Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
В Швейцария погребаха символично ледник · Гърция измести България в... · Борис Джонсън забъркал чутовна далавера с държавни пари заради любовница · Рим обяви война на кеша · Брексит ще се случи, убеден е Юнкер · Уверено вървим към чакалнята на еврозоната, смята Борисов ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 23 Сеп 2019, 15:12
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Трагедията в Македония - случаят "Илинден"
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 12 Сеп 2009, 19:22    Заглавие:  

Няма начин капитана да не е знаел колко хора качва. Никакъв. Сега, друг е въпроса ако той е само капитан, а си има друг началник (собственика на фирмата, например), който му казва колко хора да качи. Не че това го освобождава от отговорност, но си е сложил главата в торбата и изпълнява - примери у нас колкото искаш. Ако не иска - напуска работа. Само че това вече е тема за друг разговор.

Давам пример - това е "Крим", около 32 тона е, забележи колко ни е разрешено да качваме....

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Съб 12 Сеп 2009, 19:28    Заглавие:  

И да видим какво пишат братята македонци...

Што се’ треба да поседува еден брод?
Васил Алчев сопственик на малиот брод „Делфин“ вели:
„По закон треба сигурносни појаси, противпожарен апарат и други дополнителни работи кои се неопходни за безбедноста. Се врши и технички преглед. Има служба која ја воочува исправноста на бродот, со што ни даваат дозвола за возење со право на продолжување на регистрацијата. Досега таа траеше една година, натаму, можеби и две години. Кај мене тоа го прават. Екипа од двајца доаѓаат и ги гледаат сите моменти кои тие можат да ги воочат. Тоа се надлежни од Капетанијата Охрид. Мислам дека за поголемите бродови надлежни се други институции, според европскиот модел.“
Дел од преживеаните од бродот „Илинден“ рекоа дека немало спасувачки елеци. На ова, Васил Алчев вели дека тоа не е можно и дека на сите бродови ги има: „Ќе ви кажам отворено појасите не се гледаат. Појасите ние ги чуваме во внатрешноста. И клиентелата која доаѓа не смета дека им е неопходен појасот. Некогаш и да им даваме појаси тие не ги сакаат.“
Контроли на бродовите постоеле од секогаш
Бродарот Петар Василев тврди дека секогаш постоеле контроли на бродовите: „За редовната линија за Свети Наум во 10 и во 11 часот постојано сме имале контрола од Капетанијата. Имаме луѓе кои продаваат билети и знаат колку билети се издадени и ние капетаните ја знаеме ситуацијата на бродот пред да тргне. Имаме противпожарна опрема, посебно за внатрешен и надворешен дел. Мораме да имаме спасувачки елеци. Значи без таа опрема не може бродот да биде регистриран. Два елеци се странично. Но и кај нас и на другите бродови не можете да ги видите. Тоа е можеби нашата грешка што не се изложени видливо некаде. Досега не било практика да ги вадиме елеците. Сепак со гаранција тврдам дека постојат елеци на бродовите.“

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Съб 12 Сеп 2009, 19:33    Заглавие:  

Безспорно...няма място за сравнение...и все пак 34 (до колкото виждам) си е нормално...
И се надявам, че никой не си и помисля да вземе повече, нали? (въпреки, че може да стане без да разбере някой)
Ето, че стигнахме и до опита на капитана...

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 12 Сеп 2009, 20:20    Заглавие:  

Изискванията са еднакви за превоз до 40 човека. На нас обаче не ни разрешиха заради седящите места. Прецениха, че няма да е удобно, а от там и безопасно за пасажерите. И точка, не подлежи на коментар. Ако искаме повече, оправяме си кораба, документацията, спазваме изискванията и ги викаме за преглед. Обаче............
Другият ни кораб е за 31 човека. Искахме да го направим за 34, там не ни разрешиха с други мотиви - в документите на кораба е допусната грешка в изписването на газенето на кораба ( сега не мога да си спомня колко беше разликата) и заради изписаното по-малко газене ни отказаха трима човека в повече !!!! За нас беше тъпо решение, ама хората си свършиха работата. До година като си оправим нещата - повече. Така че щом едните "наши хора" могат, значи и другите, стига да искат.

И съвсем между другото - въпросният "Крим" е пуснат на вода 1957 година, а 2000г. му е правена пълна реконструкция над палубата. Та надявам се и останалите, родни, експерти да спрат с простотиите кога един кораб се считал за стар, че да не давам разни други примери........

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Съб 12 Сеп 2009, 21:11    Заглавие:  

Не мога да си представя да се спори с МА...не че понякога не са имали неадекватни решения, но това е институция, на която трябва да и се подчиниш.
Нямам представа дали една (или повече) бутилка уиски или "някой лев" дали няма да повлияят на решението на инспекторите от МА....? (оставям въпроса открит...нямам никакви съмнения или доказателства за това)
Колкото до възрастта на кораба...писах и по тоя повод...Работих на самоходка построена като шлеп през 1928 год...после е преустроена в самоходен сухотоварен, но в Холандия...Поддържан е в превъзходна форма и няма никакъв проблем... 2008-ма го проверяваха в Линц, Австрия немските власти (нямаше проблем да дойдат от Регенсбург и не за наша сметка)...имахме забележки като липси на пластмасови капачки на клемите на акомулаторите например...все от такъв сорт...и не ни допуснаха да работим докато не ги отстранихме...а да оспорваме това - въобще е загубена кауза... Smile
Поддържането и настоящото състояние на кораба е много важно, но дали е действително това, което е отразено в документите?
Явно контрола на братята македонци, неопитността на капитанчето и да не забравяме и лошо разбирането за бизнес (и те като нас, бедните) са причината...
То причината е ясна, ясни са и мерките "след дъжд качулка", ама хорицата си отидоха мърцина...и трябва да ни е урок и на нас...нали?

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 07:31    Заглавие:  

Това на снимките било въпросната скъсана проволка. Няма да пиша какво ми е мнението, ще оставя и други, виждали скъсано стоманено въже да коментират. Това което се вижда от снимката, обаче, на мен ми говори, че проволката не е била протрита преди скъсването.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 07:55    Заглавие:  

Наистина...това не е протрита проволка...Интересно какво е предизвикало скъсването?????
Слушах по телевизията какво говореше една женица от спасилите се...корабчето рязко е започнало да завива...от това се е накренило много...дори тя все си е мислила, молила да се изправи...
Точно в тоя момент ако е бил спрян хода щеше да има шенс да се изправи...мярна ми се таблото с контролните прибори и лоста за подаване на обороти (ход), но не можах да видя дали е "на пълен ход"...това е интересно...това вече ще докаже вина или ще оневини капитана...освен претоварването...
Лично аз имам много горчив спомен ли, опит ли да го кажа, но мой много голям приятел се удави по тоя начин, е вярно, че с много по-малка лодка, но при рязък завой с пълен ход се преобърна...така и не разбрахме какво е станало точно...остана да гадаем...
А проволката изглежда сякаш е отрязана умишлено...дали не е възможно и това?...дано нашите специалисти са на ниво и установят какво точно е станало...за нас остават само догадките и съмненията...много бих искал да знам в крайна сметка, каква е точната причина...независимо от какво естество...това е опит, който от никъде не може да се получи...за жалост... Sad

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 08:41    Заглавие:  

Ето ги и контролерите. Да обясним - единият лост е за ходовете преден/заден, а другият е за обороти ("газ"). Не вярвам да е двувинтов и лостовете да са на "раздрай". В такъв случай положението им е много странно за мен - има даден заден ход, и обороти за "малък" до "среден" (условно казано). Това в случай, че са останали така в момента на потъването и никой не ги е пипал (в смисъл да ги е бутнал, ритнал или нещо подобно) в стремежа си да напусне кораба.


Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 08:55    Заглавие:  

Чунда работа?!?!?!...Като гледам сякаш е на заден ход и с доста големи обороти...не ми изглежда реално...Много интересно...
Или е на преден ход но с малки обороти...ако приемем, че лостовете са обратно...
Корабчето е едновинтово...поне така чух...и обикновено такива (от тоя сорт и големина) са едновинтови...
Каквото и да е, не е на стоп...и най-вероятно не е на заден...
Ето къде ще си кажат думата специалистите...на място...от тук няма как да преценим реално...
Все пак си остава ПРЕТОВАРВАНЕТО...и това е голяма вина...а според мен е много голяма...такъв кораб и 43 пътника...много са според мен...

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 09:14    Заглавие:  

Вярно, ако лостовете са обърнати, по-точно единият от тях, то означава, че е на преден, с доста газ. Изключвам варианта да е обърнат лостът за ходовете.
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 09:22    Заглавие:  

Това само на място може да се провери...ние гадаем...по принцип трябва отляво да е лостът за муфата, а отдясно за "газ" (обороти) и пълен ход трябва да е напред...но е възможна и друга конфигурация...
Ако е така, както обикновено се прави "ютията", то е на преден с малко ход...(обороти)...
Представи си, че лоста за увеличаване на оборотите е обратно...лично аз не мога да го допусна и ще е много неудобно така, но го "има в заровете", нали?...като знам колко подобни скудоумни решения съм виждал в това отношение....

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 09:42    Заглавие:  

Напълно съгласен !! За това и казах, че ако едната ютия е обърната (или просто е пригоден двоен, за двувинтово управление, като единия е вързан за муфата, а другия за оборотите) , то това е "газта". Лостовете при това положение съответстват - левия е за муфата и е на преден (той само включва и за това е толкова малко отклонен напред), а десният е за обороти и е на пълен Exclamation Значи или корабчето не му е достигала мощност и за това е дал повече газ, или е бързал - друга причина за увеличаване на разхода си на гориво не виждам.

А относно малоумните решения - пилотския катер в Балчик (тип "Метеор") е точно с обратно подаване на газ. А в КРЗ май един от старите им катери беше с обратно включване на муфата (или нещо подобно, не помня) Rolling Eyes

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 09:59    Заглавие:  

Но ако приемем, че е така...значи е на пълен преден ход. Тогава какво чудно има, че се епреобърнал. Защо не е спрял хода веднага? Въпреки, че наистина е голяма изненада да ти се скъса щуртрос. А и щуртрос не се къса току-така. Дали не е направил нещо той - самият капитан? Или перото на руля е ударено от нещо плаващо във водата? (За мен това е невероятно, но да го допуснем). Ето ти неопитност! Пък и женицата от интервюто по bTV точно така каза..."мислех, че се шегува като накланя кораба така..."! Значи е имал време...!!!
Нашите кораби (на река, но не всичките, повечето) имат точно такава склонност. Не е възможно да се направи поворот на пълен, още повече както вървиш на пълен да отклониш руля много. Не е имало случай да се обърне някой, но това е защото винаги се е спазвало това условие.
Пак повтарям...ПРЕТОВАРВАНЕ И НЕОПИТНОСТ...Това е!!!!

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 14 Сеп 2009, 22:18    Заглавие:  

„Време”, Македония: Капитаните застанаха в защита на капитана на кораба „Илинден”
14 септември 2009 | 14:25 | Агенция "Фокус"
Скопие. Честен съдебен процес за Сотир Филевски, капитана на потъналия кораб „Илинден” поискаха капитаните на останалите кораби, плаващи в Охридското езеро, пише днес македонският вестник ”Време”. Според тях съдебният процес срещу Филевски трябва да се развива без натиск и влияния и въз основа на доказателствата от разследването. Капитаните призовали некомпетентни лица по време на разследването да се въздържат от изявления, които могат да навредят на съдебния процес.
„Разследващите органи, независимо да водят разследването за причините на потъването. Трагедията трябва да бъде повод за сближаване, а не за разделяне. Призоваваме изявления да не дават различни лъжеексперти, които усложняват ситуацията за утвърждаване на истинските причини за трагедията”, са призовали колегите на Филевски. Изданието отбелязва, че корабът „Илинден” вече девет дни е във водите на Охридското езеро, а според информациите хърватската компания „Дубина” ще направи подготовките за вадене от дъното.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Вто 15 Сеп 2009, 07:11    Заглавие:  

Preslav написа:
„Време”, Македония: Капитаните застанаха в защита на капитана на кораба „Илинден”
14 септември 2009 | 14:25 | Агенция "Фокус"
Скопие. Честен съдебен процес за Сотир Филевски, капитана на потъналия кораб „Илинден” поискаха капитаните на останалите кораби, плаващи в Охридското езеро, пише днес македонският вестник ”Време”. Според тях съдебният процес срещу Филевски трябва да се развива без натиск и влияния и въз основа на доказателствата от разследването. Капитаните призовали некомпетентни лица по време на разследването да се въздържат от изявления, които могат да навредят на съдебния процес.
„Разследващите органи, независимо да водят разследването за причините на потъването. Трагедията трябва да бъде повод за сближаване, а не за разделяне. Призоваваме изявления да не дават различни лъжеексперти, които усложняват ситуацията за утвърждаване на истинските причини за трагедията”, са призовали колегите на Филевски. Изданието отбелязва, че корабът „Илинден” вече девет дни е във водите на Охридското езеро, а според информациите хърватската компания „Дубина” ще направи подготовките за вадене от дъното.


Преславе, това за нашите коментарии ли се отнася?
Едва ли по някакъв начин можем да повлияем на разследващите! Нашите коментарии са продиктувани от желанието да разберем какво точно се е случило и да си извадим поуки, да имаме някакъв индиректен опит, да знаем поне какво де не правим в работата си....
Още повече, че все пак имаме някакъв опит зад гърба си...
Не се съмнявам в компетентността на разследващите, но понякога истината се скрива за пред некомпетентната публика поради различни причини, включая и политически...ние поне не сме политици и ни интересува пълната истина!
Знам само, че една истина ако се състои от 5 факта и се скрие един - от останалите 4 ще се получи нещо съвсем друго, дори и лъжа...в случая нямаме полза от непълната истина, тя не ни е нужна от гледна точка на желанието ни да сложим още една "тухличка" в знанията си относно занаята, с който сме се захванали и искаме да станем пълни професионалисти. (Макар, че на много малко хора е известно, че моряклъка няма научаване...сто години да го учиш, все нещо няма да научиш, но колкото повече опит придобиваш, толкова по-добър ставаш!!!)

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0671s ][ Queries: 12 (0.0037s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker