|
В момента е: Вто 19 Яну 2021, 11:48 Часовете са според зоната UTC + 2 |
МК-17 - що е то?
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 1 [13 Мнения] |
Автор | Съобщение | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Milen_Haskovo
Регистриран на: 14 Юли 2006 Мнения: 44 Местожителство: Хасково/София (Студентски град) |
Видимо е компресионен ДВГ, и видимо последната рецепта която е била вътре е станала на нещо като дъвка - всичко е залепено и няма мърдане. Тия дни ще го накисна в някъв разредител за да мога да го разглобя и почистя, ама първо да попитам ![]() _________________ Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще... |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
yuri_ninov
![]() Регистриран на: 07 Мар 2009 Мнения: 237 Местожителство: Плевен |
Колега ако желаеш мога да ти напиша ,,рецептите ,, за горивото !Имам подобни! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Milen_Haskovo
Регистриран на: 14 Юли 2006 Мнения: 44 Местожителство: Хасково/София (Студентски град) |
Получих оригиналната - след търсене с гугъла, попаднах на фотофорума - там един фен е снимал същия ДВГ и си е оставил скайпа... За моя радост имаше книжка в която е дадена някаква рецепта. Гаранция ще има и по-оптимални от нея ![]() _________________ Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще... |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
vh1
![]() Регистриран на: 06 Авг 2009 Мнения: 1805 Местожителство: Русе |
Здравейте приятели, Като ученик (преди 35 г. ![]() ![]() ![]() Когато правех модели имахме възможност да се снабдяваме точно с такива моторчета. Това е руско, нали? И е 2,5 см.3? Имал съм доста моторчета "Цайс" - ДДР (източна Германия), руски (съветски) и FOX (тях не си спомям от къде бяха), като по-големите - над 2,5 см.3 бяхя със свещи (подгревни). Не си спомням рецептата за горивото им! Компресионните (по-малките, без свещите) работеха с равни части ЕТЕР, ГАЗ (обикновена, течна) и РАЦИНОВО МАСЛО. След толкова години се чувствам много "назад" в това отношение...мисля след като се пенсионирам и имам повечко време, пак да се позанимавам с моделизъм, но ми трябва някой да ме въведе в нещата...Ще помогнете ли? Привличат ме действащите модели (скоростници, както ги наричахме някога), радиоуправляеми (тях пък въобще не съм правил - нямахме или по-точно беше трудно да се "обзаведеш" с апаратура)... Не знам също и откъде може да се купят материали, като балса, готови летвички, авиационен шпертплат (много ползвахме до 1 мм. дебелина), хубави лепила...и т.н....в клубовете по моделизъм имаше всичко... ![]() Колкото до моторчетата - бих искал да знам какви класове, какви модели мога да правя като за начало и какви моторчета са необходими...в нета има сайт (австрийски), в който се продават изключително много и разнообразни. Пробвал съм доставка, но за видео материали и други електронни части...става безпроблемно... Ето го и сайта: http://shop.conrad.at/ce/de/;jsessionid=1BA4B86E3985ABD55057263CE3CB3215.ASTPCCP1 Пишете ако искате на ЛС или e-mail за да не товарим темата с моите лични прищявки.... ![]() ПП: Няма значение дали е авио или морски моделизъм...и моля "светнете" ме какви бяха класовете и тяхните особености...няма откъде да го разбера...и ми дайте съвет от къде да почна...не като новак, все пак имам някакъв опит и искам да се състезавам. Участвал съм във "въздушен бой" (не знам дали има още такъв клас...моторчето беше 2,5 см. ![]() Предварително благодаря... _________________ ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
vh1
![]() Регистриран на: 06 Авг 2009 Мнения: 1805 Местожителство: Русе |
http://shop.conrad.at/ce/de/overview/1210011/2-TaktAutomodell-Motore?previousCategory=SHOP_AREA_19783 _________________ ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
ajcinema
Регистриран на: 12 Апр 2006 Мнения: 86 Местожителство: Пловдив |
Това е възможно най-масовият руски авиомоделен дизелов двигател с обем 1,5сс. Разбира се и най-некачественият. На снимката се вижда, че е разлобяван неколкократно и е твърде вероятно да е повреден от неграмотно разглобяване или поради ръждясване (от много стоене по изби и тавани), както най-често се случва с тези "изкопаеми". Горивото, с което работи е диетилов етер, газ (обикновена, за светене) и рициново масло в равни количества. От всички съставки само при маслото може да се приложи "самодейност", като вместо изцяло рициново, се сложат равни количества рициново и някакво минерално, двигателно. Или ето на практика как изглеждат рецептите: 1. Диетилов етер - 33% Светилна газ - 33% Рициново масло - 33% 2. Диетилов етер - 33% Светилна газ - 33% Рициново масло - 16,5% Минерално моторно масло - 16,5% Минералното масло във втората рецепта предпазва от желиране и спичане на рициновото масло. Тя е по-подходяща, ако моторчето се използва през дълги интервали (например ако няма да се използва няколко месеца или повече). Иначе за работата на мотора няма разлика между двете рецепти. Не е препоръчително моторчето да се кисне в "някакъв разтворител", понеже има вероятност да се повредят уплътненията му. Най-добре е първо да се погледне дали макар и трудно, коляновия вал се върти. Тогава се пристъпва направо към разглобяване и всички части се почистват с меко памучно парцалче, напоено в бензин (или етер). Коляновият вал не се разглобява от картера. Достатъчно е да се налее малко бензин или етер и да се развърти няколко пъти, докато олекне. След почистването всички части се смазват и се сглобяват, като се внимава вътре да не попадат прашинки или други частици. Ако моторчето е толкова спекло, че валът не се върти, се слага да престои няколко часа (или дни) в метанол или диетилов етер. Не се препоръчва накисване в бензин, тъй като той не разтваря добре рициновото масло (основната причина за спичане на мотора). _________________ Георги Русинов |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Milen_Haskovo
Регистриран на: 14 Юли 2006 Мнения: 44 Местожителство: Хасково/София (Студентски град) |
Така... Успях да го разглобя, но не съм го чистил все още. Тая лепкавата гад която е спекла ми мирише на грес, ама не точно. Видимо няма сериозни дефекти, валът се върти, разбира себях пробвал леко да го дръпна да видя дали няма да излезе - не излезна и повече не съм го напъвал. Уплътнението на задната капачка е скъсано и залепнало за единия капак, сигурно са го скъсали при последното разглабяне - ако е било залепнало за тялото... Засега толкова. Като намеря горивото и подходящ детайл да сложа на оста, ще пробвам да го запаля и ще докладвам ![]() ![]() _________________ Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще... |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
ajcinema
Регистриран на: 12 Апр 2006 Мнения: 86 Местожителство: Пловдив |
Това е силно желирало рициново масло. Единственият недостатък на рициновото масло е, че се втвърдява с течение на времето, почервенява, а най-накрая покафевява и спича. Мирише ти на дизел от газта, с която е работило моторчето и част от миризмата й е пропита в остатъците от рицин. Валът НЯМА да излезе, бъди сигурен. Така е сглобено моторчето, че валът не е предвиден да се вади в домашни условия. Уплътнения можеш да изрежеш от хартия 150-200г/м2. Накисни всичко в метанол. Метанолът най-добре разтваря спекло рициново масло. Остави накиснати детайлите 1-2 дни в бурканче с метанол. Става и етилов спирт, но трябва да е много сух - без съдържание на вода. Най-доброто средство за миене е безспорно диетиловият етер, но с него трябва да си много внимателен. Най-малкото, за да не усмърдиш къщата... Той разтваря най-добре. Най-подходящият "детайл", който можеш да сложиш на оста е витло с размери 7/4 в инчове или 180/100 в милиметри. По възможност пластмасово, защото моторчето е дизел и се нуждае от по-тежко витло. _________________ Георги Русинов |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Milen_Haskovo
Регистриран на: 14 Юли 2006 Мнения: 44 Местожителство: Хасково/София (Студентски град) |
Имам под ръка 95%-ов етилов спирт, достатъчно ли е "сух"? _________________ Давай на душата каквото иска, че ще дойде време нищо да не ще... |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
yuri_ninov
![]() Регистриран на: 07 Мар 2009 Мнения: 237 Местожителство: Плевен |
Колеги през 80 и 90 год. в Плевен се произвеждаха комп. микро д-ли ! Бяха направили цех към ,,ОСО,,-то . Двигателите се казваха ,,ПОСОН,,доколкото си спомням . Идеята ,конструирането и изработката беше на следните хора ,,поне тях си спомням,, : Илия Царски ,Иво Тошмаков и Пламен Тотев ! По мнението на хора от ,,моделарските ,,среди бяха добри и по нищо не отстъпваха на другите такива ! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
ajcinema
Регистриран на: 12 Апр 2006 Мнения: 86 Местожителство: Пловдив |
Не е достатъчно сух. 95% означава, че вътре има минимум 5% вода и други примеси. А маслото никак не се разтваря във вода... Намери си метанол или диетилов етер. Вярно е - трябва да се жертва малко количество за измиване, но няма как иначе. Теоретично, след като гарнитурките ти са скапани, можеш да ползваш и ацетон, и коресилин, и каквото друго се сетиш, но най-добре (евтино и чисто) става с метанол. Същият, който се използва за гориво. И внимавай, че е отровен!!!
Имам няколко такива моторчета, като част от тях си стоят по моделите. Да, добри са, в смисъл че работят и не създават кой знае какви проблеми, но нищо повече от това. Просто ширпотреба двигател за начинаещи. Имат си своите силни и слаби страни. Като всяко българско нещо, ако имат 2 хубави неща, то задължително някъде се крият още 4 издънки... Позитиви: Изкопирани от известни двигатели на световно ниво. Прецизна изработка. За времето си бяха като "мехлем" за измъчените от руски полуфабрикати деца. ABC, което ознава повечко ресурс и по-малко главоболия. Здрави, дуракоустойчиви, с дебел вал. Трудно се повреждат при удар. Негативи: Тежички. Стават единствено за прости скоростни кордови модели и за нищо друго. _________________ Георги Русинов |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
toshko45
Регистриран на: 11 Ное 2012 Мнения: 1 |
Не може ли на дизел с минерално масло да работи |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Qnko
Регистриран на: 07 Май 2020 Мнения: 1 |
Това е двигател с вътрешно горене за летящи радиоуправляеми модели. Желателно е да се прилагат съвременни двигателни масла, притежаващи почистващи и антиоксидантни свойства, за да се поддържа чист от отлагания, нагар и пр., и за да се запази за по-дълго време. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Страница 1 от 1 [13 Мнения] |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0695s ][ Queries: 12 (0.0049s) ][ Debug on ] |