Private Colleger of transportation  
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Джулието Киеза: Италия трябва да се превърне в неутрална държава извън военните блокове · ПО РЪБА НА БРЪСНАЧА: ПОЛША НАСОЧВА АМЕРИКАНСКИТЕ РАКЕТИ "ПЕЙТРИЪТ" СРЕЩУ РУСИЯ! ОЧАКВАМЕ ВСЕКИ МОМЕНТ ОТГОВОРЪТ НА ПУТИН! · Две са държавите, които кредитират най-силно САЩ · Ердоган не иска мир с НАТО · В Аржентина още си търсят подводницата · Бензин от вода последното изобретение от соца (ВИДЕО) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 19 Ное 2017, 08:58
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Учения на българските ВМС
БРИЗ 2009
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 4 [47 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
ivaylo


Регистриран на: 18 Мар 2009
Мнения: 55
Местожителство: варна

МнениеПуснато на: Съб 11 Юли 2009, 21:56    Заглавие:  

ппк "Ахелой" и буксира "Golden Eagle" гасят съвместно "горящия" пасажер

Click to see if image is larger

ветеранът "Христи Ботев" рамо до рамо с модерният "G.E"
Click to see if image is larger

"G.E." извежда "горящия" от пристанището под водния обстрел на "Ахелой"
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ivaylo


Регистриран на: 18 Мар 2009
Мнения: 55
Местожителство: варна

МнениеПуснато на: Съб 11 Юли 2009, 22:10    Заглавие:  

"Верни" на боен курс секунди преди стрелбата с главния калибър
Click to see if image is larger
и ЗАЛП...
Click to see if image is larger
и още един....
Click to see if image is larger
и накрая след отлично изпълнената стрелба проверка на оръдието
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 11 Юли 2009, 23:59    Заглавие:  

Г-н Ставрев,
Както казах, не е работа на МА да регулира трафика в полигон на воените. На картите тези райони са обозначени, и там ясно си е написано, че два-три дни преди началото на маневрите, забраната се оповестява с навигационно известие до мореплавателите (НАВИМ)

Цитат:
НАВИМ или навигационни известия до мореплавателите се обявяват от Хидрографска служба на ВМС - Варна. ХС на ВМС - Варна събира, обобщава и предава информация за осигуряване безопасността на корабоплаването в пределите на вътрешните морски води, териториалното море и в пристанищата и каналите, получава информация за новостроящи се хидротехнически и навигационни съоръжения (чл.61 на Закона за морските пространства на Р. България) и обявява в навигационни известия до мореплавателите временно забранени и временно опасни райони. Това се извършва най-късно 3 до 5 денонощия преди времето ,от което районът се обявява за забранен или опасен, или веднага след получаването на информацията.
НАВИМ се дава в географски координати, снети с точност до стотна от минутата. Срока му на действие се дава по UTC (световно координирано време). Съставянето и отменянето на НАВИМ-и се извършва към най-близките часове, в които се излъчва информацията по система НАВТЕКС. Системата НАВТЕКС излъчва чрез Варна - радио навигационни съобщения шест пъти в денонощието в часовете:
UTC - 01.30 , 05.30 , 09.30 , 13.30 , 17.30 , 21.30
местно време (зимно) - 03.30 , 07.30 , 11.30 , 15.30 , 19.30 , 23.30
местно време (лятно) - 04.30 , 08.30 , 12.30 , 16.30 , 20.30 , 00.30

ХС ВМС Варна отменя НАВИМ-и, на които действието е изтекло. (НАВИМ с обявен срок на действие се отменя с нов НАВИМ). НАВИМ за дрейфуващи предмети се отменя след 3 денонощия или след изваждането им (ако е по-малко от 3 денонощия). НАВИМ за дрейфуваща мина и други взривоопасни материали се отменя след унищожаването им.



Тъй като нямам представа къде точно е станало засичането на танкера с ескадрата, аз само предположих, че е в схемата за разделно движение. Ако е така, то лично аз не виждам с какво танкера е нарушил правилата. Е, да, може би не е редно, но пък можете ли да потвърдите, че за пресичането на курса капитана на танкера не се е разбрал с военните кораби по радиото ???
Днес от 14.30ч. до 17.30ч. пристанище Варна-Изток беше затворено заради връщащите се кораби. Само не ми казвайте, че не е било редно да използвам дистанцията между корабите и времето им на влизане, за да се "шмугна" между тях и да изляза/вляза. И това с любезното съдействие на Варна Трафик Контрол. Естествено, че няма да се пречкам на маневрирането им, или когато са в непосредствена близост, но не можем всички да спрем да работим за 3 часа. При танкера ще да е същото, мисля. При заседналия кораб също. За това и на полигоните се слага отцепление от военни кораби (айде и гранични може), ама катер на МА няма работа в района !!!!!
Самоходните шалани пред Аспарухово чакат на котва.Когато дълбачката напълни шалан, той се снема и отива да разтовари срещу Пост 2 в канала, където беше режището преди. А мястото му на борд на дълбачката се заема точно от тези, чакащи на котва. Не вдявам те пък с какво пречат на военните ?!
Колкото до буя, ако говорим за поворотния.....хм, май аз не съм прав, и той е точно жълт на цвят, мъ като не съм ходил до него от години (пък и да съм, хич и не съм го заглеждал какъв е Rolling Eyes )......... Обаче, според правилника, риболовът в схемата не е забранен !!! Това, че яхтата се е вързала за него е проблем, но от кулата все още няма как да видят това. Пък и да видят, и да изпратят катер - пак нищо. Справка рибарите на фарватера в езерото. Като няма глоби - няма и ефект от предупреждения.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popnavy


Регистриран на: 15 Фев 2007
Мнения: 443
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 12 Юли 2009, 10:43    Заглавие:  

В килватер

Click to see if image is larger

DDG-55 "Stout"
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Проверка преди стрелбата
Click to see if image is larger

Тренировка по буксировка
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

"Орион"-ът
Click to see if image is larger

_________________
Вятърът вимпела вее,
весело чайки кръжат.
Чезне зад кърмата кея,
влажни мъгли се топят...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42257

МнениеПуснато на: Нед 12 Юли 2009, 10:56    Заглавие:  

ЕЕЕ - супер снимки на всички! Особено за самолетчето съм приятно изненадан, нищо че е от далеко. Благодаря ви!

Иначе Ники - викам да си продължите темата тук. Пък и май и вестниците започнаха да обръщат внимание на хаоса в залива:

http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?p=5936539#5936539
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
beguneca88

Регистриран на: 16 Апр 2009
Мнения: 136

МнениеПуснато на: Нед 12 Юли 2009, 13:04    Заглавие:  

ОПЕРАЦИЯ ПО ТЪРСЕНЕ И СПАСЯВАНЕ
По време на военноморското учение с международно участие „БРИЗ/СЕРТЕКС 2009” на 11 юли 2009 г. бе проведена операция по търсене и спасяване. От пресцентъра на учението ни бе предоставен сценария, който е създаден с учебна цел и няма нищо общо с действителната обстановка и участващитие сили и средства в епизода.
На 11 юли 2009 г. в 09.30 часа местно време на флагманският команден пункт (ФКП) на командира на оперативното съединение е получен сигнал от КП на военновъздушния компонент (АСС) на многонационалните оперативни сили за изчезване на военен транспортен самолет с общо 10 души екипаж и пътници на борда, принадлежащ на ВВС на BLUELAND, извършващ полет към летище Бургас по международен въздушен коридор. В 09.00 часа екипажът съобщава на контролната кула в Бургас за проблеми в електронното оборудване и системите за управление на двигателите на самолета. Към този момент, самолетът се движи на със скорост 300 възла на височина 4000 фута. След това връзката със самолета е загубена и същият не пристига на подхода към летище Бургас, което е трябвало да се осъществи след около 5-6 минути (около 09.05 часа). Последното известно място на самолета е за 09.00 часа, определено с РНС ”ТАСАN”. Командирът на оперативното съединение, което провежда морска операция с мандат на ООН в близост до бреговете на Р България, поема ръководството на операция по търсене и спасяване (ОТС) за оцелели от екипажа на авариралия транспортен самолет.
Планирането на операцията бе извършено за около 30-40 минути и участващите сили (разрушителят с управляемо ракетно оръжие STOUT, фрегатите „Смели”, „Дръзки” и “Верни”, минният ловец ANAMUR, минният ловец ORION, миночистачите “Прибой” и FOCA и патрулният самолет Р3С„Орион”) започнаха преход към назначените си участъци за издирване с разчет начало на издирването не по-късно от 11.00 часа. За координатор на издирването в района е назначен командира на флагманския кораб - фрегатата ”Смели”, капитан II ранг Ваньо Мусински. Операцията се проведе в рамките на 2,5 до 3 часа, като за основен обект на издирване се определи оцелели хора (тела) във водата, облечени в спасителни жилетки. За второстепенен обект се определи оцелели в спасителни плотове, а за третостепенен обект се определи останки от самолета.
В съответствие с регламентиращите документи в НАТО и оперативния план на морската операция, командирът на оперативното съединение уведомява най-близкия МСКЦ Варна и търси съдействие при необходимост. Дежурният оператор в МСКЦ извършва свои предварителни разчети, на базата на които да е в състояние да оглави провеждането на ОТС или да окаже съдействие при необходимост, като привежда в готовност два спасителни катера на ИА ”Морска администрация” за издирване в близост до бреговата черта и иска съдействие от РД ”Гранична полиция” привеждане в готовност за включване при необходимост на два гранично-полицейски катера и издирвателни екипи на сушата.
Междувременно, в Морския спасителен координационен център (МСКЦ) около 10.30 часа се получава по линията на ГД ”Национална система 112” сигнал за бедствие от двама оцелели от авиационната авария в 20-местен спасителен плот, които определят ориентировъчното си място между н. Иланджик и н. Черни нос, на 3 – 4 мили устието на река Камчия.
По предложение на оператора на МСКЦ Варна започва организирането на друга операция по търсене и спасяване на оцелели в района на подаване на сигнала и по бреговата черта под ръководството на МСКЦ Варна. За участие в тази операция, освен приведените в готовност два спасителни и два гранично-полицейски катера и издирвателните екипи, МСКЦ Варна иска допълнително да се включат три ракетни катера и един вертолет от ВМС на Р. България, като командирът на тактическата група от оперативното съединение бъде назначен за координатор на издирването и поеме управлението на вертолета в района. Планирането на втората операция бе извършено от оператора на МСКЦ за около 20-30 минути и участващите сили ракетни катери „Светкавица” и “Гръм”, патрулния кораб NIKIFOROS, два спасителни катера на ИА „Морска администрация” и два гранично-полицейски катера и издирвателните екипи, спасителен катер на Български червен кръст и вертолет Ми 14 ПЛ от ВМС започват преход към назначените си участъци за издирване с разчет начало на издирването не по-късно от 11.30 часа. Операцията, ръководена от МСКЦ, се проведе в рамките на 1,5 до 2 часа, като за основен обект на издирване се определи оцелели хора в спасителни плотове, а за второстепенен обект се определи оцелели хора (тела) във водата, облечени в спасителни жилетки.
Обозначаването на оцелелите е осъществено с 8 броя имитационни фигури на хора със спасителни жилетки, и спасителен плот с две имитационни фигури на хора в него. Заедно с поставянето му бе задействана от GSM апарат и ”Национална система 112”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dechco

Регистриран на: 07 Юли 2006
Мнения: 897

МнениеПуснато на: Нед 12 Юли 2009, 16:18    Заглавие:  

БЪЛГАРИЯ над всичко
Click to see if image is larger

Имам и други снимки, но разстояние + слаба оптика вече и не искам да се сравнявам с другите фотографи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 13 Юли 2009, 08:06    Заглавие:  

Ники,
хайде да не се господинстваме, че ми става неудобно.
Без да се заяждам ама от кулата с бинокъл няма как да не видиш някой който се е вързал на поворотния. А това е все едно някой да се върже каруцата на оградата ви и вие да си траете, въпреки че коня може да откърти някоя дъска.
Що се отнася да контрола на трафика - съвсем искрено не разбрах коя организация все пак се занимава с това - МА или Гранична полиция и при нарушения кой взема/не взема отношение към нарушителите и имали изобщо санкции. Защото на мен макар и за 8 часа на море ми се видя доста хаотична цялата работа. Да не говорим че тъкмо момента в който КСР-а се сне и тръгна да излиза пред носа му въпреки предупрежденията на целия мостик се смугна Ял-6 на морска гимназия "Св. Николай Чудотворец", като лодководачът дори не реагира на предупрежданията, ами даде газ на гребците. Така че може и да е случайност, но за един ден видях доста странни поне за мен неща.
Иначе снимките на всички са страхотни попадения, дано да има нещо и на 130-тия юбилей за "отстрелване".
Приятна седмица и още малко снимки от "Бриз"-а и вмб Варна:

"Тубата" "Балчик" на кея във Варна
Click to see if image is larger

Миночистач "Добротич" борд 33
Click to see if image is larger

Поглед от носа към надстройката на КСР-а
Click to see if image is larger

DDG 55 Stout
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
didimus


Регистриран на: 01 Яну 2007
Мнения: 63
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пон 13 Юли 2009, 08:39    Заглавие: Хелоу....  

Здравейте съфорумци...
много интересни снимки сте направили... отлични дори... за голямо съжаление, когато пристигнах на кораба установих, че съм забравил моят апарат и съответно не успях да 'сторя' нито една снимка ... за напред ще гледам да се поправя и да мога да предоставям снимки и аз Smile
Учението като цяло беше доста постно... BREEZE 2009, но искрено се надявам Прибой да са били сертифицирани !
Други коментари няма да правя... щото най-вероятно ще бъда 'наритан' сещате се нали...
Хайде до скоро!

_________________
MESS WITH THE BEST, DIE LIKE THE REST

Последната промяна е направена от didimus на Вто 14 Юли 2009, 21:13; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42257

МнениеПуснато на: Пон 13 Юли 2009, 19:53    Заглавие:  

Тринадесетият „Бриз” уверено продължава традициите от предишните си издания

13.07.2009 | Атанас Панайотов


Задълбочиха се професионалните умения на българските военни моряци, казва началникът на Щаба по подготовката на ВМС контраадмирал Пламен Манушев в изявлението си след учението с международно участие.



„Завърши военноморското учение с международно участие „Бриз/Сертекс 2009”. От 6 юли до 12 юли 2009 г. в западната част на Черно море кораби и самолети от военноморските и военновъздушните сили на България, както и пристигналите за учението кораби от ВМС на Гърция, Турция, Франция и САЩ, след като преминаха пълния процес на планиране по стандартите на НАТО, осъществиха практически съвместни действия в района на провеждане на учението. Провеждането на тринадесетото по ред военноморско учение с международно участие “Бриз” е особено важно за нас.
Тринадесетият “Бриз” през 2009 г. продължава традицията от предишните си издания с пълното участие на правителствени и неправителствени институции и ведомства в целия процес на планиране, подготовка и ръководство на учението. Фактическите действия по време на националното военноморско учение “Бриз 2009”, се проведоха на 4 етапа:
I - предварителна подготовка (разкриване щаб на ръководството на учението (ЕХСОN), пребазиране на българските кораби и пристигане на чуждестранните кораби във Варна) – 5-6 юли;
II - предпоходна подготовка в базови условия – 7-8 юли;
III - учения и епизоди на море – 9-11 юли;
IV - заключителен етап (дискусия, разбор и разформироване на съединението) - 12 юли.
Бих искал да посоча някои моменти, залегнали в плана на учението и отработени в хода на неговото изпълнение:
- Прилагането на пълния модел по стандартите на НАТО по планиране, подготовка, провеждане и анализиране на учението;
- Тясното обвързване на тактическите епизоди с условен сценарий за операция в отговор на криза;
- Формирането на многонационален щаб на оперативното военноморско съединение и отработване на процеса за оперативно планиране на НАТО;
- Цялостно участие във всички етапи на неправителствени организации;
- В рамките на учението бе оценявана на първо национално ниво оперативната съвместимост на кораб от ВМС на Република България - базов миночистач “Прибой”, деклариран за участие в постоянната противоминна група на НАТО в Средиземно море.
Национален сертификационен екип на ВМС в присъствието на ръководителя на сертификационен екип на НАТО (който на есен ще потвърждава оценката на ниво НАТО) проведе сертификация на базов миночистач “Прибой” на първо национално ниво, съгласно методиката за оценка MAREVAL (оценка на оперативната съвместимост на военноморски кораб).
Нов момент бе провеждането на епизод по борба с пиратството в която участваха групи от специалните части на ВМС. В проведена операция по търсене и спасяване за първи път се включиха всички институции и организации имащи отношение към тази дейност – освен 11-те бойни кораба от многонационалното оперативно съединение, самолет от патрулната авиация на САЩ и вертолет от ВМС, участваха също: Морският спасителен координационен център – Варна, ИА ”Морска администрация”, РД ”Гранична полиция”, ГД ”Национална система 112” и Българския червен кръст.
Особено актуален в днешно време е въпросът за осигуряване на безопасността на плавателните съдове, пристанищните комплекси и военноморските бази, съгласно влезлия в сила през 2003 г. международен договор по който България е страна (т.н. ISPS Code). Същият задължава националните институции да си взаимодействат активно при решаването на тези въпроси включително и чрез периодично провеждане на съвместни тренировъчни учения, които вече станаха традиция.
Мога да изразя удовлетворението си, че ВМС успешно извървяха своя път към поставената цел и учението изпълни своите задачи. Няма да се спирам подробно на етапите на учението и на действията, които се провеждаха на брега и в морето. За тях медиите бяха своевременно информирани от пресцентъра на „Бриз/Сертекс 2009”.
На основата на наблюдения и обобщени впечатления мога да споделя първите изводи от провеждането на учението “Бриз-2009”:
- С удовлетворение отбелязвам, че всички епизоди на учението бяха отработени пълноценно. В процеса на изпълнение на задачите на море пролича добрата предварителна подготовка при планирането и тренировките в базови условия. Определено мога да заявя, че с настоящото учение нашите офицери показаха уверено познаване и прилагане стандартите и процедурите на НАТО по планиране, командване и управление на военноморските сили на море.
- Задълбочиха се професионалните умения на българските военни моряци за действия в състава на многонационално оперативно съединение и тактически групи. Управлението на корабното оперативно съединение от неговия командир комодор Емил Ефтимов беше уверено и стабилно във всички етапи на операцията. Съставът на щаба на оперативното съединение показа добра сработеност и беше ефективен помощник на командира в управлението му.
- Заедно с нашите чуждестранни колеги в щаба на ръководството EXCON, направихме поредната стъпка към увереното прилагане на стандартите, оперативните процедури и правила за взаимодействие и комуникации в хода на проведените учения и сериали.
Участието в учението на над 1 400 военнослужещи от 7 държави (около 480 от тях чужденци) и 90 служители на правителствени и неправителствени институции и ведомства даде възможност за установяване както на професионални, така и на лични контакти по време на многобройните работни срещи, брифинги, конференции, тренировки, формални и неформални протоколни и културни мероприятия и мисля, че това е един от своеобразните и ефикасни способи за утвърждаване на взаимните връзки, доверието, военноморското сътрудничество и сигурността в региона.
Искрено благодаря на командирите и екипажите на корабите от ВМС на Гърция, Турция, Франция и САЩ, на българските военни моряци, на участниците от Държавната агенция по бежанците към Министерския съвет, Българския Червен Кръст, Национална служба „Полиция”, Главна дирекция “Гранична полиция” към МВР, Национална служба „Пожарна безопасност и спасяване” към МВР, Главна дирекция „Национална служба Гражданска защита” и Главна дирекция „Национална система 112” към Министерство на извънредните ситуации, Изпълнителна агенция “Морска администрация” към Министерството на транспорта, „Пристанище Варна” ЕАД, Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”, „Портови флот 99” ЕАД, Регионален център по здравеопазване – Варна, които със старанието, професионализма и отговорността си допринесоха за успешното провеждане на „Бриз / Сертекс 2009”. Благодаря и на представителите на средствата за масова информация за проявения интерес, изразен в 21 публикации и 48 снимки в печатните издания и 15 репортажа в електронните медии.”
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
KONGO79


Регистриран на: 01 Фев 2006
Мнения: 474
Местожителство: ВАРНА

МнениеПуснато на: Вто 14 Юли 2009, 22:54    Заглавие:  

Макар и със закъснение ето и моите снимки от неделя /докато с Dragon X цъкахме биричка с калмарчета на плоча, лежерно разплули се в столчета на Капитан Кук на третия етаж на Морска гара /
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Ето го и най-новия "разрушител" на нашия флот, току що снел се от пирса Laughing
Click to see if image is larger

И специален поздрав към главния старшина на снимката, отправения от него поздрав към двама ни с Драго, след като забеляза, че предизвиква интерес у двама пишман Папараци, още веднъж доказа сентенцията, че "морето ражда хора" hello1 !!!
Click to see if image is larger

П.П. Без да се заяждам, ама пусто любопитство, та ще попитам, тея ми ти работи по ръцете на дамата от горното фото и по ръцете и ушите на дамите от следващите снимки по устав ли са?
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

П.П.П. Яяяяяяяяя, две маймуни седели, две маймуни излезли
Click to see if image is larger

Ето и линка към цялата галерия, специално за Индженера съм се постарал да отстрелям де що имаше женско на борда Wink .
http://s205.photobucket.com/albums/bb61/kongo79/briz%202009/?start=0
Лелееееее, поста излезе дълъг като "Война и мир"!

_________________
CULUS CAPITIS RECIPET!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 15 Юли 2009, 18:16    Заглавие:  

KONGO79 написа:


Ето го и най-новия "разрушител" на нашия флот, току що снел се от пирса Laughing
Click to see if image is larger

Разрушител я, като се сетя какво направи при челната си среща с един скутер "Св. Анна" (вижда се на една от по-горните снимки) ..... Rolling Eyes Confused
А за протокола, на снимката е "Виктори I" - водоизместване къде 18 тона. Корпус изпълнен по технология СТЕЛТ (изцяло дръвен). Екипаж 3 човека и 1 девочка - всичките чревоугодници, пиеници и ъъъъм, женолюбци Rolling Eyes
Въоръжение - 3 кофи за вода, 2 водни пистолета и едната девочка (за заблуда на противника + ролята на powder girl) . Боезапас от амбалажна хартия - 4-5 пакета (от големите). Скорост - ъъъъм, ни знам, отчитаме я по календара Rolling Eyes Толкова, останалото е класифицирана информация. Разсекретявам я само на маса, срещу съответния подкуп, в течен вид Twisted Evil pirate


KONGO79 написа:
П.П. Без да се заяждам, ама пусто любопитство, та ще попитам, тея ми ти работи по ръцете на дамата от горното фото и по ръцете и ушите на дамите от следващите снимки по устав ли са?
Click to see if image is larger


Абсолютно по устав са. Служебно им са зачислени и се водят в секретна секция. Няма да се излагаме пред чужденците я. Laughing

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 15 Юли 2009, 19:33    Заглавие:  

Dimitar Stavrev написа:
Ники,
хайде да не се господинстваме, че ми става неудобно.
Без да се заяждам ама от кулата с бинокъл няма как да не видиш някой който се е вързал на поворотния. А това е все едно някой да се върже каруцата на оградата ви и вие да си траете, въпреки че коня може да откърти някоя дъска.
Що се отнася да контрола на трафика - съвсем искрено не разбрах коя организация все пак се занимава с това - МА или Гранична полиция и при нарушения кой взема/не взема отношение към нарушителите и имали изобщо санкции. Защото на мен макар и за 8 часа на море ми се видя доста хаотична цялата работа. Да не говорим че тъкмо момента в който КСР-а се сне и тръгна да излиза пред носа му въпреки предупрежденията на целия мостик се смугна Ял-6 на морска гимназия "Св. Николай Чудотворец", като лодководачът дори не реагира на предупрежданията, ами даде газ на гребците. Така че може и да е случайност, но за един ден видях доста странни поне за мен неща.
Иначе снимките на всички са страхотни попадения, дано да има нещо и на 130-тия юбилей за "отстрелване".
Приятна седмица и още малко снимки от "Бриз"-а и вмб Варна:



Няма заяждане, Мите, споко Wink
Поворотния се намира на 3,5 мили от входния фар, или 6 и кусур километра. Ще ме извиняваш, ама ако успееш да видиш с бинокъл, от кулата, сиджимката на яхта от това разстояние - снайперистите са изтървали много ценен кадър Laughing Да, не е редно яхтата да се връзва за буя, но от кулата това може да изглежда като най-нормално стоене на дрейф, а и както казах риболовът в схемата за разделно движение не е забранен. Не бъркай обаче "схема за разделно движение" с "фарватер". Риболовът във фарватера е забранен.
А контрола на трафика се следи от МА, в лицето на Варна Трафик Контрол, и дежурният се намира в кулата. Та дежурният дава указания и забранява, ама ако решиш да нарушаваш правилата той няма лостове за контрол. В смисъл за контрол на малките съдове, не говорим за големите кораби. Имат катери, ама кво, какви се явяват екипажите им за да изгонят някого ???? Как ще респектираш човек с яхта за 3 млн. цепеща през фарватера, пред носа на някой кораб ??? Записваш му номера и го глобяваш - ми 50 лв дали го бъркат ?!?!
Гранична също си следят контрола, но за там не мога да кажа кога точно те търсят. Обикновенно ти сам им се обаждаш за да кажеш къде отиваш.
Наистина липсва контрол, липсва законова база и оторизирани органи за контрол. Аз от кога си лалам за морска полиция..........
Според сега действащата разпоредба, плавателни съдове до 40т. не са длъжни да искат разрешение от ВТК за движение. На много от тях липсват УКВ-та или просто не се използват. Как тогава да им кажеш да не се пречкат на военния кораб ??? Сега някой ще каже - ми военните си вдигат шаровете за да известят затварянето на пристанището преди някоя маневра. Да, ама ако идвам от канала за море, дали ще видя шаровете ?? Да не казвам пък и цялостната организация в пристанището каква беше за това учение......... В цялото Варна-Изток имаше едно единствено място, от където можеха да се вземат туристи -зад рейдовата кула !!!!! Абсолютна недомислица от страна на капитана-ди джей (ама нали ще се пенсионира и ръси глупости на едро), военните и МА. Не знам кога, ама накрая някой ще бъде осъден за спряна работа, пропуснати ползи и неизпълнение на договори.

Относно първата част от тирадата ми :

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
dragon x


Регистриран на: 26 Яну 2004
Мнения: 1627
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 15 Юли 2009, 20:20    Заглавие:  

Sea Dog написа:


Разрушител я, като се сетя какво направи при челната си среща с един скутер "Св. Анна" (вижда се на една от по-горните снимки) ..... Rolling Eyes Confused
А за протокола, на снимката е "Виктори I" - водоизместване къде 18 тона. Корпус изпълнен по технология СТЕЛТ (изцяло дръвен). Екипаж 3 човека и 1 девочка - всичките чревоугодници, пиеници и ъъъъм, женолюбци Rolling Eyes


Ма и мумичито ли е женолюбец Laughing Laughing

_________________
Click to see if image is larger РОТА, ШАГНУВШАЯ В БЕССМЕРТИЕ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 16 Юли 2009, 00:51    Заглавие:  

Ми под "всички" и нея слагам Wink
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 4 [47 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Учения на българските ВМС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.3075s ][ Queries: 14 (0.0113s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker