Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Майк Пенс: Армията на САЩ е приведена в бойна готовност · Три дни обсъждат дали спирането на парламента е законно · Етичната комисия: Гешев притежава моралните и нравствени качества · 48 загинaли при атентатите в Афганистан · Най-вулканичният обект в Слънчевата система обърка учените · Няколко души загинаха при сблъсъци на границата на Киргизстан и Таджикистан (ВИДЕО) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 17 Сеп 2019, 22:17
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Бизнес авиация. Летища и площадки
Летище Стара Загора - съвремие и бъдеще
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [39 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 28 Сеп 2009, 20:28    Заглавие:  Летище Стара Загора - съвремие и бъдеще  

От ZoT

Такава авиобаза май вече няма. Цялото летище мина под калпака на Министерство на транспорта.


Цитат:
Министерството на отбраната ще предостави за ползване на Министерството на транспорта военното летище в Стара Загора.



То май така ще е и по-добре, защото летището ще отиде на концесия през 2009 г. и ще стане ниско бюджетно и/или чартърно. Ще разчита, също така и на карго полетите, предназначени за района на Централна България, както и ще може да обслужва /при едни по-ниски летищни такси/ и туристите по южното черноморие, когато се построи АМ Тракия от Стара Загора до Бургас.


В момента гражданското Летище Стара Загора, което някога обслужваше и полети дори от и до Москва, освен София и др., е в ужасно, бих казал занемарено състояние, като единствената летателна дейност се извършва от авио-клубовете и при някои от авио-сбирките май. Иначе пистата е 2400 м, което никак не е малко.


Няколко снимки от пистата, пътническия терминал, както и контролния център. Smile


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Ако някой има някакваи други снимки ще съм му много благодарен да ги видя. Особено ако са направени от високо. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 12:55    Заглавие:  

Цитат:
От Вихрен

Дадено Smile

http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11431
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11430
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11429
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11391
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=12143

Не е нещо особено, но все пак е Стара Загора
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 12:55    Заглавие:  

Летището на Стара Загора възкръсва

Междуведомствената комисия, включваща екипи от министерствата на транспорта и отбраната, взеха чакано от години решение, което ще даде възможност за възкръсването на 6 граждански летища - в Стара Загора, Горна Оряховица, Добрич, Равнец, Габровница и Узунджово.

Министерството на отбраната безвъзмездно прехвърля на Министерството на транспорта споменатите обекти. Военните си запазват правото да ги използват, ако нуждите на националната сигурност изискват това.

Така става възможно отдаването на шестте летища на концесия, за сключването на договори за чартърни полети, авиоуслуги и карго превози.

В Стара Загора е едно от най-старите извънстолични летища (дължината на пистата е 2400 м, което позволява кацания на самолети до 150 тона) и най-големият наш успех е, че успяхме да го запазим в последните 15 години, заяви управителят на „Летище Стара Загора" ЕООД Иван Нойков. Помогна и акредитацията от Международната асоциация за гражданско въздухоплаване АИПА) през 1995 г., с която летището стана агент за продажбата на авиационни билети, пише вестник Национална бизнес поща. Днес продаваме билети за 29 авиокомпании, които оперират в България, заяви г-н Нойков.
През последните години имаше няколко проекта за развитие и възстановяване на полетите. За чартърни полети, свързани с развитие на балнеоложкия туризъм, за превоз на бьр-зоразвалящи се стоки, свързани с изграждането на голяма зеленчукова борса и т.н. Аз съм оптимист за бъдещето не само на летището в Стара Загора, но и за останалите летища в провинцията. Смятам, че мощен стимул е и увеличаващият се брой на частни самолети, споделя г-н Нойков. В момента техният брой е 56. Все повече са деловите хора, които имат нуждата от по-сигурна и бърза транспортна връзка в страната и чужбина. Така може да се провеждат сигурни делови срещи, без да се съобразяват с часовете на полетите на авиокомпаниите. А един самолет, например „Чесна", спокойно покрива дести-нации до Будапеща и Виена. В Стара Загора също има бизнесмени, които проявяват интерес към подобна покупка, и тя не е луксозна прищявка, а е вече необходимост за развитието на техния бизнес, твърди Иван Нойков.

Сключването на договор за концесия няма автоматично да възстанови полетите, но това може да стане факт за 2-3 години, тъй като са необходими време и средства за възстановяването на инфраструктурата според европейските изисквания. Все пак, на пистата не е кацал самолетот8 години, споделя г-н Нойков.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 12:57    Заглавие:  

От ЗОТ
Цитат:
Аз като гледам района на Летище Стара Загора бавно но славно се застроява с все повече търговски обекти и съвсем скоро може и да изчезне ако не се отдаде на концесия много бързо. Smile


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 12:58    Заглавие:  

ЗОТ:

Цитат:
Малко снимков материал...


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 13:02    Заглавие:  

От ЗОТ:

Цитат:
Eвроексперт предлага отваряне на летището в Стара Загора

03 април 2009


Да бъде възстановено гражданското летище в Стара Загора, предложи вчера Вице Рушен, мениджър проекти на BUSINESSEUROPE. Мотивите му не са продиктувани единствено от възможността за по-лесно пътуване, а от факта, че Старозагорска област е на второ място по икономическо развитие в България, енергиен център и важна туристическа дестинация.

По-добрата комуникация ще бъде още една предпоставка за развитието на международните бизнес-контакти. Вице Рушен се ангажира да съдейства за осигуряване на финансиране от ЕС, затова предложи да се направи официално предложение до Областната администрация, добави Бранимир Ханджиев, главен директор "Международни организации и програми" в Българската стопанска камара.

То ще бъде изготвено от името на камарата, пише вестник Старозагорски новини. "Преди няколко години БСК предложи в Стара Загора да се създаде клъстер на фирми от туристическия бранш, за което има много дадености и предпоставки в региона. Ако градът разполага и с летище, идеята би се осъществила много по-лесно", добави Бранимир Ханджиев.


http://www.chambersz.com/index.php/content/view/81592/112/

Старозагорското летище отново в действащо?!


03.04.09

Стара Загора е град, в който трябва да има летище, съобщи вчера пред журналисти в областния град Вице Рушен, мениджър проекти на организацията на европейския бизнес BUSINESSEUROPE. Становището на експерта и на двамата негови колеги се е оформило по време на посещението в града на липите във връзка с участието им в двудневния семинар "Енергетика и околна среда".

Икономическите мащаби на града на липите и ключовото значение на региона заради енергийния комплекс "Марица-изток" изискват ползването на гражданска авиация. Наличието на летище само би помогнало и за развитието на туризма, е становището на европейските експерти. Те възнамеряват да напишат официално писмо за съдействие до Главна дирекция на Европейската комисия по транспорт, телекомуникации и енергетика в Брюксел.

Още през 2005 година тогавашният кмет на Стара Загора д-р Евгений Желев поиска летището в града да започне да изпълнява полети на гражданската авиация. Мотивите бяха, че летищната база ще подпомогне много за по-бързото икономическо развитие на града. Обектът тогава бе собственост на Министерството на отбраната.

По-късно обектът бе прехвърлен на Министерството на транспорта. Въпреки многократните запитвания от страна на Общината през последните 4 години, съществено развитие по въпроса няма. По информация на "Новината" към концесиониране на летището интерес от доста време насам проявява и фирма на испански бизнесмен.

Дарина Колева
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 29 Сеп 2009, 13:02    Заглавие:  

Дано скоро да има концесия на Летище Стара Загора. Smile

Малко снимков материал от Интернет:


От Зот

Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Нед 04 Окт 2009, 12:21    Заглавие:  

Арх. Веселин Беров: Скоро ще строим и под земята

Проектите за голямо летище в Стара Загора и тунел под Шипка неминуемо ще променят вижданията за развитието на града, твърди и Веселин Беров, бивш главен архитект на Стара Загора през мандата на кмета Антон Андронов. Според него, такива силни градообразуващи фактори трябва да се вземат предвид при изготвяне на градоустройствения план.

"Проектите за бъдещо летище предвиждат то да е голям аеропорт от типа на Истанбул - междинно разпределително летище, поемащо карго товари и пътнически полети за Далечния Изток. Ако стане това, веднага ще промени картината на града от юг и ще доведе от още едно изменение на градоустройствения план - в посока на нови жилищни и обществени квартали".

Според архитекта, вероятно градът ще се разширява в посока Тракийски университет и на север. Ако се реализирал и проектът за тунел под Шипка - това щяло да е още една причина за ново виждане за градоустройството.

"По последния ОУП градът беше предвиден след 20-25 години да достигне 172 хил. жители. Проучванията сочат, че, ако летището и тунелът станат факт, градът ще стигне до 8-9 години до 220-250 хил. души. Това означава следваща преработка на плана", смята Беров.

http://novinata.bg/modules/news/article.php?storyid=1467
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 10 Ное 2009, 20:59    Заглавие:  

Актуални снимки от vasilam

Ето малко снимки и от летището на Стара Загора. Тук почти няма следи от авиация. Пътническия терминал изглежда в добро състояние. За съжаление на по-долните снимки се вижда и състоянието на пистата, което е плачевно.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Това е откъм военната част на летището. И тук цари разруха.
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Това е военния перон. Тук някога са се подреждали хеликоптерите от българските ВВС.

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Пет 29 Яну 2010, 13:03; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Пон 07 Дек 2009, 17:29    Заглавие:  

Отново тръгва концесията на Летище - Горна Оряховица

07 декември 2009


Задвижена е процедурата за концесионирането на Летище - Г. Оряховица, каза министърът на транспорта Трайчо Трайков по време на церемония по награждаване на фирми, в конкурса за предприемачество на Еврокомисията. За обновяването на аеропорта се планира инвестиция от 1,8 млн. евро.

Концесионирането на летищата в Горна Оряховица и Пловдив е заложено в Стратегия за развитие на гражданската авиация до 2015 г. на транспортното министерство. Към тях ще се насочи трафик от т. нар. евтини авиокомпании.

В стратегията е посочено още, че летището в Търговище ще се приватизира, а аерогарите в Русе и в Стара Загора ще се възстановяват чрез лека и спортна авиация.

Концесията на Летище - Горна Оряховица започваше и спираше на няколко пъти при последните три правителства. Преди месец при посещението си на аеропорта заместник-министърът на транспорта и съобщенията Камен Кичев увери, че летището е от приоритетно обявените за концесия и ще бъде направено всичко възможно да се привлече инвеститорски интерес. За развитието на летището е необходимо изграждането на карго терминал, посочи Кичев.

З. ХРИСТОВА

http://dnesbg.com/index.php?page=NewsDetailsPage&id=10808
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Нед 21 Фев 2010, 21:58    Заглавие:  

Цитат:
Летище Стара Загора може да бъде дадено на концесия на испански консорцим

21 февруари 2010


До май 2010 г. се очаква прехвърлянето на собствеността на Летище Стара Загора към Министерството на транспорта да е факт. След това ще бъде открита процедура по преотстъпването му на концесия. Тази форма доказа функционалността си и у нас, след като летищата на Бургас и Варна бяха отдадени на концесия на Фрапорт, коментира Иван Нойков, управител на Летища Стара Загора ЕООД.

- Г-н Нойков, каква е ситуацията около старозагорското летище?

- Към момента използването му като летище, за съжаление, е невъзможно. Всяко едно летище може да функционира и да работи добре тогава, когато се ползва от повече авиокомпании. Все пак има някакво раздвижване в положителна посока...

- Какво стана със собствеността - прехвърлена ли бе тя от Министерство на отбраната на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията?

- Позитивни индикации за решаване на този проблем тръгнаха едва сега, след идването на новото правителство. ИМА ВЕЧЕ ОБРАЗУВАНА ПРЕПИСКА ЗА ПРЕХВЪРЛЯНЕТО НА ЗЕМЯТА за управление и ползване от МО към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. През април - май 2010 г. най-късно актът по прехвърлянето на собствеността ще е факт. Това е първата крачка.

Тя трябваше да бъде направена още преди 3 - 4 години, но така и не се случи. С прехвърлянето на земята вече транспортното министерство има свобода на инициативата и може да подготви и открие ПРОЦЕДУРА ЗА ОТДАВАНЕТО НА ЛЕТИЩЕТО НА КОНЦЕСИЯ. Тази форма доказа функционалността си и у нас, откакто преди 2 - 3 години летищата Бургас и Варна бяха отдадени на концесия на фрапорт. Ако искаме и говорим за перспектива - тя е в отдаването на концесия - и за стопанисване, и за привличане на инвестиции.

До момента интерес към нашето летище демонстрира испански консорциум. Негови представители разговаряха още с МТ от предишното правителство в средата на 2008 г. за отдаване под наем на летището за 10 години. Това по една или друга причина не се реализира. Испанците веднага след изборите отново засвидетелстваха своя интерес. СВЪРЗАХА СЕ С НОВИЯ ЕКИП НА МИНИСТЕРСТВОТО и мисля, че разговорите за отдаване на концесия вървят добре. Държавата в лицето на министерството няма към момента нито ресурс, нито интерес от реконструкция и модернизация на нашето летище и съответно за експлоатация по предназначение.

Консорциумът поема ангажимента за реконструкция и модернизация, и за ползване на летището и това бе потвърдено на тяхна СРЕЩА СЪС ЗАМ.-МИНИСТЪР КАМЕН КИЧЕВ. По тази причина имам вече някаква надежда като управител - и на мен ми се иска да ми замирише на керосин. Становището и мнението на двете страни при срещата при г-н Кичев бе, че концесията е най-добрият вариант. Ускоряват се всички необходими действия за откриване на процедура. За целта вече е създадена работна група на министерството. Нещата мръднаха към добро, но трябва да се има предвид и че няма да се случат мигновено.

ЕДНА ПОДГОТОВКА ЗА ПРОЦЕДУРА ЗА КОНЦЕСИЯ ВЪРВИ ОКОЛО 2 ГОДИНИ, както видяхме при отдаването на летищата Бургас и Варна. Ако всичко е наред, в 2011 г. ще се финализира работата по документацията и ще може да се открие процедурата за отдаване.

- Как се справя дружеството по време на криза?

- Предполагам, че за по-големите икономически обекти е много по-трудно да се справят с последствията от кризата. На нас също ни се наложи да вземем АНТИКРИЗИСНИ МЕРКИ В ДВЕ НАПРАВЛЕНИЯ и те бяха достатъчно ефективни, за да завършим 2009 г. с положителен баланс.

Първата бе търсене на резерви за допълнително финансиране чрез странични дейности. Сериозни финансови постъпления ни донесе използването на даденостите като добра инфраструктура около летището и доброто стечение на обстоятелствата Българската асоциация на вносителите на агротехника да изберат Летище Стара Загора за домакин на една от най-мащабните си изяви - международното селскостопанско изложение Зара агро 2009. Както гостите, така и потенциалните им клиенти дадоха изключително висока оценка на организацията и провеждането на изложението. ЛЕТИЩЕ СТАРА ЗАГОРА ВЕЧЕ ЩЕ БЪДЕ ЕЖЕГОДНО ДОМАКИН НА ИЗЯВАТА ЗАРА АГРО.

Вече сме сключили договора и започнахме подготовката за тази година. Събитието ще е в началото на май.

Втората антикризисна стъпка бе свиването на разходите. Постигнахме го като замразихме заплатите на ниво от края на 2008 г. и поорязахме социалния пакет.

Постигнахме добра самоиздръжка на дружеството без държавни помощи и субсидии за дейността му, т.е. свършихме си работата добре. Да се надяваме, че развитието на нещата ще ни даде една още по-добра перспектива.

Интервю на вестник Национална бизнес поща

Иван Нойков е роден на 15.12.1950 г. в Стара Загора. Завършва гимназия Иван Вазов, а след това Висша летателна школа в Кировоград, Украйна, специалност Ръководител полети. Придобива и квалификация по стопанско управление. От 1979 г. е началник на старозагорското летище, а сега е управител на Летище Стара Загора ЕООД към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Семеен, с двама сина и две внучета - Иван на 6 години и Дария на 6 месеца.


http://www.chambersz.com/novini/35-novini/1738-letishte-stara-zagora
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Пон 29 Мар 2010, 06:40    Заглавие:  

Цитат:
Отдават на концесия две пристанища и летища

28.03.2010

news.bg


Пристанищата Бургас и Варна и някои от основните летища - Пловдив, Русе, Стара Загора и част от летище София, ще бъдат отдадени на частни инвеститори.

Това съобщи министърът на транспорта Александър Цветков, цитиран от БНР.

Той добави, че по всички обекти тече усилена подготовка, така че процедурите да могат да започнат в близките месец-два. По думите му се очаква да приключат в рамките на тази година.

Министър Цветков коментира още ситуацията в БДЖ и я определи като „много тежка".

Той добави, че дружеството е в изключително тежка финансова криза.

По думите на Цветков задълженията на БДЖ, които трябва да бъдат погасявани през тази година, са не по-малко от 140 милиона към доставчици и над 120 милиона по кредити и лихви за тази година.

Въпреки това възнагражденията на работещите в дружеството ще бъдат изплащани приоритетно, увери министърът.


http://news.ibox.bg/news/id_982219947
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Нед 08 Авг 2010, 20:33    Заглавие:  

Цитат:
Община Стара Загора си иска летището и терена на бившите артилерийски казарми

08 август 2010


Click to see if image is larger

На 19 август ще се проведе извънредна сесия на Общински съвет - Стара Загора поради необходимостта от актуализация на общинския бюджет, породена от промените в държавния бюджет. На обсъждане ще бъде подложено и искането на Общината за управление и стопанисване на имоти като Летище - Стара Загора и бившите артилерийски казарми.

На мястото на бившите артилерийски казарми, ако МО се съгласи да даде този терен, намерението на Общината е да бъде построена многофункционална спортна зала с над 5000 места, която ще се използва и за провеждане на концерти на закрито. Ще бъде направено и крайно нужното отваряне на ул. „Христо Ботев" в тази й част, пише вестник Национална бизнес поща.

Що се отнася до летището, сградите и хангарите са собственост на Министерство на транспорта, а полосата е на Министерство на отбраната. С предоставянето на частта на транспортното министерство проблеми на практика няма.

Идеята е, ако не бъде дадено на концесия, летището да заработи поне като карго летище, обясни зам.-кметът на Община Стара Загора Велизар Балабанов. За реализация на тези си идеи, както и за развитието на индустриалната зона и др., Община Стара Загора работи максимално активно законопроектът за публично-частното партньорство, за който тя е инициатор, да влезе в пленарна зала още на първите сесии през есента.


http://www.chambersz.com/novini/35-novini/3314-%D0%9E%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B8-%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D1%88%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Съб 01 Яну 2011, 01:44    Заглавие:  

Цитат:
ПОЖЕЛАВАТ СИ ЛЕТИЩЕ СТАРА ЗАГОРА ПРЕЗ НОВАТА ГОДИНА

Стара Загора, 30 декември 2010


Click to see if image is larger

Старозагорци да изпратят 2011 г. с отлитащи самолети, в които пасажери да бъдат инвеститори от индустриална зона Еленино и пристигащи самолети с хора, които искат да празнуват новогодишните празници по различни туристически обекти в региона - това си пожела от името на местния бизнес Красимира Соколова от Търговско-промишлената палата в Стара Загора.

По думите й шансовете Стара Загора да има летище през новата година са големи, тъй като летището има лиценз и проявен към него инвеститорски интерес.


http://www.radio-sz.net/rsz/index.php?option=com_content&view=article&id=1869:2010-12-30-15-17-03&catid=34:2009-08-18-11-59-41
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Нед 16 Яну 2011, 22:07    Заглавие:  

Цитат:
Летище – Стара Загора трябва да се запази като съоръжение за полети

16 януари 2011 г.


Click to see if image is larger

Пистата на Летище – Стара Загора е дълга 3550 м и широка 45 м, предназначена е за самолети до 150 тона. Летището има потенциал и добро разположение, особено за карго полети. Но не предизвиква голям интерес при наличие на Летище – Пловдив и Летище – Бургас, казва инж. Митко Георгиев, управител на Летище – Стара Загора ЕООД.

Митко Георгиев е роден на 4 февруари 1949 г. в с. Мъдрец, Старозагорско. Завършва Академията на гражданската авиация в Санкт Петербург със специалност инженер по летателна експлоатация. Работи дълги години в селскостопанската авиация в Стара Загора като летец.
Поетапно е инструктор, зам.-командир и командир на авиоотряда в Стара Загора. Първият управител е на полигона за борба с градушките в Петрово. По-късно е главен инженер на МЗ Тачо Даскалов, а след това гл. инженер и изп. директор на Оранжерии ЕАД. Последното му назначение преди настоящото е управител на БКС - Гълъбово. Семеен е, с двама сина, две внучки и внук. Големият му син Стефан е зам.-командир на ескадрилата на Военна авиация в Крумово, а малкият - Калин, се занимава с частен бизнес.

- Г-н Георгиев, какви са новините около Летище - Стара Загора. Чия е собствеността на земята към момента?

- Собствеността на земята е на Министерство на отбраната. До май 2010 г. нашето летище е било в списъка на тези, които ще се дават от държавата на концесия, но след май е извадено от този списък.
Съоръженията - ПИК и пилонът с рульожките, и дружеството, са на подчинение на Министерство на транспорта. ПИСТАТА НИ Е ДЪЛГА 3550 М И ШИРОКА 45 М, ПРЕДНАЗНАЧЕНА Е ЗА САМОЛЕТИ ДО 150 ТОНА. Имаме голям потенциал и добро разположение, особено за карго полети. Лошото е, че като дестинация не будим интерес при наличие на Летище - Пловдив и Летище - Бургас. Преди 10 години ни е отнет лицензът за експлоатационна годност и част от инвентара и оборудването са предадени на Летище - Пловдив.

- При положение, че дори не сме в списъка за даване на концесия, каква е вероятността Летище-Стара Загора да има бъдеще?

- Изваждането не е проблем. Водил съм разговори по въпроса и имам уверението, че ПРИ НАЛИЧИЕ НА СЕРИОЗЕН ИНВЕСТИТОР ВЕДНАГА ЩЕ БЪДЕ ВКЛЮЧЕНО. Тази стъпка, заедно с факта, че МО не е прехвърлило собствеността към Министерство на транспорта или Община Стара Загора, имат за цел да опазят летището като съоръжение. Чака се и се работи за намиране на инвеститор, готов и способен да вложи нужните средства при една дългосрочна концесия и летището да продължи да съществува като такова както за товарни превози, така и за възстановяване на ави- оклуба, полетите с леки самолети...
Между другото, непрекъснато сънувам, че летя и чакам наистина да ме качат приятели ПОНЕ НА МАЛКИТЕ САМОЛЕТИ НА АВИОКЛУБА. Що се отнася до бъдещето на летището като съоръжение - възможности има. Честно казано, аз споделям стратегията да не се прибързва със собствеността върху земята, защото практиката показва, че там, където земята просто е върната на общините, обикновено се парцелира, продава се за молове и други строителни обекти, обслужват се определени интереси, но не и в посока запазване на летищата като такива.
ЗА СЪЩЕСТВУВАНЕТО НА СТАРОЗАГОРСКОТО ГОЛЯМА ЗАСЛУГА ИМА МОЯТ ПРЕДШЕСТВЕНИК ИВАН НОЙК0В, който въпреки трудностите през всичките 20 години, успя да запази дружеството и самото летище като самоиздържащи се структури и дори по време на кризата завършихме годината с печалба, макар и минимална - 4000 лв.

- От бюрата за продажба на билети ли са основните постъпления?

- Приходите от продажба на билети намаляват. ИМАМЕ ТРИ БЮРА - В СТАРА ЗАГОРА, ХАСКОВО И ЯМБОЛ
Най-слаби са постъпленията от Стара Загора, защото конкуренцията в нашия град е невероятна - има 25 частни бюра за продажба на самолетни билети, които са и далеч по-пластични от държавното. В Хасково и Ямбол са по 2 и веднага личи разликата. Търсим възможности и за други приходи - ОТДАВАМЕ ПЛОЩИ ЗА МАГАЗИЯ И СЪХРАНЕНИЕ НА СТОКИ.
Трета година по ред изложението БАТА АГРО за селскостопанска техника ще се състои на летището, обмисляме различни проекти...
По време на кризата оптимизирахме всички разходи. Авиацията е печеливша в Министерство на транспорта. Печеливши са и другите сектори с изключение на жп сектора.

- Какво да очакваме, предстоят ли действия за превръщането на Летище-Стара Загора в реален бизнес обект?

- Във всеки един момент МИНИСТЪР АНЮ АНГЕЛОВ Е ГОТОВ ДА ПРЕХВЪРЛИ БЕЗВЪЗМЕЗДНО СОБСТВЕНОСТТА ВЪРХУ ЗЕМЯТА НА МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА. Проблем по тази точка изобщо не съществува. С МО в момента се работи изключително лесно, точно и със стратегическа мисъл за бъдещето. Тази стъпка трябваше да е факт още миналата година до месец май, но се оказа, че испанските инвеститори, които бяха проявили интерес, имат сериозни проблеми и в крайна сметка не се оказаха надеждни. ЗАТОВА БЯХМЕ ИЗВАДЕНИ ОТ СПИСЪКА НА ИМОТИТЕ ЗА КОНЦЕСИОНИРАНЕ. Не съм прекален оптимист, че в близките няколко месеца ще намерим стратегически инвеститор, но няма начин в перспектива да не се появи такъв. Нужна е повече реклама, по-сериозен акцент върху възможностите и потенциала. Разчитам, че и Главната въздухоплавателна инспекция към Министерство на транспорта ще работи още по-активно в посока търсене на пресечна точка между държавните и инвеститорските интереси. Аз самият се ангажирам с обещанието, че ще работя изключително сериозно, активно и в полза на Летище-Стара Загора, на чиято писта съм стъпил още преди 40 години и за мен то е последната значима мисия в активния ми живот.


http://www.chambersz.com/%D0%A1%D1%8A%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%8F/5081-%D0%9B%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5-%E2%80%93-%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B1%D0%B2%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BE-%D1%81%D1%8A%D0%BE%D1%80%D1%8A%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [39 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Бизнес авиация. Летища и площадки
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1072s ][ Queries: 12 (0.0036s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker