В момента е: Нед 17 Фев 2019, 15:41 Часовете са според зоната UTC + 2 |
ЛАЗ-7 и Лаз-8 в България
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 3 от 3 [40 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
pgp000
Гост |
Уважаеми колеги и Преславе, машините със звездообразните мотори в темата до една са ЗАК-1. Лаз-7 със звездообразен мотор М-11 съществува за кратко като прототип в единствен екземпляр (премоториран сериен Лаз-7, преименуван в Лаз-7М, като М = М-11РФ, типа двигател), който след това е преконфигуриран обратно. Лаз-7М не е приеман на въоръжение във ВВС. Всичко това е моят прочит на "Самолетостроенето в България" от Кирил Кърлов и в тези си изводи подкрепям SGP на предната страница. Ако не съм разбрал правилно има достатъчно хора, които могат да ме поправят. Дали ще добавиш името на ЗАК-1 в заглавието на темата или ще отделиш снимките в нова тема - решаваш сам. В едно съм уверен - както Цветан Лзаров, така и Заводският Авиационен Колектив с ръководител Кирил Кърлов заслужават да се оцени труда им, затова - според мен - поне снимките следва да бъдат преименувани. Благодаря за вниманието и моля за извинение ако съм обидил някого. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42469 |
ПгП000 - привет, радвам се че пишеш, че вече почнах да се плаша. Я направо пусни на незнаещият снимката на ЗАК, която аз съм пуснал. А относно дали да я преименувам или нова тема. Май е по-добре да я преименувам - а ако пък вземат че се появят повече снимки на самолета, ще създам и нова тема и там ще сложа снимките. Я разкажи малко какви са разликите и защо това да не е Лаз-7. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Ето го въпросния, въпреки че по въпроса за името има някои полемики. Заводския колектив освен, че е сменил успешно мотора /инж. Лазаров поставя същия двигател, но машината има доста проблеми, а и той тогава спира да се занимава със самолетостроене/, прави доработки по крилото и оборудването.
_________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Марко Марков
![]() Регистриран на: 02 Юни 2006 Мнения: 2200 |
Да се включа и аз, като "специалист" по темата български самолети. Въпросният самолет е взет от линията за сглобяване и носи фабричен номер 68. Както пише pgp000, след опита обратно е възстановена конструкцията. По това време професор Лазаров е вече ръководител на катедра в Техническият университет в София. През 1952 година е спряно производството на ЛАЗ-7, тъй, като не е подновен договора за доставки на двигателя „Walter Minor 6-III“. От СССР са получени двигатели М11-ФР/ двигателя за самолета ЛАЗ-7М е свален от самолет Як-12, един от няколкото в България по това време по нареждане на проф. Лазаров/. На инженер Кърлов е поставена задача да адаптира двигателя към самолета. Той се справя с тази задача и нарича проекта си „ЗАК-1/Заводски авиационен колектив/“. По-късно проекта е одобрен и влиза в серийно производство. Приет е с името ЛАЗ-7М. В книгата на инженер Кирил Кърлов „Самолетостроенето в България“ пише и за други промени в конструкцията на самолета/ например крилото/. Не мога да кажа, колко е вярно написаното в нея. Автора и е покойник. Аз лично намерих много грешки в нея, предимно несвързани със завода в Ловеч. Не знам, по чия вина са допуснати, но според мен не трябва да се вярва на всичко написано в книгата. Това е моето скромно мнение. Нека специалистите да кажат своето. _________________ Родените да пълзят, не могат да летят! ![]() Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 28 Ное 2009, 21:45; мнението е било променяно общо 3 пъти |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Марко Марков
![]() Регистриран на: 02 Юни 2006 Мнения: 2200 |
Eто и едно малко сравнение между двигателите: .........................................М-11ФР.............Walter Minor 6-III Вид на двигателя: 5 цилидрова звезда.... 6 цилидров редови Стартова мощност:... 160/2200 PS/min-1 160/2500 PS/min-1 Пътна мощност:........ 140/2000 PS/min-1 125/2300 PS/min-1 Работен обем:................... 8,59 l...................... 5,97 l Диаметър на буталото:...... 125 mm......... 115 mm Ход на буталото:.................140 mm......... 105 mm Степен на компресия:......... 6,0:1............... 6,0:1 Дължина:..................................................... 1250 mm Широчина:................................................... 445 mm Височина:......................................................639 mm Тегло:................................ 165,0 kg.............. 126,8 kg ![]() _________________ Родените да пълзят, не могат да летят! ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Mig-28
![]() Регистриран на: 17 Апр 2009 Мнения: 981 Местожителство: Pld |
Една снимка на Лаз-7М в хангара на авиомузея. ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Ivanov 611
Регистриран на: 08 Фев 2011 Мнения: 49 |
Скъпи съфорумници,преди много години когато бях малко момче имахме малка семейна вила на брега на бургаските солници .Тя бе горе долу на километър,километър и половина от аероклуба на града,Няма да споменавам какви емоции съм изпитвал тогава,не за това е реч във въпроса ми!Годините бяха между 70 и 72,много вода изтече от тогава и много сол се изблиза .Някъде тогава,през лятото наблюдавах полета на 7 самолета,5 в строй пеленг и 2 отделно .Полетите продължиха 3 дни .Формацията от 5 самолета летеше и в строй клин,но двата винаги отделно на 150-200 метра в страни като класическа двойка с разстояние от 20-30 метра между машините .В къщи моят старец бе донесъл книгата на Яковлев ,,Цел на живота" и бях убеден,че наблюдавам ,,ЯК-18".Все пак разказвам спомен,макар и много ярък на дете от 3-4 клас .По късно в аероклуба видях ЛАЗ-7 и си мисля,че това бе формация от тези мохикани на Българското самолетостроене В аероклуба съм го поддържал и боядисвал,дори техниците ни устройваха малки повреди за да де учим да обслужваме техниката. Роден съм през декември месеци първата година и половина бях механик защото нямах 16 г .Шегувахме се,че на 16 може да скачаш с парашут без да питаш мама и тате за книжка шофьорска трябва да чакаш до пълнолетие!!!Питах двамата техници за самолетите, но те не знаеха нищо .Споменаха само,че са бракувани няколко самолета,които са предадени за скрап по времето за което разпитвах .А иначе лаза го облизвахме и го пазехме с любов,колко съм спал в кабината му само!Боядисах ме го сив и му направихме профилактика на двигателя както пише по дебелите книги и наставленията,после го прибрахме в хангара най отзад .Бягах от училище и бригади само и само да съм в аероклуба .За образцово поддържане на техниката ме наградиха с грамота и котлонче .Ех спомени!!! Та някой знае ли нещо за тези полети,може филм нещо да са снимали?И каква е съдбата на бургаския лаз?Бях преди две години в Крумово и питах,но уредничката не можа да каже нищо конкретно .Искрено ваш Иванов 611 |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
2C7
![]() Регистриран на: 07 Яну 2007 Мнения: 1422 Местожителство: Центъра на просффетата |
Лаз-7М: първа кабина.втора кабина ![]() ![]() Събитието беше във връзка със 115 годишнината от рождението на инж. Цветан Лазаров. _________________ Едни снимки ![]() Още малко ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
FOCKE
![]() Регистриран на: 20 Яну 2006 Мнения: 179 Местожителство: София |
Ето едно видео с мое участие , бутам самолета , за мен е гордост да се докосна до самолет проектиран и произвеждан в България ! http://www.youtube.com/watch?v=WOoh4kzPlCY Това са снимки на модел в мащаб 1/5 от наскоро провелото се в Ловеч сьстезание по авиомоделизьм . http://modelistika.com/showthread.php?p=194568#post194568 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ FOCKE |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
BDG
![]() Регистриран на: 11 Сеп 2006 Мнения: 657 Местожителство: Плевен |
Много автентичен изглежда. ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 3 от 3 [40 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0665s ][ Queries: 12 (0.0029s) ][ Debug on ] |