пак имаме производствени бази в Русе и Лом, но също така и на други фирми като "Стомана" - Перник, разказва Николов. Казва, че средномесечно всяко от корабчетата на "Интерком шипинг" прави по един курс между Галац, Лом, Русе или Регенсбург. Започнахме с едно корабче, а вече са четири. Бъдещите проекти обаче предвиждат флотилията да нарасне. Икономическата ефективност от използването на собствени кораби не е толкова голяма. Снижаването на разходите също не е толкова голямо, колкото вероятно изглежда отстрани. Да притежаваш собствени кораби обаче има други предимства. Най-важното е оперативността, разсъждава Николов. Във всеки един момент ние знаем къде се намира който и да било от четирите кораба, кога ще дойде. А това дава свободата да бъдеш независим и да планираш както износа, така и вида на производството. Можем да планираме дори кой ден с какъв размер да бъде профилът, който ще излезе от завода, за да го експедираме веднага. Изнасяме за Румъния, Германия, Австрия, Полша, Унгария... Тази част от бизнеса се развива съвсем самостоятелно и носи добра рентабилност. Възвращаемостта от корабите е около 4 години, но кредитът за първия - който е около 70-80 на сто от стойността му, ще бъде погасен до края на годината, надява се Павлин Николов.

"Явор" или недвижимите имоти

Парадокс, но най-познатият и обсъждан проект на "Интерком груп" заема по-малко от 1/10 от целия бизнес. "Явор", известен най-вече като бивш мебелен завод, е в портфолиото на групата отскоро, но вече има сериозна инвестиционна програма. Тя е в три направления, казва Николов.

Първият проект е за изграждането на минитърговски комплекс в кв. "Младост". Ще вложим около 5 млн. евро. Не ни притеснява конкуренцията на моловете, които бяха обявени за реализация, защото този комплекс ще бъде предназначен за ежедневните нужди на живеещите в квартала. Втори проект, който "Явор" ще реализира, е ваканционно селище в Поморие в непосредствена близост до комплекса на "Феста холдинг". Имаме и идея за окрупняване на парцели в района на Св. Константин край Варна за изграждане на жилища. Целта ни е да обособим един малък жилищен микрорайон с всички характерни за съвременния начин на живот удобства.

Основната причина за навлизането ни в сектора на недвижимите имоти е добрата перспектива. Разбира се, това важи за качествените и добре изпълнени проекти, обосновава се още управителят на "Интерком груп". Като такива могат да се определят и хотелските бази на компанията - в курортите Семково и Кранево. В областта на недвижимите имоти обаче влиза и изгражданият първи във Варна истински логистичен парк.

Работя много, вечер не си тръгвам преди 20,30 - 21 ч., и затова съм длъжник на семейството си, признава Павлин Николов. Колкото до тайната на успеха му, тя вероятно се крие в свободата за развитие, която предоставя на всички включени в "Интерком груп" предприятия.

в-к Морски дневник

Доротея Спасова

Снимка www.varna-sport.com

Last edited by Preslav on Mon 16 Feb 2009, 21:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
zegerka

Joined: 29 Jun 2006
Posts: 214
Location: В една сбъркана държава в източна Европа

PostPosted: Thu 13 Nov 2008, 16:52    Post subject:  

a Preslave, това като някаква безплатна Question реклама на всички фирми ли е?
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Thu 13 Nov 2008, 17:20    Post subject:  

Не. Идеята е да събера на едно място всички фирми - речни и морски, които имат бизнес свързан с Дунав или Черно море.
Досега никой не го е правил, а и гарантирам, че и никой няма да го направи. Само аз и брат ми сме луди да ходим по блатата по Дунава и да снимаме. Както виждаш - снимките постваме тук - да ги виждат всички, които се интересуват.
На мен лично ми е интересно, Дунава изобщо не е скучен. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Thu 13 Nov 2008, 18:13    Post subject:  

Св. апостол Андрей на порт Лом, 2007 г.
Снимки - сп."Клуб ОКЕАН"

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
NikSaN


Joined: 12 Feb 2009
Posts: 319

PostPosted: Mon 16 Feb 2009, 12:36    Post subject:  

Снимките са временно премахнати !

Last edited by NikSaN on Sun 29 Aug 2010, 15:54; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Mon 16 Feb 2009, 12:43    Post subject:  

Много интересно! Чакай че май обаче аз съм направил грешка. Качил съм снимки на корабите на "Интерком шипинг" в галерията на "Фанти Ге". Че нали и те са "Св. Хе-хе. ще го поправя.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
NikSaN


Joined: 12 Feb 2009
Posts: 319

PostPosted: Mon 16 Feb 2009, 21:18    Post subject:  

Снимките са временно премахнати !

Last edited by NikSaN on Sun 29 Aug 2010, 15:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Thu 11 Feb 2010, 23:15    Post subject:  

Данни за "Св.Ап.Тома"
Flag: Bulgaria (Rousse)
Company: Intercom Shipping Ltd., Varna (Bulgaria)
02327517 / Bulgarian Register No.: 778
L: 110 / B: 11,40 / DWT: 2987
Engine: Caterpillar 1580 kW
built: 1973
yard: Weserwerft; Minden (Germany)
- ex- ACALI (1973-??) J. Somers; Rumst (Belgium)
- ex- ACALI (??-06) J.P. Somers; Wilrijk (Belgium)
- ex- REGENBOOG (2006-0Cool Reggenboog Transport B.V., Landsmeer (Netherlands)
- SVETI APOSTEL TOMA (2008-..) Intercom Shipping Ltd., Varna (Bulgaria)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Thu 11 Feb 2010, 23:37    Post subject:  

ДАННИ ЗА "Св.Апостол Андрей"

Flag: Bulgaria (Rousse) / Company: Intercom Shipping; Varna (Bulgaria)
(0)2314095 / L: 80 / B: 9,50 / DWT: 1197 / Engine: Caterpillar 2 x 450 pk
built as barge: 1939
yard: De Groot van Vliet; Slikkerveer (Netherlands) / yard no. 229
1949: conversion into motor-cargo vessel
- ex AIROLO (1939-46) Nederlandsch Zwitsersche Scheepvaart Maatschappij NV; Rotterdam (Netherlands)
- ex AIROLO (1946-74) Schweizerische Reederei AG; Basel (Switzerland)
- ex AIROLO (1974-74) H.A. Theuns & P.H. Hendricks; Zwijndrecht (Netherlands)
- ex STACATO (1974-??) J. Timmer; Rotterdam (Netherlands)
- ex STACATO (??-81) P.H. Timmer & J. Bosklopper; Papendrecht (Netherlands)
- ex STACATO (1981-82) Fokko Scheepvaart Maatschappij BV; Rotterdam (Netherlands)
- ex ALPHA (1982-83) A.J.W. Arends; Maasbracht (Netherlands)
- ex ALPHA (1983-83) Fokko Scheepvaart Maatschappij BV; Rotterdam (Netherlands)
- ex STELLA MARIS (1983-85) A.C.G.J. Teuben; Oosterhout (Netherlands)
- ex STELLA MARIS (1985-86) Slokkers Handel & Scheepvaartbedrijf BV; Zwijndrecht (Netherlands)
- ex STELLA MARIS (1986-86) Gebr. den Heeten; Mijnsheerenland (Netherlands)
- ex MARCO (1986-05) Vof. Ursinus (de Bruin); Rotterdam (Netherlands)
- ex LARA (2005-0Cool Vof. Cobra; Vianen (Netherlands)
- SVETI APOSTEL ANDREY (2008-..) Intercom Shipping; Varna (Bulgaria)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Thu 11 Feb 2010, 23:43    Post subject:  

Данни за "Св.Апостол Йоан"

Flag: Bulgaria / Company: Intercom Shipping; Varna (Bulgaria)
(0)3250082 / L: 80 / B: 9,50 / DWT: 1207 / Engine: Industrie 750 pk
built as barge: 1928
yard: De Haan & Oerlemans; Heusden (Netherlands)
yard no. 143
1963: conversion into motor-cargo vessel at Gelria Shipyard; Nijmegen (Netherlands)
- ex LAURENTIUS (1928-72) J.F. de Bot; Engelen (Netherlands)
- ex LAURENTIUS (1972-75) L.A.W. de Bot; Rotterdam (Netherlands)
- ex ADVENT (1975-86) P. Nobel & Zn. Binnenscheepvaartbedrijf BV; Ouderkerk a/d IJssel (Netherlands)
- ex INSULA (1986-92) P. Nobel; Ouderkerk a/d IJssel (Netherlands)
- ex JOMA (1992-06) Joma Scheepvaartbedrijf; Middelburg (Netherlands)
- SVETI APOSTEL JOAN (2006-..) Intercom Shipping; Varna (Bulgaria)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
cerber

Joined: 07 Jul 2010
Posts: 4

PostPosted: Wed 07 Jul 2010, 14:12    Post subject:  

Click to see if image is larger

светите апостоли Йоан,Андрей и Тома на стоянка на Оряхово
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Wed 07 Jul 2010, 14:14    Post subject:  

Мерси за снимката, надявам се дунавският ни форум да ти е интересен.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Mon 28 Feb 2011, 22:02    Post subject:  

"Св.ап.Тома"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [13 Posts]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0759s ][ Queries: 12 (0.0040s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker