Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Американските военни бази в Германия: какво се знае за тях? · Припомняме 13.12.2017.БОРИСОВ : 98-99 процента от бюджета за техника в отбраната през годините отива за авиацията · Макрон: Съвременният капитализъм е деградирал · НАСА разследва първото космическо престъпление · Зад пожарите в Амазония стои световният апетит за бразилско говеждо и бразилска соя · Борис Джонсън лобира против Кристалина Георгиева ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 25 Авг 2019, 07:15
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
"Цибър", "Вит" и "Искър"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [22 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 30 Мар 2009, 21:25    Заглавие:  "Цибър", "Вит" и "Искър"  

Тихомир Маринов - капитан на "Искър"

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 30 Мар 2009, 21:37; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 30 Мар 2009, 21:36    Заглавие:  

Click to see if image is larger

"Цибър" и "Искър"

Click to see if image is larger

"Искър" след Втората световна война

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 30 Мар 2009, 22:02    Заглавие:  

"Вит" и "Искър"
Утре ще я кача и по-ясна


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 07:45    Заглавие:  

"Искър"

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 09:13    Заглавие:  

Ето я с по-хубаво качество:

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 15:09    Заглавие:  

Край Русе потъва кораб-реликва
Дата: 2002-02-10

Първият български дунавски пътнически кораб "Искър" потъва в лимана на русенското пристанище, тъй като нитовете на металния му корпус пропускат вода. Корабът е строен през 1930 г. От 1966 г. той е собственост на Националния музей на транспорта и съобщенията в Русе. Музеят обаче няма пари за поддръжката и ремонта на плавателния съд.

"Искър" заслужава да бъде запазен, защото е част от историята на българското дунавско плаване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 15:10    Заглавие:  

Корабът “Искър”

Въоръжен бе с агрегат с високо напрежение и трал, състоящ се от две 10-тонни соленодни лодки, влачени от проволка, и кабел от агрегата на кораба до лодката с дължина 100 м. Подаденият ток от агрегата в соленоидите на лодките създава магнитно силово поле със захват от 60 до 80 м по фарватера на реката. Самите мини представляват цилиндри, заредени с по 150-200 кг тротил, детонатор и часовников механизъм. Когато даден кораб мине над мината, а той представлява магнит, детонаторът веднага се включва и мината експлодира.

Спускането на мините във водите на фарватера се осъществява чрез парашутна система от английски и американски самолети и то нощно време. Дълбочината на ферватера е от 5-12 м, като обикновено се пускат по 2-3 мини едновременно. За да не се взриви миночистачният кораб, той трябва да се размагнитва на всеки 2-3 месеца, а това ставаше чрез специална станция - вагон, установена на кей в залива на Русе. След неколкократни преминавания на миночистача в залива в близост до размагнитващата станция, ние получавахме уверение, че корабът ни е напълно размагнитен. Но уви! На 4 септември 1944 г. немците взривиха станцията и напуснаха града. Апаратура, табла и друго оборудване бе поломено. Така нямахме друга възможност за в бъдеще да извършваме размагнитването.

Едновременно с това корабът ни бе оборудван с апарат за борба срещу акустични мини със система от лостове, които предизвикват огромен трясък и шум. Апаратът бе спуснат до левия борд на кораба във водата. Запасани със спасителни пояси, ние очаквахме всеки миг взривяване, а това повишаваше стресовото ни състояние до краен предел.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 15:12    Заглавие:  

1935 - начало на държавното корабоплаване по Дунав (1935) - Държавното предприятие за речно крайбрежно плаване, сформирано през същата година, пуска в движение по разписание 3 малки пътнически парни кораба - "Вит", "Искър" и "Осъм". До този момент 100 години българските дунавски пристанища са обслужвани от кораби на Австро-Унгария, които са извършвали тази дейност с дотации от Турция. През 1940 г. Държавното предприятие се трансформира в държавно параходство "Българско речно плаване".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 13 Апр 2009, 13:03    Заглавие:  

И отново "Искър" през 30-те години

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 10 Окт 2009, 12:49    Заглавие:  

Уникални снимки на "Осъм" и "Искър"

Корабите в Оряхово
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 24 Окт 2009, 23:24    Заглавие:  

След като попрочетох някои неща в "Корабите", том 5 на Чонев открих малко светлина по въпроса.
Досега винаги съм се чудел защо "Искър" на част от снимките не си прилича. Защото има 2 кораба "Искър" по това време. Утре ще опиша подробностите.
А този борден номер 47 е сложен след ВСВ, след като СССР наема дунавските ни кораби за миночистене.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 24 Окт 2009, 23:29    Заглавие:  

Ето и "Искър" - по-пътническият ако така мога да го нарека. След ВСВ е прекръстен на "Христо Смирненски". А старият военен "Искър" са запазва името.
Интересното е, че и 2-та кораба учасват във ВСВ с едно и също име - "Искър". Само че военният "Искър" участва активно в миночистенето, а "Искър" - "Христо Смирненски" е само мобилизиран и спомагателен.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 25 Окт 2009, 23:35    Заглавие:  

След обстоен преглед на снимките достигнахме до следното заключение - на всички си е "Искър", построен в Италия. Приема името "Христо Смирненски". Някъде през 60-те става кораб музей, а може и през 70-те, в Русе. И пак му връщат името "Искър".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 04 Ное 2010, 12:33    Заглавие:  

Още една на "Искър".

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 04 Фев 2012, 08:40    Заглавие:  

Момент от строежа на Искър в Ливорно. Годината е 1924.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [22 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » МОРСКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ » История на българските ВМС през вековете
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0693s ][ Queries: 12 (0.0035s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker