Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Апаратурата за радиотехническо разузнаване оборудване CARABAS · Най-високата цена за предлаган глас давали от ДПС, а след това ГЕРБ и БСП · Шведският самолет за въздушно разузнаване Tp-86 Sabreliner · Цветанов: В сложната ситуация избрахме стабилността · Регатата "Тол шипс" в Черно море, спонсорирана от руската "Совкомфлот", беше отменена без обяснения · Непознат досега комплекс за ПВО на базата на КамАЗ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 23 Фев 2019, 12:36
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
Мениджмънт и корабоплаване
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [17 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 25 Авг 2009, 23:05    Заглавие:  Мениджмънт и корабоплаване  

Very Happy
Последната промяна е направена от Preslav на Вто 13 Сеп 2011, 18:33; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Съб 29 Авг 2009, 15:22    Заглавие:  

Морският бизнес: Държавата бави националната програма за пристанищата

Добри перспективи за контейнерните превози предвижда администрацията

Държавата бави Националната програма за развитие на пристанищата 2006 - 2013 г. Отлагането й стопира инвестициите в пристанищната инфраструктура. Това казаха представителите на морския бизнес по време на семинар "Морският и речният флот - възможности и перспективи за реално участие на пазара на интермодалните терминали", който се проведе във Варна.
"Изготвянето на цялостна стратегия за развитието на морския транспорт не е необходимо. За целта е достатъчна програмата за развитието на пристанищата. Да заложим нещо сега, след няколко месеца ще се наложи да го допълним", отговори заместник-министърът на транспорта Даниела Никифорова. Тя намекна, че националната програма се бави заради рибарските пристанища. По отношение на този тип портове е необходима сериозна корекция в нормативната уредба. С тези съоръжения трябва да се обогати разработеният вариант през 2005 г. Заради необходимостта от промяна на програмата приемането й се бави трета година.
До 2013 г. за отстраняване на тесните участъци по река Дунав и въвеждане на нова навигационна система за речното корабоплаване ще бъдат инвестирани 157 млн. евро, съобщиха от Министерството на транспорта.
Контейнерните превози през пристанище Бургас имат потенциал за увеличаване към 2020 г. до 8.9 млн. тона, а тези през пристанище Варна до 4 млн. тона. Тези обеми са в силна зависимост от постигането на висока контейнеризация на товаропотоците през пристанищата - 50% при генералните и 21% при сухите насипни товари. Това сочи докладът на изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Морска администрация" кап. Николай Апостолов, изнесен във Варна по време на кръглата маса на тема "Българският воден транспорт - със значимо участие в международните интермодални превози".
Очаква се към 2020 г. контейнерните превози да нараснат двойно. През периода 1995 - 2005 г. интермодалните товари са се увеличили с 48%, докато железопътните са нараснали с 9.5%, а автомобилните - с 37.9%.
"Не разполагам с прогнози за развитието на интермодалните превози по р. Дунав, но по данни на "Виа-Донау" (Via Donau -Австрийската агенция за развитие на водния транспорт и навигацията по река Дунав) по трансевропейския коридор №7 през 2015 г. (при запазване на тенденциите досега и без предприемане на допълнителни мерки от типа на подобряване на логистиката и особено гарантиране на газене от 2.5 мeтра) ще продължи изпреварващото нарастване на автомобилните превози при най-бавно нарастване на речните. Така делът на автомобилния транспорт ще нарасне до 53%, на жп транспорта ще спадне до малко под 30%, а на речния - до 17%", коментира кап. Апостолов.
Очаква се през периода 2010 - 2020 г. товарният обем на интермодалните превози през Русе да нарастват с около 18%, а тези през Лом - с около 17.5%.
"Трябва да се отчита нарастващият интерес и активност в прокарването на трасета на интермодалните превози между Европа и Централна Азия, които заобикалят България и нейните пристанища. Сега те директно минават през Украйна, Русия и Румъния. Руско-грузинският конфликт ще се отрази отрицателно поне през следващите няколко години върху развитието на превозите до и през грузинските черноморски пристанища. Развитието на черноморските пристанища на Турция заедно с планираните пътни връзки между тях и средиземноморските турски пристанища - при нарастващото натоварване на Босфора - заплашва значително да намали възможностите за разширяване на българския превоз по средиземноморското и океанското направление", предупреди кап Апостолов.
Към това може да се добави определено изоставяне в развитието и на флота и на пристанищната инфраструктура от тези на конкуриращи ни държави в Черноморския регион, независимо подписването на споразумението за заем от Япония за строителството на контейнерни терминали в Бургас и Варна и от предвидените в най-скоро време за финансиране по оперативна програма "Транспорт" терминал в Русе, жп връзката Русе - Варна, благоприятното развитие на порт Лом и други, каза още кап. Апостолов.
Според доклада регистрираният към началото на тази година морски и речно-морски флот включва над 80 големи самоходни плавателни съда, предназначението на които напълно или с известни резерви може да се определи като превоз на товари с общо малко под 830 хиляди бруторегистъртона. Малко под 10% от броя на корабите и малко над 10% от сумарния брутен тонаж се падат на контейнеровози, практически всички - собственост на "Български морски флот".

Ръст на товарните интермодални
превози по Дунав 2010 - 2020 г.
Пристанище Ръст в %
Русе 18%
Лом 17.5%
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 00:32    Заглавие:  

Я направо да питам един мениджърски въпрос.
Защо аджеба един мениджър трябва да плаща на 2ма човека от екипажа при спрял кораб на понтон за повече от месец?
Какви са тези безумия? Не може ли един човек да ти пази кораба от набезите на циганите? Защо са тези ужасявмащи наредби на ИАМА?
Безсрамие!
И защо пак ИАМА прави проверки на това дали и се спазват наредбите, защо се хващат с това, ами не си следят другата работа, която е много по-важна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 00:55    Заглавие:  

preska - zadava6 interesen i logi4en vapros za 4ovek koito ne e morqk
neka da ne sum samo as tozi koito 6te ti otgovori
neka i drugi da si kajat mnenieto po vaprosa

spored men ne6tata stoqt taka - neka da po4nem ot morksa administraciq - as moga da te popitam podobno ne6to za KAT ili za DAI
za6to te sledqt za spazvaneto na izdadenite ot tqh naredbi i normativni aktove i dokumenti, za6to ne se zanimavat s drugite im ne6ta koito moje i da sa po-vajni.
ti kato 6ef na firma primerno, izdavaiki nqkakava zapoved kum pod4inenite - nqma li da sabludava6 i ti za spazvaneto i?!?!
drugoto koeto e s zakon sa reglamentirani pravata zadaljeniqta i pravomo6tiqta i na morska administraciq i na drugite podobni organi i v neinite pravomo6tiq rabota i zada4i vliza i tova koeto na teb ti e trun v o4ite. pogledni go ot drug ugal - ako ne sabludava dik-a za spazvaneto na neinite naredbi koito e izdala, to togava koi da pravi tozi nadzor? koq organizaciq ili instituciq
tova e

a po vaprosa za ekipajite - za6to dvama................
a ti kolko du6i iska6 da stoqt kogato koraba e na pristani6te, nezavisimo za kolko vreme i kade?
edin li? ami 4e nali znae6 4e sam 4ovek e samo za kenefa. a i ako ne dai so boje se slu4i i stane ne6to s koraba i se naloji manevra, sam 4ovek kak da se opravi, nezavisimo dali koraba e 20 ili 200 metra dulag. tova ne e avtomobil-da se ka4i6 da zapali6 i da trugne6. sam koe po-napred - da zapali6 li, da otdade6 vajetata li, da vdigne6 kotvata li ili da stoi6 na mostika i da upravlqva6?
a i ti sam stoql li si nqkade sedmica mesec ili dva - osobenno v 4ujda darjava i grad?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 01:02    Заглавие:  

a za6to si misli6 4e stoeiki ekipaja brani samo koraba ot nabezi, nezavisimo na kogo?
i na PETAR sega kato e samo edin 4ovek, da ne misli6 4e e pravilno i da ne misli6 4e vsi4ko e ok
parvoto koeto e ima6e period v koito obikalq6e ot ponton 10 na pontona na RUBISHIPS i obratno
otdelno 4e kato doide korab po dalag ot nego e rezonno po- dalgiq da vleze ot vatre6nata strana, a za da stane tova trqbva da se napravi manevra - po malkiq (v slu4aq da re4em PETAR) da izleze na voda, drugiq korab da zastane i togava petar da zastane na nego. a pri sam 4ovek i to koito ne e profesionalist kak da stane tova. dori i da e profesionalist - kak misli6 sam da napravi cqlata manevra na koraba? A? Edinstvenniq na4in e drugiq korab da go manevrira. I ako misli6 puk 4e drugiq kapitan i korab e dlajen da pravi takava manevra - se luje6.
I ZA FINAL MOGA DA KAJA SLEDNOTO - POLOJENIETO PO DUNAVA PONE ZA BALGARIQ SEGA V MOMENTA E TAKOVA - EBANO I NANIKADE, ZA6TOTO FIRMITE SE UPRAVLQVAT OT HORA NEKOMPETENTNI NEPROFESIONALISTI I NEZAPOZNATI S SA6TNOSTTA NA ZANAQTA, NO SA6TEVREMENNO SI MISLQT 4E MOGAT I ZNAQT VSI4KO. OT HORA MISLE6TI I UPRAVLQVA6TI PO NEVEROQTNO NEPRAVILEN TUP SME6EN I AKO 6TE6 I PAGUBEN NA4IN. HORA NE MALKO OT KOITO ZADAVAT PODOBNI NA TVOQ VAPROISI, A NQKOI PAT DAJE I NE PITAT AMI NAPRAVI NAREJDAT PODOBNO BEZUMIE!!!!!!!!!!!!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 09:48    Заглавие:  

Да де, но погледни и гледната точка на мениджъра. Примерно ти, както искаш да ставаш такъв и ще искаш да спестиш от всичко. Това поне е закона на частника. И накрая на месеца вместо 1000 евро примерно, плащаш 2000. И като ти се стисне гърлото и като си помислиш, че жена и деца имаш... И че уж бизнеса е твой и частен, а първо парите отиват в други. Хаааа....
А и наче за маневрите си прав - трябват и двама.
А относно ИАМА - ето това е тъпото, обръщат внимание на дребните детайли, но не и на съществените. Примерно - изключително рядко правят проверка за спасителните средства, ето ти пример - случаян "Илинден" и при нас може преспокойно да се случи. Обаче гледат колко екипаж има на борда...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 14:35    Заглавие:  

vseki korab periodi4no minava pregled pred DIK kakto pri kolite tehni4eskiq
i pri nego pregled se proverqvat nali4nostite i izpravnostite na vsi4ki ne6ta po koraba dori i spasitelnite sredstva pojarnite i t.n.

a za menudjarskiq vapros - imenno za6toto vseki menidjar e stisnat i praktikata v bg e kato ne moje6 da spesti6 ot drugo to togava da spesti6 i spe4eli6 ot personala (ekipaja) koeto e nai pagubno i gre6no - ta imenno za tva sme na tova dereje
ti kato menidjar kato si se hvanal na horoto nare4eno korabi - po dobre go igrai kakto trqqbva i dokrai i profesionalno 6toto v protiven slu4ai do ni6to hubavo nqma da stigne6
no da gleda6 da pesti6 i da reje6 personala 6toto vidi6 li ti se vijda 4e parite ot nego 4ast ot tqh moje da ne se dadat e pove4e ot tupo naivno i kakvo li o6te ne
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
setto

Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 37

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 15:01    Заглавие: :)  

И аз съм на това мнение като на thesailor
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 18:10    Заглавие:  

Мда - това е гледната точка на екипажа. Само че Иво - ти ако си корабособственик и ще ти се наложи следната ситуация - няма да имаш екипаж, на всеки се случва, освен на БРП.
Тогава какво правиш - вариант 1 - звъниш на познати в БРП, обаче ти отказват. От ТИМ са им забранили с дооговор в неработно време, когато са на сушата, да работят за други.
Вариант 2 - търсиш чужди капитани. И тогава ти идва ИАМА и ти казва, нямате право. Е как така? Нали сме в ЕС? Е да де, ама наредбата е такава - чужди капитани от ЕС или др.държави не в ЕС не могат да управляват кораби в български териториални води.
И тогава - как да запалиш кораба? Какъвто и опит да имаш няма изход. Има един - но той пак е прекрачване на законите. Ще го запазя в тайна, че да не вземе от ИАМА да ни следят форума и да направя зло на всички речни корабособственици. Иначе сме го правили няколко пъти.
А относно 2-ма на борда за спрял кораб е пълно безумие. Иво, като станеш един ден корабособственик ще те питам, особено като нямаш пари. Другата гледна точка. Примерно фирмата товародател не ти плаща уговореното навло, и няма откъде да дадеш други пари. Тогава как 2-ма? Ето отговори на този въпрос. Е естествено ще кажеш - аз Иво, винаги ще имам пари. Но - това просто няма как да стане.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 19:46    Заглавие:  

preska ne zabraviqi 4e as sum v ruse a ne v sofiq - tova vodi do dva izvoda - parvo imam dopir do gildiqta na morqcite i hora za ekipaj vinagi 6te si nameriq i to ne samo ot brp. tova za men ne e problem takav kakavto be za RKP! ne zabraviq i momenta v koito ti kazah 4e pri nujda za 72 4asa moga da ti namerq i spretna ekipaj za korab. togava nito preuveli4avah nito sum te izlugal. brp ne e edinstvennoto mqsto i mandra za hora i za kadri. taka 4e izvoda kakav e - sofiq si e sofiq, no ruse e kuhnqta na re4nite ne6ta i problemi. dori i lom ne moje6 da go sravni6 s ruse.

za dvamata du6i na borda - ako stigna do tam 4e ne moga da pla6tam na horata da stoqt - to as 6te ida da gi smenq i zamestq. vse pak imam ponqtie ot korabi - tqhnoto stopanisvane i eksploataciq. no nikoga osobenno v zimni usloviq nqma da ostavq neide korab da visis nezavisimo kolko vreme s edin 4ovek na borda. IZKLU4ENO - KOLKOTO I DA SUM ZAKUSAL FINANSOVO. da ne govorim i za drugoto 4e imam i priqteli poznati i rodnini morqci koito vinagi biha se pritekli na pomo6t ako se naloji. i nqma da lamtqt za pari predi da trugnat
6toto me poznavat da re4em i znaqt 4e primerno sum seriozen, 4e nedai si boje sum v vremenno zatrudnenie finansovo i t.n.

RAZLIKATA MEJDU MEN ILI KOLEGITE KOITO SA TUK I POVE4ETO KORABOSOBSTVENNICI E MNOOOOGO GOLQMA ot kum mnooogo ne6ta

Последната промяна е направена от thesailor на Нед 20 Сеп 2009, 19:59; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 19:52    Заглавие:  

Цитат:
hora za ekipaj vinagi 6te si nameriq i to ne samo ot brp. tova za men ne e problem takav kakavto be za RKP! ne zabraviq i momenta v koito ti kazah 4e pri nujda za 72 4asa moga da ti namerq i spretna ekipaj za korab.


Успех - пожелавам ти го. Тоз, който не е опитал, не се е опарил.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 20:28    Заглавие:  

6te pojiveem 6te vidim i pak 6te govorim PRESKA
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 20:58    Заглавие:  

Е, хайде де!
От опит - при корабособствениците няма могещи и неможещи, а с гръб и без гръб.
БРП, Донау и Рубишипс си имат гръб, останалите - вятър ги вее.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Нед 20 Сеп 2009, 21:25    Заглавие:  

ima i edna druga prikazka - koqto e kato moto na predavaneto SBLASAK - nqma nevazmojni ne6ta
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 21 Сеп 2009, 08:11    Заглавие:  

По полека момчета! Мениджър не се става току-така - да година - две...!
Нямате представа какво още не знаете и колко много има да научите...
Иначе всичко изглежда лесно и просто..., ама не е така.........

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [17 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0586s ][ Queries: 12 (0.0026s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker