Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Русия ще достави плаващи бронетранспортери на Индонезия · Американски генерал: НАТО да скрие "слабото си място" от руснаците · Двама братя от богато семейство в основата на атаките в Шри Ланка · Коя държава е по-голяма от Плутон и още изумителни факти за пътешественици · Нетаняху готов да кръсти еврейско селище от Голанските възвишения на Тръмп · След 24 години: Спипаха пилот, че не може да пилотира ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Mi 24 Apr 2019, 04:27
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
"Цибър", "Вит" и "Искър"
ModeratorenSea Dog
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 2 [22 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2 Weiter
Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Mo 30 Mдrz 2009, 21:25    Titel:  "Цибър", "Вит" и "Искър"  

Тихомир Маринов - капитан на "Искър"

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Zuletzt bearbeitet von Preslav am Mo 30 Mдrz 2009, 21:37, insgesamt einmal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Mo 30 Mдrz 2009, 21:36    Titel:  

Click to see if image is larger

"Цибър" и "Искър"

Click to see if image is larger

"Искър" след Втората световна война

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Mo 30 Mдrz 2009, 22:02    Titel:  

"Вит" и "Искър"
Утре ще я кача и по-ясна


Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Odzava

Anmeldedatum: 24.08.2005
Beitrдge: 418
Wohnort: Хашира Джима

BeitragVerfasst am: Di 31 Mдrz 2009, 07:45    Titel:  

"Искър"

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Di 31 Mдrz 2009, 09:13    Titel:  

Ето я с по-хубаво качество:

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Di 31 Mдrz 2009, 15:09    Titel:  

Край Русе потъва кораб-реликва
Дата: 2002-02-10

Първият български дунавски пътнически кораб "Искър" потъва в лимана на русенското пристанище, тъй като нитовете на металния му корпус пропускат вода. Корабът е строен през 1930 г. От 1966 г. той е собственост на Националния музей на транспорта и съобщенията в Русе. Музеят обаче няма пари за поддръжката и ремонта на плавателния съд.

"Искър" заслужава да бъде запазен, защото е част от историята на българското дунавско плаване.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Di 31 Mдrz 2009, 15:10    Titel:  

Корабът “Искър”

Въоръжен бе с агрегат с високо напрежение и трал, състоящ се от две 10-тонни соленодни лодки, влачени от проволка, и кабел от агрегата на кораба до лодката с дължина 100 м. Подаденият ток от агрегата в соленоидите на лодките създава магнитно силово поле със захват от 60 до 80 м по фарватера на реката. Самите мини представляват цилиндри, заредени с по 150-200 кг тротил, детонатор и часовников механизъм. Когато даден кораб мине над мината, а той представлява магнит, детонаторът веднага се включва и мината експлодира.

Спускането на мините във водите на фарватера се осъществява чрез парашутна система от английски и американски самолети и то нощно време. Дълбочината на ферватера е от 5-12 м, като обикновено се пускат по 2-3 мини едновременно. За да не се взриви миночистачният кораб, той трябва да се размагнитва на всеки 2-3 месеца, а това ставаше чрез специална станция - вагон, установена на кей в залива на Русе. След неколкократни преминавания на миночистача в залива в близост до размагнитващата станция, ние получавахме уверение, че корабът ни е напълно размагнитен. Но уви! На 4 септември 1944 г. немците взривиха станцията и напуснаха града. Апаратура, табла и друго оборудване бе поломено. Така нямахме друга възможност за в бъдеще да извършваме размагнитването.

Едновременно с това корабът ни бе оборудван с апарат за борба срещу акустични мини със система от лостове, които предизвикват огромен трясък и шум. Апаратът бе спуснат до левия борд на кораба във водата. Запасани със спасителни пояси, ние очаквахме всеки миг взривяване, а това повишаваше стресовото ни състояние до краен предел.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Di 31 Mдrz 2009, 15:12    Titel:  

1935 - начало на държавното корабоплаване по Дунав (1935) - Държавното предприятие за речно крайбрежно плаване, сформирано през същата година, пуска в движение по разписание 3 малки пътнически парни кораба - "Вит", "Искър" и "Осъм". До този момент 100 години българските дунавски пристанища са обслужвани от кораби на Австро-Унгария, които са извършвали тази дейност с дотации от Турция. През 1940 г. Държавното предприятие се трансформира в държавно параходство "Българско речно плаване".
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Mo 13 Apr 2009, 13:03    Titel:  

И отново "Искър" през 30-те години

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Sa 10 Okt 2009, 12:49    Titel:  

Уникални снимки на "Осъм" и "Искър"

Корабите в Оряхово
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Sa 24 Okt 2009, 23:24    Titel:  

След като попрочетох някои неща в "Корабите", том 5 на Чонев открих малко светлина по въпроса.
Досега винаги съм се чудел защо "Искър" на част от снимките не си прилича. Защото има 2 кораба "Искър" по това време. Утре ще опиша подробностите.
А този борден номер 47 е сложен след ВСВ, след като СССР наема дунавските ни кораби за миночистене.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Sa 24 Okt 2009, 23:29    Titel:  

Ето и "Искър" - по-пътническият ако така мога да го нарека. След ВСВ е прекръстен на "Христо Смирненски". А старият военен "Искър" са запазва името.
Интересното е, че и 2-та кораба учасват във ВСВ с едно и също име - "Искър". Само че военният "Искър" участва активно в миночистенето, а "Искър" - "Христо Смирненски" е само мобилизиран и спомагателен.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: So 25 Okt 2009, 23:35    Titel:  

След обстоен преглед на снимките достигнахме до следното заключение - на всички си е "Искър", построен в Италия. Приема името "Христо Смирненски". Някъде през 60-те става кораб музей, а може и през 70-те, в Русе. И пак му връщат името "Искър".
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42469

BeitragVerfasst am: Do 04 Nov 2010, 12:33    Titel:  

Още една на "Искър".

Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
popay_the_sailor
[Admin]


Anmeldedatum: 06.01.2004
Beitrдge: 10243
Wohnort: Варна

BeitragVerfasst am: Sa 04 Feb 2012, 08:40    Titel:  

Момент от строежа на Искър в Ливорно. Годината е 1924.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 2 [22 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0657s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker