Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Мексиканският наркобарон Ел Чапо осъден на доживотен затвор в САЩ · Бургаско участие в Международна младежка екоекспедиция в Балтийско море · Каракачанов: Шефът на военното разузнаване подаде рапорт за освобождаване · Кристиян Бойков е хакерът, вижте го · Кения гони българи заради спортни залагания · Цанко Цанков плува уверено към нов рекорд ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 17 Юли 2019, 17:13
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
КТА
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 02 Фев 2009, 15:05    Заглавие:  КТА  

Архив на сп."Клуб КРИЛЕ"


ИСТОРИЧЕСКА СПРАВКА
СЪЗДАВАНЕ И РАЗВИТИЕ НА КОРПУС “ТАКТИЧЕСКА АВИАЦИЯ”


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


На основание Указ № 480 от 30.09.1961 година на Президиума на Народното събрание на Народна Република България и Заповед УК № 00267 на Министъра на Народната отбрана се създава 10 Смесен авиационен корпус (10 САК). На 10 октомври същата година е прочетена Заповед № 1 на новосформираното авиационно съединение.От тази дата започва организационното и бойното сглобяване на 10 САК.
Създаването на авиационния корпус е съществувало като идея във висшия команден състав на Българската армия и Военновъздушните сили много преди тези дати.
Погледнато в исторически план необходимостта от създаването на 10 Смесен авиационен корпус, като ударно съединение в състава на ВВС, способно да нанася тежки поражения на противниковите обекти в района на бойните действия в оперативно-тактическата му дълбочина и да поддържа от въздуха действията на трите български армии, възниква след създаването на Варшавския договор през 1955 година.
Военната доктрина на България след 1955 година е обвързана с Доктрината на Варшавския договор по силата, на която по време на война Българската армия и Военновъздушните й сили стават част от обединенията на Варшавския договор, предназначени да водят преди всичко отбранителни, но същевременно контранастъпателни и настъпателни бойни действия на територията на Югозападния театър на военните действия.
Действащата организационна структура на войските за ПВО и ВВС на България в края на 50 – те години, състояща се от корпуси за ПВО в състав от авиационни дивизии и съединения ПВО не е вече в състояние на отговори в пълна степен на изискванията на налагащата се нова военна доктрина и на новите оперативни планове.
Под ръководството на командването на ПВО и ВВС в лицето на неговия командващ генерал – полковник Захари Захариев, а по - късно и генерал – полковник Добрев са пратени за обучение в Генералщабна академия в Съветския съюз, в Българската военна академия и в щабовете на корпусите ПВО авиационни кадри, които да получат подготовката и да поставят началото на замисления авиационен корпус.
През есента на 1961 година от обучението си в Генералщабната академия се завръща полковник Симеон Симеонов. Той е назначен за командир на 2 кПВО – Ямбол и е произведен в звание генерал-майор. В края на месец септември всички предварително заложени в щата на корпуса, както и в щатовете на свързочното и тиловото подразделения авиационни, инженерно-технически, свързочни, радиотехнически,тилови и други специалисти
получават заповед и се явяват в района на летище Враждебна.Там са обявени Указа на Народното събрание и Заповедта на Министъра на народната отбрана за сформирането на
10 САК.В управлението на съединението са включени основно офицери от командването
на 2 кПВО – Ямбол и от командването на предварително разформированата 10 изтребителна авиационна дивизия – Граф Игнатиево.
За първи командир на 10 Смесен авиационен корпус е назначен генерал-майор Симеон Симеонов, който по това време е само на 36 години.
За началник щаб е назначен полковник Йордан Миланов.
За заместник командири са назначени:
- Полковник Иван Станков
- Полковник Драган Драганов
- Полковник Иван Гошев
- Полковник Тодор Чернев
- Полковник Георги Марин
За началник свръзки и РТО е назначен полковник Иван Иванов.
За началник на отдел “Бойна подготовка” – полковник Емануил Атанасов.
За началник на “Оперативния отдел” – полковник Павел Бабалов.
Така сформираното управление на 10 САК, заедно с осигуряващите го свързочно и тилово подразделение се изнася в района на летище Пловдив, определено за тяхна постоянна мирновременна дислокация.
Наред с приемането на авиационните полкове в състава на корпуса, управлението ръководи дейността по създаването и сглобяването на 44 вертолетен авиационен полк, базиран на летище Пловдив.През 1961 година авиационния корпус включва в състава си общо седем части, от които 2 изтребителни авиационни полка – 15 иап базиран на летище Равнец и 21 иап базиран на летище Узунджово, въоръжени със
самолети МиГ - 15, МиГ – 17 и МиГ – 19; два изтребително – бомбардировъчни авиа-
ционни полка – 22 ибап базиран на летище Безмер и 25 ибап базиран на летище Чешнегирово, въоръжени със самолети МиГ – 15 и МиГ – 17, един разузнавателен авиационен полк - 26 рап, базиран на летище Толбухин /сега Добрич/, въоръжен със самолети
МиГ – 15 бис и Ил – 28, един транспортен авиационен полк – 16 трап базиран на летище Враждебна, въоръжен със самолети Ли – 2 и Ил – 14, един вертолетен авиационен полк -
44 вап базиран на летище Пловдив, въоръжен с 3 броя вертолети Ми – 4 и 4 броя вертолети Ми – 1, свързочна рота прераснала на 1 ноември 1961 година в свързочен батальон и 10 отделен радиотехнически батальон.Временно в състава му е включен19 иап
базиран на летище Граф Игнатиево, въоръжен със самолети МиГ – 19 С и МиГ – 19 ПМ.
От самото си създаване и организационно сглобяване, управлението на корпуса започва сериозна дейност по подготовката на авиационните полкове.Голяма част от тях
са с нова материална част, която все още не е овладяна във всякакви метеорологични условия, денем и нощем.Новите задачи за поддържане действията на сухопътните войски
изискват авиационния корпус да може да действа независимо от метеорологическите условия.Командването на корпуса решава да се започне система от курсове за подготовка
и приучване в рамките на всички авиационни полкове от състава на съединението.Разработената система от курсове за приучване се налага във военновъздушните сили, като по същество включва курс за приучване по вида подготовка на командния състав от управлението на корпуса и авиационните полкове, а след завършването му и курс във всеки авиационен полк, ръководен от командването на полка.
През зимата на 1961/62 година на летище Равнец със самолети МиГ – 15 и МиГ-
17 е организиран първият курс за приучване по техника на пилотиране нощем в сложни метеорологични условия , в който са включени офицери от управлението на съединението и от командванията на авиационните полкове. За ръководител на курса е назначен Заместник командирът по летателна част на 10 САК полковник Иван Станков, а за ръководител на полетите – подполковник Стоил Доколянков. На този курс са обучени първите летци в корпуса “Първи клас” за полети нощем в сложни метеорологични условия.
Вторият корпусен курс за приучване на летци е проведен през зимата на 1962/63 година отново на летище Равнец със самолети МиГ – 17 и МиГ – 19 под ръководството на полковник Емануил Атанасов.Паралелно с него се провежда и курс в 22 авиационен полк – Безмер.
През зимата на 1963/64 година в корпуса се провеждат курсове за подготовка на летци от всички авиационни полкове на ПВО и ВВС за подготовка по техника на пилотиране, самолетоводене и бойно използване.С изтребителната авиация се организират
и провеждат курсове за висш пилотаж и свободен въздушен бой на летище Толбухин.
Нов етап в повишаване на оперативно – тактическата подготовка на летателния състав от корпуса се явяват курсовете, проведени в периода 1965 – 1970 година, за стрелба по въздушна мишена на територията на България с използването на самолет МиГ – 15 като реална въздушна мишена с катапултиране на летци над море, както и полетите на авиационните полкове на пределно малка височина над суша и море.
Основен отработван момент по време на ескадрилните и полковите летателно – тактически учения става разсредоточаването на ескадрилите и полковете на други летища,
заемането на запасни летища, кацането и излитането със самолет МиГ – 19 и МиГ – 21 от грундови писти и пътни уширения.
По инициатива на управлението на корпуса за първи път във военната авиация през 60 – те години е въведена стрелба по обемни мишени.
Инициативността на командването на 10 САК се проявява и в изграждането и функционирането още от края на 1961 година на нещатните методически съвети в управлението и авиационните полкове.Задачите на тези съвети са изцяло насочени към повишаване на методическата подготовка на ръководящия летателен състав, утвърждаването на безопасността на полетите и нарастването на ефективността на учебно – бойната и летателната подготовка.И днес методическите съвети се явяват научно - практически център, който най – бързо и точно реагира за решаването на всички въпроси
свързани с учебно – бойната и материално – техническата дейност и повишаване безопасността на полетите.
В 10 САК по инициатива на методическия съвет през 1962/63 година се организират първите във ВВС авиационни състезания.С тези състезания, в полка и съединението, е приключвала всяка учебна година и се отчитал етапа на подготовката.За
целта всички самолети са снабдени със средства за обективно отчитане на резултатите.
След продължително прекъсване, авиационните състезания отново са възстановени през 1993 година по инициатива на командира на корпуса по това време генерал-майор Иван Парапунов.
Реалното бойно сглобяване на 10 САК се извършва през пролетта на 1962 година, когато по време на учение, провеждано в района на гр. Казанлък и гр.Ямбол, управлението е инспектирано от командването на Варшавския договор.Проверката изиграва положителна роля за започването на бърза специализирана подготовка на кадрите.Положителната промяна е почувствана още през месец септември 1962 година, когато управлението на корпуса участвува в първото си армейско командно – щабно учение на местността под ръководството на Министъра на Народната отбрана, като управление на фронтовата авиация.След приключването на учението на летище Пловдив се провежда първият голям за мащабите на България въздушен парад с участието на всички авиационни полкове на корпуса и на авиационните съединения от армиите участнички във Варшавския договор, участвали в учението.От тогава до началото на 1989 година управлението на корпуса и авиационните полкове ежегодно участвуват във всички учения, които са провеждани по линия на обединеното командване на Варшавския договор, на Министъра на Народната отбрана, на Командването на ПВО и ВВС и на Командването на сухопътните войски.Незабравими по своята подготовка,участия,решава-ни задачи и мащабност ще останат ученията “Тунджа”, “Балкан”, “Марица”, “Родина”, ”Хемус”,”Бриз”, ”Щит”, ”Гранит”, както и бойните стрелби на полигоните в бившия Съветски съюз и България.
Организационно от месец септември 1994 г. 10 САК, след успешно проведен експеримент в 25 ибап – Чешнегирово преминава на базова структура. В състава му влизат:
- 2 изтребителни авиационни бази (иаб) – 3 иаб – Граф Игнатиево и 4 иаб – Узунджово;
- 2 изтребително – бомбардировъчни авиационни бази (ибаб) – 25 ибаб – Чешнегирово и 22 ибаб – Безмер, която през 1995 г. е преименувана в 22 щурмова авиационна база (щаб);
- една разузнавателна авиационна база (раб) – 26 раб – Добрич;
- една вертолетна база – бойни вертолети (вббв) – 23 вббв – Стара Загора;
- една вертолетна авиационна база (ваб) – 24 ваб – Крумово;
- един свързочен полк (свп) – 10 свп – Пловдив;
- един отделен радиотехнически батальон (ортб) – 10 ортб – Пловдив;
- една войскова авиационна ремонтна работилница (варр) – варр – Граф Игнатиево.
Отделните осигуряващи свързочни и тилови батальони, съществували на всяко летище от самото основаване на 10 САК са разформировани и влизат в състава на авиационните бази като ескадрили.
Със заповед № 0087/31.08.1996 год. на Началника на Генералния щаб на Българската армия за по-нататъшно изграждане на ВВС от 01.09.1996 год. 10 смесен авиационен корпус се реорганизира в корпус тактическа авиация. Със същата заповед 10 свързочен полк се разформира. Към кТА се формират 20 свързочен полк, 28 батальон за материално-техническо осигуряване, 27 снабдително-ремонтен батальон и корпусна авиационна работилница – КАР – Безмер. Трета изтребителна авиационна база – Граф Игнатиево и войсковата авиационна работилница – Граф Игнатиево се изваждат от състава на кТА. Разформира се 10 отделен радиотехнически батальон. В състава на кТА се преподчинява музеят на авиацията – гр.Пловдив.

В изпълнение на МЗ № ОХ-00515/98 год. за по-нататъшно изграждане на Военно-въздушните сили до 2010 год. 6 изтребителна-авиационна база – Балчик се реорганизира в 6 авиационна техническа база – Балчик, 21 изтребително-бомбардировъчна авиационна база – Узунджово се реорганизира в 21 авиационна-техническа база – Узунджово, формира се център за информационно осигуряване – кТА – Пловдив.
Със заповед МЗ № ОХ-957/18.11.1999 год. и МЗ № ОХ-00440/22.12.1999 год. в състава на корпус тактическа авиация влизат – учебен център за подготовка на новобранци – Щръклево; 11 авиотехническа база – Щръклево и 12 учебна авиационна база – Каменец.
На основание МЗ № ОХ-009/16.06.2000 год. и План за организационното изграждане на Военновъздушните сили в корпус Тактическа Авиация се извършват следните организационни изменения: формира се представителен духов оркестър – ВВС подчинен на управлението на кТА, разформира се 23 вертолетна база – бойни вертолети и се формира 23 авиационна техническа база, разформира се корпусната авиационна работилница – Безмер, преподчинява се военно комендантство – Русе на 11 авиационна техническа база – Щръклево.
След включването на БА в инициативата “Партньорство за мир”, Корпус “Тактическа авиация”, като част от военновъздушните сили на РБългария активно участва във всички международни учения по инициативата, както и хуманитарни мисии за оказване помощ на цивилното население в страната ни и в страни съседки на РБългария. По-значимите от тези международни учения с участието на екипажи и авиационна техника основно от 22 щаб – Безмер, 24 ваб – Крумово и 26 раб – Добрич са:
- “Кооператив Партнър – 97” в РБългария;
- “Олимпия - 97” в РГърция;
- “Кооператив Кий – 98” в РТурция
- “Кооператив Партнър – 98” в РРумъния
- “Кооператив Кий – 98” в РТурция
- “Кооператив Веър – 98” в Англия
- “Кооператив Партнър – 99” в РБългария
- “Кооператив Кий – 2000” в РРумъния
- “Кооператив Партнър – 2000” в Украйна
- хуманитарна мисия в РТурция през 1999 г. – оказване помощ на цивилното население от земетресение – 2 екипажа Ми-17;
- хуманитарна мисия в РМакедония през 2000 г. – гасене на горски пожари – 1 екипаж Ми-17;
- - “Синия Дунав – 2000” в РРумъния
- разузнаване и гасене на полски и горски пожари в страната ни през лятото на 2000 и 2001 г. – 2 екипажа Bell-206 и 2 екипажа Ми-17.
- - “Кооператив Кий – 2001 г. в РБългария

Последните организационни изменения в състава на кТА, които влизат в сила след 15 септември 2000 г. са на основание МЗ № ОХ-00427/08.06.2001 год., МЗ № ОХ-00428/0806.2001 год., МЗ № 00314/08.05.2001 год. и Плана за организационното изграждане на Военновъздушните сили – 2004 год. и предвиждат: преподчиняване на 16 транспортна авиобаза – Враждебна на корпус тактическа авиация, разформиране на 26 разузнавателна авиационна база – Добрич и формиране на 26 авиационна техническа база – Добрич, от състава на кТА се изважда 6 авиационна техническа база и 12 учебна авиационна база, влизат в сила нови щатове на управлението на кТА, центъра за информационно осигуряване и 22 щурмова авиационна база.





Командване на корпус Тактическа авиация
(към 01.09.2001 г.)

Командване
Командир – генерал-майор Иван Дочев ИВАНОВ
Началник щаб – бригаден генерал Младен Исаев КАЗАКОВ
Заместник командир – полковник Симеон Христов СИМЕОНОВ
Заместник командир по Авиационната техника и въоръжението – полковник Людмил Иванов ЖИВАНКИН
Заместник командир по Тила – полковник Александър Георгиев ТЕНЕВ
Заместник на началник щаба – полковник Спас Ненчев СПАСОВ



Командване на Авиационния корпус
(от 1961 г. до 1.09.2001 г.)

1. Началник щаб
- полковник Йордан МИЛАНОВ – 1961 – 1963 г.
- полковник Павел БАБАЛОВ – 1963 – 1971 г.
- генерал-майор Георги ГРИГОРОВ – 1971 – 1979 г.
- генерал-майор Петър ОБРЕШКОВ – 1979 – 1982 г.
- генерал-майор Кръстьо КРЪСТЕВ – 1982 – 1987 г.
- полковник Маньо ЧОЛАКОВ – 1987 – 1991 г.
- полковник Слави ПАВЛОВ – 1991 – 1998 г.
- бригаден генерал Младен КАЗАКОВ – от 1998 г.

2. Заместник командир
- полковник Драган ДРАГАНОВ – 1961 –
- полковник Таньо КАЛУДОВ - - 1967 г.
- полковник Емануил АТАНАСОВ – 1967 – 1972 г.
- полковник Тодор ТРИФОНОВ – 1972 – 1973 г.
- полковник Иван БЕДРОЗОВ – 1973 – 1978 г.
- полковник Любен ЛЕОНИДОВ - 1978 – 1979 г.
- полковник Иван АНДРЕЕВ – 1979 – 1984 г.
- полковник Илия СИНАПОВ – 1984 – 1985 г.
- полковник Христо КОСТОВ – 1985 – 1986 г.
- полковник Златко ЗЛАТКОВ – 1986 – 1990 г.
- полковник Цоко ЦОКОВ – 1990 – 1997 г.
- полковник Младен КАЗАКОВ – 1997 – 1998 г.
- полковник Слави ПАВЛОВ – 1998 – 1999 г.
- полковник Симеон СИМЕОНОВ – от 2000 г.

3. Заместник командир по летателната част (заместник командир по изтребителна авиация
- полковник Иван СТАНКОВ – 1961 – 1962 г.
- полковник Стоян ВЕЛКОВ – 1962 – 1966 г.
- полковник Тодор ТРИФОНОВ – 1968 – 1972 г.
- полковник Иван АНДРЕЕВ – 1977 – 1979 г.
- полковник Йордан ЙОРДАНОВ –
- подполковник Илия СИНАПОВ –
- подполковник Христо КОСТОВ
- подполковник Стефан ПОПОВ
- подполковник Иван ПАРАПУНОВ – 1987 – 1988 г.
- подполковник Михо МИХОВ – 1988 – 1990 г.
- подполковник Димитър ЦВЕТКОВ – 1990 – 1993 г.


4. Заместник командир по политическата част (от 1990 г. – заместник командир по възпитателната работа)
- полковник Георги МАРИН – 1961 – 1964 г.
- генерал-майор Вълкан ДАПЧЕВ – 1964 – 1969 г.
- генерал-майор Страхил МЛАДЕНОВ – 1969 – 1972 г.
- генерал-майор Вълчан УЗУНОВ – 1972 – 1979 г.
- полковник Иван ДЕСПОДОВ – 1979 – 1983 г.
- полковник Янко ЯНКОВ – 1983 – 1990 г.
- полковник Тодор ТОДОРОВ – 1990 – февруари 1992 г.

5. Заместник командир по Инженерно авиационна служба ( старши инженер – от 1961 – 1968 г.; заместник командир по Авиационна техника и въоръжение – 1996 – 15 септември 2001 г.)
- полковник Иван ГОШЕВ – 1961 – 1966 г.
- полковник Дончо ГОШЕВ – 1967 г.
- полковник Теодоси ТЕОДОСИЕВ – 1968 – 1976 г.
- полковник Георги ЛЮБЕНОВ – 1976 – 1982 г.
- полковник Божидар ГЕРАСИМОВ – 1982 – 1986 г.
- полковник Дончо КОКОВ – 1986 – 1999 г.
- полковник Людмил ЖИВАНКИН – от 2000 г.

6. Заместник командир по Тила
- полковник Тодор ЧЕРНЕВ – 1961 – 1963 г.
- полковник Благой ДЕЛЧЕВ – 1963 – 1982 г.
- полковник КЪНЕВ – 1982 – 1986 г.
- полковник Иван СТАНЧЕВ – 1986 – 1989 г.
- полковник Дончо ДОНЕВ – 1989 – 1994 г.
- полковник Александър ТЕНЕВ – 1994 – 2001 г.


27 снабдително-ремонтен батальон

27 Снабдително-ремонтен батальон е създаден през месец септември 1996 г., с цел извършване на ремонтно-снабдителна дейност в кТА за свързочна, РЛ, химическа и автомобилна техника. При основаването си включва свързочна работилница, контролно-ремонтна автомобилна станция, РАСТ, химическа работилница и лаборатория, складове за свързочна, радиолокационна, автомобилна техника, духов оркестър, планшетни групи, осигуряващи КП на кТА.
При основаването на поделението за командир е назначен подполковник Руси Петров Ходулов, а от 13.10.2000 г. командир е майор Станко Пенев Гънчевски.
Батальонът се дислоцира в три района, основно във войскови район Пловдив и по едно подразделение в АБ – Чешнегирово и АБ – Граф Игнатиево.
Различните по своя характер подразделения събират в редиците си отлични професионалисти, обединени в усилията за качествена снабдително-ремонтна дейност в рамките на кТА.
На въоръжение в батальона са специална свързочна, радиолокационна и химическа техника.
През 2000 г. при организационно-щатни промени Духовият оркестър е изведен от състава на батальона и на негова основа е създаден Представителният духов оркестър на ВВС.
Съгласно “План 2004”, през 2003 година предстои разформироване на батальона, като функциите ще се поемат от други поделения на кТА.




Поделение 44160 – Пловдив
Поделение 44160 е създадено на 01.01.1996 г. в резултат на структурните реформи в Българската армия.
Поделението е правоприемник на 4 тилов батальон от състава на поделение 32900 и формирането му отговаря на нарасналите нужди и критерии за материално-техническо осигуряване на учебно-бойната дейност на кТА, изграждането на по-ефективна и адекватна на реалните условия система за опериране с материалните и финансови ресурси за постигане непрекъснатост и всестранност на осигуряването.
На въоръжение в поделението се намират 9 мм ОП “Макаров”, 7,62 мм автомат АК-47, 7,62 мм картечници ПК.
Окомплектован е с леки, товарни, специални автомобили и инженерна техника.
Поделението взе активно участие в осигуряването и провеждането на авиошоу “Сините ангели” и учение “Кооператив Кий 2001”, както и поддържането в експлоатационна готовност на огневия полигон на ВВС “Елена”
Командир на поделение 44160 е майор Емил Динков КОЛЕГОВ.



Представителен духов оркестър на ВВС (под. 5233 – Пловдив)
Представителният духов оркестър на ВВС е създаден през 1965 г. , като Военен духов оркестър обслужващ 10 смесен авиационен корпус в състав от 13 сержант-оркестранти В периода от 1965 г. до месец август 1996 г. диригенти на оркестъра са били старшините на оркестъра. От 01.09.1996 г. със сформирането на корпус Тактическа авиация военният духов оркестър е включен в състава на под. 44360 – Пловдив и длъжността “Диригент” става офицерска.
На основание МЗ № ОХ-009/16.06.2000 г. се формира Представителен духов оркестър на ВВС, подчинен на Управлението на кТА с военно-пощенски номер – под. 52330 – Пловдив, в състав от двама офицери (диригент и заместник диригент и 29 сержант-оркестранти.
Диригенти на оркестъра са били:
- старшина Асен ЛИМОНОВ
- старшина Борис КУМЧЕВ
- старшина Тодор АКРАБОВ
- старши сержант Георги ДЮЛГЕРСКИ
- старшина Славчо КОСТОВ
- от 01.09.1996 г. – майор Георги ДЮЛГЕРСКИ




Задачи кТА
Корпус “Тактическа авиация” (кТА) е в състояние да изпълнява самостоятелно или във взаимодействие с други обединения на БА на оперативни и оперативно-тактически задачи за защита суверенитета и териториалната цялост на Република България.

Основното предназначение на кТА е да осъществява авиационна поддръжка на сухопътните войски и ВМС като унищожава силите и средствата за нападение на противника на суша и море.

В мирно време, корпусът решава задачи по:
• Подготовка и обучение на личния състав за достигане на желаното ниво на бойна готовност и боеспособност;
• Оказване помощ на населението при крупни промишлени аварии и природни бедствия;
• Участие в хуманитарни мисии и операции по поддържане на мира, ръководени от ООН и/или НАТО;
• Провеждане на операции по търсене и спасяване.

В случай на война или криза Корпусът ще изпълнява задачи по:
• Непосредствена авиационна поддръжка на СВ и ВМС;
• Авиационно изолиране на района на бойните действия;
• Водене на въздушно разузнаване;
• Бойна поддръжка (въздушни превози, миниране от въздуха, евакуация на ранени и болни от бойното поле, инженерно разузнаване).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0790s ][ Queries: 12 (0.0043s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker