Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Есента чука на вратата! Дневните температури ще се понижат · Сноудън иска в интервю Макрон да му даде убежище във Франция · Турските дронове в Либия - една семейна история · Талибаните отмениха забрана над Червения кръст · Земетресение от 5.9 удари Индонезия · Поне един убит и много ранени при стрелба в Торонто ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 15 Сеп 2019, 11:51
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Трагедията в Македония - случаят "Илинден"
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 6 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 21 Сеп 2009, 08:23    Заглавие:  

Сител: „Илинден” чака да бъде проведено разследването
21 септември 2009 | 09:11 | Агенция "Фокус"
Скопие. Трима преподаватели от Техническия факултет в Скопие отговарят за експертния анализ на данните от отгледа на кораба „Илинден”, предаде македонската телевизия Сител. Въпреки че първоначално в екипа бе включен и капитан Златан Клечкаровски, той вече няма да участва в разследването. Установено бе, че като бивш ръководител на Капитанството в Охрид, Клечкаровски е издавал разрешителни за плаване на „Илинден”. Неговите становища за състоянието на кораба ще бъдат използвани чрез свидетелските му показания по случая. Всички открити доказателства ще бъдат предадени и на българските власти.
Разследването на инцидента с кораба „Илинден” наблюдават най-висшите държавни органи в Македония. Министърът на транспорта Миле Янакиевски проследи всички процедури, които бяха предприети от хърватската фирма „Дубина”. Следствените действия се водят и под будния поглед на българския консул в Македония, в Охрид са и представители на българското министерство на транспорта. Всички очакват да научат истината – дали претоварването, лошата поддръжка, достроената платформа или пък способностите на капитана са причината, заради която 15 българи загубиха живота си в Охридското езеро, отбелязва Сител.
© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

http://www.focus-news.net/?id=n1262841

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 12 Окт 2009, 10:33    Заглавие:  

В Охрид искат да наградят капитана на „Илинден” и членове на екипажа
12 октомври 2009 | 11:23 | Агенция "Фокус"
София. Възмутени читатели и граждански организации изпратиха писма до агенция „Фокус” по повод намерението на кмета на Охрид Александър Петроски да награди капитана на кораба „Илинден” Сотир Филевски и членове на екипажа, за усилията им за спасяване на давещите се български туристи.
Източник на информацията е скопската телевизия „Алфа”, според която освен , че са раздадени награди на участниците в спасяването на туристите , са набелязани мерки за финансово подпомагане на семейството на капитана Сотир Филевски.
Кметът Петревски е поел ангажимент, според телевизия „Алфа”, да награди съответно и капитана Сотир Филевски и члена на екипажа Владо Устияноски, който е присъствал на награждаването на участниците в спасителната операция, след излизането на Филевски от предварителния арест.
Според читателите на „Фокус” и редица обществени и граждански организации и сдружения, подобно поведение и раздаване на награди, на преки участници и задържани по делото е недопустимо.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Вто 13 Окт 2009, 08:04    Заглавие:  

......освен , че са раздадени награди на участниците в спасяването на туристите , са набелязани мерки за финансово подпомагане на семейството на капитана Сотир Филевски.....

Потресаващо...защо и нашия президент не му връчи някой орден ли, медал ли....
Предлагам в центъра на София да организираме спомоществувателна акция за това "момченце"...
Да вземем да му съберем средства и да му купим друг, по-голям кораб, че както е почнал...малко са 15 българи... cussing angryfire

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 12 Апр 2010, 15:21    Заглавие:  

Цитат:
Охрид, 9 април /БТА/
Обвинителният акт във връзка с потъването на кораба
"Илинден" е изготвен и е разширен така, че освен капитана Сотир
Филевски, отговорност за нещастието ще се търси и от органа,
издал техническо разрешение за плаването му, предаде агенция
МИА. За нещастието ще бъде наказателно преследван и Бранко Баич,
пълномощен представител на германската компания "Лойд", която
извършва технически контрол на плавателните съдове в Охридското
езеро. Прокуратурата в Основния съд в Охрид днес изготви
обвинителния акт във връзка с потъването на "Илинден". След
разглеждането на обемната документация от извършените технически
изпитания на кораба, прокуратурата реши обвинителния акт да
бъде разширен и против служителя на "Лойд". Капитанът Сотир
Филевски и Бранко Баич са обвинени в предизвикване на "тежки
дела за сигурността на лица и имущество в транспорта".

БТА

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Нед 27 Юни 2010, 18:39    Заглавие:  

Развитие по темата....
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3086171

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Вто 29 Юни 2010, 12:49    Заглавие:  

И още...
http://www.focus-news.net/?id=n1413073

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 04 Сеп 2010, 09:56    Заглавие:  

Охрид ще отбележи годишнината от трагичния инцидент с кораба "Илинден"
Автор: Канал 5

В неделя в македонския град Охрид ще се отбележи годишнината от трагичния инцидент с кораба "Илинден", при който загинаха 15 български туристи. В десет часа сутринта в църквата "Свети Никола" ще бъде отслужен помен за жертвите, а след това кметът на Охрид и делегации от градовете Пирдоп и Антон ще посетят мястото на инцидента. Очаква се в Охрид да пристигнат десетки българи - приятели и роднини на загиналите.

Туристическият кораб "Илинден" потъна на 5 септември миналата година близо до къмпинг "Елешец" в Охридското езеро. На борда му имаше туристи предимно от България, 15 от тях загинаха.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Нед 05 Сеп 2010, 09:21    Заглавие:  

Потъването на кораба „Илинден” в Охридското езеро (Справка Агенция „Фокус”)
05 септември 2010 | 08:08 | Агенция "Фокус"
линк
Много ми е интересно защо не се коментира неадекватното поведение на капитана. Това според мен е доста голяма част от причините за трагедията.....

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 06 Сеп 2010, 08:04    Заглавие:  

vh1 написа:

Много ми е интересно защо не се коментира неадекватното поведение на капитана. Това според мен е доста голяма част от причините за трагедията.....



Може ли малко уточнение ? Кое е неадекватно в поведението на капитана и кой се очаква да го коментира?
Ако става въпрос за претоварването, то можем да кажем, че той има вина. Но ако става дума за реакциите му при управлението на кораба - хайде да не изпадаме в крайности, след като не знаем какво точно се е случило. Не го оправдавам, но едва ли някой от нас е на ясно, как ще действа при подобна ситуация.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Нед 27 Фев 2011, 13:00    Заглавие:  

Пропуснал съм предните коментари.
Под неадекватно поведение разбирам това, че снимката направена след потъването на пулта за управление показва, че корабчето е било на преден пълен ход. Да обяснявам ли какво означава това? Според мен най-първата реакция, при положение, че се къса щуртрос (въжето, което свързва кормилото и перото за управление, бележка за незнаещите) първата и най-важна задача е да се спре хода на кораба. Тия корабчета, а като се има предвид и претоварването му, имат много голяма склонност да кренят (да се наклоняват странично) при големи ходове и завиване в крайно положение на руля, като това води и до преобръщане. Трябва ли да започвам лекция по теория на кораба, че да го доказвам?
Повече от трийсет години имам опит в корабоплаването на река и мога със сигурност да кажа, че точно това е причината да се преобърнат.....пълен ход и завой...(в по-предни мнения съм го описал по-точно). Е динственото спасение (често ми се е налагало, дори в последно време на м/к Европа, Космосенерджи - Варна) да се спре хода и така се справяш с евентуалното силно накреняване и преобръщане.....
Освен това и претоварването на кораба е "неадекватно поведение"...в това вече мисля, че ще се съгласите....

Ето още по темата...с днешна дата...
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3645071

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 27 Фев 2011, 13:45    Заглавие:  

Цитат:
Под неадекватно поведение разбирам това, че снимката направена след потъването на пулта за управление показва, че корабчето е било на преден пълен ход.


............................................

Пуснато на: Пон Сеп 14, 2009 9:22 am

vh1 написа:
Това само на място може да се провери...ние гадаем...по принцип трябва отляво да е лостът за муфата, а отдясно за "газ" (обороти) и пълен ход трябва да е напред...но е възможна и друга конфигурация...
Ако е така, както обикновено се прави "ютията", то е на преден с малко ход...(обороти)...
Представи си, че лоста за увеличаване на оборотите е обратно...лично аз не мога да го допусна и ще е много неудобно така, но го "има в заровете", нали?...като знам колко подобни скудоумни решения съм виждал в това отношение....

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2011, 08:18    Заглавие:  

Пълен...малък...Вярно ли е, че това не се коментира или доказва или въобще не се взема под внимание тая реакция на капитана?...Не разбрах каква е точната позиция на "ютията" след потъването (преобръщането) установена от разследващите! Само гадаем - пълен-малък (поне така виждаме), а че е на ход не е ли достатъчно? Мисля си, че само който не е патил от такава ситуация не я разбира.....
Не забравяйте за претоварването. Лично аз не бих го направил (претоварването). Още повече след като не съм "от един петък" на тоя кораб и трябва да съм наясно с възможностите му. За мен това е просто "ходене по острието на бръстача" на възможностите на корабчето. И най-вече недостатъчен опит........на капитана.........или просто алчност, да вземе повече туристи и оттам парички от билетите! И кой, че и на каква основа е разрешил броя на пътниците?
Сигурен съм, че не е било за първи път! А това, че се е скъсал щуртроса още повече ме кара да си мисля за безотговорност!
Дали ще може капитана да си признае колко пъти е проверявал въжетата? И въобще проверявани ли са? А това как се нарича?
И я ми кажете, каква беше виновността на шофьора убил толкова хора заради небрежна поддръжка на спирачната система?
Едно е да си капитан на товарен кораб, макар и превозващ стока за милиони, а друго на кораб превозващ пътници! Няма ли да се съгласите, че за пътниците е необходимо капитана да е много "врял и кипял" в професията? Преди години беше така, но псевдодемокрацията отмени май тия изисквания.........

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2011, 08:59    Заглавие:  

Уважаеми vh1, всичко което ние можем да кажем, вече сме го направили. Написно е няколко страници назад в темата, и сега не виждам смисъл да повтаряме същите неща. За това и питах от кого се очаква да коментира, след като няма изнесена никаква яснота около потъването, от тогава насам. Нито по отношение на техническите параметри, нито по разрешителното за плаване.

Колкото до правоспособностите на капитаните на такива корабчета........за каква заплата ще наемете "врял и кипял" капитан, за крайбрежни разходки ?? Къде ще намерите такъв, при липсата на пътническо корабоплаване ?? И т.н и т.н. ....

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2011, 09:18    Заглавие:  

Пак до заплата опряхме....точно това няма да ни оправи, а за пътническото корабоплаване се "избират" капитани доказали се в търговското....трябва ли да разяснявам как става това?...Само се притеснявам за критериите, които се спазват при определянето на "врял и кипял", но това е "развитие на грешките" (ако си спомним Радой Ралин)
_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2011, 09:36    Заглавие:  

Изобщо не разбирам какво се опитвате да направите, честно !! Имам чувството, че просто ви се пише по темата........

Цитат:
Пак до заплата опряхме....точно това няма да ни оправи


А до какво да опрем, до славата и честта ?? Като не предлагате адекватно заплащане, от къде ще си намерите капитан ???

Цитат:
за пътническото корабоплаване се "избират" капитани доказали се в търговското....трябва ли да разяснявам как става това?


Разяснете ни, моля. Щото като оставим на страна написаната глупост в общият й смисъл, къде точно ще намерите такъв капитан за корабчето си за сезонни превози, Варна-Галата и обратно ??? След като отговорите на това, моля, споделете как точно виждате наемането на такъв капитан на Охридското езеро, защото поради липсата на "избрани" капитани в пътническото корабоплаване у нас и там, чужденец ли ще наемете ?? Хм, всъщност защо не, нали казвате, че въпроса не е до заплатата........

Цитат:
Само се притеснявам за критериите, които се спазват при определянето на "врял и кипял", но това е "развитие на грешките"


Значи, хем искате да се избират доказани хора, хем ви притесняват критериите......... какво очаквате да залегне като изискване - да имат като "стаж" поне по едно потъване с кораб и загуба на 50% от товара, а ?!?! Хайде да спрем да се правим на много умни, че ще се отплеснем съвсем.

Приятен ден.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 6 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0879s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker