Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
АМЕРИКАНСКИЯТ БОМБАРДИРОВАЧ B1 Lancer ДЕМОНСТРИРА МОЩ ВИДЕО · ДАМИ КАНЯТ : СЪБОТА, СЪБОТА ВЕЧЕР... · Сърбин подал фалшив сигнал за бомба в самолет, за да излезе със стюардеса · Танк стреля по джип Hummer, ето какво се случи (ВИДЕО) · Иран промени курса на втори алжирски танкер · НАПРЕЖЕНИЕ: Виетнам обвини Китай в нарушаване на морската граница ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 21 Jul 2019, 04:17
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Вестник "Телеграф" - големите бг авио катастрофи
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 2 [16 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Author Message
galitzin


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 6
Location: Sofia

PostPosted: Sun 27 Sep 2009, 17:06    Post subject:  Вестник "Телеграф" - големите бг авио катастрофи
Subject description: търся стари издания!
 

В петъчният брой (25-ти септември 2009) на вестник Телеграф има статия "Големите Български Самолетни Катастрофи" - Част седма. Авиоинспектор Ангел Борисов обяснява интересни неща по повод катастрофата на IL-18 на летище София (21 декември 1971 г.) при която загиват известни личности за тогавашното време (имам личен познат, който е оцелял заради смяна на местата в самолета). Тъй като това е 7ма част, а излиза и 8ма този петък, много ме интересува дали някой от вас има предишни броеве на вестника и дали може да получа някаква информация от тях. В Google нищо не намерих. Предварително благодаря.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
UKC118


Joined: 17 May 2009
Posts: 195

PostPosted: Sun 27 Sep 2009, 19:10    Post subject:  

Това намерих аз по темата....
_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
galitzin


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 6
Location: Sofia

PostPosted: Mon 28 Sep 2009, 02:32    Post subject:  

Благодаря за подробната информация, но да уточня, че интересът ми е и към предишните статий отпечатани във вестника. Ако някой ги има и има желание да ги сподели ще сьм му много благодарен.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Mon 28 Sep 2009, 17:56    Post subject:  

Аз ги имам всичките. Тия дни трябва да намеря време и ако има интерес ще ги сканирам и ще ги пусна тук.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 28 Sep 2009, 18:08    Post subject:  

Има интерес. Ако имаш път към Сф и ако те мързи да ги сканираш ми ги дай на мен. За 2 часа съм готофф. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
galitzin


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 6
Location: Sofia

PostPosted: Tue 29 Sep 2009, 13:47    Post subject:  

Ще е супер ако ги пуснеш, много ти благодаря!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
R@do


Joined: 30 Nov 2008
Posts: 104

PostPosted: Tue 29 Sep 2009, 14:14    Post subject:  

Аз имам част от статиите, но няма скенер.Дано жената не ги е завлякла вестницте.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Tue 29 Sep 2009, 15:10    Post subject:  

На работа имам скенер, ама нещо нямам време. Утре се надявам да успея.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Thu 08 Oct 2009, 13:07    Post subject:  

Пускам обещаните статии от вестник Телеграф, като искам да се извиня предварително за две неща - наистина мина повече от седмица, но напоследък нямам никакво време. Другото е, че скенера на работа се оказа А4 и се наложи всяка страница да се снима на два пъти. Пускам пилотната статия, заедно с до сега излезлите 8 материала :



Click to see if image is larger
Click to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger



Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 08 Oct 2009, 19:48    Post subject:  

Много благодаря - няма да спим цяла нощ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Thu 08 Oct 2009, 20:55    Post subject:  

Другарю Унуфри, сега ако си поиграеш и с Fine Reader, цена няма да имаш! Laughing
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Tue 03 Nov 2009, 16:58    Post subject:  

Ето и следващите 4 статии и май с катастрофата на Ан-24 поредицата свършва.


Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
conecto


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 1

PostPosted: Fri 12 Aug 2011, 14:48    Post subject:  

Здравейте,

първо искам да благодаря на onufrii за качването на статиите.
Искам да питам нещо относно катастрофата в Братислава, извинявам се предварително, ако въпросът ми е глупав Smile
Казва се, че билото, в което се разбива самолета е на височина 288 метра. Базирайки се на лични наблюдения на летище София, при излитане самолетът нормално прелита над оградата на височина от поне 200 метра. Не трябва ли да значи това, че планината трябва буквално да е била залепена за летището или пък пилотът е подходил "по-полегато" на при излитане?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Peter Skipp

Joined: 13 Dec 2011
Posts: 1

PostPosted: Tue 13 Dec 2011, 12:04    Post subject:  

Това вероятно вече не е правилното място за разискване на катастрофите, но тъй като отговарям на вече излязлото по-горе не виждам къде по-добре да го сторя.

Огромни благодарности на Онуфри за сканирането и публикуването на тъй интересните статии!

Тъй като истината се събира парче по парче (в случая, уви, често и в най-буквалния смисъл!), във връзка с катастрофата в Братислава бих добавил някои неща. Отначало да споделя, че загиналата под Сакракопец тъй обещаваща оперна певица Катя Попова бе състудентка на майка ми, а и живееше недалеч от нас в София -- на канала между Гурко и Венелин (до входа има паметна плоча). Познавахме се семейно и се поздравявахме топло при честите си срещи. Майка ми бе много наскърбена от смъртта й и до днес скърби за нея. Това, наред с интереса, който изпитвах към авиацията като десетгодишно дете, изостри интереса ми към станалото. С годините до нищо съществено не се добрах, но пък публикувах малкото посъбрано в статия на англоезичната Уикипедия през 2008 г. (търсете с "Tabso flight 101").

Катастрофата бе необичайна с това, че бе отбелязана в българските средства за масово осведомяване. При това отбелязването бе на пръв план и щедро, вместо да е забутано в "гробницата" с дребни новини по задните страници и сгъстено в един параграф, както стана практика след карнобатската катастрофа. Причината за публичността май бе, че катастрофата стана непосредствено след Деветия конгрес на БКП. Това поставя в самолета ред представители на западни компартии, присъствали на конгреса като поканени наблюдатели. Оттам и големия брой националности сред жертвите.

Както очакваме да стане след публикация (но много рядко става), скоро след излизането на статията в Уикипедия на дискусионната страница излезе писмено свидетелство от очевидецът Карел Хатвани. Г-н Хатвани твърди, че бил регец-любител и ръководител полети в Братислава. Бил дежурен при кацането на LZ101. След смяната се прибира в дома си под Сакракопец. Разберайки за станалото от детски глъч, веднага се обажда на летището, след което се отправя към местопроизшествието и пристига там много преди спасителните служби. После помага да ги насочи в тъмата и снега. Прочетете писмото му -- много интересно е и хвърля непубликувана другаде светлина върху станалото. Нямам причини да не вярвам на твърденията. В последвала лична кореспонденция с г-н Хатвани той ми прати скица на маршрута на LZ101 от излитане до сблъсъка с терена, с която разполагам, но която не зная как да пусна тук.

Докладът не коментира предположенията на г-н Хатвани по ред причини, главна сред които е, че все пак се касае за "летешко" предположение, нежели нещо потвърдимо. Ала, след прочитане на доста на брой подобни доклади (уви, не и български!), цинично бих казал, че те най-често отразяват най-малко оспоримата позиция и съвсем не някаква "обективна истина".

Conecto, що се отнася Вашия въпрос, Ил-18 бе слаб турбовитлов самолет с бавен набор на височина. Днешните мощни самолети наистина набират стремглаво, но при Ил-18 процесът бе мъчително бавен. След излитане самолетът обикновено правеше "площадка", все едно се съвзема от отлепването, а някъде след прибиране на колесника и прелитане на летищните очертания, с нищожен според днешните разбирания тангаж, поемаше малко-по-малко нагоре. Доколкото зная от разговори с пилоти, било обратното на снижаване и заход -- реактивните самолети трудно губели скорост и трябвало умело и овреме да се "прикоткват" към земята, а при Ил-18 процесът бил много по-позитивен благодарение управляемата стъпка на витлата, които действали като грамадни въздушни спирачки. От няколко полета с Ил-18 помня, че в последните секунди преди кацане той "пикираше" към пистата със силничко наклонен нос.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 13 Dec 2011, 15:02    Post subject:  

Уважаеми г-н Скип, благодарим ви за спомените! Ще се радваме ако и друг път коментирате неща във форума. Поздрави от целия екип на КРИЛЕ!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 2 [16 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0923s ][ Queries: 12 (0.0059s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker