Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Рискът от война е голям, заяви иранският външен министър! Някои хора я искат · Калин Манолов: Делото за т. нар. Възродителен процес още не е прекратено · МВР със супермодерна лаборатория за криминалистика, микроскоп сравнява гилзи · Зоран Заев сподели престижна награда с българския премиер · Митрополит Гавриил: Свръхлибералният скандинавски подход към децата е страшен · Асад към кюрдите: Американците ще ви продадат на Турция! Ние ще ви защитим ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 17 Фев 2019, 23:53
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Вестник "Телеграф" - големите бг авио катастрофи
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [16 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
galitzin


Регистриран на: 05 Сеп 2009
Мнения: 6
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Нед 27 Сеп 2009, 17:06    Заглавие:  Вестник "Телеграф" - големите бг авио катастрофи
Описание на темата: търся стари издания!
 

В петъчният брой (25-ти септември 2009) на вестник Телеграф има статия "Големите Български Самолетни Катастрофи" - Част седма. Авиоинспектор Ангел Борисов обяснява интересни неща по повод катастрофата на IL-18 на летище София (21 декември 1971 г.) при която загиват известни личности за тогавашното време (имам личен познат, който е оцелял заради смяна на местата в самолета). Тъй като това е 7ма част, а излиза и 8ма този петък, много ме интересува дали някой от вас има предишни броеве на вестника и дали може да получа някаква информация от тях. В Google нищо не намерих. Предварително благодаря.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
UKC118


Регистриран на: 17 Май 2009
Мнения: 195

МнениеПуснато на: Нед 27 Сеп 2009, 19:10    Заглавие:  

Това намерих аз по темата....
_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
galitzin


Регистриран на: 05 Сеп 2009
Мнения: 6
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 28 Сеп 2009, 02:32    Заглавие:  

Благодаря за подробната информация, но да уточня, че интересът ми е и към предишните статий отпечатани във вестника. Ако някой ги има и има желание да ги сподели ще сьм му много благодарен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 28 Сеп 2009, 17:56    Заглавие:  

Аз ги имам всичките. Тия дни трябва да намеря време и ако има интерес ще ги сканирам и ще ги пусна тук.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 28 Сеп 2009, 18:08    Заглавие:  

Има интерес. Ако имаш път към Сф и ако те мързи да ги сканираш ми ги дай на мен. За 2 часа съм готофф. Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
galitzin


Регистриран на: 05 Сеп 2009
Мнения: 6
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 13:47    Заглавие:  

Ще е супер ако ги пуснеш, много ти благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
R@do


Регистриран на: 30 Ное 2008
Мнения: 104

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 14:14    Заглавие:  

Аз имам част от статиите, но няма скенер.Дано жената не ги е завлякла вестницте.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 15:10    Заглавие:  

На работа имам скенер, ама нещо нямам време. Утре се надявам да успея.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 08 Окт 2009, 13:07    Заглавие:  

Пускам обещаните статии от вестник Телеграф, като искам да се извиня предварително за две неща - наистина мина повече от седмица, но напоследък нямам никакво време. Другото е, че скенера на работа се оказа А4 и се наложи всяка страница да се снима на два пъти. Пускам пилотната статия, заедно с до сега излезлите 8 материала :



Click to see if image is larger
Click to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 08 Окт 2009, 19:48    Заглавие:  

Много благодаря - няма да спим цяла нощ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Чет 08 Окт 2009, 20:55    Заглавие:  

Другарю Унуфри, сега ако си поиграеш и с Fine Reader, цена няма да имаш! Laughing
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 03 Ное 2009, 16:58    Заглавие:  

Ето и следващите 4 статии и май с катастрофата на Ан-24 поредицата свършва.


Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
conecto


Регистриран на: 12 Авг 2011
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Пет 12 Авг 2011, 14:48    Заглавие:  

Здравейте,

първо искам да благодаря на onufrii за качването на статиите.
Искам да питам нещо относно катастрофата в Братислава, извинявам се предварително, ако въпросът ми е глупав Smile
Казва се, че билото, в което се разбива самолета е на височина 288 метра. Базирайки се на лични наблюдения на летище София, при излитане самолетът нормално прелита над оградата на височина от поне 200 метра. Не трябва ли да значи това, че планината трябва буквално да е била залепена за летището или пък пилотът е подходил "по-полегато" на при излитане?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Peter Skipp

Регистриран на: 13 Дек 2011
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Вто 13 Дек 2011, 12:04    Заглавие:  

Това вероятно вече не е правилното място за разискване на катастрофите, но тъй като отговарям на вече излязлото по-горе не виждам къде по-добре да го сторя.

Огромни благодарности на Онуфри за сканирането и публикуването на тъй интересните статии!

Тъй като истината се събира парче по парче (в случая, уви, често и в най-буквалния смисъл!), във връзка с катастрофата в Братислава бих добавил някои неща. Отначало да споделя, че загиналата под Сакракопец тъй обещаваща оперна певица Катя Попова бе състудентка на майка ми, а и живееше недалеч от нас в София -- на канала между Гурко и Венелин (до входа има паметна плоча). Познавахме се семейно и се поздравявахме топло при честите си срещи. Майка ми бе много наскърбена от смъртта й и до днес скърби за нея. Това, наред с интереса, който изпитвах към авиацията като десетгодишно дете, изостри интереса ми към станалото. С годините до нищо съществено не се добрах, но пък публикувах малкото посъбрано в статия на англоезичната Уикипедия през 2008 г. (търсете с "Tabso flight 101").

Катастрофата бе необичайна с това, че бе отбелязана в българските средства за масово осведомяване. При това отбелязването бе на пръв план и щедро, вместо да е забутано в "гробницата" с дребни новини по задните страници и сгъстено в един параграф, както стана практика след карнобатската катастрофа. Причината за публичността май бе, че катастрофата стана непосредствено след Деветия конгрес на БКП. Това поставя в самолета ред представители на западни компартии, присъствали на конгреса като поканени наблюдатели. Оттам и големия брой националности сред жертвите.

Както очакваме да стане след публикация (но много рядко става), скоро след излизането на статията в Уикипедия на дискусионната страница излезе писмено свидетелство от очевидецът Карел Хатвани. Г-н Хатвани твърди, че бил регец-любител и ръководител полети в Братислава. Бил дежурен при кацането на LZ101. След смяната се прибира в дома си под Сакракопец. Разберайки за станалото от детски глъч, веднага се обажда на летището, след което се отправя към местопроизшествието и пристига там много преди спасителните служби. После помага да ги насочи в тъмата и снега. Прочетете писмото му -- много интересно е и хвърля непубликувана другаде светлина върху станалото. Нямам причини да не вярвам на твърденията. В последвала лична кореспонденция с г-н Хатвани той ми прати скица на маршрута на LZ101 от излитане до сблъсъка с терена, с която разполагам, но която не зная как да пусна тук.

Докладът не коментира предположенията на г-н Хатвани по ред причини, главна сред които е, че все пак се касае за "летешко" предположение, нежели нещо потвърдимо. Ала, след прочитане на доста на брой подобни доклади (уви, не и български!), цинично бих казал, че те най-често отразяват най-малко оспоримата позиция и съвсем не някаква "обективна истина".

Conecto, що се отнася Вашия въпрос, Ил-18 бе слаб турбовитлов самолет с бавен набор на височина. Днешните мощни самолети наистина набират стремглаво, но при Ил-18 процесът бе мъчително бавен. След излитане самолетът обикновено правеше "площадка", все едно се съвзема от отлепването, а някъде след прибиране на колесника и прелитане на летищните очертания, с нищожен според днешните разбирания тангаж, поемаше малко-по-малко нагоре. Доколкото зная от разговори с пилоти, било обратното на снижаване и заход -- реактивните самолети трудно губели скорост и трябвало умело и овреме да се "прикоткват" към земята, а при Ил-18 процесът бил много по-позитивен благодарение управляемата стъпка на витлата, които действали като грамадни въздушни спирачки. От няколко полета с Ил-18 помня, че в последните секунди преди кацане той "пикираше" към пистата със силничко наклонен нос.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 13 Дек 2011, 15:02    Заглавие:  

Уважаеми г-н Скип, благодарим ви за спомените! Ще се радваме ако и друг път коментирате неща във форума. Поздрави от целия екип на КРИЛЕ!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [16 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0683s ][ Queries: 12 (0.0032s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker