Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Извънредно! При зверска катастрофа почина Шабан Шаулич СНИМКИ · Филипинските власти предупреждават за плаващ кокаин в морето · Въздухоплавателната администрация предлага и самолети да се включат в борбата с градушките · Делегация на Европейската народна партия заминава за Венецуела днес · Меркел се срещна с Иванка Тръмп · Добри новини за българите в Цариброд ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 17 Фев 2019, 15:41
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ЛАЗ-7 и Лаз-8 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Автор Съобщение
pgp000
Гост


МнениеПуснато на: Чет 26 Ное 2009, 21:14    Заглавие:  

Уважаеми колеги и Преславе, машините със звездообразните мотори в темата до една са ЗАК-1. Лаз-7 със звездообразен мотор М-11 съществува за кратко като прототип в единствен екземпляр (премоториран сериен Лаз-7, преименуван в Лаз-7М, като М = М-11РФ, типа двигател), който след това е преконфигуриран обратно. Лаз-7М не е приеман на въоръжение във ВВС. Всичко това е моят прочит на "Самолетостроенето в България" от Кирил Кърлов и в тези си изводи подкрепям SGP на предната страница. Ако не съм разбрал правилно има достатъчно хора, които могат да ме поправят.

Дали ще добавиш името на ЗАК-1 в заглавието на темата или ще отделиш снимките в нова тема - решаваш сам. В едно съм уверен - както Цветан Лзаров, така и Заводският Авиационен Колектив с ръководител Кирил Кърлов заслужават да се оцени труда им, затова - според мен - поне снимките следва да бъдат преименувани.

Благодаря за вниманието и моля за извинение ако съм обидил някого.
Върнете се в началото
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 26 Ное 2009, 21:21    Заглавие:  

ПгП000 - привет, радвам се че пишеш, че вече почнах да се плаша.
Я направо пусни на незнаещият снимката на ЗАК, която аз съм пуснал.
А относно дали да я преименувам или нова тема. Май е по-добре да я преименувам - а ако пък вземат че се появят повече снимки на самолета, ще създам и нова тема и там ще сложа снимките.
Я разкажи малко какви са разликите и защо това да не е Лаз-7.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 27 Ное 2009, 14:32    Заглавие:  

Ето го въпросния, въпреки че по въпроса за името има някои полемики. Заводския колектив освен, че е сменил успешно мотора /инж. Лазаров поставя същия двигател, но машината има доста проблеми, а и той тогава спира да се занимава със самолетостроене/, прави доработки по крилото и оборудването.

Preslav написа:
Лаз-7М

Click to see if image is larger

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 27 Ное 2009, 14:49    Заглавие:  

Да се включа и аз, като "специалист" по темата български самолети. Въпросният самолет е взет от линията за сглобяване и носи фабричен номер 68. Както пише pgp000, след опита обратно е възстановена конструкцията. По това време професор Лазаров е вече ръководител на катедра в Техническият университет в София. През 1952 година е спряно производството на ЛАЗ-7, тъй, като не е подновен договора за доставки на двигателя „Walter Minor 6-III“. От СССР са получени двигатели М11-ФР/ двигателя за самолета ЛАЗ-7М е свален от самолет Як-12, един от няколкото в България по това време по нареждане на проф. Лазаров/. На инженер Кърлов е поставена задача да адаптира двигателя към самолета. Той се справя с тази задача и нарича проекта си „ЗАК-1/Заводски авиационен колектив/“. По-късно проекта е одобрен и влиза в серийно производство. Приет е с името ЛАЗ-7М. В книгата на инженер Кирил Кърлов „Самолетостроенето в България“ пише и за други промени в конструкцията на самолета/ например крилото/. Не мога да кажа, колко е вярно написаното в нея. Автора и е покойник. Аз лично намерих много грешки в нея, предимно несвързани със завода в Ловеч. Не знам, по чия вина са допуснати, но според мен не трябва да се вярва на всичко написано в книгата. Това е моето скромно мнение.
Нека специалистите да кажат своето.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 28 Ное 2009, 21:45; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 27 Ное 2009, 15:49    Заглавие:  

Eто и едно малко сравнение между двигателите:

.........................................М-11ФР.............Walter Minor 6-III
Вид на двигателя: 5 цилидрова звезда.... 6 цилидров редови
Стартова мощност:... 160/2200 PS/min-1 160/2500 PS/min-1
Пътна мощност:........ 140/2000 PS/min-1 125/2300 PS/min-1
Работен обем:................... 8,59 l...................... 5,97 l
Диаметър на буталото:...... 125 mm......... 115 mm
Ход на буталото:.................140 mm......... 105 mm
Степен на компресия:......... 6,0:1............... 6,0:1
Дължина:..................................................... 1250 mm
Широчина:................................................... 445 mm
Височина:......................................................639 mm
Тегло:................................ 165,0 kg.............. 126,8 kg


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Mig-28


Регистриран на: 17 Апр 2009
Мнения: 981
Местожителство: Pld

МнениеПуснато на: Чет 07 Яну 2010, 14:18    Заглавие:  

Една снимка на Лаз-7М в хангара на авиомузея.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ivanov 611

Регистриран на: 08 Фев 2011
Мнения: 49

МнениеПуснато на: Пон 30 Май 2011, 15:07    Заглавие: Въпрос за ЛАЗ-7  

Скъпи съфорумници,преди много години когато бях малко момче имахме малка семейна вила на брега на бургаските солници .Тя бе горе долу на километър,километър и половина от аероклуба на града,Няма да споменавам какви емоции съм изпитвал тогава,не за това е реч във въпроса ми!Годините бяха между 70 и 72,много вода изтече от тогава и много сол се изблиза .Някъде тогава,през лятото наблюдавах полета на 7 самолета,5 в строй пеленг и 2 отделно .Полетите продължиха 3 дни .Формацията от 5 самолета летеше и в строй клин,но двата винаги отделно на 150-200 метра в страни като класическа двойка с разстояние от 20-30 метра между машините .В къщи моят старец бе донесъл книгата на Яковлев ,,Цел на живота" и бях убеден,че наблюдавам ,,ЯК-18".Все пак разказвам спомен,макар и много ярък на дете от 3-4 клас .По късно в аероклуба видях ЛАЗ-7 и си мисля,че това бе формация от тези мохикани на Българското самолетостроене В аероклуба съм го поддържал и боядисвал,дори техниците ни устройваха малки повреди за да де учим да обслужваме техниката. Роден съм през декември месеци първата година и половина бях механик защото нямах 16 г .Шегувахме се,че на 16 може да скачаш с парашут без да питаш мама и тате за книжка шофьорска трябва да чакаш до пълнолетие!!!Питах двамата техници за самолетите, но те не знаеха нищо .Споменаха само,че са бракувани няколко самолета,които са предадени за скрап по времето за което разпитвах .А иначе лаза го облизвахме и го пазехме с любов,колко съм спал в кабината му само!Боядисах ме го сив и му направихме профилактика на двигателя както пише по дебелите книги и наставленията,после го прибрахме в хангара най отзад .Бягах от училище и бригади само и само да съм в аероклуба .За образцово поддържане на техниката ме наградиха с грамота и котлонче .Ех спомени!!! Та някой знае ли нещо за тези полети,може филм нещо да са снимали?И каква е съдбата на бургаския лаз?Бях преди две години в Крумово и питах,но уредничката не можа да каже нищо конкретно .Искрено ваш Иванов 611
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Пон 04 Юли 2011, 18:26    Заглавие:  

Лаз-7М: първа кабина.втора кабина
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Събитието беше във връзка със 115 годишнината от рождението на инж. Цветан Лазаров.

_________________
Едни снимки Smile
Още малко
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
FOCKE


Регистриран на: 20 Яну 2006
Мнения: 179
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 17 Авг 2011, 23:24    Заглавие:  

Ето едно видео с мое участие , бутам самолета , за мен е гордост да се докосна до самолет проектиран и произвеждан в България ! http://www.youtube.com/watch?v=WOoh4kzPlCY

Това са снимки на модел в мащаб 1/5 от наскоро провелото се в Ловеч сьстезание по авиомоделизьм .



http://modelistika.com/showthread.php?p=194568#post194568







Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
FOCKE
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
BDG


Регистриран на: 11 Сеп 2006
Мнения: 657
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Чет 18 Авг 2011, 08:18    Заглавие:  

Много автентичен изглежда. Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0665s ][ Queries: 12 (0.0029s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker