Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Суецкият канал - от "магистрала на британската империя" до глобална магистрала · Караянчева: НС ще обсъди идеята да не се плаща първия ден от болничните · Стрелба в Одрин, 11 са ранени · ФОТО-ГАЛЕРИЯ: ЕДИН ПРИНЦ В ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА! · Обстреляха "Зелената зона" на Багдад · Лукашенко: Ще се кандидатирам отново ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Mo 18 Nov 2019, 03:26
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Искам да летя безопасно и евтино :)
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 2 [16 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2 Weiter
Autor Nachricht
XaXo

Anmeldedatum: 16.02.2009
Beitrдge: 15
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 02 Sep 2009, 13:25    Titel:  Искам да летя безопасно и евтино :)  

Здравейте на всички,

от известно време.. абе и аз какви ги говоря Smile от доста време разглеждам и ходя насам натам разучавайки и търсейки начин да практикувам въздушен спорт или по общо казано да задоволя желанието си да летя. Като цяло не съм човек, който да не знае нищо в тази област, напротив доста съм чел из интернет, летял съм тандемно с парапланер, мотоделта, както и съм летя по един път на P 2002 JF, Cesna 152 и 172. Първото нещо което ме притеснява са парите, за PPL и ултралек самолет ми е много рано, може би съм склонен да се захвана при условие че има възможност да се купи евтин самолет, но как се купува и поддържа самолет вече незнам Smile. Най евтиния вариант е парапланеризма. Да, не може да се сравнява парапланер със самолет, но от някъде се почва. Това което тука ме притеснява е безопасността. Много съм изчел и съм говорил с парапланеристи, колото и да ме уверяват че е безопасно някак си трудно ми е да повеярва. Наясно съм с методите на обучение и т.н. но... Делта - тук единствения човек с който имах възможност да поговоря в българия не ми вдъхваше особено доверие, да не говорим, че не съм го виждал да лети. Кото летх с тандемена мотоделта (това беше извън българия), пилота е бил с 20 год стаж във въздуха във ВВС на държавата си и от както е на земята на щат повече от 15г. се занимава с мотоделта. Доста интрересни неща ми обясняваше. В крайна сметка не успях да си дам сметка до каква е степента на безопасност и не успях да ги сравня с парапланеризма. Сякаш са две съвсем различни неща. накрая прецених, като че ли безмоторното летене е доста по опасно. Може би като среден вариант е делтата. Но тук проблема е с обученето - и за делта и за мотоделта незнам къде може да се обучавам наистина добре от квалифициран инструктор с много опит.

Моите въпроси не са много конкретни но...

-Някои има ли идея как се пддържа ултра лек или лек самолет в българия, огромни ли са разходите и как може да се закупи (нов/стар)? Този въпрос е по скоро информативен, надали ще намеря в близките години толкова пари.
-Парапланеризма - заслужава ли си риска според вас. На няколко пъти бях на косъм да се захвана, но това което ме спира са изключително многото инциденти. Мого голям привърженик съм на безопасността а и все пак живота ми е хубав Smile. За обучение и нова екипировка тук имам финансова възможност. Дори и да се захвана с парапланеризъм, компромис тук няма да правя с екипировка и обучение.
-Делта/Мотоделта - тука вече нещата са ми доста неясни. На 12 - 13 септ. ще съм на Криле за всички. Ако някой има желание да сподели малко информация наживо ще съм му много благодарен или поне да напише някои ред тук (относно обучение, разходи, поддръжка места за летене). И отново искам да наблегна и тук на безопасността!

ПС: В този форум и в някои други има изписани теми за въпросите ми. Те не са чак толкова задоволителни за мен, тъй като бих искал да наблегна на темата за безопасност.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
su27
[Moderator]


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 1248

BeitragVerfasst am: Mi 02 Sep 2009, 14:07    Titel:  

Бих ти дал съвет да разбереш какво те влече повече... защото има хора които искат да се реят като птици без смущаващи моторни звуци..... Аз примерно не съм от тях Smile
Не знам какво казва статистиката, но според мен откъм риск да си счупиш главата с парапланер е много по-лесно отколкото със самолет, дори на фаза обучаем рисковете при парата са доста по-големи. Като цяло може да се получи доста добра дискусия по темата ако се включат и хора летящи активно на мотоделти и парапланери...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
XaXo

Anmeldedatum: 16.02.2009
Beitrдge: 15
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 02 Sep 2009, 14:37    Titel:  

Мое мнение е, че обучение в българия на мотоделта и делта с какъвто и да е инструктор е малко несериозно. Нямам цел да обидя никой, дори ще съм много радостен да ме опровергаете Smile
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
venelin

Anmeldedatum: 14.08.2009
Beitrдge: 7

BeitragVerfasst am: So 06 Sep 2009, 22:41    Titel:  

моето решение на Вашия въпрос е :
летене с мотопарапланер
модерните парапланери са много стабилни и сигурни
моторчето на гърба Ви дава възможност да се излети от равно и да правите дъъъълги маршрутни полети с малко скорост и на малка височина(красота и удоволствие неописуеми...)
С мотопара се лети основно сутрин рано и привечер в "мазното" .....без термики и турбуленции...
оборудването си събира в багажника на всяка лека кола
и е най-евтиния начин да летите независим и като птиците....
ако наберете височина и изключите двигателя....можете да летите десетки (или в зависимост от опитността Ви стотици)минути в тишина безмоторно...
с естествено снижение от 1,5м/сек
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
XaXo

Anmeldedatum: 16.02.2009
Beitrдge: 15
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Do 10 Sep 2009, 19:49    Titel:  

venelin hat Folgendes geschrieben:
моето решение на Вашия въпрос е :
летене с мотопарапланер
модерните парапланери са много стабилни и сигурни
моторчето на гърба Ви дава възможност да се излети от равно и да правите дъъъълги маршрутни полети с малко скорост и на малка височина(красота и удоволствие неописуеми...)
С мотопара се лети основно сутрин рано и привечер в "мазното" .....без термики и турбуленции...
оборудването си събира в багажника на всяка лека кола
и е най-евтиния начин да летите независим и като птиците....
ако наберете височина и изключите двигателя....можете да летите десетки (или в зависимост от опитността Ви стотици)минути в тишина безмоторно...
с естествено снижение от 1,5м/сек


Как се осъществява обучението? Необходимо ли е да се започне обучение на безмоторен? Къде може да се извърши обучението в българия?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
venelin

Anmeldedatum: 14.08.2009
Beitrдge: 7

BeitragVerfasst am: Do 10 Sep 2009, 19:56    Titel:  

обучение за летене с парапланер може да направите в някой от многото клубове
например в Скайномад Сопот или Клуб Перник....или в най близкия ви
попълнете си профила...поне малко...за ми е по-лесно да ви давам съвет
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
flancer

Anmeldedatum: 24.08.2005
Beitrдge: 222

BeitragVerfasst am: Di 15 Sep 2009, 15:49    Titel:  

Няма кой знае колко безопасни начини за летене, но пък може би могат да се степенуват така: най-опасни > по-безопасни

Парапланеризъм - гъвкава конструкция, достъпен, удобен за носене, неудобен за експлоатация Wink , да не мърморите, имах си интермидиът крило, абе опасно си е Smile , но и усещането е най -яко от всичко надолу, може би мотопарата се приближава до адреналина, но заради друго. Ако ще задълбаваме - един път да се сгъне крилото и да нямата късмет с резервния и сте дотам... просто и в идеални условия да ви прасне термика, или някой балон , и айде, надолу... обучението играе критична роля, имам чуството , че ако хората получаваха добро обучение нямаше да си отива всяка година по някой, лека им пръст... а нормалните инциденти при спокойни приземявания, абе , зарежи щом се притесняваш от опасностите Smile

Мотопара- тук честно казано не знам , но тъкмо вчера гледах как се прасна един пич в едная ълпа, нещо си играеше с мотора ли , кой знае, като опасен - ами пак е гъвкава конструкция, верно , че ако се лети в идеални условия трудно може да се претрепе човек... но то с всичко летящо е така Smile , от друга страна май не помня да се е трепал с такова нещо някой , та може и да греша, или просто са малко в процентно отношение...

Мотоделта - по - сигурно , чисто статистически май се сещам за две катастрофи със загинали за последните 10-на години, едната със силно.... ъъъ ... експериментална машина, лека им пръст на хората. Не много скъпо , имаше български производител, май попада в зоната на индивидуално въздушно средство, не трябва разрешително, адреналин - м колкото и на потопара , ръмжи , тресе се , супер, ако човек стане по смеличък да поманеврира, брр, яку Smile , има възможност за монтиране на аварийна спасителна система , с парашут отгоре му Smile , щом ще се търси безопасност, дърпаш шнура и се молиш да не нацелиш гора или високо напрежение Smile.

Свръхлек самолет - ами по мое мнение още по - добре... само дето е по-затворен и се губи малко усещане, пак стига за всички...

Баш самолет - доста скъпичко удоволствие , щом се интересуваш от цената не е за теб ми се струва, има стари руски, полски , чехски и какви ли не , но ... самолет, ГВА , ППЛ лиценз , ремонти , документи , документи , документи , за един полет? Мхмм...

Мен ако питаш си падам по планери , на мотопланер не съм се возил и гледам да си уредя нещо в момента, ама..., но, помисли , ако ще се занимаваш с това трябва, ъъъ , да се попрежалиш малко , и да приемеш опасността, иначе, ако трепериш постоянно (образно казано , да не се засегнеш) губиш много , макар и да е по-добре може би , от гледна точка превенция на предпоставките за произшествие Smile.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
MartoFly

Anmeldedatum: 13.02.2006
Beitrдge: 23

BeitragVerfasst am: Di 15 Sep 2009, 21:06    Titel:  

Летял съм (самостоятелно) на практически на всичко от гореизброеното. И изборът ми е парапланер (безмоторно) за почти всеки уикенд, и парамотор за разнообразяване на живота. Laughing

Абсолютно невярно е, че парапланерът е несигурно въздухоплавателно средство. Това го показва както статистиката, така и броят практикуващи тоя спорт. Това, освен всичко, е и безусловно най-достъпният начин за летене. Нека не забравяме, че летенето не е коментиране по форумите, а доста скъпо удоволствие и всичко на този свят си има цена.

Но поред:

Моторно летене с лек или свърхлек самолет. Чудесно е! Покрито, през зимата - топличко, не духа ... Wink Ама започваш от 10 000 лв миза за PPL (A) или (SA) бревет, а след това всеки час полет ти струва около 200 кинта наем за машината. Ако си си "надвил на масрафа" обаче и имаш своя машина, нещата са още по-сложни, защото разходите ти са постоянни - хангари, такси, данъци, прегледи, абе мъка ... освен това, за да си поддържаш бревета ежегодно ти трябват минимум часове във въздуха, тоест не можеш просто да си подлитваш "рядко но с кеф" ... Wink Да не говорим, че за всеки полет (ако искаш да летиш легално), трябва да изписваш една кофа мастило за флайт планове и други глупости ...

Безмоторно летене с планер. Тук също ти трябва бревет, макар и малко по-евтин, но пък сега "екстрата" е, че за всеки полет ти трябва влек (в България уинчове няма). Разходите пак са като за моторен самолет, само че без горивото (влек, хангар, данъци, застраховки), а разправията - на същото ниво (флайт планове и т.н.) Иначе във въздуха е чудесно, но на мен ми идва малко скъпичко ... Освен това, летищата, на които може да се практикува, са малко, така че в повечето случаи ще трябва да биеш сто и повече километра с кола за един полет ... (зависи откъде си)

Мотоделта: Доста по-свободен вид летене, но пък отново си "вързан" за летище. Легенда е, че можеш да се качиш на мотоделтата и да прелетиш до комшиите в съседния град или до морето. Теоретически е възможно, но на практика всеки отказ на двигател (а двигателите на мотоделтите не са авиационни) води до аварийно кацане "където ти падне", което в най-добрия случай води до ремонт на машината за няколко хиляди лева ... (ако не стане нещо по-лошо) ...

Така че моето решение го писах най-горе, и то е плод на реален опит и немалко часове във въздуха. С парамотора можеш да излетиш практически отвсякъде и да кацнеш също навсякъде, при това без да питаш никого и напълно легално. А ако си подбираш метео условията за летене и не се "навираш в шамарите", също е и доволно безопасно ... Но в същност в авиацията, ако не си подбираш условията, можеш да се пребиеш и с Боинг ... Wink
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
flancer

Anmeldedatum: 24.08.2005
Beitrдge: 222

BeitragVerfasst am: Mi 16 Sep 2009, 11:05    Titel:  

Стига де, няма смисъл да се лъжем, и аз летя още отвреме навреме с парапланер, знам колко е безопасен , ако говорим за фатален изход , може и да го докара на статистика колкото нормален свръхлек самолет, но ако говорим за начупени крайници? Изкълчванията не ги броим , сериозни счупвания, счупени гръбначни прешлени? За теб е безопасно защото си приел риска , имаш запасен и си 99% сигурен , че няма да , ъъъ , се стигне до НАй-лошото... Но малкият дявол винаги е с тебе , засилваш се , спреш, хоп , късаш коленна връзка Smile , усуче те докат се учиш на склон , прасне те обратно, пак не ти се разминава. Ами че аз докато скачах с парашут за 2 години не съм видял толкова леки и средни травми, хем с нещастен парашут скачахме Smile и падахме по камънака... Иначе за достъпност и удобство никой не може да ги спре Smile

Пък и малко ми се струва ,че мотоделтата много бързо я нареди, как да не е с авиационен мотор? Ротаксите какви са? А, ако е свален и приспособен от трабант е друга работа Smile.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
MartoFly

Anmeldedatum: 13.02.2006
Beitrдge: 23

BeitragVerfasst am: Mi 16 Sep 2009, 12:20    Titel:  

flancer hat Folgendes geschrieben:
Стига де, няма смисъл да се лъжем, и аз летя още отвреме навреме с парапланер, знам колко е безопасен , ако говорим за фатален изход , може и да го докара на статистика колкото нормален свръхлек самолет, но ако говорим за начупени крайници? Изкълчванията не ги броим , сериозни счупвания, счупени гръбначни прешлени? За теб е безопасно защото си приел риска , имаш запасен и си 99% сигурен , че няма да , ъъъ , се стигне до НАй-лошото... Но малкият дявол винаги е с тебе , засилваш се , спреш, хоп , късаш коленна връзка Smile , усуче те докат се учиш на склон , прасне те обратно, пак не ти се разминава. Ами че аз докато скачах с парашут за 2 години не съм видял толкова леки и средни травми, хем с нещастен парашут скачахме Smile и падахме по камънака... Иначе за достъпност и удобство никой не може да ги спре Smile

Пък и малко ми се струва ,че мотоделтата много бързо я нареди, как да не е с авиационен мотор? Ротаксите какви са? А, ако е свален и приспособен от трабант е друга работа Smile.


Виж сега flancer, разбира се, ти имаш право да своето мнение и нямам намерение да го променям. Обаче не вземаш предвид следните относително прости неща:

1. Безопасна авиация няма (тук проставям точка и надали някой в тоя форум ще тръгне да спори с мен)

2. В парапланеризма смъртните случаи у нас са под 1 на година (мога и точна статистика да ти дам). А активните пилоти на парапланери вече са между 500 и 800 човека (никой не знае колко са точно). Едновременно с това, смъртните случаи по пътищата средногодишно са неизменно над 1000 ... Можеш сам да пресметнеш кое е по-опасно.

3. Да, случват се и травми (счупени и изкълчени крака и т.н.). Само че преди години прочетох една английска статистика (базирана върху данни за UK), че травматизмът в парапланеризма е в пъти по-нисък, от травматизма при ските или дори земната гимнастика. А никой скиор или гимнастик не се изживява като екстремен спортист ... Замисли се ...
А ако отскочиш до Пирогов и се огледаш за скъсани коленни връзки, вероятно няма да видиш парапланерист, обаче със сигурност ще се откажеш от качването в трамвай. Laughing

4. По-голямата част от двигателите на Rotax и всички, използвани в мотоделтите (447, 503 и т.н.) не са сертифицирани за авиационни цели. Още на първа страница от упътванията им пише "This is not a certified aircraft engine, it conforms to no airctaft standards and is subject to sudden stoppage" ... Сертифицираните авиационни ротакси са малко на брой и са прекалено тежки и скъпи за ползване в мотоделта. Класически принцип при мотоделтите е, че "двигателят е екстра, от която във всеки момент от полета трябва да можеш да се лишиш" ... Запомни това от мен ако решиш да летиш на мотоделта ... Wink

И накрая - който го е страх от мечки, просто не влиза в гората, нали така? ... Very Happy
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
flancer

Anmeldedatum: 24.08.2005
Beitrдge: 222

BeitragVerfasst am: Mi 16 Sep 2009, 18:37    Titel:  

Мислех да понапиша по - дълъг отговор , но ще кажа само едно, дори като седнем да спорим дали е по-опасно да караш кола или да летиш с парапланер няма да си прав, най-вече поради непознаване основи на статистиката Smile , да ти подскажа - тези 1000 загинали по пътищата имаш ли представа какъв процент са от движещите се по пътищата , и колко време са се движили по пътищата тези хора, айде да посмятаме грубо - 1/800 загинали, или по-добре 0,5/800 загинали (дано да са по-малко, най-малко и т.н.) , дали е по-безопасно от 0,5/4000. Естествено че е опасно, иначе каква тръпка ще има, но ти май не си вникнал в темата и се засили да говориш несвързани неща, иначе за съвети съм отворен, може и да полетя, щото като цена-качество не е зле, само да се намерят излишните хилядарки и добър инструктор, значи след 10-на години Sad Smile... Да не прозвучи като заяждане - игнорирам леко пренебржителното отношение. Даже и за ските съм съгласен, щото заради ските не мога да карам ски повече от час , после месец ме боли Wink. Коментари към мен - на лични, сега прочети пак началото на темата и помагай, аз си мисля , че ако е ходил на Бохот човека може да е избрал вече Smile, дано има пари и здраве да лети най-дълго...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
MartoFly

Anmeldedatum: 13.02.2006
Beitrдge: 23

BeitragVerfasst am: Mi 16 Sep 2009, 22:20    Titel:  

Да, определено няма да спорим. Дано не съм те засегнал по някакъв начин и ако съм го направил, извини ме. Съвсем не е била такава целта ми.

С всичките си писания исках да кажа на човека, че авиацията по принцип е опасно занимание. Безопасна авиация няма, но затова пък добрата подготовка, трезвата преценка на условията и собствените възможности могат съществено да намалят риска. Както казах, човек може да се пребие и с натъпкан с електроника и тройно подсигурен Боинг. Затова и не приех твоите обобщения, че парапланерът по принцип е по-опасен от, да речем, планера или лекомоторния самолет (дори и да не говорим за цена). Едно летателно средство само по себе си не е опасно или безопасно. Опасността идва от комбинацията между летателно средство, човек (и неговите способности, опит и решения) и метеорологични условия.

Така че, ако се върнем към темата - "Искам да летя безопасно и евтино" - моят отговор е: в авиацияте безопасността идва не с парите, а със знанията и опита. Ако искаш да летиш възможно най-безопасно, учи се, чети, мисли и трупай опит. Аз съм натрупал (или поне така си мисля) опита си и съм взел решението за мен. Но твоето решение е решение за теб и аз не настоявам да приемаш моето решение. Като комбинация от думите "безопасно" и "евтино", за мен по-добро решение от парапланера и парамотора няма, но без необходимите знания и опит, самата дума "безопасност" в авиацията губи смисъла си.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
KrasimirVD

Anmeldedatum: 13.07.2006
Beitrдge: 32
Wohnort: vidin

BeitragVerfasst am: Fr 08 Apr 2011, 14:00    Titel:  

Zitat:
(а двигателите на мотоделтите не са авиационни)


А нима само "неавиационните" двигатели спират? Никога ли сертифициран авиационен двигател не е гаснал? Или масовите малки Ротакси примерно 503 са сертифицирани? Да, за моторни шейни и джетове. Или не са гаснали никога?
Независимо на какво летим, винаги трябва да се съобразяваме с евентуален отказ на двигателя, дори и да е най-сертифицирания авио двигател Ролс-ройс. И те гаснат. И Боингите падат.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
KrasimirVD

Anmeldedatum: 13.07.2006
Beitrдge: 32
Wohnort: vidin

BeitragVerfasst am: Fr 08 Apr 2011, 14:13    Titel:  

Zitat:
(а двигателите на мотоделтите не са авиационни)


А нима само "неавиационните" двигатели спират? Никога ли сертифициран авиационен двигател не е гаснал? Или масовите малки Ротакси примерно 503 са сертифицирани? Да, за моторни шейни и джетове. Или не са гаснали никога?
Независимо на какво летим, винаги трябва да се съобразяваме с евентуален отказ на двигателя, дори и да е най-сертифицирания авио двигател Ролс-ройс. И те гаснат. И Боингите падат, както пишеш по-нагоре
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
flancer

Anmeldedatum: 24.08.2005
Beitrдge: 222

BeitragVerfasst am: Di 26 Apr 2011, 11:00    Titel:  

М, няма нужда от няколко мнения Smile. Не че авиационните не гаснат , ама отговарят на по-други критерии, могат да работят прегрели еди си колко минути, могат да издържат еди к'ви си претоварвания, абе сложна програма от изпитания минават преди да станат "авиационни".

п.с.Всъщност защо трябваше да вдигаш тема отпреди 2 години с такива въпроси/констатации?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 2 [16 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0877s ][ Queries: 12 (0.0090s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker