Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Масови демонстрации в САЩ след забраната за абортите в няколко щата · Антитерористична операция в Русия осуетиха атентат в град Колчугино · Дрон удари с бомба саудитско летище · Иран пак обогатява уран · Разследват Порошенко за държавна измяна · Правителствени рокади в Австрия: Президентът уволни повечето министри от крайната десница ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 24 Май 2019, 11:42
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Камчия
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [26 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 15 Ное 2008, 10:24    Заглавие:  Камчия  

Борис Димов Рогев

Роден: 21(24?).09.1898 в с. Пашаит (Войводино), Варна.
Образование: Военното училище в София (1920). Теоретичния и практически курс за морски офицери при Флота (1921). Специализация в Сорбоната (Париж) по астрономия и навигация (1927-1931).
Военна служба:
1921-1925 - Морските специални школи, миноносците (торпедоносците), Дунавската пристанищна и крайбрежна полицейска служба в гр. Русе;
1931 - Командир на крайбрежната рота на Дунавския речен полк;
1931 - Адютант на флота;
1931 - Началник на Практическото отделение на Морската учебна част;
1932 - Формира Хидрографското отделение на Държавния военен географски институт – София;
1932 – Лектор в курс “Корабоначалнически”;
1933 - Командир на учебния кораб "Камчия";
1933 - Началник на Хидрографското отделение на Държавния военен географски институт;
1934 - Началник на Мореходното отделение на Морското училище;
1935 - Командир на торпедоносец;
1937 - Началник на Разузнавателната, хидрографската и метеорологична служба (секция);
05.04.1940 - Началник на Хидрографското отделение на Държавния военен географски институт – София;
16.09.1946 - Началник на Държавния военен географски институт – София;
1951 – Началник на катедра Математика във Военната академия -София. Преподавател по топография във Военната академия и Военнотехническата академия в София;
1954 - В запас.
Офицерски звания:
20.02.1920 - Подпоручик/Мичман II ранг;
1923 - Мичман I ранг;
03.10.1928 - Лейтенант;
31.10.1930 - Капитан-лейтенант;
03.10.1938 - Капитан II ранг;
? - Капитан I ранг.
Умира: 26.02.1976 в София.
Награди:
Орден “Свети Александър”,
Югославски орден “Югославска корона” – IV клас,
Френски орден “Почетен легион”.
Автор:
”Лунно-слънчевите приливи и отливи на Черно море” (1938);
“Приливи и отливи пред северното беломорско крайбрежие” (1940-1944);
“Мореходна астрономия” (1941 или 1943);
"Астрономически основи на първобългарското летоброене" (1974)
Други биографични данни:
1933 – извършва оригинална хидрографска снимка на българското крайбрежие – брегът на Златни пясъци;
1954 - Научен сътрудник в Централната лаборатория по геодезия на БАН.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 15 Ное 2008, 10:25    Заглавие:  

Стателов, Борис Константинов

Роден: 21.08.1886 в Солун.
Образование: Военното училище в София (1905). Курсовете за морски офицери към флота (1908). Минният офицерски клас в Кронщад, Русия (31.04.1910-28.09.1911).
Военна служба:
01.1908-10.1908 - Практическо плаване на руския крайцер "Рюрик";
? - Дунавска флотилия;
1912-1913 - Организатор на противодесантното наблюдение в Шаркьой, минните заграждения в Родоския залив на Егейско море и в Мраморно море; Командир на подривната команда от Дунавската флотилия в Одринската операция; Командир на импровизирания торпедоносец "Марица", подготвен да атакува турския броненосец "Тургут рейс" на 31 март 1913 г.;
1915 - Командир на миноносеца "Храбри";
1917 - Началник-щаб на Черноморската част на флота;
1918 - Официален български представител в Морската навигационна техническа комисия между съюзниците от Централните сили за Черно море и р. Дунав (НАТЕКО);
11.09.1918 - Командир на учебния крайцер "Надежда";
1919 - Интендант на флота и преподавател по навигация и лоция в Учебната част;
1921 - Командир на Дунавската търговско-полицейска служба;
? - командир на Крайбрежната жандармерийска дружина;
? - Командир на Морската полицейска служба;
1926-1932 - началник на Морската учебна част (от 1932 Морски учебни заведения);
1933 - В запас.
Офицерски звания:
02.08.1905 - Подпоручик (Мичман II ранг);
15.10.1908 - Мичман I ранг;
15.10.1912 - Лейтенант;
16.03.1917 - Капитан-лейтенант;
02.11.1919 - Капитан II ранг;
06.05.1926 - Капитан I ранг.
Умира: 22.10.1959 в ?
Автор:
“Типове мореходни изчисления” (1924);
“Мореходна астрономия” (1938);
“Международно право” (1927);
“Лекции по военноморска география” (1928);
“Правилник за разрушителната служба във Флота” (1933);
“Съвременно състояние и тактика на минното дело” - статия в "Морски преглед" (1930).
Други биографични данни:
1933 - Капитан на кораба "Сердика";
1944 - Изселен в село Слатина, Ловешко.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 15 Ное 2008, 10:27    Заглавие:  

Серафимов, Рашко Русев
Роден: 16.01.1875 в с. Аджар, Пловдивско.
Образование: Военното училище в София (1895). Курс за морски офицери в Дунавската флотилия. Морската търговска академия в Триест, Австро-Унгария (?). Минният офицерски клас в Кронщад, Русия (1905). Подводният офицерски клас в Кронщад, Русия (1907).
Военна служба:
1898 - "Надежда";
1899-1900 - Практическо плаване на френския учебен ветроходен кораб "Мелпомена";
? - Командир на "Асен";
? - Командир на миноносеца "Храбри";
1913 - Началник на Машинното училище и на Морската учебна част;
? - Начлник на Подвижната отбрана;
1915 - Началник на Черноморската част на флота;
1913-1918 - Преподавател по алгебра, геометрия и тригонометрия в Машинното училище;
12.05.1919-24.10.1919 - Командир на флота;
1919(?) - В запас.
Офицерски звания:
02.08.1895 - Подпоручик (Мичман II ранг);
01.01.1900 - Мичман I ранг;
01.01.1904 - Лейтенант;
14.07.1913 - Капитан-лейтенант;
05.10.1916 - Капитан II ранг;
01.11.1919 - Капитан I ранг.
Умира: 30.05.1922 в Одеса.
Автор:
„Описание на българския черноморски бряг”;
„Морска стратегия”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 15 Ное 2008, 10:30    Заглавие:  

Добрев, Димитър Добрев

Роден: 12.02.1868 в Русе.
Образование: Основно училище в Русе. Московското реално училище (1878-1883). Военното училище в София (1883-1891). Императорското торпедно училище в Пола, Австро-Унгария (1896-1897). Морския офицерски артилерийски клас в Кронщад, Русия (1903-1904). Юридическия факултет на Софийския университет (1918?)
Военна служба:
04.09.1883-1885 - Военното училище
11.1885 - Командир на полурота, после на рота в 1-ви пехотен полк;
1885-1886 - Военното училище;
1886 - 7-ми пехотен полк;
1886-1887 - Военното училище;
1887 - 6-ти пехотен полк;
1893 - Дунавската флотилия;
1899 - Минен офицер на "Надежда";
1900 - Старши помощник-капитан на "Надежда"
? - Старши адютант на флота;
1904-1905 - доброволец в Руско-японската война. Командир на батарея на крайцера "Дмитрий Донской". Пленен след Цушима и прекарва в плен няколко месеца;
190? - Началник на Машинното училище;
1910 - Командир на "Надежда";
1911 - Временен началник на флота;
10.03.1911 - В запас;
09.1912 - Началник на крайбрежната семафорна служба, плац-комендант на Варненския укрепен район;
01.11.1912 - Началник на подвижната отбрана;
Военни звания:
1885 - Юнкер;
1886 - Редник;
1886 - Юнкер;
1887 - Редник;
1888 - Юнкер;
01.01.1891 - Подпоручик;
01.01.1894 - Мичман I ранг;
01.01.1900 - Лейтенант;
01.01.1906 - Капитан-лейтенант;
04.09.1910 - Капитан II ранг;
28.07.1913 - Капитан I ранг.
Умира: 14.04.1944 във Велико Търново.
Награди:
Орден "За храброст" 3-та и 4-та степен;
Орден "Св. Александър" 4-та степен;
Руски орден "Свети Владимир" 4-та степен с мечове;
Други биографични данни:
1886 - Участник в преврата;
1887 - Участник в офицерските бунтове;
Адвокат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 15 Ное 2008, 10:35    Заглавие:  

Железов, Милко (Милтиад) Железов
Роден: 04.11.1872 във Варна.
Образование: Гимназия във Варна (1890). Военното училище в София (1893). Едногодишен курс в Пионерната бригада в София (1896). Курс по организация и провеждане на планшетни стрелби (1900). Курс по крепостна и брегова артилерия в артилерийската школа в Царское село, Русия (1904-1905).
Военна служба:
1893 - Командир на взвод в 6-ти артилерийски полк;
1894 - 5-ти артилерийски полк;
1895-1906 - Шуменски крепостен батальон;
1906 - Ковчежник на Видинския крепостен батальон;
1906 - Командир на обозна рота;
07.09.1909 - Командир на 240-мм брегова батарея край Варна;
17.09.1912 - Командир на бреговите батареи край Варна;
05.1913 - Командир на артилерийско отделение във Видински крепостен батальон;
1913 - Командир на бреговите батереи край Варна;
01.08.1914-15.10.1915 - Командир на бреговата артилерийска отбрана на Варненския укрепен пункт;
20.10.1915-10.09.1918 - Командир на артилерийско отделение в 5-ти артилерийски полк;
09.1918 - Командир на Варненския брегови артилерийски полк;
? - Командир на двете артилерийски отделения във Варна и Бургас;
01.02.1921 - В запас.
Офицерски звания:
02.08.1893 - Подпоручик;
02.08.1897 - Поручик;
1904 - Капитан;
1913 - Майор;
09.1917 - Подполковник;
09.1918 - Полковник;
Умира: 28.10.1955 във Варна.
Награди:
Орден "За храброст" 4-та степен, 1-ви и 2-ри клас;
Руски орден "Св. Анна" 3-та степен.
Автор:
"Приложение за управление на батареята", "Забравен урок от миналото на флота", "Действията на турския флот ин бреговите батареи през войната с Турция 1912-1913", "За нашата морска отбрана" - статии във "Военни известия" (1910-1914);
"По артилерийското въоръжение на нашите крайбрежни пунктове", "Какви далекомери са ни необходими за отбрана на морския бряг", "Проект за строеж на огнева позиция на крепостна батарея", "Необходимото артилерийско въоръжение за защита на крайбрежните ни укрепени пунктове" - статии във "Военен журнал" (1906-1915)
"По отбраната на бреговете", "Да градим, а не да се самоизяждаме" - статии в "Народна отбрана" (1922-1923)
"Голямата руска ескадра пред Варна и нестрелянето от бреговите батареи, командвани от майор М. Железов" - статия във вестник "Мир" (1935)
Други биографични данни:
1904-1905 - По време на престоя си в Русия създава механичен изчислителен прибор за стрелба по подвижни морски цели, внедрен в руската армия ("Прибор имени Железова");
02.12.1944 - Арестуван, съден от Народния съд и оправдан на 23.03.1945;
1949-1952 - Интерниран.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 15 Ное 2008, 10:36    Заглавие:  

Горните сведения са взети от форума на "Бойна слава" - ще ми трябват за едно изследване, кои са били капитаните на част от българските военни кораби.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 26 Ное 2008, 20:10    Заглавие:  

Третият ден след освобождението
Румънските надписи в Тутракан се унищожават Децата вече се обучават на българско четмо
Освободени добруджанки даряват министъра на войната генерал Даскалов.
В. “Дума” 1940 г.
Тутракан 23 септември
Вчера в Тутракан пристигна първият български параход "Мария Луиза", с който дойдоха много гости от Русе.

Ил. П. Ил.
бр. 12 043/1940 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 26 Ное 2008, 20:12    Заглавие:  

Главни селища в Добруджа
Добруджанки окичват по стар добруджански обичай, коня на един от командирите, с бели тъкани ризи с добруджански шевици.
В. “Зора” 1940 г.
1. гр. Силистра - 18 000 жители, център на най-богата околия, в която се сее боб, жито и царевица. Много културно население. Крепост /Арабъ-табия и Меджид-табия/
2. гр. Добрич - 40 000 жители. Най-големият южнодобруджански град. Център на стопанския живот.
3. гр. Тутракан - 12 000 жители. Рибарски център. Най-модерно-укрепление.
4. гр. Балчик - 7 000 жители. Много богат курорт, осеян с дворци и скъпи вили. Лови се много морска риба. Ново, модерно пристанище.
5. гр. Каварна на нос Калиакра - 5 000 жители близо до морето, земеделски център. Има и пристанище.
6. с. Курт-бунар /дн. Тервел/- околийски център. Земеделие и гори.
7. с. Шабла и Дуранкулак на нос Калиакра - големи земеделски центрове с будно население.
Дължината на Дунавското и Черноморското ни крайбрежие се увеличава с по 120 км.

В. "Просвета" бр. 186/1940 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2008, 15:38    Заглавие:  

UB8 1915 Sold to Bulgaria and transferred to France. Broken up in 1921.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2008, 15:40    Заглавие:  

Assari Tevfik 30th November 1868 She took part in the Dardanelles operation on 18th January 1913 and was damaged by gun fire and later received more damage from Bulgarian guns and eventually became a wreck on 25th January 1913.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2008, 15:48    Заглавие:  

Sub Chaser OD-200
In first years of WWII on the basis of a wood hull of torpedo motorboat D-3, the unified hull for thr small sub chaser OD-200 has been projected. In total 334 small sub chasers such as MO-2, MO-4 and OD-200 have been built. Small sub chasers became the most universal ships of Great Domestic war. They landed landing parties, carried patrol service, escorted transports, escorted submarines and suppressed fire points on coast. Boats were used on Black Sea and Northern fleets. After the WW II the part of boats has been transmitted to the Navy of Belgium and Bulgaria.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2008, 19:21    Заглавие:  

Трофейные болгарские миноносцы
616. Ингул 617. Вычегда
618. Дерзкий 619. Храбрый

Водоизмещение стандартное 97.5 т. Размерения 38.56 х 4.04 х 2.67 м. ГЭУ котломашинная, 1950 л.с. Скорость 26 узлов. Дальность 500 миль. Вооружение: 2 х 1 х 47 мм "Шнайдер" (с 1934 по 1942 г. 2 х 1 х 37 мм "Рейнметалл"), 2 х 7.92 мм пулемета (с 1942 г.), (1 х 2 + 1 х 1) х 450 мм торп. аппарат, 1 бомбосбрасыватель (с 1940 - х гг.). Экипаж 30 чел.

1. ВЫЧЕГДА (до 20.10.1944 г. "Строги")
2. ИНГУЛ (до 20.10.1944 г. "Смели")

Бывшие миноносцы ВМС Болгарии. Построены в 1907 - 1908 гг. во Франции. Захвачены в сентябре 1944 г. в Варне в качестве трофея и 20.10.1944 г. включены в состав ЧФ в качестве учебных кораблей. 19.07.1945 г. исключены из состава ВМФ СССР и возвращены Болгарии. Находились в службе до начала 1950-х гг., затем были разоружены и использовались в качестве плавучих мишеней. В 1955 г. исключены из состава ВМС НРБ и сданы на слом. В 1957 г. корпус "Строги", на котором были смонтированы фрагменты, сохранившиеся от "Дръзки", установлен возле Военно-морского музея в Варне в качестве мемориала.

Миноносец "Дръзки", прославившийся во время Балканской войны, затонул 15.10.1942 г. в результате взрыва. В сентябре 1944 г. находился в ремонте в Варне. Впоследствии был введен в строй, находился в службе до начала 1950-х гг., а затем был разоружен и использовался в качестве плавучей мишени. В 1955 г. исключен из состава ВМС НРБ и сдан на слом. К 1957 г., когда было принято решение установить корабль в качестве мемориала, от него остались лишь дымовая труба, орудие и некоторые мелкие детали.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2008, 19:53    Заглавие:  

"М-203"

(с 5.7.1944 – "Иркутский рыбак",

в ВМФ Болгарии – "42")






Серия


XV




Дата закладки


31.10.1940


Завод № 196, Ленинград

заводской № 139

Завод № 638, Астрахань

(достройка)

Дата спуска на воду


7.7.1941

Дата вступления в строй


28.10.1944

Командиры


1945

1952 – 1954


А.В. Кочетков

В.П. Милованов

Принадлежность


1.11.1944

? – 1.1945

5.10.1945 {1}

1952 – 3.9.1954

1954 – 1958

1958 – 20.2.1959


Каспийская военная флотилия

1-й отдельный дивизион подводных лодок КВФ

Черноморский флот

85-й отдельный дивизион ПЛ Одесской ВМБ

ВМС Болгарии

Черноморский флот

Боевой результат


В боевых действиях не участвовала.

Судьба


3.9.1954 исключена из состава ВМФ СССР в связи с передачей в аренду ВМС Болгарии.

В конце 1958 была возвращена болгарским правительством СССР.

20.2.1959 вторично исключена из состава ВМФ в связи со сдачей в отдел фондового имущества для разоружения, демонтажа и реализации.

31.10.1940 заложена на заводе № 196 в Ленинграде (заводской № 139) под литерно-цифровым обозначением "М-203".

7.7.1941 спущена на воду.

Вскоре лодка была переведена по внутренним водным системам в Астрахань на завод № 638, где продолжилась ее достройка на средства, собранные трудящимися.

5.7.1944 приказом наркома ВМФ лодке присвоено наименование "Иркутский рыбак".

28.10.1944 вступила в строй (подписан приемный акт).

1.11.1944 вошла в состав Каспийской военной флотилии. Лодка была зачислена в состав 1-го отдельного дивизиона подводных лодок.

В рамках подготовки к перебазированию на Черное море с лодки выгрузили боеприпасы и аккумуляторные батареи, после чего субмарина своим ходом перешла на Волгу в Красноармейский затон вблизи Сталинграда (железнодорожная станция Сарепта), где ее погрузили на специальный 240-тонный железнодорожный транспортер с двумя дополнительными платформами для поддержания носовой и кормовой оконечности корабля. Общая длина этого сооружения составила 49,5 метров. Кроме транспортера в эшелон вошли один классный вагон, два крытых 20-тонных вагона, один крытый 50-тонный вагон и четыре 60-тонных платформы.

25.1.1945 эшелон начал движение. Маршрут протяженностью 2400 километров пролегал через Тихорецкую, Баку, Тбилиси. Наибольшую сложность составляло прохождение туннелей, где скорость не превышала 5 км/час, и требовались остановки для проверки положения лодки. Так, один туннель длиной 120 метров эшелон преодолевал полтора часа. [3, с.345, 504] {2}

5.2.1945 эшелон с подводной лодкой прибыл в Поти.

5.10.1945 вошла в состав Черноморского флота. {1}

В 1952 перед командованием 85-го отдельного дивизиона подводных лодок, входящего в состав Одесской ВМБ, была поставлена задача подготовить 3 лодки дивизиона (в том числе и "М-203") к передаче болгарскому ВМФ. Лодка получила второй экипаж из болгарских моряков, которых необходимо было научить обслуживанию субмарины.

Летом 1953 лодка прибыла в поселок Черноморское для отработки болгарского экипажа в море.

В 1954 лодка была перебазирована в Болгарию и передана в состав ее ВМФ, где получила цифровое обозначение "42".

3.9.1954 исключена из состава ВМФ СССР в связи с передачей в ВМФ Болгарии.

В конце 1958 была возвращена болгарским правительством СССР.

20.2.1959 вторично исключена из состава ВМФ в связи со сдачей в отдел фондового имущества для разоружения, демонтажа и реализации.

Примечания:

{1} В [3, с.345] лодка вошла в состав Черноморского флота 5.10.1945, в [1, с.70] и [2, с.263] – 30.5.1944 (дата явно ошибочная).

{2} В [1, с.70] указывается, что лодка отправлена по железной дороге из Баку в Поти 11.2.1945.

Использованные источники:

[1] Бережной С.С. – Корабли и суда ВМФ СССР. 1928 – 1945: Справочник. – М.: Воениздат, 1988. – 710 с.: ил.

[2] Дмитриев В.И. – Советское подводное кораблестроение. – М.: Воениздат, 1990. – 286 с.: 8 л. ил.

[3] Платонов А.В. – Энциклопедия советских подводных лодок. 1941 – 1945. – М.: ООО "Издательство АСТ"; СПб.: ООО "Издательство "Полигон", 2004. – 592 с.: ил.

[4] Ничик Ю.М., Захар В.Р. – Подводные силы Черноморского флота. – Симферополь, Таврида, – 429 с.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2008, 19:58    Заглавие:  

Сторожевой корабль "Сметливый" заложен на стапелях завода им.61 Коммунара в г. Николаеве 15 июля 1966г. Спущен на воду 26 августа 1967 года.
15 июля 1969 года на корабле поднят Военно-Морской Флаг СССР.
15 ноября 1969 года корабль зачислен в состав Черноморского флота.
1970 год - две боевой службы в Средиземном море, участие в учении "Океан".
1971 год - боевая служба в Средиземном море. Дружественный визит в порт Касабланка (Королевство Марокко).
1973 год - боевая служба в Средиземном море в районе арабо-израильского конфликта, визит в порт Сплит (Социалистическая Федеративная Республика Югославия). Конвоирование советских и болгарских транспортных судов.
1974 год - боевая служба в Средиземном море заход в порт Александрия (Арабская Республика Египет). Участие в Военно-морском параде болгарского ВМФ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 27 Ное 2008, 20:05    Заглавие:  

http://atrinaflot.narod.ru/1_submarines/04_dpl_633/0_633_1.htm

http://atrinaflot.narod.ru/2_mainclassships/06_skr_50/0_50.htm
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [26 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0656s ][ Queries: 12 (0.0033s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker