Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Освободени са руски моряци, държани за заложници в Камерун · Кой е Юлиан Вучков? (Видео) · 7 държави, в които висшето образование е безплатно · Иранска медия: Танкерът "Стена Имперо" ще бъде освободен скоро · Отиде си проф. Юлиан Вучков! Той е починал във Военномедицинска академия · В това село хората изведнъж заспиват, а после и умират ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 23 Sep 2019, 00:28
All times are UTC + 2
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Трагедията в Македония - случаят "Илинден"
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 7 [97 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Author Message
Ice_queen^^


Joined: 18 Jan 2004
Posts: 1191
Location: Бургас

PostPosted: Sun 06 Sep 2009, 16:15    Post subject:  

Капитанът на "Илинден" е арестуван
06.09.2009 13:49

Капитанът на кораба "Илинден", който вчера потъна в Охридското езеро – при инцидента загинаха 15 български туристи, – е задържан под стража.

Капитан Сотир Филевски, на 23 г., който е и собственик на потъналия кораб, е в ареста за 30 дни по решение на съдия-следовател, предаде АФП, като цитира говорителя на полицията в Охрид Стефан Димовски.

След корабокрушението той е бил за кратко в болница, а след това е разпитан от следовател.

Македонското министерство на здравеопазването уточни, че състоянието на двама ранени при инцидента български граждани, които още са в болница в Охрид, е задоволително.

dnes.bg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sun 06 Sep 2009, 17:20    Post subject:  

"Спартан"-ът е готов да изрети до Охрид
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 09:20    Post subject:  

Sea Dog написа:

Абсолютно правилни разсъждения vh1, обаче ...........


Quote:
Погледнете на снимката...когато корабчето започне да завива (да прави поворот) с голяма скорост се крени изключително много



... Ще ме извиниш, но за каква голяма скорост говорим ?!

Лично мнение - корабчето е претоварено и с висока метацентрична височина; съдейки по снимките движело се е покрай брега => хората са се скупчили от едната страна да гледат брега (и/или да снимат), като следствие корабчето силно се накренява и трудно поддържа курса си; капитанът опитва да компенсира отклонението със завъртане на руля в противоположна посока и в следствие на усилието щуртросите се скъсват ( лично аз не вярвам да са се скъсали буквално, а или балерът е прехвърлил ограничителите или се е скъсал някой от щифтовете свързващи краищата на щуртросите); следва загуба

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
vh1 написа:

Sea Dog,
Изводите ми са продиктувани и от това, че първо е имало завиване наляво и след това фаталното завиване надясно. (някъде го прочетох или чух от интервютата на свидетели по телевизията). Мога да допусна, че при опита за завиване наляво (вероятно рязко) се е скъсало въжето, а надясно е завил вече неконтролируемо. Освен това едновинтовите кораби винаги имат склонност да завиват в зависимост от стъпката на винта, накъде се върти винта, и погледнато от към кърмата ако се върти обратно на часовата стрелка, ще завива надясно, а с руля се поддържа курса направо. При това въжето винаги е под напрежение...и при рязко завиване наляво напрежението става по-голямо. (извинявам се за много подробното описание)
Колкото до пълния ход. Това е туристическа обиколка и минаването на 200 м. покрай брега е напълно естествено. На пълен ход. Все пак туристите трябва да видят нещо, нали? Но пък и защо да се губи време с малък ход?... Very Happy
Истината е, че повечето туристи са били май на горната палуба, с което нарушават устойчивостта...(с вдигане на центъра на тежестта се намалява метацентричната височина и от там устойчивостта...)
Първото ми обвинение е ПРЕТОВАРВАНЕТО НА КОРАБЧЕТО....
Скъсването на въжето не е моя констатация, а мнението ми е, че е станало поради небрежност. От практиката си знам, че не може да се скъса такова въже отведнъж, а е било прогнило или износено и закъсано вече. Обикновено на такива места се слагат доста по-здрави (надеждни) въжета. Проблема е, че е имало място, където се е протрило и закъсало (обикновено минава през ролки, които може да са паднали или то да е излязло от някоя...)
Второто ми обвинение е небрежно свършена работа по поддръжката на рулевото устройство.
Много ми е интересно къде точно се е скъсало това въже. Не допускам балера (кърмилния сектор) да прехвърли ограничителите си, защото това може да стане само при крайно положение на руля, а корабът все пак е бил на ход и се е държал сравнително прав курс.
Колкото до неопитността на капитана. Лично на мен ми се е случвало точно такова положение (да залитне кораб в някоя посока с голяма скорост), но от това се излиза с рязко спиране на хода, скоростта пада сравнително рязко и въпреки накреняването се излиза от положение.
Трето то ми обвинение е неопитност и неадекватност на действията на капитана.
Оставям си правото да променя мнението си при по-подробна информация относно техническата страна на въпроса, но никога няма да си променя обвиненията за претоварването......
----------------------------------------------------------------------------------------------

Sea Dog написа:

Защо изключвам голямата скорост -
1. - Поради вида и плавателния съд
2. - Никой не вози туристи на пълен ход
3. - Икономия на гориво

Като казвам, че изключвам голямата скорост, това не значи, че с тази с която се е движил е била безопасна.


Quote:
едновинтовите кораби винаги имат склонност да завиват в зависимост от стъпката на винта, накъде се върти винта, и погледнато от към кърмата ако се върти обратно на часовата стрелка, ще завива надясно, а с руля се поддържа курса направо. При това въжето винаги е под напрежение...и при рязко завиване наляво напрежението става по-голямо


Въжето не е и не трябва да е под напрежение. Под напрежение е само ако е излязло от ролката/ролките, усукано е, или върху перото има голям натиск от водна струя. В случая съм съгласен че въжето е било под напрежение защото корабчето е било накренено от струпването на хора на единия борд, и от там водата обтича по-голяма площ от перото. От там идва и промяната на курса. За това и смятам, че капитанът е компенсирал с отклонение в противоположна посока на руля, като напрежението във въжетата се увеличава колкото повече е въртял "на борд".
От общата информация до момента се казва, че е имало скъсване на щуртроса. Водолазите няма как да го установят !!! Щуртросите вървят вътрешно по кораба и не се виждат (нормално е да са постоянно гресирани). Дори да са били открити при перото (предвид старият модел на корабчето), и при огледа да са били скъсани, скъсването им там може да е в следствие на удар в дъното при потъването. Нямам представа, но си мисля, че капитанът е казал за скъсването.
Също така смятам, че ако е имало скъсване някъде по трасето, то е било при щифтовете свързващи веригата при руля и проволката.
Надявам се, че тези които ни четат разбират, че като казваме "въже" става дума за стоманена проволка.

Коментарът ми е лично мнение и се базира на личен (да се чете "мой и на колегите ми" Rolling Eyes ) опит :
- скъсване на щуртрос, в следствие на протриване от излязла ролка
- прескачане на сектора през ограничителя - (при по-ранна "среща" на перото с булба на кораб, сметнахме, че няма опасност да го прескочи при ремонта)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 10:01    Post subject:  

Днес е ден за национален траур
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 10:26    Post subject:  

Разместен товар причинил трагедията
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 10:29    Post subject:  

Александър Цветков: Няма пробойна в корпуса на потъналия кораб в Охридското езеро

07.09.2009 | БНТ

Екипът, който съм изпратил в Охрид, работи с колегите от Македония и Хърватия. Те са с пълни права и имат достъп до всички материали. Хърватските специалисти са там, за да помагат със своя опит. Това заяви за предаването на БНТ „Денят започва” Александър Цветков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Последната информация, с която разполагаме, е, че е извършено видеозаснемане на потъналия кораб. Кадрите са разгледани от комисията и показват, че корпусът е цял и няма пробойна в него, каза той и добави, че е констатирано скъсване на управляващото въже на руля, като това, включително и претоварването на кораба, се очертава като основна версия за трагедията.
Днес предстои ваденето на плавателния съд, посочи още той.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 10:41    Post subject:  

Близките на жертвите тръгват с военен самолет до Скопие
07.09.2009, 09:21

Около 10.00 ч. днес ще тръгне автобус от Пирдоп, който ще премине и през Антон, за да откара роднини на загиналите в Охридското езеро до летището в София.Това съобщи за БТА кметът на Пирдоп Антоанета Илиева.
От София близките ще пътуват с военен самолет "Ан" до Скопие, където предстои разпознаване на телата на загиналите.
Македонските лекари вчера започнаха да извършват аутопсиите на телата на загиналите.
Телата ще бъдат превозени до София с друг военен самолет - "Спартан".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
NEO


Joined: 12 Jun 2006
Posts: 2121
Location: Велинград

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 17:41    Post subject:  

Бог да прости жертвите ! Никога вече да не се случва!
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 20:46    Post subject:  

Тук - мнения от морските ни съфорумци - относно потъването:

Корабокрушения
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ivaylo


Joined: 18 Mar 2009
Posts: 55
Location: варна

PostPosted: Mon 07 Sep 2009, 22:17    Post subject: охрид  

едва ли ще "открия Индия", напротив, за съжаление във всяка що-годе прилично водена корабна документация се замерва ъгъла на крена при различни отклонения на руля и при различни скорости. елементарно - колкото по-бързо се движи и колкото по-голям е поворота, ъгъла на крена е по-голям. Когато се насложи и променения метацентър - резултат от претоварването и ниският борд способстващ загребването на вода ....май не казвам нищо ново. в оригиналния проект (видях го на снимка) там където след реконструкцията са направили пътнически салон (ниско доло) е било затворено помещение (машинно или кубрик или кой знае какво), а после панорамни отворени прозорци - оттам загребва "много мощно" вода. Жалко за хората angel7
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 08 Sep 2009, 10:03    Post subject:  

Самолетът на ВВС с тленните останки на загиналите в Охридското езеро пристигна час след полунощ

08.09.2009 | БА

Самолетът на Военновъздушните сили "Спартан", превозващ тленните
останки на загиналите в Охридското езеро българи се приземи един час след полунощ на летище София. Там бе лично министърът на отбраната Николай Младенов.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
potrebitel3000


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 7

PostPosted: Tue 08 Sep 2009, 12:46    Post subject:  

Инпрес: Корабът „Илинден” е регистриран за 60 пътници, но е имал само 43 спасителни пояса, твърди кап. Перо Василев
08 септември 2009 | 11:03 | Агенция "Фокус"
Скопие. Корабът „Илинден” е регистриран за 60 пътници, но затова, че е имал само 43 спасителни пояса, не е трябвало да превозва по-голям брой хора. Македонското електронно издание Инпрес цитира капитан Перо Василев, който казал това пред македонската телевизия Алфа, като уточнил, че разследващата комисия трябва да вземе като доказателство регистрационната табела на кораба, на която пишело 60 пътници.
Капитанът казал това в двора на дома на своя по-млад колега Сотир Филев, който бе арестуван след преобръщането на кораба „Илинден”. Неговите родители не са коментирали заради влошеното си здравословно състояние. Домът е бил пълен с близки и приятели в знак на подкрепа към младия капитан, отбелязва медията.
Помощник-капитанът на „Илинден” Влатко Юстиниятоски, който не е арестуван за случилото се, по думите на родителите му, въпреки инцидента, трябвало да замине за университета в Скопие.
Погледите и на двете семейства са насочени към разследващите, като по думите на корабния механик Борис Филески собствениците на кораба е трябвало да знаят в какво състояние е плавателният съд и да го следят постоянно.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Tue 08 Sep 2009, 15:35    Post subject:  

potrebitel3000 wrote:
Инпрес: Корабът „Илинден” е регистриран за 60 пътници, но е имал само 43 спасителни пояса, твърди кап. Перо Василев
08 септември 2009 | 11:03 | Агенция "Фокус"



Айде, глупостите почнаха............. Rolling Eyes

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Tue 08 Sep 2009, 17:09    Post subject:  

Лека им пръст на загиналите, наистина голяма трагедия, обаче аз лично не мисля да ги съжалявам. Може и да звучи гадно, но мисля, че пътниците сами са си виновни. Не съм бил на място, за да видя нещата, но няколко работи ми се набиха много здраво във вниманието - всички очевидци свидетелстват за рязкото накреняване на корабчето наляво и потъването му за 30сек. Защо? Ми стадото се е струпало на единия борд да се тъпче и мучи прехласнато и даже когато корабчето се е наклонило не са отреагирали по никакъв начин. Ок, станала белята! По всички снимки и репортажи гледам как корабчето е потънало на 5м дълбочина и даже се подава над водата, а брега е на 100м., а оцелели ми говорят как 40мин чакали да ги спасят. Никой ли не е можел да плува, че за 2мин да стигне до брега? Никой ли не е можал да се хване за стърчащата над водата мачта? И още ред въпроси ми изникват в главата, но картинката става само още по-нелицеприятна. И като прибавим цялата дандания, големи бастуни симулиращи дейност пред камерите и търсещи вината в марсианците и производителите на боза, отпуснатите на момента пари за подпомагане на семействата /не че е лошо, ама всеки ден по пътищата загиват хора, и други умират заради липса на пари за трансплантации да кажем - защо за тях няма или се мъчат с години/. И за да бъде купона пълен на претоварено с 20 човека над капацитета 80-годишно корабче се оказва, че повечето са били баби. И нещата си идват на мястото! На брега е имало и още хора от групата и четох за женица, която като видяла тъпканицата решила да не се качва на корабчето и приканвала и други да изчакат следващ рейс. Ама не - народа се юрнал, после наскачал да зяпа брега, щото от два метра вдясно не се вижда и белята готова. И сега ще осъдят капитана, защото е допуснал претоварване. Правилно! Ще има и санкции на органите допуснали корабчето в експлоатация. Правилно! Ама случая болезнено ми напомня на бабишкерите след катастрофата на Бакаджика - `че автобуса що минава - пътя си е за нас`, `на полицайчедо дато ни вика да се пазим що да обръщаме внимание - какъв ни е той`. Изобщо - никаква мисъл и идея за спазване на мерки за безопасност, и всички бели после стават щото младите нямат никакво уважение! Същия ден когато стана трагедията, и по същото време /11-12 на обяд/ бях в белоградчишката крепост - същата работа! 70-годишни бабки с по два бастуна пъплят нагоре, мрънкат как било трудно да се качат, а като ги питах как я смятат тая работа да слязат отговора естествено беше `ще дойдеш и ти на нашите години`. Ще дойда нанайси - щяха да ми скъсят живота ако се беше наложило да им оправям белите. И като гледах как уж безпомощни старци и старици пъплят по почти невъзможни за качване места извън определените пътеки ми се изправи косата. На предупрежденията ми да не ходят повече отговора беше `да бе да`! Та каквото си направи човек сам, никой не може да му го направи, а като стане белята не трябва да се сърди никой, че не си е помогнал първо сам. Лека им пръст на загиналите, и дано тоя народ малко да се освести, че много зачестиха тия простотии!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7713
Location: София

PostPosted: Tue 08 Sep 2009, 17:14    Post subject:  

Напълно съгласен с Онуфрий.

Освен това, смятам, че прекалиха с тия национални траури - такъв трябва да има, когато НАЦИЯТА е сериозно засегната - независимо дали е дала жертви или не. Когато някой загине за тая нация, или когато нацията загуби свое богатство. Иначе - седмично по пътищата загиват три пъти повече хора, пък няма траур.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 7 [97 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0758s ][ Queries: 12 (0.0038s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker